Gå til innhold

Starten til et aktivere liv = "ned i vekt"!


Gjest Good4me

Anbefalte innlegg

  • Svar 455
  • Created
  • Siste svar

Jeg har hatt en lang periode hvor vektnedgangen har vært labert, vel, i forhold til min progresjon.

Det er ikke farlig og en naturlig prosess. Kroppen omstiller seg eller bedre sagt tilpasser seg de endrede vilkår for forsyning. Vet ikke om noen av dere har lagt merke til endring av lukten når man er på toalettet, men et eller annet skjer slik at dette forandrer seg merkbart. Jeg har heller ikke spist kjøtt på flere måneder, det kan også innvirke på dette. Kanskje blir magen og tarmsystemet renset siden jeg tilfører for det meste protein, noe karbo og minimalt med fett. Spiser ikke brød heller.

For å komme tilbake til veiing er følgende svært irriterende. Jeg har veiedag mandag, og i gitt eksempel har vekten gått noe opp eller det er det samme som uken før. Veier jeg igjen dagen etter kan det være 1 kilo minus.

Derfor har jeg nå besluttet å veie meg hver dag. Da får jeg med meg trenden og kan også mer tydelig finne mulige forklaringer til endringen fra dagen før.

 

Resultatet meldes fortsatt på mandag, med det resultatet som kommer opp den dagen. Men for min egen skyld unngår jeg med daglig veiing disse mandagsoverraskelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veiedag tirsdager, men på grunn av totalt fraværende selvdisiplin veide jeg meg hver dag, og jeg veier ALLTID en kilo mer hver tirsdag enn jeg gjør mandag eller onsdag. Det er jo helt sprøtt og har ingen logisk forklaring! Konklusjonen min er er kroppen lever sitt eget liv.

 

Dersom du følger nøye med på kost vs svingninger i vekta er det sikkert lurt å veie seg hver dag synes nå jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden jeg veier meg hver dag legger jeg merke til svingninger i vekt gjennom uken. Var allerede nede i 108,4 kg. på onsdag, men så kom det opp igjen.

Det ser ut som at vekten øker etter jeg har trent tøff med vekter på gymen. Muskelfaser ekspanderer jo nokså markant, muligens fylles de også opp med vann. En annen forklaring ser jeg ikke for meg.

 

Da får jeg håpe at det er mer bevegelse i riktig retning neste mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg og pleier å variere mye gjennom uken - i motsetning til Lykke veier jeg gjerne mindre tirsdag enn mandag når jeg har veiedag. Snodige greier.

Uansett - veiing hver dag er generelt ikke noe som anbefales, men det er interessant i perioder for å se hvordan ting som trening, inntak av forskjellige mattyper (eks saltholdig) og for oss kvinner også syklusen kan innvirke på vekten...

 

Selv om den offisielle vekten i dag ikke viser noe minus virker det som om du har god kontroll og har kommet inn i knallgode vaner. Plutselig viser vekten det samme! Og er det lov å spørre om du måler cm og? For du må vel ha gått inn ganske så mye i mål etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og pleier å variere mye gjennom uken - i motsetning til Lykke veier jeg gjerne mindre tirsdag enn mandag når jeg har veiedag. Snodige greier.

Uansett - veiing hver dag er generelt ikke noe som anbefales' date=' men det er interessant i perioder for å se hvordan ting som trening, inntak av forskjellige mattyper (eks saltholdig) og for oss kvinner også syklusen kan innvirke på vekten...

 

Selv om den offisielle vekten i dag ikke viser noe minus virker det som om du har god kontroll og har kommet inn i knallgode vaner. Plutselig viser vekten det samme! Og er det lov å spørre om du måler cm og? For du må vel ha gått inn ganske så mye i mål etterhvert....[/quote']

 

Nei, jeg måler hverken midjen eller annet. Men jeg har gått inn ganske mye.

Damen på systua som jeg pleier å levere syting til sa at nå var det siste gang hun hadde sydd inn min favorittbukse. På mitt noe undrende spørsmål hvorfor det svarte hun: Joda, ellers kommer bukselommer bak over i hverandre, og det går da ikke.

Vi fikk oss en herlig latter sammen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Å måle cm er veldig inspirerende. Har man stillstans på vekten, ser man gjerne nedgang i cm. Totalt har 240 cm forsvunnet hos meg. Det er nesten en større glede enn minus 64,6 kg.

 

Håper du får en fin uke! Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å måle cm er veldig inspirerende. Har man stillstans på vekten' date=' ser man gjerne nedgang i cm. Totalt har 240 cm forsvunnet hos meg. Det er nesten en større glede enn minus 64,6 kg.

 

Håper du får en fin uke! Stå på :)[/quote']

 

Ja, det burde jeg kanskje gjort fra begynnelsen av. Nå er det for sent for mitt vedkommende. Men nye slankere her i forumet burde nok anbefales dette på det sterkeste.

Det er jo slik at jeg har funnet mitt eget konsept på slankingen. Jeg har ikke vært på GR-kurs eller andre støttende tiltak. Bortsett fra forumet her, som betyr ganske mye for meg, har jeg drevet med mitt eget løp og egen filosofi.:)

 

Tidligere nevnte jeg at det muligens OK for meg å ta et kurs for å holde vekten, men det er et stykke frem.

