Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Fryd

Den vindrikingen ja...Nå blir det jammen vin kommende helg også. Er altfor mye av sosiale sammenkomster på høsten altså. Nå er det like før jeg rømmer til fjells, hahaha :-)

 

Motivert III kommer med et bra innspill i vindebatten, nemlig at det å trene på forhånd er lurt i forhold til at man vet hvor mange kcalorier man har gå på. To andre gode grunner til å trene før lkoholintak, er: 1. At man føler seg utrolig fresh når man ankommer en fest/sammenkomst etter en hard treningsøkt etterfulgt av en lang dusj og litt hjemmespa, 2. At man kanskje ikke er i form til å trene dagen derpå. Så, lørdag blir det en heftig spinningmaraton på meg før vinglasset sjenkes opp :-)

 

Rart med det, men etter å ha lest litt rundt inne i forumet, virket det som mange hadde en utrolig dårlig tirsdag i går, inkludert meg selv. Alt var bare kjpt, og jeg orket ikke trene. Kaloriinntaket ble også for lavt ordi jeg ikke var nok sulten. Vil bare minne dere på at det er lov å ta en rolig dag med treningsfri, og heller kmme sterkere tilbake neste dag ! Ikke skam dere av å være slitne en dag i ny og ned, det er bare kroppen som sier fra at den vil hvile litt :-) vi er alle flinke her inne og på god vei mot våre mål, men i kampens hete er det viktig at vi ikke presser oss selv for mye slik at det virker mot sin hensikt.

 

Stå på videre jenter, og ha en fantastisk dag ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Frøken Fryd

ps

Var på SATS og tok en kroppsanalyse i sted. Noen andre her som har gjort det ? Pleier å ta slike ting med en klype salt, men dette var interessant altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devilina

Jeg har tatt sånn kroppsanalyse der jeg trener. Trodde det kom til å bli helt for j*****e resultater, men ble faktisk overrasket og utrolig mye int. som man får vite ja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Mye interessant informasjon som kom frem ja. Som feks at jeg må begynne å trene mer styrketrening mens jeg slanker meg. Hvis ikke vil jeg begynne å miste muskelmase istedenfor fett. Blir hardt å bytte ut morsomme spinningtimer med styrkeøkter, men dersom et er det som må til, skal jeg gi det et forsøk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si en ting... - er imponert over deg fluffy4!! tenk å få til 2 trimpoeng når man våkner opp med feber om morgenen - det er fjær i hatten det :(:D bra jobbet!! :

 

Takktakk :) Her skal vi NED :) Bra tips med vinen forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Fryd; Hvis dere har sånne styrke timer på senteret der du trener, så er det veldig motivernde :( Jeg er fast på en time i uken nå, er en slags pump/styrke trening. En gang i uka med en time merker man godt... Det blir strammere både her og der! Men man merker at det blir muskler og kanskje går litt saktere ned, men det er verdt det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Dere er kjempeflinke! :( Stå på videre.

 

et lite spørsmål. Jeg sliter mye med vann i kroppen. Hovne hender og føtter. Vet dere hvorfor? Er det noe jeg har spist som kan forårsake dette? Hva kan jeg gjøre for å få vannet ut igjen? Krise! veier 800g mer i dag enn i går! Og jeg har spist og trent bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har spist noe med mye salt eller drukket alkohol binder du vann. F.eks salte nøtter, spekemat osv... Det løsner vanligvis etter et par dager, jeg slet med det på veiinga på mandag... Altfor mye pga vin på fredag.. På tirsdag igjen var det borte :( Du burde se over hva du har spist de siste tre dagene, og se om det er noe som trolig gjør at du binder vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd
Frøken Fryd; Hvis dere har sånne styrke timer på senteret der du trener' date=' så er det veldig motivernde :( Jeg er fast på en time i uken nå, er en slags pump/styrke trening. En gang i uka med en time merker man godt... Det blir strammere både her og der! Men man merker at det blir muskler og kanskje går litt saktere ned, men det er verdt det :D[/quote']

 

Får nok prøve meg på det ja. Er avhengig av en instruktør som motiverer meg akkurat nå, så kan jeg heller prøve meg i helsestudio senere når jeg har fått dreisen styrketreningen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd
noen spiser for mye og andre for lite :( jeg kommer meg ikke opp til 1600kcal som jeg må opp til :D

 

hva kan jeg spise?

 

Liker du nøtter ? Det er lite og rikt på det riktige fettet. Med en neve nøtter innabords, kommer man fort opp i flere kalorier. Du kan evt spise en avokado, eller prøve litt fet fisk som pålegg, eks;røkt laks, eller peppermakrell.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen kveld drar jeg på tur med jobben, så her er det full skjerpings frem til det. Har trent to ganger mandag, en på tirsdag og to i går.. Maten har også godt bra til nå, uten noen kosemerker. Så foreløpig ligger jeg godt an. Men blir nok endel alkohol og god mat i helga.... Stå på alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

hei Frøken Fryd, jo da jeg liker nøtter, men om jeg først spiser det så spiser jeg alt for mye av det! derfro lar jeg være, men ligger bra ann i dag :P

 

god tur fluffy4 :( håper du får en fin tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Hehe, jeg har samme problem som deg. Nøtter har en farlig "jeg vil ha mer effekt". Godt å høre at du er back in business og ligger bra an i dag da :-) Nå er det snart bare helgen igjen før vi skal på vekta igjen. Skrekk og gru...

