Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Gjest Krapylet

Heisann!

 

Takk for kloke ord! De er gode å få iblant! Inspirasjonen kom og tok meg, så med dine ord ringende i mine ører dro jeg på treningsstudio idag og trente som jeg pleier, men økte styrketreningen til det dobbelte av hva jeg pleier. Så da ble det 7,5 trimpoeng idag! Ikke dårlig! Så da er jeg fornøyd med dagen.

 

Nå er også nye trenings-BH'er bestilt, så da kommer ihvertfall mine to små til å bli holdt godt fast fra nå av. Har ikke kjøpt trenings-BH på årevis, så nå trengte jeg noe ordentlig. Kjenner at når intensiteten på treninga er høy så flyr de overalt! Og det er ikke spesielt behagelig! Så dette skal bli godt!

 

Har fundert litt over dette med kcalinntak per dag... Jeg synes jo at det er litt voldsomt å skulle spise så store mengder som jeg får beskjed om på de dagene jeg ikke trener. Kroppen tåler ikke hver dag, så da har jeg noen dager som er fullstendig hviledager med rundt 1 trimpoeng hvis jeg bestemmer meg for å gå en kort tur. Men ettersom jeg har 28 trimpoeng i uka, så er det jo ganske store megder mat som skal inn også. Ifølge energikalkulatoren er mitt dagsbehov på 2749kcal om dagen, noe som jeg synes at høres mye ut. Selv i påsken da jeg spiste og drakk akkurat hva jeg ville så kom jeg ikke opp i det tallet.. De dagene jeg trener føler jeg at det er helt greit å spise hva jeg ønsker (har aldri hatt noe spesielt søtsug, så maten er som regel sunn og god), men de dagene jeg hviler kroppen høres det voldsomt ut å skulle spise rundt 2000 kcal! Bør jeg kanskje heller tenke på å variere mengden mat i forhold til aktivitetsnivået hver dag? For jeg regner med at energikalkulatoren regner ut snittet av hva man skal spise hvis man trener like mye hver dag. Noen forslag?

 

Ellers så ser jeg stor forskjell på kroppen, så er egentlig ganske fornøyd. Jeg hadde bare blitt mye mer fornøyd hvis det syntes på vekta også.....

 

Håper dere koser dere like mye med sol og fint vær som jeg gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar

Styrketreningen blir mange ganger skyvet til side for kondisjonstrening, man føler på en måte at man forbrenner mer med kondisjonstreningen, men etter å slv ha begynt å trene styrke flere ganger i uken må jeg si at jeg ikke kunne vært det foruten. Merker hvordan kroppen strammer seg og ser flott ut, ikke bare rimelig slank, men også slank og muskuløs. Og musklene er jo ikke bare til pynt heller, men vil hjelpe oss videre med vektnedgangen :) Skjønner som sagt at dere som ikke går ned i vekt blir frustrert, det hadde nok jeg også blitt, selv om jeg ikke har opplevd det ennå. Jeg har gått ned i vekt hver uke siden jeg begynte og er spent på når vekta mi vil stå stille. Det er nok veldig lurt å gjøre slik som mange av dere her inne allerede gjør, bruker målebånd. Det har jeg ikke gjort og angrer litt på det nå.. hadde vært artig å sett alle cm som har forsvunnet :)

 

Pulsklokke vil jeg også ha, har skritteller nå, men den regner kaloriforbruk ut i fra antall skritt og ikke når jeg feks har trent aerobic eller jogget.. kjipt.. Men man blir jo virkelig motivert når man har på seg skrittelleren og ser hvor mye man faktisk beveger seg på en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Klippet fra VG nett idag (kjente meg igjen): Jeg har nå begynt å trene vekter flere ganger i uka, noe jeg ikke har gjort på noen år. Dette har ført til (tror jeg) at jeg har gått opp i vekt. Jeg trener minimum 20 min med kondisjon også per økt. jeg er flink til å registere alt jeg spiser og går ikke over grensen. Jeg har gått ned før her, og skjønner ikke hva som er feil med meg nå. Kan det være styrketreningen? Hva anbefaler du ifh til trening for å gå ned til sommeren. Takker på svar;) "

