Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Fryd

Kroppen er rett og slett ikke bygd for slike ekstreme forandringer i matveien, tror jeg. Å gå fra et høyt kcaloriinntak til å sultefôring må jo gi kroppen et skikkelig sjokk. Hvis man skal lykkes med en slik kur, tror jeg en må begynne endtrapping i matveien på forhånd for å forberede kroppen.

 

Klart man blir svett av styrketrening. Selv om det ikke forbrennes like mye kcals som ved kondisjonstrening, er styrketrenng bra fordi den øker hvileforbrenningen. Desuten er det viktig at vi opprettholder muskelmassen mens vi går ned i vekt, ellers er den og ikke fettet som forsvinner. Dessverre. Hater selv styrketrening, men skal prøve meg på en time i sal nå klokken 10.00. Blir ogå en runde på mølla i forbindelse med timen. Ellers er alt bra med meg, kickstartet uken med spinningtime og 40 min på mølla i raskt tempo. Trente litt mer moderat på tirsdag før jeg klinte til med en skikkelig spinningøkt i går. Gikk litt over kaloribudsjettet i går, spiste litt mer enn jeg burde, men heldigivs bare sunn mat da. Får prøve å jogge det inn etterpå, hehehe :-)

 

Angående kinamat, så kommer det veldig an på hvilken rett du spiste. Mange har en tendens til å ro at Kinamat er sunt fordi det er mye grønnsaker i det, og det er jo bra . Problemet er bare at mange av disse sausene er overøst med sukker, salt og oljer, og mye kjøtt/fisk er veldig ofte fritert. Den hvite risen som serveres ved siden av, er jo ikke helt bra heller. Jeg elsker asiatisk mat, men er litt forsiktig på slike restauranter. Noen her som liker Thai-mat eller ? Det skal jeg kose meg med i helgen. De har noen helt himmelske salater og supper. Så går det mye i koriander og chili som visstnok skal være bra for forbrenningen :-) Hvis noen er interessert, kan jeg godt slenge ut noen flere tips om asiatisk mat.

 

Nei, får komme meg på trim her jeg . Ha en god dag alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest stinelill1988

Nå er det ikke lenge til veiing igjen folks.. nå må vi være flinke :)

hvordan går det med dere?

jeg tror veiingen på mandag kommer til å gå feil for meg, tror jeg har gått opp en del :D æsj å! nå skal jeg trene!

 

snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Huff, den veiingen gruer jeg meg til altså. Har vært flink med trening, men dessverre overskredet kaloribudsjettet tre dager denne uken. Skal være rimelig glad om jeg står stille der jeg var forrige uke jeg altså. Får satse på at det blir en hvit helg i det minste ;-)

 

Lykke til alle sammen ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

jeg bare måtte snik veie meg i dag. og det lovet ikke godt :D opp 200gram, og jeg får ikke trent beinet mitt er skadet!

 

får krysse fingrene for at alle får en fin slankenes helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Sånne dager må vi regne med i løpet av en slankeperiode. Alt kan ikke gå like lett hele tiden. Vi får bare gjøre det beste ut av de siste dagene før veiing, så kan vi komme sterkere tilbake til neste uke. Husk at vi allerede har oppnådd større nedgang enn oppgang denne perioden, så vi er ihvert fall på riktig vei.

 

Håper du blir bra i benet snart, god bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

Hei :D

benet er litt bedre, er ikke så mye smerte i det lenger, så håper på å få trent i helgen. ta meg en skogtur eller noe, får bare vente å se om været holder seg! ellers blir det bare inne trening :)

matmessig går det bra :) blitt mer bevist på hva jeg spiser og hva jeg velger!

til middag ble det 2lunsjkaker, 1brødskive landbrød, og 100gram salat :) og et glass eplejuice.

så jeg føler meg flink!

 

håper dere andre får en fin helg<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He alle sammen!

