Gå til innhold

Flere over 40 ?


Gjest mst67

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen!

Og velkommen til mrs68 og Augusta :)

En søt liten hund Augusta - hvilken type?

Jeg har en søt liten Cavalier King Charles Spaniel - med fargene svart og brun.

 

Ser det er menge gode forsetter her - og mål om flotte kropper til sommeren :D

Jeg er også i den "klubben".

Skal på cruise i middelhavet i juli. Reiser i lag med 4 andre familier - der de andre mødrene har flotte & spreke kropper. Nekter å være hvalrossen i reisefølget! ;)

Tenker at gjennomsnittlig ned en halvkilo i uken må være et bra og realistisk mål for meg...

Har forsåvidt ikke helt klart det de siste ukene, men....

Sliter med matinntaket.

Er så sinnsykt godtesyk - spesielt etter middag og om kveldene...

Tørkede aprikoser var kanskje lurt, Giraffe.

Jeg spiser yoghurt med rosiner i, men rosiner er vel forsåvidt ikke så helt bra?

Og i dag har datteren min laget brownies... O`viljestyrke - kom til meg!!! :(

 

 

******************************************

 

6 jan: 78,3 kg, midje 91

11 jan: 77,2 kg, midje 89

18 jan: 77,1 kg, midje 87

25 jan: 76,7 kg, midje 85

 

Mål: 67 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 826
  • Created
  • Siste svar

Hallo......så kjekt at så mange har besøkt tråden vår da :)

kanskje ananas og kiwi blir kveldskos for meg framover, det er kveldene som er verst synes jeg, og du har jammen rett i at det spiller ingen rolle hva det koster giraffe, ikke så billig med sjokolade og snavel hver kveld eller......så takk for tipset, skal jammen prøve kiwi og ananas i morrakveld :)

 

Merto: så flink du er, har klart å gått ned enda mer ser jeg, kjempeflott! :)

 

åååå, som jeg gleder meg til å se 6-tallet først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, frukt er en god ting for oss som elsker søte saker. Det som er litt synd, er at både mango, ananas, honningmelon og ofte også kiwi trenger noen dager på fruktfatet før de er blitt modne. Ofte lar jeg dem ligge opptil en uke. Umoden, hard frukt er ikke godt, så gi den noen dager i romtemperatur. Det er et lite tips fra meg.

 

Selv ble det litt vel mye i går kveld. Kveldene er av og til nesten ikke til å utstå! Jeg er sulten og sinnsykt godtesjuk på en gang, og selv om jeg spiste en diger mango+et solid knippe druer+en lettyoghurt+to knekkebrød+litt nøtter og rosiner (huff og huff!), følte jeg at jeg gikk sulten til sengs...

Egentlig tror jeg bare det er kroppen som lurer meg,-kan jo ikke være sulten etter alt dette???

 

Starter dagen i dag med blanke ark. Føler at dagene går helt greit, men når kvelden kommer blir det mumsing på høyt nivå. For dem som liker håndarbeide, kan strikketøy eller lignende være greit å ta fram når man har slått seg ned i godstolen. Man kan nemlig ikke strikke og spise samtidig :) !!!!

 

Ha en strålende fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Takk for tips giraffe :) ja, de kveldene er ganske så vanskelige noen ganger..... tror jeg må begynne på kurs når nye kurs begynner, der samles vi jo i en gruppe, og da synes jeg det er lettere å klare dette, når vi sitter der ansikt mot ansikt :)

Ja, håndarbeid er lurt, vanskelig å spise da....hehe.....lillejenta mi lurt på om jeg kunne strikke eller hekle klær til dukka hennes, kanskje det er lurt å ta på kvelden :)

 

*har bytte veiedager jeg nå, tar veiing på onsdager, og i dag viste vekta 74,1 kg altså ned 0,7 kg, ikke så verst det da.....

