Gå til innhold

Ammer og vil ned i vekt! Andre?


Gjest Lene1234

Anbefalte innlegg

Skriver handleliste til mannen:)

 

Har spist havreknekkebrødene nå' date='å de er gode. Spiser 3 til frokost,3 til lunch å evt 2 til mellommåltid, å 2 evt 1 til kvelds. Men er ikke det mest kalorier i de? Er det andre typerknekke brød spm er bedre kalorimessig? evt ryvita?

Hvilke spiser dere? Å spiser jeg for mye? Lurer på å bytte ut mellommåltidet med en 0.1% yogurt..Spiser 2-3 frukter på en dag,pluss en eller to gullerøtter, jeg drikker ikke melk,da noen sa det kan gjøre guplingen verre(hos babyen)ikke jeg merker noen stor forskjell da..så vurdere å drikke det igjen,evt biola. Ja spiser middag også,veldig variablet hva jeg spiser,prøver å ikke spise meg stapp mett,stoppe når jeg ikke er sulten lenger:)

Drikker ellers mye vann å te. Virker dette greit?[/quote']

Dette høres litt lite ut hvis du ammer. For dette er hva jeg spiste når jeg gikk på vanlig slankekurs (før barn) Men de derre små fibersakene metter veldig og har lite kalorier. Hvis du skal teste om babyen reagerer på melk du får i deg må du kutte all melk i 2-3 dager, også det som er i smør, pølser, leverpostei, kjøttkaker, ferdigsauser osv. Så prøver du med mat med melk og om det går greit prøver du å drikke det igjen og ser hva som skjer. Min eldste fikk kolikk når jeg fikk i meg de minste mengder melk men ble helt fin når jeg holdt meg unna. Husk å ta kalk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar
Gjest 3barnmor

Jeg spiser også Ryvita knekkbrød.

Får vondt i hodet når jeg kutter ut brødmat. Så jeg varierer mellom Ryvita knekkebrød og vita hjertegod brød.

 

Helga er kommet og jeg merker jeg blir godtesjuk når det er helg. Restesnopet etter sist helg ligger fremdeles i skuffa, har spist gullrøtter i kveld.

Mannen min har funnet ut at han vil ta av 3 kg (fra magen). Det hjelper på, for da sitter ikke han å gomler på godsaker om kveldene.

 

Har lagt ut bildet av meg selv som bakgrunn på pc`en, for å minne meg selv om hvordan jeg har vært og kan bli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres litt lite ut hvis du ammer. For dette er hva jeg spiste når jeg gikk på vanlig slankekurs (før barn) Men de derre små fibersakene metter veldig og har lite kalorier. Hvis du skal teste om babyen reagerer på melk du får i deg må du kutte all melk i 2-3 dager' date=' også det som er i smør, pølser, leverpostei, kjøttkaker, ferdigsauser osv. Så prøver du med mat med melk og om det går greit prøver du å drikke det igjen og ser hva som skjer. Min eldste fikk kolikk når jeg fikk i meg de minste mengder melk men ble helt fin når jeg holdt meg unna. Husk å ta kalk![/quote']

 

Ja jeg ammer.Tror ikke hun reagere på melk,men hun gulper mye. Var en jormor som sa jeg kunne prøve å kutte ut ren melk,for å se om hun gulpet mindre. Men syns ikke det hjelper,så får vel bare tåle litt(en god del!!) gulp:)

 

Du syns jeg spiser lite,kanskej jeg skal legge inn et mellommåltid mellom frokost å lunch da? Fibersaker hva er det? Fiberrike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men husker ikke navnet på fibersakene, men det er disse små ruglete sakene som smaker sagspon :D Kan spise 5 slike på et måltid ved vanlig slankekurs mot tre knekkebrød. Du kan sikkert legge inn et fullt mellommåltid med knekkebrød eller et knekkebrød ekstra i hvert måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble ikke helt bra:( Spiste 6 sjokolderuter å omtrent en hel kindersjokoladeharepus.Middagen ble 3 skiver med reker å majones. Jeg byttet om på middag og kveldsmaten. Men mellommåltide ble så forsinket,så det ble kveldsmat å mellommåltid i et,så da har jeg erfart hvor viktig det er å spise regelmessig:)

Men jeg klarte å styre unna potetgull da:) så noe positivt ble det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Jeg henger meg med på dette jeg!! Jeg fødte ei nydelig lita jente for snart 3 uker siden og ønsker å gå ned de kiloene jeg la på meg under svangerskapet pluss litt til.

