Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Hverdagen er her, og jeg er totalt utslitt:-) Har ikke fått spist så bra idag, har fått servert mat i hele dag.. Men jeg forsynte meg grovt av fruktfatet, og unngikk vaflene!!

 

Hverdagen varer heldigvis ikke lenge, imorgen ettermiddag drar jeg på tur med mannen:D. Vi skal på en langhelg uten barn!!

 

Jeg skal prøve å være flink, men siden begge er glad i et godt og langt måltid, så er jeg redd for at det blir oppgang. Det får jeg ta når jeg kommer tilbake:-)

 

Oppdaterer på mandag!

 

Velkommen tilbake, karamella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

I dag har jeg hatt min første arbeidsdag etter ferien! Litt deilig å være tilbake i det vante igjen, igrunn! Litt lettere å holde seg til dette opplegget da, synes jeg.

 

Har ikke blitt noe jogging på meg i dag heller. Mannen har ikke vært hjemme etter jeg kom hjem fra jobb, så da måtte jeg holde meg hjemme....

 

Velkommen tilbake til deg, karamella ;) Godt å se du er tilbake med motivasjonen på topp :D God bedring med beinet!

 

Håper det går greit på jobb igjen, Mai :) Blir en helt annen hverdag nå. Men jeg synes igrunn det var litt deilig å komme tilbake i jobb igjen etter permisjonen. Få litt voksen- tid, liksom...

 

Flinke Viccy som jogger på morran! Det hadde i allefall aldri jeg rekke! Kjente meg igjen i det Mai skreiv om å bruke 2 timer på å få seg skjøl og ungene ut av huset på morran- og det uten og ha rekket å pusse tennene engang. Skjønner ikke hva jeg surrer med om morran......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hallo =)

 

Enig med deg Tina; jeg synes også det er deilig å komme tilbake til hverdagen igjen, med rutiner og faste gjøremål og at man vet hva man skal.

 

Da var veiingen overstått, bare for å ha kommet igang. Det var 73,1 så her er vi tilbake til gamle trakter gitt. Dog, jeg regner med at jeg har kommet meg ned på 6X-tallet før jul , for å være veldig positivt instilt altså =)

 

Dagen igår var vanskelig, og jeg følte jeg var på rehab. Sulten konstant, hadde lyst på både pizza og hamburger, men heldigvis er samboer flink til å si nei. Han har vært flink i de 3 ukene jeg har vært i Norge, så så lenge jeg klarer å høre på han så bør det gå greit. Det er som regel jeg som ødelegger her i gården.

 

Tok også mål: hele 97 cm rundt midjen , altså det er et par cm nedenfor navlen og en haug med håndtak, og 67 cm rundt låret.

 

Nå skal flesket bort! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at det skjer litt mer her:-)

 

Vi hadde en veldig fin skolestart. Koselig:-)

 

Jeg er flink til å trene om dagen, men ikke så flink med maten. Ble kake i går..... er fryktelig hektsik på jobb så jeg har ikke så mye tid til å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vi veldig langt ned på siden!

 

Jeg løp en lang tur i går (15 km) og trente styrke etterpå. Er ordentlig støl i dag, men det er jo veldig deilig. Godt støl:-)

 

Jeg sliter litt med maten om dagen. Klarer ikke spise nok ordentlig mat og da blir det fort litt ekstra her og der. Full skjerpings nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Oi Viccy 15 km! Skikkelig imponerende! Jeg vil også! Hvordan har du lagt opp fremgangen ? Har du bare jogget etter dagsformen og sett hvor langt du ender opp eller hatt ett opplegg?

 

Idag tidlig reiste gubben på festival som jeg ikke orket å bli med på, så nå skal jeg kooose meg hjemme frem til mandag formiddag alene =) Har mange bøker jeg har tenkt å kikke i, se noe nye serier og kose meg med kattene. Idag er det strålende sol og 28 grader så det blir veranda-tid! Dette blir jammenmeg koselig =) Endelig er foten også i orden, så idag jenter: DET BLIR TRENING!

 

For en oppdatering: Hvem er det som nesten er i mål her og skal snart ta en tur på HV ? Eller hva er planene deres? JEg er jo tilbake fra start så jeg må vel finne meg noen nye skriverier her inne når dere drar :/

 

Snakkes senere, ha en fiiin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

må bare få det ut.

