Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Naa har jeg og gjort unna dagens trim (1t 5min) gange!

Sliten kjenner jeg...naa er det bare den lille styrkebiten igjen men kan ikke ta den nede paa verkstedet til samboeren min naa...for her er det kunder. hahaha hadde tatt seg ut om ho Norske la seg ned og tok noen situps!!!! HAHA!! :)

 

God Helg! Jeg skal proeve aa faa til litt trening i morgen og for soendag vet jeg det ikke blir noe! (tror jeg)

 

:) Nyt helgen med deres SUNNE valg!!! ;) da nytes den nemlig litt ekstra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar

Nå er det kveld og jeg har det så fint............rent bortsett fra at jeg er sykt "dett i desa" og har vondt overalt:-) Jeg har inntatt 1637 kcal i dag, og trimmet 45 min på spinning - denne uken har jeg hatt ett inntak som stort sett ligger under 1000 kcal av hva jeg forbruker inkl trening - det betyr at jeg burde gå ned rett i underkant av en kilo på mandag om spisingen resten av helgen blir omtrent tilsvarende. Knall!

 

Dagens meny utover lunsj og frokost har vært hjemmelaget pizza, med speltbunn, kyllingkjøttdeig, masse krydder (og lett pølser) og raspet ost. Det var så deilig! Kosen i kveld var biter med frisk ananas, jordbær, druer og kiwi tilsatt mager kesam m vaniljesmak - snadder:-)

 

Og i morgen er det nok en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jobbet Hermine :-) Og den pizzaen din hørtes jo veldig god ut. Kunne du tenke deg å dele oppskriften med oss andre? Jeg er av den typen som ikke overhode kan lage mat på slump, men som trenger ordentlig oppskrift :-) Eller hvor kan jeg eventuelt finne den? Jeg fant forresten akkurat ut hva som blir lørdagsgodtet mitt i kveld. Skikkelig copycat i dag, men det er vel bare bra at vi kan lære av hverandre :-) Ha en flott helg! Er ikke i tvil om at resten kommer til å gå like bra som begynnelsen har gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det igjen! Selv om jeg har vært syk siden torsdag' date=' har spist litt mindre kontrollert OG vært i bursdag m masse kaker og mat så gikk jeg ned 1,1 kg til.

 

Heia meg![/quote']

 

Det er helt utrolig hvilken viljestyrke du har. Jeg er ufattelig imponert over deg. Selv har jeg begynt på Grete Roede kurs i dag over Internett. Jeg håper det gir utslag i 10-12 kg i minus fram til jul. Jeg reiser på ferie til Venezuela 28. desember og det hadde vært deilig å kunne nyte strandlivet uten å føle seg som en hvalross på land...

 

Jeg følger med på tråden din, og har lest hvert eneste innlegg. Du gir meg inspirasjon og jeg håper den smitter over på meg i stort monn.

 

Ha en strålende, sunn uke framover!

 

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant! Jeg føler ikke at jeg slanker med lenger - jeg tenkte litt over akkurat de ti dag - det føles naturlig å spise slik, så selv om jeg vet at jeg slanker meg så er dette veien å gå. Det er så deilig å komme til "veis ende" en dag å kjenne at alt har gått helt knirkefritt. Når jeg oppsummerer dagen har jeg bare spist ca 1300 kcal, men nå er kl 22 og jeg har akkurat puttet i meg en diger salat med skinke, dressing (kebab/pizza fra Bjerke, sterke og god) og spinat. Spinat er supersunt og veldig deilig i fersk utgave. Får leve med at jeg har litt lavt kalori inntak i dag når jeg var i bursdag i går - litt ofring må til:-)

 

