Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Hei snuppa! Joda jeg er inne i en god stim nå. GRatulerer selv forresten. Du er lettere enn jeg har vært siden 2003... FLinke jenta! Og gratulrere med seier over benserten! De har for mye godt på utstilling spør du meg. Ikke rart man finner grunner til å spise og "unne" seg...

 

Kommet hjem fra kurs nå, ned 1,4 kg og er veldig fornøyd. I neste uke ser jeg kanskje 79-tallet? Håpe håpe :) Gikk til byen, så ha halt i land 2 trimpoeng allerede. Har også meldt meg på step i kveld. Gleder meg!

 

Skal lage pølserisotto til middag i dag. Til forrett: grønnsaker med dip, og dessert; blåbæris :)

 

HA en strålende dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer til frøkenfrue. Det er gøy å høre på deg for tiden! :)

 

Selv har jeg det så innmari travelt på jobb at jeg ikke har vært innom her på lenge. Men den vanlige rytmen fortsetter heldigvis likevel. Jeg har ikke hatt overskudd til å veie og måle, men føler jeg ligger der jeg skal ligge likevel. Jeg holder meg unna snop, unntatt på lørdag (denne lørdagen ble det kake på fest, nam), og spiser ellers når jeg er sulten (ofte), og tar fornuftige valg. Vannflaska står på kontorpulten, jeg går til og fra jobb hver dag, og ja... Ganske fornøyd, i grunnen. Det eneste det mangler på nå er trim (bortsett fra gåinga). Har måttet jobbe en del på kveldstid de siste to ukene, så da fikk jeg ikke tid til SATS-trening som vanlig. Men i dag skal jeg avgårde. Grue-gleder meg!

 

Ha en strålende dag, alle sammen!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei og hopp!

 

Har akkurat kommet hjem fra trilletur. SIkret meg 2 trimpoeng nesten før dagen startet og besøkte hyggelige kolleger med medbrakt matpakke og blid baby.

 

I kveld SKAL jeg på pump. Lenge siden nå...

 

På menyen i dag står grønnsaker m dip, torsk i form fruktsalat m vaniljesaus.

 

Kveita, det høres ut som at du er skikkelig flink om dagen! Det står respekt av å holde koken når det er trykk på jobb. Der har jeg myyye å lære. Og det er det som blir den største utfordringen min når jeg begynner på jobb igjen. Stå på og kom inn hit så ofte du kan!

 

God klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Ikke mindre enn 6 trimpoeng i dag på å ha gått til og fra byen. Babysvømming i byen er en bra ting når man ikke har bil og er for "grådig" til å ta buss:)

 

Har spist det jeg skal (treretters i dag også) og føler meg fresh. Skal registrere cm nå, så er spent på om det er noe inn...

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det går nedover her også, gitt. Føles nesten litt rart, men det er utrolig deilig. Lever et helt normalt liv, og føler ikke at jeg ofrer noe. Det jeg har forandret er at jeg går til og fra jobb (dvs 50 min spasertur hver dag), at jeg ikke tyller i meg all mulig slags sukker- og fettrik dritt på ettermiddagstid, og at jeg ikke overspiser som tidligere. Nå spiser jeg ofte, fremdeles mye, men sunnere. Og det skal ikke mer til, gitt. Det er så heeeerlig, atte!!! :)

 

Gladklem til alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

WOW, 1,4 kilo ned er superbra, Frøken frue! Snakk om pangstart på kurset :-) Men er ikke overraska, for du har jobba så bra med dette i forkant. Her er det bare å fortsette! Veldig bra at du tar beina fatt hvor enn du skal.

 

Og det gjør jo du også, Kveita! Når det blir liten tid til trening er det kjempebra at du får daglig trim med å gå til og fra jobben. Keep up the good work (bokstavelig talt hehe).

