Gå til innhold

Helt ny - noen som vil være med NED?


Gjest camillok

Anbefalte innlegg

Liker å ha litt inntrykk av hva jeg kan forvente av vektnedgang. Hvis jeg nå har igjen 4,5 - 5 kg og jeg har gått ned fra 68 kg til 65 (64,5) fra midten av august til midten av oktober er det 3-3,5 kg på 2 mnd. Er ikke så galt det :-) Er nå 2,5 mnd igjen til jul og kan da kanskje forvente å være rundt 61-62 kg ved juletider.

 

Julemål: hold vekta!

 

Ser av den første planen jeg hang opp over vektnedgang at jeg forventer å bli ferdig til burdagen min den 05.02.10. Tror ikke det var et så dumt forslag, enda det var ganske utopisk den gang jeg satt opp planen... Var basert på erfaringer fra forrige gang jeg gikk ned mye. Denne gangen skal det i hvertfall ikke bli oppgang etterpå, skal flytte inn på hold-vekten-forumet og bli der leeeeeeenge.

 

PS: når vektnedgangen er ferdig skal jeg feire med å lage tiramisu-kake. Passer godt at det faller sammen med bursdagen min og jeg har mange munner å putte kaken inn i :P Kan jo ikke begynne å meske seg med alt mulig rart når man har gått ned x-antall kg, det er jo DA jobbinga starter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 882
  • Created
  • Siste svar

Heihei!! På min kant har det gått i ett i det siste! Har ikke fått skrevet, lest eller registrert noe....men har vært flink med trening som vanlig og tenkt godt på maten.

 

Det er så greit å lese om deg camillok, du er virkelig beviset på at om man setter seg klare mål etc og holder dem så går man faktisk nedover i vekt.! Kjempestor inspirasjon.

 

Med vekt på kjøkkenet nå håper jeg det vil vise seg på MIN vekt også. Sykt gøy egentlig. Visste ikke at matboksen min veier hele 66gram!!! Den er jo sykt lett, trodde ikke det var så mye, haha..

 

Men men..har "endelig" kommet tilbake til den kjedelige hverdagen..Opp tidlig, skole, trening, hjem..Krever mye planlegging mht mat og slikt, men det går som regel greit. Spiser en banan på vei til trening, rugbrødskive med egg etterpå, fruktsalat med eller uten yoghurt til lunsj så et eller annet til middag før litt fruktsalat. I dag hadde jeg sånn kremet blomkål og brokkolisuppe med en hel brokkoli og blomkål i! Sykt godt!! :P Og fruktsalat med vaniljekesam til dessert. og nå en god kopp med grønn te. Så skal jeg pusse tennene fordi jeg skal IKKE spise mer i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se deg tilbake, MED kjøkkenvekt :-) Var litt redd for at du bare var innom for gjesteopptreden som så mange har vært. Hør på denne ensomme dama da :P Hyggelig å kunne være til inspirasjon, det gir jo også motivasjon å høre! Merker at det blir noen harde kg nedover, ikke nødvendigvis pga stagnasjon og vektplatå, men rett og slett fordi jeg ikke er litt tykk lenger... Sånn som i dag på jobben - du kan jo ta litt sjokolade, du er jo tynn. Så svarer jeg nei takk og hvis jeg er så dum at jeg sier jeg driver på med å gå ned i vekt får jeg beskjed om at jeg må ikke gå noe mer ned i vekt nå. Akkurat som om jeg skulle være faretruende tynn eller noe! Det er jo helt latterlig!

 

Joda, kroppen min er vel relativt fin den, men jeg tviler sterkt på om 4-5 kg til vil utgjøre den helt store forskjellen. Og om det blir for mye ned så stopper jeg før! Har sagt i fra til min trenignspartner (som ser meg naken i dusjen flere ganger i uka) at hun må si ifra hvis hun mener jeg har blitt for tynn. Fra henne vet jeg i hvertfall at jeg får et ærlig svar :-) Begynner i å komme i mitt livs form, det er fantastisk det!!!!

