Gå til innhold

Ammer og vil ned i vekt! Andre?


Gjest Lene1234

Anbefalte innlegg

Gjest Lillejanne

Så bra Teo!

Jeg veide 69,3kg (+300gram) i dagså det har ikke vært store endringer på med de siste ukene. Men kan ikke klandre andre enn meg selv. Blir ikke veldig motivert når det er selskapligheter hele tida og skapene fulle av snadder. Nå til søndag blir det barnedåp her, så da er det nok slutt på festligheter fremover får vi håpe. Skal i alle fall prøve å gå litt ned denne uka. Startet med en trilletur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar

Ja, du er kjempeflink Teo!

Hvilken meny bruker du? Jeg går på meny 3, men tar av litt for fort. (!) Vil gjerne ligge mellom 0,5 - 1 kg i uka jeg også! De siste to ukene har jeg derimot mistet 3,4 kg til sammen, og jeg merker at melkemengden har gått litt ned, så nå prøver jeg å spise sunt, men samtidig litt mer enn 1900 kcal. Aner dere hvor mett jeg blir????? Føler jeg stapper innpå dagen lang!

 

Og Lillejanne; Det må være lov å skeie ut litt når det er selskapeligheter! Det er jo tross alt ikke hele tiden! Og noen hundre gram opp eller ned, hva betyr det i den store sammenhengen? Stå på! Du er tross alt 19,7 kg lettere enn meg! Skal vi løpe om kapp??? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke
Jeg er j oganske lav også da' date=' så jeg bærer ikke kiloene så fint... ser meg i speilet og ser at jeg har en slags "harry"positur...[/quote']

 

*ler* Åhh - som jeg kjenner meg igjen i den. Men nå kryper vi sakte, men sikkert på rett vei. Flinke er vi ;)

 

I dag: 67,7 kg. Bare 7,7 kg igjen til målet, og ned 900 g på en uke. Fremdeles litt mye synes jeg, men det ser ikke ut til at melkeproduksjonen tar skade av det, så da er det vel greit. Jeg spiser som en gal føler jeg, og holder meg godt over kaloriminimumen min. Kanskje jeg klarer 65 til vi skal til syden i midten av mars? :) Rart å tenke på: tenk, jeg veide over 90 kg da tulla ble født. Nå var det mye vann og sånt altså, men må jo likevel si meg veldig fornøyd :)

 

*er glad*

 

Ha en fin og sunn dag videre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skhb: Jeg husker jammen ikke helt med de menyene... Ligger jeg på meny 3, mon tro? Prøver å spise ca 1900 kalorier om dagen. Jeg er godt fornøyd med en nedgang på vel halvkiloen i uka, hvis jeg klarer å holde meg der er det tipp topp. Men det er jammen ikke så enkelt å få spist nok, helt enig i det. For eksempel nå; er kjempemett etter å ha spist middag i dag, og fremdeles er jeg bare på 1400 kalorier. Dvs at jeg må spise en alvorlig kveldsmat, og akkurat nå virker det helt umulig. Kanskje jeg heller skal spise en neve med nøtter? Det er jo veldig kaloririkt. Og sunt fett.

 

Snavla: Du er jo kjempeflink! Tenk for en nedgang du har hatt siden du fødte! Jeg veide også 90 kg ved fødsel, men akk bare 8 kg av, altså ikke mye vann, dessverre. Og så tror jeg jammen jeg greide å legge på meg i jula også. Er det mulig! Jeg gleder meg VELDIG til å se 60-tallet på vekta, men for meg blir det år og dag til. Men jeg kommer dit jeg også!

 

Lillejanne: hahaha!! Den posituren virker veldig kjent! Det bulker seg liksom på de utroligste steder ;) Men tenk så stramme og fine vi blir til sommeren! (... må kanskje litt trening til også for å få til det, men...) Det er bare å glede seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Dere virker så koselige at jeg har lyst å hive meg med ;)

Jeg er 31 år gammel, fødte ei jente 8 desember (m/ haste keisersnitt).

Under svangerskapet la jeg på meg 12 kg, gikk ned 10 kg de første to ukene.. dette jublet jeg for og fortsatte med snop og junkfood inntaket etter fødselen... vips hadde jeg gått opp 4 kg igjen!!!

 

Fra og med i dag er det full stopp hva snop og usunn mat angår, jeg må rett og slett droppe sukker generelt skal jeg klare det.

Pga keisersnittet har jeg ikke fått trimmet noe særlig enda, det blir lange turer i rolig tempo, men jeg drømmer om den dagen jeg kan ta på løpeskoene igjen.

Jeg har fått låne en elipsemaskin av ei venninne, den har jeg brukt 2 ganger i uken til nå, men tror jeg skal begynne å trappe litt opp.