 

Hvorfor klarer ikke hjernen min å holde seg unna dritt? Jeg klarer meg fint hele dagen, men så fort jeg blir litt sulten eller kjeder meg så går jeg og kikker etter snop. Ikke at vi har noe, men tok et paar skjeer med hvitløkssmør og fikk dytta det inn. Angrer jo så etterpå.

 

Jeg vil jo dette, men hvorfor er det så vanskelig? Tenker jo at : du kommer til å angre!, men så sitter det også en annen som sier: joda, men det går greit. Er helg, du kan ta bittelitt.

 

:/ sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Idag har jeg opprydning. Alle klær jeg ikke har brukt på 100 år og klær som er for små skal inn i pappesker og ligge der til 10 kilo er av.

 

Når jeg til vanlig ser inn i skapet mitt ser det ut som jeg har så mye klær. Egentlig har jeg jo ikke det. Kanskje jeg lurer meg selv? Siden det ligger der så "passer det jo kanskje". Nei det gjør ikke det, og nå får jeg endelig sett hvor lite klær som egentlig passer der inne. Mens jeg er på det kaster jeg også bestemor-truser, slitte truser, truser med avrevne kanter og hengende tråder, og frisker opp med nye ting til uken. Dette skal bli godt.

 

Har også hengt opp lapp med beskjeden: IKKE SPISE DRITT ved pc-skjermen slik at jeg får med meg i underbevisstheten at jeg ikke skal spise dritt, og blir påmint uten å tenke på det selv.

 

Deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vi langt ned på siden igjen.

 

Jeg sliter litt med kosten om dagen. er 5 uker til Oslo Maraton og de ukene skal jeg virkelig ta tak i kostholdet mitt samtidig som det selvfølgelig blir mye trening. Så er målet mitt og flytte inn på Hold-vekten siden etter det.

 

Ang løpingen så brukte jeg til å begynne med et opplegg gjennom iform som har lagt opp til løping 3 ganger i uken. En med intervaller, en langøkt og en kortere økt i høyere fart. Veldig deilig når man merker at formen blir bedre:-)

 

Karamelle: Jeg tror vi alle er slik du beskriver. Eller jeg får vel kanskje snakke for meg selv:-). Jeg er slik! Men nå er det bare å brette opp armene og legge inn et ekstra gir!!! Dette klarer du, Karamella:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig stille om dagen. Jeg skal skjerpe meg og skrive litt oftere:-)

 

I dag skal jeg ut på sykkeltur med ei venninne. Vi er i ca lik form, men har lovet hverandre at vi skal pushe hveradnre og gi alt. Blir spennende!

 

Jeg kjenner på meg at jeg ønsker å bli ferdig nå. Bli helt fornøyd og heller jobbe med å holde vekten, men forhåpentligvis kunne tenke litt mindre på slanking etterhvert. Hvis jeg klarer å opprettholde treningsmengden min bør jeg klare meg greit i forhold til mat også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Ja er forferdelig stille her!

 

Jeg trenger noe motivasjon, kanskje jeg må melde meg på 2 tråder for å være 100 % aktiv med på tankegangen :)

 

Ja Viccy, husker nå du begynte og det er så deilig å se at det fungerer! Du er inspirasjon for meg også, og det med løpingen din.. har jeg også lyst til å få til =)

Soleia skal inn på Hold Vekten nå, jeg kommer sikkert til å følge med på tråden hennes for å se hvordan hun gjør det. Den dama har viljestyrke til å klare det meste og har hatt en lang vei ned men endelig=)

 

Nå blir det litt tandoori chicken på oss til middag, gubben er hjemme fra festival og er dau-sliten.

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å komme seg opp igjen..

 

Jeg har hatt en herlig miniferie med mannen, og vi har KOST oss. Når vi reiste, så spurte mannen pent om jeg kunne "glemme" slankinga mi og bli med å spise gode måltider med god vin til. Jeg sa JA, dette skal være vår tur!! Så det har blitt gode frokoster, gode lunsjer, lange middager med flere retter og endel vin, pluss noen drinker. Vi tok den helt ut:D.