Jeg la på meg ca 20 kg og har nå gått ned ca 10 kg den første uken, men nå står det stille. Så det jeg lurer på om jeg kan få hjelp er: hvor mange kacl skal jeg spise når jeg ammer??? Skal jeg regne ut hvilken meny jeg skal følge og så legge til litt extra???

Jeg veier nå 105 kg og jeg skal ned til 75 kg.. Det er trivsel vekta min. Så jeg har en lang vei å gå..

Har lyst til å gå på kurs, men vil prøve selv først å se hvordan det går, og kanskje få litt hjelp og motivasjon fra dere her...

 

Hilsen meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen til oss sfj! Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med hvor mange kalorier du skal ha.. jeg begynte ikke å tenke på vekta før lillegutt var 6 mnd og hadde begynt med grøt, så jeg har vel egentlig aldri regnet ut akkurat hvor mange kalorier jeg skal ha.. men er noen damer her som har peiling på det vet jeg!

 

min helg har heller ikke vært så bra.. litt for usunn.. både litt sjokolade og nachos en kveld.. men har gått en 2 timers tur i dag, og endte på 8,9 trimpoeng denne uka. Spent på veiing i morgen :D

 

jeg er forresten veldig glad i potetgull, men har begynt å spise snack a jack små riskaker i steden.. så er posene ganske små, så blir ikke så mange kalorier!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne
Hei!!

 

Jeg henger meg med på dette jeg!! Jeg fødte ei nydelig lita jente for snart 3 uker siden og ønsker å gå ned de kiloene jeg la på meg under svangerskapet pluss litt til.

Jeg la på meg ca 20 kg og har nå gått ned ca 10 kg den første uken' date=' men nå står det stille. Så det jeg lurer på om jeg kan få hjelp er: hvor mange kacl skal jeg spise når jeg ammer??? Skal jeg regne ut hvilken meny jeg skal følge og så legge til litt extra???

Jeg veier nå 105 kg og jeg skal ned til 75 kg.. Det er trivsel vekta min. Så jeg har en lang vei å gå..

Har lyst til å gå på kurs, men vil prøve selv først å se hvordan det går, og kanskje få litt hjelp og motivasjon fra dere her...

 

Hilsen meg..[/quote']

 

 

Ja, du skal regne ut kcal du vanligvis trenger og så plusse på 700 kcal. ut i fra dette velger du meny :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det godt å se at du fremdeles henger med Lillejanne! Jeg hadde begynt å savne deg :D

 

Sbs og Koala: Er det ikke Fiberrik de heter, mon tro?

 

Sfj: Hvis du kikker litt tidligere i tråden så ligger det noen innlegg om akkurat dette temaet. Velkommen hit, forresten. Gøy med flere motiverte damer :D

 

Jeg er enda deppa over at jeg har gått opp denne uka, og gruer meg til veiing i morgen. For å riktig toppe det hele spiste jeg både sjokoladekake, bolle og is i går (er det mulig!). Får litt den derre "ja, nå går det jo så dårlig så nå kan jeg like godt skeie skikkelig ut". Herlig holdning. Ja, så da er det vel bare å stramme inn igjen og satse på nytt neste uke. Da skal vi forresten ha dåp, så søndagen blir ingen kaloriregne-dag. Men om jeg klarer å være flink de andre dagene, så gjør det jo ingenting.

 

Jaja. Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teo: Ja kjenner godt til den med å skeie skikkelig ut når en først har spist noe en ikke burde, etterpå fulgt av"jeg begynner i mårgen!!" så da må jeg spise alt jeg ikke skal spise fremover ,NÅ! Men må vel lære oss at vi kan "synde" uten at det ødelegger hele opplegget,det er jo ikke en kur,men noe vi skal forrsette med resten av livet(spise sunt å regelmessig) I hverfall jeg:)

 

Stappet i meg melkesjokolade igjen(6 ruter)sørens Spar som hadde store plater på tilbud! Men tror lillemor reagere på sjokolade,så bør kutte ut. Svigesr kommer på besøk i mårgen,så tror jeg skal sende med dem hjemme. Kjøpte selvsagt 3 store plater!!hallo???(ikke gå på butikken sulten...)

