Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest kveita

Jada, det ble 300 nye gram nedover. Veldig fornøyd!

 

I dag har jeg holdt på i hagen i tre timer. Sliten i ryggen. Ikke akkurat noe kardio-trening, men har da holdt meg i bevegelse hele tiden, så litt har jeg vel forbrent.

 

Ikke så rart det er forskjell på morgenvekt og kveldsvekt, forresten. For det første er det jo maten, og dessuten veier du deg kanskje uten klær om morgenen og med klær om kvelden? Liker derfor best morgenvekta, den føles mer stabil og riktig. :(

 

Spiste en bitteliten kakeflis til dessert i dag, og nå er det tomt. :) Bra innsats av mannen i huset, hehe... Nå blir det lenge til det skal bakes igjen!

 

Lykke til på kurs, Frøken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue

Gratulerer med nedgangen Kveita! Du har klart noe jeg enda trenger å mestre. Å ta en kakeflis. Jeg kjenner at min største utfordring fremover blir å spise variert. Jeg synes det funker så godt med knekkiser med ost og paprika, for magen blir mett, øyet blir mett og jeg er fornøyd. Er så redd for å lage meg ei deilig brødskive eller to, for så å ikke bli mett/fornøyd etterpå og begynne å fantasere om å fråtse. Jeg tror ikke så mange forstår akkurat den delen av psyken min, selv om jeg er overbevist om at mange har det på samme måte. Jeg er kjemperedd for å miste kontrollen. Det er dette jeg trenger å lære meg. Å ha kontroll, å stoppe når det er nok, ikke når hodet mitt har fått nok.

 

For å møte utfordringen har jeg handlet inn ekstra grovt brød, magert kjøttpålegg og masse salat og grøntfor. Må spise sakte da tror jeg. Man får jo 4 knekkebrød eller to brødskiver og da synes jeg to brødskiver virker så lite... Skal gi det et forsøk til frokost i morgen. Kjenner at den hjemmelagde kornblandingen jeg liker så godt ikke gjør susen, fordi jeg blir så raskt sulten igjen. Kanskje løsningen er å fylle på med litt grønnsaker før kornblanding og yoghurt, og så ta et eple ved siden av?

 

SOm dere ser så har jeg en del utfordringer. Spesielt denne frykten for å ikke bli skikkelig mett og sette avgårde inn i fråtsehelvetet. Må må må lage meg en konkret plan for helga, det er livsviktig kjenner jeg. På den annen side, så må jeg passe meg for at je gikke gjør dette til et større problem enn det egentlig er. Det man tenker mye på blir hengende vet vi jo...

 

I dag landet jeg på 1464 kcal, og da har jeg registert ALT. Ble ikke smoothie, men to epler med cacao og chilikrydder fra Santa Maria (anbefales for å gi frukta ekstra godterifølelse....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer - er tilbake fra reisen.

 

Dette var planen:

 

 

Tirsdag:

Trim hjemme før avreise.

Aktiv reisetid fra 17 - 2230

 

Middag på flyplassen i Tromsø, slik at fristelsene på flyreisen TOS - OSL ikke blir for store. Litt kort tid, men det skal gå

Kvelds/snack på flyplassen i Oslo - igjen for å unngå flyfristelser og utskeielser sent på hotellet i KSU

 

Onsdag:

Kursdag, heldigvis ikke helt stillesittende.

Joggeskoene er med, satser på en kveldstrimrunde i byen i Kr sund

Har planer om shopping også - det betyr en lettere middag rett etter kursdagen.

 

Torsdag:

Kursdag, igjen ikke helt stillesittende, men kjenner ikke programmet i detalj. Det blir ingen tid til trening denne dagen.

Aktiv reisetid fra kl 17 - 23

Mellommåltid etter endt kursdag.