 

Jeg synes det går bra med meg også, klarer å spise fornuftig selv om vi er dårlige på planlegging her i heimen. Det blir litt for ofte slik at vi leter i fryseren etter noe vi kan ha til middag samme dag. Nå er ikke fryseren vår av de mest usunne her i verden, så vi klarer oss fint, men litt planlegging hadde gjort susen. Skal i alle fall få gjort det for helgen :-)

 

Får ellers gått på tur hver dag og det er deilig. Spesielt når sola skinner!

 

Gårsdagens seiere; var ute på tur, det var et ordentlig schizofrent vær (snø-sol-sur vind-snø-vindstille-sol etc) så jeg følte tilslutt et behov for å komme meg hjem og kooose meg litt inne i varmen. Det jeg vanligvis ville gjort, var å kjøpe meg en sjokolade eller en diger bolle fylt med synder som krem/sjokolade, etc. Men istedet kjøpte jeg et deilig grovt rundstykke hos bakeren, en pakke med Nescafè favorites og et ukeblad, og hoppet på første og beste buss hjem. (Ja nå ser jeg jo at jeg burde GÅTT, da men...). Tenk at man kan kooose seg med sunne ting også da gitt!

 

Ny seier: på kvelden ble jeg som vanlig litt fysen, i skapet lå en pose potetgull fra forrige helg og jeg skulle hjelpe sambo med noen jobbgreier. Men potetgullposen ligger fortsatt urørt, da det istedet ble en kopp kokoste (etter tips fra frøken) og flere glass vann. Ble rett og slett så oppslukt at jobbingen at jeg glemte både klokka og potetgullposen! Juhu!

 

Nå skal jeg straks ut og gå igjen. Plukke gleder som Snuppelure ville sagt, og svi av noen kalorier :-)

 

Da skal jeg også tenke ut noen delmål, ikke helt i mål med den enda. Men en ny olabukse står i alle fall på lista, men på hvilket kilonivå er jeg usikker på enda. Jeg kan jo ikke risikere å bli så syltynn at den bare henger og slenger rundt meg! Haha, as if!

 

Fin dag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og gleden din smitter Kveita! :-) Det er mange små grep man kan gjøre slik du gjør. Jeg tenker litt på å gjøre brus/kaker/godterier til "noe jeg ikke spiser". Vi har jo alle ting vi ikke spiser, eks. jeg spiser ikke gammelost og tomatsild. Og når jeg var gravid kunne jeg f.eks. ikke drikke alkohol. Ingen sak å holde seg unna det - så jeg prøver å "overføre" det til andre og usunne matvarer også. Som jeg KAN spise, men ikke BØR. Hm, må jobbe litt med den der kjenner jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Herlig Kveita! Du er flink! Det skal ofte ikke mer til enn å gå til jobben for å få i gang kropp og forbrenning. 50 minutter om dagen er en bra runde må jeg si :) Og du har rett i at det er godt å føle at man lever et normalt liv. Man slipper liksom å gjemme seg for omverdenen i den perioden man slanker seg av frykt for at noen skal sabotere eller kommentere...

 

Ellie, ja det er fantastisk å ut og trille om dagen. OG gratulerer med to nye sterke seiere!! Det står respekt av å "dominere" fysingen :) Whooppaaaaa!!!! (litt SM-humor om formiddagen her.)

 

Fjelldronninga, hvor ble du av? Vi håper du blir med oss videre!

 

Ang snuppelure, så tror jeg hun ville vært stolt av oss nå Ellie, for vi gjør det beste ut av dagene våre :)

 

Jeg skal skryte av meg selv nå: Har akkurat kommet hjem fra trilletur og trening. 6 trimpoeng (1200 kcal) før kl tolv i dag og jeg stråler!! OG på butikken på vei hjem da hungeren begynte å melde seg, klarte jeg å gå forbi både bakeren, grillhylla og sjokkishylla, kjøpe kokoste, og dra hjem. Sitter nå med knekkiser med lettost, paprika og te. Oppskåren kålrot ved siden av, og kooooser meg. Fylte på med to nutrilettbarer. En før og en etter trening, fordi jeg har vært sånn plaget med blodsukkerfall i forb med trening i det siste. Men det er godtkjent, for hadde jeg hatt plass imagen, hadde jeg valgt sunne skiver og grønnsaker i stedet.

