Gå til innhold

nytt år nye muligheter ned 7 kg til sommeren 2010:-)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Har byttet veiedag til fredag,så vet dere det:-)))

 

Har hatt en fin helg slappet av,og ble gåtur på fredag,en liten gåtur igår også,siden vi var og så den nye holmenkollbakken.ti min oppover bakke..puh..

var jo fint vær i helgen,gubben svømte igår,jeg bare vasset litt.

 

Idag blir det trim,skal trene på ergosykkelen 30 min,så får et trimpoeng da,skal prøve 6-7 trimpoeng denne uken også.ha en fin uke:-)

 

sisee: er helt sikker på at det er pga av at du trener at vekten går opp,håper at du går ned igjen neste uke.

 

storesøster: håper du har hatt en fin helg,2.6 trimpoeng er bedre enn ingenting:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Flott at du er med på fredagsveiing, Minni! Får oss til å holde ut heeele uken!

 

Startet dagen med å gå på morgentrening - bodypump, 2,4 trimpoeng på en time! Virkelig effektiv trening.

 

Etterpå var det shoppings på Ikea med datteren min. Trengte litt småting til rommet hennes, og litt til huset etter oppussingen.

 

Ha en fin kvedl!

 

Kaika ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Jeg satser også på fredager, mye lettere å holde kontrollen i helgen med et oppmuntrende restultat på fredag!

 

Ettersom regnet plasket ned på slutten av uken takker også jeg Jillian for at jeg kom opp i 9,3 poeng forrige. Denne uken blir vanskeligere, men det er kanskje en mulighet til å holde kontrollen på maten? Nå prøver jeg å dytte innpå grønnsaker og ganske sunne saker, og håper logikken holder.

 

Såå misunnelig på Tyrkiaturen din Kaika, vi hadde en fantastisk tur med masse bading og kjempegod mat for to år siden. Både store og små håper på tur tilbake dit senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at så mange er med på fredagsveiing!

 

I dag er det soool her på vestlandet! Dropper morgentreningen og setter meg ut i solen, det er visst meldt tilskyende til kvelden. Får heller gå på trening i kveld!

 

Nærmer seg skolestart nå. Gleder meg til å begynne igjen - treffe elevene og gode kollegaer igjen. Alltid kjekt å starte opp ett nytt skoleår - nye bøker og nye skrivesaker...

 

Fint at dere står på med trimming og sunn mat. Blir sååå inspirert av dere... Nå skal jeg være kjempeflink resten av uken, så håper jeg på ned 500 g på fredag ;)

 

Ha en fin dag.

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaika: du klarer 500 gram til fredag,jeg slenger meg også med på den:-)

 

Ble trim igår 1.2 poeng..ergosykkel.syklet til en serie igår og var såå spennende ¨så gikk fint å trimme igår,hihi.

 

snegla: fint at du blir med oss på fredagsveiing:-)

 

frigg: fint at du og blir med. 9.3 trimpoeng er jo kjempebra.:-)

 

vi skal til gdansk i polen i høst og har bestemt meg for å prøve å gå ned 2 kg til da, 3-4 uker til.det må da gå?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det virkelig full skjerpings. Jeg spiste så mye crap igår, at jeg ikke engang vil liste det opp, men jeg skal heller gjøre det, bare for å få det sort på hvitt. To stk brownie, 7 sjokoladeboller (rikitnok fordelt over lang tid, men..), en halv pose toro pasta de parma og jordbærmousse. Gud. Det er som om når det først bikker over, så bikker det VIRKELIG over. Jeg blir helt oppgitt noen ganger. Idag skal jeg ta meg sammen, og prøve å gå ned de 500 grammene med dere til fredag. Nå skal drittmaten igår skrives inn i dagboken.. Jeg har bare meg selv å takke, så..

 

Gikk på vekten igjen nå, 68,6. Sist uke var jeg 66, 6, men har mensen, så håper det bare er det.. Skal prøve å komme ned til 68,1 til fredag. Må iallefall finne en übersunn frokost å starte dagen md nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har akkurat kommandert min + div. naboungar ut av huset og forkynt at med mindre da striregner, får dei ikkje komma inn igjen. I dag er da nemlig husvask her. Trur eg må føra noko av da på trim, for eg er omtrent lika svett no som når eg trimmer. Phu! Da er litt av ein overgang å flytta fra 90 kvm til 160....

 

I går gjekk eg ein lang tur med ungane syklande rundt meg. Fant både blåbær, markjordbær og villbringebær. Blei 1,5 tp på den turen gitt. Smoothie til kvelds, og friske bær til kos foran tv. I dag er da som sagt vasking her, og så må eg ein tur i mitt hus og pakka. Trur ikkje da blir meir trim då, så eg får ta da igjen i måro.