 

Trening i dag - bein og skuldre, samt gåtur til og fra treningssenteret. Hadde vært på dagvakt før trening så jeg var ganske svak, litt kjedelig å måtte gå ned på vektene... Maten har blitt grei nok, 2 brødskiver ei med jarlsberg og ei med hamburgerrygg, litt rester fra middagen i går, 2 gulrøtter, eple, middag: typisk kylling og grønnsaker i yoghurtsaus med bittelitt ris, fruktsalat med vaniljeyoghurt.

 

Stå på Perle, sammen er vi sterke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble oppringt kvart over seks i ettermiddag med forespørsel om jeg kunne ta nattevakt i natt. Så her er jeg da! Greie penger å ha med seg, kommer jo på lønnen rett før jul dette :-) Og det blir jo ikke så mye jobbing fremover siden jeg skal på tur til Sveits ++

 

Ble joggetur på meg i dag i finværet :-) Sendte meld til ei venninne om hun ville være med på joggetur, og vi hadde en finfin tur på 3 kvarter! Akkurat passelig tempo til å kunne skravle litt underveis (lå på 80% av maks i snittpuls). Herlig!

 

Maten i dag/natt: brødskive med skinke og ost pluss litt fruktsalat med vaniljeyoghurt til frokost, middag: kylling fajitas med masse paprika og løk, ble 2 tortillas. Spiste ganske mye, men var rett etter jogging så måtte nesten ha litt skikkelig påfyll :-) To brødskiver med ost og skinke på jobb, samt en ananas (!) og en bolle med fløtemysost. Kunne kanskje spart meg for bolla da... Tror inntaket ble ganske greit likevel, brødskivene var skjært i tynneste laget så det ikke riktig metter med ei!

 

Skal prøve å få stått opp til kl 13.00 i morgen og dra på spinn kl 14 etterfulgt av ukens siste styrkeøkt, tror det er lurt å stå opp såpass tidlig etter nattevaktssoving siden jeg skal på dagvakt lørdags morgen... Blir nok å stupe i seng tidlig i morgen kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nattata!

 

Sov til kl 13, men ble ikke spinn og styrke før litt senere. Betyr at jeg har gjennomført ukens treningsmål :-) Skulle gjerne ha kommet meg på mer trening også i løpet av helgen, men med besøk av en kompis i morgen og revy søndagen pluss jobbing på dagtid begge dager spolerer det opplegget. Mandagen går bort til reising, så neste treningsøkt blir nok ikke før tirsdag neste uke :P

 

Var tung i dag "morges", nattevakt gjør at det bare blir styr. 65.0. Tar veiedag på mandags morgen tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være stressende med nattevakter, er det ikke det? Sån med tanke på maten, blir jo mange flere timer som du må føde deg selv på! Ihvertfall hvis du i tillegg sover lite og ikke snur døgnet helt da.!

 

Jeg har vært veldig flink ihelgen. Har spist usunt, men med kontroll! Det har blitt både ostepop, sjokolade og fransk sjokoladekake, men i begrenset mengde. Er kjempestolt over at jeg ikke spiste mer og så mye som jeg eeegentlig hadde lyst på, vel vitende om at ingen ville ha stoppet meg fra å gjøre det!

 

Har flyttet min offisielle veiedag fra mandag til fredag; den viste 74,6 på fredag. Fornøyd! Gir en ekstra boost til helgen, vil ikke ødelegge det "fine" tallet med fråtsing i helgen altså!!

 

Vurderer å revurdere styrketreningen min. Til nå har jeg bare gått to ganger i uken hvor jeg har tatt de viktigste musklene i kroppen, totalt 7 apparater på treningsstudio. Går nå en gang i uken med maks styrke og en gang i uken med mer utholdende styrke (litt lettere vekter). Men tror jeg skal begynne med å ta som deg camillok, en økt med overkropp og en med underkropp. Må søke litt etter treningsprogram og slikt før jeg bytter! Tror også at kroppen kan ha godt avlitt forandring, da blir man sterkere har jeg lest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har jeg IKKE vært flink. Blitt altfor mye alkohol + godteri! I allverden, pleier da ikke å spise sånt jeg! Litt potetgull har jeg hivd innpå også. Jaja, gjort er gjort og spist er spist. Ikke stort å gjøre med det nå... Tror forsåvidt at mengdene ikke ble sånn helt vanvittige, men likevel. Humpf. Har selvsagt gitt utslag på vekta, 65,4 i dag morges - ikke akkurat det beste utgangspunktet for 2 uker ferie :-)