Jeg tror jeg har skjønt litt mer i dag - jeg begynte fint med knekkebrød frokosten min før jeg dro på veiing og trening. Trening og trening fru blom, jeg er ikke helt i form så det ble litt slappere enn jeg liker at det er, men jeg var med! Det var en utrolig deilig følelse å ha lagt igjen 1,1 kg til, altså - tenk 13,2 kg! Etter trening var det møte i "prosjektet" for så å reise på jobb i 4 timer. Lunsjen ble fiberrik og knekkebrødene mine med philadelphia ost m/hvitløk og urtet samt masse vårløk - deilig. Super effektiv ble jeg på jobben også når man har færre timer. Vel hjemme så holdt jeg på å DØ av sult så jeg spiste et eple mens jeg laget middag. Ytrefilet av svin m brokkoli, lett bernaise saus og potet - mett og god før foreldremøtet i kveld. Etter en aktiv kveld avsluttet jeg altså med deilig salat - kort oppsummert - jeg har ikke hatt behov for NOEN utskeielser eller tanker for noe annet i hele dag.

 

Kanskje det er derfor tankene om at jeg ikke slanker meg lenger kommer? Fordi det føles naturlig å spise sånn? Jeg kjenner at hodet mitt jobber med nye tanker - nå har jeg for eksempel tanker om hvordan jeg skal kommunisere ut til min omverden at jeg har forandre hvordan jeg tenker om mat. I dag dukket det nok en gang opp kake på jobben. OG de andre kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke skal ha - når jeg sier nei takk så er det tre stykker som sier; kom igjen da, du som er så glad i kake.... he he he, bare ett stykke da..... ikke så farlig med ett vettu,....... hallo har du blitt helt helsefreak eller?.......... vettu, jeg føler meg nesten mobba. Jeg får lyst til å si noe STYGT.

 

Jeg sa: Hvorfor skal jeg dytte det inn i munnen min når jeg faktisk ikke har lyst sa jeg? Og hva gir dere rett til å bestemme over hva jeg skal spise? Det er faktisk slik at jeg nå forsøker å gjøre noe med vekta mi, mulig ingen av dere har problemer med vekta, men dere sliter jo med andre ting, så kanskje jeg skal begynne å friste/plage dere med det? (en er utro, en har vannvittige mindreverdighetskomplekser, en er bonde og gjerrig! og sistemann er det ingen som orker fordi han er så treg) Den kaka inneholder stort sett bare drit som ikke kroppen min trenger eller har godt av. Sukker gir bare energi i et lite bluss for så å bli omdannet til fett inne i kroppen min. Hvitt mel gjør det samme - hva annet er det i den kaka? Så i motsetning til dere velger jeg å IKKE spise kake, men jeg tar meg kanskje ett glass vin i kveld sammen, eller kanskje jeg lager meg en diger dessert etter middag.

 

Jeg ble rett og slett litt irritert, eller kanskje jeg skal si tydelig. Jeg avsluttet med å si at jeg håpet det ble siste gangen jeg regelrett ble mobbet for å ikke spise kake her på jobben - men at jeg selv måtte få velge når det passet meg å spise det - kanskje neste gang kanskje om et halvt år? Uansett hadde det IKKE noe med de å gjøre. Neste gang kommer jeg heller ikke til å gidde å si noe sa jeg, nå har jeg sakt dette de tre siste gangene det har vært kake her, så jeg regner med at dere alle er i stand til å huske det etter å ha hørt min tale i 4 forskjellige varianter med samme innhold.

 

Det ble litt stille - men det får så være:-) At jeg er prinsippfast er vel ikke akkurat noen mobbegrunn - mulig at jeg som er så ung (43:-) ikke skal hamle opp med gamle gubber på 55-65, men det får de tåle eller gå av med pensjon - da kan de jo bare spise kaker på heltid om de vil!

 

Det var dagens lille utblåsning:-)

 

Takk for oppmerksomheten.................

 

HEIA OSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! :( Jeg vet det er stygt å le, men jeg kjenner meg så innmari igjen! Hvorfor i allverden skal man mobbes for at man ikke vil ha kake, eller ikke vil ha en runder til med dessert på søndagsmiddag osv. Nei, bra for deg HermineH. Jeg heier på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg HermineH jeg kjenner meg så ille igjen i det der!!!

Jobbet i en barnehage i Norge før jeg flyttet hit og der var det akkurat det samme...kaker kom på bordet stadig vekk..barn som hadde bursdag hadde med seg til de andre barna og det ble ofte leftovers! Hvor endte det? Jo, på personalrommet!!