 

Glemte å veie meg i dag, sånn sett vil jeg starte med veiingen i morgen... men vet at vekta har passert 88 kg sist jeg sjekket.... I første omgang vil jeg gå ned til vekta jeg hadde før fødsel, men trenger også å gå ned ytterligere... trivselvekta er på 70 kg (er 175 høy). Så jeg har en lang vei å gå....

 

Har hatt trøblete start med ammingen og har hatt lite melk hele veien.... men endelig etter 2 mnd med jobbing fullammer jeg, derfor vil jeg være ytterst forsiktig i starten da jeg ønsker å beholde det lille jeg har av melk.

 

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere og ikke minst til å kjenne sparkene fra dere når jeg skeier ut :)

 

PS. Vil bare nevne at jeg tidligere har gått på GR internettkurs, gikk da ned 8 kg som jeg la på meg etter en idrettskade. Så jeg vet at jeg kan dette... bare viljestyrken og motivasjonen er skrudd på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan eg får vera med her? Begynte denne veka å registrera det eg et. Eg fødte ein gut i juni. Gjekk fort ned ein del etter fødsel, men la på meg igjen i perioden oktober-desember. Vog meg ikkje, så eg veit ikkje kor mange kilo det er snakk om. No veg eg 76,5 kg. Er 171 cm høg. Trivselsvekta ligg på 67 kg.

Eg er eigentleg medlem på Beckprogrammet.no, som er ein form for kongitiv terapi for slanking. Veldig bra opplegg. I Beckprogrammet skal ein velga seg ein kostholdsplan og følgja (det er valgfritt kva for ein), og sidan eg har hatt suksess med Grete Roede før, valgte eg den.

Men eg har eit spørsmål til dykk damer: Kor mange kcaloriar ekstra bør ein ta inn pga amminga? Sist eg gjekk på kurs (2005) fekk eg anbefalt 1600 kcal pr dag. Eg lurer på om dette er litt lite no. I tillegg til at eg ammar, er eg meir fysisk aktiv. Eg fullammar ikkje lenger, guten får no tre måltid fast føde om dagen. Dei siste dagane har eg vore så frostig, sjølv om temperaturen her inne er som vanleg. Er redd for å gå i "sparebluss", samtidig som eg har lyst til å gå ned 0,5-1 kg pr veke. Nokon som veit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

Vil bare si velkommen til dere nye. Så bra at vi blir flere her. :o

 

Ammehjelpen forklarer godt, kort og konsist ja. Selv ligger jeg på 1600-1700 kcal, og det ser ut til å fungere godt både for meg, melkeproduksjonen, gullungen (som jeg fullammer) og vektnedgangen. Men nå driver jeg ikke med mer fysisk aktivitet enn trilleturene for tiden, og er en del lavere enn deg, Fimla.

 

Lykke til både nye og gamle her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig med flere motiverte damer på tråden her! Velkommen skal dere være :o

 

Jeg støtter det som er sagt over her om daglig matinntak og tips på ammehjelpen. Vi har også diskutert dette tidligere i denne tråden. Jeg gikk på et GR-kurs for ammende for to år siden (etter forrige fødsel) og da fikk jeg anbefalt av kursleder å legge på 700 kalorier etter jeg hadde regnet ut daglig energibehov. Formelen for dette finnes på GR sidene her ett sted. De fleste her ligger på 1700 - 2000 kalorier per i dag (så vidt jeg har kunnet observere). Så er det vel bare å prøve seg litt frem og se hvordan det går etter hvert. Både med vektnedgang og amming.

 

Hadde en grundig sprekk i går - venninnebesøk med stor skål med salte nøtter på bordet. MASSE kalorier, men akk så godt. Jaja.

 

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gå inn her og regne ut kaloriforbruket, men husk at dette er vanlig forbrenning uten amming og slanking for de som ikke er gravide eller ammer! Legg på 500-800kcal i døgnet bare for ammingen hvis du fullammer i tillegg til trimpoeng :o

 