 

I skrivende stund sitter jeg på en restaurant (om man kan kalle det det) på Gardermoen og venter på flyet til Zürich. Kjekt med gratis nett da. Spiser dagens asiatiske - ris og scampiwok med kokosmelk. Ganske godt, og langt i fra det mest usunne man kan få i seg!!! Har prøvd å plante ideen om å ikke spise bare pizza og pasta i Zürich, har fortalt fader'n at jeg prøver å leve sunt for tiden. Vi får nå se da, blir alene der frem til torsdag kveld, så da blir det nok vegetar og indisk! Har med meg hjemmebakt brød da, føler meg som en norsk erketurist :)

 

Treningstøy er pakket og jeg føler meg klar for å ta Zürich med storm!

 

Angående trening:

Jeg trener en såkalt 3-splitt, som betyr at jeg deler kroppen i 3 dager på ei uke. Jeg foretrekker frivekter (litt harry kanskje???). Opplegget mitt ser omtrent slik ut:

Dag 1 - rygg og biceps

Nedtrekk, stående roing, sittende roing, hang-ups (velg det man har lyst til, fortiden 4-5 rep x 4)

Rygghev (10 x 3)

Planken (3 x maks)

Biceps curl det være seg i kabel, med rett stang, hantler etter humøret :-) 4-5 rep x 4

 

Dag 2 - bein og skuldre

Knebøy - kan varierere med apparat eller frivekter 4-5 x 4

Strake markløft - 3 x 8-10 (greier ikke å løfte tungt nok til maksstyrke)

Utfallsknebøy på kasse i smith-maskin (helvetes øvelse, men rumpa blir fin) 4-5 x 4

Skulderpress, skulderhev etc 10 x 3

 

Dag 3 - bryst, triceps, mage

Benkpress, skråbenk 4-5 x 4

Flyes i kabel eller med hantler 4-5 x 4

Franskpress + smalbenk i supersett 6-8 pr øvelse x 3

Sit-ups 3 x maks (eller så lenge man gidder)

 

Fungerer kjempebra for meg! Bare spør om du lurer på noe! Som du ser veksler vi litt mellom maksstyrke og bygging, er litt ettersom vi har lyst/gidder og hvordan vi vil se ut den aktuelle dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som et greit program du har, hvor lang tid bruker du? Med bare 4 pr runde er det vel unnagjort på en halvtime, tre kvarter? Når jeg gjør utholdende styrke tar jeg 3 runder a 20 rep, og nå ved maks tar jeg 4 runder a 6 rep. Den maks-greien min fungerer slik at jeg tar 3 uker med 12 rep, så 3 uker med 10 rep og så 3 uker med 6, og så tre uker med 4 før jeg starter på nytt på 12 rep igjen med maks. Vil gjøre "ferdig" det før jeg prøver meg på 3-splittprogrammet ditt!!

Syns det er veldig greit med maskiner og slikt, føler det er mindre vanskelig å gjøre "feil" da enn ved manualer og frivekter. Og føler meg alltid veldig klønete! Haha, går på et "se og bli sett" treningsstudio desverre:(;)

 

mmMMm! Ris, scampi og kokosmelk hørtes ikke så verst ut! I dag hadde jeg svinefiletrester og wok til middag, ganske godt. Har funnet ut at jeg ikke er avhening av ris til det, som jeg nesten alltid har brukt å ha før:)

 

Kos deg i Sveits! Sikkert kjempeherlig med ferie. Og så lenge. Skal utenbys snart jeg også:) Masse shopping, så håper jeg har gått ned litt mer til da. Det er bare 1 mnd til jeg reiser og hvis jeg fortsetter slik jeg har gjort de to siste ukene vil jeg kanskje klare å se litt forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på noe i dag....julen er snart her! Har jo allerede begynt å merke det mtp alt julesnopet som er kommet i butikkene..DET er heldigvis slikt jeg klarer å holde meg unna. Er flink sånn sett. Føler det er dyrt og vil bruke pengene mine på annet. Problemet er når det først er kommet i hus...