Middag på flyplassen på Værnes (OK med tid)

 

Det blir som regel ett rødvinsglass eller 5 på en slik reise. Målsettingen for turen blir at jeg skal unne meg 2 glass på hjemreisen på torsdag som belønning dersom jeg gjennomfører de første dagene i hht planen

 

 

Og slik gikk det:

 

--> Tirsdag gikk helt etter planen. Ble sulten på hotellrommet, men valgte wasa-knekkebrød og en halv "småsulten". Ingen sjokkis-utskeielser, puhhh!

 

--> Onsdag ble forsåvidt anstrengende, men ikke forbrenningsmessig, på kursdagen, og vi var ferdige allerede kl 14.

Gikk rett på shopping, og ble sulten som en ulv men klare allikevel å styre impuls-spising på kjøpesenteret. Spiste en fedonbar, en is og siste halvdel av "småsulten" etter shoppingen på hotellrommet. Deretter ble det trimming på hotellets trimrom (regnvær og ufyselig ute dessverre). Middag på kvelden med ett glass vin til.

 

--> Torsdag: Meget aktiv kursdag, sliten når vi var ferdige... Har ført 50 min som vanngymnastikk, tror nok det er dekkende.

Hjemreisen gikk som planlagt, og siden jeg tok ett glass vin onsdags kveld ble det bare ett på hjemreisen på torsdag

Middagen torsdag var ikke av det sunneste, hamburgertalleren. Men lot halvparten av hamburgerbrødet og halvparten av chipsen ligge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

fjellgeitaaaaaa. Endelig! Godt å høre fra deg og takk for ros. Lillegutt bruker sokkene sine flittig og de er bare nydelige. Hvordan går d med deg?

 

Lenapena, så utrolig flink du har vært! Jeg er nok like stolt av dg som du er selv :( tenker tilbake på i fjor da jeg var istvg på kurs. Jeg gikk tidlig hjem fra byen mens de andre fortsatte utover natta, stakk innom rema og hamstret cheeze doodles og sjokkis... Lå på senga og goflet i meg og vaf ulykkelig da jeg sovna. Brukte skritteller for å ha kontroll på aktiviteten, men la den igjen på rommet med vilje. Eneste grunnen til at jeg ville ha alenerom var for å fråtse uten å skjemmes (noe jeg selvsagt gjorde likevel...) du er hotellhelten min :)

 

jeg sitter i skrivende stund i gyngestolen på hytta og kikker utover fjorden. Har pepsi max i glasset og superchips i skåla. Har stått over pommes frites og polly turmix og øl. Tatt et halvt glass rødvin for at svigermor ikke skulle mase om at jeg er gravid igjen... For d er jeg ikke og kommer ikke til å bli... I morgen står utfordringene i kø for i kveld har jeg fått høre om alt vi SKAL spise i morgen; sjokkis, bløtekake, is, snacks, grillmat kjeks mm. Og rødvin. Masse rødvin. Jeg har bestemt meg for å ikke nevne noe om at jeg går kurs, så i morgen blir d en styrketest mellom henne og meg, for hun tror alltid at jeg ikke liker maten hennes når jeg ikke forsyner meg eller evt, bare tar litt. Har forklart henne 1000 ganger at det ikke handler om hennes matlagingsevner,men om min helse, men hun har bestemt seg... Samme leksa hve gang. Og det er ikke bare litt hus setter fram og gulper i seg... Det er noen ukesrasjoner med mat dller månedsrasjoner med FRImerker... Men denne skal jeg vinne for MEG. Og i morgen er det lørdag så litt er lov.

