Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Bra du er bedre tinaj:-)

Bare å ta seg selv i nakken og komme inn i de gode vanene igjen;-)

Har du oppskrift på hjemmelagde knekkebrød? Hørtes spennende ut.

Jeg spiser masse havreknekkebrød.

 

Har vært en veldig bra uke for meg. Hvis jeg har gått ned over 500 gr så er jeg veldig glad. Merker at kiloene forsvinner saktere når jeg har holdt på en stund. Naturlig nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

2 dl. grov sammalt hvete

2 dl. havregryn

2 dl. havrekli

2 dl.sesamfrø

2 dl. solsikkefrø

1 dl. linfrø

1 dl. kruskakli

2 ts. salt

7 dl. vann ( evt. litt buljong- men ha da mindre salt)

 

Rør alle ingrediensene i en bolle og la svelle i 30 min. Del deigen i 2 og klapp ut på to stekebrett med bakepapir. VIKTIG: Få deigen så tynn som mulig! Rut deigen opp i ønsket størrelser- med f. eks. pizzadeler. Stek begge bretta i ovnen på 170 grader- varmluft i 45- 60 min. Slipp ut damp fra ovnen underveis. Knekkebrødene er ferdig når de har tørket.

 

jeg har bytta om på bretta etter ca. halve tida. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Jeg er innom for en titt og for å høre hvordan det har gått med veiinga for deg Viccy??? Jeg merker også at kiloene går saktere av. Jeg har hørt at det er enfordel å gå sakte ned, da er det større sjanse for å klare å holde seg der nede på sikt - så sakte men sikkert er vel egentlig bra :o

 

Ble kjempeglad når jeg så oppskriften på knekkebrød, de tror jeg at jeg må teste!

 

Lykke til videre og stå på jenter.

 

MayaHaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fredag, jenter:-)

 

Vekta kryper seg nedover og jeg er strålende fornøyd. 600 gr til så er jeg halvveis til målet mitt.

 

08.01.10 -2,1 (totalt -2,1)

15.01.10 -0,4 (totalt -2,5)

22.01.10 -1,8 (totalt -4,2)

05.02.10 0,0 (totalt -4,2)

12.02.10 -0,8 (totalt -5,0)

19.02.10 -0,9 (totalt -5,9)

 

Må løpe i et møte nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, da!!! Da ga jo uka bra resultater for deg.

 

Gir meg inspirasjon til å være veldig flink uka som kommer...

 

Hadde gått ned 500 gr. denne uka- men uka har jo heller vært litt spesiell for meg, så tar den med en klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:-)

 

Spennende å se hvordan det blir neste uke, da!

Her er det bare å fortsette i den gode steamen, men er litt bekymret for tapas og rødvin i morgen kveld. Ja, ja. Må være flink resten av helgen og uka som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, ned 0,9 kg er veldig bra:-) Er spent på min egen veiing på mandag. Det var ikke helt stuerent det jeg gjorde, men orket ikke å rapportere 70,1 når jeg hadde veid 69,5 eller mindre hele uka.

 

Vi har hatt en fantastisk dag i solen på fjellet. Vært ute og akt masse, og grillet pølser til lunsj. Nå sitter vi foran peisen med roser i kinnene, og ungene leker så fint sammen. Det er nesten barnefri når man er sammen med venner med barn på samme alder.

 

De knekkebrødene virket kjempegode, de skal jeg prøve å lage en dag til uka:-) Spennende å prøve nye ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg stappfull av selvtillit, og detta klarer jeg fint. Spiste kun littegranne godt, og hadde ikke lyst på mer. Følte meg lett og fin, og deilig å være i aktivitet.

 

Idag gikk jeg på en nedtur uten like. Sitter her og gulper sjokolade. Det begynte med at jeg måtte være inne fordi det var for kaldt for minstemann. Var litt godtesyk, og skulle bare ta en remse sjokolade. Nå sitter jeg her med kjeks, potetgull, love hearts og stor sjokoladeplate innabords, toppet med et glass iskald musserende og 1,5 liter pepsi max. Ja, ja, mandagen viser nok 72,8 kg.. Nå skal vi lage kalkun med fløtesaus og baconstuing..

 

Skjønner ikke hva som har skjedd. Igår var jeg så ovenpå, og idag et inntak som en sulten gris.

