Gå til innhold

Ammer og vil ned i vekt! Andre?


Gjest Lene1234

Anbefalte innlegg

Gjest minimais

Poden på 5 mnd har bikka 8,5 kilo og trenger myyyye melk døgnet rundt. Så nå begynner vi med grøt om kveldene (håper håper håper på færre nattmåltider....!!). Dere som har begynt med fast føde og dermed ammer litt mindre, merket dere det godt på egen vektreduksjon? Jeg bare lurer....må nok fokusere litt mer på hva jeg dytter i meg for å gå ned de siste kiloene mot normal + ønskebikinivekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar

Gratulere med nedgang til dere som har hatt det:) Flinke dere er!

 

Å dere som står stille eller har gått opp,vi får bare bite tenna sammen,neste gang er det kanskje vi som går ned;)

 

Merker det hjelper på motivasjonen å vere her inne å lese,hjelper meg å holde fokus!

Greit å se sånn ca hva dere andre spiser i løpet av en dag,jeg måler/veier ikke maten,men må vel kanskje begynne med det,vist ikke vekta går ned.

Hadde en liten positiv oppleevelse i dag da,prøvde en bukse som jeg ikke fikk igjen for et par uker siden,den gikk igjen!!men ikke like fint med alt som hang over da....kremt! Så må virkelig komme i gang med trilling å trening!

 

Ang amming/vekt opp/ned så vet ikke jeg,noen sier det går ned når de slutter å amme,andre omvendt, så er vel forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimais: Jeg kan igjen vise til da jeg gikk på GR Mor-og-barn kurs for to år siden (etter første fødsel). Da sa kurslederen at du skulle legge til 700 kalorier per dag hvis du fullammet (etter at du hadde regnet ut dagsbehovet). Og hvis du hadde begynt å gi fast føde, måtte du etter skjønn kutte ned på denne "ekstra potten" alt etter hvor mye du ammet. Jeg startet på kurs da jeg gav jenta mi ett måltid fast føde per dag, og la da til 500 kalorier per dag. Tanken er vel at ved å kutte ned på ammingen bruker man litt mindre energi og da må du også minke litt på daglig kaloriinntak for å gå ned i vekt. Altså, dette gjelder selvsagt bare om aktivitetsnivået ditt er det samme hele tiden.

 

Det var det som ble sagt da, men det finnes jo som kjent mange veier til Rom. Det er vel bare å prøve seg frem, og så ser du hva som fungerer for deg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimais: Her begynte vi med grøt på kvelden når gutten var 6mnd (han veide også 8,5kg da). Jeg begynte ikke å "slanke" meg før han fikk grøt da men.. Jeg gikk da fint ned allikevel.. Nå får han frukt (gjerne en most banan eller et raspet eple) på formiddagen, akkurat begynt med en most potet til middag og grøt til kvelden. (Han er 8mnd). Men ammer masse fordet jeg da..

 

Her har jeg ikke merka noe til bedre nattesøvn etter han begynte med mat da.. Så ikke bli skuffet.. ;) Han sover 3 timer første strekka (fra 19-20 til 22-23), så ammer vi 3-4 ganger etter det til morgenen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimais: Her begynte vi med grøt på kvelden når gutten var 6mnd (han veide også 8' date='5kg da). Jeg begynte ikke å "slanke" meg før han fikk grøt da men.. Jeg gikk da fint ned allikevel.. Nå får han frukt (gjerne en most banan eller et raspet eple) på formiddagen, akkurat begynt med en most potet til middag og grøt til kvelden. (Han er 8mnd). Men ammer masse fordet jeg da..

 

Her har jeg ikke merka noe til bedre nattesøvn etter han begynte med mat da.. Så ikke bli skuffet.. ;) Han sover 3 timer første strekka (fra 19-20 til 22-23), så ammer vi 3-4 ganger etter det til morgenen..[/quote']

 

Mine har ikke spist mindre på natten tross fast føde, men når jeg har "nektet" mat om natten så har de spist mer på dagtid og etter 3-4 netter har de sovet rundt. Minsten nå spiser godt på dagen og sover noen ganger 11t i strekk mens andre ganger vil hun ha mat 1-2ganger natta. Synes ikke det er så ille så jeg har ikke nektet henne det, de to andre krevde mat 4-5ganger når jeg kuttet nattmaten :) Verdt å prøve om du synes nettene blir slitsomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har ikke spist mindre på natten tross fast føde' date=' men når jeg har "nektet" mat om natten så har de spist mer på dagtid og etter 3-4 netter har de sovet rundt. Minsten nå spiser godt på dagen og sover noen ganger 11t i strekk mens andre ganger vil hun ha mat 1-2ganger natta. Synes ikke det er så ille så jeg har ikke nektet henne det, de to andre krevde mat 4-5ganger når jeg kuttet nattmaten ;) Verdt å prøve om du synes nettene blir slitsomme![/quote']