 

Hei. Det er sant at muskler veier mer enn fett så det er ikke alltid at det vil slå ut på vekta med en gang selv om kroppen din blir smalere og du føler at du strammer opp.Men jobber du jevnt og trutt vil du få resultater etter hvert.Du skal trene mye og tunge vekter før kroppen din vil bli større og tyngre. Du trener minimum 20 min kondisjon også og det er veldig fint at du gjør begge deler,det er lettere å gå ned i vekt da.Når du trener kondisjon forbrenner du veldig mye under økten,mens ved styrketrening forbrenner du både under og lenge etter økten da du har styrket og økt muskelmassen.Så en kombinasjon er fint så stå på videre og ikke mist motet. Lykke til! Hilsen Trine Hattestad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å tenke på, at musklene vil forbrenne enda mer med styrketrening og tenk da for ett mirakel forbrenningen vil gjøre ved en kombinasjon av kondisjon og styrke :) Tenkte å tipse dere her inne om: http://www.exerto.no/ Har meldt meg inn og har prøvd 3 treningsvideoer allerede og er veldig fornøyd. Fint å kunne kombinere aerobic i 30 min med 30 min stram opp, musklene jobbet skikkelig skal jeg love. I går kjørte jeg 30 min aerobic og 15 min magetrening med crunch maskinen ( eget program også for dette), magenmusklene fikk kjørt seg og

jeg følte virkelig at jeg hadde gjennomført en super treningsøkt for magen. Kjente at overkroppen og lår/rumpe hadde behov for hvile i går, men i dag skal de også få seg en omgang, hehe :)

Ha en strålende dag!

 

 

Klippet fra VG nett idag (kjente meg igjen): Jeg har nå begynt å trene vekter flere ganger i uka' date=' noe jeg ikke har gjort på noen år. Dette har ført til (tror jeg) at jeg har gått opp i vekt. Jeg trener minimum 20 min med kondisjon også per økt. jeg er flink til å registere alt jeg spiser og går ikke over grensen. Jeg har gått ned før her, og skjønner ikke hva som er feil med meg nå. Kan det være styrketreningen? Hva anbefaler du ifh til trening for å gå ned til sommeren. Takker på svar;) "

 

Hei. Det er sant at muskler veier mer enn fett så det er ikke alltid at det vil slå ut på vekta med en gang selv om kroppen din blir smalere og du føler at du strammer opp.Men jobber du jevnt og trutt vil du få resultater etter hvert.Du skal trene mye og tunge vekter før kroppen din vil bli større og tyngre. Du trener minimum 20 min kondisjon også og det er veldig fint at du gjør begge deler,det er lettere å gå ned i vekt da.Når du trener kondisjon forbrenner du veldig mye under økten,mens ved styrketrening forbrenner du både under og lenge etter økten da du har styrket og økt muskelmassen.Så en kombinasjon er fint så stå på videre og ikke mist motet. Lykke til! Hilsen Trine Hattestad[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. i luken.. :)

 

Så var jeg tilbake igjen jeg også da, etter påskeferie osv. Har ikke vært på vekta siden før Påske. Telte ikke kcal i Påsken og det bel mye god mat og vin, grøss.. Koste meg sikkelig.. :) Rette etter påske fikk jeg mensen også, så lot vekten være på mandag også.

 

MEN i dag tok jeg mot til meg å skrittet oppå vekta for å se hvordan jeg lå ann. 75,4 kg, absolutt ikke avskrekkende i det heletatt. Er fornøyd.. :) Er nesten så jeg gleder meg til mandag og ny veiedag, med mål osv. hehe

 

Ser dere er så flinke til å drive med styrketrening.. Skulle ønske jeg selv var motivert til det, men er ikke filink nok/motivert nok til å holde på med det alene. Trenger noen som kan "sparke" meg litt i ræva hvis jeg skal få gjenomført det tror jeg. For tiden har jeg ikke penger til å melde meg inn på treningstudio heller.. Får greie meg med turgåingen foreløpig jeg tror jeg. Har så smått begynt å jogge litt i turene mine også.. Det må jo være et tegn på at formen blir bedre.. Eller hva?

