Gå til innhold

VÅRYR og klar


Gjest Caddie

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Jeg blir stadig lettere å snakke med; i alle fall er jeg stadig på veg ned og i dag stanset vekta på 75,8 kg. Det ble minus 1,1 kg denne uka og jeg er godt fornøyd med det. Nå har jeg gått ned totalt 6,2 kg og BMI'n er på 25,6. Fortsatt overvektig, men på god vei mot en lettere hverdag ;)

 

I dag etter jobb skal jeg være barnevakt for 3 av barnebarna mens foreldrene er i Trondheim, og det blir kjekt. Stikker fra jobben litt før - er en knapp times kjøretur. Må nok lage middag til dem, men vet ikke hva det blir. Det gjenstår å se om det blir en utfordring, men jeg har med meg "kriserasjon".....:D

 

Var hos fysio'n i dag kl. åtte og mandagstreninga er utsatt til i morgen, men det går bra.

Vi snakkes - Klemz fra Krepsedama:D

 

..........................................................................................................klipp

Her er min bakgrunn og "historie" for å være her inne:

Min status: 64 år og 171 cm

Veiedag: Mandag

Startvekt 82 kg

Mål: 70 kg

Delmålene: 79,9 - 76,9 - 74,9 - 70kg!!

 

Start 25. okt 2010: 82,0 kg

1 uke 1. nov 2010: 80,4 kg - ned 1,6 kg

2 uke 8. nov 2010: 78,6 kg - ned 1,8 kg - totalt 3,4 kg

3 uke 15. nov 2010: 76,9 kg - ned 1,7 kg - totalt 5,1 kg

4 uke 22. nov 2010: 75,8 kg - ned 1,1 kg - totalt 6,2 kg - BMI 25,6

............................................................................................................to be continued

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 823
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Ja nå er det bare 900 gram til neste delmål er nådd som er 74,9 kg. Om de fire første ukene har gått greitt, er jeg ikke like sikker på de 4 neste.

 

Jeg er forberedt på at kiloene ikke går så lett i fortsettelsen selv om jeg er like standhaftig. Men det har vært en kjempefin start som jeg skal ta med meg videre. Så får en se hva dagene og ukene videre kan bringe.

 

6,2 kg på fire uker - Jo, jeg er rimelig fornøyd med det resultatet:)

 

En god natts søvn nå - og så er det en ny og ubrukt dag som bare venter....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Skal nå spise middag; mager skinkebiff med ris og grønnsaker, rimelig lett kost kva kalorier angår. Dagen har gått som vanlig hva mat gjelder.

Så er det tid for trening kl. fem ettersom vi måtte utsette den til i dag. Får ta litt ekstra situps siden det også ble smått med det i går:) Kjenner det blir en god dag!

 

Så er det hjem til dusj v020.gif ....og kveldskoz med tekopp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

......Soleia, Julianna, Anitgro - hvor er dere alle sammen? Har dere virkelig minket slik som Ninass antydet...?

 

Er spent å høre hvordan det går med dere alle sammen og savner dessuten å ha noen å "prate med" her inne.

 

Ja, for jeg har bestemt meg for å holde tråden varm - helst glødende varm... - hmmmm.... det må vel bety at forbrenninga er høy:)

 

....og dessuten at jeg har bestemt meg at navnet på tråden skal være målet mitt: VÅRYR og glad! Fy søren - jeg kan nesten ikke vente - jeg lengter mot vår!!

 

Krepsedama:D - VÅRYR på vei inn i adventstid og den søte juletid

 

.....psssst.... treningsøkta i kveld ga 2,5 trimpoeng.....puuuh...godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hei Soleia :D så kjekt at du stakk innom!

 

Hold vekten-tråd ja! Det e'kke verst altså :) Blir nok noen kilo før jeg kommer dit, men har jo et håp da som du skjønner; kommer dit som VÅRYR og klar tenker jeg (....og håper våren er tidlig på'n i 2011..)

