Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Takk og takk og ditto ;) I dag har jeg på slankebuksa mi. Den eneste av buksene jeg har igjen som passer skikkelig godt og som jeg ser slank ut i (den har ligget på loftet siden slutten av 90-tallet, men er en klassisk modell, så den funker.) Livet er herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Heisan damer - her inne er det full action som vanlig - herrlig :)

Kan bidra i hemoroidediksusjonen med at dette problemet kom "kastet" på meg for et par år siden, selv om jeg ikke har født barn. Har brukt p-piller siden jeg var 16 og overgangen til et nytt merke satte dette igang. Plages ikke hele tiden, men noen dager i løpet av en syklus. Råd? Salve og rødvin.... ;)

 

Ellers driver jeg og fyker rundt som vanlig. Har en utrolig lang ventetid på en flyplass i dag pga tull med avganger pga vekterstreiken. Har spist en grei middagsporsjon, med vann og kaffe men nå har det gått et par timer og jeg kjenner kjedsomhetsspisingen lokke... Har heldigvis med PC'n så da kan jeg oppdatere meg her og på facebook.

Har "trimmet meg opp" i formiddag, for imorgen blir det møte hele dagen og kalas på kvelden. Torsdag reiser jeg hjem igjen, og da er det om å gjøre at jeg får med meg noe trimmings på ettermiddagen hjemme.

 

 

Resultatet forleden uke ble en kilo opp, tross for bra med trimming (over 14 TP). Kjente at kroppen var fylt til randen med vann på veiedagen (forrige tirsdag), men skulle ut på reise så jeg kunne ikke drive med noe kontrollveiing senere heller.

 

Uka som har gått har vært en blanding av meget seriøs måtehold, familiemiddag med meeeeget rødvin og G+ i trimming (8,5 TP). Klarte å unngå å havne på sjokoladekjøret, og det ble heller ikke snoping i bilen på vei hjem som det alltid ble i "gamle dager". Tror dette i sum kvalifiserer for gyldenmiddelvei, for summa summarum har jeg tydeligvis hatt hodet med meg, og i dag hadde jeg gått ned kiloet + 3 hekto til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei lenapena. Godt å ha deg tilbake og supert gjennomført middelvei!

 

I dag har jeg endelig fått handlet meg klær og sko. Har svidd av noen tusen og det er jeg slett ikke vant til... Fr nesten litt dårlig samvittighet for å være helt ærlig...

 

MEn nå skal jeg rydde gjennom skapet mitt igjen og se hva jeg kan kvitte meg med, for jeg så i dag at den slankebuksa slett ikke var moderne lengre, så den går til Fretex etter vask... Jeg må bli flinkere til å se hva det er som er MIN stil, og ikke tenke på hvordan jeg så ut i klærne EN GANG i tiden... Det er livet NÅ som gjelder og definerer meg... VEkk med nostalgien som Kari J sier.

 

I dag har jeg spist i overkant av 1100 kcal. Det kan jeg ikke huske sist jeg gjorde. Men det kommer rett og slett av at jeg har valgt magert pålegg fremfor ost og smør på matpakka. Hadde philadelfia light, roastbiff, salat, paprika og agurk, masse vann og te. NAMMMMM Og jeg har vært flink, for tidligere i dag da jeg dro til byen for å shoppe helt alene (kom fram til byen med buss fra jobb og fant ut at jeg hadde lagt igjen lommeboka hjemme...) klarte jeg å overvinne frustrasjoner og fristelser helt uten problemer. Dvs jeg kjente på at det var blodig urettferdig at når jeg endelig skulle få shoppet litt, så hadde jeg glemt pengene, og at jeg var sliten etter jobb og sulten (var ikke hjemme før halv fem.) I tillegg var bussen tre kvarter forsinket i rushtida!!!! Så frustrasjonene hopet seg opp og jeg ble såååå klar. Uansett klarte jeg å holde meg til jeg kom hjem og spiste deilig svinefilet og potetmos (litt lite grønnsaker i dag, men det hastet sjø.) Etter gubben og ungene hadde fått mat tok jeg bilen (og lommeboka) og dro til et senter og handlet i tre timer. Hadde drukket opp vannflaske nr 3 i bilen på tur ned og kjente jeg begynte å bli tørst og sulten. Gikk innom Ultra, men det er jo farlig, så jeg kjøpte med meg en flaske VOSS (kun fordi flaska er så kul og nett til veska) og dro rett hjem. Flaska var tom før jeg kom halvveis og nå har jeg spist knekkiser med ost til kvelds ;)

