Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest soleia

Ser du sliter med menssmerter/blødninger.

Må jeg få anbefale hormonspiral? Hvis du kan, er det noe jeg absolutt ville prøvd ut :D Fikk det selv for ett år siden ( etter å ha vært litt skeptisk ), og alle problemer er forduftet! Ingen blødninger, ingen PMS og ingen fysing til bestemte tidspunkt i syklusen. Et nytt liv, rett og slett!

 

Klem- og glem de teite bollene og stå på videre!

Heia, heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue

Takk dere flotte jenter! Stakk bare innom en tur for å se om je ghadde fått med alt i stad, og her var dere allerede og bakket opp. DET setter jeg STOOOOR pris på.

 

Har ikke prøvd hormonspiral nei, min mor tålte det absolutt ikke, så jeg tror jeg styrer unna. Skal nevne det for legen min neste gang uansett og se hva hun sier. Te funker vedig godt. HAr akkurat tatt en kopp kokoste og eple med chilikrydder ved siden. Det gjorde susen :D

 

Bollene er glemt og jeg er klar for kamp og 75 kilo til neste fredag. 8 dager igjen, det kan jeg klare :) MEn da er det full skjerpings og lørdag BARE på lørdag :)

 

Takk igjen! Dere er supre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Ble aldri noe jogging på meg, men det er rett og slett fordi det ikke har vært tid. Har jobba ute med å snekre trapp og platting fra sju til elleve begge de siste dagene, så bortsett fra en halv time middagsspising har jeg vært i aktivitet hele tiden. Ikke akkurat kondis-trening, men aktivitet åkke som. Vi får se hva som skjer i kveld. Blir det ikke snekring, så må jeg få til noe trim.

 

Klarte akkurat å holde 80-tallet på vekta i dag. Gikk opp 200 g (velfortjent), men holder meg i alle fall på 89-og-noe. Nå er det en uke igjen, og så reiser jeg på møter og ferie. Har som eneste mål å holde meg her til jeg kommer hjem igjen i midten av juli. :D

 

Lykke til, frøken Frue. Som andre har sagt allerede - noen humper i veien er det alltid. Og pass på å ikke kompensere på "feil" måte. Da blir det bare verre.

 

Ha en fin dag!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

dagen i dag har vært bra! Har fått mange komplimenter på jobb om at jeg ser så sunn ut. Sånt blir man i godt humør av. Gikk til og fra jobb i dag,tilsammen 50 min og så har jeg syklet til og fra kurs, tilsammen 70 min. Det var deilig!

 

Nedgang på 800 gram og veier nå 76,5 kg. Jeg er overlykkelig med mensen og siste ukes stabaser... OG det betyr at målet om 75 kg til neste fredag er oppnåelig :)

 

kveita, flott innsats og godt at du holder deg under det magiske tallet!

 

Fjellgeita: gratulerer med nedgangen. Du flår henne glatt !

 

Maja, passa på å spise skikkelig fra morgenen og det hjalp meg jennom dagen :)

 

ha en fin kvled. Jeg skal pleie stumpen... Og husk en smule rule, en haug blir baug :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du sliter med menssmerter/blødninger.

Må jeg få anbefale hormonspiral? Hvis du kan' date=' er det noe jeg absolutt ville prøvd ut :D Fikk det selv for ett år siden ( etter å ha vært litt skeptisk ), og alle problemer er forduftet! Ingen blødninger, ingen PMS og ingen fysing til bestemte tidspunkt i syklusen. Et nytt liv, rett og slett!

 

Klem- og glem de teite bollene og stå på videre!

Heia, heia![/quote']

 

Jeg er også veldig fornøyd med hormonspiral. Ingen pms, ingen blødninger og ingen smerter -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det et er verdt et forsøk...?

Kanskje noen år siden moren din ikke tålte den? De nyeste hormonspiralene utsondrer ørsmå mengder hormoner, jeg merker ikke noe til hormonelle svingninger eller annet tull. Jeg er frelst :D

 

Vel, nok misjonering fra meg. Ha en riktig god helg, og kjempegrattis med flott vekttap. Snart kommer 75 :) Det er forresten mitt mål også, veide 76, 0 i dag...

