Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest kveita

Gratulerer både til frøken frue og lenapena for gode valg. :) Og så er jeg spent på å høre hvordan det går med Ellie! Sender massevis av positive tanker!

 

Frøken - nei, jeg teller ikke kcal. Det er et bevisst valg av strategi. Jeg lever fullstendig "normalt", bare strammer inn litt på det som tidligere var en heller utsvevende (haha...) livsstil. Men jeg passer på å spise oftere og litt mindre porsjoner, og drikke masse vann.

 

Ha en fin-fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue

HEi alle sammen.

 

Kom hjem fra flyttehelg kl åtte i morges og jeg lyver ikke om jeg sier at, med unntak av de svært korte måltidene, satt for første gang siden fredag da vi kjørte hjem fra hytta i dag. Jeg har vært i sving hele tiden. Lørdag malte jeg panel fra ni om morgenen til fem neste morgen, kun avbrutt av måltider. Jeg så omtrent mannen med ljåen til slutt... Søndag var det maling og montering av kjøkken og mandag var det to flyttelass, montering av møbler og vasking... Holdt på til ett i natt og stod opp kl fem i morges for å kjøre hjem. Er med andre ord (på godt trøndersk) tøgd og utspøtta...

 

Og hvordan gikk det i matveien? De første dagene gikk det greit, da hadde jeg knekkebrød og oppskåren frukt og grønt. Men den natta jeg holdt på ble det en del sjokkis for å holde koken (og 6hele imsdalsflasker!!!) Søndag ble det også litt sjokkis og potetgull, men ikke så ille mye, men mandag tok det nesten av. Jeg sier nesten, fordi jeg ikke slapp villdyret helt løs. Jeg hadde hodet med meg selv om jeg tillot meg litt motivasjon...

 

Om det har vært en fiasko? Nei slett ikke. Da hadde jeg ikke tenkt gjennom noen av måltidene og bare gofflet innpå, men jeg tok liksom riktig mengde til enhver tid, supplert med litt godsaker.

 

Jeg kom meg ikke på kurs i dag siden jeg er utslitt etter kjøring i morges, men vekta hjemme viser litt nedgang fra forrige uke (vekta viste tre ulike tall og det høyeste var det samme som sist uke :77 kg, mens det laveste var 75,6) så det får jeg være svært fornøyd med. Bunnen av 76-tallet er målet til neste uke.

 

Dagen i dag startet med fire risbrød (Minde sine altså...) og har akkurat tatt fire ruter med melkesjokolade. Der ser dere. Skal ikke mer til enn en helg uten full kontroll før jeg dras mot søtsakene... MEn nok er nok og nå står knekkisene i stekeovnen. Må lage en enda større porsjon til helga... De går unna, for nå har mannen min også fått smaken på de. Må prøve å få gått en time etterpå for å brenne av de sjokkisene...

 

Alt i alt er jeg fornøyd, for dette har vært en ekstremhelg, men jeg har ikke vært ekstremspiser...

 

Lenapena: Kjempebra gjennomført plan!

Kveita: Så bra at du har funnet den måten som passer best for deg. Det er mange som ikke vil telle kalorier på papiret, men som har rimelig god oversikt over inntaket sitt likevel :)

 

Ellie, hvor er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Frøken, jeg er imponert over tempoet ditt! Sånn som du har holdt på har du nok forbrent det meste, uansett. Og spist er spist, etc.

 

Sjokkis til frokost i dag? Ler... Det er så typisk, jeg kjenner meg igjen. Men - jeg er sikker på at du klarer å hente deg inn med det samme, bare du får tenkt deg litt om. Faktisk tipper det holdt bare å skrive det ned her, jeg. Bort med sjokkisen, fram med knekkisene! Så smiler verden med det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

huff jeg er sliten i dag. Vært inne m guttene og spist og spist. Dvs utenom vanlign mat og d jeg nevøte tidligere i dag så har jeg spist nesten en pose ostepop. Hadde sånn behov for å kose meg m noe mens lillegutt sov. Så hittil i dag har jeg spist 1800 kcal. Ikke helt krise men ikke bra m tanke på av jeg ikke har spist kvelds eller melk og frukt. Jaja. Kanskje noe jeg måtte ha ut av systemet? Vel i morgen er en ny dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Frøken - skjerpings! Du lurer ingen andre enn deg selv.