 

Inntil da får jeg være i advent ;)

 

Håper det går bra med deg inn på HV-tråden - skal komme innom på besøk til deg!

 

Ha en fin uke - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er her jeg, men jeg har vært mindre på nettet i det siste.

Er ikke fullt så pratsom for tiden.

 

Ser du er superflink og får flotte resultater.

Så du må stå på og holde fokus videre også, selv om det har blitt litt mindre å se til oss andre i det siste.

 

Jeg holder koken jeg også på opplegget mitt, men ble litt lei av å skrive hver dag.

Så nå er jeg litt i tenkeboksen, men det fungerer faktisk fint å ikke skrive så ofte.

Gjør det jeg skal, men er kanskje mer avslappet. Og merkelig nok, nå funker det veldig bra. Menjeg kommer sterkere tilbake her inne...snart.

 

Synes det er stas å lese her inne hos deg; og er enig i at tittelen på tråden er utrolig bra.

Våren er et bra langsiktig, men likevel kort nok mål, til at det motiverer.

Aktiv jobbing frem mot jul og så på an igjen til våren, vil nok gi strålende resultater.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så kjekt å høre fra deg - savner dere vettu:) Blir liksom litt stusslig å være alene i lengden; det er jo spennende å høre hvordan det går med andre også.

 

En kan jo bli litt vel navlebeskuende når det ikke er andre inne. Jeg er så absolutt ikke meg selv nok; er litt for sosial person til det selv om det kanskje ikke virker slik når jeg skriver i vei...;)

 

Men jeg skal prøve å være standhaftig og holde det gående - Ninass kommer nok også etterhvert, så jeg tror at når alle julekakene er ferdig baka og oppspiste, så senker freden seg.

 

Glad for å høre at det går bra med deg også på egenhånd..uten skriving, men det er veldig koselig om du stikker innom i ny og ne....Litt trening før du er tilbake for fullt gjør susen vettu:)

 

Ikke lenge til nytt år og med det enda nye muligheter...og ja....ikke sant at navnet på den tråden er helt konge?? VÅRYR og klar...må bare smake på det

 

Ha ei fin uke Julianna - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Når har både mannen min og jeg passert over 6 kg nedgang på 4 uker. Han har veiedag på onsdag og sendte inn sin rapport i dag: 6,1 kg ned! Hurra for han!

 

Så altså jeg med 6,2 kg ned og han 6,1 kg ned, så har vi tilsammen tatt av 12,3 kg her i huset siste 4 ukene, så det er klart at gulvet her i huset får mindre påkjenning ettersom ukene går :D:)

 

Middagen i dag var stekt torsk m/løk, potet og babygulrøtter og aspargesbønner.

 

I kveld skal vi på julegavehandel - men det blir nok bare en kaffekopp i kafeen - frukt venter oss hjemme:D

 

...og til helga er det advent....som tida flyr..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere er! Gratulerer både til deg og mannen :D

 

Over 6 kg på 4 uker svinger det virkelig av... Høres ut som en drøm i mine ører...

Her går det smått, men jeg er flink. Det jeg ikke er så flink med er stress...og trim....

og vann...

 

Men jeg orker ikke stresse meg opp over det lenger, er bare glad det går smått i riktig retning :)

 

Håper dere koser dere med julegavehandel, det synes jeg er veldig hyggelig... Har lagt inn en fridag i kalenderen om et par uker, skal ha unna noen kursdager, en ledersamling og en eksamen først. Men da skal jeg begynne å kose meg med juleforberedelser, jeg også. Både handling av gaver, baking av noen småkaker og litt vasking av hus. Det må liksom til før det blir ordentlig jul. Fortsetter du i den farta her, er du vel borte fra oss før jula kommer! ;)

 

Lykke til videre, Krepsedama!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Tusen takk for det Anitgro:) Det er kjekt å få tilbakemeldinger - gir litt ekstra piff i hverdagen. Er jo ikke verre enn at vi synes det er stas med litt skryt - er vi vel?

