Gå til innhold

Ned 25 kilo.... hjelp, det blir tøft.


Gjest KimPossible

Anbefalte innlegg

Da var denne dagen også over, å det gikk overhode ikke som ønsket....

Ja, ja. Får prøve på nytt i morgen igjen. Må bare ta meg selv skikkelig i nakken, slik at ikke dagene fortsetter slik som nå. Pludselig er man tilbake til utgangspunktet, å det vil man jo ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 465
  • Created
  • Siste svar

Ser i dag at jeg må justere litt på delmålet jeg satt meg før påske. Det er helt urealistisk å komme meg ned til 73,5 kg før 17 mai. Har regnet litt på det å funnet ut at mitt mål de neste fem ukene er å klare en gjennomsnittlig nedgang på 760g pr uke. Da vil jeg havne på 75 kg til vi får besøk av broren min med familie. Vet det vil holde hardt, for jeg har ikke vært i nærheten av å ha en så stor nedgang per uke frem til nå, så jeg vet at lista ligger litt vell høyt (og fallhøyden er stor), men jeg har bestemt meg for å gjøre en iherdig innsats.

 

Skal veie meg på torsdager eller fredager fremover. (Hvilken dag har dere som veiiedag?) Vekten i dag var det samme som på tirsdag, da tok jeg også målene mine for første gang.

 

Hvilke mål har dere for 17 mai? Ser at Mammo har et delmål å komme seg ned på 84kg. Hva med deg Kim?

 

I dag skal jeg følge opplegget, helt til dagens ende. Ja det skal jeg!!!! Det er absolutt nødvendig om jeg skal klare mitt neste delmål.

 

Lykke til med å ta de rette valgene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for invitasjonen Yanthi, jeg blir gjerne med her. Kopierer fra tråden min for å presentere meg for dere andre:

 

Jeg er ei jente på 30 år, gift med verdens herligste mann og har ei datter som er 10mnd. Jeg har en stillesittende jobb og er alt for glad i god mat, god vin og ikke minst godis. Jeg er 177cm høy, og da jeg veide meg i går stoppet vekta på 105 kilo. Så tung har jeg ikke vært på 7 år, så nå får det være nok!

 

Jeg har vært overvektig så lenge jeg kan huske, men har et inderlig ønske om en dag (om ikke så alt for lenge) å kunne gå ut og kjøpe meg en sexy dongeribukse uten å måtte ty til størrelse 46/48 i "Big is Beautiful" avdelingen på Kapp Ahl.

 

Jeg er vel middels aktiv; liker fjellturer og prøver å sykle til jobben i sommerhalvåret, og går ellers turer med hunden og av og til med staver. Jeg føler ofte at det er urettferdig at jeg er så feit når jeg passer såpass mye på hva jeg spiser og i tillegg ikke er en typisk sofasliter, men har for lenge siden funnet ut at jeg bare må godta at enkelte legger lettere på seg enn andre.

 

For noen år siden gikk jeg på Grete Roede kurs og gikk ned 8 kilo på 8 uker, så jeg vet at det nytter, men det er ikke like lett å få det til alltid. Jeg har bøkene enda og har prøvd å begynne på igjen noen ganger, men merker at det ikke er like lett når man ikke har "kniven på strupen" slik man har når man går på kurs.

 

Så nå håper jeg at dere kan være "kniven på strupen" min... :D

Gleder meg til å følge med dere og ta følge på veien mot trivselsvekten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Drømmen hadde vært å nå et rundt tall til 17 mai, som for eksenpel 80 kg... men det går jo aldri i verden, så dårlig det har gått med vektnedgangen til nå. men jeg skal prøve å komme meg ned på 83 kg. så får vi se da.