 

Det er ok at man har behov for å kose seg litt av og til, men det er ikke greit når det blir en sovepute og en unnskyldning for å fortsette.

 

Du har vært for flink i lang tid, til å ødelegge alt nå, ikke sant??

 

(Nå er jeg litt streng, men jeg håper det hjelper)

 

Klem!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

takk kveita:) du setter ord på det jeg selv tenker. Fikk rusket ut av systemet, og i dag har jwg vært suoerflink uten at det har vært noe soæ helst vanskelig. Har gått mye og ikke satt meg ned før nå. Fikk plutselig for meg at det kunne være fint å shine opp pipa, så nå er både den og listene nymalt :)

 

har vanvittig mye overskudd for tida, jeg har funnet igjen arbeidskapasiteten jeg var kjent for tidligee, og det føles fantastisk! Jeg kjenne også at blodsukkeret mitt er stabilt og for dere som har kjent meg en stund så vet dere at det er gode nyheter fordi jeg utviklet svangerskapsdiabetes i siste svskap. Har ikke tatt y glukosebelastning, men jeg merker det veldig veldig godt på kropp og hode at blodsukkernivåene er lave. Hvordan jeg merke det? Vel, for det første opplever jeg mye mindre av de skikkelige blodukkerfallene der knærne blir helt skjelvende og man kjenner det prikker over all hud på kropp og hode. Når d skjer handler det kun om å få i seg noe søtt,helst sjokkis. Sånn oppleves d ihvertfall. og så blir jeg veldig slapp elle sliten etterpå. Slike fall kan jeg få dersom det har gått lenge siden siste måltid eller jeg har spist dårlig en stund. de kommer veldig plutselig men typisk ette jeg haf vært sulten en stund. Dette har gjort at jeg har vært redd for å være sulten for lenge og jeg har pakka innpå. Nå derimot er det ikke et problem å bli sulten fordi jeg spiser så sunt at tom mage ikke betyr plutselig blodsukkerfall. jeg spiser lite og ofte, jeg spiser mye fibe og lite sukker. Men er mye plaga m luft i magen noe jeg tror kommer av knekkisene...

 

Jo jeg synes det går strålende.. Må det bare vises på vekta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelmaP

Nå har jeg lest hele denne tråden, morsomt med så mange innlegg der tanker og følelser står i fokus mer enn kilo og trimpoeng. Særlig det der med ekstase og kaos gikk litt innpå meg, må jeg si. Der befinner nok jeg meg litt for mye, og ikke bare når det gjelder mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Frøken, godt å høre at du er på rett kjøl igjen.:) Forventer kjeft tilbake når jeg sklir ut, bare så det er klart! :)

 

Selv klarte jeg akkurat 89.9 i dag, det var en liten seier for egen del. (Nå blir det litt vektfokusert, men akkurat dette med et nytt ti-tall, det er litt viktig, liksom. :))

 

SelmaP, det er akkurat derfor jeg liker denne tråden så godt - fordi Frøken frue er, og inviterer andre til å være, åpne om de underliggende problemstillingene som i det lange løp egentlig er mer viktig enn bare akkurat antall kalorier man får i seg hver dag. Det handler om å identifisere vaner og uvaner, årsakssammenhenger og fallgruver - og å klare å dra hverandre opp igjen når man snubler nedi (for det gjør man). Og så handler det selvfølgelig også om å le sammen, og bygge et fellesskap. Jeg har blitt veldig glad i denne tråden og de som er her, jeg!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

kjære selma og kveita (forøvrig en setning jeg aldri hadde trodd jeg skulle kompmere, hehe)

 

jeg blir så glad når jeg komme inn og leser sånt, fordi det er for meg dette handler om; tanker, følelser og alle konsekvensene av valgene våre. Kg og timpoeng er rettesnorer og motivatorer, men de er også konsekvenser av det som foregår i hodet, ikke målene i seg selv.