 

Nå er det natta, så natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Meget godt brukt løshud selges høystbydende. Huden har en gylden farge og har i sin tid vært elastisk. Kjøper kan selv velge hvor huden skal komme fra. Armhuden er myk oggod med et par kledelige zebrastriper i noe lysere nyanser. Ellers kan jeg tilby mengder av hud med nydelige små humper i og også noe hårvekst. Denne huden er ikke så myk som armhuden, men kommer i destod større mengder. I tillegg kan man avse noe ansiktshud. Denne huden bærer preg av et aktivt liv på tygge og svelgefronten, og har et arr etter en meget aktiv sykkelulykke. Til sist er det ammehud. Denne huden har i dag dråpeform, men da det finnes så mye av den kan man tilpasse den etter eget behov. Kunne denne huden være noe for deg? ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Har fulgt tråden en stund, en flott motivasjon! Og mange av de tankene en sitter med selv tas opp..

Du er utrolig motiverende og flink ikke minst Frøken Frue!

Ordene om hud til salgs fikk meg til å le som en gal.. ;)

Masse lykke på den gyldne middelvei, -føler med videre for egen motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei Umulius! Takk for fine ord og for at du stakk innom. Du må gjerne slå deg med vår lille gjeng. Vi klarer vektnedgangen bedre med hverandre :)

 

Hudinnlegget bare datt inn i hodet mitt i morges da jeg tok på meg jeans og singlett... Den veltet ut over ALT!!!

 

Ha en strålende dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

TO seiere i dag! En kollega kom med en kroneis og en klem til meg i dag. Jeg tok i mot klemmen, men takket høflig nei til isen. *Applaus* Senere på dagen kom en annen kollega med hjemmebakte brownies med peanøtter. NAM!!!!! Og jeg henta matpakka og bekka innpå med vann. Og jeg vet at hadde jeg tatt en snipp av den kaka hadde denne dagen fått et kriseutfall. Akkurat da var jeg såpass sulten og snavlesyk at jeg nok hadde tømt den forma...

 

I morgen kommer en kjempeutfordring med sommeravslutning med snitter, kaker og konfekt. Snittene står jeg glatt over og spiser heller medbrakt matpakke, men kakene blir det værre med fordi jeg føler jeg MÅ ta et lite stykke kake siden det er avskjedsfest og greier. Etter dette går turen rett til frisøren (må ha med et mellommåltid...) og derfra rett på sommeravslutning i barnehagen med grilling. Krisa her er at man ikke skal ha meed medbrakt, men bli servert pølse. REtt derfra og på kurs. Jaja, var det nå en dag jeg har motivasjonen i dagens slutt så var det i morgen... Man gofler ikke i seg på to fester samme dag som man skal veies ;)

 

Ellers er jeg supermotivert. Jeg kjenner på kroppen at ting krymper, men som i morgenens lille skråblikk kjenner jeg det er mye hud som burde ha trukket seg sammen... Men det er vel bare å behandle huden best mulig og trene litt styrke og være fornøyd med det.

 

Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

hei hei

Stor applaus!!

Du får se på løsskinnet som bevis på det du har oppnådd!!!

 

Har du merket at tross alt, har man sagt nei takk en gang så er det lettere å si nei takk en gang til?

Bra du har veiing i dag hehehehe. En pølse går an (jeg har oppdaget at faktisk blir en ganske mett hvis en lar den får tid til å virke) men den er så salt at ihvertfall jeg blir full av vann etterpå. Ref veing.

Forresten, det er ingen som *må* spise kake, det sitter i hodet! Kakene blir borte uansett!

Slutter meg til Umulius sitt innlegg!! Lo så jeg holdt på å dette. jeg må nok ned noen kg til men bli etterspørselen stor så si fra så skal jeg legge inn reservasjon..

 

Frisørtime: Nyt den!! Stille stund som bare er din!! Nesten det beste jeg vet å sitte i frisørstolen!!

