Gå til innhold

Josefins dagbok. 5 kilo ned til 59. Femtiniiii !


Gjest josefin

Anbefalte innlegg

Så flink du er Rosalilje! Tror det er lurt, og bra, og teste en diett HELT uten melk. Bare da kan du finne ut om det virker. 14 dager er bra. Så kan du jo, om du orker, plusse på med 14 uten gluten også,, Største utfordring er når en er borte, ta med matpakke og ikke tenk mer på det, enklest. Prøvd soyamelk/rismelk? Kan også brukes i sauser til middager, så får familien samme mat (nesten) som før.

 

Her er vekta 62,4. 300 gram ned. Hadde ikke ventet det med den dårlige fokus jeg har hatt på mat. Klarer å være mer strukturert nå kjenner jeg.

 

Begge døtre er her hos meg enda, spørsmål etter sunnere mat fra alle nå. Kjøper en masse grønnsaker i dag, så har vi litt av hvert å ta av. Så blir det supper og wok. Begge sier de tåler brød og melk dårlig, dårlig fordøyelse, oppblåst, vondt, vann i kroppen m.m. Merkelig hva? eller helt naturlig? vi mangler noen fordøyelsesenzymer og det er arvelig. Havregrøt til frokost, rugbrød til lunsj, samma maten på alle her nå. Og enighet om at det godt det er hverdag igjen. Ikke lenge igjen før de drar begge, dyrebar januar i år. Blir rart når jeg blir alene. Eldste har jeg vent meg til bor borte, minste drar nå i februar. Trøst: det blir enkelt å kjøpe og lage mat når jeg er alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 355
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Så bra med nedgang, då! Det gir motivasjon til å fortsette! :-)

 

Litt trist når ungane flyttar ut, ja...Har heldigvis 3 som bur heime endå.

 

Går bra her fortsatt, snikveiing i dag viste at også vekta kjem seg!

 

Snakka med ernæringsfysiologen i dag, ho skal ringe meg på onsdag, så skal ho gå gjennom kostholdet mitt, blir spennende.

 

Skal på møte i ME-foreningen i dag, litt kjekt å treffe andre i samme situasjon.

 

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det hos ernæringsfysiologen Rosalilje? Tenker jo en del på det samme jeg, som lever stort sett uten melkeprodukter. Tar kalsium og magnesium alltid, og spiser variert med mange forskjellige proteinkilder og mye grønt. Men vi er liksom fostret opp på melk da, og troen på melkens forteffelighet som god næring..

 

Nå er jeg fullt tilbake i fokus her, og det er så bra! Godt å kjenne jeg har bra kontroll igjen, på hverdagen og maten og trimmen. Har fortsatt to døtre i huset, så det blir ikke registrering av maten, men føler jeg har bra kontroll igjen nå. God følelse. 6 trimpoeng forrige uke, 3,7 hittil denne uka, tror ikke det blir fler. Helt ok.

 

Ikke helt i toppslag formmessig, strever alltid med den balansen mellom aktivitet og hvile fortsatt jeg. Klarte, eller måtte,, skru ned tempoet etter jul. Nå er jeg bedre, og har sånn ca 1000 ting ugjort, så ble det mye aktivitet igjen i går, venninnebesøk med tur, og treningssenter etterpå. Sov deretter lite i natt, overtrøtt you know. Har planer om besøk til mor og vinkveld hos venninne, i morgen venninnebesøk med overnatting. For mye igjen?? Har stadig lekse å lære, selv om jeg er MYE bedre enn før. Vil gape over for mye for mye for mye. Skal jeg noen gang bli helt frisk må jeg lære balansen og vurdere til enhver tid hva jeg tåler (for det varierer jo). Tøff og vanskelig lærdom.

 

God helg og alt godt, måtehold i matveien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så godt å høre at det går bedre med deg, Josefin!