 

Gikk på vekta i dag for å ha kontroll etter den vanskelige helga, og gjett hva: 76 kg ... Jeg er såå glad. Går for 75-tallet til neste uke. Grunnen til det er at jeg synes det er lettere å holde meg til dn smale sti når jeg kanoppnå noe nytt, helle enn å kjempe for å holde ved like. Mao kommer jeg til å slite med hold-vekten når den tid kommer. Eller kanskje ikke; jeg har jo aldri prøvd å holde vekten som normalvektig med gode vaner, bare som overvektig med elendige vaner og frykt for å bli enda tjukkere... Vesensforskjell mao.

 

I dag har jeg sovet lengre enn jeg har gjort siden lillegutt kom til. Stod opp halv ti, uthvilt og med masse energi til dagens oppgaver. Ute skinnr sola og når jeg er ferdig med rundvaske her inne skal jeg ut og klippen plen og vaske vinduene for første gang i år. i morgen er det ny tur på hytta med alt det innebære,og jeg skal skær opp frukt og grønt og lage knekkise for å sikre meg en gylden helg :)

 

kveita, konge at cu ser 89- tallet. Gratulerr sååå mye! Veien ned til 85 er kortere enn du tror. Bar fortsett som du gjør. Og jeg setter pris på klar tale på godt og vondt og i gi og ta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gode resultater alle sammen :)

 

Jeg er nå hjemme igjen, og har storkoset meg i finværet med bl.a en liten joggetur, en liten sykkeltur og en liten fjelltur. Det er så godt!

 

Det ble en liten båttur også fra fredag - lørdag. Hadde "trimmet meg opp" på forhånd, men lørdag ble det lite bevegelse. Litt alkohol og litt potetgull på natta og ikke allverdens med søvn (midnattsol vet dere), men hadde ikke med så mye fristelser så alt i alt ver det en måteholden utflukt :)

 

Imorgen har jeg spa-time for knøing av rygg - anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei alle sammen.

 

I dag er det kursdag, men jeg kom meg ikke på kurs pga sjaber 4-åring i dag også. Han har snudd døgnet på hodet i disse dugnadstider stakkar...

 

OG jeg, vel, jeg har gått opp 300 gr. 77,3 altså. Det er selvfølgelig ikke den veien det skal gå, men med den helgen jeg har hatt så er det iallefall ikke noe mysterium.

 

Jeg jobbet som vanlig stjerten av meg på dugnad i helga (hver ENESTE helg siden påske folkens...) og det gikk greit på dagtid. Men da kvelden kom og roen senket seg over huset ble det alt for mye av alt egentlig. Bare et halvt glass rødvin, men en del sjokolade og potetgull. Det gikk myyyye mindre enn det ville gjorrt om jeg ikke hadde vært på slankern, men fikk nok et kalorioverskudd den kvelden.

 

Søndag stod vi opp kl syv, kjørte straks to timer hjem fra hytta, stod på kjøkkenet hele dagen og laget treretters middag og kake til feiringen av svigermors fødselsdag samme dag. Hadde tilbudt meg å stelle til feiring for henne fordi hun er utslitt, så da hadde vi ti pers til treretters middag hos oss i går kveld, etterfulgt av kaffeslabras. I går tenkte jeg som så at fanken døtte, skal jeg orge fest for dama så skal jeg jaggu være med på den selv. Og resten er historie... men OK jeg deler den med dere :( Jeg laget Kari J sin blomkålsuppe, en lettere variant og hadde i basilikum (jag kan ikke fordra blomkål, men jobber med saken...) og jeg visste denne ville være suksess for svigermor. Til hovedrett hadde jeg marinert kalkunstek (fra Solvinge) som jeg gned inn med hjemmelaged tomatpesto og surret inn i spekeskinke (som jo har myyye mindre kalorier enn bacon), paprikasalat (grillet paprika som jeg flår og vender i olivenolje, salt og pepper), ovnstekte potetbåter og salat med hjemmelaget rømmedressing (halvt om halvt med lettrømme, mager kesam og en deilig lokal krydderblanding). En god del olje med andre ord, men det er iallefall sunt fett... Til dessert hadde vi hjemmelagd pannacotta med jorbærratatouille. DET var godt, men alt annet enn sunt, med kremfløte, sukker og melis. MEn fyttigrisen så godt. Og siden jeg hadde laget de i porsjonsglass (dritlekkert med cognacglass altså) så ble det ikke så ille mye på hver.