 

Ja det må prøves etterhvert.. Foreløpig går det greit, men det er vel fordi jeg pleier å sovne når vi ammer, så blir han bare liggende i senga mi.. Tenker at morsmelka er så lett fordøyelig at han kanskje trenger litt påfyll om natta, men når vi er oppe i ordentlige måltider med fast føde på dagen, skal det nattavvennes ja :) Tar litt tid med introdusering av mat her fordi gutten er så allergisk.. Så har fått beskjed om å introdusere en og en ting og teste ut i to uker før han får en ny matsort... og en del skal han ikke introduseres for før han er over 1 år.. så HAPPY for god melkeproduksjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BareBea

Så flinke dere er alle sammen, er veldig motiverende å lese her inne. Jeg hadde veiedag i går og hadde gått ned 0,4 kg så her går det sakte men sikkert nedover. Ikke fått noe drahjelp av ammingen jeg hvertfall. Håper å bikke under 80 neste uke, men da må jeg trå til denne uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Takk for mange fine svar! Nei, det er vel bare å smøre seg med tålmodighet mens man venter på nattesøvnen. Med forrigemann ble ikke nettene helt bra før jeg slutta å amme fullstendig ved 11-mnds alder....men men. Jeg vet at det til slutt skal bli god nattesøvn for meg også :D og på veien dit detter det av noen kilo, hvilket også skal bli fin-fint, he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,4 siden sist onsdag,jippi!:D

Veldig fornøyd siden jeg var opp 0,6 på mandag,så tror jeg kun skal veie meg en gang i uken heretter!

Bruker målband,men synes det er vanskelig å måle på samme plass hver gang.

Skal prøve meg på Zumba i dag:) Kjøpte meg dvd på tv-shop:) Så vist snuppa sovner snart,så skal jeg sprette rundt på stuegulvet. Håper naboene er på jobb....

 

Fikk på meg to dongribukser i går,som jeg ikke fikk igjen for et par uker siden! De strammet,men det sitter forhåpentligvis bedre etter hvert! Skal ha dåp i slutten av april,så jeg må gjør en innsats for at bunaden skal passe. Vil ikke få den sydd ut!

Når jeg har gått ned ditt jeg vil være,skal jeg kjøpe meg masse nytt undertøy! Vekk med amme bhèr å "bestemorstruser".Det meste i den skuffen står faktisk for utskifting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3barnmor

Så kjekt når det går den veien:)

Å merke forskjell på dongribuksene er så kjekt. Da vet du at du har vært flink. Selv må jeg vente noen kilo før jeg prøver bukser igjen.

 

Jeg vil heller ikke sy ut bunaden, men orker ikke ha på meg bunad mens jeg ammer, blir litt mer styr da. Satser på at den sklir rett på 17.mai til neste år.

 

Møtte opp på kurs på mandag, men hadde tatt feil av dagen. Så møtte opp igjen i går:) Fortsetter nok ikke, da jeg syns det ble litt mye med all den veiinga og telling av kalorier.

 

Prøver heller selv med å spise sunt og ofte og være i aktivitet.

Blir motivert av å lese her inne også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne og oppdaterte vekten etter å få veid meg igjen (vekten var gåen i en måned) og ser at mange av dem som ble med i januar har falt av lasset... Det er synd for det er viktig å oppdatere selv om det går gale veien. Det er da man trenger støtte og oppbacking og ikke når alt går glatt! Så heng dere på igjen og start med friskt mot, snart er det vår :D og alt går så mye lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd zumba!

For meg som ikke eier takt,var det vanskelig. Men jeg har ikke tenkt å gi meg! Har bare prøvd den man viser trinnene,tror jeg må holde meg der leeeeenge:) haha ...Kanskje jeg lærer etterhvert?!

Jeg klarer ikke henge med på arobic timen en gang,så dette kan bli utfordrende for meg.

Har også en pilates dvd jeg tenker å prøve,pluss jeg venter på 30 days shred(jada jeg er lett påvirkelig)

Så her blir det forhåpentligvis hjemme trening hver dag lille venn sover. Å håper på bra vær å trilling,blir travle dager fremover dette her;) Ingenting å si på motivasjonen i dag da,håper den blir slik fremover.

 

Ja det er vel lett å ramle av,men vi får stå på vi andre som er her inne å backe opp hverandre!

 

Så kanskje vi skal ha et belønningssystem? dere vi belønner oss selv med noe?

 

Jeg er på 74,7 nå,når jeg kommer under 74 skal jeg kjøpe meg en ny fin neglelakk å pleie føttene min:) Kanskje toppe det hele med et par på limte diamanter?haha..