Heilt enig med deg at det er vanskelig å finne ein god balanse mellom aktivitet og kvile! Og av og til har eg ikkje mulighet til det heller, er jo ein del ting som MÅ gjerast, og ein del eg har lyst til, summen av det blir som regel for høg.

Ja, ja ein lærer så lenge ein lever, heiter det visst.

 

Våkna med skikkelig dårlig rygg på tirsdag, så ille at eg måtte ha støtte når eg skulle gå inn i stova etter frokost. Veldig dårlig onsdag og, men litt bedre i går og i dag.

 

Skal ha jenteparty her hjå meg i kveld, skal servere tacosuppe. Eg får unngå alt tilbehøret, så blir det bra.

 

Snakka med ernæringsfysiologen på onsdag.

 

Eg gjer mykje riktig, men skal prøve å kutte sukker heilt for ein periode!:eek:

+ fortsette uten melk evt greit med litt i matvarer.

Skal prøve å ete kiwi og drikke appelsinjuice til frokost, det kunne kanskje hjelpe på magen.

 

Ellers grovt brød, frukt, masse grønnsaker, fisk, litt nøtter. Lite salt.

 

Kan jo vere håp for at eg når målet mitt i vår då, når eg ikkje kan skeie ut med noko søtt i helgane

 

 

Får prøve etter beste evne å følge opplegget nokre veker, så får me sjå.

 

Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt i dag var 57,9 kg, så no går det iallefall rette veien igjen

 

Hadde ein koselig kveld i går med gode venninner. Tacosuppa fallt i smak, sjølv om alle såg litt skeptiske ut når eg sa kva me skulle ha. Er veldig god den suppa!

 

Eg åt kun nokre flak tacochips til, og måtte droppe alt tilbehøret + sjokoladen pga melk og sukker, kom faktisk ikkje opp i meir enn 1180 kcal når eg la inn alt etterpå.

 

Rekna snittet av inntaket siste 11 dagar, og det var 1230 kcal. Synes egentlig det er ganske greit, i og med at eg er så mykje i ro.

 

 

Mykje suppe igjen, så mulig me får gjestar på restefest i dag.

 

Ein super lørdag ønskes alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Blei restefest på lørdag. Men under 1200 på ein lørdagskveld må vel vere bra! Åt kun suppa og måtte droppe alt tilbehøret + alt godteriet etterpå. Er jo forsåvidt veldig greit for vektnedgang å skulle unngå melk, sukker og feitt!

I går var det ein rolig dag heime, så vanlig inntak då.

 

Har vore på shopping i dag med ei svigerinne. Fekk kjøpt meg svarte, høge støvlettar, akkurat sånne eg har gått og leita etter, joggesko, thights, 2 singlettar og ein sid strikkejakke. Veldig fornøyd!

 

Følte meg faktisk ganske så slank i det nye antrekket. Skal på tur til Stavanger i helga og besøke eldstegutten, kjekt med noko nytt når ein skal ut på tur!

 

På Egon og åt. Kjøpte kyllingkebab, men uten dressing. Veit ikkje heilt kor mykje kcal eg skal rekne på den? Forslag? Pitabrød, litt kyllingbitar, salat, jalapeno,paprika og ananas.

 

Åt berre ei lita skål lapskaus til middag, så alt i alt i dag trur eg det skal vere ganske greit.

 

Håpar det står bra til meg deg Josefin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger med. Vekta går ned på oss begge nå ser jeg. godt godt! Tenker du ble stilig med støvlettene og lang jakke ;)

fornuftig matplan du har fått! Kanskje formen stiger også, uten melk og sukker? Det har den gjort hos meg. Bare jeg klarer å holde meg til dietten. I dag f.ex lunsj hos venninne. skulle bare smake på den tyske geitosten. Det endte med 3 store skiver, sååå godt.

 

Ikke snakk om kebab: Etter flere dager ultrasunn inkl trening, klappet vi sammen i dag (datter og jeg) og endte med kebabtallerken på restaurant. ALTFOR mye dressing og ALTFOR mye pommes frites. neida, jeg spiste ikke alt...