 

Hadde det stoppet her hadde det kanskje akkurat gått... Men så kom kakene på bordet. Jeg kjente forventningen sitre og hårene reiste seg seriøst i nakken fordi jeg følte meg så syndig... To tre veldig tynne kakestykker og rørte ikke konfekten. Når jeg tenker meg om så stod jeg over rødvinen for å spare kalorier :) Og når jeg skriver dette så ser jeg at dette slett ikke er noen fallitterklæring, for jeg har spist og kost meg, men det har ikke tatt helt av i fråtsing og faenskap.

 

Hadde det stoppet her da, så hadde jeg kunnet være stolt av meg selv. Men dere skjønner, det var jo så mye kake tilovers som gjestene nektet å ta med hjem. De var jo på slankeren må vite... Så i dag ble det to stooore nøttesjokoladekaker til lunsj (over 1000 kcal!!! gisp) før jeg kastet de tre kakene... Da følte jeg meg bra kvalm og feit og flau etterpå. Det var en sånn utavmegselvopplevelse, fordi jeg tenkte at jeg ikke burde gå ned og hente kakefatet fra kjøla, for jeg var jo på slankern. Og på vei opp trappa med kakefatet i hånd tenkte jeg at jeg ikke burde ta et stort stykke kake, for jeg var jo på slankern. Og da jeg bar med meg det store stykket med kake på stua tenkte jeg at joda, jeg er på slankern og jeg har ikke lært en dritt hvis jeg setter tenna i denne kaka. Og da jeg satte tenna i kaka tenkte jeg at herregud, den var vel god, men slett ikke så god at det var verdt å spise hele det store stykket og være angrende synder etterpå. Og etter at jeg hadde spist opp stykket og var passe kvalm og blodangrende synder tenkte jeg at jaha, da må jeg gå en tur i dag, så går jeg vel ut i null fordi jeg skal stoppe NÅ. Saint ja? SAINT JA! Og da jeg hentet stykke nr to tenkte jeg at javel, da blir det fire timer trening i dag, vektoppgang og grundig dagbokføring i kveld... Jeg spiste opp stykket og skrapet ut resten i søpla. Da jeg førte opp kakene i dagboka fikk jeg hjertemerke pga det sunne fettet i nøttene, så det er da alltids noe...

 

Likevel, når jeg ser på det jeg har skrevet over her, så ser jeg faktisk fremskritt! Jeg hadde IKKE kastet de kakene som var igjen for to mnd siden, jeg hadde spist til det var tomt... Jeg hadde blitt sittende i sofaen resten av dagen og syntes syund på meg selv og reparert kvalmen med saltsnacks... Men det har jeg ikke. Jeg har erkjent at dette var dustete, drukket masse vann og stelt litt i heimen. Jeg vet at det vil vises på vekta med utskeielser hver dag siden fredag, men jeg vet også at nok er nok (igjen) og at nå må jeg være gylden og middels og stramme inn litt. Knekkisene står i ovnen og jeg har allerede registrert hva jeg skal spise til kvelds. KOmmer opp på 2300 kcal i dag, altså går jeg ut i null og det betyr ingen vektreduksjon, men i morgen skal jeg tilbake til 1600 kcal.

