Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

Ok, kanskje vi kan bytte litt da? Jeg eier ikke eksamensnerver siden vi har eksamen hver 4. uke hele skoleåret. Man blir litt immun da tror jeg, men eksamensnerver (opp til et visst punkt) er jo med på å skjerpe fokuset litt så det er ikke bare negativt ;) Dette klarer du kjempefint! Lykke, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar

Takker nok en gang for lykkeønskinger. Tror det har hjulpet, for det gikk faktisk greit føler jeg! Trenger bare 31% for å bestå, og med unntak av to små spørsmål som jeg ikke svarte på så fikk jeg ned noe på alt. Og ut fra det andre snakket om utenfor tror jeg at det meste av det jeg har skrevet er rett. Gjorde mitt beste, så får det gå som det går!

Lykke82 - kan tenke meg at du er godt herdet med eksamen hver 4. uke, ja! På en måte så tenker jeg slitsomt fordi man får liksom ingen pause, men på en annen side må man være skjerpet hele tiden og jobber sikkert mye jevnere. Og det er jo positivt!

 

Nå skal jeg spise litt lunsj og slenge meg på sofaen en stund, før jeg skal møte venninner i byen. Spise litt mat og skravle som vi pleier på torsdager. Blir kjekt! Kanskje jeg skal unne meg en varm sjokolade til dessert siden det er så kaldt i dag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter.....

 

Uken som har gått har vært preget av stress med eksamenslesing og eksamen, en plutselig jobbreise oppi det hele, samt bare to turer (hvorav en på to timer, men dog...). Likevel har jeg gått ned 0,5 kg, og er veldig happy med det! :-)

Kjolen som jeg fortalte at jeg hadde prøvd er innkjøpt til lørdagens årsfest med jobben, jeg har kjøpt nye, deilige, høye vinterstøvler (mørkebruke Sorel for de som har greie på sånt og eventuelt skulle være interessert) som jeg faktisk tør (og har plass) å gå med buksen oppi, og centimeterne som har vært stillestående en stund har begynt såvidt å bevege litt på seg igjen. Mao føler jeg at det endelig skjer noe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

......med nedgang, ny kjole og støvletter ;):)

Håper du får en uke med mindre stress. For høyt tempo gjør det mye vanskeligere å få til måltider, rett mat og mosjon. Det er faktisk veldig vanskelig!!

 

Så flott det blir med ny kjole. Håper du føler deg vel den kvelden og koser deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for lykkeønskinger, FruFleksnes! Du er så flink til å huske på sånne ting at jeg er helt imponert... :-) Vil påstå at årsfesten var vellykket. Følte meg helt OK i kjolen, selv om det å klare lukking av lang glidelås i ryggen på egenhånd nok kan kvalifisere som et C-moment (og for de som ikke er kjent i turnens verden, noe jeg egentlig ikke er heller bortsett fra denne betegnelsen, så er altså c-moment en turnøvelde av veldig vanskelig grad... ;) ). Var heldig med bordplasseringen, det var god underholdning og både mat og vin smakte fortreffelig. Lot GR være GR og koste meg med alt som ble servert. :-)

 

Vekten denne uken har stått stille. Har ikke bare vært på en treretters middag denne uken, men to. Så at vekten var på grammet der det var forrige uke er veldig forståelig og også forventet. Men jeg koste meg begge kveldene (bortsett fra den ekstreme kulden torsdag da folk ville sitte UTE!!! i 12 minus!!!!) og det har absolutt vært verd det. Nå er det ikke flere planlagte utskeielser før julaften og 1. juledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg så kjekt å høre at du har kost deg! Og strålende at du står stille etter to utskeielser! Det hører med i ny og ne, man må få lov til å senke skuldrene og slappe av også ;)

 

Nå skal jeg på lagunen, Hunterstøvler til 799! bør vel være der til det åpner tipper jeg :D Håper bare at leggene har blitt smale nok og visst ikke kjøper jeg de likevel!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så koselig at du har hatt det fint i nykjolen! Skulle kommentert den for lenge siden, men det ble nå bare ikke sånn-sorry!

 

OG så flink du har vært! Synes det er flott at du har kost når du først var på fest. Man må ta noen valg og jeg tror faktisk man har godt av å slippe opp litt en skjelden gang.

Men du har jo greid å holde vekten ,det er flott!

 

Stå på videre og ha en fin uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dagens vekt viste 0,5 ned siden sist. Regnet ut prosenten min i dag og, og har kommet til nøyaktig 14.