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charmed84

Hei!

 

Har lest igjennom innleggene i denne tråden og er kjempe imponert. Dere er jo kjempe flinke, ikke minst til å skrive det dere tenker og beskrive fristelser og følelsen av mestring når dere står imot. Utrolig motiverendeå lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei hei alle sammen,

 

Takk for gode tips ang hormonspiral. Hva libido angår, så er det non-existent i dag, så det er ingen fare. En ting jeg vet er at P-piller utgår for evig og alltid...

 

I går kveld hadde jeg min lørdag. Dvs at nå har jeg en uke på meg uten fristelser på å nå målet om 75 kg før sommerfesten. Når jeg sier uten fristelser, så er det ikke det at jeg ikke kommer til å bli utsatt for de, men jeg skal ikke være åpen for de. Og når man ikke gir seg selv alternativet, så er det ingen problem. det er når døra står på gløtt at problemene flasker seg...

 

 

Første uke på jobb unnagjort, og selve jobbsituasjonen har ikke bydd på noen utfordringer i matveien. Det var alt det andre som tok nuven...

 

I dag er det middag hos mor med alt det innebærer. Hun vet jeg går kurs og har lovet meg å ikke presse på meg ting jeg ikke vil ha. I morgen er det kaffeslabras hos ei venninne med kaker, men da får jeg skjære ei tynn flis for syns skyld. Vi har snakket om dette på kurset, og det er ikke meningen man skal leve i askese, men ha et normalt og sunt forhold til godsakene.

 

I uken som kommer er det litt uoversiktlig på jobb, men det jeg kan gjøre noe med er å planlegge maten. HAr en toukers middagsplan på kjøkkenet, og tror jeg skal lage en for lunsjene også, slik at jeg er fornøyd på jobb. Orker ikke å gå sulten blant alle kakene som har en tendens til å settes frem...

 

I dag skal jeg ut og kjøpe meg nye bukser. Jeg har seriøst bare to som passer nå som ikke er treningstøy. Må ha et par enkle dressbukser tror jeg. Og et par singletter. Og kanskje sko? Hmmm dyr affære høres ut som det blir.

 

Jeg har blitt flinkere til å stæsje meg igjen. Det funker! Går med rakere rygg og i det hele tatt føler jeg meg freshere. Skal til frisøren til uka.

 

Ha en strålende lørdag!

 

Klem fra frøken freshe frue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Hei!

 

Har lest igjennom innleggene i denne tråden og er kjempe imponert. Dere er jo kjempe flinke' date=' ikke minst til å skrive det dere tenker og beskrive fristelser og følelsen av mestring når dere står imot. Utrolig motiverendeå lese...[/quote']

 

 

Takk for det og du er velkommen til å slå deg med :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Vel hjemme fra min mor og jeg avrunder kvelden med to knekkiser. Har landet på 1950 kcal i dag og det er jeg fornøyd med. Har regnet med rubbel og bit.

 

På middagen var det svinestek med poteter, gulrot, saus og potetgull. Jeg forsynte meg av alt, men mindre enn jeg vanligvis ville gjort. Har regnet litt overslag og endte opp på 650 kcal (i overkant, men det visste jeg). Til dessert riskrem og rødsaus. Jeg tok to ss med riskrem og bittelitt saus. Var veldig flink ;) Til kaffen var det alt mellom himmel og jord. Jeg tok to vaffelhjerter med bittelitt smør og syltetøy. And that's it. Jo og før jeg dro tok jeg 10 gr Hobby og det var for å teste om det går an å kose seg lenge med lite. Og resultatet er at jo det går fint an :) Jeg synes jeg har taklet dagen bra, for jeg har hatt veldig lyst til å bare kose meg skikkelig (fråtse) og så fortsette slankingen i morgen. Jeg bestemte meg på vei til selskapet at jeg uansett ikke skulle over dagsbehovet mitt for energi (ca 2300 kcal) og det klarte jeg fint. Hadde klart meg uten de vaflene også, men man føler seg litt utafor og iaktatt om man konsekvent takker nei, så jeg tror jeg gjennomførte den gyldne middelveg med stil i dag.