 

Jeg er forøvrig tilbake på nett. Fikk internett og TV i dag etter å ha gått uten i to mnd, så nå kan jeg registrere alt og være mer i klubben, noe som funker. I dag trenger jeg noen som gir meg et blunk, dult i siden og tommelen opp for resten av uka. Det er ikke fler utfordringer nå før helga og siste dugnad på hytta, men jeg skal bake nok knekkiser til å dekke behovet for hele helga (og det må jeg si at de dekker virkelig behovet!!) Jeg begynner på nytt kurs på torsdag, så jeg vil se om jeg klarer å være superflink frem til da og kanskje komme meg under 77 igjen :) Det hjelper å drikke vann!

 

Dette ble en lang tirade fra meg, men det måtte ut og det måtte ut her :) Fordi her er det støtte og styrke å hente. JEg er ikke nedfor, men irritert over egen mangel på selvdisiplin. Akkurat det samme som sist mandag jo!! Men det viser bare det jeg har visst en stund stemmer; gir du ball i helga, så blir det tullball på mandag. Har man derimot bestemt seg på forhånd for hva man skal kose seg med, målt opp og ikke gir seg selv alternativet for å gå bort fra planen, så funker det! OG da koser man seg enda mer med det "lille" man har bestemt seg for og er såååå blid og fornøyd når man legger seg! Og drikker man en ekstra flaske vann den dagen man spiser litt ekstra, blir tilfredsstillelsen litt større fordi man får mer metthetsfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Er bare innom her og leser litt her og der i dag (du finner meg på 20-30 kg trådene).

 

Så herlig beskrivelse av kakehentingen - og så godt jeg kjenner meg igjen!! bare det at du må være et ordentlig overskuddsmenneske. Stelle i stande en så fin fest for svigermor atpåtil mamma til to smågutter som sikkert ikke alltid tar livet helt med ro? Selv om jeg ikke har lest alt så ser jeg at du holder full fart!! All mulig beundring!!

 

Jeg øver på å kaste kaker og godterier som jeg vet vil være uimotståelig.

Den gylde middelvei er en kjempefin fokus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Er bare innom her og leser litt her og der i dag (du finner meg på 20-30 kg trådene).

 

Så herlig beskrivelse av kakehentingen - og så godt jeg kjenner meg igjen!! bare det at du må være et ordentlig overskuddsmenneske. Stelle i stande en så fin fest for svigermor atpåtil mamma til to smågutter som sikkert ikke alltid tar livet helt med ro? Selv om jeg ikke har lest alt så ser jeg at du holder full fart!! All mulig beundring!!

 

Jeg øver på å kaste kaker og godterier som jeg vet vil være uimotståelig.

Den gylde middelvei er en kjempefin fokus!

 

 

Hei Maja

 

Takk for en koselig hilsen! Ja her er det full rulle, men når sant skal sies har energinivået skutt rett i lufta etter jeg begynte på kurs og den gyldne middelveg. Merker såååå godt at jeg spiser (stort sett) veldig sunt og er mer i bevegelse. OG god energi avler god energi :(

 

Skal ta en titt innom deg og lære litt om deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Gratulerer med gode resultater alle sammen :)

 

Jeg er nå hjemme igjen' date=' og har storkoset meg i finværet med bl.a en liten joggetur, en liten sykkeltur og en liten fjelltur. Det er så godt!

 

Det ble en liten båttur også fra fredag - lørdag. Hadde "trimmet meg opp" på forhånd, men lørdag ble det lite bevegelse. Litt alkohol og litt potetgull på natta og ikke allverdens med søvn (midnattsol vet dere), men hadde ikke med så mye fristelser så alt i alt ver det en måteholden utflukt :(

 

Imorgen har jeg spa-time for knøing av rygg - anbefales!![/quote']

 

Bra jobba Lenapena!! Man skal kose seg i helgene! BRa trim da!! HAr et gavekort på 80 min aromaterapi liggende. Har spart det til jeg går ned 5 kg. Vent litt, det har jeg jo :) Da skal jeg bruke det neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfrue, du har en vanvittig ogd beskrivelse av de samme kvalene og lettere idiotiske valgene vi alle gjør fra tid til annen (ref mine lørdagsutskeielser på jobb).

