Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Gjest rosastrompe

Det var standby på 94,9 for min del, men siden jeg har mensen er jeg egentlig veldig fornøyd. Jeg pleier å legge på meg 1-2 kg når jeg har mensen, så jeg satser på nedgang neste uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Frøken Fryd

Vi er mange i samme båt i dag skjønner jeg. Vi får bare brette opp ermene og kjempe sammen mot neste veiedag. Ikke noe annet å gjøre enn å legge denne veiingen bak oss og jobbe frem mot neste mandag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt kjedelig når man ikke går ned. Men bare dumt å dvele lenge med det, hjelper ikke akkurat på kg'ene. Nå skal jeg male et tak til her, det blir litt ekstra trim av det også, før det er håndball trening i kveld. Har forresten Ingers krydderbrød til heving på benken nå, spent på resultatet :D

 

Ha en fin mandagskveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!

Det hjalp å gå ned fra 1800 til 1600 kcal.... Da fortsatte jeg å gå ned, denne uka 0,6 kg. Holder meg på ca. 1600 kcal. bortsett fra lørdag, Da hadde jeg en solid utskeielse med to store stykker mandelkake med gul krem. Nam,nam.

 

 

 

Høyde 1,65 m.

Startvekt 77,0 kg (4.okt)

12.okt. 74,5

19.okt. 73,9

Julemål 70,0

Mål 65,0 kg (ønsker å nå målet før april 2010)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!

Det hjalp å gå ned fra 1800 til 1600 kcal.... Da fortsatte jeg å gå ned' date=' denne uka 0,6 kg. Holder meg på ca. 1600 kcal. bortsett fra lørdag, Da hadde jeg en solid utskeielse med to store stykker mandelkake med gul krem. Nam,nam.

 

 

 

Høyde 1,65 m.

Startvekt 77,0 kg (4.okt)

12.okt. 74,5

19.okt. 73,9

Julemål 70,0

Mål 65,0 kg (ønsker å nå målet før april 2010)[/quote']

 

 

Kjempebra! Du går jo bare ned og ned, julemålet ditt er avsolutt innen rekkevidde, og mer enn det også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

æsj , tror jeg ødlegger vekta nå. spiste 3pizza biter når jeg var på bowling i dag, og i morgen er det ut å spise tapas!

men får bare trene mye mer tiden som kommer!

 

jeg lurer på en ting siden jeg har et sted mellom 10-20trimpoeng vær uke om trent, er det da lurt og ligge på 1600kcal eller burde jeg ligge på 1900kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødet ble godt, men klarte å holde meg til mine 2 skiver :P Alltid så godt med nybakt brød, så da må man prøve å begrense seg! Nå har jeg vært på håndball trening, ser frem til veiingen i morgen tidlig nå :P (Jeg forsøv det en dag den uka her, pga reker på lørdag og trolig helt feil vekt på morran i dag som jeg har skrevet tidligere idag... ) Tror det var lurt for motivasjonen. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj ' date=' tror jeg ødlegger vekta nå. spiste 3pizza biter når jeg var på bowling i dag, og i morgen er det ut å spise tapas!

men får bare trene mye mer tiden som kommer!

 

jeg lurer på en ting siden jeg har et sted mellom 10-20trimpoeng vær uke om trent, er det da lurt og ligge på 1600kcal eller burde jeg ligge på 1900kcal?[/quote']

 

Hei!

Du veier jo ikke så mye, så 1900 er kanskje litt mange kalorier på en dag? Samtidig så er det jo dumt å stoppe opp hele forbrenningen. Det skjer jo hvis vi spiser for lite. Du kan jo variere litt etter hvor mye du trimmer.

 

Vet du hvor høy du er?

 

Masse lykke til! Tapas kan jo også være sunt i moderate mengder.... Du er flink til å trimme så det går nok bra med både det og pizza - stykkene;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødet ble godt' date=' men klarte å holde meg til mine 2 skiver :P Alltid så godt med nybakt brød, så da må man prøve å begrense seg! Nå har jeg vært på håndball trening, ser frem til veiingen i morgen tidlig nå :P (Jeg forsøv det en dag den uka her, pga reker på lørdag og trolig helt feil vekt på morran i dag som jeg har skrevet tidligere idag... ) Tror det var lurt for motivasjonen. God natt![/quote']

 

Hei!

Skal jammen prøve det brødet. Spiser til vanlig Inger´s rugbrød, det er jo godt det også, men kjekt med litt variasjon!

