Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Har gjort alvor av mine trusler om å prøve meg på 15 kg før ferien (dvs 2,1 kg til 1. september). Det involverer turgåing (litt over timen i går i godt tempo - fornøyd med meg selv!) og å begynne med matpakke istedenfor kantinelunsj igjen. Har vært ganske matpakkelei og gikk derfor over på kantinemat som jeg forsåvidt vet ikke er allverdens lurt..... Så i går var jeg på butikken og kjøpte diverse pålegg og masse godt grovbrød som jeg vet er egnet både til frysing og i matpakker... Kjøpte visst ny sofa på veien og... *kremt*

Så i dag har jeg i vesken et stk matpakke med Philadelphia light med vårløk og pepper, skinke, hjertesalat, agurk og paprika på. Alt (dvs ikke grønnsakene) er nøysommelig veid og innenfor lunsjrasjonen. Og det beste? Jeg gleder meg til å spise den!!! Så da er vi i gang med operasjon skjerpings! Wish me luck....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar
Gjest FruFleksnes

Kantinemat kan være skummelt: lyst brød, smør og majones!!

Mat pakke kan være spennende og godt, bruk fantasien og husk variasjon! :D

 

Selv merker jeg større nedgang de ukene jeg bruker mye fisk (alltid maser jeg om den fisken, hehe)

 

Ååååå så jeg håper du når målet du har satt deg!!!!! :)

Good luck....

 

Klem fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor spennende matpakke kan være også bare man planlegger litt og gjør den innbydende for seg selv. Vi har heldigvis ikke kantine så jeg må vel også begynne å tenke matpakker snart. Veldig flink med ungene sine, men min egen pleier å være preget av hastverk og lettvindtheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til med operasjon sjerprings hehe:) det går nok kjempe bra. lager ofte salat som jeg har med på jobb med kylling, egg eller reker osv. Fort å lage og godt å spise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en god matpakke er supert! Spesielt dersom du har mulighet til å få lagt den i kjøleskap når du kommer på jobb. Jeg hadde en periode jeg pleide å ha oppkutta grønnsaker og små nydelige cherrytomater som en del av matpakken min og jeg skal si deg at det var mange misunnelige sjeler rundt lunsjbordet!! Og så godt som det er!

Lykke til med både matpakkesatsingen og målet ditt- dette greier du- jeg har tro på deg!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger! Godt at dere har tro på meg...

 

Operasjon skjerpings går greit så langt. Matpakken er igjen blitt min trofaste følgesvenn, og den smaker godt. Har vært litt dårlig en periode på å spise kvelds fordi middagen har blitt så sen osv osv, men der har jeg og full fokus og skjerpings nå, og har fått det i meg så langt denne uken. I tillegg gikk jeg meg en rask tur i 1 time på mandag, og i dag får jeg lang omvei hjem fra jobb ettersom jeg skal via kiropraktoren på veien, så det kommer jeg til å registrere som trim. I går var jeg opptatt med husarbeid jeg sjeldent gjør, nemlig vindusvask. Som jeg gjør såpass sjeldent at jeg måtte ringe mamma og høre hva vaskemiddel som var best å bruke i mangel på mikrofiberklut... *ler* Så jeg er godt i gang, vi får bare håpe at vekten er med på det hele - det vil jo mandagen vise....

 

Og når det gjelder fisk er jeg ikke særlig stor fan. Dessverre. Jeg prøver og prøver og hvis det er maaaaasse saus på går det greit, men da forsvinner jo hele vitsen. Laks og sei er det desidert verste av den "vanligste" fisken, men kan av og til slå til med litt stekt lyr eller plukkfisk (vet plukkfisk og plukkfisk er to forskjellige ting, hos meg er det rett og slett potetmos med kokt torsk i. Og gressløk. Alltid gressløk....). Så fisk er det ikke mye av i heimen min, men prøver innimellom. I dag skal jeg ha resten av kyllingkjøttdeigen fra i går til et eller annet, men til ære for dere skal jeg heller prøve å finne på noe fiskete nå en av dagene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hmmm... Ned 0,4 denne uken, 13,2 totalt. Er sånn mellomfornøyd med det. Dvs er i utgangspunktet fornøyd med 0,4 ned, men samtidig så har jeg vært så flink denne uken at det er litt nedtur at det ikke kunne blitt et hekto eller to til, liksom. Har veid all mat, spist alle måltider, ligget såpass nær oppunder kaloritallet jeg skal ha og fått 8,7 trimpoeng (som er mye for å være meg). Og når det da gir såpass lite utslag er det ikke fritt for at man blir litt skuffet... Menmen. Ned er ned og det skal jeg jaggu være fornøyd med! Har gått tregt på dette kurset, men har funnet ut at jeg kan ikke gi meg nå og fortsetter på et kurs til før jeg eventuelt evaluerer og bestemmer meg for om jeg skal prøve meg på egenhånd en stund.