 

Det som er så superkjekt med forumene her inne, og kanskje spesielt denne tråden er at det alltid er noen som er i flytsonen mens andre sliter i motbakke, men det er ikke de samme hver gang. Slik er det alltid noen klar til å motivere til innsats etter at vi har ramlet litt utpå.

Du holder et forrykende tempo, og jeg merker det i allefall selv at det er i slike situasjoner de gale valgene lettest blir gjort. Har liksom ikke nok energi til å stå på og oppfylle alle krav i alle ender, selv om kravene er satt av oss selv til oss selv i mange tilfeller ;-)

 

Imorgen skal jeg ut på jobbreise og blir borte til torsdag kveld. Reiser er alltid utfordrende, så jeg sitter nå og tenker ut en plan for trening og mestring av mat på alle flyplassene underveis.... Kommer tilbake med resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Lykke til på reise Lenapena. Med en plan klarer du ALT! Kjøp med deg Ryvita knekkiser og mager skinkeost på tube (lifesaver for meg på turer ihvertfall) for da kan du bare spraye på og slippe å lage til noe ekstra.

 

Jeg følte meg feit da jeg stod opp i morges, men klatrer pliktskyldigst opp på vekta. Jommen sa jeg smør! 76 kg :) Og gikk på en gang til; 75,4 og enda en gang; 74,7. Altså selv om jeg ikke fikk opp det samme tallet tre ganger, så var jeg ihvertfall ingen av gangene over 77 :( Bare det å se 74-tallet (selv om det selvfølgelig ikke er reelt) ga meg en skikkelig guts for å stå på videre. Og ikke nok med det; akkurat nå føler jeg meg sylslank, for har på meg en nydelig topp fra Mango som jeg kjøpte for 7 år siden da jeg bodde i England og den sitter som støpt. I tillegg har jeg på en utrolig stilig dressbukse som er litt rampete for den skal henge litt lavt på hofta og er litt posete (slik moten var for noen år siden.. eh..) men den er så stor nå at den bare såvidt henger på hoftene :) Til og med gubben sa at vi nok må ut og handle bukser til meg neste uke når lønna kommer.

 

altså fra fiasko til suksessfølelse på null komma niks. Det bekymrer meg litt at jeg lar vekta styre humøret slik, men jeg prøver i det miste å bruke den som motivator, og ikke som kjepp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Hurra for deg, frøken frue! :( Du gikk på snørra, men reiste deg med det samme. Det skjer alle, og det er sunt. Jeg snørra i går, jeg også. Lagde kake til min kjære som har bursdag i dag. Det ble stor-smaking på kakedeigen... Var helt kvalm etterpå. Jaja, sånt skjer, men heldigvis ikke hver dag.

 

Lykke til denne uka, jeg krysser fingrene for at vekta går riktig vei slik at du får deg en opptur neste veiing!!

 

Klem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk Kveita! Si meg ble det 80-tallet???

 

Oppdatering: Da jeg gikk ut av huset i min tidligere beskrevet påkledning trampet jeg på buksekanten og buksen falt av!! Altså måtte inn og finne frem en annen bukse, ei dressbukse i ull som passet bedre, men som også snart er for stor. Svømte også i ytterjakken, så både bukse og jakke blir fremover å finne hos FRetex :( Herlige dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Det ble 89.9 forrige torsdag, ja. Jippi! Og av snik-veiinga ser det ut til at jeg holder meg under linja denne uka også. Godt fornøyd!