 

Så jeg er fortsatt noe ute og kjøre matmessig,, men likevel:

 

Vekt 61,8 i går, d.v.s det mangler 300 gram til jeg er tilbake på nivå 15.desember. 600 gram ned sist uke. Juleflesket er borte :( Formen er på tur tilbake. Det betyr at jeg klarer å passe bedre på hva som går inn i munnen også. Trent på treningssenter søndag og i går. Støl i dag. Fint. Mer aktivitet og mer sosial. godt.

 

Fortsatt ungdom rundt meg. så det blir ingen registrering av inntak enda. I løpet av februar blir jeg aaaleeeneee huttetu. Da kan jeg veie og styre og spise så mye linsesuppe jeg vil. Vet ikke om jeg gleder meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så flott at formen har kommt seg litt! Supert å ha tatt av "julekiloane" allerede no, eg har sjølv litt igjen til det, ca 1,5 kg, så eg var nok ikkje så flink som deg gjennom jula.

 

Blir sikkert både godt og trist når begge jentene dine flyttar...Får håpe dei er flinke å komme heim på besøk då!

 

Går fint med maten her. Ligg på 1200 kcal for dagen, så håper no at det skal vise litt igjen på vekta også. :)

 

Blir litt utfordring i helga når me skal bu på hotell + at me skal ut og ete middag ein gong og middag på skulen til sonen min 2 gongar. Vanskelig å vite kva som er melk i då, men får gjere mitt beste. Skal også få graut der, men det får eg iallefall unngå og heller kjøpe med meg noko anna.

 

Vanligvis ville eg hatt med meg ein godtepose på ein slik tur, lurer på om eg skal unne meg litt nøtter, så har eg iallefall litt å kose meg med.

 

I dag regnar det her for første gong sidan ca 8.desember, har vore snø her sidan 18. desember.Har vore ein utrulig flott vinter! Er så mykje lysare når det er snø + at det har vore veldig mykje fint vær og sol. :-)

 

 

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg så slank da jeg skulle veie meg mandag og gikk på vekta med store forventninger. Opp 300 gram til 62,1. Hmm. rart. Så jeg målte meg. Og fant ut:

I løpet av høsten har jeg altså gått ned bare 2 kilo i vekt, men

midja er 8 cm smalere (71 cm nå) og

baken er 3 cm smalere (98 cm nå)

Mye midjefett er borte, jeg har fått muskler istedet.

For jeg har startet på treningssenter og trent mye styrke :()

Målene mine nå er ikke langt unna mitt absolutt tynneste for 18 år siden. Var da ferdig med fødsler/amming og 2 GR-kurs måtte til. Husker at jeg målte 95 over baken da.

Så alt i alt er jeg fornøyd.

Likevel: 59 er målet. 3 kg igjen. Før mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

61,3 i morges. Gleeeder meg til veiing mandag :P

Måtte alle makter stå meg bi så jeg klarer å holde vekten til mandag!

Magen er borte, den er helt flat. Nydelig...

 

Lite trim denne uka. Mye sosialt, men magert kosthold likevel. Hva skal en finne på til middag i helga da tro? Siste helga med ungdommene mine hjemme. Så det blir noe de vil ha. Blir superfokus på min mat og registrering av inntak først når jeg blir alene her. Inntil da blir det litt av hvert servert.

 

Hvordan går det med deg Rosalilje? God helg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Wow Josefin! :P

Så bra mål og vekt! Du er jammen i siget no og endå lettare blir det når du kan bestemme all maten sjølv. Flink er du!

 

Hadde ein flott tur i helga, og eg synes eg klarte meg bra matmessig, men litt meir mat og litt anna mat blir det enn når ein er heime.

Hadde utstyrt med godt på turen både nedover og heimover med niste, frukt, gulrøtter og litt nøtter. Mannen åt kake, kjeks, sjokolade, bollar og lefser...