 

Og i forhold til "operasjon skjerpings" og 15 kg før 1. september må jeg gå ned 0,6 kg de kommende ukene for å klare det. Med den uken jeg har foran meg er jeg noe usikker på hvordan i alle dager det skal gå, men får gjøre det beste ut av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drømmedamen

Gratulerer med vekttap denne uken også!

 

Høres ut som du har lagt en god plan i forhold til mat på jobb. Vinn-vinn hvis du både spiser mer riktig, OG slkipper å bruke mye av lunsjtiden i kø! :)

 

Heldiggris som reiser til syden.. Det kommer til å bli helt supert. Syns du er tøff jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Vær tro mot det opplegget som føles riktig for deg. Utrolig viktig at du ikke blir lei treningen og så ender det med at du kutter det ut.

Vil igjen si: vi har jo ikke dårlig tid!!! Har vi??? Kjenner meg igjen, kunne ikke vente med å komme under 100 kg. Merker jeg slapper mye mer av nå, har ikke så store forventniger til ukeresultatet. Ikke misforstå, følger opplegget pinlig nøyaktig som før, men er ikke så stresset over hvilket tall vekten viser.

 

Det er bra å ha mål, men om du er 114,8 eller 115,3, ja så ser du akkurat lik ut i bikinien!! :)

 

Ha en super uke......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ikke liker at det går sakte nedover, men sånn er det bare noen ganger....kanskje du trenger litt ferie og avveksling nå, så kommer du sterkere tilbake etterpå!

Lykke til!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
Det er bra å ha mål' date=' men om du er 114,8 eller 115,3, ja så ser du akkurat lik ut i bikinien!! :D[/quote']

Så sant, men det var denne psykologiske effekten, da.... :)

 

Og at vi ikke har dårlig tid er sant nok. På det området du min store inspirasjon, Solvik! Tålmodighet har aldri vært min sterkeste side - regner med jeg kommer til å få høre det på medarbeidersamtalen jeg skal i på torsdag og.... Kan man ønske seg sånt til jul, tro? *ler*

Har akkurat meldt meg på kurs 4, så jeg står på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KvikkMai

Nedgang er nedgang, akkurat som alle sier! ;)

 

Uansett hva du tenker og føler - ikke gi opp!

 

(Jeg kom på en historie der jeg gikk på GR-kurs nr 1 - en dame gikk ned 18 kg på en flott måte, men der stoppet det i 3 uker. Hun har gjort alt fra prikk til prikk, men ingen vektnedgang - og hun kuttet ut gulrot - så gikk vekten ned! Rart, men det er noe kroppen reagerer. Bare en tanke her...)

 

Og du skrev at du var ikke glad i fisk - har du prøvd tunfisk?

 

Jeg har problemer med å spise fet fisk - men tunfisk smakte godt ;)

 

Kan gjerne gi deg på spennende oppskrifter med tunfisk, hvis du ønsker :)

 

Helt til slutt, stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Misforstå meg rett - jeg er fornøyd med at det går nedover! Og er veldig flink til å være glad på andres vegne for hvert gram de går ned enten det er 100 eller 1000. Er bare så inderlig utålmodig på egne vegne!!! *ler*

 

Får vel pelle meg over i butikken og skaffe meg et nytt målebånd, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drømmedamen

Du er så flink med gode ord og oppmuntringer til andre her inne på forumet. Det varmer veldig! Håper du er snill med deg selv også, og sier noen velvalgte ord til deg selv i speilet. Det har du fortjent! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... du er kjempeflink til å oppmuntre oss andre!;) Prøv å vær litt raus med deg selv også. ;)

