Gå til innhold

Ammer og vil ned i vekt! Andre?


Gjest Lene1234

Anbefalte innlegg

Etter innkjøp av ny vekt, nedtur når den viste en kilo mer enn startvekten min (altså var den gamle vekten helt på tur og jeg veide mer enn jeg trodde...), ny startvekt, og en uke på ferie er jeg nå tilbake.

 

Vanskelig å holde fokus når man er på ferie, men jeg synes jeg har vært ganske flink tross alt. Og da jeg veide meg i dag morges viste vekta en kilo ned. Jeg har også minket med 5 cm i midjen, så det er jo noe å glede seg over :(

 

Jeg fortsetter med godt mot og prøver å holde fokus, dette er jo et langsiktig prosjekt så jeg gir meg selv god tid og rimelig med slakk underveis. Hvis ikke blir det bare til at jeg skeier ut og skeier ut og plutselig er jeg helt ute av systemet.

 

Godt å se at dere andre fortsatt henger med også, fint å ha noen å skrive til der ute.

 

En god og sunn uke ønskes dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar
Gjest minimais

Teo, du har et godt og viktig poeng med langsiktig tenking! Støtter deg fullt på den :)

 

Jeg har vært på hyttetur og kost meg storlig (i ett døgn) + avsluttet med omgangssyken (de to neste døgn). Gleden var stor da jeg så 7-tallet fremst på vekta i dag, det var noen måneder siden sist, he he. Men fører det ikke på lista da jeg såklart skvetter opp igjen i løpet av de første friske dagene. Sitter i sofaen og venter på energien, men tror den uteblir i dag. Så blir det litt rydding, kanskje....?? Ihvertfall ingen store fysiske utskeielser. Får da være måte på, når man har vært sjuk og all verdens :( God uke, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått! Vi hadde vår runde i forrige uke, først meg og så fulgte resten av familien etter. Eneste som gikk klar var bebissen heldigvis. Jeg gikk ned 1,5kg etter omgangen men uken etter var det 1,1kg opp så totalen ble jo faktisk ned o,4kg. Men enig med deg, deilig å se et nytt start-tall på vekta, jeg bikket såvidt under 90 for første gang på 8mnd :( og håper å komme dit snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så deilig vi har det! Tross lite søvn og kaldvær med snø så er det jo deilig. Sitter i stua og ser ut på et virrvarr av snø og vind. Eldstejenta har gått på skolen før det verste snøværet startet, minstejenta sover førsteluren sin og meloomstejenta sov dårlig i natt og har fått fri fra barnehagen idag så hun har nettopp våknet og sitter med frokosten og barnetv ved siden av meg nå (kl.10) Er så utrolig deilig å slippe stress og kav med å få alle ut på en gang om morgenen, kunne velge litt selv om fri eller ikke fra barnehagen, nyter permisjonen til fulle for det blir min siste desverre... Og gullet er jo så skjønn og god, har begynt å rulle hele tiden, leker masse på teppet når hun er våken og har begynt med grøt/velling basert på morsmelk jeg pumper ut. Er bare snaut 5mnd men tross mat hver 2.time på dagen begynte hun å tulle masse på natten og mase om mat i eninga så jeg har så smått begynt og det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babybell

Da har jeg skaffet meg medlemsskap på sats, og begynnt å trene der. Skal trene der 2 dager i uka til å begynne med. Var på mandag og hadde da på meg pulsklokke. 430 kcal forbrent :(

Skal i kveld også, og jeg gleder meg. Er så utroloig godt. Spesiellt etterpå.

 

Trener nå i begynnelsen på kveldstid, men skal trene etterhvert på dagtid og ha gutten på barnepass. Blir spennende om hvordan det går.

 

Synes dere er så flinke jeg, har desverre ikke vært så flink med maten i de3t siste, så vekta mi har blitt stående på stede hvil. Men tror det skal bli litt bedre etterhvert her nå. Vi skal ha barnedåp snart, samt vi skal i en barnedåp, så da blir det ihvertfall 2 søndager med utskeielser fremmover. Får trene ekstra mye på Sats i mellomtiden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

Flinke jenter som trener og er sunne, glade og fornøyde. :P Jeg stortrives også hjemme med permisjon Koala. Her om dagen søkte vi barnehageplass til lillegull, og det føltes bare helt forferdelig. Ahh som jeg skulle ønske at vi hadde råd til å gå hjemme med henne et år ekstra fra høsten av.