 

På hotellfrokosten åt eg to skiver med egg og laks kvar dag, og litt steikte poteter og bacon ved sidan av. Iallefall mykje mindre enn eg pleier. Hadde med meg to halve rundstykker som eg åt når dei andre åt graut lørdagen, og åt frukt når dei andre åt kaker og vaflar til 2! måltid på lørdag, men må innrømme at eg smakte eit lite stykke nøttekake endå det sikkert var både melk og sukker i den.

Fredag åt me på kinarestaurant og lørdag og søndag var det middag på skulen til sønnen min.

Forsynte meg berre ein gong og tok mykje grønsaker/salat.

Alt i alt fornøyd!

 

Etterpå var det rett tilbake til vanlig mat og 1200 kcal for dagen. Spent på vekta i morgon om turen har gjort noko utslag...

 

Har vore veldig sliten sidan helga, går mange dagar å hente seg inn igjen.

Er så nydelig vær her, så skulle gjerne gått litt tur denne veka, men har kun orka ein liten gåtur :P

 

Ha ei fin helg Josefin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kostholdet ditt med frukt og grønt, laks og egg virker mye mer fristende enn boller, lefse,kake-mat! Høres deilig ut. Sikkert fordi min mat er din mat:)

 

Selv er jeg fortsatt preget av gårsdagens lammestek pluss rester av den i dag, tilhørende fløtegratinerte poteter og sjokolademousse. Merker at jeg ikke bryr meg så mye om hva jeg spiser nå, men mer at jeg ikke spiser så mye. Klarer ikke fokusere der nå når det er siste helga døtre er hjemme. Derimot er jeg VELDIG motivert for kur og alt tilhørende når jeg kommer hjem den 18. omtrent.

 

Kjører begge døtre til København neste helg, den ene har bodd der noen år, lillesøster flytter med nå. Rart ja, godt og fælt, i blanding. Det blir noen danmarksturer på meg fremover.. :P

 

Får nok leve med 62-vekta neste uke regner jeg med. Får vann (og fett selvfølgelig..) i kroppen av vin, fløte, poteter, dessert. Det skjer noe med væskebalnsen øyeblikkelig når jeg spiser sånt jeg ikke har godt av, for allerede neste morgen er buksa trang.

 

Lenge leve god mat og fine døtre og hygge uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Eg er veldig sta og skeier sjelden ut, men synes det er vanskelig å holde på motivasjonen når eg får så lite uttelling...

Reiste på overnattingsbesøk til svigerinna mi på fredag kveld, så fekk ikkje vegd med heime lørdag. Gjorde det i dag i stadenfor Vekt 57,8 kg, så blei nok for mykje forrige helg endå eg syntes eg var veldig flink....(57,7 forrige helg)

 

Vog meg på hennes vekt i går, berre på gøy, og der var eg 57,2 kg. Har av og til prøvd andre sine og dei viser alltid 0,5-1 kg mindre enn mi nye vekt. Vurderer nesten å begynne å bruke den gamle igjen, den er meir lik alle dei andre sine. Egentlig tull, for eg blir jo ikkje tynnare for det

 

Har holdt meg på 1200 pr.dag i helga og

Syntes det nye kostholdet hjalp litt på magen ei stund, men no føler eg meg skikkelig oppfyllt og oppblåst igjen. Ikkje så motiverande å holde på med ein så streng diett når eg ikkje merkar noko særlig bedring, men er jo bra at det blir få kaloriar med alt eg må unngå.

 

Du får berre prøve å holde vekta til du får kommt deg heim igjen og kan styre inntaket meir sjølv, Josefin!

Merkelig det der kor væskebalansen kan komme heilt ut av lage når ein et noko ein ikkje har godt av...

 

Ha ei fin veke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest rosalilje

Håpar du har hatt ein fin tur til København, Josefin!

Sikkert rart å plutselig vere heilt åleine...

