Gå til innhold

Skal Gjøre Det Nå!!!!!! Bli Med?


Gjest linnemora

Anbefalte innlegg

Gjest linnemora

Ja men kroppen trengte det sikkert. Det er ikke bra å trene hard hver dag heller, da er det fare for at en går lei. Variasjon i trening og treningsform er viktig!!!

I dag blir det ellipsemaskin på meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 491
  • Created
  • Siste svar
Gjest klartvikan

Heisann. Var på jobb til langt på kveld i går, så fikk ikke kommet innom dere.

Jeg hadde veiedag i går, og vekten viste ned 0,6 kg. Jeg er veldig fornøyd med det.

 

Resten av dagen ble ikke så bra med kundelunsj først på hotellet, og senere kundearrangement med VELDIG mye god mat og vin...

Men nå skal jeg snøre på meg joggeskoene og gå meg en lang tur i skogen. Og jeg skal ha stavene med, for da forbrenner man nesten dobbelt så mange kcal. Og det er virkelig verdt og ta med seg :P)

 

Ha en fin dag, og måtte vi klare og holde oss unna fristelser som måtte komme vår vei i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Superbra spinningtime. Fikk ikke med meg noen, men kom meg lett avgårde på egen hånd.

 

Etter det har det gått i ett i hjemmet. Blant annet laget kake til en kollegas doktorgradsfest som jeg skal på i morgen; uten å smake :P

 

Fint at dere også er på gang jenter! Dere motiverer :) Er mye morsommere å gjennomføre dette sammen med dere; det hadde vel ikke skjedd uten rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Flott at du klarte og komme deg på spinning alene. Da er jo mye gjort.

Jeg har akkurat kommet hjem fra 1 times skogstur, og jeg merker at det gir meg god forbrenning.

 

Ja, det er alltid kjekt å ha noen og gjøre dette sammen med. Få litt tips og råd.

Er det noen av dere som har noen deilige Grete Roede oppskrifter og anbefale?

 

Hvis dere ikke har smakt de, så anbefaler jeg skinkesnurrene. De er kjempegode!! Perfekt som helgekos :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget Grete Roede lasagne idag, men har ikke smakt den ennå. Kjøkkentjeneste idag nemlig med laging av div middager å fylle fryseren med. Syns det er lettere å spise sunne middager på den måten; når jeg har dem klare.

 

Har ikke prøvd noen andre, men skinkesnurrene skal jeg ta ditt råd på og teste ut. Foruten kesamplettene og pannekakene. Elsker den slags...

 

Ha en fortsatt fin kveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linnemora

Hvor kjekt det var å lese fra dere i dag!! Ser dere at alle er på rett vei??!! Kjempe flott:)

 

Jeg har nok spist litt for mye hjemmelaget pizza i dag(med karbonade deig) ...., Men jeg klarer å holde meg unna alt det søte. Og det er jo bra.

Har i dag gått på ellipse maskina og ro maskina, ble 500 kcal. Synes det er bra på ei hjemme treningsøkt :P

 

Jeg har heller ikke prøvd skinkesnurrene, men det skal prøves i morgen den dag. Jeg lagde ei sjokoladekake med kesamfyll som jeg fant i GR, den var kjempe god.

 

Her som jeg bor har vi ikke mulighet for spinning. det hadde vært kjekt å prøvd det. Forbrenner man mage kcal på ei slik økt?

 

Nå står helgen for tur, og jeg har arbeidshelg. Og der er det mange fristelser. Jobber som sykepleier, og vi kan å kose oss med god mat......

 

Ha en fin kveld jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Så flink du er da Kris76. Smart og lage mat på forhånd og fryse ned. Jeg er ikke så flink, dessuten er frysen smekk full av is og andre usunne ting...

 

linnemor, spinning er veldig bra forbrenningstrening. Så dumt at du ikke har det der du bor. Heldigvis finnes det en del andre måter å forbrenne på, men på spinning forbrenner man masse kcal.

500 kcal er skikkelig bra for å være hjemmeøkt, så du skal være fornøyd med det.

 

I morgen starter helgen jenter, og det er bare å finne frem stålviljen.

 

Vi snakkes i morgen :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avisa frysaren her om dagen så nå er det masse plass der; dvs har vel fylt den ganske bra opp igjen...

 

Flinke er vi. Alle sammen :P Vi er definitivt inne i en god trend alle sammen føler jeg. La oss bare håpe den holder leeeeenge!

 

Jeg brenner rundt 500 kcal på en spinningstime. Da er det rundt 35-40 min intens spinning. Resten er oppvarming, nedtrapping og den slags som er av det litt roligere slaget... Absolutt en artig treningsform.

 

Hva gjør dere forresten om dere har fått for lite kalorier i løpet av en dag? Jeg kommer gjerne litt dårlig ut mot kvelden og ender opp med å spise mye ekstra mat for å få opp kaloritallet :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linnemora

JA vi er flinke!!! :P

 

Det er litt der feilen ligger med meg og Kris76. En spiser for lite om dagen, og for mye om kvelden. Tror ikke det er lurt å ta igjen kcal om kvelden. Ta heller en neve nøtter, som og er hjerte vennlig. Eller bruke litt fetere/sunnere pålegg, som makrell i tomat for de som liker det.

 

I dag blir det plenslåing som blir trimmen for meg. Skal på aftenvakt, og da rekker en ikke så mye før den starter. Men en er no i bevegelse, og det teller.

 

Kjekt å ha dere med jenter, blir kjempe motivert.