 

Siden jeg nå har begynt å intensivere innetreningen på helsestudio legger jeg merke til hvordan kroppen tar dette med god respons imot. Jeg merker at fettet i problemområder minker, at musklene utvikler seg sakte, men sikkert.

 

Nå passer jeg i den trangeste buksen i skapet. Jeg prøvde å ta den på meg i ulike faser av slankingen. For noen måneder siden fikk jeg buksa ikke lenger opp enn til lårene, så mot rumpa, deretter fikk jeg den opp, men hadde et sprekk på 15-20 cm.. Og nå, nå passer den. Fremdeles ganske tett sittende, men allikevel.

 

Hvor mange cm jeg har krympet er ikke så viktig for meg. Mitt mål er herrestørrelse 54, da vil jeg være svært fornøyd. Det er vel 20 kg igjen til dette kan bli et faktum. Jeg har planer om å kjøpe meg en stilig Boss, Bäumler eller Cerrutti dress når jeg har kommet så langt. Skal være i Tyskland til Karneval i begynnelsen av mars, så jeg håper å besøke noen fine "Haut Coture butikker" i Düsseldorf. Da er målet definert, 88 kg. i begynnelsen av mars.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si!!! Et skikkelig "hårete" mål!!

Og det tror jeg du greier!

Har vært i i Dusseldorf og der er det litt og velge i ... du blir sikkert kjempeflott!!!

Menn i dress er fremdeles veldig sjarmerende synes jeg:)

Kanskje et bilde her.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i Düsseldorf innimellom, elsker å gå i butikkene der, men kjøper sjelden noe. Neste gang blir det shopping med en ny kropp for meg også, kanskje neste sommer? Jeg kjøper kun det nødvendigste i denne fasen, sparer 200kr hver uke på et glass som jeg skal kjøpe mye fint for etterhvert!

 

Jeg må si du har vært dyktig og målbevisst i denne prosessen, utrolige resultater!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SofaQueen, det å spare er en god ide. Jeg skulle lagt opp pengene som jeg hadde brukt for vinkjøp, da hadde allerede et solid shoppingbudsjett.

 

FruFleksnes og Solvik, ja, det blir trolig fint å fotografere dressen. Om jeg tør å vise før og etter bilde av meg, med dressen, får jeg vurdere når tiden er inne. Det er fremdeles en del fett igjen, men dette burde jeg kunne jobbe bort til mars neste år.

 

Iherdig trening og kontroll over inntak av flytende og fast føde samt mye fysisk aktivitet, helst hver dag noe, det er nøkkelen til suksess.

 

Jeg ønsker dere en alldeles strålende dag. Med det rette humøret oppleves -8 grad i Oslo som badetemperatur. Og sånn føler jeg i dag. Kanskje hjalp de 20 minutter på solsengen i går med å få opp vitamin D nivået såpass. Horido!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker dere en alldeles strålende dag. Med det rette humøret oppleves -8 grad i Oslo som badetemperatur. Og sånn føler jeg i dag. Kanskje hjalp de 20 minutter på solsengen i går med å få opp vitamin D nivået såpass. Horido!!!!

Minus 8??? Herregud, her er det +2 og jeg fryyyyser... Men det har jeg jo stort sett gjort siden jeg kom hjem fra syden. *ler*

 

Mars er enda et stykke unna, og jeg har stor tro på at du er enda nærmere målet når den tid kommer. Ny dress eller ikke - det hadde vært veldig kjekt om du, når du føler deg klar, ville vist oss før/etter bilder. Du har jo hatt noen fantastiske resultater i den perioden du har holdt på som du skal være superstolt av! Så vi venter i spenning med håp om at vi får se det med egne øyne en eller annen gang i fremtiden... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til bilder' date=' det gir en utrolig inspirasjon for oss andre!

 

***du kan jo fotograferes med finnlandshette hvis du vil være anonym**hihi*[/quote']

 

Den hadde jeg allerede i banken på meg!!! Hi, hi, hi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje en god ide, å fotografere seg med en pose/hette på hodet, f eks en gang per måned og legge ut her så alle kan følge med på hvordan det går. Det gir jo litt ekstra motivasjon når man vet at man skal avbildes???

 

Er det noen som blir med på det?

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver eneste dag i denne uken har jeg trent, og det skal jeg også i dag. Men i dag blir det bare 1 time med tennis, ikke noe sykling eller vekttrening, men likevel.

 

Jeg har to problemområder på kroppen min etter å ha gått ned nesten 40 kilo, det er fettet rund midjen samt fettet fra og på brystet rund under akslene mot skulderbladet. Der sitter det godt!!!! OK, jeg har vel drøyt 20 kilo+ igjen til målet mitt, men jeg er irritert på at forbrenningen på problemsonene går så treg. Helst hadde jeg gjerne trent en uke i strekk for å bli kvitt disse sonene eller merkbart reduksjon på disse.

 

Vel, tålmodighet er en av de viktigste faktorer for å lykkes og den som venter lenge, venter på noe godt!? Jeg får smøre meg nettopp med tålmodighet og tar en dag av gangen.

 

En frustrert hilsen til deg og ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ned 1,5 kg. fra forrige uke. Det er jeg fornøyd med.

 

Det å komme under 100 kg. må nok vente til over nyttår, men da har jeg allerede noe konkret å glede meg til når det nye året er kommet.

 

Ha en fin mandag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...