Gå til innhold

Ammer og vil ned i vekt! Andre?


Gjest Lene1234

Anbefalte innlegg

Gjest BareBea

Jeg har vært på hotell i helgen og er derfor veldig spent på veiing i kveld. Etter snikveiing på fredag viste vekta ca 1 kg ned, men i dag tidlig var den på det samme som sist mandag (om morgenen). Huff, rart hvordan 2 dager kan ha så mye å si. Enda så føler jeg ikke at jeg skeiet såå mye ut.. Drakk ikke vin, og tok ikke dessert noen av dagene, selv om vi spiste ute alle dager. Men litt snop ble det på lørdagskvelden... Æsj, nå synes jeg ikke det var verdt det. Skal prøve å få gått meg en lang tur på dagen i dag, så kansje humøret blir bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar

Med en baby som er urolig om natten å storesøstrer som står opp kl 6! Har det blitt en dårlig helg. Ikke klart å spist verken fornuftig el regelmessig:(

Pluss det er så kladt at jeg ikke kan trille tur,ei heller gå selv,i frykt for å få brystbetendelse,får det bare jeg ser at det er minusgrader ute!

Måtte på vekten i dag tidlig,selv om jeg ikke har veie dag før onsdag,var opp,men ikke alt for mye,heldigvis. Så håper jeg skal klare å være flink frem til onsdag. Ja ja dagens syte innlegg:) Satser på at uken blir bra:)

 

Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!!

Nå er jeg tilbake fra to herlige uker på Gran Canaria :D Har blitt mye god mat og en god del søtsaker.. pyttpytt.. Nå er jeg klar for å ta meg selv i nakkeskinnet igjen, og forhåpentligvis fortsette nedover :) Jeg har garantert lagt på meg noe i ferien, men det tar jeg ikke så tungt.. veiing i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BareBea

Hadde gått ned 0,4 kg i går, og det er jeg fornøyd med med tanke på helgen som var. Men jeg ser jo at dette gåt litt saktere enn jeg håpet da jeg meldte meg på kurset, så jeg har allerede meldt meg på et kurs til. Var nok litt urealistisk da jeg meldte meg på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Nå har jeg ligget og vaket opp og ned rundt 69, og når det har vært registreringsdag, så har vekta enten vist 69 eller mer og ellers 68,8 osv... Men i dag var den 68,7kg, ergo 300gram ned :D Hadde 11 trimpoeng i forrige uke, tror dette blir en roligere uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

må bare skrive her litt og si at jeg følger med - men har tydeligvis ikke den skrivekløa/"blog-genet" som mange av dere andre er i besittelse av :D

 

har hatt ti dagers vinterferie og glad for at vekta var stabil da jeg kom hjem. I dag skinner sola, det skal bli trilletur i morra og trening i dag! ICA'n har tilbud på sjokolade (noe så uhørt!) men foreløpig har jeg gått en stor runde utenom butikken, he he...

 

stå på flinke mødre!! god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babybell

Da er det en stund siden jeg har skrevet her inne. Har sluttet å veie meg, da nåla gikk opp en kg og ble stående stille... (Skal veie meg neste uke tror jeg)

 

Jeg har nemmelig begynnt å trene ganske mye. Treningstudio på step maskin og styrketrening på apparatene 2 ganger pr uke + gått endel lange og tunge trilleturer(mye bakker). Prøver å bruke pulsbelte når jeg trener, og synes det er veldig oppmuntrendes å se kcal tallet bare øke og øke..

 

Velger derfor å tro at det er derfor vekten står stille. Er ihvertfall det folk sier til meg. Jeg skal kjøpe meg et måleband og begynne å måle meg, men har enda ikke kommet så langt. hehe. Rom ble ikke bygd på en dag.

 

Ser det er mange flinke sjeler her, det er bra. Så kan vi muntre hverandre opp.

Vi har enda endel mnd til sommersesongen, så dette skal vi klare!!! :D

 

 

Stå på jenter!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... jeg hadde veiedag på torsdagen, men ikke rukket å rapportere noe før i dag. Det har virkelig vært hektisk den siste tiden og torsdagen er eneste "fridagen" vår denne uken. Vi koser oss med barselbesøk og mange trilleturer, i dag var vi ute på to lange trilleturer... først sammen med barselgruppen også en tur sammen med mamma og pappa alene :D

 

Vekta mi har svingt noe enormt den siste uken, men dette for at jeg forsøker å finne det rette kcal-inntaket å ligge på. Startet på 1600-1700, men vekten raste av... økte derfor til 1900-2000 kcal. Likevel raste vekten av (drar inn mye trimpoeng i løpet av uken... så til slutt har jeg havnet på 2000-2200 kcal, da vil vekttapet ligge på ca 0.5 kg i uken hvis jeg har vært flink. Det burde være ganske greit med tanke på å opprettholde melkeproduksjonen.

Denne uken gikk jeg ned 0.3kg og er fornøyd med det.

 

Nå skal jeg sakte med sikkert starte med styrketrening også, spesielt magen... men må ta det pent siden det er 12 uker siden i dag det ble hastekeisersnitt...