 

Velkommen MyOwn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var denne dagen også over, å jeg må ærlig innrømme at den ikke har vært 100% etter boka, men det kommer seg. Har notert ned alt som er puttet i munnen, (noe som er en stor forbedring av meg nå etter påsken), men kaloriinntaket er enda litt for høyt. Skal jobbe meg videre inn i rutinene i morgen, å satser på at den blir 100%. Blir ikke til å innvilge meg lørdagsgodis denne helgen, den blir utsatt til neste helg. Skal prøve å ha noen helt godisfrie dager så sukkersuget holdes i sjakk.

 

MyOwn:Er det lenge siden du gikk på GR kurs sist? Vet det er noen forandringer siden jeg gikk mitt siste kurs. Nå er det veldig fokus på at du skal spise nok. Tidliger synest jeg det var litt lite mat, men nå (så fremst jeg spiser de rette tingene), så "sliter" jeg med å komme helt opp der jeg skal ligge kalorimessig. Hvordan har din første dag gått? Hvilken dag har du forresten valgt som veiiedag?

 

Kim: Hvor mange kg har du igjen til du ser 80 tallet? Håper du får litt starthjelp med nutrilett og camridge. Det går sakte i svingene her i gården også, så blir nok til å holde hardt å komme ned til 75 kg til 17 mai. Men det er mulig. (Kanskje bare ikke med denne kroppen :D )

 

Mammo: Hvordan gikk det på vekta i dag? Håper den var snill med deg. Har du enda 84 kg som mål til 17 mai?

 

Har fått handlet frukt og magert pålegg i dag, så nå ligger alt til rette for at morgendagen skal gå helt smertefritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i går ja. 89.7 viste vekta! :) Skal veie meg igjen på onsdag. -Minn meg på det... hehe.. Mat i helga kommer til å bli tøfft. Barneselskap i morgen. Skal bake kjeks, brownies og muffins. Blir ca 30 stk her i selskap, så må jo lage litt. Pinlig å ha for lite... Men skal prøve å ikke lage overflod, sånn at jeg slipper altfor mange rester. Er tross alt bare to uker til vi skal ha nye barneselskap, så må virkelig prøve å holde det noen lunde på et lavt nivå.

 

 

Her er det supertravelt for tiden, så jeg får ikke kikket innom hver dag slik som før, desverre. Men er her så ofte jeg kan.

 

Har trent to ganger denne uken, pluss gått tur på jobb, så ligger på 5.5 (+ turen) i TP. Skulle trene i morgen også, men har ikke begynt å bake og ordne til selskapet enda, så tror nesten jeg må droppe treningen i morgen. Prøve å få til noe annet sprettent istedet :D

Men nå er det natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

vekta på forrige veiing var 89,3... så har igjen 6,3 kg til 83 da, som er et lite ønske til 17 MAI.

Lykke til med helga, folkens.

Dagen i dag har jeg stort sett spist det jeg har hatt lyst på, så er det tilbake på nutrilett i morgen, og veiing på mandag igjen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare raskt innom her. Har gått i ett i hele dag, å har akkurat kommet inn og har rettning strakeste vei i senga. Matmessig ønsker jeg bare å glemme, jeg ser bare bort fra hele dagen. Våknet av at postmannen ringte på døra med en pakke mine snille foreldre hadde sendt meg fra Norge med mye snaddermat som vi ikke har her i butikkene. Så allerede fra frokost ble det inntatt alt for mye kcal. Å slik fortsatte hele dagen..... Men har jobbet kjempehardt med hagearbeid. Hjelper en venn med å gjennomføre et nytt design i hagen hans, å det liker jeg så godt. Uten planlegging av mat til å ta med, å hans gode kokkelering, så ender jo ikke visa så veldig bra. Men, men. Har i alle fall storkoset meg.

Så det var litt av min dag i dag.

 

Ellers er det bra at vi alle har satt oss nogenlunne delmål til 17 mai.

 

Må vell snart hive meg rundt å gjøre dette skikkelig om jeg skal ha noe håp om å klare det.

 

Er det mandag og onsdag dere har som offesielle veiedager? Tenkte å veie meg 1 gang i uka fremover, og ikke hver femte dag som tidliger. Ønsker bare å gjøre det sammen med dere.