 

Uansett filinke jenter, ha en fantastisk, sunn og aktiv helg. Forhåpentiligvis i fint vær. Jeg sitter foresten ute i solen nå, med solbriller på nesen. HERLIG!!! :)

 

ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hei hei alle sammen!

Hvordan går det med dere alle? Nå synes jeg det har vært litt stille her en stund. Regnet med det pga påsken, men nå er jo den over...

 

Jeg har hatt en veldig overraskende uke så langt. Følte meg litt trøtt i kroppen, så hadde bestemt meg for en rolig uke med rundt 15 tp (to ordentlige økter), men så har det vært så fint her at det har jo blitt massevis av turer! Og idag overrasket jeg meg selv med å jogge det som skulle ha vært en gåtur! Og så var det så fint etterpå at jeg måtte gå en tur til.. Og med det jeg gjør av styrketrening hver dag hjemme så ble det plutselig 8,2 tp idag, og det før jeg nå skal ut og danse! Og denne "rolige" uka er så langt på 31,2 tp! Så nå har jeg nettopp spist, og sitter med en gin tonic før jeg skal ut!

 

Og ikke minst, sola skinner fortsatt!!

 

Ha en super helg alle sammen!

 

Krapylet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke mye aktivitet for tiden nei.. hm.. Bra at du Krapylet hvertfall er innom å skriver. 31,2 trimpoeng!!!! WOW!!! Er vel det eneste jeg kan si, supert!! :) Ligger på rundt 20 trimpoeng i uka, da inkluderer det mye vanlig gange, men også aerobic og styrke. Du står på med så mange poeng :) Kjempe bra jobba!

 

Snart skal jeg ut på morgentur og etter det blir det 1 time med treningsvideoen, jobber i kveld, så da er det godt å gå på jobb med god samvittighet!

 

Få ut fingeren folkens og skriv noen ord til oss som ofte er innom å sjekker hvordan det går :D

 

MissAsh: Nå er han vel her snart, amerikaneren din og jeg kan tro du er spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. jeg er her jeg :)

 

Ukas vekt og mål:

 

Vekt: 75,1 kg :) hehe gått nedover

Midje: 78 cm

BMI: 22,4

 

Er fornøyd med disse målene. Det er jo tross alt bare en uke siden påskeutskjeielsene mine. Hehe YES, YES, YES, I'm happy..

 

Ble 22 TP denne uken også. Har så smått begynt å jogge litt, det er faktisk helt ok. Tenk det, at JEG skulle bynne å jogge. hehe Det hadde jeg aldrig todd om meg selv. Oppdager stadig nye ting i livet.. :D

 

Ellers så har jeg ikke så mye å si.. Privatlivet er trøblete for tiden, deppe deppe.. Er missunlig på MissAsh som skal på reise.. Har vært på lignende tur selv, for maaange år siden. GLED deg MissAsh det er morro og spennende. Kan oppleve mye rart på en sånn tur. :)

 

Vel, vel flinke slankedamer.. Ha en flott uke alle sammen.

 

ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Jeg skjønner ingenting jeg.. Nå har jeg stått på samme tall i 5 uker!! Akkurat det samme idag også! Hva gjør jeg galt? Kanskje jeg burde øke kcalinntak... Ligger som regel på 700-800 kcal under forbruk.. Men jeg begynner å bli ganske frustrert på denne vekta mi!

 

Cm går ihvertfall nedover da. Har ikke målt de idag, men sjekket noen av målene på lørdag og var da gått ned enda en cm i midjen ihvertfall! Så det er jo bra! Og jeg ser at det strammes opp ganske kraftig! Men, men, jeg trøster meg fortsatt med at det antakeligvis er endel muskler som bygges med mine ca 28 tp i uka..

