Gå til innhold

Flere over 40 ?


Gjest mst67

Anbefalte innlegg

Gjest Ønskedrøm
Hei!

 

Har overhodet ikke vært flink i dag' date=' men har litt unskyldning - har bursdag i dag.

Var litt flink allikevel - tok med fruktfat (og twist) i lunsjen i dag istedet for kake + svømte 2400 meter etter jobb.

Men - det har blitt både kake kringle i ettermiddag.

 

Full skjerpings igjen i morgen - med Ryvita og gulrøtter!

Reiser på hyttetur etter jobb i morgen, så dere får ha en fiiiin helg!!! :D[/quote']

Gratulerer med overstått dag Merto. Det er lov å kose seg og smake vet du. Er det bursdagen din hører litt kake med:-)

God tur på hytta og kos deg med fruktrasjonen som frukt eller vin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 826
  • Created
  • Siste svar

Heisann håper jeg kan slenge meg med dere litt om meg selv dame 42år,gift 2 gutter på 18-14år å hund som er lykkelig hver gang matmor setter i gang med sine livsstilendringer:)for da blir skog turene mye lengre.Begynte på GR kurs 11/1.10.har prøvd det meste innen kurs tok av 12kg på VG vektklubb i fjor å nå er 10 på igjen:(temmelig frustrende,nå må jeg kjøre løpet ut å begynne på hold vekten kurs når jeg når trivsels vekt hvis man noen gang blir fornøyd.Veier i dag 90kg å er 1.65 høy herregud helt forferdlig å skrive svart på hvitt men her må alle kortene på bordet skal jeg få hjelpen jeg så sårt trenger håper å klare 20kg men vet fra tidligere at jeg er gått fornøyd når vekten viser 74/75kg prøve å ikke være veldig opptatt av hva vekten viser men hva speil bilde sier:)takker for mange oppmuntrene innlegg her inne å håper jeg kan være med på å støtte andre i kampen mot kiloene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei & velkommen til Knp :)

Kjenner til frustrasjonene over kilo som så altfor lett kommer på igjen...

Nå har jeg faktisk kjøpt meg en bok som heter "tenk deg slank"

Den tar utfordringen å bli værende i den vekten vi klarer å komme oss ned i.

Fikk god hjelp av en lignende bok da jeg sluttet å røyke for 4 år siden (faktisk i dag :))

Jeg tror begge deler handler om tankegangen rundt den nye livsstilen.

Da handlet det om å la vær å tenke"stakkers meg - skal jeg aldri mer få ta en røyk - ikke en gang på fest!"

Det er bedre å heller tenke: " Yesss ! Nå skal jeg få slippe å bruke penger på helsefarlige pinner som gjør at jeg lukter vodt! "

Tror nok at det kan hjelpe oss å snu tankegangen når det gjelder kostholdet også.

 

Takk Gryni Kommer nok til å bruke fruktrasjonen på vin i kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å takk for velkomsten Merto:)

Den boken tror jeg jammen jeg skal investere i,for det må jo være noe riv ruskende galt med min tanke gang?å unne seg selv så vondt å måtte kjempe for de samme kg gang på gang,å de sitter jo hardere å hardere for hvert år:(gratulerer så mye med jubileum i dag det står det virkelig respekt av flink jente da klarer du jo sikkert å holde vekten også når du har hvert så sterk ang røyken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Gratulerer med dagen som var Merto, klart man må kose seg på bursdagen :D

 

Velkommen til deg knp42 :) koselig at vi gjør dette sammen, vanskelig å klare dette alene. Kjenner til dette med kilo som kommer på igjen, tok av 11 kilo på GR-kurs, og alle er på igjen.......men nå er jeg på vei for å kvitte med dem igjen.

Satt å kikka på sydenturer i går, skal en tur til sommer'n og da blir man i alle fall motivert til å stå på, kan ikke vise meg sånn, føler meg ikke vel da......

 

stå på damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet helga med en soltime og en halvtimes gåtur hjem på ettermiddagen, føltes godt, så nå er det bare å følge opp resten av helga å, skal i bursdag på søndag, men tenker det går bra :D

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En motivasjon for meg også,mst, er sydentur til sommeren. Ingen av sommerklærne passer, så da er det bare å fortsette med å følge gode vaner, slik at favorittsommerkjolen har en sjans.