 

Fortsatt god helg, og drøm søtt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sto jeg opp halv ti, og fra da av og til 14.10 sto jeg på kjøkkenet og bakte kjeks, muffins og brownies. I mellom skifting av brett i ovnen løp jeg huset rundt og rydda og støvsugde og sto i. + vaska 5 maskiner med klær i løpet av dagen, som ble hengt opp ute i hagen. Så DEILIG å kunne henge klærne til tørk ute igjen!!!!! Ah, det er helt vidunderlig at våren er i anmarsj, med friske lukter og lyder!

 

Ja, her var altså 14 unger og 10 voksne i dag. Vi var inne og spiste og så var vi ute resten. Ungene hadde det kjempegøy med skattejakt og bare å få leke ute uten masse kjeledresser og stress. Så tok vi med ut litt kaker og kaffe også, så mesteparten forsvant. Har en del kjeks igjen, men det er ikke så rart, for jeg stekte ikke mindre enn 7 brett... :flau: Men ante ikke at det var så mange kjeks i en røre... Jaja.. De kan lett oppbevares et par uker til neste selskap....

 

Matmessig... hehe.. Ja, det begynte jo bra med knekkebrød til frokost, men så ble det en prøvemuffins, for å være sikker på at de smakte godt og var gjennomstekt (første gang jeg prøvde den oppskriften), så en prøvekjeks...Så kom selskapet og det ble to pølser i hvitt brød, brus, en muffins til, et par kjeks til, et par bitte små brownies stykker, enda mer brus... Og sikkert mere til.. Uff... Og nå i kveld har jeg tatt meg to brødskiver. Blir muligens en kjeks eller to til ila kvelden, men føler egentlig at jeg er ganske sukkret nå...

 

Nå skal jeg krøke meg sammen i sofakroken og lese i den kjekke boka mi "de desperates kafe" av Mariann Keys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal virkelig si at du bakte og sto på Mammo. Å prøvesmaking må jo til da man har invitert så mange gjester. Kan jo ikke risikere å servere noe som ikke smaker helt som det skal :D

 

Jeg er enda ikke kommet helt inn i matregistreringen. Var på vekta i dag å ble helt sjokkert da jeg har gått opp nesten enda 1 kg siden sist veiing (1,9 kg opp totalt :eek: ). Men man får som fortjent!!! Får håpe at jeg rett og slett bare har hatt en dårlig dag på vekta. Føler meg veldig oppblåst å uggen (har min månedlige på besøk). Men det fikk i allefall øyene mine opp. I dag skal vi ut på søndagsmiddag (Noe som har vært planlagt lenge). Så blir en del feil mat i dag også. Men skal ha ny offesiell veiing i morgen, så kjører jeg på for fult frem mot 17 mai, med veiing hver mandag. Med den vektøkningen jeg har hatt så har jeg 4,6 kg igjen til delmålet. I teorien kan man jo klare 5 kg til 17 mai, men med min vektkurve frem til nå, så sier det seg selv at min kropp ikke klarer det, men skal stå på å gjøre mitt beste, så får vi se hva resultatet blir tilslutt.

 

Nå er det ingen kjære mor lenger......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mine første GR-dager på lenge over, og det var ikke akkurat oppløftende da jeg snik-veide meg i mårest. Har gått opp 1 kilo! Det verker i kroppen etter 3 fjellturer og sykling til jobben i uken som gikk, så det føles veldig urettferdig. Forklaringen må være at jeg drakk litt mer enn en halv flaske rødvin på lørdag, og i går fikk vi en ikke-GR søndagsmiddag hos foreldrene mine, så da hadde jeg ikke helt kontroll på inntaket. Trodde likevel at innsatsen skulle gi resultater, men må vel bare innse at det ikke fungerer å følge opplegget "nesten" hver dag.

