Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Fredag og veiedag:-)

 

Vekten viste sjarmerende 69,5!! Hurra!! Endelig under 70!! Jublende glad og supermotivert til videre innsats. Da hadde nok mannen rett i at laaang flytur samler vann i kroppen. Jeg viste at jeg hadde vært flink på tur, så ned ca 400 gram i uka når man er på ferie, er jeg veldig fornøyd med. Neste mål er 65 kg til påske, da burde jeg få på meg resten av sommerklærna:-)

 

Uke 1: vekt 71,8

Uke 2: vekt 71,2 (-0,6) (totalt 0,6) (11,2 kg igjen)

Uke 3: vekt 70,8 (-0,4) (totalt 1,0) (10,8 kg igjen)

Uke 6: vekt 69,5 (-1,3) (totalt 2,3) (9,5 kg igjen)

 

Merker at jeg er veldig i oppfreshingsmodus. Igår var jeg alene hjemme og fikk ordentlig ryddet i skapene på badet. Deilig!! Hadde jo masse produkter som jeg ikke var klar over. Kastet også mye og lagde en gi-bort haug. Mannen jobbet tidligere med kosmetikk til dagligvaren, så har fremdeles masse vareprøver.

 

Fant også noen gamle klokker i skuffen som fremdeles kan brukes, så de skal jeg ta med til byen idag og kjøpe nye batterier. Meg i et nøtteskall, at når jeg føler meg feit, kjedelig og ferdig, så lar jeg bare alt forfalle. Det var ingen kilo i veien for at jeg kunne ha endret klokker etter antrekk slik jeg gjorde før, bare selvfølelsen og idioti. Har også lyst å kjøpe meg en maskulin klokke. De jeg har er veldig femine, kanskje det er under 70 kg gave til meg??

 

Helgen blir tøff matmessig, innleder idag med lunsj med venninner, middag med andre venninner, bursdag imorgen og barnedåp på søndag. Hyler høyt hvis jeg er over 70 igjen på mandag.

 

Og dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 gr i uke på ferie!!!!! Det er jo bare helt rått! Tar av meg hatten og bøyer meg i støvet:-)

Og ned på 60-tallet. WOW!!! -og der skal du bli;-)

 

Jeg har gått ned 800 gr denne uken og er strålende fornøyd:-)

 

Jeg føler meg også fresh og fin om dagen. Er veldig deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt innom:-)

 

Det står respekt av 800 gram!! Da er du jo ned 5 kg på litt over en måned, og du har jo hatt annet fokus et par uker.. Dette skal vi klare:D

 

Har vært i byen og gjort masse ærrend, så litt på klær, blant annet en stilig skinnjakke. Den var ikke like fin på, som på stativet, men størrelse 40 satt faktisk som et skudd på meg. Deilig å være såpass nede at normale klær passer igjen:-)

Jeg har gått ned 20 cm rundt livet, og 8 cm rundt venstre lår. Og enda så disser det MYE. Jeg har helt fortrengt hvor jeg stor egentlig var på mitt største.

 

Ha en strålende endelig fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg virkelig så igjen i oppgjøret du hadde før jul viccy!! Som om jeg skulle ha skrivd det selv.... Synes det er så godt og se at vi er flere som har det på samme måte, for jeg føler meg også veldig aleine om å ha disse kiloa for mye!! Synes liksom alle andre er så slanke og vellykka. Men nå skal det gjøres noe med dette!

 

Kosa meg som mange andre litt for mye i jula, også hadde vi 3 selskaper for jenta vår i begynnelsen av januar- og følte meg så proppa med kake at det var faktisk helt greit og begynne et nytt og bedre liv=) Midt i januar viste vekta 84 kilo, og det var virkelig ikke noe morro......:( Er ca 1.72 høy, og har da noen kilo for mye. Har lagt om kosten en god del- har fortsatt ikke kommet igang med trening. Bortsett fra et par skiturer. Er ikke så veldig glad i å trene, men vet jo at det er det som skal til.... Må bare komme meg mer ut med barnevogna og ta med minstejenta på tur- Er hjemme i permisjon.

