Gå til innhold

Flere over 40 ?


Gjest mst67

Anbefalte innlegg

Kan man trene pilates på egenhånd, eller er det noe man må gjøre organisert? Har aldri prøvd det, men det høres bra ut å få tømt sitt overfylte hode. Hva går det i hovedtrekk ut på? Er det noe med en sånn gedigen ball??

 

Forresten, maraton, hvis du også har levd sunt noen uker, har det sikkert påvirket kolestrolet ditt hvis dette har vært for høyt. Det er bare et lite stikk i fingeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 826
  • Created
  • Siste svar

Hei dere.....tenk jeg glemte å veie meg i morres :( .....skulle til ortoped med dattera, så det ble sånn stress, så glemte jeg d.....så da MÅ jeg huske d i morra...

 

Søvn...tja, har ei datter på 7,5 år som jeg har hatt våkennetter med nesten like lenge, så her er jeg våken mange ganger i løpet av en natt, heldigvis sover hun over innimellom :D ..hun er sterkt handikappet da, mange plager, ikke har hun språk heller så det gjør det vanskelig, men sånn ble det..... :)

 

Så bra at kolestrolet har gått ned giraffe :)

 

Hvordan har det gått med dere andre da tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kvelden har vært full av dårlig samvittighet. Har nå spist enda mer kake, og er nå oppe i over 2300 kalorier. Er det virkelig mulig å være så dum!!! :(

 

Mst67, jeg har jobbet med funksjonshemmede barn tidligere, og vet at det er krevende på godt og vondt. Men jeg har aldri vært i foreldrerollen, og det må være tøft! Og i tillegg har du fire barn til! Jeg er full av beundring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....ikke så mya å skryte av på vekta, -0,3 kg

forrige uke 74.1 kg denne uke 73.8 kg, og de samme målene, føler meg litt oppblåst, venter mensen til helga :P

 

giraffe: ja det er en krevende jobb, i alle fall når hun ikke har språk eller går selv, har også knapp på magen for sondemat, men spiser litt i munnen likevel, hun er en herlig jente da :D livet ble veldig forandret etter å ha fått et sterkt handikappet barn, har blitt et "bedre" mennenske, om jeg kan si det..... :P

 

Ha en fin dag damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mst67, gratulerer med vekttap :P

 

Jeg tror det er viktig å tenke at all nedgang er en liten seier! Tidligere har vi jo bare gått opp og opp og opp..

 

I dag skal jeg nyte tid i svømmehall og badstu bare for meg selv, mens jentene er på dans på kulturskolen. Det skal bli deilig etter den fæle sprekken i går :P

 

Ha det fint alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stå på!! Ikke gi slipp enda, synes vi mangler noen allerede, dessverre :P

Hvis vi ikke fortsetter nå når vi aldri målet, og blir ikke fornøyd på stranda i sommer ........ IKKE GI DERE DAMER, VI KLARER DA DETTE :P

 

Nå skal jeg gå en lang tur, ta litt solarium og hjem å se tv, godt :D Blir noe 1 times tur til sammen, da solariumen ligger et stykke unna.....

 

giraffe: kos deg i svømmehall og badstue, høres deilig ut....

 

Ha en fin kveld da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi skal stå på og ikke gi oss! Jeg tenker på alle sommerklærne som ikke passer, og det skal bli så godt å få dem på når kroppen har blitt slankere. Det er jo så uendelig viktig å trives med seg selv!

 

Sliter veldig med motivasjonen innimellom, men det hjelper faktisk å skrive litt om det her. Jeg vet jo at dere andre også har dårlige dager, og det er jo noe med "felles skjebne, felles trøst..."

 

Jeg skal ikke gi meg, og jeg håper at du, mst67, som startet denne tråden fortsetter å skrive her. Det er sååå mye lettere sammen :P Og vi har jo faktisk gått ned noen kilo allerede!

 

Ha en fin kveld, og frem med fruktfatet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke gi meg giraffe, føler meg så mye bedre enn for 1 mnd siden, merker det så godt på magen, har fått bort 5 cm, og det er sååå godt!! og dålige dager-det hører med, vi takler det også vi :P

 

Har blitt "avhengig" av gåturene mine jeg, gå alene og tenke - deilig :P og det hjelper på å ha dere her, småprate litt sammen, trivelig også :D

 

JA, fram med fruktfatet...hehe..har kjøpt en stor ananas i dag og kiwi, har fått helt dilla, kan man spise mye ananas tro? ....det er jo såå godt...

 

Nei, nå skal jeg skjære opp litt frukt, har akkurat kommet hjem, har sola meg i solarium, føles godt det å......ja, nå er livet ganske bra :)

 

 

Ha en fin kveld da, snakkes.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare ikke alle dager jeg er innpå sidene her...

Dere er flinke, giraffe & mst!

Jeg har nok overskredet kcal grensen i dag...