 

Misunnelig på dere andre som faktisk har en jevn vektnedgang!

 

Men... Sola skinner og er egentlig i veldig godt humør..

 

Akkurat kommet hjem fra treningsstudio nå, og har fått inn 8,1 tp idag med trening og husvask! God start på uka!

 

Krapylet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går mot helg igjen og her er det noen solglimt også idag,, herlig! Har vært flink denne uken også, trent og spist sunt. Ligger på 1500-1600 kalorier daglig, noen ganger når klokker går mot kvelden ser jeg at jeg bare er på 1100 kalorier, så sliter litt med å spise nok innimellom. Bør nok spise litt oftere og heller små måltider i stedet for kanskje 5 knekkebrød til kvelds. Blir spennende med veiing på søndag.

 

Krapylet: Skjønner veldig godt frustrasjonen din, man ser at man blir strammere, men man vil jo også se det på vekta... Har du mye igjen før du når målet ditt? Jeg har foreløpig ikke opplevd å stå på samme vekt, men sist mandag jeg veide meg hadde jeg gått ned 600 gram på 2 uker. Dette var etter besøk av tante rød og påske, så egentlig fornøyd og hadde ikke forventet noe mye mer. Vanligvis har jeg 500-600 gram i uka som jeg har gått ned i det siste, så blir spennende å se om det blir forskjell nå :)

 

Ha en herlig helg folkens! :)

 

PS: Vi må ikke la denne supre tråden falle bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hva.....

HE IS HERE........

Beklager folkens, har fått en gjest jeg har måttet tatt meg av, endelig sier nå bare jeg, og vet dere hva, det levde så absolutt opp til forventningen,I love it.

Har forretens fått en god del trening inn via han, hahahaha.

 

Anyways, dette blir en kort en, må til lege nå snart, faen fått urinveisinfeksjon, er det mulig. I tillegg så har jeg notirisk mensen etter å ha begynt tilbake på p- piller et en stund av, blir sprø. Alt er gale med min kropp for tiden, MEN, magen min og jeg, vi er bestevenne, den er så snill og trivelig, alt takket være linfrø og biola hver morgen.

Jeg løper fortsatt, kun fått tid til to ganger denne uken, men skal ut igjen på lørdag og søndag. Regner med Mr canada vil hjelpe meg med noen styrke øvelser i dag, + at vi skal opp på fjellet en tur og gå, la den unge mannen få se litt av byen ... jeg er ikke der på klassisk turisme, kjeder meg i hjel, men trykker han en is i munnen på meg, så skal jeg være stille en stund.

 

Keep up the good work folkens.

Denne tråde skal ikke nedlegges, skal bli flikere til å holde den i gang., Dere har mye festelig lesestoff og se frem til når jeg reiser, alt kroppen min kommer til å finne på + mye mer sprell.

 

Vekten står stille her også, går gjerne ned 200g annen hver uke.

Har kun en liten ting å si, IKKE undervurder dette med variasjon. Det virker som med en gang du sjokkerer kroppen litt, gjør noe uventet, regulerer kosthold, trening et eller annet, så slipper den med en gang. Jeg gikk ned 500g på to dager bare ved å rydde og vaske her til han kom, løp ikke, spise normalt, men det var det som skulle til, og de grammene er heller ikke kommet på igjen.

 

ÅÅÅÅÅÅÅ, hvordan går det dere.

Vi må holde sammen, det syntest jeg virkelig.

 

Ash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ventetiden over for din del, må være herlig! Ikke minst er det vel enda herligere når det ble så vellykket :) Kos deg masse og nyt det!!

 

Man trenger noen gode forslag her inne noen ganger med tanke på vektnedgang, som du sier MissAsh, husvask og rydding er aktivitet det også. Forandring fryder. Ble faktisk så inspirert nå at jeg skal skru musikken på full guffe og fikse huset til helgen :) Supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Så hyggelig at det er litt aktivitet her igjen! Synes det har vært litt stille en stund..