 

Og det som er viktigst er jo at det vi gjør synes å virke - ikke sant? Om det går fort eller litt saktere, vel det er jo en del av det hele. Kroppen reagerer ikke likt fra menneske til menneske og ikke likt til alle tider. Slik er det jo bare....

 

DET SOM MÅ VÆRE ALLER VIKTIGST ER AT VI TRIVES MED OSS SELV OG AT DET GÅR I RIKTIG RETNING...... så får det ta den tiden det tar!

 

....pssst....lureveiinga mi viste i dag at jeg nærmer meg stadig det nye målet, men i morgen skal jeg ha jentefest med mat og vin, så jeg er usikker med tanke på veiing til manda'n.....

 

Ha en strålende torsdag - med klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Glemte å si at nå synes jeg virkelig det begynner i svinge inne her igjen....

 

n025.gif

 

Soleia - Julianna - Anitgro - KJEMPEKJEKT med besøk - så TUSEN TAKK til dere alle ...

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

En fin treningsøkt er over og jeg nyter en kopp grønn te i godstolen og bare ruler'n....;)

 

Har spist stekt kyllingbryst til middag i dag (krydret med sitronpepper...mmmm) og stekegrønnsaker til. Enkelt og kjempegodt...og ikke minst magert.

 

Her i huset har vi oppdaget at kylling med tilbehør samt dampet røkt svinekam med kålrotstappe er svært mettende, smakfulle og magre middager.

 

I morgen skal jeg ha 4 jentekolleger på besøk og har bestemt meg for å servere fløtegratinert klippfisk - ikke riktig så magert det nei, men passer godt nå som det er så kaldt, og sammen med rødvin er det jo bankers:)

 

Har brukt veldig lite frimerker siste ukene, men denne uka skal jeg bruke av de til et eller flere glass rødvin....a035.gif

 

Snart helg - Krepsedama gleder seg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....fridag!!! Har benket meg foran TV'n med kaffen og skal se God Morgen Norge. Har spist min vanlige froskost som er 1 egg og en halv banan og dagen er i ferd med "våkne" til liv ;)

 

Ute er det 10 minusgrader og kulda sniker seg inn - må skru opp varmen!!

 

Etter Frokost-TV må jeg rundt i huset som "en hvit tornado". Og stakene? - Jo, de må frem og tennes i kveld. Er jo første søndag i advent til søndag og da er det jo litt koselig å komme til et hus som er bittelittegramm julepyntet...... Vel får se hva jeg rekker.

 

Måtte på vekta i dag også, og den går nedover da om ikke så store hakkene dag for dag.....MEN morgendagen er jeg skeptisk til ....vel,vel, kommer tid, kommer råd! Det blir nok i alle fall garantert ikke flere tanker på ytterligere frimerker lørdag og søndag.

 

Men Krepsedama:D nyter dagen allerede og ønsker alle får en flott fredag! Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jo, da, det gikk ikke så helt gæernt med vekta i dag - ikke mange grammene opp i dag! Og det selv om det ble både fetere mat (fløtegratinert klippfisk med brokkoli og stekt bacon) og rødvin i går kveld. Ja, det ble til og med vaniljeis med bjørnebær til dessert. ....og en liten lemoncella etter måltidet ;) ....bare det ikke blir senvirkning, så har jeg visse forhåpninger til mandagsveiinga likevel.

 

I dag er vi derimot tilbake på normalen. Skal ha biffstrimler (av kylling) med løk-og-paprika-fres og grønnsaker samt lettbearnaise til middag i dag.

