Gå til innhold

nytt år nye muligheter ned 7 kg til sommeren 2010:-)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Gratulerer med halv kiloet snegla:)

 

Jeg kjenner energien stige etter at jeg har kuttet ut alt snop og redusert matinntaket.Treningen gjør meg litt støl,mye på engang.Men jeg vil raskt tilbake til der jeg var.

 

Føler meg flink fordi jeg ikke har kjøpt noe snop i forbindelse med mensen.Har faktisk ikke hatt behov for noe heller:)

Vi har hatt personaltreff,og det ble ute i busjen halvtimes hurtig gange med ryggsekk.Spiste noen lammepølser og lumpe.De nye som er små,4 stk er ca 100 gr.

Kaffe og vann til dessert.

Vi planlegger en ny tur i september,da blir det i fjellet.

Kan ikke snikveie meg fordi vekta er fri for batteri,kanskje like bra,er hoven og tung pgadet måndtlige.

 

Lørdag skal jeg på ny lang fjelltur,vil bare benytte høsten til å få en pang start på veien nedover på vekta.

Fins det liten lett vekt jeg kan ha med meg til Hellas? Leste her inne om ei dame som tok vekta med,smart!

Jo snegla,et poeng der vekta følger på etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Lurer nesten på om eg har blitt avhengig av trening. Blir jo bare 30- 40 min kvar dag, men må liksom ha da. Satser på ein ny joggetur i kveld, men akkurat no er eg veldig mett av middagen. Heimelaga blomkålsuppa og nybakt foccacia. Mykje sunn olivenolja der, så får eg heller sjå mellom fingrane på kcal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaika: god tur,kos deg masse:-)

 

Gratulerer med nedgang,så flink du har vært.#klapper#

 

Gleder meg til jeg står på 75 kg!!!;-))

 

ble ingen trin idag,men ble trim igår 1. poeng.trimsykkel. Imorgen skal jeg på jobb,tok meg fri idag,formen har ikke vært helt på topp heller,så godt med en fri dag. Ble litt shopping idag også.

 

snegla:ja,så det på nyhetene at danske ferja var innstilt.håper det ble tur på deg idag:-) jepp,forsto hva du mente med stillstand. takk for trøst.håper å ha gått ned litt til imorgen,men da jeg sto på vekten idag sto den på det samme som igår(veier nesten hver dag).

 

nikkoline: flott å høre at det går bra med deg,høres kos ut med fjelltur. Har en topp vi pleier å gå en gang i året,så nå er det på tide å gå dit igjen,flott utsikt.

 

frigg:gratulerer med nedgang,kjempebra!!!

 

ha en fin kveld.:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8/7

I dag kan eg feira 1 veka med trim kvar dag, veldig fornøyd med da. Gå/ joggetur i kveld, og eg måtte utvida løypa mi litt. Dess meir eg klarer og jogga, dess kortare tid tar jo turen. Så fra i dag av, blir da ein avstikkar opp ein grusveg og. Kjente da gjorde godt for kroppen å jogga på grus igjen. Eg trur eg må skifta batteri i hodelykta, for no begynnar da å bli mørkt om kvelden. Da er nokre få gatelys langs løypa, men dei er ikkje slått på endå. (Er vel sparing i kommunen.)

 

Når eg tusler rundt i halvmørke om kvelden, er da jo ikkje til å unngå at eg kaster eit blikk mot stoveglasa rundt om. Og i kveld passerte eg eit glas der da stod to orkidear i full blomst. Da var vel rundt 10- 15 blomstrer og knoppar på kvar. Lura på om eg nokon gong klarer da.

 

Nikkoline: Misunner deg dei fjellturane. Her eg bur er da eit "fjell", men da er så bratt at eg trudde aldri eg skulle komma meg opp i sommar. Nærma seg kanskje eit nytt forsøk no. Eg synest da er fantastisk å gå i fjellet.

 

Frigg: Eg klarer nesten ikkje å forstå korleis du har klart 20 trimpoeng. Da er utrulig mykje! Imponert.

 

Minni: Håpa formen din kommer seg, ikkje noko stas å gå halvdårlig.

 

Litt småmisunnelig på Kaika og Snegla no, som får "lufta" seg litt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mine kjære.

Her kommer en midtnattssonate.Har ikke smakt på noen ulovligheter i dag.Bruker å innbille meg at jeg må ha noe å tygge på når jeg kommer seint hjem, som nå.

 

Men det gjør jeg altså ikke,det går greit med en kaffekopp.

 

Månen lyste så fantastisk stor og gul,vi har virkelig hurtig skifte fra sommer til høst her oppe i nord.Plutselig faller mørket over oss ved 21 tiden,nettopp var det lyst døgnet rundt.