 

MissAsh: Nå ble jeg glad på dine vegne at ventetiden endelig er over! Du har virkelig et eventyr foran deg nå! Nyt hvert sekund!

 

V05: Har vel egentlig målet mitt som var å gå ned det jeg gikk opp med å ha en skadeperiode uten bevegelse. Problemet er å gå videre. Syntes det gikk så greit med de første kiloene, men siden jeg kom til den vekta jeg var en stund så har det stått bom stille! Tenkte at jeg like gjerne kunne bli litt slankere enn hva jeg var før skadeperioden, uansett MÅ jeg trene nå for at jeg ikke skal bli like ille som jeg var for et par mnd siden, så da er det jo ikke så vanskelig å skulle se an hva man spiser i tillegg tenkte jeg...

 

Og med treningsmengden jeg har vanligvis nå har jeg jo funnet ut at jeg har spist altfor lite før, så nå vet jeg ihvertfall at jeg får i meg nok! Mitt nye mål er ihvertfall ned 3-4 kg til, da vil jeg være ganske slank.

 

For å prøve og sjokkere kroppen min til å gi litt slipp nå har jeg masse trening denne uka! (og masse mat!) Etter trening idag ligger jeg på 37,7 tp denne uka, og kommer til å bli et par til, selvom jeg egentlig har planlagt en rolig helg for å la kroppen hvile.. Men det positive er jo at jeg har et energiforbruk på over 3000 kcal daglig allerede i forhold til trimpoengene, så jeg kan jo, og må jo spise masse! Mett er jeg ihvertfall denne uka!

 

Håper alle har det bra! Og så håper jeg sjokktreningen rokker ved vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg idag, har ikke hatt tilgang til vekt før nå, ned 300 gram denne uken... jaja, litt ned, men ikke så mye. Har nok som vanlig spist litt mindre enn det som er anbefalt, i allefall noen dager. Ellers så har jeg trent bra, litt mer enn 20 trimpoeng forrige uke. Søndag fikk kroppen hvile for det trenger den.. kjenner at kroppen er sliten, så det blir godt med treningfri i en uke nå (reiser nemlig bort). Mosjonen der blir vanlig gåturer og sikkert nok av det. De 2 siste dagene jeg trente med videoen min var jeg tung i fotene og følte meg fort sliten og lite ivrig på å trene og DET er beskjed nok for meg om å roe ned :) Spørs om lite mat også bidrar til dette.. På ferie skal jeg nok ikke telle kalorier, men samtidig begrense meg på en fornuftig måte, man vil jo fortsette den positive veien samtidig som kroppen sikkert vil nyte noen ekstra kalorier og "hvile".

 

Ellers folkens? Hvordan går det Krapylet? Var det vektnedgang etter knalluken? :) 37,7 trimpoeng, wow!! Er på litt over 20 i uka og det innebærer mye vanlig gange (har skritteller). Hva gjør du for å oppnå så mange? Grattis i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

V05: det funket, det funket, det funket!!! Et nytt tall!

 

Endte på hele 46(!!!!) tp forrige uke, men skulle jo spise godt over 2200 kcal om dagen, så det var bare godt! :) Men vekta viste -400gram fra uka før! Det er jo ikke kjempemye, men langt mer enn hva det har vært på lenge! Så da håper jeg at kroppen har bestemt seg for å gi slipp nå. Kommer ikke til å fortsette med så mye trening framover, men kommer til å ende på 25-35 regner jeg med. Hadde en god start med 8,4 tp igår ihvertfall.