 

Jeg har også veiedag på fredager, men er også kjempeflink til å snik-kikke litt andre dager. I dag viste vekta 80,5- og er kjempefornøyd. Gleder meg til å se 70- tallet igjen!! Får prøve å kikke innom her til dere en gang i blandt- for å holde motivasjonen oppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du er innom og skriver litt tinaj. Skjønner at vi har mye felles. Koselig hvis du er innom oftere:-) Jeg er litt høyere enn deg og veide litt mer. Mitt neste store mål er å komme ned på 70 tallet og det skal bli så utrolig deilig.

 

Mai, du har gått ned RÅTT mye! 20 cm rundt livet. Det er helt utrolig.

 

Jeg vurderer å melde meg på kurs som begynner midt i mars. Selv om det går bra nå er jeg redd for at det stopper opp og at jeg aldri kommer helt ned. Jeg skal, skal, skal under 75 kilo før sommeren.

 

I går fikk jeg meg en ordentlig lang og slitsom joggetur. Jeg jobber veldig med meg selv for å bli flinkere til å presse meg. Ingen tvil om at det skal til for å komme ned i vekt og bli bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg i sofaen i grilldress med TV'en på. Det har vært en rar helg, veldig tøff psykisk med faktisk mye hyggelig også. Har to venniner som gjennomgår en veldig tøff tid på hver sin måte. Har prøvd å være en god vennine og stille opp i helgen. Merker at jeg er veldig preget av det. Har helt siden jeg hørte om det, gått med en stor klump i magen og plutselig har tårene mine bare rent. Og mine følelser er helt sikkert bare en brøkdel av hva de føler. Får nesten dårlig samvittighet for at livet mitt er så smooth for tida. Alt er egentlig bare solskinn og bra.

 

Idag var det barnedåp. Gruet meg egentlig litt fordi jeg ikke var ikke i form igår. Men det ble en veldig hyggelig dag, og vi koste oss veldig både mannen og jeg.

 

Når det gjelder spisingen, så har jeg ikke kontroll. Idag svømte maten i fett, og avsluttet med 3 kakestykker. Men ellers har jeg vært forholdsvis flink denne helgen:-) Fikk mange komplimenter idag, så det var hyggelig.

 

Imorgen er det mandag, og ny dag. Da begynner jeg et nytt liv når det gjelder trening og registrering av kostholdet. Har ikke kommet igang siden ferien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt når det er slik, Mai. Krever mye energi, men det gir jo en god følelse også. At man stiller opp og er en god venn. Og det stiller venninnene dine helt sikkert pris på.

 

Helgen min har vært bra. Trente på fredag, men i helgen har det ikke være noe ordentlig trening. Har klart meg bra med maten.

 

Føler at kroppen min har tatt seg inn litt i det siste. Altså at huden kommer etter vekttapet. Synen huden har strammet seg opp og at strekkmerker (har ikke veldig mange, men noen på lårene og bak på lovehandelsene) har blitt mindre synlige. Ser veldig forskjell selv nå, men synes allikvel at det er langt igjen rundt magen og ryggen.

 

Jeg prøver å ha fokus på hva som er bra for meg. Har kommet dit nå at jeg vil trene. Jeg vet det gir meg energi og er bra for meg psykisk og fysisk. Forrige uke hadde jeg 4 treningsøkter og det er jeg godt fornøyd med. Skal trene i kveld så da begynner mandagen bra:-). For meg er det helt avgjørende at jeg klarer å trene bra. Det gjør at jeg har mye lettere for å holde kontroll på matinntaket.

 

Når det gjelder kosthold så har jeg spist litt godteri i helgen, men ikke mer enn at jeg har holdt meg innen kcal grensen.