 

En annen ting som jeg nevnte i et tidligere innlegg er det å bli sulten ikke så ubehagelig nå som før. Tidligere i dag hadde jeg med meg guttene mine til IKEA for å kjøpe et speil. Der var det kaos og faens oldemor og jeg kjente jeg ble stresset. Storesønn ble lovet is når vi var ferdige og da må man holde løftet sitt til tross for KØ... Etter mislykket handletur (både speil og skuffer utsolgt) var det å stille seg i kø. Det var da halvannen time til middagsselskap. Kjente jeg var sulten og fikk lyst på å kjøpe noe i kiosken, men ABSOLUTT INGENTING på kiosken der er verdt å bruke kosemerker på, så jeg klarte å avstå til tross for at jeg var skikkelig sulten. Vel hjemme tok jeg to knekkiser som mellommåltid og da gikk det fint til middagen. Dette hadde vært utenkelig før påske. Da ville jeg vært skrekkslagen over muligheten for følingstendensene og kastet innpå minst en 100 gr sjokolade i to jafs. Det er så ufattelig godt å ha kommet så langt og beherske akkurat dette! Likens da jeg var på sykkeltur i går morges med elevene. En lang og krevende tur for utrente meg og tidlig på morgenen. Hadde med et eple i båter i jakkelomma og spiste det straks jeg kjente at jeg begynte å bli småsulten. Dermed holdt jeg hele veien inn til mål og til lunsj.

 

Jeg er optimist i dag. Føler meg fjong og fin og farlig nær målet :)

 

Hvordan har dere hatt det?

 

PS trådløsnettverket gikk i stå tidligere i dag og jeg så veldig veldig mørkt på å klare meg uten dere til mandag... SÅ vktig er DERE for MEG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Ny dag nye muligheter ;)

 

I dag har jeg ett mål; å drikke fire flasker Imsdal. Det skal jeg klare. Skal til en venninne på ettermiddagen og der kommer det kake på bordet og jeg skal ta en liten flis for syns skyld. Heldigvis spiser vi middag rett før vi drar, så jeg skal ikke slite med sulten (tar forøvrig med en nutrilettbar i veska om det skulle dra ut og fristelsene blir store.)

 

Er hjemme alene med barna frem til middag, og planen er å få orden på kjøkkenet og å ta unna klesvasken. I tillegg skal jeg lage middags- og lunsjplan for de neste to ukene. Jeg merker at disse planene er til stooor hjelp, fordi mitt store problem når jeg jobb er at jeg er så klar når jeg kommer hjem fra jobb at jeg slutter å tenke og bare vil få middagen på bordet. Derfor skal søndagene være den dagen der jeg lager opp middagene for uka og fryser ned, slik at ukedagene flyter på god planlegging. Har egentlig holdt på slik siden påske, men nå begynner frysen å bli tom så da er tida inne for en ny sjau :)

 

Trening er det lita av om dagen, men jeg skal ihvertfall gå til og fra jobb og sykle til og fra kurs i uka som kommer :) Og klarer jeg å planlegge godt nok sammen mannen min klarer jeg kanskje en steptime også...

 

Hva er din plan for uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Da har jeg tatt vitale mål og jeg har faktisk krympet 10 cm i livet siden påske, og totalt 21 cm i livet siden jeg startet for noen år siden her inne ;) DET kaller jeg fremgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charmed84

Så bra. :-)

Jeg har egentlig ikke målt på kjempe lenge. Men jeg prøvde for morro skyld ei skibukse for ei uke siden. Den hadde jeg ikke sjangs til å få igjen glidelåsen på til påske da jeg helst skulle ha brukt den. Men nå fikk jeg den på uten problemer. Kjempe morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Flinke flinke deg!!

Minus 10 cm! Gratulere!!

 

Og du skjønner det at en må finne en måte å leve på som kan forsette også etter at en har nådd målet!! Det du kaller den gyldne middelvei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

TAkk Maja ;) Føler meg flink ja!