...Forresten du sier at du ikke liker noen form for trening- jeg har faktisk hørt om mange som blir alldeles hektet på spinning når de prøver det. Tenkte bare at hvis du er av den utålmodige typen ,så er jo spinning noe med litt futt og fart! Har du prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Da var siste rapport på kurs 3 klar, og resultatet er ikke av de beste jeg har prestert kan man si... Vekten stoppet på 117,1 i dag, det er 0,3 opp fra forrige uke. Jeg har vært bortreist i helgen og fått føle på kroppen hvor lett det er å falle tilbake i gamle synder. Det er faktisk lettere å være hjemme for seg selv hvor jeg ikke har altmulig tilgjengelig enn å sitte 5 stykker rundt et bord som bugner av godsaker. Det er nemlig ikke så mye mengden, men det at det var litt mye sånne gode, feite oster og sånt som jeg er så svak for. Ja, og så spist jeg kake på søndag. Hadde bestemt meg for et lite stykke, men det ble to som ikke var så små.... Akkja. En dyrkjøpt erfaring, men dog en erfaring så vi får prøve å se positivt på det.

 

Det totale vekttapet er nå på 12,9 kg. Har imidlertid endelig fått tak i målebånd i dag - har ikke målt meg på hele det siste kurset etter at det gamle røk her i juni en gang, men nå er det på'an igjen. Og det var faktisk litt kjekt! De totale tapene er som følger:

Hals: 2,5

Overarm: 3

Bryst: 7,5 (faktisk glad for at det ikke er mer siden de ikke er så alfor store fra før... *fnis*

Midje: 18,5

Hofte: 13,5

Ende: 10

Lår: 6,5

Totalt 61,5 cm!!!!

 

Sier meg strålende fornøyd med det....

 

Nå er det ny uke og nye muligheter som begynner med henting og montering av ny sofa! Blir kjekt å få den i hus..... Men så når det er ferdig er jeg klar for turgåing igjen. Har allerede kommet inn i mat-tralten så det skal gå greit. Ikke det, er kjempesulten i dag, men hiver innpå med vann så går det greit. Gleder meg til å få ny kursbok i posten også kjenner jeg - dette skal gå bra!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Uff så kjedelig! Sosiale settinger er vår største utfordring, slik føler jeg det iallefall......hjemme går alt av seg selv.

Resultatet av utskjeielser er så kjipt, for ikke bare går en opp i vekt.....de neste dagene er man også mer sulten.

 

Nå får du bare gi alt du har, ikke lenge til du er på tur og skal inn i bikinien ;):D

 

Så gøy å få noe nytt i heimen. Håper du har fått klargjort for den nye sofaen som kommer i dag. Gratulerer og håper du blir fornøyd med kjøpet!!

Og du, ikke bli sittende i det nye møbelet da, hehe....

Kom deg ut på tur om den er aldri så godt å sitte i :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ingen fare, FruFleksnes - fikk akkurat melding om at sofaen ikke kommer før på torsdag - problemer med levering fra sentrallager i Stavanger. Ble litt sur kan du si, menmen - fikk ihvertfall ordnet med gratis levering! Og nei, jeg har ingen planer om å synke helt nedi den. Bortsett fra første dagen, kanskje. Får vel gå noen gode turer i mellomtiden... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med mange cm mindre!

Jeg er vel en helgesynder av rang så skjønner godt at det der var vanskelig, men du tar fort av igjen det lille som kom på!

Grattis med ny sofa også da(når den en gang kommer..) Den kan jo være herlig å synke ned i når man har vært i aktivitet for å hvile ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Søndag og nok en fantastisk sommerdag i Bergen (les: sinnsyke regnbyger med korte perioder med opphold innimellom)! :) Har tilbragt myyyye av helgen i min nye sofa. Da jeg våknet i morges med følelsen av og etterhvert vissheten om at nå er det that time of the month hadde jeg lyst til å bli værende i sofaen.... Men mange timer, en god wok til middag og noen Ibux til dessert følte jeg meg klar for å møte verden. På med gore-tex fra topp til tå og ut på tur! Gikk i 1 time og 50 minutter (inkludert stoppe for å ta ut innleggsålene som ikke ville ligge der de skulle ligge i skoen) i til dels pissregn, ble god og svett og sitter nå i sofaen med en god følelse. Turen ble litt lengre enn planlagt og hadde glemt å ta brød ut av frysen til å spise til kvelds, så nå skal jeg løpe igjennom dusjen mens jeg venter på at skivene blir litt mindre frossen så jeg kan spise en egentlig altfor sen kvelds. Men bedre sent enn aldri.

Har hatt en god uke i matveien, så er spent på vekten i morgen, ikke minst med tanke på at syklusen har timet dårlig i forhold til veiing.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...