 

Farget håret i morges ig stæsja meg skikkelig før vi dro til fotografen, og så glemte jeg å bli m på bilder selv. Enn det da? Men glimtet av beundring i øynene til mannen min var verd oppussingen :) jeg er lykkelig, ikke sånn euforisk, men sånn honningvarm dempet glad langt inne. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går i samme tralten her, prøver så godt eg kan å komme meg litt nedover på vekta. Men så er det alle dei der fristelsane då. :( Har bestemt meg at ned skal eg uansett. Den var 75,3 på onsdag og den må vere 73,2 den 1 juli ellers blir eg 1000 kroner fattigare. Men for å bli det så må kusina mi og ha greidd sitt mål på 4 kilo også før 1. juli. Det er godt å ha litt slik ris bak speilet og samtidig ei gulrot å strekke seg etter.

 

Snart ferie tid men vi blir nok heime, kan vere vi tek oss eit par dagar på stølen.

Reiser til fjells litt seinare i sommar.

 

 

Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rosende omtale Frøkenfrue :( Er ganske stolt ja, og skal godt innrømme at dette ikke går av seg selv enda... Krever utrolig med konsentrasjon, og tenker på valg og kontroll hele tiden. Blir sliten i hodet og jeg tror det var en slags avreagering at jeg "måtte" ha en hamburgertallerken.

Holder helg med måte, krever konsentrasjon det også - ser fram til den dagen hodet er trent opp til at dette går av seg selv - tror dere den dagen noensinne kommer???

 

Lykke til på nytt kurs Frøkenfrue, og med dugnadsutfordringene i helga!

Kveita - gratulerer med nedgangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Hei til fjellgeita (hilsen ex-Tone32 fra et par år tilbake i tid) :D

 

Så fint å høre at dere er så flinke, alle sammen! Jeg trenger en liten oppstrammer... Har latt alt flyte i helga. Fredag ble det pizza fra peppes med rømmedressing. Mmm... Lørdag var vi på fest med masse god mat og vin, og litt kaker. Søndag spiste jeg meg overmett på sushi, og forsynte meg litt vel grovt av den italienske sjokolade-isen. Hm... Det vistes på vekta i dag, ja. Jeg håper bare jeg kommer meg ned igjen der jeg var før det blir torsdag og veiedag!

 

Har vært elendig lite trening siste 14 dagene. Det har rett og slett ikke blitt tid til de vanlige treningstimene på Sats, og da flyter plutselig alt. Det er utrolig vanskelig å motivere seg til å gjøre noe "ekstra". Jeg håper jeg får til noe i kveld, i all fall. Skjønt, egentlig burde jeg vel ikke håpe - jeg bør si at JA, i kveld skal jeg ta en liten joggetur! Uansett vær og uansett hvor travelt det blir! Jess!!

 

Ønsker dere alle en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Flott Kveita! Gleder meg til å høre om joggeturen i kveld!

 

