Gå til innhold

nytt år nye muligheter ned 7 kg til sommeren 2010:-)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Snegla:Gratulerer så mye med dagen,håper du har en fin dag:)

 

Lykke til på veiedagen imorgen eller fredag folkens.Jeg venter til fredag!

 

nikkoline: vet akkurat hvordan du har det,80 kg er ingen morsom vekt:-(( er sikker på at du kommer under 80 igjen,stå på!

 

flinke trimmere forresten,kjempebra:-) tommel opp!

 

sisee:huffda og usj,snegle i sengen,må ha vært ekkelt å komme borti den..grøss.

 

imorgen er det jobb igjen også er det helg,godt. Har fått mensen denne uken så blir ikke akkurat noe gøy å stå på vekten fredag,er sikker på at jeg har gått opp,sukk.:-(( meeen går ned igjen til uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Gratulera med dagen, Snegla! :(

 

Kom meg ut i dag og, men da var bare så vidt. Ikkje motivert i da heila, men desto bedre føles da no. Gjekk tungt då, var skuffa over kor dårlig form eg følte meg i. Men da har vel heller med at eg kjørte bakkeløp heila tida omtrent.

Skal prøva å få meg ein tur i skogen på fredag morgen, for då kan eg jogga på skogsveier. Asfalt kan eg bare glemma, når eg får så vondt i beina kvar gong.

 

Eg har ein grusveg eg kan jogga på, og den er ikkje så lang. Dvs. inn på grusveg, og så deler den seg i to. Til høgre har eg ein liten, men bratt bakke. Til venstre er da ei flate før ein lang og bratt bakke. Så eg driver på å jogger opp ein bakke, får igjen pusten, jogger ned og opp neste. Må unektelig sjå rart ut for dei som står nede på vegen og ser meg. Prøvde meg to ganger på den lengste bakken, men så måtte eg gi meg. Blodsmak i munnen og ein reel frykt for å hosta opp lungene.... Satser på at eg klarer litt meir neste gang.

 

Dumt at eg ikkje kan registrera jogge i bakker her, men eg plusser på eit par min jogging i staden. Å jogge i bakker må jo brenna meir kcal enn på flaten, eller tar eg heilt feil no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sliten idag,men kan jo bare slappe av resten av dagen.Vært på jobb,og etterpå ble det litt shopping.

 

Var en tur på plantasjen og kjøpte blomster,og etterpå en tur på sparkjøp.Kjøpte noen nye lange t skjorter og tunika. Mye fint der nå.

 

Imorgen er det veiedag igjen da,håper jeg har gått ned,men tror ikke jeg har det siden jeg jo har mensen og vekten alltid går opp da..sukk:-)

 

Håper du hadde en fin bursdag igår,Snegla..:-)

 

Lykke til på veiedagen imorgen jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blei da ein 40 min tur med naboen. Kjekt å ha nokon å skravla med til ein forandring, trur me må gjenta da. Er usikker på om eg ser fram til veging i måro. Eg føler meg ikkje akkurat lettare, men da kan ha noko med ein kvelds som bestod av knallgode. grove vafler. Blir uansett spennande i måro. Har prøvd å registrera maten denne veka, samt at eg har vært litt flinkare med trim. I måro skal eg ha meg ein lengre joggetur i skogen, men da blir jo uansett etter veging då.

Om eg ikkje går ned i måro, må eg forandra på maten på ein eller anna måte. Må nok litt opp i kcal i så fall, men kan ikkje heilt forstå korleis eg kan spisa meir enn eg gjer i dag. Er jo god og mett eg, sjølv om eg teller kcal for harde livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6/8: 79.6kg

13/8:78.7kg ned 0.9kg.

19/8:78.1kg ned 0.6kg

27/8:79kg snufs opp 900 gram!

3/9:78.1kg ned 900 gram

10/9:78.8kg opp 700 gram:-(

17/9:

24/9:

1/10:

 

ble dessverre opp 700 gram denne gangen,men er ikke overrasket,siden jeg jo har mensen,og går alltid opp da.Bare å brette opp armene igjen.:-))

 

god fredag og helg folkens:-)

 

frigg:Gratulerer med nedgang,så flink du har vært!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 500 gr denne veka. :( Kunne ha vært endå meir, men eg er egentlig overlykkelig over å ha gått ned overhodet.