 

Nå står det en varm dusj og husarbeid for tur. FOrtsatt ingen TV, og det er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, jeg skeia skikkelig ut i helga, jeg. Var sur og grinete på min "syke" samboer (hvorfor blir menn så sinnsykt syke når de er forkjøla? Jeg har da aldri vært sengeliggende og halvt død av noe lignende? Argh...), sur og grinete på noen venner som ikke kunne komme på besøk som planlagt (noe med at jeg som er barnløs ALLTID forventes å komme til dem, mens de aldri er på "voksenbesøk" hos meg), sur og grinete fordi jeg har alt for mye å gjøre på jobb, og ikke får gjort en skit, og ja... generelt sur og grinete. Det ordnet seg underveis, altså, men det endte i et slags "skit det samme", og jeg ser nå at jeg trøstespiste uten å tenkte meg om. Ble alt for mange hjemmelagede havrekjeks (nam), alt for mye øl (altså, ble ikke berusa eller noe, men hadde jo ikke egentlig trengt den ene halvliteren), alt for mye mat på lørdag (lagde thai-mat til noen venner), og dessert (frukt, men den var stekt i MASSE smør og sukker og sirup og krydder... nam...) og alt for mye "tørkede jordbær" (som egentlig er mest sukker, mistenker jeg) og oljestekt mat på søndag. Endte opp med å åpne posen med m som jeg gav til samboeren fordi han var syk (og som han aldri åpna selv om jeg sikla på den hele helga). Da sa han nei, og pakka den bort. Flink! Jeg ble litt sur akkurat da, men må vel takke ham i kveld, hehe...

 

Og nå skal jeg en uke ut å reise, hjelp. Ikke får jeg trent, ikke får jeg spist normalt og jeg vet det kommer til å bli knall-travelt (vi skal på kor-konkurranse, så alt er "organisert" og tidsskjemaet er neppe lagt opp ideelt i forhold til spising). Jeg får satse på å ha med en dunge med ferdigsmurte wasa-knekkebrød som jeg kan spise i smug. Jaja... Håper det går bedre med dere andre!!!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei Kveita! Fatt mot. Det der er ikke det værste som kunne skje. Det værste ville vært om du i tillegg til det du spiste hadde tenkt at du like godt kunne dra ut og handle og la det stå til denne uka også. Du har tenkt gjennom det som skjedde og du er forberedt på uka som kommer. Vær så snill, ikke havne i den fella at du tenker at du like godt kan skeie ut i det vide og brede mens du likevel er borte. Ta gode valg og unn deg litt innimellom. Det er lov. Og det er myyyye bedre enn å bare gi blaffen :D Feks, unn deg litt til det sosiale som ofte er på kveldene på slike turer. Prøv å smette inn en halvtimes gange før eller etter middag (det finnes det som regel rom for, om man bare har bestemt seg :)

 

Jeg heier på deg!

 

Ellie? Hvor ER du? SLanka deg vekk eller? :)

 

Jeg har hatt en helg full av potensielle hindere. Dugnadshelg på hytta, med campingkjøkken, kjekspakker og sjokoladeBOKSER... Hadde forutsett disse utfordringene og bestemte meg for å ta "lørdagen på fredag" for å ha kontroll på inntaket. Da fredag kom kjente jeg at jeg ikke trengte noe snop og bestemte meg for å forsyne meg bittelitt på lørdag under dugnaden. Det ble disket opp i det store og brede og jeg holdt meg på den smale sti. Litt lite vann bare og mye pepsi max. På hele lørdag spiste jeg tre slike små sjokolader, en Ferrero Rocherkule, litt potetskruer, mens på søndag to formkakestykker og to sjokoladebiter. Utover dette vanlig mat med grønt og frukt.