Ja,ja ny uke nye muligheter,synes det er letter å spise fornuftig i ukene,enn i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippii! Ned 1,3kg denne uka! Vet det er litt mye, men har gått opp på ferie så derfor syns jeg det er greit! Får litt ekstra motivasjon når det går riktig veien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3barnmor

God morgen!

 

I dag er det veiedag og vekta viste 75,9...Jippi!!

Det er ned 500g:)

Har nå meldt meg inn på treningsstudio. Var på spinning kl 06.30 i dagmorges og har kjempegod samvittighet.

Syns det var kjempetungt med spinning og klarte ikke å holde følge med instruktøren, men svetten rant.

Fekk et tips av en treningsmann som satt ved siden av meg. Han sa at siden jeg hadde som mål å gå ned i vekt skulle jeg ikke legge på belastning når instruktøren gjorde det, heller holde følge med tempoet! Han hadde fått med seg at jeg sleit:) men det var kjekt å få tips.

 

Ha en fin dag alle sammen, sola er på vei fram!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Joda Teo, jeg er her! Har bare ikke hatt noe særlig fornuftig å si, hehe....

Æsj...vekta viste 100 gram mer i dag enn forrige mandag. Litt surt! Jeg har over 14 trimpoeng og så har jeg ikke spist nok, så da har vel kroppen gått i sparebluss og tviholder på fettet? På onsdag fikk jeg i meg rundt regna 3000 kcal (OMG), da ga jeg totalt f.... når jeg førsk skeiet ut. Er det ikke typisk?

Men har vært veldig snopsjuk denne uka, og fikk mensen på fredag (helt overraskende..), så det kan være derfor.

 

Jeg begynte med 30 days shread igår, et sånt styrke/kardio program med hun Jillian fra "Biggest Loser", som skal hjelpe til med å bli fastere i fisken på 30 dager. Det var helt greit. Varte bare i 25 min, så det er jo overkommelig. Har allerede gjort unna økten for i dag og så skal jeg trille tur med ei venninne etterpå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Veiing i dag viste faktisk 300 g ned. Utrolig nok. Så nå er det helt slutt med snikveiing og klaging på dette forumet før veiedag og jeg kan være helt sikker :( Så da er jeg veldig glad for de usle 300 g ned - det er jo uansett riktig vei!

 

Lillejanne: Ja, jeg har hørt (lest litt om) dette treningsopplegget her på et annet forum på GR-sidene. Lykke til med det! Høres jo veldig forlokkende ut må jeg si, skulle gjerne blitt litt fastere i fisken... Har du lastet dette ned fra nettet, eller har du kjøpt det noe sted? Jeg har selv lurt på å begynne å jogge (ja,utrolig nok!). Praktisk med trening som starter i det du tar på deg skoene og går ut døra.

 

Reeka: 1,3 kg er jo ufattelig mye på èn uke! Gratulerer :D Så lenge melkeproduksjonen holder seg stabil er det vel ingen grunn til å klage.

 

Jeg har begynt å få lite melk nå, så holder på å jobbe opp frekvensen på måltidene for å få opp produksjonen. Litt pes - har til og med vekket jenta for et måltid på natta. Så jeg håper at alt dette gir resultater til slutt og at jeg får nok melk etter hvert.

 

Vel, det er strålende sol i dag, og det gir masse motivasjon og overskudd. Stå på videre, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Teo: Ja, jeg (eller mannen min) har lastet ned fra nettet gratis. Har til og med fått ham til å trene, men sånn oss i mellom, så tror jeg ikke han kommer til å fullføre det i 30 dager... Jeg har nedtelling! 28 dager igjen :( Hvis ikke jeg må holde på i 2 runder før jeg ser resultater da.

 

300 gram ned er jo vel og bra det. MYE bedre enn opp! Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pollyanna

Meldt meg på internettkurs, og starter på onsdag. Nå er det slutt på sjokolade og snop.-( MEN: er sikkert verdt det. Delmål er 6 kilo på 8 uker. 11. mai reiser vi nemlig til London, og da skal det shoppes klær til en litt lettere kropp:-)

 

Håper jeg er like flink som mange av dere andre her inne! Dere burde være stolte av dere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BareBea

Vekta stod stille p åveiinga i går :( Var litt overrasket, for jeg har vært veldig flink hele forrige uke. Har følt litt på det at jeg har spist for lite, og i går ble jeg enig med kurslederen å øke til 1900 kcal, så får vi se om det gir resultater.