 

Dagens trim er unnagjort, med ein 45 min løpe/ gåtur på skogsvei. Kjenner da godt i beina no, siden veien stort sett består av bakker, og da er lite flatt. Kcal- messig ligg eg på rundt 1400 kcal til dagen, og da går veldig greit. Meir enn da kan eg ikkje få i meg, for då stopper alt opp.

Er oppe i 6 tp no, men tviler på at eg klarer meir før søndag siden eg ikkje har barnevakt. I måro er da dugnad på lekeplassen, så eg får nå rørt litt på meg.

 

Dagens tall:

Vekt: 67,7 kg (-500 gr)

Midje: 81 cm (-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.09.10 64,8

06.09.10 65,5

30.08.10 66,0

23.08.10 66,5

16.08.10 68,2

09.08.10 66,6

02.08.10 ingen veiing

26.07.10 69,1

 

Wow! Trodde jeg hadde veid 65 kg sist uke, så jeg trodde jeg hadde gått ned 200 gram, helt til jeg gikk inn her og så det faktisk var 700 gram..!

 

Skal kjøpe målebånd idag, så måler jeg i morgen. Har ligger på 87 rundt midjen, men det er noen uker siden, så hvem vet..

 

Du er nede igjen neste uke, Minni!! Stå på!

 

Gratulerer med nedgang Sisee og FRigg!!! Herlig! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle dere som har gått ned! Fantastisk flinke er dere! Jeg må nok joine deg, Minni. Vekten har gått OPP denne uken (dvs to uker siden jeg veide meg sist). Faktisk så mye som 1,4 kg... : (( Kan ikke skylde på mensen heller, må nok bare innse at det ble for mye kos i syden.

 

Bare en ting å gjøre: Full skjerpings!

 

Har i alle fall vært på trening tre ganger denne uken: To ganger zumba, kjempegøy trening og en gang aerobic. I ettermiddag reiser vi på hytten så det får bli noen gode turer der i helgen.

 

Ha en goood helg, alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål til dere: skal vi fortsette med tråden 7 kg til sommeren,eller skal jeg lage en ny tråd? for meg kan vi godt fortsette med denne tråden,men vet ikke hvordan jeg skal få endret på overskriften.Noen som kan hjelpe??:-))

 

 

Da var dagens trim unnagjort,hadde ikke trodd at jeg skulle orke 45 min aerobic,men gikk bra. 1.6 trimpoeng idag. 1.9 kg til nå:-) puh.

 

skal snart sette igang med middagen hjemmelaget pizza(bruker en grete roede oppskrift).

 

kaika:huffda,så kjedelig at du har gått opp,men er sikker på at du går ned neste uke,stå på. Du har jo vært flink med trimmen da:-))

 

Gratulerer med nedgang til sisee og snegla,kjempebra!!!:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det helg. Jammen på tide. Håper ingen har planer om å kreve mye av meg i kveld :-) Dessverre kom jeg utfor en skål med havreflarn i dag. Slett ikke noe godt selskap, og hjernen slo dessverre ikke inn. Jaja. Det blir høy fart hele helgen, det går nok av igjen.

 

Gratulerer til alle som fikk av litt denne uken, og til Minni og Kaika; det går i rykk og napp. Neste uke blir sikkert bedre!

 

Hva tråden heter er ikke farlig for meg, Minni. Jeg har i hvert fall en tendens til å se etter navnet ditt i stedet.

Men jeg lurer på er om det er mulig å skifte menyer? Ser ikke sånn ut, men det hadde vært nyttig...nå når det ikke er for kaldt sykler jeg så mye jeg klarer (derav alle trimpoengene, 16 hittil denne uken :-)) men klarer ikke det til vinteren, så da er jeg redd kaloriinntaket også må ned. (Skal vel litt til å være så heldige å få en lang snørik vinter igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,frigg,da fortsetter jeg på denne :-)

 

 

Det med å skifte menyer er lett,du går inn på Min profil til venstre ,gå nedover til du ser det står meny,trykk på denne,der kan du bytte til hvilken meny du vil( jeg har 1600kcal) .