 

MyOwn:Er det lenge siden du gikk på GR kurs sist? Vet det er noen forandringer siden jeg gikk mitt siste kurs. Nå er det veldig fokus på at du skal spise nok. Tidliger synest jeg det var litt lite mat' date=' men nå (så fremst jeg spiser de rette tingene), så "sliter" jeg med å komme helt opp der jeg skal ligge kalorimessig. Hvordan har din første dag gått? Hvilken dag har du forresten valgt som veiiedag?[/quote']

 

Jeg vil gjerne ha samme veiedag som dere andre, og har skjønt at onsdag er dagen, så da prøver jeg det.

 

Jeg gikk på GR-kurs i 2003, og har funnet frem bøkene igjen nå. Jeg syntes det var veldig mye mat sist, så håper bøkene mine er oppdaterte. Det som slår meg når jeg leser i dem er at vektnedgangen avhenger veldig av struktur. Der jeg har sluttet å notere måltider går det også dårligere med nedgangen. Jeg har ikke notert noe i uken som gikk, men det skal jeg begynne med nå. Tidligere talte jeg ikke kaloriene helt nøyaktig, men fulgte oppskriftene og menyforslagene, og lurer på å følge samme strategi nå. Synes det tar så lang tid å legge inn alle måltidene. Gjør dere andre det hver dag?

 

I uken som kommer har jeg to store utfordringer: klubbkveld på fredag og utdrikningslag på lørdag. Må bruke de neste dagene på å samle viljestyrke tror jeg. Det er som regel god vin som feller meg, og det blir god tilgang på det i helgen.

 

Ellers så har jeg fått meg en slankevenninne på jobben, og vi har avtalt å rapportere til hverandre en gang i uken. Det blir god hjelp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

skal bare legge inn veieresultatet, får komme tilbake å se hav dere har drevet med senere. :D

Vekt i dag: 87,9, har gått ned 1,5 kg fra forrige mandag. :) Herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg offesielt igang igjen!!! Å det er sjokkoppgangen som har fått øynene mine opp. Og skal jeg noen gang klare å komme meg ned i vekt, så må jeg gjøre det skikkelig og ikke halveis.

 

Har bestemt meg for at mandager er min veiedag fremover slik som deg Kim. Er du med på det MyOwn?

 

I dag havnet vekta på 79,9kg Oooojjjjjjj!!! :eek: Ikke bra. Er så skuffet og sint på meg selv over at jeg lot det gå så langt. Da er jeg oppe igjen på den vekta som jeg sleit med å komme meg under for 1,5 mnd siden.... :) Så trist å tenke på at jeg hadde klart en nedgang på 6,5 kg å nå er jeg tilbake på en nedgang på 4,3 kg siden januar. (Vektøkning på 2,2 kg)

 

Ja, ja. Man kommer ingen vei med å sutre å dvele på det som har vært. Nå er det bare å brette opp armene å stå på. I går skrev jeg inn alt som skal spises i dag. Så nå er frokosten fortært, å lunsjen og mellommåltidet er påsmurt å ligger klart i kjøleskapet. Får prøve å innarbeide den gode rutinen å legge opp dagsmenyen kvelden før. Så mye lettere å lykkes med litt forberedelse.

 

MyOwn: Anbefaler virkelig å være kjempenøye med å føre opp alt som blir puttet i munnen. Og som du selv skrev, de gangene du sluntret unna å notere ned gikk det dårligere med vektnedgangen. Så tell alle kaloriene. Tror det er alfa og omega. Med tanke på oppgangen din etter oppstart av GR, så er det veldig mye som kan spille inn nå den første tiden. Bare å stå på, å så lenge du ligger der du skal kalorimessig, så vil nedgangen komme.

 

Så utrolig bra nedgang Kim. Nå skal du se at 17 mai målet er mye nærmere. Dette klarer du. Bare å hold fokus helt frem til mål. Vi får bare heie hverandre over delmål-streken :D

 

Lykke til alle mann på en ny frisk og sunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for at mandager er min veiedag fremover slik som deg Kim. Er du med på det MyOwn?

