Gå til innhold

Flere over 40 ?


Gjest mst67

Anbefalte innlegg

Veiedag her i dag, ned 0,3 kg...huff så tregt det går altså, bare 3,1 kg til sammen og det er lite....lurer nesten på om jeg spiser litt lite i forhold til hvor mye jeg rører meg om dagen.....tror jeg må skrive opp alt jeg spiser noen dager :(

 

 

Ha en fin dag dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 826
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer med 0,3 ned, mst :(

 

Jeg tror det er veldig viktig å spise nok for å holde forbrenningen i gang. Hadde en supersunn periode i vår, sommer og høst, hvor jeg syklet til jobb (1 mil hver vei), jogget og sto i, men gikk ikke ned et gram i vekt!

Dette førte til at jeg helt mistet motet, og tenkte at det kanskje er mitt lave stoffskifte som har skylden, og at det er umulig for meg å komme ned til trivselsvekta mi igjen. Jeg var også sulten store deler av dagen,- det er jeg jo ikke nå (bortsett fra sjokoladehungeren på kvelden, men det er jo noe annet...).

 

Etter at jeg begynte å registrere her, ser jeg at jeg skulle spist mye mer for å komme opp i 1600 om dagen. Jeg har ikke sånn fin vekt til å veie mat på, så alt blir sånn cirka, og som regel skriver jeg nok opp litt mindre enn det jeg faktisk spiser. Tror at jeg ligger på rundt 1550-1700 kalorier pr. dag.

 

Og jeg er så forundret over at jeg har gått så fint ned, for sååå flink har jeg ikke vært! Har hatt et par gedigne utskeielser, og en del små i tillegg, og jeg har bare fem gullepler på treet mitt..

 

Lykke til den neste uka, mst, ikke gi deg, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen! :)

Grattis med nedgang, Mst :(

0,3 ned er bra!

Det gikk bra med min vekt også i dag.

Men føler allerede at jeg har spist meg opp igjen... :eek:

Riktignok er mye av det jeg har stappet i meg kålrabi, men så skal jeg på klubb i kveld.

Kommer sikkert innom igjen

Ha en fin onsdag :D

 

**********************************************

6 jan: 78,3 kg, midje 91

11 jan: 77,2 kg, midje 89

18 jan: 77,1 kg, midje 87

26 jan: 76,7 kg, midje 85

2. feb: 76,5 kg, midje 84

10. feb:75,7 kg, midje 83

 

Mål: 67 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere....joda, 0,3 ned er i alle fall rett vei :D

du fikk et flott tall da Merto, og du har jo gått sammen masse i midja, 8 cm mindre enn start, kjempebra :( Kos deg på klubb i kveld da :)

 

giraffe: takk :) neida skal ikke gi meg, er glad jeg har dere her ....men tror nok jeg må prøve å spise litt mer enn nå, for og se.....

 

Ha en fin kveld dere, snakkes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer :) Går det bra med dere?

Ny dag med nye muligheter til å være "flink" og nå våre mål, bra ikke sant :)

 

Tror vi snart må lage en ny tråd på "Ned under 10 kilo" vi har jo tatt av noen kilo nå, og her inne er det jo mellom 10-20, kjekt at vi har kommet så langt :D

 

Ha en super dag da!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du si, Mst :)

Men samtidig må vi ikke glemme de kiloene vi har lagt bak oss :D

Vi er grååådeig flinke! :(

 

Ble "fredagspizza" på forskudd her i dag.

Mann og sønn skal på fjellet i helgen - datter skal på jobb + bursdagsbesøk.

Hm.... Blir littegranne godt med nesten-alene-helg i helgen :)

Nå er det korøvelse.

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...ble en sjokoladerekke og en neve potetgull sammen barna her, har det med å kose oss når vi er alene hjemme jeg og småjentene :eek: ....meen så har jeg dratt minstejenta på akebrett i over 1 time i dag, gikk en lang tur, var fin og rød i kinnene da vi kom hjem, koselig var det :D

 

Har spist grønnsaksuppe til middag, og der er det ikke så mye kalorier, ¨så dagen blir ikke så ille læll..... :(

 

Ha en fin kveld da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ca 1600 kalorier på meg i dag, sitter her å skriver inn.....så greit å gjøre det sånn :D

 

Helg igjen i morra, med morsdag på søndag, feirer dere morsdag da damer?

.......det gjør vi, så en kake må vi ha :(

 

Nattnatt dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble jo sluttsummen bra da, Mst :D

Morsdag - jo vi feirer vel litt...

Pleier å få kaffe på sengen og frokost servert - og en hilsen pakket inn fra barna.