 

Det jeg gjør er at jeg trener 3 dager i uka på treningsstudio; 22 min kjapp gange til, 40 min sykkel med puls på 165, 25-30 min jogging, 40 min styrketrening før jeg går ca 25 min hjem, tar alltid litt lenger tid tilbake, men ca like mange kcal brent. De dagene jeg ikke trener på studio går jeg 40min-1 1/2t tur alt etter dagsformen. (Og det gjlr jeg til tider de dagene jeg har vært på treningsstudio også..) Iblant legger jeg inn jogging i de turene også, så pulsen øker, og forbrenninga øker.. I tillegg til dette har jeg et styrkeprogram jeg gjør hjemme hver dag, så det blir mellom 10 og 40 min hver dag alt ettersom hvor mange ganger jeg tar det.

 

Etter at jeg kjøpte pulsklokke har det blitt mye mer motiverende å gå turer også, istedenfor å vurdere om jeg går middels, raskt eller ekstra raskt, så måler klokka for meg hva jeg forbrenner. Helt herlig!

 

Høres ut som det var lurt med en hviledag hvis kroppen sier så kraftig ifra ja! Hvis man tvinger seg til å trene så forsvinner jo gleden ved det, og da mister man fort motivasjonen til å fortsette! Lytt til kroppen! Don't overdo it! (sier frøkna som nettopp har forklart treningsprogrammet hver uke...... men jeg tar meg fridager hvis jeg føler det trengs altså!!)

 

Hvor skal du på reise bort nå? Godt med litt forandring i hverdagen! Kos deg!

 

Hilsen et langt mer positivt krapyl.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hadde en ganske så stor utskeielse igår...

 

Men en planlagt sådan, så da er det jo egentlig bare hyggelig. Det er noe annet når man har regnet med det! Men jeg var invitert på middag hos en venninne for å feire bursdagen min som var i forrige uke. Hun er italiener og VELDIG glad i å lage god mat. Så da ble det en treretters, og utrolig god! Jeg var relativt flink og spiste ikke altfor mye (som jeg vanligvis ville gjort), men endte på 2550 kcal igår....Det var jo et par glass vin inne i bildet også selvfølgelig.. Men med 1678 kcal forbrent på trening den dagen, så syntes jeg at det var ikke det verste som kunne ha skjedd.

 

Jeg var også flink og gikk til og fra istedenfor å ta bilen, så da ble det jo litt bevegelse også.

 

MEN, her kommer det positive! Vekta var fortsatt den samme idag som igår! Selv etter så mye mat! Så da håper jeg det fortsetter sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg du stråler når du ser forandringen på vekta :) Gratulerer! Håper det fortsetter slik, da kommer du snart ned på vekten du vil ha! Supert :)

 

Pulsklokke vil jeg også ha, høres utrolig motiverende ut og mange jeg har snakket med og lest om er super fornøyd med den. Tror nok jeg forbrenner mye mer om dagene enn hva skrittelleren min sier, den teller jo skritt og kalorier, men jogge skritt og vanlige skritt forbrenner jo selvsagt ulikt antall kalorier, men det sier jo ikke skrittelleren noe om :S Må vel investere i en slik etterhvert.

 

Du er virkelig flink til å trimme ser jeg og ingenting er bedre enn det! Skal ut på en joggetur litt senere idag, godt med litt forandring fra treningsvideoen jeg bruker og godt for kroppen også.

 

Når du nevner venninnen din fra Italia og den gode maten hun lager, kan jeg med andre ord se fram til å nyte maten dit jeg skal på ferie, for det er nemlig til italia jeg skal :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Guri, nå ble jeg misunnelig kjenner jeg! Du er jo bare kjempeheldig! Du må glede deg masse kan jeg tenke meg! Jeg har aldri vært i Italia selv, men har hørt nok om landet til å ha lyst til å ta en tur dit!

 

Du må kose deg kjempemasse! Så gleder jeg meg til å høre om alt når du kommer tilbake!

 

Husk, Italiensk mat i seg selv er ikke det aller verste, men det kan jo være greit å holde seg litt unna den olivenoljen som alltid settes fram til maten.. Det er jo sunt, men litt av en kaloribombe!