 

Det jeg gruer meg mest til med julen er det at jeg ELSKER å bake, spise deig og spise baksten. Jeg har aldri hatt noen restriksjoner på julebaksspising, kan jo lett sluke 5 pepperkaker som smaksprøve etter de er nystekte. Hvordan skal det gå nå i julen?!?! Gruer meg kjempemye! Vet at jeg ikke klarer å holde meg helt unna, må bare være sterk og tenke på hva jeg (forhåpentligvis) har gått ned av kilo og vil jo ikke kaste bort hardt arbeid. + legge inn ekstra treningsøkter for å kompansere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en meget smoth reise er jeg vel fremme i Sveits! Feiret min ankomst med vin, ost og parmaskinke, god musikk og en god bok! Fikk litt hetta da jeg ikke fikk internett til å fungere, men gode gamle trikset med å plugge inn netverkskabel direkte fungerte som fjell, så nå er jeg klar for 3 dagers total avslapping :-)

 

Bruker 30-40 min pr økt. Har lest MYE om styrke, samt hatt en del om det på skolen, og det virker som om geldende oppfatning er at noe særlig lengere økter en det senker konsentrasjonen og prestasjonen -> og til syvende og sist treningsutbyttet! I følge det vi har lært på skolen er det 4-5 rep som gir maks styrke og 10-12 som gir økt muskelmasse. Spurte under ene forelesninga om å holde på lenger enn 12 rep og det mente han at var bortkastet i forhold til å øke styrke (forskning har visst vist at det blir mer en utholdenhets greie og ikke økning av hverken styrke eller muskelmasse). Det ble også nevnt at 6-9 rep ble litt hverken eller og at det ble anbefalt å kjøre enten maksstyrke eller bygging...

 

Uansett så er det jo mye synsing rundt dette, og det viktigste er vel å holde på med noe man synes er GØY! Jeg tenkte imidlertid at jeg skulle gi opplegget en sjanse og det fungerer virkelig vanvittig bra :-) Så det er kanskje noe i det... Prinsippet bak de to treningsformene er faktisk ganske forskjellig, maksstyrke går mer på hjernens evne til å utføre øvelsene (nevromuskulær trening) mens bygginga blir mer - ja bygging - altså økt masse. Det er vel det som er prinsippet for at mellomtingen blir litt hverken eller! Maksstyrke = økt styrke uten økt vekt (skihoppernes eldorado) mens Byggestyrke = økt styrke, økte muskler og dermed økt vekt. For min egen del synes jeg at musklene i bein, rumpe, bryst og biceps er store nok og kjører maksstyrke der, mens jeg kjører bygging på skuldre (de kan godt bli LITT mer definerte), rygg og mage.

 

Er enig i at det er viktig å variere, det er derfor vi veksler mye mellom hvilke øvelser vi velger for hver enkelt muskelgruppe der det lar seg gjøre - blir mindre kjedelig da! Kommer nok også til å gå tilbake til rent byggeprogram i perioder for avvekslingens skyld, tar det litt som det kommer :-) Men du bør prøve mer frivekter altså, det er knall gøy! Og bedre for støttemuskulaturen! Krever dog gjerne at man trener med partner da...