 

håper dette var klar tale,hehe:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladde litt og så at Minni har hatt musunge i senga,går det an he he.

 

Jeg har det såm travelt at jeg nesten ikke henger med i svingene.Mye av skylda får den intensive treningen jeg har.

 

Har vært på en times fjelltur i dag tidlig,i går var det 4 timers tyttebærtur.

 

Har nå fylt opp kjøleskapet med masse sunn mat,salater og skinke,kylling og fisk,så det må vel bli en sunn uke.

 

Har ikke veiedag før onsdag denne her uka.

 

Jeg skal til Kreta,under to uker igjen,skulle så gjerne sett 75 tallet til da,men det her går trått og smått,så må nok puste inn tålmodighetsluft,tro om jeg får kjøpt kvote:)

 

Nå skal jeg på jobb og tjene noen slanter,lommepenger på kreta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god søndag!!

 

fint vær idag sol!! måtte det vare leeenge.idag kommer mannen min hjem,gleder meg til det.

 

nikkoline: hehe,ja det går ann å ha musunge i sengen,trodde nesten ikke min egne øyne.er nok en katt som har dratt den inn..hehe..men får håpe det ikke skjer igjen!

 

hei ,luciano: ha en fin ny uke du også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bretter opp armene igjen etter en helg med mye mat og nå VIL jeg ned minst en kg innen fredag. Skal holde meg til rundt 1500 kcal per dag,og få minst 6 trimpoeng.

 

nydelig vær idag sol og blå himmel,så skal sitte mye ute idag:-))

 

ha en fin mandag,og uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget meg en kyllingsalat,men salatkyllingen på Rema er nok ikke så god,bytta over til brødskive.

 

Er igang med pizza,har to i huset som skal løpe birken til helga,de fyller på med god mat.

 

Uuuu ingen trening i går,halsvonde satte en stopper,er mye bedre i dag etter c vitaminer og buff i halsen.

 

Det er sååå deilig å føle at jeg nå er inne i en god livsstil.Jeg kjenne det på hele meg.Men nårtid skal det gi et hopp nedover på vekta?.Hvorfor kan ikke slike fornuftige tanker innhente og fange meg,at det er best å la maten ligge på fatet.Og hvorfor har jeg fått mat og snop som en sak jeg må sloss med smeg selv om?

 

Hvorfor har jeg en forestilling om at mat og meg er vanskelig?Er det ikke bare å spise fornuftig uten den dårlige samvittigheten og vanskelighetene skal komme,forstår det ikke.Når jeg forstår er tiden på slanking over.Jeg sier ikke dette fordi jeg føler meg svak og trenger masse instruksjoner,de kan jeg i hopevis.Men jeg tenker generelt på hvorfor jeg i hodet mitt tillater en kommunikasjon som fører meg inn i en tillstand som jeg ikke vil....

 

I dag er det bare litt slitsomt å tenke på at jeg på ny må sloss med de samme kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt litt trim idag 1.2 trimpoeng..ergosykkel....puh.:-)

 

skal trene imorgen også enten zumba eller aerobic.

 

 

Nikkoline: skjønner godt at du byttet over til brødskive når ikke kyllingsalaten var noe god.

håper du blir bedre snart,god bedring:;-)

 

fint å høre at du har fått en god livsstil,er sikker på at du går nedover i vekt snart,er bare å stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstreeeeeeeeeeeemt godtesyk idag, men klarte å slå meg til ro med cottage cheese og yoplait jogurt nå.. Har ikke spist godteri på 3 uker, så må klare å holde meg litt.

 

Men jaiks, drakk 2 kopper regia pose kakao på nattevakt.. ikke lett-versjonen desverre.. 500 kcal! Kom opp på 2200 kcal igår, og rundt 1800 idag. Får håper det blir mindre imorgen ;)

 

Nikkoline: Livsstilsendring er ikke lett, og noen ganger må man kjempe ekstra hardt for å komme seg dit man vil. Tenk så langt du har kommet, i forhold til hvor du var når du startet. Jeg tenker ikke nødvendigvis i kilo, men eksempelvis bedre kunnskap om matvarer, du har sikkert lært hva/hvor mye kroppen tåler eller ikke tåler, og ikke minst at du har MOTIVASJONEN og VILJEN til å endre livsstilen!