 

Det merkes godt at det er fredag, -litt ekstra sliten og veldig godtesyk, og i kveld har jeg spist et brownieskakestykke. Tro det eller ei, -det smakte helt himmelsk! Og jeg angrer ikke! Hvis jeg derimot plotter denne utskeielsen inn blant frimerkene i mattabellen, ser det slett ikke bra ut :(

 

Jeg har vært veldig streng mot meg selv disse ukene, og det er nå jeg må tenke at:" det var nok med den ene kaka, den var god, det er greit å ta en bit, jeg har ikke sprukket for evig og alltid, og jeg trenger ikke mer..." Og imorgen er det lørdag, jeg kan sove lenge og få litt overskudd igjen. Da blir det ut i det fri med hele familien, utstyrt med ski, skøyter og akebrett.

 

God natt til alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei dere :D

Ja så er det helg da, og utfordringene er vel litt større......men sånn er det :( må bare prøve å gjøre det beste ut av det. Jeg må ha den sydenturen i bakhodet å tenke på, hjelper det...

Synes jeg har klart meg bra til nå, har veiedag i morra og det er jeg spent på....

Gleder meg til gå tur i dag, synes det er avslappende å godt å gå alene og tenke.....hehe.....

I kveld skal dattera og jeg ta en runde med Zumba, det er morsomt ;)

 

Ha en fin dag da dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annamaria

Veiedagen i dag var også oppløftende!!!2 uker siden start og gått ned 3.6 kilo! Har kjærestebesøk i helga og koser oss med god og sunn mat ;) Kommer litt mer innpå her i morgen når jeg er alene igjen, ha en flott kveld dere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen i dag var også oppløftende!!!2 uker siden start og gått ned 3.6 kilo! Har kjærestebesøk i helga og koser oss med god og sunn mat Kommer litt mer innpå her i morgen når jeg er alene igjen' date=' ha en flott kveld dere [/quote']

 

WOW :( det er jo kjempebra, du har virkelig stått på.... er spent på veiedag i morra jeg å...... ;) kos deg med kjæresten i kveld så kanskje vi snakkes i morra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annamaria

Nå er kjæresten reist hjem igjen og jeg alene igjen til neste gang. Gleder meg til han flytter hit jeg da. Vi har hatt ei kjempekoselig helg. Vi har kost oss med mange gode og sunne måltider. Det går så utrolig mye lettere når også han er med på opplegget.

Jeg må si det er godt når det gir slike utslag som 3,6 kilo på 2 uker ;)

Hvordan gikk det med deg mst67 i dag?

Giraffe; det er kjempelurt å ha en motivasjonsfaktor som det å komme seg inn i sommerklærne til en skal til syden. I alle tilfeller er det smart å ha en eller annen form for motivasjon eller kall det "gulerot" å strekke seg etter. Gi deg selv en premie når du har nådd neste mål. Det å sette seg delmål er også ikke så dumt. Lettere strekke seg etter det i første omgang enn å si til seg selv at; ja jeg skal ned 15 kg...det føles tyngre enn å si at nå skal jeg først gå ned 5 kg og så kan jeg tenke på neste trinn. Lykke til jenter, dette klarer vi! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld damer :D

 

I dag sto vekta mi på det samme....d var skuffende siden jeg synes uka var så bra.....men hadde tapt 1 cm til i midjen da, så jeg føler meg så mye bedre, klare bøye meg ordntlig osv....hehe....og enda bedre skal det bli :(

Lurer på om jeg skal bytte veiedager jeg, til onsdag....får se om jeg husker det til uka....

Så nå er det snart ny uke og nye muligheter, synes det er så godt å være i gang med dette, og at resultatene kommer ganske fort, så nå gleder jeg meg til enda en ny uke.

 

Snakkes dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger noen å slanke meg med' date=' ikke så lett å klarte dette alene.

Gikk kurs i 2008 og tok av 11 kilo, som nå dessverre har kommet på igjen....

Er 42 år, er gift og har 5 barn :)

Ønsker å bli kvitt 10-12 kilo, MÅ klare det, føler meg IKKE vel med disse ekstra kiloene........ :D

Kommer til å følge Grete Roede-opplegget, vet jo at det funker ;)

Flere her som meg?[/quote']

 

Hei!