Maten synest i alle fall eg går fint, men eg registrerer ikkje for tida så eg er noko spendt. Spiser ca da samme som når eg registrerte, men da hender eg veger middagen. Passer uansett på at halve tallerken er fullt av grønnsaker eller salat, og at eg ikkje forsyner meg meir enn 1 gang. Hjelper og at samboaren min til støtt og stadig kommenterer kor lekker eg ser ut for tida. ;)

 

No flyr da nok ein flokk med gjess på sør over hodet på meg. I går såg me 4 flokker på turen vår, og i dag har eg fått med meg to. Dermed kan me vel trygt sei at da går mot høst. Plager ikkje meg, for høsten er definitivt min favorittårstid. Eg elsker ruskevær med storm og regn, og går glatt tur i øspøs og eg.

 

Blir spennande på fredag, når me er så mange som skal rapportera veginga. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert med lang tur og bærplukking, Sisee! Liker egnentlig høsten veldig godt jeg, også, selv om jeg er en soltilbeder av de store. Liker godt høstens klær.

 

Har vært på trening nå, og er allerede oppi 4,6 tp denne uken! Det er jeg fornøyd med. Kjenner på kroppen at jeg har bevegd meg en del i sommer - deilig.

 

Ha en fin kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm! Smoothie, kjempegodt og sunt! Var flink til å lage det før, men har ikke smoothiemaskinen tilgjengelig her nå, så den tas nok frem til høsten..:)

 

Bra dag igår hva angår mat, satser på at den blir like bra idag, men synes det er litt vanskelig å planlegge noen ganger når jeg jobbr skift, for jeg blir så sulten på kveldsvaktene alltid ;)

 

Skal på spinning nå ;) Er også oppe i 4.6 trimpoeng denne uken, skal klare 10 per uke.

 

Gledegruer meg til fredag ..:)

 

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har snikvegd med denne veka, bare for å sjå korleis veka mi egentlig ser ut i løpet av ei veka. På mandag var eg på mitt lettaste, men etter da har eg gått opp 100- 200 gr kvar dag.... Mulig eg skal ta ei veka og to og registrera maten igjen, eller kanskje eg skal bare sjå da ann... Tenker vel i grunn litt høgt no... Trur eg ser da ann til fredag, og om eg ikkje går noko ned får eg ta ein kikk på maten min igjen.

 

God morgen forresten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snegla: Spist er spist,ikke tenk noe mer på det,er sikker på at du klarer å hente deg inn igjen,du er jo såå flink,500 gram til fredag klarer du.:-)) Jeg har også mensen nå,blir ekstra fysen da.

 

sisee: ja,høsten er også en fin tid. er nok mange fugler som forbereder seg på tur nå.Så en flokk igår. Pleier å være en hel flokk stær som samler seg her,så er et fryktelig "leven " da,hehe. smoothie er kjempegodt,laget meg havresmoothie igår,namnam.

 

kaika: supert,så flink du er:-)

 

Idag regner det her,så blir å drive på med innesysler idag. skal ha hjemmelaget pizza til middag og prøve på trim. vekten er på vei ned. ha en fin dag:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten er strålende (selv om jeg fremdeles insisterer på å kalle dette sommer) og også vi skal gjøre noen forsøk på å fylle opp fryseboksen i helgen! Tror det fremdeles er en del blåbær i skogen, selv om bringebærene begynner å se litt slitne ut.

 

Kan jeg spørre hvordan er det du lager din havresmoothie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trim igår også fikk 1 trimpoeng, ergosykkel i 25 min.:-)2.2 til nå. skal trene idag også og i helgen.

 

Tar fredagens vekt sist uke istedetfor mandag,for har gått ned! pleier alltid å gå opp når jeg har mensen,men nå har jeg gått ned..gøy. Skriver vekt imorgen.psst ser et nytt tall!!!

 

6/8: 79.6kg

13/8:

19/8:

9/9:

16/9:

23/9:

30/9:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på mystisk vis kommet opp i 9.2 trimpoeng denne uken, da blir det iallefall ikke noe problem å klare 10 ;)

 

Dere fikser lett 6 poeng Minni og Kaika, det er jo fremdeles 3 dager igjen av uken =)

Jeg vil også gjerne ha oppskrift på havresmoothie!