 

Ja, jeg hiver meg på den. Hadde tenkt at onsdag var fint siden helga da er litt fjernere, men sikkert like godt å vite at veiedag er like rundt hjørnet når man utsettes for de alltid like vanskelige helgefristelsene...

 

Følg mottoet ditt for å komme over bøygen, det skal jeg også gjøre.

Og god uke til deg også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Dette har vært en bra dag. Dro på trening for første gang siden mandag før påske...

Ble 1 time spinning, og for litt over en halvtime siden følte jeg at energinivået var "for høyt" til at jeg skal legge meg og sove klokka 11, så jeg gikk/jogget meg en tur. Kom akkurat inn døra.

matmesseig tenker jeg ikke spesielt på nå, siden jeg har erstattet alle måltid utenom middag med nutrilett. Reiser til Oslo i morgen kveld, og er tilbake igjen på torsdagskvelden, så da blir det ikke noe å høre fra meg de dagene.

Nå skal jeg dusje og lese i Ringenes Herre en stund, før det blir natta.

 

heier på dere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Kim!!

 

Er faktisk ganske så fornøyd med min dag også. Helt etter boka :D Det er lenge siden sist, å det føles godt å spise rett igjen. Til tross for at vi hadde middagsbesøk i dag, og jeg hev meg rundt å laget litt dessert til mine gjester og samboer. Selv spiste jeg fruktsalat med mandler. Nydelig det også, men må si at de andres dessert fristet veldig, men jeg klarte å stå imot. Kjempefornøyd!

 

Skviset også inn enn 30 min treningsøkt på mårrakvisten, og resten av dagen har jeg holdt på med litt lett hagearbeid. Så har vært litt i aktivitet, selv om jeg bare har ført det opp som ett TP.

 

Kommet opp i 8 glass vann, men blir nok 10 før jeg kommer meg i seng, så alt i alt er jeg fornøyd med egen innsats :)

 

Så bra at vi har mandag som veiedag. Skal virkelig stå på slik at vekta er litt snillere med meg om en uke. Det gleder jeg meg veldig til.

 

Kjenner at godfølelsen er tilbake. Dette skal vi klare folkens. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt fornøyd med de 2 siste dagene. Mye trim i form av gåturer og hagearbeid, noe som er veldig bra, men ødela det hele med en kjøp pizza forleden dag som jeg spiste rester av i går. Forleden dag ble også en kvikk lunsj fortært, så da var jeg rett over 2000 kcal og i går litt i overkant av 1700. Så har stort forbedringspotensiale på kostholdssiden. Men er i alle fall inne i rutinen med å notere ned absolutt alt som blir spist, så neste steget blir å bare spise det som GR anbefaler.

 

Gikk på vekta idag på en aldri så liten snikveiing. Den viste 1,3 kg ned. Så det er jeg kjempefornøyd med. (Bare 900 gram til jeg er der jeg var før påsken) Håper bare ikke de 2 siste dagers utskeielser ødelegger for det offesielle resultatet på mandag.

 

Hvordan går det med deg MyOwn? Er du flink til å veie å notere ned alt som blir spist? Hvordan går det med trimmen?

 

Hvordan har det gått med deg Kim, på Osloturen?

 

Håper du snart finner litt ekstra tid til å være innom her Mammo. Håper du bare har en litt stressende periode for tiden, og at du snart er tilbake her for fult.

 

Vi må bare stå på. Målstreken er der fremme. Vi må bare kjøre løpet først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøye meg! Var på vekten i dag også på en aldri så liten snikveiing. Den viste det samme som da jeg var på mitt letteste før påsken :) dvs. -2,2 kg på 4 dager. Kan det virkelig stemme? Kanskje det er rett i det som folk skriver om at det som kommer fort på går også fort av. Kan virkelig 2-3 ukers utskeielse forsvinne så fort?

Jeg er i alle fall så glad at jeg svever oppe i skyene over dette resultatet :)

 

God helg til dere alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg et øyeblikk til å stikke innom her igjen. Forrige uke var jeg ute på noe hver kveld, og hadde minimal tilgang på nett. Denne uken blir igrunn ganske likedan, men uken etter, håper jeg at verden roer seg litt mer.