 

Bikinien skal på i midten av mai... så her er det bare å stå på... hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jeg tilbake fra mini-vinterferie på fjellet. Og jeg har virkelig kost meg - med de konsekvenser jeg kan tenke meg det har hatt på vekten... I morgen er det forsinket veiedag, og jeg gruer meg litt. Men det er jo bare å fortsette videre, det var uansett deilig å virkelig nyte fine dager på fjellet, med både skiturer og gode middager. Og snop. Jada.

 

Gøy å se at vi er mange som henger med her og som skal ned i vekt sammen. Det motiverer!

 

03.03: Stillstand på vekta. Helt ok. Nå er det tilbake i rutinene, og jeg håper jeg kommer ned på syttitallet neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0.7 siden sist,veldig fornøyd,da jeg føler jeg ikke har vært så flink,men har vist vært det alikavell:) Har begynt med rockering,blå å gul på magen,men bare det hjelper så kan jeg leve med det,forsvinner vel etter hvert uansett:)

 

Har dere noen grense på når dere ikke tar med babyer ut? Hvor mange minus er det ok å ta de på trille tur?? Har så lyst å komme i gang med trilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3barnmor

Hei,

 

Virker veldig kjekt å kunne diskutere med andre i samme situasjon, hiver meg derfor på her.

Bikini sesongen nærmer seg med stormskritt, og jeg bruker fremdeles mine mammabukser.

Fikk mitt tredje barn i midten av januar. Er 160 cm høy og veide da 92 kilo. Mandag viste vekta 77,6 og merker at nå må jeg jobbe for at den skal synke mer.

Spiser nå 5 ganger om dagen og drikker masse vann. Begynner på kurs kommende mandag:)

Så snart den isende vinden slutter, vil jeg ut å gå tur med jenta mi.

Skal ikke ta babyer ut viss det er -10 sa de på helsestasjonen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Hei og velkommen! Gratulerer med babyen! Joda stemmer det eller hvis det blåser kaldt skal man også være forsiktig. Her i telemark begynner vi å se bare veier enkelte steder og det er så skjønnt!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... denne uken har jeg faktisk vært litt slapp med å registrere maten jeg har spist på nett.... men til gjengjeld så vet jeg ca hvor mye kcal jeg spiser til hvert måltid, så alt i alt er jeg ikke så langt unna der jeg skal ligge. Dog har jeg gått ned litt mer enn hva jeg hadde håpet på... ned 1 kg, men så lenge melka ikke blir borte, skal jeg ikke klage ;)

 

Nå har vi booket tur til hellas i september, hele tre uker. Men bikiniformen burde være delvis på plass til mai... for da blir det en liten svipptur til sydligere strøk da også :)

 

Ang. kulde og trilleturer så har ikke vi vært så veldig nøye på det. -10 er grensen de gjerne sier, men det er forskjell på kuldegradene... så vi går etter effektive kuldegrader. Er det -15, men blå himmel og vindstille har vi likevel gått tur. Hun ligger lunt og godt i vognen, så i vognen blir det sjeldent mer enn -5 grader (vi har testet med temperaturmåler) :( Vi var på 2 timers trilletur i dag... og mor har gangsperre... hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pollyanna

Ny på forumet, så bør vel kanskje presentere meg?

 

Ble mamma for 7 mnd siden til en helt nydelig liten jente:-) Har fullammet hele veien, men har startet med litt grøt nå siste måneden. Derfor er det ingen unnskyldning lenger; nå MÅ jeg ned i vekt. Hadde håper at jeg skulle få litt gratis nedgang grunnet amming, men neida! Kan det ha noe med all sjokoladen å gjøre??? :-)

 

Har meldt meg på kurs nå i kveld, så starter vel om en ukes tid. Håper å få litt inspirasjon fra alle dere andre her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt sløv denne uken,hatt en del besøk,så blitt litt sene middager,snacks,kaker osv. Ganske irriterende vane egentlig,at når vi har besøk eller skal kose oss,så må det innholde mat,godteri,brus ol.

 

Fått til to trille turer da,deilig å få komme seg ut å bruke kroppen litt. Håper på bra vær til uken,så jeg kommer meg ut på flere trille turer. Ikke rocket så mye denne uken heller,tar seg ikke ut når vi har besøk å stå midt på stue gulvet å rocke liksom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Polyanna - og velkommen til oss!

 

Har sinnsykt kick i dag på grunn av herlig vårvær - strålende sol og snøsmelting. Utrolig digg. Gir inspirasjon til å være flink med maten også, jeg gleder meg til sommeren, da skal jeg være noen kilo lettere enn jeg er nå! Så det er en fin gulrot.

 

Veiing på mandag, det er bare å stå på.

 

God helg videre, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det har vært med dere andre,men med meg har verfall kroppen forfalt totalt!