 

Går fint her. Prøver no ut kosthold uten melk, sukker og gluten. Mykje å sette seg inn i no til å begynne med...Går ganske bra heime, men må ofte lage egen mat til meg. Litt kjedeligare i besøk synes eg. Har pleid å ta med meg niste og frukt, men er litt misunnelig når dei andre et bollar, kjeks og kaker...

Du veit vel det meste om dette, tenker eg :-)

 

Hadde ein kjekk tur med venninner i går kveld! Først litt shopping, og så havna me då på Egon som vanlig Mykje godt der!

Tok Blackened kylling, dvs to små kyllingfiletar, salat, litt brokkoli og mais. valgte Maldonsalta småpotet til. Var veldig godt og sparte masse kaloriar! Måtte droppe rundstykke, smør og hvitløksdressing.

Havna på 1275 kcal i går, så ikkje så verst på ein sånn dag.

 

Diskuterte husmorferie til Syden i mai, men er ikkje heilt sikker på at det blir noko av. Ho eine gruer seg sånn til å vere vekke frå ungar og mann. Trur både ho og dei andre hadde hatt godt av det...Ho ordnar absolutt alt for ungar og mann, endå ungane er 12,14 og 16 år. Hadde hatt godt av å få prøve å ta litt ansvar sjølv...

Eg har faktisk vore på sydentur uten dei andre 3 gonger, første gong var i 2001, så ungane var ikkje så veldig store, men mannen min synes ikkje det gjer noko å vere åleine, så var faktisk han som ordna med tur til meg den gongen.

 

 

Eldstegutten kom heim på vinterferie i dag. Kjekt å ha han heime igjen! Raspeballar og smoothie til middag til dei andre og salat og ananas til meg...

 

Spent på om det blir litt nedgang til på vekta i morgon, ser ikkje sånn ut men kan jo håpe.

 

Reknar med det blir ei mager helg denne helga og. Er egentlig ikkje så mykje å skeie ut med, kanskje det blir litt ekstra nøtter.

Håpar å få med litt OL, langrenn og skiskyting er favorittane!

 

Ha ein fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å komme inn hit og se at du holder til her selv om jeg er ute og farter Lilje!

 

Vært borte lenge jeg, kom hjem for noen dager siden men vært veldig forkjøla så har ikke gjort stort. Holder på å våkne til nå, gått en tur i dag og liksom innstilt meg på min nye aleneboer-verden. ikke bodd alene siden jeg var 21 :eek: Døtre er innstallert i en kjempefin leilighet i København, de har det bra så langt. Litjpia begynner på den nye skolen sin i morgen. Så da har jeg det bra også har jeg bestemt meg for.

 

Blitt mye mat, litt for mye, men klarer ikke ergre meg over det når resten av turen gikk så greit. Det var travelt hele tiden, spiste det som de andre spiste, punktum. Og dansk restaurantmat ble det av og til, og da er det er MYE av alt. Etter at jeg kom hjem har jeg vært en del hos kjæresten, og spist godt der også... Ikke så mye i mengde, men både soppstuing med fløte, vin, fet ost og litt loff har det blitt i helga. Veldig godt at han fins nå :)

 

Men nå altså, nå er det tid for fokus på mat og trening her. Begynner registrering i morgen som en slags reorientering.. Nå blir det hvetemelfritt og melkefritt her hjemme og mer normalt kosthold ute.

 

Liker ikke tanken på at vekta venter i morgen. PMS har jeg også, vann i kroppen. Det er vel bare å la det stå til..

 

DU. Hun venninna di som ikke vil reise fra mann og barn, det kan virke som hun trenger nettopp det, å slippe litt kontrollen.. :o

 

Stå på med kostholdet! Mest sannsynlig for bare en periode som et forsøk? Det går bedre etter en stund, hos meg slipper det der hvetesuget som jeg alltid får, etter noen dager. Når det er som verst, drømmer jeg om fersk loff med hvitost på, og søt kaffe med melk i, - det ultimate av alt det jeg tåler dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Kjekt å høre frå deg igjen, Josefin!