 

Jeg sa nei takk tusenvis av ganger og akkurat som du sa de; jo ta bare et lite et da vel, det skader jo ikke! Du må ikke ta helt av med det derre slankegreiene dine a, gått helt til hodet på deg det her....og ting som det!

 

Jeg ble gal av de kommentarene! Hvis jeg velger å IKKE "forgifte" kroppen min med den dritten så er vel det bare godt for meg, og om de andre ikke klarer å la være (slevom jeg tror 80% ønsket de gjorde det samme som meg) så la meg ta mitt valg og heller gi meg komplimenter for at jeg klarer det!

 

jeg fikk også kommentaren en gang: "Er så dritt lei av å høre på det slankepreket ditt nå"

(denne kommentaren kom vel og merke fra en som absolut burde gjort det samme som meg!!!!)

 

Jeg tenke de bare misunner oss jeg fordi vi står imot og at vi ikke blir påvirket. Jeg tror de føler seg så råtne og ekle fordi de spiser den kaka at de er nødt til å slenge en kommentar for å føle seg bedre selv!!!!

 

men det er de som TAPER og vi som VINNER!!!

 

Og en ting jeg tenker er viktig!!!!! SElvom de sitter der og er syltynne og spiser kaker i hytt og gevær (altså ikke legger på seg av det), så er de ikke klar over hvordan de blir seende ut INNI SEG!

 

Vi er sunne!!! Selvom vi har litt for mange kg er innsiden vår ren og sund, mens de råtner opp innvendig de som bare spiser usundt!!

 

TENK PÅ DET!

 

Stå på HermineH!!! Vær stolt og ikke bry deg om de! De bare misunner deg!!!

 

Nå blir det nattan p åmeg, kom hjem fra jobb 20.15, spiste litt mat, gikk tur i 40min med min samboer og trente min styrketrening, dusjet og er nå rimelig klar for senga!

 

God natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere gått ned 30 kg 2 ganger og 20 kilo en gang, men jeg har aldri kommet helt i mål. -Antakeligvis fordi jeg satte for høye mål, og ble "for" fornøyd litt for tidlig, og slappet av. -Vekten raste på igjen i løpet av mye kortere tid enn det tok å få det av!

 

Denne gangen har jeg lagt listen litt lavere, med enklere målsetning, og satser heller ALT på den siste delen av løpet; stabilisering. Selve reduksjonen tar jeg på egenhånd, siden jeg kan GR-opplegget altfor godt etter mange kurs :-) (Det slankeprosjektet hørtes spennende ut forresten!)

 

For å få til det, så trenger jeg motivasjon her inne, og det får jeg i bøtter å spann av å lese om sånne som deg! Jeg synes du er super sprek, og er imponert over treningen din! Jeg har også (som deg, skjønner jeg), være veldig sprek tidligere, med mer enn 20 timer trening i uka, men det er 18 år siden jeg sluttet aktivt. For meg er det sjokolade som er fella, og allerede da jeg trente aktivt spiste jeg 2-3 sjokolader daglig, men alt forsvant selvfølgelig med all den treninga.. -Vi lærte dessverre ingenting om kosthold da jeg holdt på, men de har begynt med det nå :-) Jeg så forresten innlegget ditt om isen du kjøpte.. -Ja, jeg er sikker på at dette er en sykdom! -Men den kan overvinnes! De aller fleste fokuserer så mye på selve nedgangen at de glemmer at den største jobben faktisk kommer etterpå. Det er da det hjelper at "du har sluttet å slanke deg", og har endret livsstil!