 

Fluffy4, slike helger kan være en skikkelig prøvelse, men husk at det er lov å kose seg litt også. Kanskje du får lagt inn en liten gåtur eller to i løpet av helgen, eller kanskje det er svømmebaseng eller treningsstudio der dere skal bo. Uansett må du ha en riktig god tur, så "snakkes" vi garantert på mandag :-)

 

Ha en fin torsdagskveld alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

mhm, bare torsdag og fredag igjen så er det helg også kommer mandag den 12, da kurset starter, gleder meg til det starter, men fy nå har jeg mensen :P æsj, sikkert opp til mandag men men,

alt i alt så har jeg 12.5tp så langt denne uka :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

12,5 er ikke verst. Har bare 9,5 jeg, så her må det jobbes på skal jeg nå ukens 20 trimpoeng.

 

Kjenner at jeg brygger på en liten forkjølelse, og det passer dårlig nå. Pøser på med c-vitamin i form av kiwi og paprika og skal bruke masse hvitløk i maten i dag. Har dere noen andre tips til hvordan jeg kan holde forkjølelsen i sjak, tar jeg gjerne i mot de :-) Er livredd for å bli så slapp at jeg ikke oppnår full pott med trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle lykkeønskningene for helgen :( Reiser i ettermiddag. Til nå har jeg 16,5 trimpoeng den uka her, og ingen utskeielser på mat, så får vi se hvordan helgen går. Håper å få til en løpetur før vi reiser etterpå, må se om jeg rekker det ifht jobb og sånn.. Må si alle har vært flinke med trening :P)

 

Ha en fin helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Halloen :-)

 

Har startet nedtelling til veiing i morgen. Har dere hatt en bra helg ? Jeg har fått trent en del og spist sunt, men desverre tatt hele fire vinglass i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca. 2 trimpoeng denne uken, haha. Har vært småsyk denne uken, og ville ikke at det skal bryte helt ut ved trening (har skjedd før, litt redd for det der), men fra i morgen er det bare å kjøre på.

 

Jeg har kjempet mot et godtesug HELE uken, og har klart meg greit ved å spise litt mer frukt og youghurt. Men i går lot jeg det stå til! :P Masse sjokolade, popkorn og søtt. Og godt var det. Ble ut en tur etterpå og. Ingen dårlig samvittighet her i gården forøvrig, det nekter jeg å ha. Blir så trist når jeg leser innleggene hvor folk "unnskylder" og "forbanner" at de skeiet ut. Jeg bare håper dere virkelig koste dere med det!

Ligger man på Meny 2 f.eks skal man omtrent over 2400 kcal før man legger på seg uansett, så litt vafler eller vin påvirker det jo ikke så mye.

 

 

Frøken fryd; spis hvitløken rå! Helt forferdelig, men det virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Helgen har vært ganske så grei egentlig. Som malib har jeg også vært syk denne uken, så jeg har bare 6 trimpoeng til nå. Lurte på å prøve meg på en tur til treningsstudioet senere. Må se hvordan viljen er (og formen)

Men jeg er også enig i at man må ha lov til å skeie ut. Det går ikke i lengden dersom man ikke kan unne seg noe. Jeg har nok godteforbud, men det er fordi jeg vet det funker for meg. Men jeg tar meg gjerne en kaffe mocca eller et kakestykke i godt lag, og et glass vin om det skulle falle seg sånn. Litt godt må vi ha det :P

Lykke til i morra folkens :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg for veiing i morgen.... men skulle jeg ha gått opp litt... noe jeg frykter, så vet jeg bare at jeg må jobbe enda hardere neste uke... Har en tendes til å gå opp og ned annenhver uke jeg da.

 

Hatt nesten 10 trim poeng denne uken her... sikker mer om man tar med rengjøring og vasking av hele leiligheten også :P

Så det har jeg ikke dårlig samvittighet for, ganske stolt av meg selv der.

 

Lykke til i morgen jenter!!! Tror det blir mange flotte resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

det går nok bra for alle andre her, jeg har veie dag og kursstart i morgen, men ser ikke lyst å veiingen pga jeg har vært syk i hele dag!

tror jeg har gått opp til 77,9kg, bare føler det sånn :P

har bare ligget om trent i hele dag! lå fra 12.00-19.00. så ja jeg tror jeg har gått opp mye i vekt ja!!!!

 

men uansett masse lykke til alle sammen :(

btw ente på 19.1trimpoeng denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da er jeg tilbake etter en helt super helg :P Har gått ned 600 gram siden forrige mandag, og er fornøyd med det tatt i betraktning at jeg har drukket mye alkohol og spist god mat. Klar for en ny flink uke, selv med en skikkelig forkjølelse.

 

 

Startvekt: 81.0 (13.09.2009)

1.veiing: 80,4

2.veiing: 79.8

3. veiing: 79,6

4. veiing: 79,0

 

Totalt: -2,0kg

Julemål: 72 kg

Mål: 65 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...