 

I morgen skal jeg på joggesightseeing, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når frokosten skulle fortæres ble det oppdaget at jeg nok må gå til innkjøp av diverse... Hadde så lyst på en skikkelig kopp kaffe i stad, og det står en fancy espressomaskin her. Så jeg bestemte meg for å teste ut sakene. Gikk fint det, men for å lage min sedvanlige latte ble det både helmelk og sukker (hjemme bruker jeg alltid suketter, har faktisk ikke hatt sukker i huset siden februar). Smøret er av meierismørtype... Så nå skal det handles inn lettsmør, lettmelk, yoghurt, frukt. Har fått penger til å spise ute mens jeg er her alene, men vi får nå se hva jeg gidder. Er jo litt stusselig å spise alene ute også? Er plutselig veldig glad for at jeg tok med meg resten av brødet mitt, fader'n sa at brødet her er så fantastisk godt (og det var godt, smakte i går kveld) men det er jo LYST da...

 

Perle, når det gjelder julebaksten så kan du jo lage noen kjøreregler på det. F.eks at du tar 1 bakedag hvor alt er lov samt at du tillater deg 1 julekake pr dag fra bakedag til nyttår hvor det er tillatt å "samle opp" slik at du noen dager ikke spiser noe og andre dager flere... Julaften, 1. og 2. dag er det lov med 2. Det er jo bare denne ene julen det er fyfy, klart du må være måteholden når vekta skal holdes også, men da kan man liksom tillate seg selv litt mer... Dette var selvsagt bare tatt løst ut fra lufta, kanskje er 1 pr dag for lite, du må lage deg et opplegg som du KAN holde i stedet for å få stadige sprekker og konstant dårlig samvittighet. Skjønner godt dilemmaet ditt, jeg er også svak for bakst - hvetebakst. Kake kan jeg godt si nei til, men boller? Det går nok bare ikke ;) Må innrømme at hjemmebakte pepperkaker er fantastisk, men tror jeg skal greie å holde det på et minimum i år. Er også veldig glad i gløgg, men det får bli med et par ganger det også. Vi får komme (litt) sterkere tilbake i julefatet neste år!!

 

Nei, nå skal jeg ta på joggesko og ta meg en joggesightseeing her :-) Skriver mer senere i dag (er jo alene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble som tidligere nevt joggesightseeing på meg i dag, fikk meg 50 min i rolig tempo - måtte jo få sett litt også! Var bare deilig, godt å for en gangs skyld holde pulsen på under 80 % hele veien!

 

Etter joggeturen ble det litt handling, og deretter lagde jeg en stor bolle med fruktsalat til lunsj. Med vaniljeyoghurt. Namnamnam!

 

Tok turen ut for å titte litt på byen i litt roligere tempo etter mørkets frembrudd og dro på den anbefalte vegetarrestauranten hvor de har en finfin buffet hvor man betaler etter vekt. Spiste 6-7 forskjellige retter med et glass rødvin og leste bok. Herlig! Livet alene er ganske deilig igrunn :-) Maten veide omkring 500 g så da tipper jeg at det ble ganske magert også...

 

Veide meg på vekta her i dag morges, den viste i underkant av 140 pound, som er 63,7 kg eller noe sånt. Regner med at jeg veier mer, men jeg får prøve å forholde meg til den vekten som er her resten av oppholdet og prøve å holde den stabil :-) Ferie er jo litt håpløst, merker at det blir mye vin, og det har jeg faktisk planer om å fortsette med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har det virkelig koselig nede i Sveits! Avslappende og herlig ferie hvor du kan gjøre akkurat som du vil. Personlig syns jeg det er KJEMPEHERLIG å trene når jeg er i utlandet, føler meg ekstra flink + det er mye gøyere og annerledes. Merker ikke at jeg blir sliten da jeg, hehe..Men tror ikke det blir noe mer enn litt mage/ryggøvelser når jeg skal på weekendtur til london, været er vel ikke det beste der borte når det går mot juletider...men mye gåing blir det jo!

 

Ja, det høres veldig fornuftlig ut det du sier ang styrke. Bør da altså gå over til å kjøre 4-5 rep a 4-5 runder med alt jeg klarer av vekter, og en annen dag med 10-12 rep a 4 runder hvor vektene er "tålelige"?

Skal prøve meg litt borte med frivektene neste gang, liker jo best å trene alene men får kanskje med meg en annen og så kan vi hjelpe hverandre litt.