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Jeg bruker vanligvis 1900kcal til daglig og 1600 (meny2) når jeg slanker meg mens nå som ammende bruker jeg meny 4 (2200kcal) evt. litt i underkant av dette. Prøver å holde meg unna sjokolade og kaker og være mer aktiv enn ellers og går sakte nedover. Men ville gått fortere om jeg hadde greid å holde meg helt unna godiset... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Den vekta mi svinger noe voldsomt... i dag veide jeg 68,8kg og på mandagen var det 69,3 og sånn har det vært hver dag. Vet at jeg ikke skal veie meg hver dag, men jeg må...hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jeg er også av den typen som er utålmodig å må veie meg hver dag, selv om jeg vet at man ikke skal gjøre det... jeg går veeeldig fort opp, heldigvis går det også raskt ned. Når jeg gikk på vekta og fikk se at jeg hadde gått ned 1.5 kg siden torsdagen (skjønner ikke at det er mulig).... jeg fikk litt panikk, vil ikke gå ned for fort... så i dag har jeg feiret med en grandis og smash for å opprettholde melkeproduksjonen... kremt.... AAARRRG, i morgen får jeg teste ut elipsemaskinen minst en time evt. ta på meg løpeskoene..... :o

 

Men jeg vil juble for deg Teo, du er flink :)

Lillejanne, vi får lære oss å veie oss kun en gang i uken :) Så får vi krysse fingrene til selve vektdagen :)

 

Vil bare nevne at jeg har tjent opp 10.4 trimpoeng så langt denne uken, er fornøyd med det... så kanskje det hjelper mot alt det jeg har spist i dag...

 

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar ang menyvalg! Eg har fått i meg minst 1800 kcal og det virkar som det er eit greit nivå. Vog meg i går og hadde gått ned i underkant av 1 kg ila veka, og det er jo veldig passe. Har ikkje digital personvekt, og det irriterer meg. Vurderer sterkt å kjøpa.

 

Ellers er eg inne i ein veldig god stim med trimminga for tida. Med skiføre rett utanfor døra er det jo så enkelt å koma seg ut på skitur! Føler endeleg at eg har funne former for trim som verkeleg passar meg og som er lystbetont. Det er litt av grunnen til at eg trur og håpar at vektreduksjonen skal forbli varig denne gongen. Når det ikkje er snø, går eg turar i bratt terreng, og når det er snø går eg tur på ski. Med lydbok på øyra. Prøver å få gjort litt styrkeøvelsar på stovegolvet i tillegg, men det er ikkje like lystbetont endå... Eg føler meg fri, glad og priveligert når eg spaserer ut døra og ut i naturen og opp bakkane med pulsen dunkande og ei spennande krimbok på iPoden. Å gå i oppoverbakke er ein glimrande måte å trena opp kondisen på uten at ein merkar det. Eg vart heilt sjokkert over kondisen då eg prøvde meg på å jogga litt før snøen kom. Det er maaange år sidan eg har klart å jogga lenge samanhengande, men jammen kunne eg ikkje det då! Har de funne trim som de likar, jenter?

 

Ha ein god lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ruskesarah

Hei jenter!

Har lest og hengt her inne en stund, og startet mitt nye og bedre liv som mange andre 1.1.2010.

 

Fødte mitt tredje barn 27 november 09, og var 3 sifret den dagen jeg fødte...:o

gikk ned minimalt etter fødselen pga hjemmeeksamen , jul og generellt sofatilstand.

 

Men , Nå er det slutt!!! Jeg nekter å være tjukkebollafeita lenger og SKAL klare det.

 

Er 168 høy og er drøye 88 kg nå....startet på 97 1. januar så går rette veien.

 

Elsker å trene og bevege meg og det hjelper på, men ikke så innmari flink til å unngå søte ting i ammeperioden ( er så fysen! ) Prøver å ligge mellom 16 - 1800 kcal, men i dag er jeg visst oppe på 2500....men unner meg godis på lørdager :)

 

Har veiedag på søndager og har første mål og komme under 70 kg..

 

Lykke til alle flinke mødre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som meg det, Fikk tredjemann i sept.09 og var tresifret :o gikk ned endel i starten men så flatet det ut (har heldigvis ikke gått oppover igjen) og veier nå rett over 90 (ikke veid på et par uker da vekta konket)

Er 171 høy og målet er 70kg, blir skrekkelig sulten av ammingen så er ikke sikkert det går nedover for alvor før jeg er ferdig med det etterhvert.

Men du har jo vært superflink til nå i år! Grattis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved veiing i dag viste vekta ned 800g på èn uke, og jeg er så utrolig glad! Hadde litt bange anelser for dagens veiing, synes ikke jeg har vært så flink denne uka, og har ikke fått noen trimpoeng på de siste tre dagene. Men jammen gikk det bra likevel :) Så da er jeg enda noen museskritt nærmere målet der fremme. Kom akkurat ikke ned på sytti-tallet, men det kommer forhåpentligvis neste uke. Gleder meg til å nå den milepelen!

 

Ja, og velkommen Ruskesarah! Herlig med flere motiverte mødre! Synes forresten mange av dere her inne er utrolig flinke med trimpoengene deres. Skjønner ikke helt hvordan dere får det til, her har jeg virkelig noe å strekke meg etter. Foreløpig blir det med trilleturer på meg, og det blir jo ikke noen sixpack av det, akkurat :o Satser på litt mer variert trening/trim i løpet av våren.