 

Lykke til med veiing imorgen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 153cm' date=' fikk bare beskjed av kurslederen min og regne det ut. men er ikke så flink. noen som kan hjelpe meg og regne ut hva jeg burde ligge på i kcal inntak?[/quote']

 

Her er det en link, prøv den:

https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=9333

 

Det er ikke så veldig lett å skjønne hvis det er første gangen man regner det ut, synes jeg, men prøv deg fram, så går det helt sikkert bra!

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingsi:

Nedgang er nedgang unasett hva som skjedde forrige uke. Gratulerer med det :-) Kanskje burde du skaffe deg en ordentlig vekt du kan stole på' date=' er litt mer motiverende og veie seg da kanskje ? Flott at du også er tilfreds med egen treningsinnsats. Selv om jeg ser stilstand på vekta, gleder jeg meg over gode treningsresultater og at jeg er i god form om dagen.

 

Ha en god mandag alle sammen. Jobb på til neste uke ![/quote']

 

Yes:) Jeg vet. Jeg har aldri prioritert det pga min vakre student"inntekt", men jeg skal snart få ut fingern! :P Er fornøyd med formen egentlig ja, bra du også er fornøyd!!Det har mye å si for humøret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan gå greit ligger på et sted mellom 1300-1600kcal :P og går ned' date=' men skal bli flinkere med vann, dagen i dag ente jeg bare på 880kcal :P æsj da[/quote']

 

misunner nesten folk som har problem med å få til nok kalorier, hehe, jeg synes det heller er vanskelig å begrense seg. men like du nøtter, hvitost, kaviar, avokado.. så er det vel kanskje bare å hive i seg :) det er iallefall en del kalorier i det. (jeg vet ikke om kaviar er anbefalt av grete roede egentlig, men det kan da ikke være så gærent? noen som veit?)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

jeg pleier å få i meg mer, men ikke vært hjemme i dag og hatt alt for mye å gjør så derfor ikke nok mat!

 

men hva skal jeg egentlig ligge på?

 

alder 21år

høyde 153cm

vekt 69kg

trimpoeng per uke 10-20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Da har jeg fått veid meg, ingen super uke akkurat, men ned 100 gram. Huff, må slutte med de utskelielsene i helgene.... Vi er vel litt i samme bås alle sammen den uka her.

 

Tror ikke kaviar er det beste å spise egentlig, men man får jo litt kalorier av det. Og "fiske" fett er vel kanskje sunt også!

 

 

 

Startvekt: 81.0 (13.09.2009)

1.veiing: 80,4

2.veiing: 79.8

3. veiing: 79,6

4. veiing: 79,0

5. veiing: 78,9

 

Totalt: -2,1kg

Julemål: 72 kg

Mål: 65 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Vi kommer sterkere tilbake alle mann i neste uke, skal du se ! Tror det er helt vanlig å ha en slags form for stabiliserende uke innimellom. Min taktikk denne uken, blir å holde et litt lavere kaloriinntak om dagen og kanskje bryte litt med det vante mat- og treningsmønsteret.

 

Fiskefett er ikke bare kanskje sunt, det ER kjempesunt !

 

Husk at kroppen må ha fett for å forbrenne fett, hvor rart det enn høres ut. At dette fettet stammer fra fisk er mye bedre enn at det kommer fra fett kjøtt eller andre fete matvarer. Sunt fett finner man også i nøtter, avokado, frø og kjerner.

 

Spiser ikke noe særlig kaviar selv da jeg liker best fisk/skalldyr/rogn som ikke er bearbeidet. Da slipper man alt mulig av tilsetningsstoffer. Men ser at man får hjerte når man legger kaviar inn på GRskjemaet, så da må det jo være bra :-)

 

Ha en god dag alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant som du sier Frøken Fryd, i dag blir det laks til middag :P Jeg var litt skeptisk til kaviar fordi det er bearbeidet, spiser det en gang imellom men ikke så ofte. Prøver på et litt lavere inntak jeg og, og helst en ekstra løpetur i forhold til normalen. Satser på over 25 trimpoeng denne uken!

 

Ha en fin og sunn tirsdag alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg løpt 50 min, selvom det regnet :P Imorgen tidlig er det klart for styrketrening igjen! Hvordan går det med trimpoengene folkens? Hva er målene deres for uken? Jeg skal over 20 og helst over 25 den uka her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier å få i meg mer' date=' men ikke vært hjemme i dag og hatt alt for mye å gjør så derfor ikke nok mat!

 

men hva skal jeg egentlig ligge på?