 

I helgen har jeg tenkt på hva disse 5 kiloene har gjort for meg. De har virkelig gitt meg bedre selvtillitt. Jeg føler meg mye mer vel og gleder meg til å gå ned enda mer. Føler at motivasjonen er like sterk nå som da jeg begynte i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kveld fikk jeg en telefon mens jeg lå på sofaen fra ei vennine som spurte "kan jeg bli med på trening imorgen tidlig?". Hadde nemlig flagget høyt om nye treningsvaner, så da måtte jeg komme meg avgårde!! Hvis jeg skal ha litt selvinnsikt, så hadde jeg droppet trening hvis hun ikke hadde ringt. Så da var det bare å stille vekkerklokka og spinne i en time:-) Deilig, og jeg vet som deg, at trening fungerer veldig bra for alt. Satser på trening man-ons-fred, og en aktiv økt i helgene. Jeg SKAL klare de siste 10 før sommeren.

 

Jeg også merker at huden begynner å dra seg litt sammen, at selv om det disser, så er jeg tightere i kroppen pga vektnedgangen. Og jeg gleder meg til å se musklene komme fram, og at det blir strammere fordi jeg blir mer fit. Det gir inspirasjon av du kjenner så stor forskjell etter 1,5 måned, viccy.

 

Hvis du er redd for at motivasjonen skal synke, så hadde jeg meldt meg på Grete Roede kurs i mars, hvis ikke, så hadde jeg ventet til hold-vekten kurs. Du virker så motivert og flink at jeg synes ikke det virker som om det er behov for kurs. Jeg har tidligere slanket med ca 15 kg, men alt pluss litt til kom på i løpet av 2 år, så denne gangen skal jeg gå på Hold vekten -kurs. Klok av skade, det skal ikke skje en gang til. Det verste er at jeg skjønner ikke hvordan jeg lot det skje. Lovet meg selv å aldri veie på 70-tallet mer (klarte forsåvidt det også, men tror ikke at 80-tallet kvalifiserer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, mai! Det var litt av en start på uka.

Jeg har avtalt løping med ei venninne i kveld:-) Blir bra det, alltid koselig å trene sammen med noen. Hun er i tillegg mye sprekere enn meg, så hun er den perfekte treningspartner.

 

Jeg får se ann om jeg melder meg på kurs. Så lenge ting fortsette slik som det gjør nå er det jo ikke noe problem. Prøver heller å være litt føre var. Har jo prøvd dette før og ha aldri kommet helt ned i matchvekt. Har som jeg har skrevet tidligere ligget der jeg er nå i maaaange år (med litt pluss innimellom), men har ikke klart å komme lavere enn dette. Det SKAL jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, å flink du er. Jeg brant ca 350 på min økt. Skal prøve å få gått meg en tur ikveld, men trener ikke idag. Kroppen er støl etter igår:-) Jeg er fryktelig glad for at jeg sykla med sykkelbukse, lurer på hvordan enden hadde vært hvis ikke.. Det gjør litt småvondt å sitte:-)

 

Jeg lurer faktisk på om jeg skal begynne på GR-kurs i mars jeg også. Det starter her om 3 uker, og nå har jeg tid til det. Er ikke så gøy å melde seg på kurs når du vet at du kommer til å være borte halvparten av kveldene. Føler at jeg går så saaakte nedover, også gjenstår det litt på mat biten. Selv om kcal innholdet er greit, så tror jeg at jeg spiser for lite fett og for mye karbohydrater. Spiser også for få måltider. Kanskje det kan være boostet jeg trenger for å klare å gå ned de siste 10 før sommeren. For med den farta jeg har nå, så klarer jeg det ikke. Jeg har så lyst til å klare det!! Selv om sommeren blir like bra om jeg veier 60 eller 62, så er det noe med selvfølelsen å klare målet. Pluss at mannen skal jo slutte å røyke:D. Og hvis jeg skal begynne på hold vekten, så kan det være fint å ha gjennomført et kurs på forhånd. Hold vekten er jo basert på mange av de samme prinsippene. Jeg tenker og tenker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo deilig å være litt støl også:-) Jeg merker det godt i beina i dag.