Er fornøyd med ukens resultat, har jo tross alt ikke gått en eneste tur i kulden. Har ikke klart å motivere meg til å gå ut mer enn høyst nødvendig, altså ved ærender bortsett fra jobb. For jeg går jo til og fra jobben uten at jeg registrerer det som trimpoeng. Så alt i alt fornøyd. Og denne uken er det meldt litt mindre kaldt, så forhåpentligvis blir det en tur eller to før jeg vender nesen østover på førjulsbesøk til venner torsdag ettermiddag.

 

Ha en finfin uke allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat ;) Deilig (og rart) når kroppen svarer med vektnedgang når vi selv føler vi ikke har lagt ned den insatsen vi mener vi burde! Jeg går ned mest de ukene jeg trener minst og spiser et par biter sjokolade i helgen! gud vite hvorfor blir ikke klok på kroppen! Ha en flott uke og håper du får spasert deg noen turer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en fin start på dagen da jeg gikk på vekten i dag - ned 0,6 kg! Mangler 1,3 på å komme 100 gram under nytt 10-tall, og 1,2 for å nå nøyaktig 20 kg... Gleder meg til den tid kommer, for da kan jeg begynne nedtellingen til tosifret! Som jeg har store ønsker om å klare i løpet av 2011. Det må vel være et bra nyttårsforsett? Siste års forsett var å komme senere på jobb, og det klarer jeg med glans.... *ler*

 

Ellers har jeg regnet litt. Hittil har jeg gått ned 18,8 kg som er 14,46% av kroppsvekt. BMI har gått ned fra fedme klasse III (40,1%) til fedme klasse I (34,3%). Begynte 1. mars og frem til og med i dag betyr det at jeg har gått ned 0,470 kg per uke siden oppstart. Med tanke på at jeg i lange perioder har stått stille er jeg superhappy med det. Håper jeg kan trekke fra 1,2 kg fra vekten min innen første veiing etter nyttår - får vel ta en ny oppsummering i januar.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye kjære deg! Flott nedgang! Tror vi alle kan lære av deg å se litt mer på gjennomsnittet over tid istedetfor å se på forrige uke, og bare den. Da ser man at man går ned jevnt og trutt selv om det går i rykk og napp :)

 

Tror du klarer delmålet ditt med glans! Jeg har 800 gram til juledelmålet, det skal jeg klare! Vekten får bare samarbeide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder å holde ut, for alle bekker små..... tenk 20 kilo , det er mye det!

Tror du greier målet ditt i 2011, det gjelder bare å ta tiden til hjelp , vi må slutte å være så utålmodige. Ønsker deg all lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Julen ser ut til å bli hvit. Og jeg er IKKE fornøyd. Jeg ble nemlig sprutet full av ekkel saltlake på vei til jobb i dag pga. en idiot av en sjåfør som ikke vet å unngå dammer. Så måtte det begynne å regne og vare helt til våren.... I tillegg har jeg akkurat fått beskjed om at heimen til de gamle er full av noro-virus. Pappa fikk forrige helg og har slitt siden, i natt begynte min søster og da følger vel moder like etter regner jeg med. Altså spøker det både for julaften og 1. juledagsbruchen. Stas! Så er spørsmålet om jeg tør bevege meg opp der i det hele tatt og heller ta en eventuell smitte som et effektivt ledd i slankekuren. Aldri så gale osv.. Er liksom ikke så sikker på at alene hjemme og Grandis til middag er et godt alternativ... *ler*

 

Anyway - mandag var veiedag og jeg stod stille. Noe jeg var fornøyd med ettersom at det har vært mye greier i uken som gikk. Det betyr bare at jeg har klart å moderere inntaket, og det er noe å være stolt av! Gikk på vekten igjen i dag bare for å ha litt kontroll før jeg gir meg et par dager uten veiing av mat osv., og da hadde jeg faktisk gått ned halvkiloet. Så jeg nærmer meg nytt 10-tall, og har ikke planer om å la julen ødelegge for meg! Har alle dere fantastisk inspirerende jenter (og gutt..:D ) samt en kursleder med meg inn i juledagene som små, hvite engler på skulderen som sitter og sier at "dette skal du klare".

 

Ønsker dere alle en riktig god jul!!!

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal vi klare sammen, jeg kommer til å være innom her hvis jeg trenger morask støtte i jula!

 

Skal vi være enige om at hvis vi er nær på en sprekk, så logger vi oss inn her først og leser litt rundt! Sannsynligvis vil sprekken unngås :-)

 

God jul til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...