Spiste både et kringlestykke og lefse på korøving i dag. :P

Men har gått tur i skogen + hatt dobbeltime med vanngym, så det hjelper vel litt.

Vekten i går sa 0,2 ned og minus en cm rundt livet.

Ikke all verden, men bedre enn opp :P

Fant ikke igjen den vektlisten min.

Orker ikke å lete mer i kveld - den skal jo være der et sted...

 

God natt kjekke damer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag - nye muligheter

Helgen er her igjen - nye utfordringer :P

Skal ihverfall sørge for å ha rikelig med frukt & grønt i huset.

Gjør det litt lettere når man har alternativer - når snopesyken kommer sigende ut på kvelden. :D

 

Blir litt frustrert når jeg ser på disse tallene mine.

Det er jo ikke akkurat racerfart på kiloene....

Men - ned er ned - og midjemåltallet er litt kjekk å se på :P

***********************************************

 

6 jan: 78,3 kg, midje 91

11 jan: 77,2 kg, midje 89

18 jan: 77,1 kg, midje 87

26 jan: 76,7 kg, midje 85

2. feb: 76,5 kg, midje 84

 

Mål: 67 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :P

 

Ja, ny helg, blir spennende, går lettere her når jeg ikke har så mye godt i huset, får kose oss 1 dag, og det får holde, kjenner jo at jeg er i bedre form, stolt og glad når jeg klarer følge de mål jeg har satt meg, det skal jeg klare i helga også!!

 

Merto: 0,2 ned er jo bedre enn at du gikk opp, er på rett vei enda :P ...og midjemålet da, det må vel merkes.....

 

 

*Ha en fin dag dere, stå på for helsa og velvære, GOD HELG, kommer nok innom en tur i kveld å jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter er helgen her, og siden jeg jobber både lørdag og søndag, har jeg fredagsfri. Planla tidlig denne uka at denne dagen skulle stå i treningens- og sunnhetens tegn, men du verden for et slit det var å komme seg ut døra!

Det kjentes som om alle muskler var seige som lim, og det krevde iherdig innsats, fire kopper kaffe og lang tid med overtalelse av meg selv, før jeg endelig tredde skibuksa på og kom meg ut sånn cirka kl. halv ett.

 

Nå i ettertid sitter jeg som vanlig med en svært god følelse av å ha vært i bevegelse og sanket ytterligere 3,8 trimpoeng.

 

Apropos ananas, så har jeg funnet ut at ananas på boks er kjempesnadder, og ikke så veldig kaloriholdig, forutsatt at man kjøper den som ikke er tilsatt sukker. Jeg kjøper 3-pakning av merket "Del Monte", og leser at den innholder 69 kalorier pr. 100 gram. Fersk ananas er selvfølgelig sunnere, men dette er et godt alternativ.

 

I morgen tillater jeg meg å spise ca. 120 gram sjokolade. Det er jo tross alt lørdag, og helt uten sjokolade kan jeg dessverre ikke leve.

 

Nå høres det ut som at jeg har full kontroll, og det er jo bra, men jeg vet nå av erfaring at motivasjonen kan endre seg drastisk over natten, så den som lever får se... Skal ihverfall prøve så godt det lar seg gjøre å holde meg i skinnet denne helgen. Ellers blir det gråt og tenneres gnissel på veiedagen på mandag, og det ville jo vært tragisk :P

 

God fredagskveld ønsker jeg dere alle, og til deg Merto: Jeg er så glad for at du fremdeles er med oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som du har full kontroll giraffe, kjempeflink er du...og sjokolade det MÅ vi jo bare ha litt av i helga, tar den dagen i dag jeg.... :P

 

Når barnetv begynner 17.30 går mor ut på tur, har sett fram til det i hele dag, og nå gleder jeg meg mer....fikk en trist nyhet i dag, en kamerat av jenta mi, fra avlastningsboligen, døde på boligen uka her.....trist :P .....er såå redd for jenta mi, tenker ofte på framtiden hennes........huff spora av litt fra slanking her....blir godt å ut å lufte seg.....

 

 

Ha en fin kveld dere, snakkes senere....stikker innom senere i kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist, Mst....

Må være tøft å få det så nært.

Hvordan reagerte jenten din på det?

Har hun fått det med seg forresten?

Er det lov å spørre hvilken diagnose din datter har? Og hvor syk hun er?

Ble mye spørsmål her...

Du trenger ikke å svare, altså :D

 

En helt annen ting - hvordan fikk du til de smilysene?

 

Nå er det pizza & korslaget her :P

 

Missunner giraffes sjokoladekveld i morgen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Har kosa meg med sjokolade og potetgull jeg nå, og det ble nok for mye, men pytt, synes jeg holder meg så hard ellers i uka, så det tåler jeg....i morra blir det "bare" vanlig mat .....og seff ananas og kiwi, godt d å da :P

 

 

Merto: bare spør du, er veldig åpen om dette jeg.....hun er sterkt fysisk og psykisk utviklingshemmet, kan ikke gå, har ikke språk og så har hun cp. Hun er verdens herligste, så fornøyd med livet hun har.... nei tror nok ikke hun skjønner noe av at gutten er død....men hun viser stadig at hun skjønner mer enn vi tror, lille lura mi :D ....kjenner du flere med handikappede barn?