Er nok rart å bu åleine etter så lang tid, men godt du har kjæresten då!:-)

 

Er ikkje lett å holde seg til nokon diett når ein er vekke på tur, men no framover kan du nok klare å vere ganske flink!

 

Kor lenge trur du eg må vera uten gluten før eg evt kan merke nokon bedring?Korleis merkar du det når du får i deg noko du ikkje tåler?

 

Enig med deg at hvis venninna mi ikkje klarer å sleppe taket når ungane er så store, så er det kanskje på høg tid å gjere nettopp det...Mannen hennar har reist mykje, var nettopp vekke 2 veker, så no synes eg det er hennar tur. Me får sjå kva det vert til, hadde iallefall vore kjekt.

 

Åt kyllingkjøttdeig med tacokrydder og masse salat i går kveld når dei andre fekk pizza, orka ikkje laga egen til meg. Litt nøtter til kos. Rett over 1200.

 

I dag har me vore på kinarestaurant med mannen min sin familie. Åt kylling i karri med cashewnøtter og litt ris. Prøvde å rekne det ut sånn ca, men vanskelig å vite, kom til 750 kcal. Trur du det er nokolunde rett?

 

Dei var med heim til oss på kaffimat etterpå. Skillingsbollar, sjokoladebollar, lappar, kjeks og muffins. Orka ikkje lage noko til meg sjølv, så eg satt og såg på og tok meg havregraut når dei var gått....Like enkelt det som å lage noko oppstyr rundt det.

 

Hvis kcal på kinamaten stemmer nokolunde kjem eg rett under 1200 i dag.

 

Ha ein fin søndagkveld!

 

PS:Snikveiing er ikkje så veldig dumt, 56,8 kg i dag tidlig :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går ned :o:)

 

Ikke så mye kalorier i kinamat hvis en ligger unna frityrstekt, men obs nøttene!

 

Ang diett: jeg blir dorsk, sur, hoven/smerter i kroppen og treg i magen/mye luft av det jeg ikke tåler, eller tåler dårlig er en bedre betegnelse, --for jeg har jo ikke utslag på noe allergitesting. Synes jeg har fått det generelt bedre på gluten-,sukker- og melkefri diett. Burde sikkert holde meg unna alt hele tiden, men i og med at jeg ikke har utslag på noe har jeg ikke guts. Derfor har jeg havnet ut med denne nesten-dietten. Flink hjemme og alene, ikke så nøye borte/sammen med andre. Min bror er allergisk mot hvete og melk bl.a, ikke all gluten, så han spiser rugbrød. Så jeg spiser rug jeg også, synes jeg fordøyer det bedre enn hvete, og det gjør dietten og livet mye enklere. Reaksjoner på mat man ikke tåler er så individuellt. En grunnregel er: gi en diett minst 14 dager sjanse, kjenn forskjellen, skriv dagbok. Innfør en og en matvare igjen med noen dager imellom, kjenn etter om det skjer noe i kroppen. Noen sier det bør gå over mye lengre tid. Mye info på http://www.npif.no. Les :) Men hva sier ernæringsfysiologen?

 

jeg tror jeg har vent meg til å spise mye igjen, spist nesten 600 kcal allerede på frokost og lunsj. På tide å våkne her :)

 

Ikke veid meg, glemte det, i måårn i måårn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Tenkte eg skulle prøve iallefall 4 veker på denne dietten før eg tar ein vurdering korleis eg skal legge det opp vidare. Skal ha ny kontakt med ernæringsfysiologen då.

 

Bad min familie på middag i dag(8 stk), alle har lyst å få treffe eldstegutten litt når han er heime

 

Tok det enkelt og laga lapskaus med kjøttdeig, pølse, ferdig lapskausblanding, erter og byggryn. Magert og sunt, men veldig godt.

 

Baka fletteloff til. Is, fersken og hermetiske plommer til dessert.

Etterpå fann me kaffi, litt julekakerestar, kjeks og sjokolade.