 

Når jeg dro på onsdag, så veide jeg 63,0 kg. Det laveste jeg har målt siden jeg begynte denne livsstilsendringen!! Tenkte at når jeg kommer hjem, så er jeg nok rundt 65, men det skal jeg takle. Idag veide jeg 67,8 kg?? Altså opp 4,8 kg med 5 dagers fråtsing.. Vet at mye går ned når jeg kommer på den smale sti igjen, men allikevel, hva har skjedd?? Lurer på hva jeg veier på fredag, og hvor mange uker denne turen har satt meg tilbake.. Nå angrer jeg. Har kost meg masse, men det var ikke verdt det.

 

Ukenedgang etter sommerferien:

Uke 0: 67,6 kg

Uke 1: 64,7 kg (-2,9)

Uke 2: 63,4 kg (-1,3) (-4,2)

Uke 3: 63,3 kg (-0,1) (-4,3)

Uke 4: 63,0 kg (-0,3) (-4,7)

 

Satte inn ukeoversikten for å virkelig pine meg selv. Har ikke vært flink idag heller.

 

Jeg kjenner meg veldig igjen i det viccy skriver om at jeg har lyst til å bli ferdig med dette. Lurer på når jeg klarer å komme meg i mål???

 

Så karamella, du behøver ikke være redd for at jeg forsvinner med det første:-)

 

Viccy, hvordan var vekten? Skulle ikke du veie deg når skolen begynte?

 

Jenter, nå setter vi inn støtet!! Vi skal bli slanke til jul:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det var litt meldinger her:-)

 

Jeg var på en uendelig lang og slitsom sykkeltur i går. Vi kjørte drag flere ganger opp en veldig laaaaang bakke. Trodde jeg skulle spy til slutt. Mern vi klarte det og da jeg kom hjem koste jeg meg med knekkebrød med egg og la meg med verdens beste samvittighet. En ordentlig bra kostholdsdag og nå skal jeg virkelig ha skjerpings der. Som jeg har skrevet har jeg ikke klart å være ordentlig flink med kostholdet. Veide meg forrige fredag (trodde jeg hadde lagt inn det.....) og da var jeg 0,5 over det jeg hadde satt som trivselsvekt. Men jeg vil enda litt lenger ned. Magen min er fortsatt for stor og jeg har for mye fett over ryggen. 2-3 kilo til så håper jeg at jeg er fornøyd. Planen framover er derfor å være ordentlig flink med kosten i tillegg til treningen fram til maraton. Så jeg kommer til å veie på fredager, men det er ikke lenger slik at jeg skal ned et visst antall kilo. Håper å være fornøyd i slutten av september:-)

 

Er veldig enig i det du skriver, Mai. Vi må sette inn støtet. Bli ferdige!!!

 

Hva skal jeg si, Mai?? Som du selv skriver så er jo ikke dette en reell vektoppgang. Men jeg har FULL forståelse for at det føles fryktelig kjipt. Er nok en stor utfordring for oss og klare å unngår disse store utskeielsene når vi skal holde vekten. Ikke la hele desember bli et etegilde feks.

Vi bretter opp armene og ser framover, Mai! Jeg er med deg:-)

 

Karamella: Når jeg kan trene meg opp til å løpe over 2 mil så kan alle!!! Jeg har aldri vært spesielt glad i løping og hadde ikke sjangs til å løpe 5 km da jeg startet!!

Her kan du lese endel artikler:

http://iform.nu/l%C3%B8ping

 

Og har kan du se forskjellige treningsopplegg:

http://iform.nu/treningsplanlegger

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en veldig bra mat dag i dag også. Har akkurat spist havreknekkebrød med egg til kveldsmat.

 

Og så er det bare en time til Gray's:-)

 

God kveld jenter, jeg er i siget igjen. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vil skrive med meg om dagen????

 

Her var det opp kl 5.50 for å løpe før jobb. Synes det er så deilig å komme hjem på kvelden når treningen er unna gjort:-)

 

Så nå sitter jeg her med en skikkelig go'følelse. Trent og spist allbrand med skummet melk, rosiner og litt nøtter!