Begynte et par uker etter fødsel å barbere leggene igjen,ble litt vanskelig på slutten:)

 

Så har en plan at når jeg går ned 2-3 kilo til så skal jeg beynne å lakke tå negler igjen,kjøpe meg en fiiin ny lakk:)

Må til frisør,men skal bare farge ettervekst å klippe tupper.Vil forandere frisyre,men vil mer ned før jeg gjør det(ny kropp-nytt hår)

Sol timer skal jeg unne meg,hudpleier,fotpleier. osv. Som belønning for de kiloen jeg klarer å gå ned. Nye klær,men med en gulpe unge vil jeg vente lengst mulig før jeg kjøper/bruker

Sakte men sikkert ta opp jobben med å vedlikeholde meg selv,men begynner i det små;)

Så når antall kilo er gått ned sitter jeg dere med perfekte negler,ny frisyre,fine føtter å hud,brun å blid med nye klær! Hahaha (drømmer om det vertfall....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3barnmor

Slik har jeg også tenkt. Begynte ikke å barbere leggene før 6 uker etter fødselen, så da var det jammen på tide:))

 

Må til frisøren før dåpen i midten av april.

Har tenkt å unne meg fotpleier og manikyr og nye klær etter som kiloene forsvinner.

Har også en del klær som kan passe om noen kilo.

Skal også kjøpe meg litt sol på kroppen til våren. Da tar jeg det i forbindelse med en treningstime.

Har store planer som SKAL fullføres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gode tips å hente! Jammen skal ikke jeg også unne meg noe etter hvert som kiloene "raser av" (lov å håpe ;)).

 

Veiedag i dag, ned nye 800g, og endelig er jeg nede på syttitallet! Skrekkelig fornøyd med meg selv - og skjønner at dette prosjektet nok skal gå, hvis jeg bare tar tiden til hjelp. Jeg har også noen veldig fine (men akkurat nå litt for små...) bukser liggende i skapet som motivasjon. Gleder meg til de passer!

 

Lille snuppa har hatt en veldig urolig natt, og storesøster våkner ti på seks for tiden, så det er virkelig gode tider her i huset... Trøster meg selv med å si at alt jo går over. Fattig trøst akkuat nå, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i dag,selv om jeg ikke har veiedag før onsdag,opp 600 g:(;)

Kaaaanskje det motiverer meg til å være flinker,vet uken å helgen har vært dårlig med snop,å mye usunn mat. Håper jeg skal få til trilleturer denne uken,snøsmeltingn har begynt,men ikke de beste veier å trille på,så skal vel ikke håpe for mye.

 

Gratulere med nedgang teo:) Stå på videre!:)

 

Kan ikke dere skrive opp hva dere spiser i løpet av en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Ned 700 gram! Endelig går jeg ned et lite jafs! ;) Er så glad!! :)

 

sbs: Jeg spiser så variert, at det er umulig å skrive hva jeg spiser. Men jeg holder meg til kcal i løpet av dagen inkl om jeg spiser snop. Og så triller jeg turer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sbs: Husk på at vekta kan variere veldig alt ut fra tidspunkt for veiing, hva du har spist i forkant (mye salt binder vann) etc. Ikke sikkert det er så ille som du tror! Angående dagsmeny: Som lillejanne sier, det varierer jo veldig, men jeg kan prøve å lage en cirkaoversikt:

 

Frokost: 2 skiver med variert pålegg (inkl. fisk, kjøtt, ost og grønnsaker), melk og te

Lunch: 2 skiver med variert pålegg og et glass juice

Mellommåltid: 2 knekkebrød med magert pålegg

Middag: 2 små poteter/passelig dæsh med ris eller pasta, pluss kjøtt/fisk og en stor porsjon grønnsaker

Kvelds: 1-2 knekkebrød med pålegg/2-3 lefser med grønnsaker og skinke/1 skive med pålegg eller noe lannet lite som jeg har for hånden

I tillegg: En yoghurt og 2 frukter

 

Og så kommer alle variasjonene oppå her - alt fra litt godis (prøver å begrense dette) og mer eller mindre av måltider. Men prøver å ha en cirkaoversikt over inntak av kalorier og ligge på 1800-2000 og justerer ut fra dette.

 

Og så prøver jeg å få til en trilletur hver dag.

 

Håper dette kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er Teo, Lillejanne og 3barnmor!!

 

Veiedag jeg å.. her var det ikke så bra... gått opp 1,4kg siden 14.feb.. Kost meg litt mye på ferie kanskje.. ups! Menmen, bedre lykke neste uke!! Skal komme igang med treninga igjen denne uka, forhåpentligvis i kveld hvis noen kan passe gullklumpen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3barnmor

I dag er det akkuratt 10 uker til17.mai. Viss jeg tar av 600g i uka vil jeg være 70 blank til 17.mai!! Den tanken motiverer meg, for da er det rett før jeg er på 60-tallet. Og det gleder jeg meg til:))

 

En annen ting som motiverer er å legge et visst beløp pr kilo en tar av i en krukke. Etter en del kilo kan en da ta seg en velfortjent shoppingtur med oppsparte penger i lomma! Gøy Gøy Gøy:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...