 

Ser at det er flere av dere som er flinke til å være innom her på diskusjonssidene jevnlig i løpet av uka, det er hyggelig;-) Ser at dere er mye flinkere enn meg til å trene, det er jo alltid lurt;-))

 

Tok en smugveiing (sikkert ikke så lurt...) i dag og så at jeg sto på stedet hvil ifht. vekta. Jeg tenkte at siden jeg akkurat hadde starta (4. okt. ) ville det ta en stund før jeg vekta stoppa opp, men men. Tror kanskje jeg må redusere på kalori - inntaket. Har ligget på ca. 1700 - 1750 kcal. pr. dag nå, nettopp for å ikke gå for fort ned slik at det ikke stoppa opp. Nå har det jo alikevel gjort det så strategien har visst slått feil he he.... Vil prøve å gå ned til 1600 kcal å se om det hjelper. Mister så fort motivasjonen hvis kaloriinntaket blir for lavt.

 

Da blir det spennende på mandag å se hvordan det har gått med dere denne uka!

Ha en riktig god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Nå er jeg klar for helg, skikkelig sliten etter hard jobbuke.. Derfor ikke vært altfor flink med å spise nok måltider osv.

 

Sambo står nå og lager biff, det skal bli godt :D Men selvfølgelig ikke den beste maten å spise... Satser på å få til litt trening iløpet av helga, føler ikke akkurat at kg'ene har rast av...

 

God helg alle sammen :)

 

Snakkes iløpet av helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Hvordan har det gått for dere til nå i helgen? Det ble litt champis og biff i går, men hadde vært på 60 min spinning tildligere på dagen. I dag startet jeg dagen med en kjapp løpetur på 50 min, og har spist sunt hele dagen. Nå får vi besøk her, og skal servere reker :) Det binder nok litt vann, men er jo godt da :) Hadde snikveiing til morran, og den var positiv, var faktisk ned over en kg. Men blir nok litt godt i glasset i dag også :) Klar for ny løpetur imorgen tidlig :D

 

Bare 1,5 døgn til veiing nå! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm vanskelig det med sånn annen type trening, jeg pleier bare å se på det som bonus, men også litt fordi jeg nesten uansett får 20 trimpoeng hver uke. Kommer jo litt an på hvor lang tid dere holdt på også, du får legge det inn på noe som virker ganske rimelig i forhold til hvor mange kalorier du tror du har brukt på det :D ikke så lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

fikk svar fra kurslederen min at flytting skal legges som gymnastikk :) det er jo litt gym sa hu .. hmmm trode det var mer styrke jeg men, men får bare høre på hu da! gruer meg til i morgen :D

 

håper dere har det bra i dag :)

 

snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Her går det bra, men forventer ikke store nedgangen i morgen. Har vært flink med mat og trening gjennom helgen, men hadde et par utskeielser i matveien tidligere i uken. Har 21,3 trimpoeng til nå, men blir vel litt til i løpet av dagen tenker jeg.

 

Lykke til i morgen alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ute på løpeturen, veldig deilig, kjenner at formen blir bedre for hver gang :) Bikket akkurat over 20 trimpoeng den uka her! Har hatt gjester både fredag og lørdag, noe som gjør at det fort ble litt alkohol og god mat. Men tror allikevel jeg skal gå ned mellom 0,5-1 kg, det gjenstår og se imorgen :D Ha en fin søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Jeg gruer meg som alltid.... Har mensen i tillegg, så jeg tviler på om det skal bli mye, om noe, ned... Men, jeg VET jeg har jobbet bra, så da kommer resultatene :D En eller annen gang... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

Bare noen få min igjen så er det Mandag, først sove så blir det skrekk og gru på vekta :D fy som jeg gruer meg..

nå skal jeg krysse alt som går ann for oss jenter :)

xxxxxxxxxxxxxx

 

lykke til jenter <3

jo flere vi er sammen jo gladere blir vi :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så forbannet... Hadde gått opp 300 g, men når jeg snikveide meg på lørdag var det ned 1,4 kg.-... Spiste reker på lørdag kveld, og det binder jo som kjent vann... Så jeg gidder ikke registrere i dag, og veier meg på nytt i morgen tidlig.... Ble i skikkelig dårlig humør, og jeg som har vært skikkelig flink egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten happy uke for meg. Har gått ned igjen :) Og til og med gått ned litt ekstra i forhold til deg jeg gikk opp sist også.