Ja jeg skulle også gjerne tatt av noen kg (ca 10). Kan klare å gå ned 2-3 kilo, men vips så er de der igjen :( Vet jo inderlig godt hva som må til for å gå ned, men det er jo så forbaska vanskelig alikevel. Er 41 år, gift og har 2 barn. Trener en del (spinning og styrke nå - mest sykling ute vår og sommer) og prøver å spise sundt. Mitt største problem er HELGENE, som varer fra fred til sønd...også feriene er en vanskelig tid. Har prøvd meg på Grete Roede kurs før, og vet jo som du, mst67, at d funker. Kanskje blir det lettere når vi er flere??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja jeg skulle også gjerne tatt av noen kg (ca 10). Kan klare å gå ned 2-3 kilo' date=' men vips så er de der igjen ;) Vet jo inderlig godt hva som må til for å gå ned, men det er jo så forbaska vanskelig alikevel. Er 41 år, gift og har 2 barn. Trener en del (spinning og styrke nå - mest sykling ute vår og sommer) og prøver å spise sundt. Mitt største problem er HELGENE, som varer fra fred til sønd...også feriene er en vanskelig tid. Har prøvd meg på Grete Roede kurs før, og vet jo som du, mst67, at d funker. Kanskje blir det lettere når vi er flere??!![/quote']

 

Hallo mrs68 :D

Bare sleng deg med oss du, velkommen skal du være, det er lettere når vi er flere.

Ja, vi vet vel alle sammen hva som skal til for å gå ned noen kilo, men likevel så er det så vanskelig........men nå føler jeg at det går bra her, og når jeg vet at det er andre her som slanker seg med meg, da MÅ jeg stå på litt, håper du vil føle det sånn også, for dette er jo for oss selv, helse og velvære :(

Ønsker deg lykke til, klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye resultater fra giraffe kommer her:

 

04.01. 73,7

11.01. 72,9

18.01. 71,8

25.01. 71,2

 

Dette har vært en helg med mye besøk og stadige fristelser. Noen av dem har jeg falt for, men stort sett har det gått greit. I tillegg til å skrive her, har jeg en liten dagbok, og jeg ser at jeg titt og ofte unner meg saker jeg ikke bør,- en bolle her, en småsjokolade der :(

 

Skal prøve å være enda med bestemt på å heller unne meg noe på lørdagskveld, og kutte ut alt usunt i ukedagene. Det er jo slik jeg har tenkt at det skal være fremover, når gode vaner er blitt innarbeidet...

 

Ellers er jeg fornøyd med ukas resultat. Vet jo at man ofte går raskere ned i starten, og jeg gleder meg veldig til å komme ned på 60-tallet :D Kanskje er jeg der om to, tre uker?

 

Fortsatt lykke til til alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

giraffe: så flott vekttap, det går jo så bra :( Du er flink du!

 

Selv sliter jeg i dag.....har lyst på sjokkis, huff altså, ikke alle dager som går like bra gitt ;) men nå skal jeg ut å gå en tur, håper tankene er andre plasser når jeg kommer tilbake.....

 

Hvordan går det med dere andre da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

Her kommer nok en evig slanker!!Er 48 år,gift med 2 voksne barn og en liten søt hund. Ønsker å delta på denne tråden jeg også!! Har gått kurs hos GR før,også på nettet! ....men de kjedelige kiloene kommer tilbake etter ferier etc

Nå er buksa på jobb altfor trang igjen:(

I dag har jeg startet igjen......blir så oppgitt av meg selv.Stadig sklir det ut. Ønsker å ta av7-8 kg før mai mnd. Oj,det blir nok tøft!! Men,et mål må man jo ha.

I slutten av mai skal vi nemlig på båtloffing i Hellas. Da bør jeg ned på normalem igjen,ellers kommer jeg hjem med enda flere kilo i bagasjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

Her kommer nok en evig slanker!!Er 48 år' date='gift med 2 voksne barn og en liten søt hund. Ønsker å delta på denne tråden jeg også!! Har gått kurs hos GR før,også på nettet! ....men de kjedelige kiloene kommer tilbake etter ferier etc

Nå er buksa på jobb altfor trang igjen:(

I dag har jeg startet igjen......blir så oppgitt av meg selv.Stadig sklir det ut. Ønsker å ta av7-8 kg før mai mnd. Oj,det blir nok tøft!! Men,et mål må man jo ha.