 

Jeg var supersulten i hele går, men oppdaget at jeg lå på alt for få kcal, så utrolig hvordan ekstra mellommåltid hjelper - Hadde en sjokoladerute i hånden, men greidde å legge den tilbake (seier!!) - det var nære på men..

 

I dag skal jeg stå i kakekiosk på skoleavslutning :-/ Gi meg styrke!! (Eller mye å gjøre så jeg glemmer kakene og pølsene og isen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du greier nok dagen med glans skal du sjå, bestem deg for kva du skal ta før du reiser då slepp du den dårlige samvittigheten for at du har smakt. Kanskje dei har kyllingpølse der ??

 

Ynskjer at du får ein fin dag.

 

ps. Eg hadde jammen meg krympa 500 gram denne veka og er super fornøyd med det. No skal eg på tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk Maja!

 

Nei man Må ikke, men jeg gidder heller ikke være den som takker nei til alt på et sosialt arrangement. I tillegg så handler vektreduksjonen nå for min del om å lære meg å få et sunt forhold til ting. For meg innebærer det å lære meg å ta ett kakestykke og å være fornøyd med det :) Men jeg opplever fortsatt at hungeren setter inn når jeg får smaken på det, og ønsket om å bare fråtse meg gjennom hele jævla kaka blir så stort at det nesten ikke er til å bære...

 

I dag har vi en rolig start på dagen guttene og jeg. Har dusja og smurt meg inn med body butter og skal snart fikse håret litt. Skal synge for kollegiet i dag, så gjør jo ikke noe om man ser litt fresh ut når man har alles øyne på seg...

 

Ellers gikk jeg på vekta og snikveide litt i dag. Fikk fire forskjellige tall (fra 73,8 til 74,4) så ned har jeg definitivt gått. Bare så synd at jeg skal veie meg seeeeent i dag... Hehe, men jeg må skjerpe meg litt med den der veiingen utom kursdagene, for det er lett å bli skuffet om man har en mye høyere kursvekt enn hjemmevekt. Så lenge jeg registrerer at eg går ned må jeg være fornøyd, men det høres da ut som at 75 kg er innen rekkevidde til i morgen? :) Skal rapportere i kveld!

 

 

Maja, STOOOOOR seier å legge tilbake sjokkisen. Kakebu klarer du fint om du har med deg vannflaske og et eple i biter ;)

Ha en strålende dag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke Frøken!

 

Jeg holder stand på 89-og-noe, og er fornøyd med det. Resten er bæsj, for jeg har fått smerter i armene/skulderen pga mye pc-jobbing i det siste. Og enda mer venter de neste to ukene. Argh... Så nå blir det div. hjelpemidler, samt behandling og opptrening igjen når jeg kommer hjem. Får prøve å begrense "privatbruk" av pc, så får prøve å holde meg litt unna her. Sorry. Men av og til må være lov! ;)

 

Nå skal vi straks på blåtur, med sykkel. Bra med litt trening samtidig, for det blir helt sikkert myyyye god mat. Men jeg skal ha dere i bakhodet og holde meg på den gyldne middelvei!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Herlig - jeg skal selge hud nærmere jul - frem til da skal den skrubbes, rubbes, smøres og dilles med sånn at den får lyst til å bli mindre! Om ikke får man vel skjære den av - det har jeg sett flere har gjort og det er nok penere enn å ha huden slengende rundt på kroppen:)

 

Jeg har fått et håp om at jeg virkelig skal lykkes denne gangen. Det er noe med stemningen og følelsen jeg har - dette varer tenker jeg. Hmmm - det er nok alle dere flinke her inne som faktisk når den vekta jeg har drømmer om selv. Nå skal jeg snart GÅ hjem fra jobb å se hvor trang den kjolen jeg kjøpte på "TROEN" i går egentlig er....... følte meg bra syk når jeg kjøpte en kjole i en for trang utgave fordi den ikke skal bli for stor resten av sommeren! Tra la la - vi er på vei til en mindre kropp - og vi digger det!