Det er jo egentlig spennende å bo i norge,men gleder meg til ei uke i hellas i sept.

 

Sisee, har du hørt om treningsnarkoman?,kommer sikkert av at det går an å bli avhengig he he.Vi har masse fjell her noen lette og andre tunge å prøve seg ut på.Den jeg klatret i sist er råbratt,mange tør ikke se ned.Jeg fikk vondt i knærne og de er ennå ømme.Min mer eller mindre faste rute kaller jeg og for fjelltur,selv om det vel kan kalles mer for bakker.men det bærer rett opp,kun to små flatere parti resten er ganske så bratt og rett opp. God natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blei +0,5 på vekta i dag. Har riktignok gått inn 1 cm i midje, men... Kjenner eg er tung i kroppen i dag, men rekner med at eg ikkje har vendt meg til å trena litt kvar dag. Går vel nokre veker før kroppen er 100% med på da. Dessuten bygger eg visst lett muskler, og da har vel noko å sei. Litt trening med 30 days shred dann og vann, og eg har fått imponerande bicepser. Hahaha.

 

Korleis gjekk da med dere andre som skulle vega i dag då?

 

Dagens tall:

Vekt: 68 kg (+0,5)

Midje: 81 cm (-1 cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6/8: 79.6kg

13/8:78.7kg ned 0.9kg.

19/8:78.1kg ned 0.6kg

27/8:79kg snufs opp 900 gram!

3/9:

10/9:

17/9:

24/9:

1/10:

 

jeg veide litt mindre for noen dager siden ,men gått fort opp på noen dager! det kan da ikke stemme???snufs. synes jeg selv har vært flink,men nå er det skjerpings! full skjerpings nå,jeg vil se 77 tallet.

 

god helg folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisee: snufs,ble oppgang her også,hele 900 gram!! men nå er det full skjerpings altså!

 

kjedelig at du har gått opp 500 gram da,men vi gir oss ikke:-)))

 

nikkoline: så flink du var igår da som ikke spiste noe snop.:-)er sikker på at du går ned i vekt..:-)

 

skal prøve å få trent i helgen gå tur eller sykkel tur. er fint vær nå og håper det blir slik hele helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Minni, så dumt at du gjekk opp. Men du får utnytta finværet i helga til ein tur då, er vel ikkje så ofta da er fint vær på denne tida av året.

 

Eg har hatt ein kviledag i dag. Er åleina med ungane så eg kommer meg ikkje ut, men eg kjenner at da har gjort godt å kvila og. I morgen er da cup for eldste, men eg skal prøva å klemma inn ein joggetur i skogen i løpet av dagen. Tør ikkje jogga i skogen om kvelden, så eg må ta da i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer:)

 

Jeg sovnet langflat på sofa,altså i går kveld.Kaffekanna som var fylt til randen i gårkveld sto like full men kald da jeg våknet.Den var fikset for der er det ikke kalorier.

 

Har litt dårlig følelse fordi jeg ble fristet til å ta ekstra bit pizza og litt potetchips.Vi har to motsetninger i huset.Jeg som vil ned i vekt og gutten som trener masse og trenger kalorier.Jeg hadde ikke laget pizza i går var det ikke for han.Men med unnskyldninger blir jeg slank.Bretter opp ermene og legger ut på nye eventyr i fjellet.Skal på blåbærtur og kombinerer det med med tur i fjellet.

 

Jeg liker heller ikke turer i mørket så satser og på å få de unna på lys dag,vil og skal benytte høsten på å legge i fra meg noen kilo.

 

Har startet noe som kalles slite uka,jeg skal slite litt ekstra for å oppnå det jeg vil.I dag skal jeg reparere for gårdagen,så det blir bare en kyllingfilet og grønnsaker til middag.I morgen skal vi ha reinsteik,magert og eksotisk. jeg skal legge inn mer hard trening og situps. Ha ei flott helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisee: snufs' date='ble oppgang her også,hele 900 gram!! men nå er det full skjerpings altså!

 

kjedelig at du har gått opp 500 gram da,men vi gir oss ikke:-)))

 

nikkoline: så flink du var igår da som ikke spiste noe snop.:-)er sikker på at du går ned i vekt..:-)

 

skal prøve å få trent i helgen gå tur eller sykkel tur. er fint vær nå og håper det blir slik hele helgen.[/quote']

Minni Det ble litt mager potetchips på kvelden:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg tatt helg med god samvittighet. Slo til med ein 2- timars gå-/ joggetur delvis på skogsveg og delvis i marka. Ekstra fornøyd med at eg jogga nesten halve vegen heim. Så i dag fekk eg 4,3 tp, og endte på 8 tp denne veka. I måro må eg nok ha meg ein kviledag, for beina mine har fått gjennomgå i dag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg klarte meg dårlig gjennom fredagskvelden,søren og.Det verste er at nå har lufta i magen kommet tilbake,er opplåst.Tror jeg har fått overfølsom mage,et eller annet jeg ikke tåler

 

Men på lørdag gikk jeg i fem timer på fjellet.Tok innimellom noen hardere svette økter.