 

Og du har helt rett, det er virkelig en lettelse når vekta endelig har rokket litt på seg! Så håper jeg at det fortsetter sånn! Hvis vekta har gått tilbake til neste uke så kommer jeg nok til å gå på en liten smell tror jeg. Så jeg skal holde meg i tøylene resten av uka...

 

Kos deg masse i Italia!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjenner meg litt heldig som skal på ferie, kribler litt i magen nå :) Skal prøve å være flink til å ikke skeie helt ut, selv om det nok blir noen nytelser også :) Regner med at jeg blir å bevege meg ganske mye i løpet av dagen, så på kvelden må man kose seg litt..hehe. Du skal få rapport når jeg er tilbake igjen om en ukes tid.

 

Blir spennende å høre hvordan vektnedgangen din er til da, det er vel bare å stå på som du gjør så skal du se det gjør underverker for de gjenstående kiloene :)

Har vært på rask gange + joggetur nå i vel en time og det var herlig! Viktig at jeg varierer litt på treningen, er en stund siden jeg jogget sist, så nå var det på tide med en tur kjente jeg.

 

Lykke til i kommende uke! Gleder meg til å lese gjennom tråden når jeg er tilbake igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Jeg må jo bare ønske deg en god tur! Og ikke tenk alt for mye på utskeielser, så lenge de er planlagt så er det på en måte "greit", for når det er planlagt så går man jo ikke på en smell. Så jeg synes du skal kose deg med god samvittighet! Det er viktig iblant det også!

 

Nå har jeg akkurat kommet hjem igjen etter 1 t 10 min tur, og 485 kcal mindre på kroppen idag. Ikke mange tp i forhold til forrige uke (hvor laveste antall tp pr dag var 4,1), men helt greit. Fikk ihvertfall beveget meg litt! Så nå skal jeg lage middag! Har fortsatt over 1000kcal å spise for idag.. Får se om jeg får til det, eller om det må bli mye til kvelds. Skal ihvertfall lage tunfisk med cous cous-salat til. Nam!

 

Kos deg masse på tur, og tenk på oss som sitter igjen her hjemme og er supermisunnelige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Disse epletrærne virker ikke bare motiverende, men de hjelper jo også å male et bilde av hvor mye du egentlig trener.

 

Jeg prøvde jo å sjokkere kroppen til å komme over platået jeg haar vært på ved VELDIG mye trening. Og nå la jeg plutselig merke til at jeg bare har 4 epler igjen på treet som dukket opp søndag for 10 dager siden. 70 tp siden da! Da er det vel lov å si seg fornøyd..

 

Og det synes så godt på kroppen! Alt har blitt så mye strammere! Begynner jo å føle meg vel i tettsittende klær selv når jeg sitter!!! Føler ikke at alt henger ut lenger!

 

Så, måtte bare lufte et par hyggelige tanker! Håper det går bra med alle sammen! Håper å høre fra dere snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saftsuse

God tur til dere som skal ut å reise, heldiggriser!

 

Lenge siden jeg var innom her, men holder fortsatt koken med kaloritelling og trening :) merker det ikke er like lett nå når eksamen nærmer seg og jeg må vie mye tid til stillesittende lesing... Men så sant jeg får inn noen økter med trening merker jeg at energinivået og overskuddet øker, så jeg må nesten prioritere det! Og sunt kosthold merker jeg også holder meg mer våken og opplagt. Får holde ut til juni kommer!

 

Håper dere koser dere i sola alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Da var atter en helg over, og denne har definitivt vært av de mer overstadige...

 

Har hatt noen gode venner på besøk, og vi tok jo selvfølgelig en ordentlig tur på byen igår, og har også tilbragt store deler av dagen på pub idag med fotball på storskjerm..

Så da har jo inntaket de siste dagene blitt bestående av alkohol og pubmat.. Ikke akkurat det sunneste...