 

Har nå holdt på i 4-5 dager, og gleder meg til min første veing med min nye livsstil! Jeg gleder meg også til å følge deg videre! Jeg har stor tro på at du kommer til å nå målet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at flere kjenner seg igjen i de utfordringene mange av oss møter. Det er nesten sånn at jeg igjen vil sammenligne mat og spising med å røyke. I 2003 ble sigarettrøyking forbudt på offentlige steder - det ble ramaskrik med en gang, men nå hadde det vært utenkelig å ha det slik som det var. Hvem orker vel å oppholde seg i et rom med sigarett lukt/røyk - Nei, det skal man få slippe for det er FARLIG, usunt og til sjenanse for andre. Hva med å tenke sånn om usunn mat? Hva med å forby "påtvinging" av usunne ting, som f.eks kaker på offentlige steder. Burde det ikke bli frivillig å måtte boltre seg i kaker og fristelser dagen lang? Hva med å si at man ikke har lov å servere kake på arbeidsplassen fordi det er FARLIG (tenk på raffinert sukker, hvitt mel og alle e'ene), det er USUNT, det vet vi........ og det er til sjenanse for alle som lider av sykdommer som diabetes, overvekt, hjerte/kar, kreft etc (det er faktisk direkte farlig å spise det når du har en av disse diagnosene)

 

Er det¨å gå litt langt? Ja, kanskje i dag - men ikke se bort i fra det i fremtiden. Verden lider av en overvekts bølge, se på USA..

 

Nei, det er nok fortsatt sånn at vi som ikke skal ha det som ikke er bra vi må nok pent lære oss å si nei - vi klarer vel også det - ikke sant? Vi er iallefall på god vei.

 

I dag hadde forresten sjefen bursdag - og det kom en deilig bløtkake på bordet. Gjett hvem som sa nei? JEG selvfølgelig, og det plaget meg ikke det minst, HELT SANT. I tillegg er det alltid en til som sier nei, han er ung, sprek og slank - og har tenkt å fortsette med det sier han - i dag hadde jeg nesten lyst til å si "jeg elsker deg" til han, for han sa jo akkurat det jeg hadde lyst til. ALDRI har det gått så lite kake på jobben. Kaken var til 8 personer i følge bakeriet - vi var 12 tilbords og spiste ikke engang halvparten!!!!!!!!!!!!!!!! Gjett om de andre begrenset seg a - HA HA HA HA HA HA HAH A HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA

 

Dagen har vært fantastisk - begynner å bli i form igjen også. Hadde egentlig vært deilig med en dag i sengen - sliten etter å ha vært syk hele helgen, men i full fart på jobb i går og i dag - nå skal jeg iallefall legge meg tidlig i kveld.

 

Heia oss! Vi er så flinke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å gå i skogen når det er så flott ute - deilig frisk luft, fine farver og vannvittig god innstilling oppi hodet - kan det bli bedre?

 

I dag har jeg hatt noen utfordringer - jeg "glemte" å spise frokost - hadde litt premiere nerver - skulle holde 32 unge herremenn med forventninger om at jeg leverte i ånde i 4 timer i dag. Klarte derfor ikke å dytte innpå et par knekkebrød før kl 10.30 - men tok det igjen i lunsjen kl 12:-) I kveld har jeg hatt ei venninne på besøk - da ble det deilig te og litt nøtter - klarte å stoppe etter ca 20stk cashew nøtter - var vel ikke så ille det?

 

Nå er jeg trøtt og sliten - skal innta horisontalen snart.

 

Håper alle får en natt med gode drømmer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for en fantastisk innsats og flotte resultater. Gratulerer så mye!

Jeg ser at det skjer mye med deg underveis i denne prosessen. Måten du tenker på nå er så inspirerende og riktig. Du vil deg selv kun det beste, og du ser at du fortjener kun det beste. Når du møter motstand så klatrer du bare over hinderet og fortsetter videre. Du fremstår som så sterk og trygg så dette er jeg helt overbevist om at kommer til å gi deg de resultater du ønsker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg regna litt på det her...det vil si at det var ikke så mye å regne på for nå er det ca 11uker til jul og jeg har 10.9kg å gå ned....jeg er litt redd jeg!

Er nødt til å gå ned 1kg hver eneste uke fram til jul....hmmm....nå kjenner jeg at jeg mistet litt motet for det er nok ikke sikkert det blir så lett!

 

Huff...hva gjør jeg nå a?

Jeg må lage en liste for å finne ut av hva jeg kan gjøre for å klare dette!