 

Nå skal det sies at jeg la 40 kvmeter guilv på egen hånd i helga, men bøying, tøying, løfting og brekking, så jeg kjenner at jeg har brukt kroppen min. Har ikke regnet med dette som trimpoeng, men mener bestemt jeg har brukt mye mer enn inntatt også disse to dagene. Endte opp på 19,5 trimpoeng sist uke, mandag til fredag. Det må vel være godkjent, når målet mitt er minst 14.

 

I går var jeg på kurs igjen og var spent siden jeg har vært sinnsykt flink. Men neida, stod bomstille. Fortsatt 80,8 kg. Det var en nedtur, men det gikk en faen gjennom meg og jeg har bestemt meg for at den vekta skal rikke på seg til neste uke . Så her skal det drikkes vann...

 

Mistenker at jeg spiste for lite sist uke, men det er ikke greit å si hele tiden.

 

Nå er det fiskegrateng fra kursboka til middag som skal lages. Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke lett å forstå seg på, skal vedde på at du er masse ned neste gang bare du følger opplegget du er inne i nå:-)

 

Jeg er en notorisk snikveier, og er sjokkert over hvor mye vekta kan endre seg fra dag til dag uten at jeg bestandig skjønner hvorfor (noen ganger vet jeg veldig godt hvorfor også:-)). Det viktigste er at det går nedover over tid, og det er jo du fullstendig klar over:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

TAkk for det MAi01 :) Det er irriterende hvordan vekta hiver seg opp og ned ja...

 

Nå har jeg akkurat kommet ut av dusjen. Har akkumulert 5,5 trimpoeng i dag på gåtur til byen og nå step og pump b75. Føles godt og jeg er klar i kroppen. Har knekkiser i stekeovnen og sitter nå med restene av forrige runde og en kopp kokoste.

 

TIl middag i dag hadde vi fiskegratengen fra kursboka (laget opp tre ekstra og satte i frysen :D og den var god. Til dessert fruktsalat med kanel og vaniljesaus kokt på skummet melk og med splenda. Veldig veldig godt!

 

Trives godt med maten og kroppsarbeidet for tiden. SAvner egentlig ingenting. Humøret er ikke slik det var de to forrige ukene, men jeg mistenker at det er PMS. Det skal vel være hormoner som skal på plass etter barsel og amming antakelig, for jeg har ikke vært plaget med det før.

 

 

Har fortsatt ikke internett og TV. Er på 5. uka nå og det går fint, men savner som sagt bredbånd som ikke bruker en halvtime på å laste inn vektklubben. Får ikke til å laste inn dagboka feks med dette mobilnettet.

 

Men jeg fatter mot og biter tenna sammen i stedet for å bite av gubben hodet. Gleder meg til babysvømming i morgen :)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har vært i Barcelona og praktisert den gyldne middelvei føler jeg :-)

 

Har vært svært behersket når det gjelder snoping, og ikke gått på den gamle "nå-er-det-ferie-og-alt-er-lov" sprekken. Ikke kjøpt store doser taxfree snop hverken på vei ned eller opp. Kun en pakke med mørke sjokoladebiter, og den er like hel med hjem igjen (glemte faktisk hele esken, he he).

 

Samtidig har vi selvfølgelig kost oss masse med god tapas, middager og drikke - så jeg ser på vekta i dag tidlig at den har krøpet opp igjen... men mindre enn vanlige ferieuker :-) Har vel også en sammenheng med at joggeskoene var med, slik at jeg fikk til 4 treningsøkter i tillegg til vanlig bygange som det jo blir en del av.

 

Kan anbefale kombinasjonen av by- og solferie :cool:

 

Grattis med kjempebra resultat på kurset frøken frue!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei Lenapena!

 

Så flink du har vært! Skal se at mye av de grammene du har gått opp er vann. JEg samler iallefall mye vann når jeg er på reise i litt varmere strøk...