 

alder 21år

høyde 153cm

vekt 69kg

trimpoeng per uke 10-20[/quote']

 

 

Om du ikke har funnet det ut selv, så har jeg tatt meg en liten frihet og sjekket for deg :P

 

Ut ifra opplysningen du har skrevet så skal jo du ligge på meny 2 som tilsvarer 1600kcal daglig :P

 

Da regnet jeg ut fra at du hadde 15 i trimpoeng og brukt 1,4 som faktor for hverdagsligaktivitet (normal)

 

Du fikk da et daglig energiforbruk på totalt 2361,05 og da skal man ergo ligge på meny 2 med 1600kcal som nevnt ovenfor :)

 

Ble du noe klokere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg løpt 50 min' date=' selvom det regnet :P Imorgen tidlig er det klart for styrketrening igjen! Hvordan går det med trimpoengene folkens? Hva er målene deres for uken? Jeg skal over 20 og helst over 25 den uka her.[/quote']

 

WOW!!!

Syns du er helt utrolig flink til å trene. Selv så har jeg altfor lite fokus på det med trim. Det er jo absolutt kjempelurt og den aller aller beste måten å gå ned i vekt på. Da strammer en opp kroppen, får overskudd pluss at en bygger muskler som igjen gjør at en forbrenner mer;-) I tillegg så er det ikke HELT krise om man får en sprekk...

Det har jeg hatt i kveld nemlig, med ihvertfall 900 kcal mer enn jeg skal... Da hadde det vært smart å bare ta på seg løpeskoa og tatt en joggetur. Men gjør jeg det? Nei da...

 

Selv så har jeg et mål om å ha mellom 10 og 15 poeng, men jeg burde nok revurdere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988
Om du ikke har funnet det ut selv' date=' så har jeg tatt meg en liten frihet og sjekket for deg :P

 

Ut ifra opplysningen du har skrevet så skal jo du ligge på meny 2 som tilsvarer 1600kcal daglig :P

 

Da regnet jeg ut fra at du hadde 15 i trimpoeng og brukt 1,4 som faktor for hverdagsligaktivitet (normal)

 

Du fikk da et daglig energiforbruk på totalt 2361,05 og da skal man ergo ligge på meny 2 med 1600kcal som nevnt ovenfor :)

 

Ble du noe klokere?[/quote']

 

ja det ble jeg, tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!!!

Syns du er helt utrolig flink til å trene. Selv så har jeg altfor lite fokus på det med trim. Det er jo absolutt kjempelurt og den aller aller beste måten å gå ned i vekt på. Da strammer en opp kroppen' date=' får overskudd pluss at en bygger muskler som igjen gjør at en forbrenner mer;-) I tillegg så er det ikke HELT krise om man får en sprekk...

Det har jeg hatt i kveld nemlig, med ihvertfall 900 kcal mer enn jeg skal... Da hadde det vært smart å bare ta på seg løpeskoa og tatt en joggetur. Men gjør jeg det? Nei da...

 

Selv så har jeg et mål om å ha mellom 10 og 15 poeng, men jeg burde nok revurdere det.[/quote']

 

Takk :P Har ikke akkurat rast ned i vekt de 5 ukene jeg har holdt på, men føler ihvertfall det er en sunn vei å gå. 2,1 kg har jeg gått ned, men så merker jeg jo at det er mye muskler som har kommet her og der da :P

Jeg har også kost meg mye i helgene.

 

Istedenfor å spise for lite idag, burde du ta deg en treningstur;) Hvis ikke ødelegger du forbrenningen! Lurt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Fluffy4: Målet mitt er som vanlig de 20 trimpoengene mine, men skulle jeg gå over det er det jo ikke akkurat noen krise, hehe :-) Blitt to spinningtimer, en time squash og litt jogging hittil denne uka. I morgen er det styrketrening på programmet, og fredag blir det spinning igjen etterfulgt av en mage/ryggtime. Lørdag skal jeg for første gang på to uker og fire dager ta meg treningsfri. Blir kanskje en rolig gåtur da, for jeg blir jo fort litt rastløs ;-) Søndagen er det spining, langkjøring, så var den uken over.

 

Jeg føler meg i vanvittig god form om dagen jeg også, og synes faktisk jeg begynner å se antydning til litt muskler, hihihi :-)

 

Ellers må jeg innrømme at jeg tok en snikveiing i dag. Ble litt bekymret da vekten sto på stedet hvil i en uke, for den kunne jo fort tippe til feil side da. Men det har den altså ikke gjort, den sto på 69 blank som er 300g ned. Så da håper jeg inderlig på å se et tall som har noe med 68 gjøre til mandag når jeg skal registrere. Og ikke mer snikveiing her i gården, må stole på kroppen min :-)

 

Ha en riktig god dag alle sammen, her er det lunsjtid nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...