Jeg er fryktelig sløv på å telle kcal...kanskje jeg skal begynne med det...skrive ned ALT jeg spiser...men regner som regel sammen før jeg lager meg et måltid så har sånn ca peiling!

 

Men jeg skal gå til innkjøp av en vekt til maten...og skrive ned hver dag alt jeg spiser nå!

Det er ikke så lett å registrere her på greteroede.no for det er andre varer her i England men andre antall kcal i!

 

Eller skal jeg prøve på det jeg gjorde for 1.5år siden når jeg gikk ned 17kg fra jan-juni...3knekkebrød til frokost, 3 til lunsj, stor salat og fisk til middag og frukt til kvelds. hmmm...jeg må finne på noe lurt!

 

Råd mottas med takk fra deg HermineH din superslanker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det GÅR an å gå ned en kilo i uka, Knertemor. Men du MÅ gjøre det grundig for å ha kontroll- Du MÅ skrive ned alt du spiser, og står det ikke på lista så står det sikkert kcal innholdet der. Da kan du legge det inn alikevel - så får du summert kcal innholdet i alle måltidene dine. Epler er vel de samme her og der? :-)

 

Og så MÅ du trene - men du er jo flink til det :-) Hver halvtime teller HVER uke. Her inne på GR ligger det en kalkulator som beregner hvor mye du forbrenner uten å gjøre noe hver dag. Men jeg ser på kurset mitt at de aller fleste ligger i overkant av 2000kcal - Jeg spiser 15-1600 kcal hver dag, og trener 3-4 ganger - det gjør at jeg klarer i overkant av en kilo i uka.

 

Også MÅ du drikke vann - minimum 2 liter hvert døgn i tillegg til det du drikker ifb med trening.

 

Pluss OMEGA 3 - dosene på esken er normalt for små - spis dobbel dose, men fordel den på morgen og kveld. Fett fordriver fett, men det er viktig at det er RIKTIG fett!

 

Hold deg til knekkebrød med høyt fiberinnhold - jeg spiser 3 fiberplus og 1 fiberrik - og jeg blir mett både frokost og lunsj.

 

Ta tilskudd utover omega 3 - jeg tar litt av hvert, krom, B & C & E vitamin, multi vitamin og Odos choise.... blir mye fett, men jeg suser jo ned i vekt så..... også er det minimalt med fett i det jeg spiser. Velger ost, melk, saus, alt med mindre fett enn normalproduktene.

 

Skal du klare en kilo i uka kan det nok hende du også må kutte ut alkohol også! Jeg drikker veldig sjelden, nå er det lenge siden, før jeg begynte mitt nye liv!

¨

DU klarer dette, Knerte - men du må nok ofre litt. VIL DU SÅ KAN DU!

 

Skal hjelpe deg jeg - om du vil:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste kakehistorien din her nå - jammen er jeg glad for at presset til å spise kake ikke er så stort her. Det er kake stadig vekk, men ingen sier noe om man velger å ikke spise kake :(

 

Men vi er mange og det blir ikke så synlig her om noen ikke spiser. Jeg kan godt spise kake - men jeg vil velge når og hvor selv! Kake skal være kos, og det forbeholder jeg tidspunkt der jeg kan sitte ned, slappe av og nyte min lille kos. Og når vi jobber så hardt for å bli kvitt de kaloriene så er et kakestykke her og der masse ekstra arbeid.

 

Kudos til deg for at du sa fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff ja jeg er smertelig klar over at ting maa ofres...men naar jeg har gaatt ned 24.1kg saa gjoer jeg vel noe riktig! :(

jeg kjoerer stram linje HVER dag uten loerdager og jeg trener HVER dag!

Har aldri mindre enn 20trimpoeng paa en uke! saa jeg lurer paa om jeg boer spise litt mer..ligger nok rundt 16-1700kcal om dagen, jeg veier mer enn deg og trener mer enn deg og spiser det samme..kanskje kcal mengden boer komme opp litt for aa holde liv i forbrenninga! Dessuten jobber jeg saa svetten siler hver dag paa jobb...hmmm...