 

Haha..! Satt akkurat og lurte på hvor jeg hadde hørt det navnet før... Ruskesarah. Og det er fra en barnebok vi har om kaninen Ludde. Vittig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Så moro Teo! :o Flink er du!

 

Jeg hadde gått ned igjen de 300g som jeg la på meg sist uke. Kanskje mer, men vekta stoppet på det i dag. Nå er dåpen over og kakene i frysern. så håper jeg klarer å være flink nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 3.mann for en mnd siden, å dama som har kommet i speilet vil jeg ha vekk,så her må noe gjøres! Ammer så må gjør det på en sunn å fornuftig måte.

 

Har ca 15-20 kilo jeg vil ned.En bolledeig av en mage jeg må stramme opp! Å lår/rompe som må minskes! Ja hele meg må vel stammes opp å minkes:)

 

Små dårlig i s.skapet,som resulterte i små spising å minimal bevegelse! Å alt for mange kilo i pluss! Sist s.skap gikk jeg ned uten å gjøre noe,mens denne gangen har ikke vekta gått ned siden jeg komm hjemm:(

Håper på vår,i vertfall mildre vær å bare veier så jeg kan begynne å trille!

 

Håper dere har plass til meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det her så ut som en trivelig gjeng mødre. Har dere plass til enda en ammende mor med noen kg for mye?

 

Jeg er 27 år og fikk min sønn i juli og har gått ned de 11 kg jeg la på meg i svangerskapet (det var egentlig kjapt gjort) De 10-15 kg jeg hadde for mye fra før har imidlertid ikke rikket på seg. (Ikke så rart heller, med tanke på hvor mye søtt jeg har spist i ammeperioden. ;))

 

Jeg ville ikke slanke meg mens jeg fullammet, men nå som sønnen min spiser en del fast føde er jeg endelig klar for å begynne. Startet GR-aktiv-kurs for 2 uker siden og har gått ned 2 kg til nå. Veiedag er mandag. Startvekt var 84,2 og målet er 70-75 kg (litt usikker enda). Dette er veid om kvelden, om morgenen er vekta 1-2 kg lavere, så egentlig er vel målet 68-73 kg om morgenen (81,5 i dag). Jeg er 173 cm høy.

 

Jeg ligger på 1700 kcal om dagen, og satser på minst 10 trimpoeng i uka. Prøver å få til 2-3 styrkeøkter i tillegg til kondisjonstrening for å stramme opp litt her og der.

 

Det var litt om meg, håper det er rom for meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gøy med flere mødre som vil i gang med et sunnere liv! Velkommen til sbs og BareBea ;) Her er vi mange i samme båt som kan følge hverandre utover våren

 

Jeg er enda så glad for forrige ukes nedgang at jeg i dag skeiet ut med en alt for stor pai-lunsj, hehe... Jeg skal forresten en tur på fjellet på fredag og er ikke tilbake før tirsdags kveld, så mandagens veiing blir utsatt til onsdags morgen. Satser på å hanke inn en god haug med trimpoeng mens vi er der, det må jo bli tid til noen skiturer mellom ammingene.

 

God kveld videre til alle. Nå skal jeg sette meg foran tvn og få med meg alle norges bravader på skiarenaene i Canada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jeg har ikke veiedag før torsdag, men måtte snikveie meg etter frokost i dag og den viste 1kg mindre, så det lover godt for denne uken. Det har ikke vært så mange trilleturer den siste uka siden vesla har vært litt snufsete, men i dag var vi ute 1 time. Ellers forsøker jeg å ta noen økter på elipsemaskinen i løpet av uka.

 

Til dere som ønsker å stramme opp litt her og der, så har jeg kommet over en suuuper blogg :)

http://treningslaila.blogg.no/

 

Dette er bloggen til Cathrine som er flink til å fronte hjemmetrening, samt trening med barn :) Så nå er det ingen unnskyldning til å sanke trimpoeng :)

 

Stå på mamma'er, dere er flinke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Jeg ble sliten av å se på hun i den bloggen som hoppa sånn... LOL! Neida, jeg har gått tur i 2 timer, er derfor litt, eller egentlig veldig sliten... har 8,3 trimpoeng denne uken allerede! Så flink har jeg ikke vært på lenge altså, så jeg er så stolt! Håper på resultater denne uka, for jeg har vært flink og holdt meg rundt 2000 kcal. (Etter snikveiing viser vekta den samme.) Hvis vekta står stille, håper jeg i alle fall at jeg har fått muskler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...