 

Ha en super dag alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Haha Viccy >D Sorry, etter en stille helg her inne tok jeg en pause igår :)

Tidlig du står opp a, men kan tenke meg det er verdens beste følelse når det er unnagjort!

 

Forresten, hvor mange sesonger er det av Gray`s nå ? Jeg så sesong 1 og litt sesong 2 men så falt jeg ut, kunne tenkt meg å se igjen..

 

Har spist bra i de siste dagene, det går lett. Igår ble det et glass rosevin til maten, men som aktivitet sykla vi til svigers og tilbake så det blei greit. Idag skal jeg til frisøren, ettersom frisørturen jeg hadde før sommerferien var totalt mislykka og de greide å ikke farge hele håret, så jeg har forskjellig brunfarger i det. Nå prøver jeg en annen frisør, håper det blir bra idag da.. hvor vanskelig kan det være.

 

I morra skal jeg på tur med svigerinna og svigermor, vet ikke helt hva planen er men greit å gjøre noe annet enn å sitte inne de siste dagene. Skolen starter på mandag klokka 8.45, så det er bare å komme igang med å stå opp tidlig igjen.

 

Vi snakkes senere! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med fortsatt ferie. Her er det ordentlig hverdag, men må si jeg synes det er ganske så deilig også:-) Når vi nå først har kommet inn i rutinene igjen. Er enklere å få til mat og trening da, synes jeg.

 

Kos deg hos frisøren, håper det blir bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

ååå Så kjedelig Mai! Man har virkelig ikke tid til å være syk i 2010, går utover så mye. Skjønner deg godt, jeg blir veldig lett på gråten hvis jeg er syk eller sliten, er som om kroppen trenger å si ifra av og til og få ut "lidelsen".

 

Idag fikk jeg da vært hos frisøren. Jeg var jo ganske spent siden hue mitt ikke så ut før jeg kom. DE HADDE MASSASJESTOLER ved vaskene!! Jeg måtte farge først 1 gang, men så så vi at det området som feilet sist gang fremdeles ikke tok så mye farge som de andre partiene, så hun måtte klatte på farge på nytt på det området, så jeg fikk meg altså 2 runder i massasjestolen = 20 minutter !

 

Jeg har funnet en ny frisør-salong iallefall :)

 

Maten idag har igjen gått bra, jeg har nettopp vært på butikken og handlet laks, wok, og en haug med grønnsak-og salatblandinger å fråtse i. Vært svimmel i hele dag så vi får se hvordan det blir med trimmen. Det har jo en tendens hos meg til å gå ned i vekt når jeg IKKE trener men kun spiser bra.

 

Vi snakkes senere =)

 

Tina, har du druknet i godteposen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen din er bra da, Karamella. Slik at du får trent! Jeg skal ut og løpe etterpå i dag. Intervaller i dag:-)

 

Så bra at det ordnet seg hos frisøren!

 

Jeg er i gang med en meget hektisk jobbdag med mange møter. Vi snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hei hei =)

 

Jeg har enda ikke fått trent! Jeg har planer om det hver dag. Jeg vet hva som stopper meg, ogdet er den tankegangen om at de andre gangene har jeg gått ned før jeg begynte å trene, og da har det stoppet.. så jeg er redd det skal skje igjen! Jeg VIL jo trene pga det føles bra og er bra for kroppen, men jeg er så redd for at det skal stoppe igjen og stå stille i evigheter.

 

Ellers går maten bra =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Gratulerer Viccy :P 600 gram er fint det, du har jo gått ned mye allerede så dette ser bra ut!

 

Idag har jeg vært på ellipsemaskinen :) Endelig får jeg vel si! Det var vel på tide! Satt på filmen The Proposal, ny treningsmusikk i ørene og det gjorde susen. Men fytti rakkern, merker stor forskjell fra formen før sommeren og nå. Blei jo andpusten etter 7 minutter på lett nivå .. skjerpings!

 

Rammstein - Du hast funket faktisk veldig bra som motivator. Slanketips :)

 

Senere idag skal vi til sentrum for å kjøpe kart over USA, vi tenker på å reise Route 66 neste sommer! Dette kan bli artig : ) jeg vurderer også å kjøpe meg singstar ;P ja faktisk.. Det er så artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...