 

------------

03.01. - 76,6 kg

10.01. - 75,5 kg

17.01. - 74,8 kg

27.01. - 74,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra Mst!!!

Du ser 6 tallet først - før du aner det :)

 

Frukt er godt og smart for søtsuget, ja :)

Har nettopp laget et stort fat full av eple og pære i biter + masse gode røde druer

Vet at også dette skal begrenses, men når man tenker på hva alternativene er... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date='Mikki er en liten søt silky terrier på 5 år!! Hadde glemt at jeg hadde bilde av han her! Er det på min side du så det? Ellers har jeg vært flink i dag også!! Men ser at jeg må spise noe mer fett [/quote']

 

hmm.....ser ingen hund jeg :)

 

Så bra da Augusta, når man har vært flink en stund kan man jo ikke hoppe av....sant :) synes jeg har vært flink jeg å, skal legge barna snart, så ut å gå, innom butikken å kjøpe ananas og annen frukt :) ....det er på kvelden vi sliter ser jeg, så......NÅ MÅ VI SKJERPE OSS PÅ KVELDSTID ALTSÅ DAMER ....det er jo til det beste for oss selv!! LYKKE TIL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg har ikke sett bilde - du fortalte at du hadde en søt liten hund, så jeg ble nysgjerrig :)

 

Flott at du har kontroll¨på maten da :) Hva putter du i deg nå når du trenger fett???

Jeg her egentlig vårt flink også....

Har ikke overskredet kcal-grensen, men jeg føler meg stinn etter all frukten + lettyoghurten jeg har puttet i meg, uten å egentlig være sulten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har mannen min og jeg spist masse frukt, jeg fikset et fruktfat med ananas, kiwi, eple, appelsin og banan....og jammen spiste ikke han å, av alt faktisk, og han spiser sjelden frukt, men "duådu" så godt der var, spesielt ananasen, er så glad for at giraffe tipset om det....bruker vanligvis "kjedelig" frukt som eple, banan og appelsin vi, men det var jammen på tide å prøve noe nytt :)

 

Ha en fin kveld da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg har ikke sett bilde - du fortalte at du hadde en søt liten hund' date=' så jeg ble nysgjerrig :)

 

Flott at du har kontroll¨på maten da :) Hva putter du i deg nå når du trenger fett???

Jeg her egentlig vårt flink også....

Har ikke overskredet kcal-grensen, men jeg føler meg stinn etter all frukten + lettyoghurten jeg har puttet i meg, uten å egentlig være sulten... :)[/quote']

 

Saken er nok at jeg velger bare mager mat.Skal ikke så mye mer til enn litt olje,italiensk salat på knekkebrød osv så er jeg på riktig %

Ellers så sitter jeg utroooolig godt i sofaen på kvelden gitt- burde jo vært en tur ute å traska men......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia dere :) ja, atter en ny dag og nye muligheter, herlig vær nå, så det er godt å ut å gå tur.

Skal ha "dameparty" her i kveld, så no skal jeg på butikken å handle inn, og jeg skal jammen sette fram et stort fruktfat med ananas, kiwi og annen god frukt som vi kan kose oss med mens vi skravler :) ....før gikk det i potetgull og sjokolade :)

 

Ha en fin og sunn dag dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg fått i meg over 1800 kcal. Synes ikke jeg har spist så mye, men et sted gikk det visst galt. Har spist nesten en hel boks makrell i tomat, og det ble skrekkelig mange kalorier!! Men sunt er det jo, så det får være en mager trøst...