 

Vekten ligger stabilt på 89.7 kg. Det har den gjort siden før påske... Men så har jeg ikke fått trent, og matmessig har det vært labert. Men om en uke SKAL jeg på plass igjen og få trent og spist ordentlig! Prøver jo så godt jeg kan nå også, men det er ikke lett når man er på farten og i besøk...

 

Yanthi: Så oppløftende veieresultater da!!! *lykke* Håper det fortsetter!!!

 

Ser ut som vi sliter litt med motivasjonen alle sammen her inne for tiden... Eller iallefall å gjennomføre..

 

Men nå er brudekjolen så godt som ferdig. Mangler et pyntebånd nederst på skjørtet. Men den rakk vi ikke å kjøpe nå i helgen, så den skal jeg sy på for hånd neste gang vi er i bergen..

Nå er det "bare" brudepikekjolene igjen... *sukk* Angrer litt på at jeg sa ja til det nå... Litt lei av å sy på bestilling og ikke det jeg helst vil sy...

 

Nei, nå må jeg jobbe litt. Planlegge diverse til morgendagens skoledag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre litt fra deg Mammo. Skjønner at det kan bli litt stressete til tider, men jeg tenger dere ille mye her inne. Så gleder meg til neste uke er over å du er tilbake for fult. Ja det var oppløftende å gå på vekta på fredagen, men der stopper det uheldigvis. Hele helga har vært en eneste stor fest fra børjan til slutt. Så er heldig hvis vekta fortsatt peker nedover siden sist mandag. Sammendrag av uka som har vært hopper jeg glatt over denne gangen :) Eneste jeg er fornøyd med er at jeg kom over 10 TP. Har hatt alt for stort inntakt, og mye feil mat. Så det er mye å ta tak i til neste uke.

 

Kjenner jeg har store problemer å holde meg til GR opplegget nå når vi har hatt en fantastisk helg med "sommerdager". Har vært varmt og deilig, å da blir det gjerne grilling, kos og is og ellers alt som hører med. Slik er jeg vant med og jeg elsker grillmat. Det er ikke alltid like lett å forandre på vanene sine. Sunne råd angående dette taes imot med takk. Jeg må i alle fall få inn noen sunne vaner på dette området før sommeren slår inn for fult. Hvis ikke er kiloene tilbake på null tid.

 

Nå er det natta her. Kommer tilbake med morgendagens veieresultat.

Ønsker alle en flott uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gode med-slankere!

 

Jeg har dessverre ikke hatt tid til å være her inne siden før helgen. Det kunne jeg absolutt trengt! Har tenkt på dere hele tiden og prøvd å være viljesterk, men på fredag var det vinklubb med gode venninner og på lørdag arrangerte jeg utdrikningslag, så det har nok blitt for mye vin til at jeg vil se resultater på vekta i dag. I tillegg ble det ikke tur i går, for jeg mistet helt guffen da det begynte å lave ned her. Har ikke veid meg enda i dag, for jeg føler meg så tung og lite sprek i dag at jeg vet jeg ikke orker å se manglende resultater.

 

MEN jeg bestemt meg på å fokusere mest på det jeg har vært flink til, så her er den positive delen av rapporten; jeg rørte ikke noe av potetgullet og annet snacks på vinklubb, og valgte en lett hvitvin istedenfor den vanlige røde favoritten. Da ble det straks drukket litt mindre også. På lørdagen da vi hadde lunsj på Peppe's tok jeg et lite pizzastykke, men nøyde meg med det, og det får være greit. Det var vanskelig å motstå, så jeg velger å se positivt på at jeg begrenset meg istedenfor å deppe på grunn av det ene pizzastykket.

