Gå til innhold

Ammer og vil ned i vekt! Andre?


Gjest Lene1234

Anbefalte innlegg

Gjest Lillejanne

Koala, du ser i alle fall et annet tall og det er jo moro! Gratulerer! Tror jeg tørr å anbefale det Teo rådet meg til for i dag var vekta 69,5, så jeg går bare nedover og spiser jo masse :D Herlig at det går riktig vei! Håper bare det ikke går utover babyen mht miljøgifter. Man kan ikke få i pose og sekk nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar
Gjest Storelykke

Her er vi mange flinke og motiverte mammaer, ser jeg. :D

 

Jeg trodde aldri at jeg skulle klare å slutte med godteri og dårlig mat. Og nå er jeg godt i gang med tredje uke, og søtsuget er nesten borte. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi mange flinke og motiverte mammaer' date=' ser jeg. :D

 

Jeg trodde aldri at jeg skulle klare å slutte med godteri og dårlig mat. Og nå er jeg godt i gang med tredje uke, og søtsuget er nesten borte. Hurra![/quote']

 

så godt, da er det jo håp at mitt søtbehov også blir borte etterhvert ;O) søtbehovet er nesten værre en maten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke
så godt' date=' da er det jo håp at mitt søtbehov også blir borte etterhvert ;O) søtbehovet er nesten værre en maten![/quote']

 

Ja, det var det verste her også. Søtsug og potetgullsug. Men nå går det faktisk helt fint, og kommer lysten over meg, hjelper det faktisk med en gulrot eller et eple - det gjorde det ikke tidligere. Så det går over, og det føles kjempedeilig også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg er ny her. Tenkte også jeg skulle å prøve og gå ned igen til trivselsvekten. Jeg har to barn en gutt på 2,5 og en jente som ble født 23. oktober.

 

Hvordan fungere denne tråden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i morges også bare for å se hvordan kroppen reagerte på normal mat og drikke igjen etter et døgn uten. Og det gikk ikke så verst, bare opp 300g. Så i forrige uke 91,3kg, igår (etter omgangssyke) 89,9kg og i dag 90,2kg. Har ikke normal matlyst ennå men spiser fordi jeg "må" og godtesuget er helt fraværende, aldri så galt at det ikke er godt for noe med andre ord! Men, i morges kastet eldstejenta opp så vi har nok en god runde foran oss i familien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Da var det helg! Har bestemt meg for å skeie (skrives det sånn?) ut litt i kveld, og har kjøpt inn en liten sjokolade :) Har smugveid meg i dag, og har gått ned 800g siden mandag, får bare håpe de ikke legger seg på igjen i løpet av helga :) Er helt håpløs på å tenke at jeg har vært så flink hele uka at i dag fortjener jeg sjokolade.. skulle ønske jeg kunne belønnet meg med noe annet... :) Jeg har vært flink både med maten og trent 3 dager denne uka, en økt styrke, en hard aerobic og en pilates. Veldig fornøyd med meg selv.. hehe.. har en god motivasjon ved at jeg skal 2 uker til Gran Canaria i februar, og ser ikke akkurat bra ut i bikini.. :D

Ønsker dere en super helg jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Da var det veiedag igjen.. Jeg har gått ned 1,7kg siste uka!! Er superfornøyd! Fikk igjen motivasjonen etter en helg med litt god mat og sjokkis:)

 

Håper dere har hatt en fin helg og lykke til med veiinger denne uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Så flink du har vært Reeka!

Jeg har tatt av 0.7kg og er strålende fornøyd. Mistenker at ejg har spist for lite, men vanskelig p si fordi vi har vært i bursdager og spist end del mat og kaker jeg ikke har fått veid og sånn. Skal i bursdag i dag igjen og til lørdag skal jeg feire min egen med venner. Men det går jo i alle dall nedover. Prøvde bunaden på lørdag og jeg fikk den på meg og kan sitte i den, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Så mange superflinke mødre her inne!! Jeg er ikke så god på å skrive i tråden, men er innom og leser og prøver å bli inspirert ;)

 