 

Jeg føler meg litt trett om dagen, men følger boka til punkt og prikke. I går samlet jeg 6 trimpoeng på trilletur og step og pump. HAr mindre energi og laget torettere i stedet for trerettere denne uka. Har fortsatt ikke TV så jeg legger meg tidligere enn før, men føler meg likevel ikke uthvilt. Er veldig motivert likevel og er spent på veiing på mandag. Snikveiing her hjemme viser at det går i museskritt nedover. Det går i allefall nedover :D

 

For motivasjons skyld tok jeg en tur på loftet og hentet med de slanke klærne jeg kjøpte sist jeg gikk kurs. Prøvde på meg alt og det som var så innmari gøy var at over halvparten passer allerede :) Jeg kastet de klærne som var helt gått av moten, vasket opp resten og la inn i skapet det jeg kan bruke allerede, mens de klærne som trenger litt mindre innhold ligger i en bag under trappa. De skal jeg ta frem igjen i slutten av mai, så får vi se. Jeg har så mye gode minner fra de klærne. Slank singeltid med masse oppmerksomhet og komplimenter. Det var de klærne jeg brukte den tida jeg møtte mannen min :) Det er også en del stilig treningstøy der (nesten ubrukt) som han kjøpte i gave til meg i starten, men som da kjærestestundene foran TVn ble flere, ble trange og korte... (ja dere kjenner vel følelsen av at en topp er for kort, men så er den egentlig for trang?)

 

Det var også et par jeans der som jeg får på meg allerede, men som blir finere om to-tre kilo ;)

 

Min utfordrig denne uka ligger i helga som kommer. Skal på ny dugnadshelg på hytta og svigermor har listet opp alt hun har handlet inn for å gjøre det koselig for oss. JEg må nok holde meg litt hard fra morgenen av, for så å kose meg litt på kvelden. Søndag er værre, for da har jeg jo luktet på godsakene dagen før, men jeg skal nok klare det. Som kurslederen min sier må jeg gjennomføre, ikke tenke...

 

Så heia meg, og heia alle dere til helga!

 

-klem fra frøken frue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så artig når klærne passer, jeg har også et lager av "gamle størrelser" som jeg håper å komme inn i etterhvert :-)

 

Idag har jeg registrere matinntaket i dagboka. Mistenker at jeg fremdeles ikke har et helt realistisk bilde av inntaket... Registrerte på papir torsdag og fredag uten å legge sammen, bare for å få en bevissthet etter at feriehodet har styrt for lenge. Nå er det klart for trinn 2. Igår ble det bare husarbeid og ingen trening, idag skal jeg derfor på treningssenteret og ta en god styrketreningsøkt etter tredemølla.

 

Du virker å være i en god steam nå frøken frue, og meget ambisiøs! 6 trimpoeng på en dag er jo dødsimponerende! Kanskje trettheten er et signal om at du kjører litt for hardt? Håper du har hatt en fin helg uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Hei på dere. Da er jeg tilbake etter fem stressende dager i Venezia. Har hatt null tid til egne ting, alt har gått etter strikt tidsplan. Frokoster, lunsjer og middager var felles og forhåndsbestilt. Jeg så ikke ett salatblad på hele turen, og en skje med grønne erter utgjorde hele grønnsaksrasjonen for uka. Halvparten av middagene var frityrstekte, resten var pizza eller pasta. Frokosten bestod av hvitt brød og syltetøy, men ved å stå opp litt tidligere klarte jeg å lure til meg en god porsjon grov musli før det ble tomt. Fornøyd med det. Spiste til sammen åtte pakker ferdigsmurte knekkebrød + en del frukt som mellommat siden det ofte gikk fem-åtte timer mellom måltidene.

 

Jaja, sånn ble det. Jeg hadde i grunnen ikke noe annet valg enn å spise det som var tilgjengelig, for vi hadde ikke tid til å gå rundt å få tak i alternative ting selv. Dessuten var jeg søkk-forkjølet hele turen, og gikk kontinuerlig på en mix av ibux og nesedråper, og hadde ikke overskudd til noe annet enn synginga. Heldigvis gikk det helt fint.