 

Da er jeg hjemme far kaffeselskap og som jeg fryktet var det sjokoladekake (beste som finnes) og vafler (godt men ikke til å dø for...), men heldigvis også vannmelon.

 

FIkk straks jeg kom innom døren høre at jeg har tyntes mye og hva hadde jeg gjort for å få til det? Joda, jeg teller ALLE kalorier... OG det har jeg gjort i dag også. 1586 kcal med rubb og stubb. Fornøyd!

 

Dessverre var kaken oppskåret i ferdige stykker, men heldigvis var stykkene små. Jeg antar 50 gram (litt større enn fersk gjær, men mindre kompakt...) og jeg tok ETT slikt stykke (akkurat etter planen) og nøt det så leeeeenge jeg klarte. Ellers spiste jeg melon og drakk te og pratet i vei. Jeg kjenner at selv om jeg er kry over vektnedgangen, så vil jeg ikke snakke så mye om den nå som før, for jeg føler at det er å ganne på seg trøbbel... Dette er MITT prosjekt, det er JEG som eier det :)

 

Og nå er det natta og ny arbeidsdag i morgen :)

 

CHarmed: så kult med den skibuksa! Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charmed84

Så flink du var i kaffeselskapet. Jeg kjenner at det er besøk og spesielt bursdager som er mitt største problem. Vi er en ganske stor familie. Jeg har blandt annet 3 onkler og 1 tante som alle er gift og har to barn hver. I tillegg har jeg to brødre selv, også lever fortsatt alle mine besteforeldre og mine foreldre. Dessuten har jo også min kjære en bror, hans foreldre er skilt og begge har nye partnere. Han har også en bestemor igjen og tilogmed en oldemor. Så det sier seg selv at det er bursdager ofte.

Ofte så blir bursdagene feiret på søndager fra kl 14. Spesielt i familier med barn. Den ene onkelen min bor nesten 3 kvarter fra der vi bor. Dermed så blir det ingen middag før vi drar. Også kommer man dit der det som regel blir servert den ene gode kaka etter den andre. Det er ikke alltid like greit å stå imot. Men du hadde jo spist middag først så du hadde i hvert fall ikke sulten til å forvirre deg. Men kjempe flink var du uansett.

God arbeidsuke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken frue, du ruler!!! ;)

 

Selv har jeg ikke vært like flink, men pytt. Det har vært et helvetes liv hele helga, har stått på i ett men nå er platt og trapp ferdig snekra og jeg har blitt en mester med elektrisk snekker-utstyr. Veldig fornøyd.

 

Nå er det bare en liten uke til jeg drar avgårde på jobbmøte/ferie og blir borte i tre uker. Målet er å være på samme plass når jeg kommer til bake, som jeg var da jeg dro. Det er en utfordring, men jeg tar den!

 

Ha en fin-fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Heia og takk begge to!

 

Her har dagen gått fint, men jeg kjenner meg småsulten, så gleder meg til kveldsmaten. GIkk til jobb i dag, men måtte få skyss hjem. For å si det sånn så har jeg litt plager med stumpen etter fødselen. Dvs ikke pga fødselen, men har hatt hemoroideplager siden (jeg vet, noen ting burde jeg holde for meg selv...) Grunnen til at jeg nevner det er at jeg har måttet bytte ut rugmelet i knekkisene med sammalt hvete, for jeg strever så vanvittig i magen, både med luft og på do. FLere med samme erfaringer? Det er så synd at slike plager er så tabu å prate om. Ja de er kjipe, men fyttirakkern så vanlig det er.

 

Uansett, har strevd LENGE med dette nå, så spørs om jeg må til legen en tur. Salvene virker liksom ikke. Og jeg får så vondt når jeg går langt om jeg ikke har smurt meg på forhånd, dermed er det litt mindre gøy å sanke trimpoeng. Da var det sagt. Kanskje noen har råd å komme med?