For min del går det bra med både spising og mosjon. Teller ikke kalorier men tenker litt ekstra over hva jeg spiser, mengder og slikt. Sist uke hadde jeg en superuke i fht søtsaker, spiste sjokolade EN dag og det er ubegripelig bra i fht alle de år jeg har bak meg med massssse søtsaker. Men tror dere det ga noe utslag på vekta? Nei. Og det er en smule demotiverende må jeg si. Opp 100g på ei uke. Bra at vekta er stabil, men kunne ønsket den ga litt mer utslag på min supersunne uke, he he. Det kommer forhåpentligvis etterhvert (har veid det samme tre uker nå). Så her sitter jeg og forsøker å fokusere på at kroppen kjennes bra, jeg er bevegelig, har ikke vondt noe sted, det merkes jo at jeg har trent og tøyd og humøret er faktisk ikke så verst det heller, dette klageinnlegget til tross!! Så krysser jeg fingrene for en ny, sukkerfri uke og ønsker dere alle lykke til og masse stå-på-vilje!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne
Så mange superflinke mødre her inne!! Jeg er ikke så god på å skrive i tråden' date=' men er innom og leser og prøver å bli inspirert ;)

 

For min del går det bra med både spising og mosjon. Teller ikke kalorier men tenker litt ekstra over hva jeg spiser, mengder og slikt. Sist uke hadde jeg en superuke i fht søtsaker, spiste sjokolade EN dag og det er ubegripelig bra i fht alle de år jeg har bak meg med massssse søtsaker. Men tror dere det ga noe utslag på vekta? Nei. Og det er en smule demotiverende må jeg si. Opp 100g på ei uke. Bra at vekta er stabil, men kunne ønsket den ga litt mer utslag på min supersunne uke, he he. Det kommer forhåpentligvis etterhvert (har veid det samme tre uker nå). Så her sitter jeg og forsøker å fokusere på at kroppen kjennes bra, jeg er bevegelig, har ikke vondt noe sted, det merkes jo at jeg har trent og tøyd og humøret er faktisk ikke så verst det heller, dette klageinnlegget til tross!! Så krysser jeg fingrene for en ny, sukkerfri uke og ønsker dere alle lykke til og masse stå-på-vilje!![/quote']

 

 

Hva med å telle kcal et par dager for å se om du virkelig får i deg det du trenger, enten mer eller mindre? Det kan hende det er derfor du står stille, fordi du spiser for lite. Sånn var det med meg. Har tatt av 1,3 kg på 11 dager fordi jeg begynte å spise mer. Er jo kjedelig at man ikke får resultater når man føler at man har gjort en innsats og ikke spist søtsaker. Du har vært kjempeflink som ikke har spist sjokolade syns jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke
det merkes jo at jeg har trent og tøyd og humøret er faktisk ikke så verst det heller' date=' dette klageinnlegget til tross!! Så krysser jeg fingrene for en ny, sukkerfri uke og ønsker dere alle lykke til og masse stå-på-vilje!![/quote']

 

Hvis du har begynt å trene, så kan kanskje det også være noe av grunnen til at vekten i en liten overgangsperiode ikke går noe særlig ned, selv om du spiser "riktig". Muskler veier mer enn fett.

 

Stå på videre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

Rapporttråden min (innlegg 1) er oppdatert. Jeg har gått ned 1,7 kg denne uka. Jeg synes egentlig at det er litt mye. Men melka er stabil, og jeg klarer å komme opp i 1600-1800 kcal om dagen (selv om jeg da er så mett at jeg er kvalm til tider - merkelig slankekur hehe), så da trenger jeg sikkert ikke å bekymre meg? Nå har jeg bare 9,2 kg igjen til målet. Er jeg i mål til sommeren tro? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne
Rapporttråden min (innlegg 1) er oppdatert. Jeg har gått ned 1' date='7 kg denne uka. Jeg synes egentlig at det er litt mye. Men melka er stabil, og jeg klarer å komme opp i 1600-1800 kcal om dagen (selv om jeg da er så mett at jeg er kvalm til tider - merkelig slankekur hehe), så da trenger jeg sikkert ikke å bekymre meg? Nå har jeg bare 9,2 kg igjen til målet. Er jeg i mål til sommeren tro? ;)[/quote']

 

Hvis du fortsetter sånn, er du nok i mål til sommer`n ville jeg tro. Så flink du har vært! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke
Hvis du fortsetter sånn' date=' er du nok i mål til sommer`n ville jeg tro. Så flink du har vært! ;)[/quote']

 

Tjihi - tusen takk LilleJanne. :(

 

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle klare det alene uten kurs, og så må jeg jo si at jeg har kommet godt i gang likevel. Og det uten å gå sulten eller slite noe særlig. Jeg spiser jo MASSE mat, men det er sunn mat, og sjokoladen er byttet ut med gulrøtter, epler og sånt :D Jeg tror nok at ammingen har litt effekt på vektnedgangen her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen!