Og hvis bærplukkerne Frigg og Sisee har noen gode oppskrifter, vil jeg gjerne ha dem også :)

 

Gledegruer meg til vekten imorgen, men føler at det skal gå bra.. Har vært flink til å registrere mat, og har ikke brukt et eneste frimerke, må kanskje bruke de i helgen =)

 

Ut å gå rundt et stooort vann nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snegla: 9.2 poeng er kjempebra:-)jepp,da klarer du lett ti:-)

 

oppskrift på havresmoothie skal du få:

 

1 porsjon:

1 dl druejuice eller annen juice

1/2 dl biola naturell

2 ss havregryn

1/2 dl frosne blåbær

1/2 banan

isbiter

 

slik gjør du:

 

kjør alle ingrediensene i en hutrigmikser/blender til en jevn blanding. drikkes straks.

 

per porsjon: 225 kcal. kjempegodt:-)

 

hvis dere andre har noen sunne gode oppskrifter tar disse imot med takk;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er favorittsmoothien

 

Vaniljeyougurt

Jordbær

Blåbær

Banan

(litt skummet melk å spe med)

evt. lettkokte havregryn

 

Veldig enkelt, men veldig godt!

 

I dag blei da ikkje trim. To turar til badevatnet med ungane, men ikkje noko bading på meg, bare skravling. ;)

 

I kveld har eg skinna og beina ut ein pose makrell, og endte opp med nesten 1,5 kg reint kjøtt. Så i morgen skal eg laga makrellkaker. Har faktisk ikkje smakt da før, men ingen i familien er så veldig begeistra for makrell, så eg gjere eit forsøk.

 

I dag hadde me torsk masala, og da anbefaler eg virkelig. Gjekk ned på høykant hos både store og små.

 

Vegedag i morgen! Spennande! Lykke til alle som skal på vekta. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegedag: Ned 600 gr! Knallfornøyd! Har ikkje gått så mykje inn i midjen, men har ikkje målt andre plasser enda. Blei ikkje så mykje trim som eg håpa på denne veka, men i neste veka er ferien over så då blir da meir orden på ting.

 

Vekt: 67,5 kg (-600 gr)

Midje: 81 cm (-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiedag idag,og har gått ned!! gøy,og det enda jeg har mensen!! så er kjempefornøyd med nytt tall :-)

 

6/8: 79.6kg

13/8:78.7kg ned 0.9kg.:-)

19/8:

9/9:

16/9:

23/9:

30/9:

 

Idag regner det her,er nesten helt mørkt ute,får håpe det gir seg. Så blir innetrim idag ja..hehe. kos dere masse i helgen folkens.

 

sisee: mm,den smoothien der hørtes god ut:-)

 

kommer innom senere og ser hvordan det har gått med dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow!! Gratulerer Minni og Sisee!! Superflott!;)

 

Jeg endret startdato til 26 juli, da veide jeg mest:

26.07: 69,1 midje 87

09.08: 68,6 midje 87 (eller 86..)

13.08: 68,2 midje 86

 

Denne uken (dvs siden mandag, som er den uken hvor jeg faktisk gjorde en innsats)

- 0.4 kg

 

Tilsammen - 0.9 kg.

 

Så er man igang!

Har fått 11.2 trimpoeng også, 5,4 av dem bare igår..

 

Håper det går bra med dere andre også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått ned!!

 

6/8: 76,3 kg (har altså fått mensen i dag...)

13/8: 75,6 kg (ned 0,7 kg) midje: ca 84 cm - fant ikke målebåndet...

19/8:

9/9:

16/9:

23/9:

30/9:

 

Gratulerer med gode resultater hele gjengen! Vi har vært superflinke, alle sammen! Yes, yes... Måtte det bare forsette på denne måten ;)

 

Nå skal jeg rense rips og solbær - har vært og plukket bær hos svigermor.

 

God helg til alle

 

fra Kaika ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette vært på facebook hadde jeg jammen skrevet,liker dette:-) hehe..

 

Gratulerer med flott nedgang kaika og snegla,så flinke dere har vært.:-)

 

jepp kaika,vi får håpe det fortsetter på denne måten,det går opp og ned,men vi får håpe det går mest nedover.!

 

snegla: 11.2 trimpoeng er jo supert.

 

har fortsatt bare 3 poeng men vet at det blir gåtur imorgen og kanskje søndag.Nå har heldigvis det regnværet gitt seg,kom 65 mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke *klapper*

 

Vekta stoppet på 74.0 for meg i morges. Jeg har lovet meg selv å ikke komme med en eneste unnskyldning, men jammen er det fristende! Nå har jeg imidlertid hatt bra kontroll de siste dagene, og passerer 10 trimpoeng i morgen, så jeg har tro på neste uke!

 

God helg, alle sammen! Bær er også bra snacks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...