 

Nå er det en stund siden jeg har vært her, så først i dag fikk jeg oppdatert rapporttråden (innlegg #1). Kun ned 100g denne uka. Det var litt forkjell fra forrige uke da jeg nesten syntes at det gikk litt fort ned. Men nedover er nedover, og jeg klager ikke. 69,1 på tirsdag altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smugveide meg i dag, og nå ser jeg 7-tallet forran!! jippi!! har hatt en treningsøkt i dag, gullet har det bra på barnepassen en time :P så har jeg bestemt meg for å være hjemme et år til!! elsker permisjon!! jeg ble alene i graviditeten, og jobber egentlig 3-delt skift, og det blir litt vanskelig med mange kveldsvakter og nattevakter. Så nå er avgjørelsen tatt, mangler bare å få godkjent permisjonen fra sjefen min. Da trenger ikke gutten min å begynne i barnehagen før han er 2år og 2mnd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... det gleder jeg meg også til, Reeka! Å se 7-tallet foran på vekta, altså. Det blir nok noen uker til enda, men det skal bli en merkedag :P

 

Synes dette opplegget går ganske greit foreløpig, til tross for at jeg får trimmet mye mindre enn planlagt. Har en del vondt i bekkenet etter fødselen, og det begrenser bevegelsesfriheten noe. Blir for eksempel ikke så lett å ta de lange og harde trilleturene, da låser det seg helt. Så jeg må ta det litt med ro og se hvor mye kroppen kan tåle. Har ikke meldt meg inn på noe treningssenter enda, men det er kanskje det som må til? Så kan jeg trene styrke og fokusere ekstra på bekkenmusklaturen. Vi får se.

 

Velvel. Vi får stå på videre, jenter! Og jeg støtter det som ble sagt tidligere her; utrolig koselig å være hjemme i permisjon. Tulla har blitt to måneder nå, og jeg føler vi er godt over kneika, så fra nå av går det bare oppover.

 

Ha gode dager fortsatt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

I går hadde jeg bursdag og fikk Nintendo Wii av mannen min og lille gull. Så moro! Fikk med wii fit, så nå skal det trimmes. :P Gleder meg til å sette det på nå. Håper bare gullet sover en stund til i vogna si etter trilleturen vår.

Jeg gruer meg til å sette lillemann i bhg, så jeg tror jeg utsetter det litt. Kanskje til over nyåret. Hvis jeg jobber 100 % når mannen min har pappapem, og legger av litt hver mnd nå, så kan det gå at jeg er hjemme. Vi lider ingen nød økonomisk, men det er jo ikke nødvendig å muligens sette seg i den knipa heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hørt at Wii fit skal være så bra. Lykke til, lillejanne! Barnehage/ikke barnehage fra høsten... skjønner du lurer litt på det. Vi har tenkt mye på det samme, om hun skal i bhg fra høsten blir hun bare 9 mnd, og det synes jeg er veldig tidlig. Så vi satser på det samme som deg, jeg jobber 100% mens pappa er i permisjon, og så legger vi til litt ferie og litt sånn, da klarer vi oss frem til jul. Har litt bedre samvittighet, da er hun ett år og 2 mnd ved oppstart i bhg eller dagmamma. Det må vel være greit.

 

Har veiedag i dag, og vekta viste ned 700 g siden sist :P Har ikke notert meg noe vedrørende matinntak denne uka, så jeg tror jeg skal prøve å kontrollsjekke de kommende dagene for å se hva jeg putter i meg.

 

Ellers har vi hatt noen utrolig flotte dager her jeg bor, og jeg nyter sola i fulle drag. Tenk, i går gikk jeg tur med solbriller på, og spiste lunsj på verandaen! Er det mulig! Jeg gleder meg sykt til våren, synes vi har fått vårt nå mtp kulde og snø, nå må det snart ta slutt...

 

Har dere forresten vært innom den oppskriftsbasen som ligger på sidene her? Der er det utrolig mange bra oppskrifter, veldig smakfulle - og sunne, selvsagt. Men de står ikke tilbake for noe som helst annet av det man lager, det er iallefall min er faring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag.. I dag viste vekta ned 700g fra forrige uke. Fornøyd :P Har blitt litt mye kos i helga, så heldigvis gikk det bra denne uka å :P Er så glad for å se 7 tallet forran, og det er under 15kg igjen til målet!!