I slutten av mai skal vi nemlig på båtloffing i Hellas. Da bør jeg ned på normalem igjen,ellers kommer jeg hjem med enda flere kilo i bagasjen!![/quote']

 

Velkommen Augusta :D skjønner vi sliter med det samme alle sammen, har tatt av mange kilo så kommer de på igjen, kjedelig altså ;)

.....men Augusta 7-8 kilo før mai skal vi klare, det er mitt ønske også" hvis vi virkelig vil, klart vi får det til" :( .....så her er det bare å stå på, dette skal vi klare, bare vi er obs på at ikke alle uker er like, noen "slankeuker" går som en drøm, mens andre er vanskelige, men vi skal klare det, stå på og lykke til *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ønskedrøm

Hei på dere både mrs68 og Augusta. Her er tråden for motivasjon for oss over 40:)

 

Gratulerer med vekt og cm-tapet alle flinke damer.

 

mst67: Jeg hadde veiedag i går og fikk samme resultat som deg- på stedet hvil i vekttap men jammen 1 cm bortevekk i livet. Vet jeg øyeblikkelig skal ha den berømte uka og da fylles skrotten opp med væske.

Treningen går bra og denne uka ble det 11 trimpoeng. Litt mindre enn uka før som ble 16. Men har det fryktelig travelt for tiden på i jobb og privat. Kjøring hit og dit, foreldremøter, oppvarting ol. Flere som føler de driver både drosjefirma og pensjonat;)

------------------------

04.01. - 84,5

11.01. - 82,8 94 cm midje

18.01. - 81,5 92 cm midje

25.01. - 81,5 91 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha,ha...gryni.Jeg var ansatt i samme firma i flere år!! Når noen spurte,så sa jeg at jo jeg bor i en Reault Laguna!! Hjemme hadde jeg to egne barn,pluss nesten alltid 2-3 til.Mange unger hadde skilte foreldre,med div problemer så da var det fint med vårt pensjonat.Slisom,men hyggelig periode i livet!!

Selv var jeg fornøyd med gårsdagen,selv om det ble for lite trim. Har hatt prblemer med det i legre tid.Motivasjonen er IKKE der.Jobber i apotek,så jeg sitter aldri på jobb.Etter en lang dag er det veldig godt å krype opp i sofaen må jeg si:=

 

Gleder med til søndag,..da er det veiedag:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei dere ;) stikker innom for å ønske alle en fin dag, håper dette blir en super uke for oss alle, med gode resultater :(

 

gryni: kjedelig når vekta står stille, men så godt at det vises på målebåndet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickoline

Hallo,

 

I går var jeg på kurs og hadde gått ned 800 gram. Kanskje ikke all verden, men det er 1,8 kg på to uker! Har satt meg en plan for hvor mye og når jeg skal ha mistet kiloene. Det er 8 uker til påske og jeg skal forsøke å gå ned 6 kilo til da. 1. mai vil jeg ha mistet 4 kilo til (det blir 10 kilo på 13 uker). Så er det igjen mellom 5-10 kilo som jeg vil slanke bort innen sommerferien. Det blir tøft, men jeg skal ihvertfall gjøre et reellt forsøk.

 

Har dere satt dere en plan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min plan er at jeg skal gå ned 10 kilo før 17. mai. Tenkte at dette er realistisk for meg, da jeg har hørt at det er vanskelig å gå ned i vekt når man har lavt stoffskifte. Nå synes jeg likevel at dette går riktig så bra, og jeg har gått ned mer enn forventet. Jeg startet jo på 73,7, og igår var vekta 71,2.

 

Jeg har ikke satt noen delmål, men det skal bli en sann glede å komme ned til 60-tallet! Det er jo der jeg trives best :D

 

Blir fryktelig lei innimellom, men prøver å spare fruktrasjonen til kvelden kommer. Spanderer på meg litt ekstra god frukt; mango, kiwi, ananas. Det er veldig søtt og godt, og det gjør ikke noe om det koster litt, for tenk på alle pengene jeg brukte på godteri før!

Har også kjøpt en pose tørkede aprikoser som jeg har i veska til nødstilfeller ;)

 

God kveld til alle sammen:) Tror jeg teller 10-11 kjekke damer på tråden vår nå :(

 

Forresten; jeg har ikke mistet en eneste cm rundt livet. Er og blir 92, men det kommer kanskje etterhvert? Tynne bein og stor mage...det er meg det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt forundret over at så stor andel av energien skal komme fra fett. På min side viser fordelingen av fett,karbohydrater og protein seg. Skal jo bare være for de som går på kurs,men jeg har jo tatt flere kurs før så kanskje derfor viser det nå.Har problemer med å få i meg så mye fett,kan ikke forstå at denne er riktig:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...