Kanskje det er lettere når vi får belønning etter liten nedgang i stede for ved 5 el 10 osv eller hele nedgangen?Da har vi hele tiden noe å se frem til? Vi må selvfølgelig slå til med noe xtra på 5 å 10 kilo da,å når målet er nådd:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på det samme, Koala. Hvor ble de av, de optimistiske damene fra januar? Det er jo ikke sånn at alle må inn og skrive jevnlig heller, det er jo bare hvis man vil. Men hadde vært hyggelig å vite hvordan det går :D

 

Jeg lurer veldig på dette med belønning. Tror jeg skal avtale med mannen min at når jeg har gått ned til 75 kg (da har jeg faktisk gått ned 10 kg siden nyttår), da skal jeg ha (minst) èn kveld ute - med gode venniner. Kino og vin og alt som hører med. Mens han er hjemme med barna, og gir den minste flaske. Å kjøpe tøy for meg nå, mens jeg er på vei ned, er helt håpløst. Jeg har noen klær som jeg har kjøpt for at jeg skal klare meg til jeg er i mål, men jeg venter med å kjøpe de virkelig fine klærne til jeg vet hvordan jeg kommer til å se ut til slutt. Hudpleie er også en fin ting.

 

Ja, det er viktig å holde på motivasjonen! Vi skal jo holde på med dette en stund fremover. Men når jeg ser tilbake til starten av januar (som jo faktisk er to og en halv måned siden snart), synes jeg egentlig det har gått fint så langt. Med motivasjonen, altså. Mye takket være dere her inne! :D

 

Så takk for det. Og stå på videre! Zumba høres utrolig gøy ut, det hadde kanskje vært noe å prøve? Synes det høres ut som du er full av pågangsmot, sbs. Hold på den :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg venter også med klær,men tenkte å belønne meg selv med små ting. Først tå negler,har så lyst å få farge på de igjen!!Men må vente til jeg er på 73-tallet,å da må jeg ned 800 gram,så håper det ikke er lenge til:) Så neste belønning ved 72 osv

Andre ting jeg har tenkt å belønne meg med er:

-en blomsterbukett!

-bleke tennene! (har lyst å gjøre det før barnedåpen,så får se hvilke tall det havner på:D

-ny parfyme

-en ny bodylotion/dusjsåpe/skrubb

Ja det jeg komme på nå,sikkert mye mer som jeg vil ha,blir jo vår å da må jeg vel ha nye sko også:D

 

Er ting som jeg uansett skal gjøre/kjøpe men nå må jeg gjøre noe før jeg får det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BareBea

Belønning høres kjekt ut. Jeg har tenkt å gi meg selv 500 kr for hver kg jeg går ned, og de skal brukes på klær når jeg har nådd match-vekten. Klarer jeg målet innen bursdagen min i juli "får" jeg 5000 kr ekstra å bruke. Pengene skal tas fra sparekontoen til meg og mannen. :D Det er god motivasjon. Håper å fornye garderoben min godt da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3barnmor

Jeg har også tenkt å sette av 500kr pr kilo.

Trivselsvekten min er 56 så det er 20kg til jeg er der.

Må unne meg ting på veien mot målet i tillegg da. Må ha et nytt antrekk til dåpen, viss jeg ikke kommer inn i Mexx dressen min. Jeg var 68 kilo sist jeg brukte den tror jeg.

 

Vurderer å skaffe meg personlig trener.

2990 kr for 10timer med pt er vel ikke så gale?

Vanskligere å avlyse viss en har avtale med en pt+ at det gir en god start vil jeg tro. Har ikke prøvd det før, noen som har?

 

Våknet forresten til fuglekvitter i dag. Deilig, våren er på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok en del som har fallt av lasset.. Håper det går bra for dem selv om vi ikke hører noe!! Jeg er ihvertfall her enda :D Ser ut som det går riktig veien igjen nå etter ferien.. Jeg har faktisk gått ned 27kg siden fødselen for 8 mnd siden, det er ikke verst! Var nok en del vann, for har ikke jobbet med mer enn de 5 siste kiloene, men allikevel!

Har forresten hatt en hard treningsøkt i dag, time på senteret som heter Body Attack (Les Mills). Noen som har vært med på det? Var min favorittime når jeg var 20kg mindre og i goood form!

Nå er det snaart helg, så håper det ikke blir for store utskeielser! Lykke til til dere andre å!! :D

 

Min belønning blir forresten å komme inn i de gamle klærne mine :D Men blir nok en del nytt å når jeg når målet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zumba er gøy!!:D selv om jeg ikke mestrer det helt enda,men gikk mye bedre i dag,klare å henge litt mer med. Så er vel bare å stå på å øve.men jeg ser ikke ut som damene på tv enda da:) sliter litt med hofte vrikk,å kordinere hender å føtter å hofter.haha ikke vant med å vrikke på hoftene:) Så har ikke shakira moves ennå,haha. Godt ingen ser meg...