 

I morgen kommer den for min del fryktede helga. Da er det ikke lett å holde seg i skinnet, men jeg skal unne meg en godbit på lørdagskveld. Og da snakker jeg SJOKOLADE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei giraffe :) vi har våre dager alle sammen da det blir litt for mye, mens andre dager går det sååå lett :) ...i noen dager nå synes jeg det har gått så bra! og kanskje i morra er det din tur til å føle at det går strykende, og jeg sliter......sånn er det, men vekta vår går rett vei, nedover og det skal den fortsatt gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

Her kommer nok en evig slanker!!Er 48 år' date='gift med 2 voksne barn og en liten søt hund. Ønsker å delta på denne tråden jeg også!! Har gått kurs hos GR før,også på nettet! ....men de kjedelige kiloene kommer tilbake etter ferier etc

Nå er buksa på jobb altfor trang igjen:(

I dag har jeg startet igjen......blir så oppgitt av meg selv.Stadig sklir det ut. Ønsker å ta av7-8 kg før mai mnd. Oj,det blir nok tøft!! Men,et mål må man jo ha.

I slutten av mai skal vi nemlig på båtloffing i Hellas. Da bør jeg ned på normalem igjen,ellers kommer jeg hjem med enda flere kilo i bagasjen!![/quote']

 

Hei Augusta. Fik lyst til å skrive til deg. Jeg er også en av de voksne i 40 åra, men bikkje som turkamerat og en drøm å bli lettere til Hellasturen til våren. Da skal jeg gå i fjellet på Pelepepones. Kanskje vi må legge en plan sammen så ikke fetaosten og rødvinen gjør alt helt forgjeves. Uansett hvor lange turer jeg går, så klarer jeg ikke å holde vekten på hellasferiene mine. Kanskje noen andre her har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker alle en god helg :)

 

....vi har vært ut å spist pizza sent på ettermiddagen i dag, ble så daff jeg at jeg har sittet på sofaen siden...blir nok ingen gåtur i dag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza her òg i kveld, mst :)

Hjemmelaget er bortimot fast på menyen fredag kveld hos oss.

Var damene fornøyd med fruktfat istedet for sjokolade?

 

Hei til tt61 òg.

Mye god mat og lite trim i ferien er kjent fenomen, ja...

Spesielt for mye god mat & drikke, for min del!

 

Giraffe - makrell i tomat er jo sunn kost! Absolutt ikke det verste å ha for mye kcal på!

 

Kalkunfilet & ris høres ut som en god jobblunsj, Augusta :)

 

Jeg har hatt fri fra jobb og hatt en solid trimdag i dag! :)

Først skogtur med to nabodamer i 45 min, så svømming i en time, for så å avslutte med en 80 minutters svett fjelltur med vofsen min.

Har nok tatt for mye møllers tran i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annamaria

mst67 og giraffe---Det er ikke alltid det går like greit, etter to uker der jeg fikk en liten "pangstart" så har denne tredje uka "stått" stille...bortsett fra 1 cm mindre over livet ;-) I kveld blir det en tur ut å spise sammen med sønnene mine, da skal jeg kose meg, og så...fra i morgen av er det påan igjen. For...det er ikke aktuelt å gi opp i allefall. For å skryte litt av meg selv så har jeg ikke smakt NOE sukkerholdig og det verste av alt.....jeg har ikke lyst heller! Deiiilg :) ha ei flott helg folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker alle her inne god helg!! Helgene er litt vanskelige ja:) I kveld skal jeg lage svinefilet til min datter og meg ,siden vi er hjemme alene;-)

 

tt- 61 Jeg har faktisk aldri vært i Hellas tidligere,utolig nok! Så det blir spennende.Ser for meg at vi også skal gå mye,så da kan man jo unne seg litt mer av alt det gode! Men det kommer alltid noen kg med ferie. Vi får forberede oss i kor vi da!!