Og så pleier vi å gå på kaffibesøk til min mor og far.

Da gjør vi det slik at de som kommer tar med kaffimat dit - at det ikke blir styr på henne.

Kan jo bli en del folk hvis alle tre døtrene kommer med sine barn og deres kjærester :(

Mor pleier å ha fastelavensboller - og det er jo bare så godt! :eek:

 

Ha en fin fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste arbeidsdag før helgefri,- deilig! :D

 

Skal ut å spise med ei venninne i dag, tenker det blir kinesisk, - litt begrenset å velge mellom i denne lille Østfoldbyen... Har planlagt å skeie ut i kveld, med frityrstekte bananer med is til dessert. Det har jeg ikke spist på flere år, og jeg gleder meg!

 

Så denne kvelden skal jeg ikke telle kalorier, men i morgen skal jeg og samboer på laaang skitur med termos og matpakke. Jeg synes denne vinteren har vært helt fantastisk, og snøen kan jammen brukes til mye gøy :(

 

Vet ikke helt hva slags feiring det blir til søndag. Jeg er jo mor, og da regner jeg med at det er barnas jobb å finne på noe. Ofte blir jeg vekket med frokost på senga av to blide jenter som har tegnet tegninger til meg. Det er utrolig hyggelig.

 

Ellers har vi ikke så mye tradisjon med slike feiringer, men jeg har nå gledet handelstanden med å kjøpe en gave til min samboer siden det er valentinsdag. Lilla sommerskjorte,- hmmm. Jeg er skikkelig lilla-dame, så vi må jo stå i stil :)

 

Ha en kjempefin fredag, så tastes vi seinere. Jeg synes det har minket drastisk med damer på tråden vår, men vi får holde koken! Jeg synes vi er så flinke, både til å støtte hverandre, og holde tråden varm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var dere ja :) ...var redd dere var forsvunnet også.....ja, det har minket med damer her nå ja, sånn er det alltid, har vært her mye gjennom tidene, og de faller fra etter hvert...håper vi 3 kan holde ut? :)

 

Kos deg ut i kveld giraffe :)

 

God helg begge 2, og alle andre som stikker innom tråden vår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her fortsatt, men det ser ut til å gå rett vest,,,

Nå må "jernregime" inn. Studerer hardt på om jeg skal gå til fastlegen min å trygle om en sykmelding. vi har stor arbeidspress på jobben. Det er ikke enkelt å komme inn på rett vei med spising. Jobber på en varmottak, og det er kaldt. Iskaldt.

Ønsker alle en flott helg.

I morgen skal jeg gå på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her fortsatt' date=' men det ser ut til å gå rett vest,,,

Nå må "jernregime" inn. Studerer hardt på om jeg skal gå til fastlegen min å trygle om en sykmelding. vi har stor arbeidspress på jobben. Det er ikke enkelt å komme inn på rett vei med spising. Jobber på en varmottak, og det er kaldt. Iskaldt.

Ønsker alle en flott helg.

I morgen skal jeg gå på ski.[/quote']

 

Hei på deg maraton ;) så dumt at det er sånn....men du må ikke gi deg, stå på, vi støtter deg vi :)

 

God helg *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Maraton. Leit å høre at du sliter.

Håper det snur seg og at du kommer fort ovenpå igjen! ;)

 

Nei - Dere skal få "slite" med meg her inne også... :)

Synes at forumet er en god hjelp i kampen mot kiloene.

Godt å være flere i samme situasjon - som kan hjelpe hverandre nedover på vekten.

 

Jeg er "home alone" i kveld :)

Mann & sønn er på fjellet med ved, for å måke klart ti vinterferien - og for å stå på ski.

Datteren er på jobb i kveld, så jeg & hunden nyter stillheten.

Det blir lettvint middags/kvelds på meg - har stekt en Grandiosa med marinert kylling & rødløk.

Det er en av få ferdigpizzaer som jeg liker.

Prøvde meg med styrketrening til Kari Jaqueson dvd i sted. GØY.

Den har hatt laaaang sommerferie, men nå skal den få bli brukt igjen :)

 

Ha en fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann mst

Der var vi visst samtidig ;)

Hehe....så snedig :)

 

*Ja, Merto du får ikke forsvinne altså, nå er vi så godt i gang og vi kan ikke gi oss nå, enig med deg i at dette forumet hjelper veldig, da er det liksom noen som "passer" litt på oss, og det trengs.....en liten påminnelse nå og da, det må vi ha.