Har fått meg mange lange fjellturer.Vi har så fantastisk flott vær så må bare benytte oss av det.

 

Den ene gutten min bruker å gå noen av de samme turene med pulsklokke og med beregnet at jeg er tyngre og bruker mer energi så stemmer beregningen bra.26,2 trimpoeng.Tenk om jeg hadde slik energi hele året.Vanligvis ligger jeg på 8-12 poeng og da har jeg tattmeg sammen for å klare det.

 

Høsten er min gulltid:)

 

Jeg er ofte inne her nå,vil ta et tak for å få vekta ned mot det den var før ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått trent idag25 min ergosykkel(et trimpoeng)-. sist uke ble det ikke mer enn 2.5 trimpoeng,så denne uken skal jeg brette opp armene og få minst 8.

:-)

 

målte meg idag,og har ikke gått ned så mye i cm,men er fornøyd med 1cm rundt midjen.

 

Håper dere har hatt en fin helg,har slappet av og gått en liten tur.Gubben stekte vafler igår ,og de ble ¨kjempegode,ikke ofte han lager vafler,men det skal han jammen få gjøre mer:-) hehe..

 

sola skinner idag,og håper på fint vær resten av uken også,lei av regnværet nå,synes vi har fått nok!!!

 

nikkoline: så mange trimpoeng 26 trimpoeng er jo supert. jeg synes det er lettere å trene på høsten enn om sommeren. er sikker på at du klarer å gå ned i vekt,nikkoline,:-)

 

sisee: 8 trimpoeng er kjempebra,høres koselig ut med en gåtur i skogen.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blei 1,3 tp i dag. Kjenner at gåturer ikkje er nok lenger, kun om eg går i marka/ fjellet. No vil eg bare jogga, hadde aldri trudd eg skulle tenka det.

Problemet er at eg må visst ha meg nye sko, dei demper ikkje godt nok. På grus fungerer dei kjempefint, men eg får så vondt i beina når eg jogger. Så fram til eg får shoppa, blir da til å jogga opp og ned ein grusveg i nærheten. Den går meir eller mindre rett opp, så eg skal nå få slita uansett.

I helgene skal eg ha meg ein lengre joggetur i skogen er planen.

 

Minni: Bli med på 8 tp denne veka. :)

 

Nikkoline: 5 timer i fjellet høyres herligt ut.

 

Eldste jenta hadde sin første karatetrening i dag, og kom heim fullstendig hekta. Tok til og med armhevinger på gulvet! Tøff 7- åring eg har. :)

Eg har vurdert om eg skulle kasta meg med på karatetrening, men tør ikkje siden da bare er barn på nybegynnergruppa. Men no vil visst samboeren min begynna. Synest han er tøff eg, som begynner på karate når hen fyller 40. Dessuten trenger han trimmen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi:)

sant Minni,mye lettere å trene om høsten enn ellers.Lurer virkelg på hvordan jeg skal opprettholde mine nye spreke vaner.Jeg elsker å være ute i godt høstvær.Men får vel være fornøyd over det som til enhvertid er,og gjøre det beste.

Sisee,Jo det er deilig når en stadig utfordrer seg selv,og oppdager at en faktisk har hatt utvikling.Herlig:)

 

Ikke så mye men vekta har snudd.-600 gram,veier nå 80,8.Tror snuprosessen hadde tatt lenger tid om jeg ikke hadde satt i gang stor treningsprogram.Jeg kan få stillstand som varer etter en sånn spiseferie.Var faktisk gått inn hele 5 cm i midjen.Men hadde mensen sist gang.

 

I dag har jeg fått tynt meg sjikkelig sammen med ei sprek venninne.Hun er ganske tung,men trent jevnt i 10 år så hun er meget veltrent.Hun forbrente 1300 kcal på 3 timer,bruker pulsklokke.Jeg er lettere og regner med ca 1000-1100 kcal.Vi brukte staver,det øker forbrenningen med ,var det 10 %??

 

Mannen min og ene gutten skal til birken og løpe om noen uker.Gutten våres gjorde bra løpeøkt på skitrening i dag,ble nr 3 av 40,så kanskje blir det bra resultater på birken.