 

Får se det positive i det, jeg har hvertfall ikke gått opp, og jeg merker at jeg er i mye bdre form om dagen + at jeg merker det litt på klærne. Det er digg, og jeg er sikekr på at hvis jeg fortsetter i samme sporet som nå, så vil det gi resultater, selv om det kansje tar litt lenger tid enn jeg først håpet.

 

Inspirerende å se at dere er så flinke, så fortsett og skriv her, det hjelper meg hvertfall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Jeg må spise 2300 kcal jeg nå som jeg får så masse trimpoeng. Allerede nå har jeg 7,8 TP (Inkl volleyballtrening i kveld). Ettersom jeg holder på med 30 days får jeg ett trimpoeng hver dag + gåturer. Så jeg ender nok opp med minumum 15 TP denne uka. Syns det er litt skummelt å spise så mye m/ tanke på å ikke gå ned, men faren er jo der hvis jeg spiser for lite og. Vil gjerne ha noen innspill hvis DU mener at jeg gjør feil :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gru gleder meg til veiing i mårgen.Håper på ned gang men er ikke alt for optimistisk... Vil se 73-tallet,så jeg kan begynne å lakke tå neglene mine igjen(belønning min for å nå 73-tallet:))

Jeg teller ikka kalorierer så håper jeg spiser ,ikke for lite å ikke for mye;)

Beveger meg mindre enn jeg ønsker,men på grunn av denne dritt vintern så sitter jeg fast inne!! 20 min Zumba blir det dagelig da,synes det er kjekt selv om jeg er stiv som en stokk,skjønner ikke hvordan det får til alle bevegelsene samtidig?! Ei heller tempoet?!

Skal begynne med 30 days sherd i mårgen! Håper den gir resultater,har verfall store forventinger til den. Bare lillesnuppa begynner å sove litt mer sammenhengenede på dagtid,så jeg får gjort alt jeg har planer om;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke lakka tå negler på meg denne uka:( ned 300g da,er jo ned,men håpet på mer, syns det går så treigt!!jada vet jeg er utålmodig...:( Satser på jeg klarer det bedre denne uka, er ved godt mot:)

Begynte på 30 days sherd i dag,phu den bør gi resultat! Var helt skjelven etter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Takk for hjelpen ang kacl inntak.. Nå er det sånn at jeg må gi jenta mi mme siden jeg ikke har nok morsmelk, og da tror jeg nok at jeg ikke kan kalle meg fullammer. Så det jeg bestemt meg for er å følge den menyen jeg skulle i begynnelsen, det er meny nr 3 så tror jeg får i meg nok mat..Men skal bli spennende å se hvordan det går..

Gikk ikke så bra i går, da vi var på besøk hos svigermor og fikk ferske hjemmelagde boller,,,:( men fikk gått en lang tur da, så håper at det veier opp..

Synes det er deilig å endelig hver i gang igjen, og kjenner at det skal bli deilig med noen kg minder.....

Er det mange som går på kurs her???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er midt i oppkjøringen til barnedåp på søndag. Puh! Det blir jo hyggelig å feire jenta vår, men jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til det er over også :( Har ikke blitt så mye tid til trim som jeg hadde planlagt denne uka, praktiske gjøremål og husvask har tatt kveldene. Neste uke er derimot full av ledig tid, så da håper jeg å få kommet meg litt ut. Har akkurat startet med Løplabbets joggeopplegg, og må iallefall få sørget for å få mine tre ukentlige økter. Minst.

 

Vel. Da ønsker jeg dere alle en strålende og sunn helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais
. Har akkurat startet med Løplabbets joggeopplegg' date=' og må iallefall få sørget for å få mine tre ukentlige økter. Minst.

 

[/quote']

 

 

Ja, klarer du barnedåp og tre joggeturer i uka er du jammen meg god! :) jeg mangler dag 3 for denne uka, så det får bli joggings i helga!!

 

Håper dåpen blir koselig og at været blir sånn nogenlunde :)

 

God helg til alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...