 

Hvorfor er tanken om at du til eksempel har lyst på en is viktigere enn tanken om at du har lyst på en tomat? Tanken om tomaten ofrer du ikke like mye oppmerksomhet som tanken om at du har lyst på isen, fordi isen er fy fy og fører til dårlig samvittighet. Neste gang du får tanken, så javel, tanken er der, men du kan velge å ikke gå videre med den (ikke forestille deg hvordan isen vil smake etc). Tenk "å, der var den tanken, men det er bare en tanke".

Tanker er ikke det samme som fakta! At du tenker at en is ville vært det beste i verden, er ikke det samme som at den faktisk er det. Du har sikkert falt for fristelsen noen ganger (i likhet med alle oss andre), og etterpå tenkt at det ikke var så godt likevel.. :)

 

Mulig jeg gikk av sporet her, men.. Du styrer tankene, de styrer ikke deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa, ja... I perioder er det litt tungt, ja... Jeg sliter en del med motivasjonen for tiden. Merker godt at de negative tankene kommer sigende. Vet jo at jeg styrer tanken, at tanken ikke styrer meg, men... Veldig klokt sagt, men akkurat nå føler jeg meg viljeløs og litt oppgitt. Gikk jo opp en del på fredag, og så snek jeg meg til en veiing i dag og hva hadde skjedd?? Jo, OPP 0, 3 kg til!!

 

ÆÆÆÆSJ..... Har en tendens til å trøstespise, og er litt der nå. Skal skjerpe meg!

 

Positivt: Var på zumba i går - kjempegøy!

 

Ellers: Ha en fin uke, alle dere flinke, kjekke damer! Prøver å forestille meg hvordan dere ser ut - rart med ett sånt nettforum, en blir godt kjent, uten egentlig å kjenne hverandre likevel. he, he... bare noen tanker en tirsdag formiddag.

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant,den første tanken

 

hva skal vi gjøre med den???

 

Den kommer ofte hurtig,uten at vi når å tenke,nærmest en impuls,elektrisk støt.

 

Hvis vi greier å fange den tanken,ta den mellom hendene og gnir vekk støvet og får den til å skinne,når vi sender den i retur så har den forandret mening.

 

Mye bedre at Nikkoline skinner og stråler enn at hun putter i seg noe som får henne til å føle seg groggy.

 

Så flott Kaika at vi og kan dele slitsomme tanker:)

 

Kaika kanskje vi skal møtes til våren alle sammen,et sted i midt norge,kose oss,trene i fjellet fordi vi bor på et sted hvor det er tilgang til natur.

Så lager vi repotasje til Roede klubben.Det hadde vært gøy:)

 

Kaika stå på ikke fortvil,dette skal vi klare!!!

 

Det som er verst er å legge på seg masse,surt ikke gjør det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nyydelig sol idag,ble heldigvis ikke noe av det regnværet de spådde,og glad er jeg for det!:-))

 

Så dagen skal nytes ut.Gikk meg en lang tur nå,langs elven, 45 min ,puh, 1.2 trimpoeng.kjempefornøyd med det. skal snart lage med lunsj.knekkebrød med pålegg.

 

kaika: ja,zumba er kjempegøyal trim. prøver å trene zumba en gang i uken.de 300 grammene går du ned igjen ,det er jeg sikker på.

prøv å tenke positivt!!

 

hehe,ja du sier no det er rart med et slikt nettforum,skulle nesten ønske det var bilde her slik at man så hvordan du så ut:-)

 

ehm,jeg har bestilt meg den boka til paul mc kenna. liker å lese slike bøker,kanskje det er noen flotte tips der!

 

snegla: mmm,høres godt ut med cottage cheese og yoghurt,namnam.bedre enn å spise sjokolade.:-))

 

så at a-ha skulle ha konsert i oslo konsert hus eller hva det nå heter,men 1200-1800kr per billett,det betaler jeg ikke,synes det blir for dyrt! eller hva mener dere? får heller gleeeede meg til konsert i desember!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...