 

Dei andre åt til dei nesten blei dårlige...Eg åt 2 tallerkener lapskaus uten pølse i og ein halv fersken, ikkje akkurat nokon utskeielse på meg iallefall!

 

Måtte ha meg ein god porsjon havregraut no til kvelds.

 

Var så mykje restar igjen at me har til middag i morgon og, deilig å sleppe å lage noko då

 

No er eg fryktelig sliten, er litt for mykje med besøk to dagar på rad, men var no veldig koselig då. Får ta ein veldig rolig dag i morgon.

 

God natt frå Rosalilje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt i dag var 57,1 kg, så 200 g til ned. Går iallefall rett vei om det ikkje går så fort.

 

Skal på besøk til foreldra mine på pizza i kveld. Tar med egen pizza med glutenfri bunn og uten ost. Reknar med det blir ein del godteri der og, får ta med meg ei appelsin eller noko som eg kan kose meg med.

 

I morgon skal me først på kino heile familien, fekk billettar i julepresang+6 200grams plater med sjokolade! Kanskje eg tar med litt nøtter til meg.

Etterpå skal me på eit møte der det skal vera kaffi og kaker etterpå, men trur ikkje at det blir noko der som eg kan ete. Får ete litt før eller etterpå.

 

Mandag skal me i 30-års dag med koldtbord og kaker. Reknar med at det blir nokre salatar eller eit eller anna eg kan ete, alle skal lage ein ting å ha med, så får finne på noko lurt. Blir hardt å ikkje kunne forsyne seg med kake....

 

Har sove mykje bedre siste måneden, lurar på om det kan ha noko med kostholdet å gjere? Er iallefall utrulig deilig å få sove!!

 

No er eldstegutten ferdig med sin vinterferie snart, og dei andre begynner akkurat på sin. Blir godt med ei veke uten lekser, lite fritidsakt. og rolege morgonar!

 

Ønsker alle ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Koste meg med litt nøtter i besøk på lørdagen og litt på kino søndagen, kom opp i henholdsvis 1300 og 1350 kcal, men greit nok det.

 

MEN i går hadde eg min første utskeielse på 7 veker! Var i kjempekoselig bursdagsbesøk med koldtbord og kaker. Var ganske fornuftig på koldtbordet og åt mest salat med kylling, litt laks og eggerøre og litt pai.

Bestemte meg for å ta ein dag uten å følge dietten heilt, så koste meg meg marengskake, iskake, kransekake og brownies! Det var godt det! etter så lang tid uten noko søtt.

Har vore så lenge uten melk og sukker, uten å ha merka noko særlig virkning, så tenkte det var viktigast å vere forsiktig med gluten, trur eg klarte å stort sett velge ting uten det( sikkert litt i paien og litt i browniesen)

 

Prøvde å anslå det sånn ca og kom til 2000 kcal, men det var faktisk verdt det!

I dag er det tilbake på vanlig kosthold!

Vekta i dag var 56,8, så ikkje noko negativt utslag på den endå iallefall.

 

Fekk høre i besøket i går at eg var så slank, så kjekt det!

 

Vinterferie for dei 3 minste ungane denne veka, så blir litt besøk og forskjellig, men skal prøve å holde meg til fornuftig mat.

 

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefin

Glemt å skrive her, blir mer rytme på meg nå etterhvert. Og du går ned lilje! Bra! Tålmodig, jevn nedgang. Godt at du sover!! hva det nå enn skyldes. Hørt om folk som får bedret helse på alle felt når de kommer på den dietten de skal ha, alt er mulig.

 

Sløv her inne jeg, men vekt fin: gikk opp etter københavnturen, som ventet, 62,5. nå ned til 61,8. opp og ned.. Iallefall er det 2,8 kilo igjen til 59. 8 uker til 1. mai. da skal det være gjort.

 

Gikk 2 mil på ski på søndag. Så svømte jeg etterpå og havnet i badstua. Deilig! I dag blir det step.