 

God lørdag alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

900 g ned siste uken viccy er jo knall bra. Gratulerer med det. Lykke til kommende uke..

 

Mai01, sånn er jeg også, veldig flink den ene dagen for så å fråtse dagen etter. men da er det viktigste å ikke fråtse dagen etter det att men forte seg å komme inn i gjen i gode rutiner. Da gjør det ikke noe med en sprekk i nya og nea. man skal da normalisere seg en dag også:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai, dette går bra! I dag er det hjem igjen og tilbake til hverdagen. Legg inn litt ekstra trim, hvis du har mulighet. Det gjør underverker for selvfølelsen:-) Dette skal du klarer, jeg trenger nemlig drahjelp av deg utover våren og til sommeren er vi spreke og flotte;-)

 

Jeg har hatt en deilig helg. Skal reiser for å trene nå.

I går spiste jeg tapas, men ikke alt for mye. Og drakk ca 1 flaske rødvin. Spiste ikke noe snacks eller derssert. Så det ble nok ikke så ille. Er godt motivert til en like bra uke. Er så i siget og blir veldig glad av å kjenne at kroppen minsker.

 

Bare 5 veiingen igjen til påske. Gjelder å stå på skikkelig fram til det. Så er vel målet å stå stille i påsken og så ta resten av nedganger i april. Tørr jeg og håpe på at jeg er i mål til 1 mai??? Det hadde jo vært helt herlig:-)

 

Målet til fredagen er at jeg er halvvei! Da må jeg ha gått ned minimum 600 gr denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så utrolig glad av den middagen som ståri ovnen, tenkte å dele tips.

 

Skjør omm gulerøtter, blomkål og brokkoli i ganske små biter og legg i illfast form. Skjer fyllingfileter i 4 og stek de lett. Legg de på grønnsakene. Lag bretagne kyllingsaus (med hvitløk) og hell over alt. Stek i ovnen i 20 minutter og serveres med Villris. Sunt, enkelt, lukter nydelig og flotte farger. Deilig med mat:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi tilbake til totalt snøkaos, mannen har måket snø i nesten 2 timer. Freseren er til reperasjon, typisk! Det er ihvertfall god trim for han. Jeg har pakket ut og holder på å vaske klær:-)

 

Må bare fortelle hvordan kvelden igår endte; hold dere fast, jenter. Ble så innmari oppblåst i magen at jeg la meg tidlig for jeg bare måtte slippe ut lufta:D. Tror jeg har lært nå. Det er ihvertfall oppløftende å merke at kroppen ikke lenger tåler slike runder.

 

Idag ble det ferdigpizza til middag, og sjokolade til lunsj. Vi tok lunsj i bilen fordi begge ungene sov, så vi bare kjørte på. Kcal-messig kommer jeg nok ikke så ille ut idag, men har bange anelser for imorgen.

 

Takk for middagstips, hørtes godt og enkelt ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for middagstips!! Hørtes kjempegodt og lettvint ut.

 

Flink du var til ikke og overdrive i går- vet ikke om jeg hadde klart det...

 

Ble litt sjokolade for å feire bursdagen min på fredag, og i dag har vi vært på besøk hos svigers med is og kransekake.

 

I morra begynner en ny uke med nye muligheter- og jeg er KLAR:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Mye liv dere har i denne tråden ! : ) Må liksom alltid inn å kikke hva som skjer!

 

Får jeg lov til å bli med her med dere eller? Jeg har base i en annen tråd men den er så stille og lite motiverende, og jeg trenger virkelig å lese om hvordan det går med andre, og bli motivert av hverandres nedgang! Dere virker som en koselig gjeng =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare hyggelig om flere blir med. Kanskje du har lyst til å presentere deg litt nærmere? Har sett innleggene dine, men aldri fått en presentasjon av hvem du er, mål og nedgang.

 

Og viccy, du blir IKKE kvitt meg med det første:-) Denne gangen skal jeg ned. Jeg er heller redd for at du forsvinner når du når målet ditt 1.mai. Jeg blir nok ikke ferdig før jul med den farta jeg har for tida.

 

Nå skal jeg legge meg i boblekaret med en bok. Jeg skal ta en ordentlig oppfreshing av meg selv og begynne imorgen med blanke ark!! Det er OL på TV så mannen sitter klistret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Karamella!!! Bli med oss:-)

Kjempe koselig med flere som skriver!