 

God helg alle livsendringsmennesker der ute - nyt været og la opp batteriene med MASSE trim og bevegelse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget godt brukt løshud selges høystbydende. Huden har en gylden farge og har i sin tid vært elastisk. Kjøper kan selv velge hvor huden skal komme fra. Armhuden er myk oggod med et par kledelige zebrastriper i noe lysere nyanser. Ellers kan jeg tilby mengder av hud med nydelige små humper i og også noe hårvekst. Denne huden er ikke så myk som armhuden' date=' men kommer i destod større mengder. I tillegg kan man avse noe ansiktshud. Denne huden bærer preg av et aktivt liv på tygge og svelgefronten, og har et arr etter en meget aktiv sykkelulykke. Til sist er det ammehud. Denne huden har i dag dråpeform, men da det finnes så mye av den kan man tilpasse den etter eget behov. Kunne denne huden være noe for deg? ta kontakt![/quote']

 

 

Ha ha ha ha, takk jeg er forsynt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke Frøken!

 

Jeg holder stand på 89-og-noe' date=' og er fornøyd med det. Resten er bæsj, for jeg har fått smerter i armene/skulderen pga mye pc-jobbing i det siste. Og enda mer venter de neste to ukene. Argh... Så nå blir det div. hjelpemidler, samt behandling og opptrening igjen når jeg kommer hjem. Får prøve å begrense "privatbruk" av pc, så får prøve å holde meg litt unna her. Sorry. Men av og til må være lov! :)

 

Nå skal vi straks på blåtur, med sykkel. Bra med litt trening samtidig, for det blir helt sikkert myyyye god mat. Men jeg skal ha dere i bakhodet og holde meg på den gyldne middelvei!

 

:P[/quote']

 

God bedring kveita, kjedelig å få sånne plager å tenke på i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga har vi hatt slekt/vennebesøk både fredag og lørdagskveld, hhv med reker og taco. Ingen frotsing eller festing, men kanskje litt mere mat enn det som er ideelt for et skikkelig vektslepp...

Har også merket en økende følelse av den gamle har-lyst-på-noe-godt-og-hvis-jeg-spiser-det-sent-nok-så-teller-det-ikke-følelsen :eek:

Det ble altså litt is seeent fredagskveld og 6 ruter sjokolade seeeeent lørdag kveld. Idag har jeg sovet lenge og skal i tillegg (forsøke) å legge meg før 12, slik at fristelsen ikke blir praktisk mulig å gjennomføre :)

 

Denne ukens jobbreise inkluderte en fellesmiddag onsdag kveld. Her var det tapas og jeg kan trygt si at inntaket var moderat. I løpet av møtet på dagtid ble det delt ut en rull smil til alle rundt bordene, men jeg valgte å overse denne med et bredt smil, he he he. Lureveide meg i går morges, og da var jeg faktisk lettere enn før jeg reiste - det tror jeg nesten aldri har hent før.

 

Men, tar ikke seieren på forskudd for plutselig har kroppen sugd til seg vann igjen! Med et par trimpoeng i morgen skal jeg klare å komme over ti totalt, som er målet. Det er gloppregn ute, så jeg sitter enda i sofaen og vurderer om jeg skal trene på stuegulvet eller finne ly på treningssenteret.

I mellomtiden skal jeg bake knekkebrød, gubben har blitt storforbruker av disse, så nå går det unna.

 

I sum føler jeg at uka har gått bra, men at moralen har vært litt frynsete i helga. Må sette inn et nytt gir idag og i morgen føler jeg, for å få noe resultat ut av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Titter bare innom etter tidenes bakrus... Den festen på fredag tok heeelt av og jeg tålte slett ikke det jeg tålte sist jeg var på fest... Det er så ille at det er et under at jeg kom meg hjem. REsten av helga har jeg ikke spist stort, men usunt. Har holdt meg innenfor grensen kva kalorier angår, men er allerede straffet med å havne over 75 kilo i dag... Så i dag er det vanndag og forhåpentligvis veien til full restitusjon... ALDRI send en kvinne ut på fest med fri flyt av vin etter to års festtørke og slankekur... huff hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter bare innom etter tidenes bakrus... Den festen på fredag tok heeelt av og jeg tålte slett ikke det jeg tålte sist jeg var på fest... Det er så ille at det er et under at jeg kom meg hjem. REsten av helga har jeg ikke spist stort' date=' men usunt. Har holdt meg innenfor grensen kva kalorier angår, men er allerede straffet med å havne over 75 kilo i dag... Så i dag er det vanndag og forhåpentligvis veien til full restitusjon... ALDRI send en kvinne ut på fest med fri flyt av vin etter to års festtørke og slankekur... huff hehe[/quote']