 

Vent meg til å være alene nå, spiser så sunt at det er en fryd. Bursdagsselskap i går fløt noe ut igjen, ble nok mange kalorier, orket ikke registrere. Spiste kake saaakte. Godt å klare å begrense seg. Også litt for mye lørdag -nachos og vin. Vanskelig å stoppe.. Ellers har jeg holdt 12-1300 kcal. Mye grønt og lite sukker og fett. Knekkebrød i div varianter, godt. Også godt å lage middagene bare til meg selv. I dag røsti-pannekake med egg og litt suppe (rester) til. Så nå KJENNER jeg at jeg går ned, endelig!

 

Motivasjonen er der. Nå kan det da ikke skjære seg... nå vil jeg være ferdig med det 62-tallet, en gang for alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Høres ut som om du er skikkelig i siget både med trening og kosthold, så du når nok målet ditt til slutt! :-)

Sikkert litt lettare når du skal lage mat berre til deg sjølv, eg må ofte lage 2 sortar middag og ellers planlegge godt den maten eg skal ete i tillegg til at dei andre må få sitt, Ikkje alltid så enkelt når formen er dårlig og tankevirksomheten er dårlig.

Men kjem heldigvis litt inn i det etter kvart.

 

 

Her går alt som vanlig, ikkje så mykje nytt å raportere...

Skal på tur med ungane i morgon til VilVite-senteret i Bergen, eit slags vitenskapssenter der dei kan få prøve ut forskjellige eksperiment o.l.

Veit ikkje heilt kva eg skal gjere med lunsjen då, men kan enten ta med mat eller kjøpe meg ein salat kanskje.

 

No har me hatt 2 1/2 mnd med snø her, det er ikkje kvardagkost i Bergen!

Vanligvis er det snø 2-3 dagar og så regnar det vekk.

Nydelig vær stort sett heile tida og, så denne vinteren har vore flott!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Var kjekt på vitensenteret i dag, men eg var fryktelig sliten Blei litt for mykje lør-man, så får igjen for det no. Er veldig lurt å vere på diett når ein samtidig vil ete sunt og magert! Eg åt skiver og frukt når dei andre åt bollar og sjokolade, og salat med kylling når dei åt kyllingnuggets, pommes frites, brus og is på McDonalds

Alle forstår det, men sikkert ingen som hadde forstått det hvis eg sa at eg ville slanke meg. Er jo egentlig ganske tynn, så er kun for min egen del eg vil heilt i mål før eg stabiliserer.

Men eg er fryktelig søtsjuk om dagane! Ganske tøfft å holde ut!

Går og drømmer om at når eg er ferdig med uttestinga skal eg ha EIN frotsedag der eg kan ete det eg vil. Det hadde vore godt!

 

I morgon skal me i bursdagsbesøk, får finne på noko lurt å ta med meg. Veit ikkje enno om det er kaffibesøk eller middag me får. Må sjekke det.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

I går var me i bursdagsbesøk og det blei servert grønnsakssuppe, så endelig noko eg kunne ete og! Eg åt frukt når dei andre åt vaflar etterpå. Eg er sånn som likar å ha alt klart når gjestane kjem, men der var det ikkje begynt på noko i det heile tatt...Me som lagde både suppa og vaflane og dekka på bordet. Folk er forskjellige!

 

I dag skal me ha besøk av to vennepar med ungar kl.18. Her var all maten ferdig kl.13,blei tacosuppe i dag og, er så godt og veldig greit å lage til mange. Og sunnt! Berre til å varme maten og skjære opp brød rett før gjestane kjem. Så no skal eg legge meg og slappe av heilt til dei kjem.

 

Til etterpå har eg laga sjokoladekake og muffins, og så blir det is, peanøtter og nonstop og fruktsalat. Så eg heldt meg til fruktsalaten og litt nøtter.

 

Vekt i dag var 56,5 kg! Ned 600g. Har lagt på 56,8 fleire dagar i det siste og 56,5 i går også, men kjekt at det blei det på vegedagen også!

 

Håpar du får ein flott lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...