 

giraffe: de smiliesene må du vise oss..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine smilier, men nå husker jeg ikke hvordan jeg fant dem! Det var nederst på en eller annen side her. Skal prøve å forklare hvordan jeg lagde disse to:

 

Tast :

Skriv rolleyes

Avslutt med:

 

Tast :

Skriv eek

Avslutt med:

 

Skjønte dere det? Det var andre fine også, men hvor? Jeg tror hukommelsen forsvinner med mageflesket...

 

God natt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:eek: :P Kuult!

 

Mst - vi har et vennepar som har en sterkt funksjonshemmet gutt på 21 år.

Han kan ikke gå, har ikke språk. En utrolig herlig sjarmerende gutt!

Han bor hjemme - og er på avlastning annenhver helg + en kveld i uken.

Så jeg vet litt om både utfordringer og de store gleder med å ha et slikt barn.

Jeg jobber i kommunens terapibasseng, og der har vi ukentlig besøk både barn og voksne med forskjellige funksjonshemminger.

En herlig gjeng å være sammen med! :P

 

Men nå er det natt her.

Kommer nok innom i løpet av helgen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene, Merto. Fant ut at de 150 gr. med sjokolade, som allerede er fortært, ga meg 720 kalorier ekstra. Må jo ha mat også, så da kommer jeg nok opp i ca. 2300 idag :eek:

 

Men det er helg, og det er lørdag, så da får det være greit. Kjenner at jeg må ha litt sjokokos, ellers får jeg helt abstinenser!

 

I morgen får jeg prøve å gå meg en times kveldstur, for det har bare blitt 5 trimpoeng denne uka. Og siden det er veiedag på mandag, har jeg jo angst for at helgekosen skal ødelegge vektresultatet, men strengt tatt er det jo akkurat det samme hvilken dag man veier seg på, -det blir jo likt til slutt uansett.

 

Nå skal jeg snart på jobb, og det blir vel litt kveldskos der også kan jeg tenke meg. Har med mango og appelsin i matpakka, og skal prøve å hold meg til det. Litt dumt at jeg har spist opp all sjokoladen allerede...

 

Ha en fin lørdagskveld, damer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sto sjokoladeskåla på bordet når jeg kom på jobb, og ytterligere 100 gram sjokolade er spist opp...minst! :eek: :eek: :eek:

 

Jeg eier ikke selvdisiplin, og ser med skrekk på at jeg har kommet over 2600 kalorier i dag...minst...akk...akk...

 

Nå gjelder det bare å få satt en stopper for min sjokoladehunger, slik at ikke resten av det som er i skåla også spises av meg.

 

Mango og appelsin ligger fortsatt i veska, og alle gode forsetter er brutt :P

 

NÅ ER DET JAMMEN NOK!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig morsomt å være meg om dagen. Nå har jeg faktisk begynt å gå ned i vekt. I,6 kilo. Jeg måtte begynne å spise mer for å klare det, så dette er forferdelig rare greier. I løpet av uka har jeg prøvd spinning for første gang. Var redd jeg skulle få vonde knær, men det gikk veldig bra. Så nå har jeg ingen unnskyldning til ikke å fortsette med det.

 

Stå på videre damer, og fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig morsomt å være meg om dagen. Nå har jeg faktisk begynt å gå ned i vekt. I' date='6 kilo. Jeg måtte begynne å spise mer for å klare det, så dette er forferdelig rare greier. I løpet av uka har jeg prøvd spinning for første gang. Var redd jeg skulle få vonde knær, men det gikk veldig bra. Så nå har jeg ingen unnskyldning til ikke å fortsette med det.

 

Stå på videre damer, og fortsatt god helg.[/quote']

 

Ja, det er rart, hvis du trimmer mye MÅ du spise mer....da jeg gikk på GR-kurs sist, begynte jeg på aerobic etter et par kurskvelder, og jammen stoppet vekta mi opp, den sto stille i 3 uker, og jeg holdt på å gi opp :P .....kurslederen mente jeg spiste for lite, så jeg økte på med en brødskive mer, og jammen neste gang hadde jeg tatt av 1,1 kg :D ...rare greier :P

 

STÅ PÅ VIDERE tt61 og kos deg i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

giraffe: fortvil ikke, satt her i går og skrev at jeg ikke skulle spise sjokolade i dag jeg å, men nå har jeg og jentene mine, hatt "damefest" med pizza og sjokolade og jeg har kosa meg godt :P .....men nå skal jeg ut å gå en tur, til solariumen og tilbake, blir 1 times gåtur, så da går jeg det av meg.....du får rusle deg en lang tur du å da vettu i løpet av helga, så er det ike så ille....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...