 

Ei skikkelig rotbløyte med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

rotbøyte med ditto fyllenerver... Biter av kvelden har falt ut, så dette har ejg lært på... Vet bare at jeg var frykltelig glad i mine mange kolleger og fortalte det visst til de alle sammen. Huff og huff. Men ferdig med det, slik at jeg ikke trøstespiser meg gjennom dagen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

En trenger ei rotbøyte en gang i blant!! Akkurat som en trenger en skikkelig latter og gode venner!! God bedring!!

 

og fylelnerver vet jeg alt om... hehehe har hatt min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rotbøyte med ditto fyllenerver... Biter av kvelden har falt ut' date=' så dette har ejg lært på... Vet bare at jeg var frykltelig glad i mine mange kolleger og fortalte det visst til de alle sammen. Huff og huff. Men ferdig med det, slik at jeg ikke trøstespiser meg gjennom dagen... :)[/quote']

 

He he he he, det er sånt som skjer, men heldigvis med sjeldnere mellomrom ettersom årene går. Bedre så lenge som det var positive ting du kom med - og om hundre år er alt glemt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Denne dagen har jeg slett ikke sittet mye på rompa. HAr gjort husarbeid, hatt med storesønn på kjøpesenter og virkelig kost oss UTEN å kjøpe noe å bite i. Første gangen at han ikke har fått heller, for som han sa selv; De e jo itj lørdag i dag mamma :P

 

I dag har det gått fint med matinntaket, men har spist for lite frukt og grønt. TAco til middag (er fortsatt i bakrus føler jeg...) og måtte bruke det vi hadde, dvs kjøttdeig. Ble altså en kaloririk middag. Ligger foreløpig på 1300 kcal i dag, men må nok få i meg litt knekkiser som straks er ferdige.

 

Er spent på om noe av vekta har gått ned igjen i morgen. Onsdag er det bursdag til gubben her i huset, så jeg skal bake to kaker, samt sette frem oppskåret frukt og sjokoladeduppe samt GRmuffinser med ost og skinke. REstene har jeg allerede lovt bort til gubben sine kolleger, så det blir nok ingen problem med restene.

 

Ellers hadde jeg en liten utblåsning ved middagsbordet til noen familiemedlemmer på lørdag. VEdkommende satt hele tida og fulgte med på hva jeg forsynte meg med (har jeg nevnt at jeg var i tidenes bakrus??) og hvor mye, og hvor fort jeg spiste. Vedkommende spurte: VA itj maten nå go?

Jeg ble så forbanna (dette spør hun om hver gang selv om jeg har sagt fra på en ordentlig måte om at jeg ikke spiser mer for at hun skal bli fornøyd. HElsa mi er viktigere,) at jeg kikket henne i øynene og spurte om hun MÅTTE spørre om dette HVER gang vi satt til bords, og at jeg blir lei meg for at hun ALLTID gjør det. TIl svar får jeg at hun blir lei seg for at jeg ikke liter maten hennes. DA kjente jeg at nok er nok og bare skiftet samtaleemne med de andre rundt bordet. Jeg bare orker ikke at dette skal fortsette, men siden det tydeligvis aldri går inn hva enn jeg sier, så får jeg bare overse henne når hun begynner sånn. Selv gofler hun innpå som om hun aldri har sett mat og spiser seg uvel HVER ENESTE GANG!!! FED UP kjenner jeg. Men jeg skal ikke la det gå innpå meg, for jeg vet med meg selv at jeg har sagt fra.

 

Dagen etter fikk jeg spørsmål om det var greit med kjøttdeig til middag (kyllingkjøttdeig.) Nok et forsøk på provokasjon som jeg glatt overså og bare svarte at det hørtes finfint ut. MAnnen min mener det handler om at vedkommende er sjalu på at jeg faktisk klarer å begrense meg, men jeg vet da søren. Handler kanskje om komplekser og manglende impulskotroll...

 

Nå skal jeg spise knekkiser og se om det er liv i gubben :) NAtta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...