 

Mat messig har ikke dagen vært helt bingo...men satser på det går bra. Selv om det gikk litt skeivs tidligere i dag,skal jeg ikke la det ødelegge resten av dag,det har vært en dårligtrend,har jeg først skeiet ut så "driter" jeg liksom i resten av dag også,men det kan jeg ikke vist jeg skal inni bunaden min igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveiing i dag (må slutte med det der...) viste 400 g OPP!!! Utrolig deppings. Så der fikk jeg de snusfornuftige kommentarene mine tidligere i tråden rett i fleisen. Jeg har riktignok ikke vært noe særlig flink med notering av hva jeg spiser i det siste, men at det skulle gå så galt var vel ikke helt med i beregningen. Nå må jeg skjerpe meg, både på matfronten og ift trim. Ut å gå en lang tur i dag! Nei, nå kjente jeg at jeg ble skikkelig sur. Jaja.

 

Kan jo alltids håpe på at det ikke er så ille på mandag, som er min veiedag, men det kan jo også gå andre veien. Kanskje trengte jeg denne vekkeren? Utrolig fort jeg begynner å unne meg bittelitt mer enn i går, og så bittelitt mer og sånn går det. Så nå er det skjerpings for alle pengene.

 

Bunaden? Blir ikke snakk om å komme inn i den på måneder enda; uansett ikke til dåpen som er om vel en uke, og knappest nok til 17.mai. Men neste års nasjonaldag, da skal den passe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teo jeg gjor det samme som deg på mandag,gikk på vekten å den viste 75,7(75,1 sist onsdag) På onsdag viste den 74,7. Så ikke sikkert det er så ille:)

Men en får seg er vekker,så kanskje det hjelper? Skal ta meg en økt med zumba,å så skal jeg trille med venniner,så håper det blir litt trimm i dag:)

Har lyst å prøve pilates dvd også,så får se hva jeg rekker:)

 

God sunn å sprek helg!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3barnmor

Snikveide meg i dag jeg også. Var 76,2 kg. Det er ned 200g siden mandag, så det går rette veien i alle fall.

Var i homeparty hos ei venninne i går. Selfølgelig hadde hun sjokoladekake på bordet. Men bestemte meg på forhånd at jeg kun skulle forsyne meg med et lite stk. Det klarte jeg, og drakk 2 glass vann i tillegg:)

Skal være veldig flink i helga, for på mandag vil jeg se 75,9 på vekta!!!

 

Ha en fin dag alle sammen, sola skinner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BareBea

Jeg fikk en fantastisk gave av mannen min her om dagen; Wii-spillet "EA active personal trainer". Det er faktisk ganske moro, og hvis man vil kan man bli god og svett. Man kan velge mellom masse forskjelige øvelser og treningsprogrammer. Er et "30 days challenge" der som jeg tenkte å følge. Veldig kjekt de dagene jeg ikke rekker å komme meg på trening pga mannen jobber overtid, osv. Så nå håper velta går litt raskere ned fremover. Og jeg håper å ligge under 80 kg på mandag, men tviler vel egentlig på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver handleliste til mannen:)

 

Har spist havreknekkebrødene nå,å de er gode. Spiser 3 til frokost,3 til lunch å evt 2 til mellommåltid, å 2 evt 1 til kvelds. Men er ikke det mest kalorier i de? Er det andre typerknekke brød spm er bedre kalorimessig? evt ryvita?

Hvilke spiser dere? Å spiser jeg for mye? Lurer på å bytte ut mellommåltidet med en 0.1% yogurt..Spiser 2-3 frukter på en dag,pluss en eller to gullerøtter, jeg drikker ikke melk,da noen sa det kan gjøre guplingen verre(hos babyen)ikke jeg merker noen stor forskjell da..så vurdere å drikke det igjen,evt biola. Ja spiser middag også,veldig variablet hva jeg spiser,prøver å ikke spise meg stapp mett,stoppe når jeg ikke er sulten lenger:)

Drikker ellers mye vann å te. Virker dette greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å er fææl til å snikveie meg.. I dag viste den 1,5kg ned siden mandag!! Så da er kiloene jeg la på meg i ferien borte :D men nå er det helg, så ser vel ikke helt sånn ut på mandag...

 

sbs: Jeg spiser ryvita sesam, den er veldig god synes jeg. spiser 3 stk til et måltid. og noen ganger spiser jeg en sånn wasa sandwitch som frokost eller lunsj.. blir litt lei knekkebrød.. har ikke spist en brødskive siden jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...