 

Jeg har brukt sidene til vektklubben før for å gå ned i vekt og nå trenger jeg mer motivajson enn aldri før... siden 2008 har jeg lagt på meg ganske mye.. var nede i 64kg noe jeg var fornøyd med men etter endte studier, en spontanabort mens jeg letet etterjobb gjorde at vekta havnet på 83kg... Ble ganske mye trøstespising.. Uten jobb, ny boplass og i tillegg til spontanaborten og det ble litt mye!

 

Nå er jeg endelig blitt mamma til ei strålannes jente på to mnd, ble født i november 2009, under svangersskapet la jeg på meg ca ti kg og de har jeg klart å bli kvitt den første mnd.. Men siden jul står jeg bomstille på vekta.. har kanskje ikke vært den flinkeste til å spise ordentlig og trimme, men nå skal jeg komme meg igang! Har vært kjempemotiverende å lese innleggene deres og jeg håper jeg kan få henge meg på!

 

Jeg skal ikke gå på kurs, bor i utlandet så gå på kurs i Norge blir litt vanskelig og orker ikke betale for nettkurs.

 

Lykke til videre alle sammen og så håper jeg at jeg skal klare meg like bra som dere!

Vekta er nyinnkjøpt og sjokoladen kastet ut av huset! Blir nok litt vanskelig den første tiden, men det skal vi klare!

 

hilsen abeille

startvekt: 83kg

Ønsket vekt: 64kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Du er hjertelig velkommen til å joine oss:)

 

Vi har egen rapporttråd på "Ammer og vil ned i vekt rapporttråd- NY". SÅ redigerer vi vårt eget innlegg hver uke så det ikke blir så lang tråd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babybell

Ja da er det en stund siden jeg har vært innpå her. Hatt mye og gjøre, så internett har blitt nedprioritert.

Har ikke vært superflink med maten i det siste. Måtte jo begynne å¨spise litt mere pga at det ble mindre melk, som heldigvis har kommet tilbake nå da. ;)

 

Glemte faktisk å veie meg i dag tidlig, så skal veie meg i morgen. Er litt redd for å veie meg, men mne..

 

Var og trenet i går på treningssenter. 25 min på tredemølle, 25 min på step og 30 min med styrke. Var veldig godt, og superfornøyd selv etterpå.

 

Har planer om å trene der 2 ganger pr uke, og det håper jeg at jeg skal klare.

Trener i begynnelsen på kveld, slik at sambo har gutten, men håper å kunne begynne å trene på dagtid etterhvert, og da ta med gutten på barnepass der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Huff, gleder meg ikke til veiedag på mandag. Denne uka har sklidd helt ut føler jeg. Har ikke kontroll på inntaket og har ikke fått trent eller gått tur annet enn 20 min i dag til og fra barseltreff. Det er så dårlig brøytet her at det er et slit å gå med vogn. Det har vært noe hver dag denne uka. Blir nok bedre neste uke håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn føles det her og Lillejanne... Har vært flink noen dager, men andre dager har det sklidd litt ut.. Har trent 2 dager og gått tur 3, men vi får se.. I tillegg kom plutselig mensen igjen denne uka, og da får man liksom en "unnskylding".. Skal være fornøyd bare jeg ikke har gått opp tror jeg..

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Lettelse...trodde jeg hadde gått opp, men det viste seg å være 300 gram ned. Hvis ikke det bare er fordi jeg ikke har spist så mye brød i helga( det holder jo på en del væske). Har ikke hatt tid til å spise :( Men tatt igjen med kalorifull mat på kvelden da. Ikke akkurat sånn som det burde være men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra lillejanne :( all nedgang er bra!!

 

Her er også ukas veiing unnagjort.. her ble det 200g ned :) fornøyd med det ettersom det har sklidd litt ut denne uka :D så nå er det ny uke med nye muligheter! om to uker reiser vi til Gran Canaria, og det er bare to uker til bikini! så nå må jeg ta meg i øra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...