 

Bare en uke igjen med snø før vi drar til Gran Canaria i 2 uker!! Gleder meg så masse!! Det spørs hvordan det går med vekta på ferie, men målet er ikke å gå ned, men ikke å gå opp!

 

Jeg har heller ikke notert matinntaket denne uka.. Syns jeg har fått en ganske grei pekepinn på hvor mye jeg bør spise ved å notere flittig i noen uker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

opp 800gram, ARRRGH...!! Jaja, hva ventet jeg meg? Det har vært så mye feiringer av ditt og datt at nå skal jeg ha pause fra det i 2 uker. Neste utskeielse blir dåpen til Jonas. Jeg skal i alle fall prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått 4,8 trimpoeng!! På morgenen var jeg på en hard time med mye løping, hopp og litt styrke, så har jeg jammen meg slått til med en lang gåtur med gode venninner i finværet :D Er så deilig når man har sånne positive dager! Men nå kommer helga fort.. og jeg er fæl til å kose meg litt for mye i helga!! får bare håpe på det beste :)

 

Lillejanne: Det er bra å stå stille!! man kan vel kanskje regne med at det går litt fortere i starten med sånne som meg som har flere kg å ta av :)

 

Snavla: Så bra! 8,6kg er jo ingenting :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj...! 4,8 trimpoen på en dag! Jeg er imponert :( Da kan du ta kvelden med skikkelig god samvittighet, Reeka! Jeg har ikke fått noen trimpoeng i dag, har vært travel med tusen andre ting. Men i morgen er en ny dag - da skal jeg jammen komme meg ut på tur - de melder stor sol og deilig vintervær. Snadder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Flinke Reeka, med masse TP! Jeg har syndet hele uka unntatt onsdag. FY MEG!!!! Blir nok oppgang. Syns litt synd på meg selv nå som har blitt så forkjøla, og dumma tyr til godis som trøst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta veiinga en dag tidligere fordi jeg skal på ferie i morgen ;) Den viste 800g ned, så det var deilig!!

Nå blir jeg borte i to uker, så dere får ha lykke til med veiing, mat og trening!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur, Reeka!! Håper dere får deilige dager med sol og fint vær. Og klarer du å ikke gå opp mens du er på ferie og koser deg, så er jo det veldig bra. Vi holder fortet her hjemme så lenge, så når du er tilbake håper vi du fortsatt henger med oss ;)

 

Veiedag i morgen. Ganske spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny her, men synes dere høres så trivelige ut etter å ha lest gjennom tråden, at jeg våger meg innpå jeg også... :-)

 

Har to barn, deriblant ei lita tulle på snart 6 mnd som jeg ammer. Jeg la på meg ca 20 kg med hver unge, og selv om jeg nå har klart å gå ned 5.5 kg siden nyttår, er det fremdeles 11 kg igjen til "vekta før første unge". 78 kg. Det er målet. Da er jeg skikkelig slank og lekker! Jeg er skikkelig motivert nå, spesielt siden jeg har startet så bra, men det har nok mye med amminga å gjøre. Håper jeg klarer å få på plass skikkelig gode og langvarige vaner før jeg er ferdig med melkeproduksjonen, sånn at ikke vekta bare spretter til værs igjen...

 

Vi har kost oss ute på isen i dag. 2 km med en baby på ryggen, og to treåringer i et akebrett bak meg, sammen med 10 cm snø med litt skare på ga grei uttelling på "trimmometeret"! Blir nesten svett bare ved å tenke på det! Men du som vi koste oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, skhb! Her er plass til flere - hyggelig å ha noen å utveksle erfaringer med underveis ;) Vi har en egen rapporteringstråd på forumet her, "ammer og vil ned i vekt. Rapporttråd NY" hvor vi skriver inn de ukentlige resultatene.

 

Jeg har veiedag i dag, og jeg har gått ned nye 600 g. Herlig! Det går sakte men sikkert i riktig retning. Jeg er veldig motivert om dagen, merker at det blir littegranne bedre plass i buksene for hver uke. Altså; må presisere at dette dessverre gjelder de store buksene som jeg har måttet kjøpe i mellomtiden frem til jeg passer mitt gamle tøy. Hehe! Men uansett deilig å merke endring.

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...