Alle har vi hatt vanskelige dager, men du ser, vi henter oss inn igjen, det er ikke bare-bare å slanke seg etter lang tid med overspising og snacks hver kveld *flau* :) så noen vanskelige dager må vi regne med...OG vekta går rett vei, nedover til oss alle, selv om det ikke er like mye hver gang, VI ER FLINKE :)

Nå må vi stå på videre!!!

 

Kos deg masse i kveld Merto, det er deilig å være alene noen ganger, nyte stillheten og gjøre som en vil *klem fra meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle si at jeg skal ut å gå tur nå, ble litt sent....men har spist litt for mye i dag, så om jeg ikke går tur, blir det nok litt dårlig samvittighet her ja ;)

 

Snakkes...... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er mst!!!

Ut på tur - sent en fredagskveld! :)

Burde jeg også ha gjort...

Spiste litt for mye kjenner jeg :)

Ja, ja. Hadde trim i forkant av maten ;)

 

Uff - hører at ol startet med dødsukykke.

Må inn og se på nett nyheter...

 

Gooood tur, mst! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*det var deilig å gå en tur....meen nå har jeg spist enda mer mat, jaja, da ble DEN dagen i dag, ny dag i morra ;)

 

 

Så trist åpning i OL :)

 

Skal se litt tv jeg nå, kos deg videre Merto og ha en god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige kommentarer.

Det blir jo "tommel opp" for psykisk støtte!!

Kjøpte meg ny pulsklokke, den gamle sa takk for seg.

Har vært på kurs for å lære den nye... tror jeg av og til har trent for "hardt" Har nok vært mye over den pulsen jeg bør.

For teste ut i dag med skitur. Gruer meg litt nå, det er 17 kalde. For å få dagens logistikk til å gå opp må jeg ta turen snart.

Har skrevet ut fastelavensbolle oppskriften :DD

Blir nok bollebaking. Muligens jeg skal regne ut hvordan det er med vannbakkels?

Ønsker alle en flott lørdag :DD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter skiene på meg også. Sola skinner på en blå himmel, så dette blir en fin dag. Matpakke,appelsin og kakao (freia regias lettvariant) er med i sekken. Jeg gleder meg ;)

 

Supert at du fredeles er her, maraton! Vi skal klare dette, og gå en slankere vår og sommer i møte!! Det føles sååå deilig når kroppen blir lettere :)

 

Ha det fint så lenge alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til både Giraffe & Maraton! :)

Langrenn skal jo være blandt de bedre typer trim. Masse kcal i minus der!

Jeg har hatt 7 min med den tunge rockeringen... Men skal ut og gå senere.

Akkurat nå ser jeg på OLåpning mens jeg strikker på en strikkejakke jeg begymte på for leeenge siden.

Ser at full skjerpings er nødvendig - for jeg strikker den i en for liten størrelse. Motivasjons-strikk ;)

 

Men fra det ene til det andre - fastelavensboller? Er det oppskrift på en lettere variant eller? Snadder godt er det i alle fall! :eek:

 

Mst - hva gjør du på i dag da?

 

Ha en fiiin lørdag samme hva dere skal til med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er en idè og ta frem ting som ligger i skuffer og skap,, dersom jeg strikker er det vanskelig å spise samtidig ;))

Eller så ble det en time i dag. 16 kuldegrader er igrunnen nok når man skal gå på ski. Ang bollene, 100 gr skal gi 225 kcal. En bolle skal være 50 gr,,

Prøver å være 100 ærlig nå, mot meg selv. Spiser for mye godis, men nå skal jeg skrive opp ALT.

Satser i morgen på en gå- tur. Mannen skal være med i et skirenn.

Har funnet ut at jeg sansynligvis har trent feil i maange år. Det er litt nedtur, men jeg kan rette på det nå.

Flott dag til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei dere :) ......godt i gang med dagen dere da....hehe...litt treg her, jenta mi har grått og grått her, vanskelig når hun ikke kan snakke, men det endte med at jeg ga henne paracet, så nå er hun rolig igjen, ligger på sofaen og hører på countrymusikk, det liker hun ;)

 

Tenkte gå en tur til foreldrene mine etterpå, bruker nok 1 liten time, tror jeg drar minstejenta på akebrett, de bor nær marka, så mange fine bakker å ake i :)

 

*Fint at du er med oss igjen maraton, sier som giraffe: "vi skal klare dette og gå en vår og sommer i møte med en lettere kropp"!!! :)

 

Flink med rockeringen du Merto, ikke noe rart midjemålet ditt er så bra ...hehe....er du alene enda?

Skal finne fram heklenåla i kveld jeg, skal hekle pannebånd til minstejenta, eller kanskje strikke et....får se....

 

Ha en fortsatt super lørdag damer, snakkes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...