 

Syns det er en god ide du kommer med der altså, ang julebakst etc!! Hehe, kommer til å lete etter de største kakene da, hehehe..Føler også at jeg må lage klare og definerte regler, ok mked 1 per dag, men ikke 1 per type julekake per dag liksom! Hehe!

 

Foreløpig juleplan:

- 1 julekake (pepperkake, kakemann, tyske skiver, etc) pr dag hele desember = 31 stk. Må finne antall kcal sånn ca. det er. Kan "spare" opp slik at jeg har flere en annen dag.

- INGEN marsipan

- Komme opp med noen gode regler for div. julebesøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Vi skrev visst samtidig!

 

Herlig å gå på restaurant alene med en god bok. Restauranter i utlandet er jo også mye koseligere enn norske. Spennende med sånn buffegreie da, men er det ikke litt lett å forsyne seg veldig mye da? (Men når det stort sett er sunn mat går det vel greit!)

Jg spiste ute i dag - en hel pizza! Vil ikke tenke på hva den inneholdt av kcal, men det var helt planlagt så lite kcal resten av dagen så tror det gikk opp i opp. Skal jo tross alt ha i meg 1900! I går forbrant jeg 1000 kcal på trening, og 550 i dag. + har gått i totalt 40 min. Så det så. Hehe:)

 

Er veldig glad for at jeg ikke er så veldig glad i vin!! ;) Føler jeg "sparer" en del på det, ihvertfall i forhold til alle andre:) Litt farlig er det også fordi da tenker jeg at jeg kan unne meg noe annet iogmed at andre drikker vin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tenkte faktisk å skrive noen ord angående at det absolutt er tillatt å ta den største pepperkakemannen :) Men enig i at det må dreie seg om EN sort ja!

 

Tilbake til styrken: når du trener maksstyrke så skal det være nok med 4 sett som inneholder 4 eller 5 repetisjoner. Dette gjelder da pr muskelgruppe - så altså egentlig bare en øvelse på den aktuelle muskelen. Når det gjelder bygging er det 10-12 repetisjoner på 5-6 sett som gjelder, men tror mange gjør som meg og deler det opp i 2 øvelser på mer eller mindre samme muskelgruppe og kjører 10-12 x 3. Så det skulle være det meste av teorien bak styrketrening ;)

 

Hadde tenkt til å begynne på skoleprosjektet mitt i dag, men kom plutselig til å tenke på at jeg måtte melde meg opp i eksperter i team (skolefag, obligatorisk) før 1. november. Hadde jo vært krise om det hadde gått i glemmeboken... Så da ble det litt surfing på nett for å lese om de ulike teamene osv, og nå har det blitt ganske sent. Tror vi får si at startskuddet for høstens prosjektarbeid går i morgen!!! Bedre sent enn aldri (hørte jeg ikke at noen sa det???) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta er fortsatt stabil i underkant av 140 pound. Sånn skal det jammen fortsette!

 

Tror jeg bare blir her i leiligheten i dag og jobber med skolearbeid. Burde sikkert ut i det flotte været og sjekke ut byen, men må jo få gjort litt skolesaker også! Eller - kanskje jeg skal ta med pcen på cafè og jobbe litt der. Ja, det tror jeg jammen jeg skal gjøre! Er faktisk såpass varmt her at jeg gikk ut på balkongen og tok morgenkaffen i bare pysjen - og det var faktisk varmt og godt :-) Greit å være utenlands!

 

Skriver mer i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en kopp varm sjokolade på Starbucks, det ble lusjen i dag. Til middag ble det biff og fløtegratinerte poteter - tok ikke så mye av potetene, og biff er jo sunt :-)

 

Kjøpte meg en finfin kjole på Zara, en liten sort blondegreie! Er fortsatt ikke helt komfortabel med å vise så mye bein, men det er vel bare til å venne seg til det!

 

I morgen blir det løpetur igjen, og brodern kommer utpå kveldinga, så det blir kos! Alenetiden er faktisk snart over... Blir litt godt med folk igjen, selv om jeg storkoser meg alene også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du storkoser deg, det er bra!! Slitan med ny fancy kjole!! Selv gleder jeg meg veldig til å kunne gå og være komfortabel i mine egne klær. Forhåpentligvis går det nedover (!) nå med min nyvunne energi og motivasjon.