 

Gratulerer med dagen som var tinaj:-). Er jo lov å kose seg litt når man har bursdag.

 

Vi får bruke den tiden det tar, Mai:-) Og etterpå skal vi vel henge på hold-vekten en stund.......

 

Jeg er tilbake fra trening og har brukt 650 kcal. Har gått opp et hakk på vektene og merker at jeg blir sterkere. I tillegg ble det endel løping med intervaller og det hele.

 

Nå gleder jeg med til slalomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Okei så flott =)

 

Ja til liten presentasjon av meg selv. Jente på 25 år, bor og studerer i nederland. Er 167 og veide 73 da jeg startet til nyttår, og det gikk greit med 3 kilo ned til starten av februar. Da fikk jeg besøk av en venninne jeg ikke har sett på en stund, så jeg tror litt har kommet på igjen: jaja ! Har en crosstrainer hjemme som vi investerte i, siden treningssenter er litt for dyrt for en stakkars student. Denne brukes som regel annenhver dag a 45 min, og jeg trener mest kondisjon! Mitt mål er å kunne løpe halvmaraton så akkurat nå er det ikke fokus på styrke for meg. Jeg vil gjerne ned til 62 kilo , så får jeg ta det derfra : )

Holder øye med kosthold også, men er en sjokoman så det kan gå litt opp og ned :o Greit at jeg da har en samboer som drar meg litt i skinnet !

 

Da kommer jeg innom seinere! snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag veide jeg meg, og det var stillstand 69,5 kg. Er egentlig fornøyd med tanke på 70,1 på torsdag, lørdagens ekstreme sprekk og søndagens elendige kosthold. En annen del av meg er ikke fornøyd fordi det går så saaakte. Og idag er det middag ute..

 

Nå er det full skjerpings med både kosthold, trening og pepsi max drikking (altfor mye fremdeles) fram til påske. Mål er ned til 65 kg. Jeg kan fremdeles klare det:-)

 

Velkommen, Karamella:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo være fornøyd med at du har gått ned i helgen!

 

Men skjønner godt at du synes det går tregt..... Har du mulighet til å trene mer? Jeg føler at det er det som utgjør forskjellen for meg. Også fordi jeg da synes det er enklere å spise sunt og ofte nok. Tidligere når jeg har slanket meg har jeg bare trent utholdenhet. Nå trener jeg også styrke 2 ganger i uken. Er jo så mange som sier at dette er så veldig bra når man slanker seg fordi mer muskler betyr større forbrenning også når man hviler.

 

Og så er det jo veldig morsomt å kjenne at kroppen blir strammere;-)

 

Bare et tips altså;-)

 

Velkommen Karamella! Hyggelig å lese litt mer om deg. Presentasjon av meg ligger helt først i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare komme igang med treningen.. Uff, var flink forrige uke med 2 spinninger og 1 langtur, men merker motivasjonen synker. Må bare få satt meg noen mål, og kommet igang. Tralala, det høres så enkelt ut:-)

 

Tror kanskje at jeg har spist for lite også. Har ikke registrert så mye her inne, og nå sitter jeg her etter lunsj og er stappmett. Har spist mer enn jeg pleier, og er oppe i bare 600 kcal. Jeg skal prøve å få registrert alt her, slik at jeg vet jeg er oppe i 1600 kcal om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

God kveld =)

 

Ja da har jeg hatt en super dag med kosthold og jeg har også trent 35 min på crosstraineren og ifølge den brent 320 uten å stole helt på det. Pekepinn er det dog :o Vil virkelig virkelig klare dette så er bare å følge med på andres nedgang; det motiverer meg kjempemye!

 

Må si at selv om mitt mål er å gå ned i vekt så er det så morsomt å merke at formen blir bedre og at kroppen orker å ta i litt hardere uten å gå tom for pust. Det er nesten så hovedfokus kun blir å komme i bedre form, hvilken bare er et plus =) Så lenge man har det gøy med treningen så er det mye enklere!

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, Karamella.

 

Jeg hadde treningsfri i går og var egentlig helt på skinner med kostholdet. Men så kom mann og barn hjem med kokosboller som ble satt fram tilOL sendingen. Så da ble det 1 kokosbolle på meg, men det er vel ikke verdens undergang;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...