 

Skal gå en tur med ei venninne i dag, i morgen er det "ordentlig" trening igjen.

 

Skjønner godt hva du mener ifht kurs. Jeg er fortsatt i tenkeboksen. Det koster vel 2000 kr nå, så hvis man klarer seg godt uten er det jo like greit. Jeg har bestemt at hvis jeg ikke er nede på 70 tallet, så skal jeg begynne.

 

Hold vekten er ikke noe valg! Jeg skal holde vekten og for å være sikker på det skal jeg på kurs:-)

 

Synes ting går bra både med trening og mat så er spent på denne fredagen også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To unger, mannen og jeg har ligge rett ut med omgangsyka siden søndag!!

 

Så man kan jo si at det har blitt dårlig med trening( og jeg som var så motivert nå)

Har omtrent heller ikke fått ned en matbit disse dagene, så det lille jeg hadde av forbrenning er vel blitt helt ødelagt........

 

Veide meg til morran(klarte ikke å la være)- og var faktisk nede på 70-tallet!!

 

Håper at alle er friske igjen i morra, så jeg kan fortsette der jeg slapp før helga...

 

Synes sere er kjempeflinke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag og bare to dager til veiing:-)

 

Uken har gått bra uten de store utskeielsene. Til helgen blir det værre da jeg skal på tapas og rødivinskveld. Tror jeg skal la meg selv få kose meg uten å tenke kcal den kvelden!

 

Mai, jeg trenger litt hjelp. Lurer på å arrangere sushikveld, slik som dere gjorde. Har du tips? Kunne dere alt fra før, hvor hentet dere evnt informasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal faktisk veie meg imorgen:-) Drar på hytta imorgen, og blir til søndag. Så jeg fant ut at det var bedre med veiing en dag tidligere, enn 4 dager for sent. Skal prøve å logge meg inn på fredag for å se hvordan det har gått med deg på fredag:-) Snikveiing hos meg viser ingen nedgang, har vært nede i 69,3 denne uka men idag var det 69,5 igjen.

 

Igår gikk jeg en god tur i rask gange og forbrant ca 500 kcal, deilig. Idag tidlig var jeg på spinning igjen (450 kcal)! Godt å ha noen å trene med ellers hadde jeg ikke kommet meg opp. Vurderer fremdeles om jeg skal kjøpe årskort, har fått gratis trening i 2 uker. Virker veldig bra, og idag pratet jeg med en PT og han hadde masse god innspill. Er bare redd for å bli støttemedlem.. Det er jo noen tusen man binder seg til å betale.

 

Pratet også med en kostholdsekspert om hvorfor jeg går ned så sakte for tida. Hun trodde kanskje at jeg spiste litt for lite og for sjeldent. At kroppen rett og slett er i sparebluss. Jeg er ikke flink til å registrere her inne, skal begynne på mandag:-)

 

Jeg går også i tenkeboksen angående kurs. Hvis jeg klarer å registrere og spise flere måltider, samt trening 3 ganger i uka de neste 2 ukene, og ser resultater av det, så dropper jeg kurs.

 

Når det gjelder sushi, så var ingen av oss eksperter på forhånd:-)

 

Vi leste litt på nettet og i heftet fra Haugen-gruppen som vi fant på Meny. Vi kokte sushi-ris og hadde ferske råvarer som Salmalaks, kamskjell og tunfisk. Vi kuttet opp dette i tynne skiver og lagde nigri. Vi rullet også maki'er med ting som gulerøtter (kokt på forhånd), vårløk, avocado, mango og agurk. Noen av maki'ene lagde vi vegetar siden ikke alle spiser rå fisk.

Lagde en tempurablanding som vi rullet scampi i, de friterte vi i solsikkeolje. Her kan man også fritere alt man vil, jeg syntes blomkål og broccoli var godt, men mannen syntes ikke. Laget også sashimi, bare ren fisk som vi tok litt soyasaus og koriander over.