 

Så ja, jeg så på vekta i dag morges at det ikke har vært ei "vanlig" uke. 1.5 kilo mer enn da jeg dro. Men siden kroppen var i ulage etter ei.. kremt... fyllekule... dagen i forveien, og magen var full av junk-flyplass-mat, så regner jeg med at noe "forsvinner av seg selv" i løpet av uka. Blir spennende å se på torsdag hvordan ståa er da. Det skal uansett bli deilig å komme inn i de gode, gamle vanene igjen!

 

Morsomt å se at frøken frue fremdeles surfer på den gode bølgen. Hurra for deg!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei dere!

 

Lenapena, jeg tenkte tanken selv ang trening, men det ble faktisk bare to treninger sist uke, så måtte ta det jeg fikk. I tillegg blir det så mange trimpoeng fordi jeg ikke har bil og dermed må gå med vogn til og fra trening, det er jeg glad for i dag, for jeg har gått ned Tatttatttaaaaaa 1,3 kg denne uka ;) Og det til tross for en vanskelig helg.

 

Men først velkommen tilbake Kveita! Du har jammen vært flink og bevisst til tross for motgang og umat! Husker selv da jeg var på ukes rundferie i VEnezia og opp til GArdasjøen hvor håpløst det var med maten. Alt brød er jo lyst, helst croissanter og med syltetøy. VAr ikke engang kornblanding på de hotellene vi bodde på, men cornflakes... TEnker de grammene ryr av deg fort som fy bare du følger opplegget!

 

JO humøret er på topp selv om helga var vanskelig rent ernæringsmessig. Var på hyttedugnad hele helga med det det innebærer av servering... Hadde forberedt meg godt og tatt på meg middagsmatlaging for lørdagskveld (marinert kyllingfilet, ovnsbakte poteter og ratatouille, fylt sopp og salat laget jeg). I tillegg hardde jeg handlet inn frukt og grønt, bakt knekkebrød og målt opp nonstop. Glemte alt hjemme unntatt middagen og nonstopen og var overlatt til det som ble servert (nøtteblandinger, vin, kaker, sjokoladeposer, påsmurte grove polarbrød. Spiste mest av det siste...) HOldt meg så hard jeg klarte uten å gå sulten og synes selv jeg gjorde det beste ut av situasjonen. Stod over sjokolade helt til kvelden og det samme med nøttene. Lørdag gikk veldig fint, men søndag var værre. Stod sjokolade fremme hele tiden og selv om jeg ikke spiste mer enn 7 eller 8 sjokoladebiter, bittelitt nøtter og to kakestykker, så føltes det galt og jeg hadde ikke kontroll på antall kalorier.

 

Når det er sagt så har jeg lagt 50 kvm gulv på egenhånd i helga og ikke sittet i ro, så håper aktiviteten kompenserte litt...

 

ER klar for en ny uke jeg nå. Hva med dere?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin nedgang!! ;)

 

Jeg skal veie meg i morgen, og håper på en god nedgang jeg også - i hvertfall i forhold til hva det var når jeg kom hjem fra ferie.

Kjenner igjen disse helge-sammenkomstene, de er ikke enkle! Synes du var flink jeg.

 

Har fått en god start på uka, har vært på spinning og skal lage meg en god kvelds. Har ført samvittighetsfullt i dagboka og ser jeg må spise mere, hurra...

La merke til en kvikklunsj i skapet som har overlevd påska, og ved nærmere ettersyn fant jeg mere i samme sjanger. Men, det skal få ligge i fred for meg, he he he he. Kanskje den gyldne middelvei begynner å slå ordentlig rot i bevisstheten.

 

Velkommen hjem Kveita, de forvinner nok ganske fort de der kiloene - mye vann i kroppen tenker jeg.

 

Lykke til med ny uke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Hei på dere, jenter.

 

Jubel i heimen i morges da jeg lurte meg på vekta igjen (jeg er innmari god på snikveiing ;)). Ganske riktig, et kilo var borte! Nå ligger jeg bare et halvt over der jeg lå da jeg dro. Hurra!

 

I dag skal jeg trene, det blir deilig!!