 

Hadde med en nutrilettbar på jobb i dag. Den måtte jeg spise for å ha nok energi til hektisk aktivitet, men skulle egentlig heller hatt knekkiser ;)

 

Antall vannflasker så langt i dag: 2 (1 igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Frøken frue' date=' du ruler!!! ;)

 

Selv har jeg ikke vært like flink, men pytt. Det har vært et helvetes liv hele helga, har stått på i ett men nå er platt og trapp ferdig snekra og jeg har blitt en mester med elektrisk snekker-utstyr. Veldig fornøyd.

 

Nå er det bare en liten uke til jeg drar avgårde på jobbmøte/ferie og blir borte i tre uker. Målet er å være på samme plass når jeg kommer til bake, som jeg var da jeg dro. Det er en utfordring, men jeg tar den!

 

Ha en fin-fin uke! :)[/quote']

 

Et fornuftig mål synes jeg. Og det er mye god aktivitet i snekkerarbeid, så bra jobba! Lykke til med turen, men du stikker vel innom før du drar? OG vi heier fortsatt på 89?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Så flink du var i kaffeselskapet. Jeg kjenner at det er besøk og spesielt bursdager som er mitt største problem. Vi er en ganske stor familie. Jeg har blandt annet 3 onkler og 1 tante som alle er gift og har to barn hver. I tillegg har jeg to brødre selv' date=' også lever fortsatt alle mine besteforeldre og mine foreldre. Dessuten har jo også min kjære en bror, hans foreldre er skilt og begge har nye partnere. Han har også en bestemor igjen og tilogmed en oldemor. Så det sier seg selv at det er bursdager ofte.

Ofte så blir bursdagene feiret på søndager fra kl 14. Spesielt i familier med barn. Den ene onkelen min bor nesten 3 kvarter fra der vi bor. Dermed så blir det ingen middag før vi drar. Også kommer man dit der det som regel blir servert den ene gode kaka etter den andre. Det er ikke alltid like greit å stå imot. Men du hadde jo spist middag først så du hadde i hvert fall ikke sulten til å forvirre deg. Men kjempe flink var du uansett.

God arbeidsuke...[/quote']

 

 

Vet du, ta med deg en liten matpakke i bilen når du skal kjøre langt før besøk. Det gjør jeg når vi skal til hytta til svigers, for der står det alltid snop og kaker framme når vi kommer. Jeg spiser alltid en kvarters tid før vi kommer fram. Disse kaffeselskapene og bursdagene krever én ting av oss for at vi skal lykkes og det er planlegging. Planlegger vi godt slipper vi å havne i hengemyra... Og det er BARE VI som kan gjøre den planleggingen og gjennomføringen av planen. Du klarer det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, stikker nok innom ofte før jeg drar, og sikkert mens jeg er borte også (starter med et laaangt jobbemøte (10 dager) med kontinuerlig internettilgang, hehe). Under møte-delen blir det stort sett stillesitting hele tiden. Heldigvis er det svømmebasseng på hotellet, så jeg får benytte meg av det. Og så pakker jeg ned joggeskoene og ser om det skjer vidunderlige ting sånn helt av seg selv. ;) Hvem vet? Den siste halvdelen av reisen er ferie, og da har vi som målsetning å gå mye fjellturer! Så litt trim blir det heldigvis. Og målet er selvsagt å holde seg på 89!!

 

Har ikke hemoroider, heldigvis, men så har jeg ikke fått barn, heller. Vet flere av mine venninner sliter. Og ja, det er rart at det er et sånt tabu når så mange sliter med det? Dumt. Uansett, jeg tar meg ikke nær av litt hemoroideprat i ny og ne, greit å kunne tipsa på forhånd, kanskje blir jeg plaga selv en gang, hvem vet.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hehe Kveita, du er morsom ;) Litte hemoroideprat i ny og ne... hihihiii

 

Er kommet hjem fra shoppingtur. Skulle handle meg klær og gjøre meg fin. Fant kun selvbruningskrem... De klærne jeg prøvde var enten for små eller store. Jeg velger å se positivt på det at 44 og 46 er aaaaalt for store nå, 42 passer fint når passformen er rett, mens 40 er rett rundt hjørnet :) DET kaller jeg framgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...