 

Soyasaus og wasabi på bordet, og masse syltet ingefær.

 

Serverte også rekechips med sweet chili saus til dipping som snacks, pluss wasabierter (fås kjøpt på innvandrerbutikker, ellers så jeg at Meny hadde fått wasabinøtter, men de har jeg ikke smakt.)

 

Det var dette vi gjorde første gangen, forrige gang eksperimenterte vi litt mer med vårruller og dim sum, men jeg synes det enkle var det beste. Blandet litt for mye smaker sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo veldig i siget med treningen. Kjempe bra. Gleder meg til å se resultatene dine i morgen. Lykke til!

 

Jeg er veldig fornøyd med å trene på treningssenter. Får ikke til å trene styrke ellers. Jeg har løpet 25minutter på mølle i dag og så en skikkelig runde med styrketrening. Er rimelig gele i beina.

 

Så spennende meg PT og kostholdsekspert. Viktig å få i seg nok. Jeg mangler et mellommåltid om dagen. Må være flinkere til å ta med yoghurt el på jobb som jeg spise før jeg drar hjem. Slik at det ikke blir for lenge mellom lunch og middag.

 

Tusen takk for tips ang sushi. Det var veldig hjelpsomt! Skal google og undersøke litt:-)

 

God hyttetur, Mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ingen oppdatering fra meg idag. Når jeg gikk på vekten så var den opp 600 gram fra igår. Snikveiing denne uken viser 69,5-69,3-69,4-69,5 og idag 70,1. Skjønner ikke hva som har skjedd. Holder også med med sluttspurten av mensen, så den er det heller ikke. Tror det må være den salte maten jeg spiste hos en vennine igår kveld. Først ble jeg ordentlig deppa, så tenkte jeg at dette stemmer ikke, så da bestemte jeg meg for å glemme denne veiingen og utsette den til mandag. Viser mandag samme tendens, så får jeg ta tak i problemet da. Men skulle gjerne ha dratt på hyttetur med hevet hode..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det går så saaaakte nå at jeg har lyst til å hyle høyt. Jeg målte meg også idag, og det viste noe ned, så jeg håper og tror at vekten idag var en "glipp".

 

Skal prøve å være veldig flink på hyttetur. Det er sunne og sporty folk vi skal på tur med, så regner ikke med at det er noe problem! Det finnes ikke dårlig vær, bare klær, er mottoet deres:-) Der er turutstyret i orden for å si det sånn!! Og jeg skal prøve å prate med han ene om kostholdet og treningen min, tror faktisk han har mer kunnskaper enn de jeg pratet med på senteret. Jeg tror ikke hun kostholdseksperten har noen inngående faglige kunnskaper, fikk følelsen at tittelen var mer fancy enn innholdet.

 

Jeg har ikke pratet med han før for jeg har syntes det har vært så personlig å blottlegge sjela og problemene mine, men han kunne jo se med det ene øyet hvor feit jeg hadde blitt, så jeg skjønner ikke hvorfor. Han har jo også sett hvordan jeg stapper i meg, og alle skjønner at kcal inn må være lik kcal ut for å holde vekten. Nå lurer jeg på om jeg skal prate litt med han, han har jobber jo tross alt med trening, kosthold og overvekt:-)

 

Ha en herlig helg alle sammen, og er spent på din veiing imorgen, viccy:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg si at formen er bedre og matlysten er tilbake!!

 

Problemet er at jeg bare har lyst på skikkelig feit og usunn mat............ Men har klart og styre unna de værste fellene, trur jeg!

 

Sliter litt med og komme opp i 5 måltider igjen- og de sunne hjemmebakte knekkebrøda( som jeg egentlig synes er kjempegode), har jeg absolutt ikke lyst på lenger!

 

Så er det bare og vente på veiing i morra, og tenker at den vekta ikke kommer til å være reell med tanke på hvordan uka har vært!!

 

Er spent på å lese hvordan din veiing blir Viccy. Virker som du har hatt en veldig bra uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...