 

Saa ofrer noe gjoer jeg stadig vekk, men jeg velger heller aa ha den alkoholen loerdag jeg da og ikke spise kaker og sjokolade og potetgull! Naa har jeg vaert 2uker uten potetgull! haha...flink eller!?

 

Har aldri vaert no saerlig soethungrig...trenger paa ingen maate sjokolade eller smaagodt, kaker klarer jeg meg ogsaa veldig bra uten! Har heller vaert det potetgullet og rett og slett for mye usunn mat tror jeg....

 

Sa livsstilen min har blitt lagt om grundig...ogsaa etter jeg traff min samboer som elsker aa holde seg i form og spise sund mat! Det hjelper veldig!!

 

Tror jeg bare skal kjoere paa som jeg gjoer naa...saa kan det hende det blir bra se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Knerte - du har jo funnet løsningen uten at vi andre kommer med råd:-) Jeg tror det beste du kan gjøre er å fortsette som du gjør, men kanskje spise litt mer enn du gjør i dag - du er jo så aktiv.

 

God helg - håper den blir fin:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en laaaang fredagskveld med gullrekka og stekt lam:-) Lagde deilig grønnsaks tilbehør også - aubergine, paprika, løk og champignon - samt litt lamme kraft. Nydelig når du fikk mandelpoteter sammen med det - jeg trang faktisk ikke saus. Havnet omtrent på 1600kcal i går - bra det.

 

I dag har jeg spist frokost i 2 runder. Først litt tidlig med 2 knekkebrød, så ny frokost to timer senere, da med utrolig eksklusiv ceranoskinke - 750 kr/kg - vet ikke om den var verdt det, men greit å ha smakt:-)

 

Nå skal vi på tur:-) Ikke lett å få med "sjefen" i dag - men jeg gir meg ikke - må trimme litt i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sliten! Over 2 timer på tur, hvorav 45 min var veldig bratt oppover, faktisk nesten klatring nå og da - resten av turen i ulendt terreng og bratt nedover - jeg ble skikkelig svett av å gå nedover i dag - herlig! Etter en sammen regning har jeg fått 5,8 trimpoeng - Veldig bra iforhold til denne ukens trimpoeng:-)

 

Kjæresten og jeg er sååååååååå fornøyd med oss selv - det var gøy å gå på oppdagelsesferd i hans barndomstrakter, han ble som ei fjellgeit på 14 år igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig å kunne hive innpå masse fårikål med god samvittighet. Masse kål, bittelitt potet og passe med kjøtt - vanskelig å måle når man ikke er hjemme:-) Men, med dagens treningstur så kan jeg tillate meg litt god mat.

 

I morgen får vi se om det kanskje blir en tur til - det er jo veiing på mandag, da må jeg være KLAR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagens investering av deilig eksklusiv ceranoskinke var verdt det:-) Det holdt til frokost og lunsj i går samt frokost i dag for oss begge! Bare litt over 100gram! Men kun en skive til hvert måltid med skinken - resten av skivene i dag ble med grov leverpostei - er så lykkelig for at jeg også i dag valgte knekkebrød (fiber plus er godt) Hadde jeg valgt rundstykker ville jeg kun spist ett rundstykke for samme kalorimengden.

 

Jeg kjenner at jeg velger for tiden - velger godt og lite i stedet for godt og mye eller mindre godt og MASSE. Fornuftige valg som gjør godt for følelsen av å beherske. Når jeg leste aftenpostens "Magasinet" om overvekt så gjorde jeg meg noen tanker også - når det blir uttalt at det å slanke seg er enkelt, men det er det å holde vekten som er vanskelig så må man begynne å forberede seg på det! Ikke søren om jeg skal tillate kroppen min å gå opp igjen nå. Overlegen på senter for sykelig overvekt på sykehuset i Vestfold sa at kroppen føler at den er i en slags "krise" når man har slanket seg, så kroppens oppgave blir å sørge for å komme opp i den vekten den hadde, ja gjerne litt til!!!!!!!!! Kroppen husker den gamle vekten og det tar LANG tid å få kroppen til å forstå at den ALDRI kommer opp igjen. De såkalte "slankefarmene" ble også omtalt, jeg må innrømme at jeg har drømt om å være på en slik noen måneder og virkelig vie meg til meg selv:-) Bare trene og drive med aktiviteter, få servert deilig fornuftig mat og ta behandlinger - tenk så deilig:-) Problemet er bare at det ikke lar seg gjøre. Det jeg gjør nå, i "prosjektet" jeg er med på så gjør de det han på senter for sykelig overvekt anbefaler - sørge for at den som slanker seg får oppfølging hjemme. Jeg føler meg priviligert som får trene i 3 måneder på dagtid, med en som veileder om kosthold, personlig trener som arrangerer fellestreninger 3 ggr pr uke samt en person som har "pep" samtaler med det nå og da. Det er godt å kunne ringe til noen når du har en dårlig dag - jeg har to ganger fått hjelp til å komme meg gjennom dårlige dager, med stor suksess.