Men det blir ikke rødvin til. s015.gif

 

Blir nok vann med limeskive i glasset når vi ser på Skal vi danse i kveld:)

 

Og det har bliitt litt advent i huset...; Adventsstaker, lyshjerter o.l. er på plass i vinduene samt lilla adventlys og lilla orkide er på plass. Koselig i grunnen - har tenkt å la tingene rundt meg være adventskosen i år. Det blir lite Gløgg-drikking for å si det sånn; blir nok vannglasset og tekoppen som blir følgessvennen.... Men så er jo en kopp rykende varm te med levende lys omkring kanske koselig da....nå som det er skikkelig kaldt ute og allting....

 

Krepsedama:D .....har begynt på førjulskosen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Tok på meg godt med klær og gikk hjemmefra og inn til byen som er en tur på vel 4 km. Det var kkkaaaldt - med 10 minusgrader kjentes det! Så da ble det da litt trimpoeng i dag og en god luftetur, MEN jeg kjenner det i hælen og det er ikke så bra:( Så nå er det godstolen med beinet "i skinna" og høyt..... Litt velfortjent avslapnin g før middagen....

 

I byen er det en butikk med masse god te og kaffe i løsvekt samt sjokolade, oljer, oliven - masse godt med andre ord. Jeg gikk nesten berserk i tehjørnet, så nå sitter jeg med en kopp grønn te med ingefær.....mmmmm. Kjøpte også chili-te, eple og kanel-te og grønn te med fersken. Nydelig med krydder-te nå som det er så kaldt!

 

Drar pleddet litt lenger opp her...og...slurp...;)

 

Krepsedama:D ønsker alle som titter innom en hærlig lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så kjekt med besøk da Høst:) Ja, jeg kan trygd si at det ble en go' te-aften!! Litt annerledes adventskos, men kjempeKOZ for det.... Håper du også koste deg på julebordet!

 

Det finnes både Advents-te og Jule-te og de smaker godt av krydder begge to. Har ikke kjøpt de enda i år, da jeg har brukt å kjøpe de på apoteket sammen med Julesennepen. Ja, så her blir det helt klart en annen førjulstid enn det har vært tidligere år; jeg kjenner jeg er lettere på alle vis.....til og med humøret (selv om jeg ikke er deppetryne..)...og så blir en lettere å snakke med:)

 

Med lilla lys i staker og ditto duker...for ikke å snakke om lilla klær...ja, til og med fjeset er lilla ;) ...hi-hi...

 

I dag skal jeg på grava til mor og far med pynt. Har kjøpt mosehjerte og festet hvite roser og litt lilla på den.

Ja, det er mye annet å gjøre enn å spise pepperkaker og drikke gløgg, men for all del: d e godt d å...!!

 

Ha en fortreffelig søndag alle sammen - det skal jeg!

 

Krepsedama:D koser seg i kulda - Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Vekta i dag viste 74,6 kg og det betyr at sist uke har jeg hatt en nedgang på 1,2 kg!! ...og jeg har nådd et nytt delmål som var 74,9 :D Fyttigrisen...detta går bedre og bedre!!!

 

Har vært en grei uke hele uka, til og med fredagen med "full pakke" viste seg å gå greitt. Nei, det er mengden av alt som er det tellende og selvfølgelig hva dette "alt" er da.

 

Neste delmål var 70 kg, men det er litt stort hopp - tror jeg må ta et mellomsteg og da styrer jeg mot 72!! Det skulle vel være realistisk til jul selv o det blir et julebord eller tre...;) ....o jul med din glede...

 

Ha en fortreffelig dag dere andre so skulle titte innom også - jeg svever inn i den nye uka n005.gif

 

Klemz fra Krepsedama:D

..........................................................................................................klipp

Her er min bakgrunn og "historie" for å være her inne:

Min status: 64 år og 171 cm

Veiedag: Mandag

Startvekt 82 kg - BMI 28,0

Mål: 70 kg

Delmålene: 79,9 - 76,9 - 74,9 - 70kg!!