 

Nå er det 5 kg igjen før trivselsvekt:)

Blir det jul før jeg når den, så må det bare bli det. Jeg skal ned uansett hvor lang tid det tar:)

 

Snakkes jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doktorgradsfesten ble ikke en kjempesuksess, men klarte meg vel greit nok. Spiste tapas som ikke var direkte slankemat, men forsynte meg bare en gang - ok, det ble en litt for stor 1. porsjon, men jeg klarte i alle fall å stoppe der. Tapas er fantastisk!!!

 

Så ble det et par glass for mye rødvin, men glemte meg litt der... Bordkavalerene var jo gentlemenn og sørget for at glasset var fullt til enhver tid. Men jeg nærmet meg ikke kakebordet. Fornøyd med det om ikke annet. Og jeg klarte å gå rett til sengs uten nattmat da jeg kom hjem litt ut på natta.

 

I dag er det helg og jeg skal vaske hjemme, gjøre ærend, få trent litt og kose meg på sofaen i kveld; uten godis! Kanskje jeeg skal lage noen skinkesnurrer jeg og?

 

Ha en god vakt på jobben linnemora og riktig god fri til klartvikan. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linnemora

Jeg synes du har vært flink jeg!! Det er jo ikke en vane. jeg hadde ikke klart meg noe bedre ivertfall :P

 

Jeg spiste nok 1 for mye skinkesnurr i går:(, det blir av og til litt for mye gjærbakst med meg. Det er min last, også hvitost hmmm..

 

På aftenvakt på lørdager bruker det å være noe godt til kvelds, da er det veldig vanskelig å begrense seg. Får krysse fingrene for at jeg klarer det i kveld.

Nå har jeg klippt plen i 1 time, det ble 420 kcal på pulsklokken :). Men nå må jeg nyte det fine været, før jeg drar på jobb.

 

Koz dere masse i kveld jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjærbakst ja. Absolutt en av mine favoritter også, men da med brunost på. Mmmm!

 

Nå har jeg endelig tatt plass på sofaen etter en lang dag på farten. Mye som har blitt ordnet i løpet av dagen. Og så har jeg laget skinkesnurrer. De står i ovnen nå. Gleder meg til å smake :P Ikke noe lørdagsgodt idag, men jeg er sikker på at de vil duge.

 

Fortsatt god helg. Og lykke til med alle fristelsene på jobben linnemora!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linnemora

Ja fristelsene sto i kø......og jeg....klarte ikke la være å smake. Så da ble det kaker og loff med karbonader. Men men , hjort er hjort og elg er elg. I morgen er det en ny sunn dag i vente:)

Skal ut å gå tur nå når jeg er ferdig på jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekt av deg å trene etter kveldsvakt må jeg si! Da er det lov å unne seg litt godsaker; og det var jo tross alt lørdagskveld igår :)

 

Selv er jeg spent på veiedag i morgen. Etter å ha vært veldig flink (syns jeg selv da) i nesten 2 uker må det vel ha gått litt nedover. Om det ikke blir noen endring blir jeg skuffet føler jeg. Man ofrer jo så mye for det her, men så får man jo litt tilbake også da. Den dårlige samvittigheten er i alle fall borte og magen kjennes tross alt bedre.

 

Lykke til med en ny uke begge to :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Helgen er over, og det ble fortært litt mye kcal. Men jeg føler det har gått greit likevel... Har akkurat kommet hjem fra en 6 km tur i skogen, og jeg har malt hus i 3-4 timer i dag, så føler jeg har forbrent ganske masse :P)

 

Jeg er fit for fight for en ny sunn uke, og det gleder meg at dere er så flinke!!

Jeg har 5,5 kg igjen før jeg er fornøyd, og de skal bort uansett om det blir jul ja.

 

Lykke til med veiedag i morgen Kris76. Krysser fingrene for deg!!

 

Lykke til med en ny uke til dere begge ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det:

-0,5 kg, totalt -0,7 så langt og

-2 cm, totalt -8

Er jo ikke ille det, men føler at dette går med litt babysteps... Begynte nemlig å tenke på målet som nå er 6,7 kg unna. Og det kan ta laaaaang tid i dette tempoet her :P

 

Men, men. Trua er der og i sammen skal vi komme i mål. Ikke sant? Føler at jeg er den som er lengst unna. Hvor mange kg har dere igjen?

 

Ha en fin dag på jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Ned 0,5 kg er jo veldig bra det Kris76. Ja, det går sakte dette her... Jeg har ikke vært så veldig flink denne uken, og i kveld er det klubb med jentene. Da blir det alltid deilig mat, drikke og snacks...

Tror ikke det blir noe nedgang på meg på onsdag (var og sniktittet i morges, og det så ikke bra ut ) Etter forrige veiing har jeg 6,5 kg igjen til målet er nådd, så vi er ganske like der :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linnemora

Her går det også veldig sakte. Har veiedag i morgen, tror da jeg går opp istedefor ned, dessverre.

Klarer ikke å la være å spise et godt brød, med godt smør og hvitost på. Skjønner ikke......

Men ok, nå er det nok med mine usunne inntak av mat. Blir ofte slik at en spiser 3 store måltider, istedefor mange og små..... Dette må arbeides med.

 

Jeg synes du har vært flink jeg Kris76. -8 i midje er jo kjempe mye.......om ikke vekta går så fort ned, jobber jo den med saken. Det kan en no se.

 

Så er det bare å krysse fingrene for veiedagen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...