Denne helga var skikkelig vanskelig å komme seg igjennom. Jeg har et familiemedlem som begynner å gå meg litt på nervene hva mat og styr angår, så jeg er rett og slett utslitt av å ha tunga rett i munnen, tenke kjapt, handle høflig men etter egen pipe... Som jeg skrev fredag så kom lørdagen til å bli utfordrende, og det ble den. Startet med at svigers kom hjem til hytta fra handletur i ti-tida med en kroneis til hver. Veldig hyggelig gjort, men jeg hadde slett ikke lyst på hverken is eller kaloriene som jeg ville spare til kvelden, så jeg ble nesten forbanna. Vi har ikke fryser enda på hytta, så å legge den i frysen gikk ikke, og siden de hang rundt meg hele tida, så fikk jeg ikke til å hive den i søpla. Så jeg spiste sakte og med stor motvilje (og da smakte den ikke godt en gang, så irritert var jeg) og straks de gikk ut av rommet slengte jeg isen over til mannen min (som strengt tatt ikke TRENGER den isen, men som villig spiste den) og jeg følte jeg hadde taklet situasjonen godt. REsten av dagen gikk jeg rundt og jobbet med maling, montering mm. mens jeg hele tiden får slengt etter meg at jeg ikke liker maten jeg blir servert, og at det er vanskelig å lage mat som blir BRA NOK til meg (når sant skal sies, så skjedde det ikke såååå mange ganger denne helga, men det har holdt på sånn nå i fire år og lunta mi har krympa), mens jeg prøver å svare taktfullt, men egentlig har lyst til å smelle til med leppa. Har forklart på en ordentlig måte i alle år at det ikke handler om at maten er for dårlig. Det handler om at jeg er kresen og at det er en svakhet med meg selv som jeg ikke er stolt over, men som jeg har akseptert og prøver å gjøre minst mulig utav, mens jeg i andre settinger liker maten kjempegodt, men siden jeg prøver å være litt forsiktig med kaloriinntaket, så forsyner jeg meg LITT i stedet for å gulpe nedpå slik de gjør (jeg mener det ærlig talt, makan til trafikk på det bestikket altså...) Ikkenoe av dette faller i god jord, og det er liksom maten som ikke er god nok for meg. Et konkret ekspempel fra sist vi møttes: Grillmat+ salat+ stekte poteter + soppstuing m creme fraiche + rømmedressing (jeg stod for soppstuingen.) Jeg forsynte meg med ALT unntatt rømmedressingen, for jeg vet hvor syyyykt mye kalorier det fort blir. Hun som laget den får helt fnatt og lurer på om jeg ikke liker DET HELLER, og jeg svarer at jo det gjør jeg men at jeg har forsynt meg med soppstuing og at den er så kaloririk at jeg prøver å begrense litt. Til svar da får jeg: Kan du ikke bare INNRØMME at du ikke LIKER dressingen min!!!? Og så er vi i gang igjen.

 

Da lurer kanskje dere på hvorfor jeg ikke bare forteller at jeg går kurs og er på slankern? Vel, det er fordi at det har jeg gjort før med det resultat at alt jeg putter i munnen blir vurdert og jeg blir konfrontert og rett og slett overvåket. Får kommentarer slik som: Kanskje jeg ikke skal sette fram sånn siden du MÅ slanke deg osv. Får konstant telefonoppringinger før felleshelger med spørsmål om jeg kan spise sånn da og sånn da og sånn da??? OG liker jeg det eller gjør jeg ikke det HELLER?

 

JEG vet at disse kommentarene bare gjenspeiler personens usikkerhet på seg selv (og vedkommende er 30-40 kg overvektig selv) og sikkert er godt ment og ønsker det beste for meg, men jeg blir såååå lei av å bite det i meg heeeeele tida. Det var en periode der jeg svarte med samme mynt, men det ble det rett og slett ufred av. Som min rådgivervenn sa; du kan ikke endre andres atferd og oppfatninger, men du kan bestemme hvordan du skal takle og omgås denne atferden. Altså jeg kan gjøre noe med MEG og MITT, men ikke endre vedkommende. Så jeg prøver så godt jeg kan å ikke irritere meg, men jeg har da grenser.

 

Den siste kommentaren kom sent på kvelden etter at alle hadde lagt seg og jeg stod igjen og malte alene da vedkommende kom inn og spurte om det var greit å være litt frekk mot meg? Jeg fikk lyst til å svare at hvis vedkommende hadde behov for det så værsågod, men jeg svarte bare hva da? JO, om jeg hadde vurdert Bayline, for det var så fin måte å stramme opp både foran og bak på. Da hold det på å sprekke for meg (for jeg er nemlig fryktelig stolt over kroppen min om dagen) men jeg klarte å beherske meg atter en gang og svarte at det hadde jeg ikke og kom ikke til å gjøre. Så snudde jeg ryggen til og malte videre til vedkommende tok hiontet og gikk ut.