 

Skal teste ut maksstyrken i morgen! Og så vurderer jeg aerobic også, men det må jeg ha litt på is. Hehe..Løp av meg nesten 700kcal i dag!;) Fikk mye ekstra energi av å se på tyra banks show om gutter som banket opp kjærestene sine!! FY! ble så rasende at tiden gikk fort og jeg løp og løp og løp:)

 

Skal snikveie meg i morgen, fredag er jo den offisielle dagen men jeg er veldig spent! Tror det er på tide å ta frem målebåndet også, det er jo det som teller.

 

Har du hørt om sånn body wrap?? det har jeg veldig lyst å gjøre! de garanterer at du krymper 15 cm totalt over hele kroppen eller noe slikt. det er jo ikke fett, men avfallsstoffer som du ikke trenger som ligger der bare. Er litt dyrt da, 1500 pr gang tror jeg, og så må du ta ihvertfall tre behandlinger eller noe slikt. Har veldig lyst til det! Bare for å få litt motivasjon...eller så har jeg lyst å bleke tennene mine ordentlig hos tannlege!! men tror kanskje jeg er litt "ung" i forhold til at jeg enda har masse te igjen å drikke som misfarger tennene + da må jeg få kommet meg til tannlegen for å sjekke om jeg har hull for man kan ikke bleke tennene med hull. og jeg har garantert hull fordi det har jeg alltid..hm..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere body wrap greiene høres ut som humbug spør du meg. Tror du gjør samme nytten med å drikke masse vann! Spar heller pengene dine til å kjøpe deg nye klær, det ville jeg gjort!

 

Og når jeg nevner vann her så innser jeg at jeg har drukket altfor lite vann de siste dagene. Kanskje toppen fått i meg en liter! Dask på lanken, sånn her går det ikke an å holde på! Ikke rart at vekta holde seg lav når jeg rett og slett er dehydrert her!

 

Vekt i dag: 138 pounds. = 62,7 kg. Tror nå ikke på det som sagt, men har ikke gått opp noe foreløpig. Den lette biten har jo vært til nå hvor jeg er alene og kan gjøre mye som jeg selv vil og spise etter mine sære vaner og innfall. I kveld kommer broder'n og i morgen kveld kommer fader'n også. Så får vi se hvordan det går. Jeg er i hvertfall innstilt på å spise lite og usunt sånn at jeg kan nyte div vin etc ;) Ok, vet at det ikke høres helt bra ut, men jeg pleier jo ikke sånt til vanlig og overlever nok i 2 uker på det viset :-)

 

Heiaheia Perle med maksstyrke! Det går så fort og greit, vips så er det over. Og som sagt har i hvertfall jeg og parner merket forskjell, vi øker stadig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: ikke i tvil om at du greier vektnedgangen nå, hodet har du hatt på plass store deler av tiden siden mars, men nå har du et våpen - kjøkkenvekt ;) Det tar jo bare litt tid, men når man tenker tilbake så er det ikke SÅ lenge siden mars og jeg er jo faktisk 14 kgish mindre! Nei du, neste sommer er vi BEGGE så slanke og lekre atte :-)

 

Hvilket leder meg til: hva er den perfekte kvinnekropp? Jeg føler liksom at jeg kan velge å vrake i forhold til hvordan jeg vil se ut - innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig :)

Om jeg stopper opp nå har jeg litt mage (ikke sånn slaske mage, men den går definitivt utover) men er forholdsvis slank, man kan såvidt skimte ribbena under kragebeinet når jeg beveger armene f.eks. Str: H&M 36-38, mer over mot 38.

Hvis jeg fortsetter dit jeg vil blir jeg mer definert med tanke på både ribbein og muskler, og det er her jeg er i villrede. Str: H&M 36.

