Gå til innhold

Man er da optimist!


Gjest Kris83

Anbefalte innlegg

Gjest silversook

Jah,da var helgen over da dere! Hvordan har den vært?

Jeg var ute igår så da ble det jo et relativt høyt alkohol(og kalori!)inntak..:) ble litt for mange drinker (nok engang) så selvom jeg bare spiste rundt 1200kcal i mat igår, så havnet jeg sikkert på en 3000kcal totalt pga alkoholen..fyyttikatta.. Så idag har jeg hatt en real bokseøkt med storebrødrene mine + litt styrketrening.. satser på at jeg hvertfall fikk av meg litt av det jeg la på meg igår :D

Jeg går snart på veggen av å ikke få veid meg.. må vel snart bare kjøpe meg en vekt, får ha den stående i kjøkkenskapet eller noe,haha..

 

Kristine, ikke la deg demotivere av vekten, det at du ikke har gått opp etter røykeslutten er en bragd i seg selv!! det er ikke mange som kan si det samme etter å ha stumpet røyken.. så jeg syns ikke du skal være så hard mot deg selv, fortsett å være flink med mat og trening så skal du se at resultatene kommer, du må vel bare dessverre være litt ekstra tålmodig..(selvom tålmodighet er noe ingen av oss eier, men det må til!!) så flott at du kom deg på trening etter jobb, keep it up!! kjempebra :) jeg husker ikke om jeg har spurt, hvordan går det med revmatismen etter at du prøvde de nye medisinene??

 

v05, hvordan var den nye Jillian-dvd'n?? jeg FORGUDER den dama, hun er bare helt rå.. sitter klistret til skjermen når det er "the biggest loser" på TV.. skulle gjerne hatt henne til å pushe meg i treningsstudio!! jeg har aldri prøvd sånn treningsDVD selv, men det er jo noe jeg kan vurdere, hvertfall nå når vinteren er på vei.. Håper foresten du har kost deg med din nye (/gamle) flamme!!

 

Og Nordlenning, hvordan gikk det hos svigermor,ble det mye kaker?? Jeg vet alt om det, hver gang vi drar hjem til familien til kjærsten min i Sverige så blir vi servert både det ene og det andre NONSTOP.. og det er syykt hardt å stå imot! var der i halvannen uke i sommer, dæven for en utfordring det var!! men jeg klarte heldigvis å motså det meste, og så tok jeg meg en ekstra løpetur hver kveld så jeg slapp å legge meg med den dårlige samvittigheten som vi alle hater..

 

Håper alle for en super uke - nye muligheter ;)

 

Klem til alle tre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 595
  • Created
  • Siste svar

Ny uke og nye, fine muligheter! Mitt motto hvertfall, he he! Helgen var fin den, spiste greit lørdag, men søndag ble det nok en del ekstra kalorier... avsluttet dagen med vaniljeis med karamell saus på ;) Huff da.. litt små deppa pga framtidsutsiktene til han fyren jeg dater ettersom han reiser bort for en lang stund.. gruer meg allerede og forbanner meg nesten litt for at vi møttes igjen.. jaja, koser meg likevel max sammen med han når vi treffes :)

 

Har ikke trent siden torsdag og lurer veldig på når jeg får muligheten, ikke i morgen, men muligens onsdag. Torsdag bør også gå greit, drar på overnattingsbesøk til "typen" på kvelden og er hjemme igjen på fredagen... så egentlig har jeg nok 3 dager denne uken som kan trenes på :) Må bare fortsette med dette, også når jeg er skikkelig nedfor når han reiser. Tror nok det blir en litt tung tid for meg, så gi meg ett spark bak når den tid kommer. He he!

 

Kristine: Bruker du målebånd? Tøft at du er i gang med treningen igjen, flinkis!

 

Silversook: Regner med at du fikk slått fra deg noen kalorier under boksingen, he he. Hadde du det bra på byen da? Hvis svaret er ja var det helt sikkert verdt det :D

 

Ha en fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Ja, nå skal dere høre.. her satt jeg godt plantet i sofaen med beina på bordet. Var sykt sliten etter en lang og veldig stressende dag på sykehuset. Skulle lese gjennom alle de siste innleggene her, men da jeg var kommet til midten av Silver sitt motivasjons-innlegg gikk det plutselig en liten faen gjennom meg.. Du skrev til Kris at hun burde komme seg ut på en liten powerwalk allerede samme kvelden.. og jammen skulle det ikke mere til for å sette griller i hodet på meg. Jeg skummet gjennom resten, hev på meg treningstøy og jogget 20 minutter. Ikke store greiene, men nok til å bli svett og faktisk svært fornøyd med seg selv! Det hadde aldri skjedd hadde det ikke vært for dere jenter!