 

Jeg laget kyllingsalat til middag til alle jentene og unngikk flere tullekalorier der, men jeg falt dessverre for fristelsen til å ta litt potetgull utpå kvelden. Med litt promille forsvant visst vettet. Jeg vet at vin er min største fiende, som alltid når jeg prøver å gå ned i vekt. Men jeg kan rapportere en positiv ting også; jeg bakte en sjokoladekake i går kveld som jeg skal ha med på innflytningsfest til helgen, og da mannen min spiste avskjæret tok jeg meg to knekkebrød isteden. Man må jo ta med seg alle gode avgjørelser også, ikke bare de dårlige. :)

 

Ellers så er jeg veldig fornøyd med trimpoengene hver dag frem til og med torsdag. Har gått raske turer med pulsklokke, og den har vist over 300 forbrente kcal hver dag.

 

Oppsummeringen er at jeg er fornøyd med trimmen, maten har jeg vært flink med helt frem til helgen, men det har nok blitt litt for mye kos i helgen til at jeg kan forvente resultater. Skal ta veiingen i morgen og rapportere hvor galt det har gått da.

 

Har satt meg delmål om 5 kilo ned til 17. mai, og håper fremdeles å klare det.

 

Ny uke, ny frisk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående gode råd for å unngå de verste utskeielsene når grilltiden kommer;

grillmat er jo i utgangspunktet kjempelett å gjøre sunn med masse gode salater, og man kan lage "sunn" potetsalat. Vet at jeg har oppskrift på det skrevet i permen på en av GR-bøkene min, så den kan jeg finne hvis du vil ha, Yanthi?

 

Og har du ismaskin? Jeg er et is-monster, og når sommeren kommer er det ikke lett å motstå fristelsene alltid, men man kan lage kjempegode sorbeter og yoghurtis selv, og det går i en fei hvis man har ismaskin. Helt uten fett, og kan skrives som fruktrasjon. Har mange oppskrifter der også, så bare rop ut om dere vil ha. :)

 

(er forresten ikke mye som minner om sommer og grilltid her nå, jeg sitter og ser ut på 1000-vis av snøfnugg tett i tett...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Opp 700 gram igjen, fra forrige mandag. Nå er jeg sint, lei og irritert. pokker ta. :)

Kroppen vil ikke kvitte seg med det forbanna fettet, jeg skjønner det bare ikke. Nå har jeg prøv så hardt i 3 måneder o g alt jeg har å vise til, er 1,4 kg ned. *banner stygt*. æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest du har gjort veldig mye bra i uken som har vært MyOwn. Du har tatt veldig mange bra valg, å det skal du være stolt av. Ikke lett å snu vanene, så man kan ikke forvente at alt er tipp topp med en gang. Du skulle bare ha veid deg i dag og ikke "skulket" selv om du ikke er helt fornøyd med helgas utskeielser. Men skjønner godt at man ikke vil se "dårlige"resultater. Men det kan jo også hende at vekta overrasker også, å det er jo så motiverende. Dessuten er vi alle veldig støttende her inne. Både i motgang og medgang. Så jeg tror det er lurt å ikke hopp over veiedagen bevist.

 

Veiieresultatet mitt endte tilslutt på -1,5 kg. Det skal jeg bare være kjempe fornøyd med i forhold til de utskeielsene jeg hadde i helgen. Men nå har jeg enda igjen 700g til jeg er nede på det jeg var før påsken. Det må bare bli helt slutt på disse snikveiingene. Vet ikke om det var det gode resultatet på fredagen som fikk meg til å miste alle hemninger i helga....

 

Hvordan er det med dine resultater Kim? Spiser du enda måltidserstattere, eller er du over på GR igjen?

 

Jeg ønsker gjerne sunne oppskrifter MyOwn, så det skal du bare komme med. Elsker fløteiser, så det har blitt en softis og 2 magnum iser med mandler denne helgen. Vet det er kaloribomber, så må nok bare prøve å se om ikke sorbetis kan bli en erstattning. Har ikke ismaskin, men tror dere det går ann å mose frukt med stavmikser å fryse det ned etterpå?

 

Ellers ønsker jeg alle en flott uke, med gode valg man er stolte av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...