 

Jeg har også ei bukse som egentlig er litt for stor. Jeg liker den veeeldig godt, og bruker den så mye jeg kan nå, mens jeg fremdeles akkurat kan! Deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Herlig med bukser som man elsker, men enda herligere når de blir for store :( Krysser fingrene for at du kommer nederst på 89 Kveita :)

 

Gikk på vekta i dag (følger med for å se når helgens strabaser gjør utslag på vekta) og tatatataaaaa 75,7 kg :) Husker dere hva jeg sa sist uke? At mælet i løpet av uka var å se 75-tallet? Vel nå ser jeg 75-tallet. FAktisk har jeg sett 75-tallet tre ganger i dag, for jeg har fulgt kursleders råd om å gå på vekta tre ganger for å få det samme tallet, for da stemmer det. Dette fordi at vektene påvirkes av ytre forhold og kan avvike en del. Feks helling på gulv mot sluk på badet, varmekabler, å bli satt hardt ned osv.

 

Begynner på nytt kurs med ny gjeng i morgen. Gleder meg, men er spent på hvordan vekta blir på kveldstid siden jeg har gått kurs på dagen frem til nå.

 

Skal koke meg kokoste, spise knekkiser og planlegge møbeloppussing nå. Litt mindre energi i dag, men det tror jeg kommer av at jeg var så dum å sette meg foran TVn i går kveld. Kroppen reagerer på det, det er jeg helt sikker på. Så i dag er det null TV før kl 2000. Resten av dagen skal gå med til lang trilletur, babysvømming, husarbeid og dugnad ute på fellesarealet :)

 

Ha en strålende dag dere! Suksess!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Har vært en fin dag. Gikk 1t 15 min til byen, var på babysvømming, fikk skyss hjem, og siden har jeg stort sett vært på bena... Har ikke den spruten jeg hadde sist uke, og jeg tror det kan ha sammenheng mellom utskeielsene i helga, at jeg er litt sliten etter to mnd med trøkk og at jeg skal ha mensen neste uke...

 

I matveien har det gått greit, men jeg ser at jeg ikke er flink med frukt for tiden. Har grønnsaker til alle måltider (ikke enorme mengder men dog...) men frukta tar jeg ikke. JEg ser at jeg heller unner meg et knekkebrød ekstra med ost og paprika enn å ta et eple. Målet for i morgen er å ta ett eple, lage en fruktsmoothie til kvelds.

 

Ha en fin kveld dere skjønne damer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

1t 15 min og så babysvømming - kaller det bra sprut jeg. Gratulere med 75 tallet!! (jada jeg har fokus på tall) og gratulere med buksa som falt av!! jeg må ha belte på mine bukser nå - men de faller ikke av uten ennå hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Jess, det tusler nedover fremdeles!! ...selv om jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor. Var ikke særlig flink forrige uke. Jaja, jeg holder meg godt nedenfor det skumle 9-tallet, og det skal jeg fortsette med!

 

Spiste et diiigert kakestykke i går, til dessert. Heldigvis har jeg kake-sultne naboer og en veldig kakesulten mann, så nå er det ikke mye igjen. Men fyttikatta, det var godt!

 

Skal se om jeg får tid til litt trening i dag, men tida flyr, så masse greier som må handles og gjøres på ettermiddagstid. Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Maja, kult med bukser som mååå ha belter :( BRa jobba!

 

Kveita, det er LOV med et kakestykke i ny og ned. Og klarer du å holde deg til ETT, så er det en seier i seg selv. Hvordan gikk det så i dag på vekta? kom du under 89 også?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Skal si det er forskjell på morgenvekt og kveldsvekt.. Begynte på ekspresskurs i dag, siden det var det eneste tilgjengelige... startvekt på kurs er 77,3. VEide 76 i morges, så det er Stooooor forskjell. Men det viktigste er ikke tallet, men reduksjonen jeg klarer å få til. Litt annen mentalitet på ekspresskurs enn standardkurs. Det er litt mer guts fra starten av for å klare så mye nedgang som mulig på 4 uker. FIkk guts av kurslederen i dag, så nå skal jeg legge en plan for helga med svigermor på dugnad...

 

Ha en fin kveld! Ellie, jeg savner deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...