Gå til innhold

A long way to go:147-60kg= 87 kg må bort


Gjest FruFleksnes

Anbefalte innlegg

Gjest Dermedpasta

Gratulerer så inderlig mye. Du har oppnådd såååå mye som oser av beslutsomhet, vilje og stayer-egenskaper. Er fyllt av respekt over resultatene dine, både vekt og mål, men kanskje allermest mentalt.

 

Heng med her inne, vi andre høster inspirasjon og motivasjon fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,7k
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer så mye - ja, jeg er og stum av beundring! Det er så flott å lese om alt du har klart, det gir så utrolig god motivasjon til meg!

 

Kjenner meg igjen med landsted - og kos, og så flott å høre hvordan du har klart å endre innstillingen din.

Jeg har stort sett gått opp to kilo hver gang jeg har vært på hytta selv....

 

Håper du henger med her inne en stund til :-) Må bare si det igjen; jeg er virkelig imponert!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere tenke dere den stabelen en kilos sukker poser som det utgjør!? Eller 8 sekker med hagejord !? Det er tungt det!

Det er så mye at jeg fatter det nesten ikke!!! Tenk på hva kroppen din blir spart for nå, du har virkelig gjort en formidabel jobb! Gratulerer så mye:);):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig FruFleksnes. Det er helt vilt for tiden. Har hatt flere som har prøvd å frelse meg med det og da sier jeg bare helt rolig og bestemt at jeg har lest masse om det, både for og imot, men velger fortsatt å følge mitt opplegg. Jeg kutter ut de raske karbohydratene, men bytter det heller ut med proteiner enn å dytte i meg alt det mettede frettet. Lurer på hvordan de folka blir i hjerte-/kar etter hvert jegt altså?:confused:

 

Alle må finne det som passer best for seg selvfølgelig, men det er viktig å finne noe man har en viss sjans til å klare å leve med lenge, ellers går man jo bare opp igjen, som kjent!:eek:

 

Og til syvende og sist er det hele ganske enkelt matematisk sett for de aller fleste, når en trekker fra litt "svinn" med hormoner og sånne ting: for å gå ned i vekt må man ha mindre energi inn enn ut, akkurat den biten er hvertfrall ikke noe hokuspokus. Noe heeelt annet er vaner, kultur, miljø, selvdisiplin, følelser, psykiske faktorer osv desverre.;)

 

Ha en sunn og fin helg jenter!!

Her blir den heller asketisk for jeg SKAL nå målet mitt til vi skal på langhelg-kjærestetur neste uke.

Jippi!!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Fru Fleksnes ,er så enig,har nektet å lese noen av avisene denne uka altså, og er fremdeles klokkeklar på at et normalt kosthold,inkludert karbohydrater er det beste uansett i lengden. God helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ekstrem lavkarbo er en feilslutning. Grunnen til at det virker, er at det er så mye man ikke kan spise at man av den grunn får i seg mindre kalorier.

 

Hvis man spiser mer enn man trenger av fett og proteiner, lagres det som fett. Hvor skulle det ellers bli av??? Kroppen sender det jo ikke UT igjen!

 

Men noe godt har kommet ut av det: Jeg kutter sukker og hvitt mjøl til et minimum. Har ikke bruk for det. Syns ikke godteri og kaker smaker godt lenger, alt for søtt! Syns grovbrød er mye bedre enn loff, også. Men tror fullt og fast at vi skal spise gulrøtter og kålrot, og noen små kokte eller bakte poteter. Det blir en moderat lavkarbodiett, på en måte: Vekk med de raske og inn med de langsomme karbohydratene.

 

Har spist lavkarbo en periode, og savnet grovbrød og rotgrønnsaker. Syns det var ubehagelig å spise så mye fett og proteiner. For meg fungerte det ikke godt. Men der er vi nok forskjellige.

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...........Men noe godt har kommet ut av det: Jeg kutter sukker og hvitt mjøl til et minimum. Har ikke bruk for det............ Det blir en moderat lavkarbodiett' date=' på en måte: Vekk med de raske og inn med de langsomme karbohydratene....... [/quote']

Samme her Phoenix, men jeg er ikke så heldig at jeg ikke synes godteri og kaker smaker godt lenger dessverre, så det blir på fornuft og viljestyrke (sukk):)

 

Nå drar jeg på langhelg-kjærestetur, og det blir jo en utfordring. Kommer til nå være forholdsvis nøye med maten, men unne meg vin (og kanskje en Baileys). Må nok regne med å gå opp en kg, men skal være ekstra superstreng neste uke så jeg får den av igjen med en gang.:cool:

 

 

Her er det faktisk sol, men kaldt.

 

Go girls!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det var en veldig god kronikk i Dagbladet her om dagen, skrevet av en overlege. Han skriver egentlig det samme som deg, Caroline, at en må bruke sunn fornuft. Det hjelper ikke hvor sunn maten er hvis man spiser for mye av den, det handler om inntak vs forbruk.

 

Jeg er heller ikke anti lavkarbo. "Whatever works" er mitt motto. Men jeg vet at det ikke vil funke for meg, for jeg er ikke superglad i verken proteiner eller fett. Derfor passer et GR-kosthold bedre for meg enn lavkarbo. Men for all del - kutte ned på karboen gjør jeg jo på GR og - det er jo en av tingene som er min store last! :-) *ler*

Selv om jeg aldri har prøvd lavkarbo selv tror jeg kanskje at GR-kosthold er mer egnet til typen livsstilsomlegging enn hva lavkarbo er - i mitt hode virker det mye vanskeligere å overholde lavkarboen til "evig tid" enn GR. Men dette er jo bare mine personlige spekulasjoner, og for all del - kan hende jeg tar feil....

 

Ellers sliter jeg med å forstå at folk foreslår for deg, Caroline, at du bør prøve lavkarbo. Du er jo det perfekte eksempelet at gode, gamle GR faktisk fungerer finfint!!!! :)

 

Her er forresten linken til Dagbladkronikken:

http://www.dagbladet.no/2011/10/12/kultur/debatt/kronikk/lavkarbo/ernering/18550748/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kommentert her på tråden tidligere, men det betyr ikke at jeg ikke er stum av beundring av det du har oppnådd:)

Du har slanket bort hele meg du, og det er altså ikke småtterier;)

 

Ville bare innom og si at du har gjort en fantastisk jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt tips med Sjysaus. Den er jo kjempegod, den! Jeg regner kalorier om dagen, og ser at sauser er veldig vanskelig å få til uten masse energi. Her er en god løsning. Kanskje det finns flere.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Nå er det min tur til å bli hektet på epler! *ler* Men for min del er det aroma som gjelder.... Jeg blir imidlertid veldig sulten av å spise epler, holdt på å si heldigvis, så det kontrollerer seg selv egentlig. Jeg er nemlig sånn at hvis jeg er småsulten og tar et eple hjelper det der og da, men så 15-20 minutter senere blir jeg enda mer sulten enn jeg var før eplet..... Klarer derfor å holde meg til 1 til 2 om dagen og da kort tid før måltid. Men guuuuud, så godt det er.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tar av meg hatten for deg asså, Fleksnes!! :)

For en fantastisk følelse det må være, å kunne gå og kjøpe seg en sånn jakke i en sånn str.! Gleder meg til jeg er der!

 

Og ja - det fortjener du virkelig!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...