 

Imorgen skal jeg lage litt tapas. Salmalaks,scampi,kjøttboller med div tilbehør- kommer nok til å spise for mye da,men,men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mst67 og giraffe---Det er ikke alltid det går like greit' date=' etter to uker der jeg fikk en liten "pangstart" så har denne tredje uka "stått" stille...bortsett fra 1 cm mindre over livet I kveld blir det en tur ut å spise sammen med sønnene mine, da skal jeg kose meg, og så...fra i morgen av er det påan igjen. For...det er ikke aktuelt å gi opp i allefall. For å skryte litt av meg selv så har jeg ikke smakt NOE sukkerholdig og det verste av alt.....jeg har ikke lyst heller! Deiiilg ha ei flott helg folkens [/quote']

 

Er det ikke godt at det i allefalll vises på målebåndet når vekta står stille.....det synes i alle fall jeg :) ....men vi må nok regne med litt opp og ned, og ikke gi oss fordi vi har vanskelige dager, da blir vi aldri fornøyd :)

vet du annamaria, jeg har heller ikke lyst på noe sukkerholdig, kjemperart spør du meg.....men sånn er det, og glad er jeg for det :)

Lykke til videre, kos deg i kveld *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

I helga er småjentene mine på overnattingsbesøk, så det er veldig stille og "rart" her hjemme......vet liksom ikke hva jeg skal finne på...men tenker jeg går en lang tur, tar litt solarium og går hjem igjen etterpå:)

Skal lage kyllingfilet utpå kvelden og kose oss foran tv'n....men aller først ut på tur :)

 

Merto: ja, frukten forsvant fort gitt...hehe....så det falt i smak ja, så det skal jeg fortsette med, tenker det blir fruktfat i kveld også, når mannan attpåtil likte det :)

 

Ha en super helg dere *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Augusta. Fik lyst til å skrive til deg. Jeg er også en av de voksne i 40 åra' date=' men bikkje som turkamerat og en drøm å bli lettere til Hellasturen til våren. Da skal jeg gå i fjellet på Pelepepones. Kanskje vi må legge en plan sammen så ikke fetaosten og rødvinen gjør alt helt forgjeves. Uansett hvor lange turer jeg går, så klarer jeg ikke å holde vekten på hellasferiene mine. Kanskje noen andre her har noen gode råd?[/quote']

 

 

Hei hei tt61 :) velkommen til tråden vår du også :) koselig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Måtte flire litt nå. Jeg er tydligvis ikke alene i verden :))

Jeg skal til Hellas i juni.

Født i 1961, gift, 2 voksene barn, hvorav 1 stk bor hjemme, den eldste sørger for at jeg blir bestemor i august ( jeg har foreslått at dersom det blir jente bør navnet bli augusta). Er en evig slanker, gått på GR kurs, pr. nett og vanlig kurs+ flere andre kurs. Etter at vekta går ned, så er kiloene plutselig på plass. Er i starten på overgangsalderen,, ikke noe å gjøre med, det er bare å kjempe litt hardere. Mine jobb- bukser begynner også å bli veeeldig trange. Har aldri turd å gi meg selv en frist på vektnedgang, men nå frister det å si 10 kilo til juni. Ialfall 7.

Har nå funnet frem sykehusdietten, skal følge den sånn nesten i 2 uker.

Prøve å få orden på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Måtte flire litt nå. Jeg er tydligvis ikke alene i verden :))

Jeg skal til Hellas i juni.

Født i 1961' date=' gift, 2 voksene barn, hvorav 1 stk bor hjemme, den eldste sørger for at jeg blir bestemor i august ( jeg har foreslått at dersom det blir jente bør navnet bli augusta). Er en evig slanker, gått på GR kurs, pr. nett og vanlig kurs+ flere andre kurs. Etter at vekta går ned, så er kiloene plutselig på plass. Er i starten på overgangsalderen,, ikke noe å gjøre med, det er bare å kjempe litt hardere. Mine jobb- bukser begynner også å bli veeeldig trange. Har aldri turd å gi meg selv en frist på vektnedgang, men nå frister det å si 10 kilo til juni. Ialfall 7.

Har nå funnet frem sykehusdietten, skal følge den sånn nesten i 2 uker.

Prøve å få orden på meg selv.[/quote']

 

**Hei på deg maraton så koselig da :) ...lurer på hva er sykehusdietten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...