 

En annen merkelig ting er helgene - jeg har vært vant til å dytte inn med digg i helga. Ingenting har vært forbudt - alt som er godt ble spist - og av en eller annen merkelig grunn så merket jeg heller ikke at jeg gikk opp i vekt underveis - jeg skjønte bare plutselig at jeg var FEIT! Nå som jeg er 13 kg lettere, 7 uker senere må jeg innrømme at livet ser anderledes ut. 13 kg merkes GODT på kroppen og aktiviteter jeg driver med. Det er HELT anderledes å kle seg, samt å gå både naken og påkledd. Men tilbake til det merkelige - hodet mitt er helt anderledes. Jeg velger å ikke spiser godis - jeg velger litt frukt eller kesam i stedet eller kanskje noen glass med lightbrus.

 

Hmmmmmmmm - ser ikke bort i fra at hodet mitt er i ferd med å innstille seg på at slik jeg lever nå er deilig.

 

Heia meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt fantastisk:-) Nå har jeg ventet på stillstand i mange uker, men det har enda ikke skjedd - takk og lov for det:-) Det går superfint - nå er det nok en uke med trening og deilig mat - neste uke skal bli bra på nedgang den også!

 

Heia meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en superfin dag:-) Jeg har spist helt etter boka - trent litt, hadde kontroll når jeg handlet OG laget middag, spiste som planlagt til middag, og har lyst til å trene litt til nå i kveld - kan det bli bedre mtp å gå ned i vekt?

 

Jeg ser at noe av det smarte jeg gjorde i dag var å dele opp frokosten min litt. Fikk veldig dårlig tid til frokost i dag, så jeg spiste bare en "wasa sandwich" med ost og tablettene mine før jeg dro på trening. Etter trening spiste jeg en dobbel 0% med 20 g korn, 10g mandler og 10g rosiner i - deilig! Det bra med det var at jeg ikke var utsultet til lunsj. Er så fornøyd med mitt valg av å spise knekkebrød og fiberrik til lunsj og frokost hver dag - det fungerer så fint og jeg blir mett og god:-) Kl 15.00 spiste jeg to knekkebrød til for å klare å stå i mot alle fristelsene jeg vet er der når jeg skal handle - og det funket! Jeg kjøpte det jeg skulle ha og ikke mer. Middagen i dag var kjøttkaker i saus, potet, kokt brokkoli og gulrot samt tyttebær syltetøy - deilig, kaloriinnhold ca 420 kcal - etter min mening en perfekt middag og jeg er stappmett. Nå skal jeg slappe av litt, for så å dra på trening kl 19.00 - har overskudd i bøtter og spann i dag - så jeg får nyte det. Målet for neste mandag er å klare å spise slik at jeg tar av ca 1 kg denne uken også.

 

Vekta i dag var ca 1 kg under det jeg veide når jeg begynte å slanke meg for snart 3 år siden - skremmende! Nå føler jeg meg ganske så fin (etter 14,5 minus) Men fortsatt skal jeg ned ca 10 kg, minimum - det var da jeg var fornøyd sist og begynte å gå opp igjen. Denne gangen skal jeg ikke bare endre spisingen i den perioden jeg slanker meg men for alltid!

 

Heia meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...