 

Men jeg har vært ganske flink med trimpoengene, og har endt uka på 37.9 tp, så klager ikke. Og vekta idag var veldig fin! Og jeg håper den fortsetter sånn i morgen, for den viste nedgang på 900 gram siden mandag... Men etter en dag bestående av kald pizza til frokost (restemat), pommes frites på pub, så hamburger og så chicken dippers som snok..... I tillegg til 3 glass vin og noen glass brus..... Dette lover ikke bra! Så da blir det spennende med offisiell måling!

 

Men uansett hva som skjer vet jeg nå at vekta har begynt å bevege på seg, og alt håp er ikke ute! Og denne helga uten å tenke kcal og bare kose seg med gode venner har definitiv vært verdt det uansett! Har hatt det kjempefint og er storfornøyd!

 

Og er ganske fornøyd med det faktum at jeg ikke har overspist av all den usunne maten jeg vanligvis ikke lar meg selv få, men har kost meg med maten istedenfor. Lot til og med halve burgeren bli igjen fordi jeg var mett! Det hadde ikke skjedd før!

 

Håper alle andre også har hatt en super helg! Jeg er sliten!!! Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ferien over for min del og jeg har hatt det helt fantastisk!! :) Har blitt utskeielser, men ikke så mye som jeg hadde trodd, i tillegg så har jeg spist stabilt og god mat og gått MYE! Så jeg tror ikke det vil gjøre store utslag på vekta, men skal likevel bli spennende å se. Skal veie meg i morgen ettersom jeg ikke gjorde det før frokosten og vannet idag ..hehe.

 

Ferien er over og dermed de små nytelsene også, skal ut en tur på fredagskvelden, men regner ikke med å skeie helt fullstendig ut :D Idag begynner jeg mitt vanlige liv med telling av kalorier, turer osv. Kjenner at fotene mine fortsatt er småsliten etter spaseringen i storbyen, men skal nok få til en fin joggetur litt senere idag tenker jeg :)

 

Hvordan går det med deg Krapylet? Det var sikkert kjempe koselig med en helg med venner og da må man bare nyte det mens man kan! Når skal du veie deg neste gang? Du er jo så utrolig flink til å trimme, så tror nok at om du skeier ut litt noen ganger kan det ikke ha så utrolig mye å si :)

 

Resten av dere som skrev her tidligere: Hvor har det blitt av dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Heisann v05!

Høres ut som om du har hatt en knall ferie! Du er heldig du! Sitter akkurat og bestiller billetter til Norge i slutten av mai nå selv. Ikke dårlig!

 

Ellers så var utskeielsene i helga veldig verdt det, selvom totalen på mandag var bare ned 100 gram fra uka før, selvom det var så lovende på søndag... Men tror nok alt saltet i maten bandt endel vann, pleier ikke å ha så mye salt, og idag er jeg ned 600 gram til, så det høres jo sannsynlig ut.. Tror nok ikke jeg mister så mye så fort!

 

Ellers er det labert med trening nå. Har vært syk de siste dagene (er vel sånn det går når man tar den helt ut...) Så har den store sum av 1,3 tp så langt (har vanligvis ca 20 innen onsdager...), så jeg har kuttet kraftig på inntak hver dag. Ligger på ca 1350 nå, en ganske stor forskjell fra mine vanlige 2000+... Men sånn går det når man ikke beveger seg. Får kanskje tatt en tur eller to senere i uka, men for å være på den sikre siden tenkte jeg at jeg startet uka lett ihvertfall!

 

Ellers vurderer jeg å skifte offisiell veiedag til torsdager eller fredager. Etter at jeg kjøpte vekt veier jeg meg hver dag, men har hatt mandager som offisiell dag, tar det andre bare som pekepinn, og følger med på forskjeller ol. Men har jo da lagt merke til at jeg faktisk veier mindre i siste del av uka. Uansett om jeg har en aktiv eller rolig helg, så går jeg opp litt, men går lenger ned innen ukeslutt igjen. Så da synes jeg det er en litt hyggeligere måling rett og slett!

 

Og som v05 sa; hvor har det blitt av alle dere andre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...