Når jeg går ned noen kilo til så skal jeg begynne å jogge litt.Gode sko med demping er veldig viktig Sisee,du kommer ikke til å angre på det kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der gjekk eg på ein smell. Har akkurat trødd i meg ein halv pakke sjokoladekjeks, og da var godt. Har vært så flink i da sista med mat og trening, men eg føler eg ikkje får noko igjen for da. Kombinert med ein gryande forkjølelse og dårlig form, klarte eg ikkje å stå i mot. Og no har eg fått vondt i halsen og.... Usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puh,idag ble det bare 20 min styrketrening,orker ikke mer,da jeg er litt trøtt.no idag:-( fikk ikke sove så godt inatt da de drev på med veiarbeid her...håper det regner inatt så de ikke ¨får jobbet..hehehe..neida..:-)uansett så stopper nok ikke regnværet dem!

 

blitt 1.8 trimpoeng til nå,6 poeng igjen til mål. prøver å holde meg til rundt 1600 kcal pr dag!

 

Kan tenke meg at kaika storkoser seg på ferie:-) gleder meg til polen tur (Gdansk) om 3 uker!

 

Nikkoline:gratulerer med nedgang,-600 gram er kjempebra.snart er du under 80,stå på!!

 

 

Sisee: god bedring,håper du blir fort frisk:-) lov å unne seg noe godt når en er syk synes jeg.

 

høres spennende ut med karate trening,da ,så flink 7 åring du har:-) bli med du også,det er sikkert gøy( da har jo samboeren din noen å trene med;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello igjen!!

 

Veldig bra købentur! Fikk hentet flyttelasset og ... ikke spist den sunneste maten. Hehe, det vil vise seg på fredag. Glemte joggeskoene mine der da, men de var så gamle at de måtte kastes uansett.. Kom hjem kl 02 i natt, og flytter videre imorgen tidlig.. Toget går kl 06 :-S

 

Har pakket livet mitt i en fjellsekk, men skal prøve å få klemt badevekten mellom dynen og puten. Prioriteringer! :-)

 

Godt å se dere holder formen piker! :P

 

Skriver mer på fredag, må stresspakke ferdig her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpet i dag,kan ikke si noe annet.Jeg har veldig utfordering med å sette meg inn i nye utfordringer i jobben.Har vært hos spesialist for utdanning,og en masse opplæring med medisin bruk.

 

Det positive er at jeg ikke har hatt tid til å spise,så kanskje jeg blir tynn:)

 

Det høljer ned i bøtter og spann.Blir ikke fjelltur i dag.Får nok en utfordring med treningen når det blir glatt og trist i fjellet,fordi jeg klarer bare ikke og synes at innendørstrening er like spennende.

 

Jeg lager så raskt unnskyldninger for å slippe.

 

Tror at jeg må ha noen redningsplanker til helga.Kanskje lage skinkesalat eller noe lign.Denne helga skal jeg være superflink!

 

Lykke til videre alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trim idag også aerobic, 1.8 poeng..puh:-) 50 min trim. så ble litt sliten ja. 3.5 poeng til nå.

 

ellers har jeg bare kost meg ute i solen idag,ha en fin kveld:-)

 

snegla: velkommen hjem fra Danmark. håper at du har kost deg,er jo såå fint der.

 

ojsan du måtte opp tidlig idag,håper det gikk bra med flyttelasset!!

 

nikkoline: høres lurt ut å planlegge hva du skal spise i helgen,salat er jo kjempegodt da.namnam. flytt gåturen til en annen dag du,bedre å gå tur når det ikke regner!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEISANN

 

Minni, du er jo rå aerobic 50 min,det er coolt.

 

 

I går så bestemte jeg meg bare for å dra på spinningtime, og angrer selvsagt ikke i dag.

 

Nå har jeg spist havregrøt og er på tur ut døra,skal på styrketrening.har jobb i ettermiddag så da blir det ingen trening.Jeg trenger og få rørt mer på armer og rygg.

 

En gang til,denne helga skal jeg lykkes,bare sunn mat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello igjen!!

 

Veldig bra købentur! Fikk hentet flyttelasset og ... ikke spist den sunneste maten. Hehe' date=' det vil vise seg på fredag. Glemte joggeskoene mine der da, men de var så gamle at de måtte kastes uansett.. Kom hjem kl 02 i natt, og flytter videre imorgen tidlig.. Toget går kl 06 :-S

 

Har pakket livet mitt i en fjellsekk, men skal prøve å få klemt badevekten mellom dynen og puten. Prioriteringer! :-)

 

Godt å se dere holder formen piker! :)

 

Skriver mer på fredag, må stresspakke ferdig her![/quote']

Liker den prioriteringen,sånne metoder må til.Alltid fokus,en liten glipp og ei ukes arbeid kan være bortkastet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...