 

Som dere leser av innlegget i dag så har helgen vært en prøvelse og je ger sliten. Jeg koste meg med sjokkis mens jeg jobbet til halv ett om kvelden, og i går ble det sjokkis og cheezedoodles til besøk og fotballkamp på TV. Dette var planlagt og ikke noe nederlag på noe sett og vis, men jeg vet jeg har spist for mye. Har en følelse av at om jeg ikke hadde vært så driiiiitlei, så hadde jeg nok spist mindre, men sånn går no dagan. SElvbeherskelse er noe som må trenes opp (les mitt aller første innlegg om selvdisiplin) og jeg har strukket den langt i helga, så kanskje var den litt svekket i går kveld.

 

Uansett, ny uke og første uke siden påska at vi ikke skal på hytta og jobbe, så det blir rett og slett rart men deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Skriver under på SelmaP's kommentar! Knis...

 

Huff, nei. Skjønner at det må være forferdelig vanskelig, Frøken. Jeg er imponert over at du holder ut. Jeg hadde i alle fall blitt skikkelig lei meg. Men, sikkert et godt råd å forsøke å la være å lage ufred. I teorien, i alle fall. :D

 

JEG synes du er skrekkelig flink, jeg!!!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhh! Det høres ut som om du har diplomatiske anlegg frøkenfrue! Bare synd denne personer ikke har noen antenner som virker. Tror ikke jeg hadde klart å la være en liten latter knyttet til den siste kommentaren, med et returspørsmål om vedkommende selv hadde prøvd Bailine.... Høres vel igrunnen ikke sånn ut :D

 

Håper heller ikke at dette er en person du/dere blir nødt til å omgås hver gang dere er på hytta. Nyt iallefall avlastningsuken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

TAkk for støtten jenter. Jeg har enda ikke kommet meg helt... I går fulgte jeg planen nesten til punkt og prikke. Første dag på jobb (rett i streik) og det var egentlig nok bare å komme seg opp og møte opp. Jeg dro på dugnad til min mor på kvelden (haste oppussing av utleieleilighet), så jeg satt jaggu ikke mye i ro i går heller...

 

I dag blir det pizza, øl og konsert. Jeg skal ta for meg akkurat det jeg har lyst på. Nå skal det sies at jeg skal sykle til og fra (en halvtime med bratt motbakke hjemover) så kanskje utfallet summasummarum ikke blir så ille.

 

Strever bittelitt med motivasjonen akkurat nå. Tror helga var tyngre enn jeg først følte på...

 

Kanskje vi skal ta et lite ekstratak mot helga alle sammen? Målet mitt er 75 kg til fredag 18. Da skal vi ha sommerfest på jobb, og jeg har lyst til å gå dit og "vite" hvor slank jeg er :D Skjønner dere hva jeg mener?

 

 

Klem fra frøken frue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Huff, det ble ikke noe jogging på meg i går. Ble liggende på sofaen og vente på at naboen skulle dukke opp. Hadde avtalt i halv sju-tida, men jeg ble liggende til kvart over ni før han ringte og sa at "vi tar det i morgen". Og da var jeg så sulten at jeg måtte spise, og dermed utgikk jogginga. Hm... Det ligger litt latskap der også, vet jeg. Kunne nok fått det til om jeg absolutt ville. Men det var deilig med en sløve-kveld på sofaen! :D

 

I dag blir det jobbing ute. Og SÅ kanskje en joggetur??

 

Ja, jeg er med på en liten innspurt, Frøken. Jeg er redd jeg kommer over 90 igjen torsdag morgen. Hyyyl....

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff' date=' det ble ikke noe jogging på meg i går. Ble liggende på sofaen og vente på at naboen skulle dukke opp. Hadde avtalt i halv sju-tida, men jeg ble liggende til kvart over ni før han ringte og sa at "vi tar det i morgen". Og da var jeg så sulten at jeg måtte spise, og dermed utgikk jogginga. Hm... Det ligger litt latskap der også, vet jeg. Kunne nok fått det til om jeg absolutt ville. Men det var deilig med en sløve-kveld på sofaen! :D

 

I dag blir det jobbing ute. Og SÅ kanskje en joggetur??