 

Gått ned 700g nå, så vekta i dag viser 87,3kg :) Fornøyd med det, har jo ikke fått beveget meg så mye som jeg skulle heller, så kan vikrkelig ikke klage :)

 

Stå på jenter og fortsett å vær flinke!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 85, mot 86 sist uke, men jeg vet jeg hadde gått opp til forrige uke. Også har jeg litt unøyaktig vekt, så jeg stoler aldri helt på den.

 

Har vært på 85 før og synes det er bra. Nå ønsker jeg meg lenger nedover. Hadde vært fint å gå ned et par kilo til i første omgang. Er fornøyd med trimpoengene forrige uke, med turgåing kom jeg opp i 16, det er det meste på lenge. Men jeg har kost meg gaanske bra i helga. Så kan jo egentlig ikke forvente å gå ned heller.

:D

 

 

Håper det har gått bra med dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Ingen overaskelse, men ingen nedgang. Ble litt for mye utskeielser i matveien forrige uke. Takket være mye trening og en fornuftig mathelg, står vekten der den stod forrige mandag, på 69,3. Egentlig ikke noe særlig skuffet, men blir det dersom jeg ikke oppnår nedgang denne uken. Lurer litt på om kroppen min har stablisert seg på denne vekten, jeg har jo bare gått ned 300g på to uker. Tror jeg skal prøve å kutte litt i inntaket denne uken og se hvordan det utarter seg.

 

fluffy4:

Keep up the good work, for jeg vet du er på rett vei ! Vei deg heller i morgen hvis du føler det er bedre :-)

 

Stinelill:

200 g er nedgang, gratulerer med det :-) Vet at det er kjedelig å gå ned så lite når man har gått ned mye ved de tidligere veiedagene, men tror det bare er et tegn på sunn nedgang jeg. Hold tålmodigheten oppe, så skal du se det kommer seg til neste uke !

 

Devilina:

Grattis med fint resultat :-)

 

ingsi:

Nedgang er nedgang unasett hva som skjedde forrige uke. Gratulerer med det :-) Kanskje burde du skaffe deg en ordentlig vekt du kan stole på, er litt mer motiverende og veie seg da kanskje ? Flott at du også er tilfreds med egen treningsinnsats. Selv om jeg ser stilstand på vekta, gleder jeg meg over gode treningsresultater og at jeg er i god form om dagen.

 

Ha en god mandag alle sammen. Jobb på til neste uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink til å motivere Frøken Fryd! Når jeg gikk av vekta, var det nesten så jeg gikk og la meg i senga igjen.. Men bet tenna sammen og dro på spinning timen. Så nå er motivasjonen tilbake, hjelper det du sier med god form osv, for jeg merker virkelig fremgang på den! Det samme gjelder jo deg også, når det ikke var noen nedgang i g/kg denne uken.

 

Gratulerer alle sammen med flott jobb :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Takk for hyggelig tilbakemelding, fluffy4. Synes det er en glede å bidra til at andre oppnår sine mål. Dette er en veldig motiverende tråd for meg også, mange flotte jenter her som er med å peppe hverandre opp og frem. Knallbra av deg at du kom deg på den spinningtimen, jeg er bombesiker på at selvfølelsen din steg betraktelig mye mer etter timen enn om du hadde bltt hjemme i senga. Well done :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten hilsen fra frustrert bestemor!! (holder til i bestemødre-klubbens tråd! Velkommen innom!!)

 

Frustrert, ja, jeg veier meg på mandager og har vært stort sett fornøyd fra oppstart i august. Men nå har jeg stått på stedet hvil i tre uker!! Vekta har ikke rikket seg det grann!! Pussig! Ja, ja da får jeg håpe på minusvisning neste uke!!!

 

Ha det alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...