I garderoben på 3T tenker jeg alltid at jeg synes de som er godt trent og er sånn at man ser konturene av ribbeina er fine. Jeg snakker IKKE om innover mage og innhuling under kinnbeina her. Skjønner hva jeg mener? Jeg kjenner at jeg har LYST til å bli sånn: slank og veltrent. Men er dette for mye ned? Er det bare jeg som synes at dette er finest, eller vil folk tenke at jeg er for tynn? Husk at veltrent også er med her, jeg liker at det synes litt muskler på kvinnekroppen (dog ikke noe særlig med magemuskler, der går liksom grensen synes jeg :-))

 

Kommentarer? Synes det her er vanskelig, vil ikke tråkke noen på tærne, men føler at jeg må stå inne for hva jeg driver med, det kommer jo stadig kommentarer og får ofte høre at jeg er tynn nok nå. Men herregud da, det er fortsatt laaaaangt igjen til jeg hører til gruppen med innhuling i kinnene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er igrunn enig med deg Camillok! Angående at det er fint med noe muskler og slank VELTRENT kvinnekropp! Ønsker meg det selv... Beina og rumpe er jeg fornøyd med, men "litt" (mye) flatere mage er et ønskemål! Og så kan jeg se konturene av armmusklene! Litt mer markerte er målet, sånn som det du tenker.

Har også hørt at jeg er slank nok nå, men de ser lissom ikke magen, bare de slanke beina.. (og så liker jeg gå i trange bukser attpåtill - og litt vidde på genserne)

Det er ikke lett det der... går jo ikke ned på de stedene man vil heller! Men styrketrening har jeg tro på, hvertfall til en viss grad.

 

Høres ut som du koser deg Camillok!

 

epleklem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det høres ut som vi er enige! Jeg er faktisk utrolig heldig, jeg er sånn som legger på meg over det hele, og som tar av over det hele. Jeg har faktisk gått ned 4 cm rundt leggene - altså pr legg :-) Har fortsatt ikke spesielt tynne ben, i min familie har vi kraftige saker, brede legger med leggmuskler som går helt ned til akillessenen og kraftige knær. Men bena mine begynner å bli ganske bra nå, man kan til og med se konturene av lårmusklene :-) Har etterhvert begynt å få en ganske slank midje, så jeg liker selvsagt å fremheve den! Tror faktisk at målet om en slank, VELTRENT kropp kan nås i februar hvis jeg fortsetter som nå! Men det var godt å høre at du var enig, må liksom "forsvare" mer nedgang, og det er litt slitsomt... Men ærlig talt, når jeg faktisk er så heldig å ha en kropp som former seg lett, så må jeg liksom prøve å se hvordan det blir ;)

 

Jeg tar meg selv i å lure, når jeg har vært litt tykk, vil folk at jeg liksom skal fortsette å være litt tykk og at om jeg blir slank og lekker så bryter det med bildet de har av meg? Nei, nå tror jeg at jeg blir paranoid, er sikkert bare en generell redsel i befolkningen om at det er SÅ lett å få spiseforstyrrelser, de er sikkert bare bekymret... Men en ting er sikkert: jeg vil spise mer, helst så raskt som mulig! Ingen fare for spiseforstyrrelser her i gården, jeg er bare målrettet i forhold til hva jeg vil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmmm - enig - folk er nok mer oppmerksom på spiseforstyrelser nå i dag.. Det er faktisk frustrerende å høre stadig vekk at " nå bør du ikke gå ned mer - du kan spise mer godteri osv" MEN NEI NEI NEI!! Dette er jo en livstilsendring! Man er da ikke på "slanker`n " hele tiden selvom man har et sundt kosthold og holder seg unna loff/kneip mat, usunn varmmat (tenker da på kantinemat) Det er jo dette v må fortsette med! 1 lite kakestykke - ikke 3 store... sånne valg.

Noen forstår - andre overhode IKKE!

 

åh... slank midje... livvidden er vel på rundt 95 cm hos meg... Har trena bort "håndtaka" da!! Jeg har også lår og leggmuskler som synes . All gåiing opp gjennom årene har nok "skylden" der ja!!

 

:-) ha en fin fin kveld Camillok!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...