 

Ja, jeg er med på en liten innspurt, Frøken. Jeg er redd jeg kommer over 90 igjen torsdag morgen. Hyyyl....

 

:)[/quote']

 

Tommelen opp for joggeturen Kveita :) Joggeturen er begynnelsen på innspurten den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

heia kveita. Du jogger i kveld og jeg sykler eller går 1.5 mil:) sitter nå med en øl og litt superchips. Ikke fråtse men kose meg med kjæresten min og bare være oss på kizzkonsert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Heia,

 

Tilbake fra konsert og jeg har vært ganske flink egentlig. Gikk ned til byen (ca en time) og var nesten halvveis hjem da vi ringte taxi pga gnagsår.... En og en halv pils og ett glass rødvin. En sjokkobolle, litt superchips og pizza til middag. Rundt regnet i hodet mitt 2300 kcal i dag, og det er jo det jeg har brukt også, så tenker det går opp i opp :D

 

I morgen er en ny dag og nye muligheter. Fortsatt streik.

 

Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hadde det trivelig på konsert, matmessig så kom du heilt sikkert bra ut. Må jo unne seg litt kos ein gong iblant vel :)

 

Nyyydelig ver idag, skal innta altanen med syarbeid når sola er kommen fram.

Først blir det å få ein heil haug med sengkle på snora og lufte sengklea.

 

Ikveld skal eg i bursdag til ei venninne, har bestemt meg for å ete 2 kakestykker max, skal knipe litt inn på maten idag tenkjer eg.

 

Nedgang på 600gram denne veka og er fornøyd med det, må ned 500 gram kvar veke dei 3 neste vekene for å nå målet (med å "flå" kusina mi :D ) Eller kanskje det blir ho som flår meg :) Pengane er det ikkje så nøye med, det er berre kjekt å ha ein på laget.

 

Ha ein suuper dag jenter. :)

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Hei,

Tittet bare innom - og så din helg. [ironi]JIPPPIII[/ironi].

Det er sånne folk som en skulle ønske en kunne stenge ut av livet sitt, ihvertfall mye av tiden.

 

Å være kresen er ABSOLUTT INGENTING å skamme seg over. Du kunne sikkert greidd å finne noe som du liker som ikke vedkommende vil ha ned.

Jeg liker veldig få sauser, og blir kvalm av det meste som inneholder majones og liker egetlig ikke frityrstekt mat noe særlig. (Bare synd jeg ikke er så kresen på smør, sjokolade og chips)

 

Synes du taklet det fint. bare så synd at de ødelegger dagen dis som kunne vært så fin!

 

Moren min er sånn - og selv om vi er bestevenner til hverdags - så har hun kommet med så mange sånne kommentarer opp gjennom årene at det går meg mye mer på nervene enn det ville gjort hvis det skjedde eng gang iblandt.

Den siste stjernekommentaren hun kom med var en gang vi var på tur (jeg går mye, og ganske fort i perioder):

'Vet du hvor tynn og fin du hadde vært hvis du sluttet å spise sjokolade'. Selvsagt vet jeg det.. (ja jeg vet, mødre). Den eneste trøsten min er at hun antakelig har mye større problemer med spising enn jeg har.

 

Vel Håper det blir lenge til neste gang for deg!! Du er bedre enn vedkommende det er ikke noe problem å se!!

 

Du er superflink å håndtere hverdagen! hverdagen inkludere spesielle anledninger - og konserter - og da må en kose litt ekstra og så ta konsekvensen av det med trim og innskjerpinger!