 

Grattis til frøken frue med den veldig velfortjente nedgangen! Og det står respekt av lenapena som overser sjokkis i skapet! Jeg gjør faktisk det samme for tiden. Samboern er så utrolig snopete, særlig nå etter at han har vært hjemme alene en stund, hehe. Heldigvis er det ikke noe problem for meg å la være å gomle konfekt selv om den står framme. :D

 

Ha en fin uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Hallo, hallo! Long time no see :-) Jeg kan forsikre dere om at jeg ikke har slanka meg vekk altså. Men har vært bortreist noen dager, og ikke sittet noe særlig på data`n.

Jeg er så imponert over dere! Her eksponeres dere for den ene fristelsen etter den andre, og så kommer dere ut av det med æren i behold synes jeg :-) Jeg har ikke vært like flink, føler jeg. Har fått servert kaker og usunn mat og forsynt meg villig vekk. Men uten at det har gjort så store utslag heldigvis... forrige mandag var vekta 74,9, men det var ikke reellt siden jeg hadde omgangssjuka og ikke hadde spist noe særlig. I går var den 75,8 så jeg holder meg rundt 75 kilo, og håper å fortsette med det. Vel hjemme igjen er det lettere å holde seg på matta fordi JEG bestemmer hva jeg skal ha i hus av matvarer. (og sambo også, såklart).

Tilbake til gode vaner med sunt pålegg, sunt brød og masse frukt og grønt, så er det ikke lenge til 74-tallet vises igjen tenker jeg!

 

I tillegg har vi en trimkonkurranse på jobben, som er veldig motiverende. Skal ut og samle mine første poeng i dag tenkte jeg :-)

 

God klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Ja da er jeg hjemme etter babysvømming. Det var like koselig som alltid.

 

Glemte matpakken hjemme, så nå er jeg overhungrig... og hiver innpå med knekkiser ;) Ikke sjokkis :D

 

De nye flotte støvlettene mine har mannen min måttet hjulpet meg på med for leggene mine er så kraftig. Men NÅ klarer jeg det selv :) Vi får satse på at det er leggen som har krympa og ikke læret i støvletten som har strukket seg :)

 

Har også på meg et par jeans som jeg har hatt liggende i 7 år... Og jeg er lekker :)

 

Stå på mine søte venninner! Kveita: Herlig med snikveiing når det går din vei.

Ellie: Godt du er tilbake og ved godt mot! Flink har du vært mot hva du ville vært ellers...

LEnapena: SUpert at sjokisen får ligge og at du følger den gyldne middlelveg

 

Klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Hei alle sammen,

 

Da er jeg ferdig med internettkurset mitt! Det "offisielle" resultatet ble 2.2 kg i minus, men når jeg tar med uka før, dvs fra max, så får jeg 4.5 kg på 9 uker. Og det er jeg veldig fornøyd med. Jeg vil ikke gå ned for fort denne gangen.

 

Når fortsetter jeg altså alene på den gyldne middelvei, men det skremmer meg ikke i det hele tatt. Etter alle disse årene har jeg endelig slått meg til ro med at livet faktisk ikke er "rettferdig" - dvs at jeg ikke kan fråtse og spise alt jeg har lyst på hele tiden. Og nå er normalen å begrense inntak av snop og spise sunnere, og oftere. Alt sitter i hodet, og nå er mitt hode med for alvor. Hurra!

 

Hyggelig å se at du er innom, Ellie!

 

 

Klem til alle. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

En liten hilsen til jentene i tråden; Frøkna, Kveita og Ellie- dere gjør en kjempejobb med å finne den gyldne middelvei :)

Det er vel i grunn det dette handler om. Og jeg kjemper selv med å finne den, hver eneste dag. Men det er i grunn ikke synd på oss, selv om vi ikke kan trykke i trynet alt vi vil, til enhver tid. Tenk på alt vi takker ja til hver gang vi takker nei ( til kake, sjokkis, pottis....) : en slankere og sunnere kropp og bedre livskvalitet!

Og så kan vi selvfølgelig spise litt, men ikke alltid! ;)

 

Stå på videre jenter!!

 

:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...