 

Start 25. okt 2010: 82,0 kg

1 uke 1. nov 2010: 80,4 kg - ned 1,6 kg

2 uke 8. nov 2010: 78,6 kg - ned 1,8 kg - totalt 3,4 kg

3 uke 15. nov 2010: 76,9 kg - ned 1,7 kg - totalt 5,1 kg

4 uke 22. nov 2010: 75,8 kg - ned 1,1 kg - totalt 6,2 kg - BMI 25,6

5 uke 29. nov 2010: 74,6 kg - ned 1,2 kg - totalt 7,4 kg - BMI 25,3

............................................................................................................to be continued

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...innom å skrive litt igjen:)

 

Har nå fått middagen inn i stekeovnen. Torsk, gulrøtter, potet og purreløk sammen med krydder, sitronskive og noen små smørklatter ble pakket inn i aluminiumsfolie. Det luktet godt før det ble stekt, så nå bare venter jeg.

 

På jobben har jeg bare spist salaten min med reker til lunsj og et lite mellommåltid. I dag var det mellommåltiden på 50 gram med skinke med litt ravigottesaus på.

 

Det er smaken som er det viktigste for meg; jeg må ha mye smak!

 

Så nå håper jeg bare at torsken smaker...........

 

Vi snakkes - hilsen fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier nå jeg.... i positiv forstand selvsagt :D

 

Snakk om å få det til... Skikkelig lav-kalori kustus du kjører, men sånn nedgang du har??

 

Jeg må prøve å glede meg over de små resultatene jeg har, men må si jeg virkelig koser meg av å prøve julebordkjolen min, og se at den sitter ganske bra, og synes ikke selv jeg ser så verst ut ;) Alternativet tør jeg ikke tenke på. Etterpå skal mål-båndet fram, innbiller meg at det har skjedd noe der...

 

Vi snakkes, Krepsedama :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Takk for positiv tilbakemelding Anitgro - jo, takk, jeg er kjempefornøyd - skulle da bare mangle om jeg ikke var det. Men det er litt godt å få tilbakemelding fra andre også - blir aldri for gammel til det vettu...!

 

Men, så fint å høre at julebordskjolen sitter bra da Anitgro ;) Er det julebord til helga eller?

Det er vel en kjempegod følelse når en virkelig føler at en tar seg godt ut, men ekstra godt er det når det er noe vi har slitt for...Ååhhh, vi er da flinke uansett om det går trått eller ei; går det riktige veien er det ...bærre lækkert;)

 

Ja, nå kan jeg berette at foliestekt torsk med tilbehør smakte bare helt nyyydelig. Tar jeg i tillegg i betraktning hvor lite kalorier det var i så mye mat, ble det suuupernydelig. Jeg brukte fiskekrydder denne gangen, men her kan vi nok forsøke med friske urter, italiensk krydder, ja, i det hele tatt, bare det fantasien kan foreslå:D

 

Og nå er det te-koz ..... Klems fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....for hærlig tilbakemelding Elisabeth:) Det hjelper det også vettu!!

 

Ja, det er veldig lav-karbo akkurat disse første ukene, men jeg spiser veldig variert med tanke på blanding av frukt,grønnsaker, fisk, skalldyr, kjøtt osv.

Men jeg spiser ikke brød eller kaker og har ikke smakt pepperkaker enda!!

 

Og så var det grønn te da!!! Og krydder-te.....utvalget av te er på topp her i gården nå - jeg kaller det førjuls-koz og da blir det slik:) Deilig følelse...og den er kjempeviktig for meg - uten stress, bare koz...

 

Ha en fin kveld Elisabeth ;) ...og alle andre som skulle titte innom!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er rå!!!

 

Bøyer meg i støvet for din stå-på-vilje, det gir jo også kjemperesultater.

Deilig å lese alle de positive innleggene dine ;)

 

Har du langt igjen til ditt endelige mål?

 

Lykke til videre, og velkommen inn på HV!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...