 

Lykke til frøken frue og dere andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Vel ikke angrende, men definitivt synder... Kom akkurat hjem fra streik. Var superflink i byen og da de andre spiste is drakk jeg vann. Brukte ikke ei krone på noe som helst. Så kom jeg hjem, sliten, menssmerter (vel ikke skikkelige smerter når sant skal sies), trøtt og sulten. Og derrrr på sofabordet lå posen med boller med sjokoladebiter i, etter barnevakten i går. OG jeg har spist alle TRE bollene mens jeg tenkte at en bolle skal jeg takle. Tar en sykkeltur i kveld. Vel, den sykkelturen blir lang, for jeg har fortært 600 kcal i boller nå og er rimelig misfornøyd med meg selv. Har jeg virkelig ikke lært noe som helst? Så min måte å rette opp dette på er å legge ut på en times sykkeltur senere i kveld. Jeg må passe på det jeg spiser resten av kvelden og jeg skal IKKE over 1700 kcal i dag!!!

 

Er helt tom akkurat nå, både fordi jeg er sliten, men også fordi jeg er skuffet over meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel ikke angrende' date=' men definitivt synder... Kom akkurat hjem fra streik. Var superflink i byen og da de andre spiste is drakk jeg vann. Brukte ikke ei krone på noe som helst. Så kom jeg hjem, sliten, menssmerter (vel ikke skikkelige smerter når sant skal sies), trøtt og sulten. Og derrrr på sofabordet lå posen med boller med sjokoladebiter i, etter barnevakten i går. OG jeg har spist alle TRE bollene mens jeg tenkte at en bolle skal jeg takle. Tar en sykkeltur i kveld. Vel, den sykkelturen blir lang, for jeg har fortært 600 kcal i boller nå og er rimelig misfornøyd med meg selv. Har jeg virkelig ikke lært noe som helst? Så min måte å rette opp dette på er å legge ut på en times sykkeltur senere i kveld. Jeg må passe på det jeg spiser resten av kvelden og jeg skal IKKE over 1700 kcal i dag!!!

 

Er helt tom akkurat nå, både fordi jeg er sliten, men også fordi jeg er skuffet over meg selv...[/quote']

 

 

Skitt au.

 

 

 

Du skal ikkje vere missfornøgd med deg sjøl, sjå deg i speilet og sjå på den flotte dama som har gått ned rimelig mykje. Sånne dagar der vi kan ete ein heil elefant har vi nok alle.

 

Du får deg noke ein flott sykkeltur.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

strever... Lufta har offisielt forlatt ballongen og frøken frue har landa. Energien forsvant med bollene og siden har ingen sett noen av de... Ingen sykling men husarbeid. Droppet middag til fordel for lavkaloriknekkiser, så utfallet i dag summasummarum er ikke katastrofalt, men heller ikke vektreduserende.

 

Jeg gleder meg til en "normal" arbeidsdag i morgen nå som streiken er avblåst, og kjenner meg trygg på at det skal gå bra.

 

Formen er preget av mensen, rart at jeg enten blir helt tappa, eller har sykemenssmerter. Skulle gjerne ha sluppet unna med blødningene liksom, men sånn har det nå vært i alle år. I morgen er nok formen mye bedre siden jeg bøtter innpå med vann nå for å få nok væske til topplokket som skal bryne seg på 40 ukjente elever...

 

Jeg regner med å komme sterkere tilbake i morgen og setter pris på all oppbakkingen dere gir meg. Dere er super!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Husk å spis ordentlig fra mårran, ikke kompenser så du blir enda mer sulten!! (jeg har vært supersulten i går,spiste pasta ute så skippet kveldsmaten, det har jeg kjent i hele dag..)

Stå på dette er bare en lite hump i veien.

 

Og mensen... ja ikke mye en kan gjøre.. Det hjelper meg litt å drikke te - uten søtt eller melk. Eller ta en halv cm av en ingefærrot, la den trekke ca 10 min i vann. Godt (synes jeg) vanndrivende og jeg tror det virker på å roe ned blodsukker. til og med en kopp varmt vann(!!) hjelper litt.

 

Uansett! Du er på sågod glid at du kommer over dette.

(Jeg skulle og trene i dag, her sitter jeg i sofaen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...