 

Kristine, jeg kjente meg nemlig veldig igjen i det du skrev. Det er så lett å komme i en sånn daff periode, spesielt når jobben er slitsom. Men sammen skal vi komme oss opp av gjørma! Jeg ser jo at du er på god vei, så nå skal vi bare stå på sammen videre alle 4!!

 

Og ja.. Silver sporte om helga hos svigers. Det ble forferdelig mye kake. Punktum. På søndag hadde vi spist kake 3 ganger allerede før jeg rakk å reise hjem! Rett etter frokost, klokka 12 og klokka 15. Jeg klarte ikke stå i mot. MEN fremskrittet er.. (ja, jeg vet at det ikke er noe å skryte av når man spiste kake 3 ganger på 5 timer) -men jeg fikk aldri følelsen av å overspise. Litt vanskelig å forklare kanskje.. men det som har skjedd tusen ganger før er at jeg spiser noe godt, kommer over en slags grense, og så stapper jeg i meg til jeg lider av både kvalme og dårlig samvittighet. Men denne helgen var det alltid kontrollert.. selvfølgelig hadde det vært mer kontrollert å bare takke nei, men jeg er likevel fornøyd med at jeg ikke overskred min indre "overspise-grense". Gav dette noe mening for dere? Og jeg har ikke lagt på meg noe særlig heller.. hurra! men kiloet fra forrige helg henger fortsatt litt igjen.. men siden det ikke gikk enda mer opp denne helgen, er jeg fortsatt motivert! ;)

 

Nå er det uke igjen.. skal være flink-flink. Og det skal dere også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi inne i en god syklus, føler jeg! Virker som vi er motiverte og klarer oss bra ;) Jeg gleder meg til vekten begynner å rikke på seg, og gir ikke opp. Har brukt målebånd, men det har ikke vært noen nedgang dessverre.. men man sier jo at når man røyker får man kunstig høyere forbrenning, så den vil jo bli tilsvarende lavere når man slutter.. og så blir man jo litt fysen av å gå og være røyksjuk også, så alt i alt bør jeg nok være fornøyd, selv om jeg synes det er kjipern at det skal ta så lang tid før ting skjer.. Men den dagen det kommer, da skal jeg juble :D

 

Så flink du var, nordlenning, som kom deg ut! Keep up the good work :) Jeg skjønner akkurat hva du mener med denne overspisings-grensa du skriver om, jeg er akkurat lik, spiser til jeg blir kvalm og stappfull.. Du skal være stolt over at du klarte å sette grensen på passe mett!

 

vo5, når reiser "typen" din? For han skulle være borte leeenge, ikke sant? Kjipern når man føler man har møtt noen som kanskje kan være den rette, og så får man på en måte ikke tatt forholdet videre... skjedde akkurat det samme med meg for noen år siden, og det funket ikke da han kom tilbake. Men det er jeg jo egentlig glad for nå, for min nåværende samboer er verdens beste! Dere har kanskje tatt en prat om hvordan dere vil det skal være?

 

silver: jeg har ikke begynt på de sprøytene ennå, for måtte igjennom så mange tester først. Skal visst ikke ta dem hvis man har eller har hatt infeksjons-sykdommer. Tok den siste testen i går, så hvis alt går fint, skal respepten komme i posten om en ukes tid, tenker jeg! Blir spennende å se hvordan jeg reagerer og om jeg får bivirkninger..

 

Chicas, takk for all støtte! Vi blir bare bedre og bedre, og innen, skal vi si et halvt års tid, skal vi alle ha nådd målet vårt :) Sakte, men godt..

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Hyggelig å sitte på sengekanten og lese gjennom her ;)

Det har vært en laang dag, startet med danseopptreden, så jobbet i 9 timer, og så jentekveld tilslutt... nå er jeg veldig klar for å sove!!

Jeg kjenner også VELDIG igjen den spise-til-man-blir-dårlig greia.. det er nettopp derfor jeg bare egentlig må holde meg unna, for jeg har problemer med å bare spise LITT.. så det skal du være stolt av Nordlenning!! det å klare å*bare ta litt, nyte det, og så si seg fornøyd.. det er pokkern meg en bragd i seg selv! jeg var skikkelig sjokoladesugen nå når jeg kom hjem, så jeg lagde meg litt havregrøt (på vann) og tok sjokoladesaus på! følte jeg spiste den super-desserten,haha.. hadde bare spist 1250kcal idag så jeg unnet meg den:)

jeg må bare stupe i seng tror jeg, men ønsker dere alle en fantastisk morgendag !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fungerer internett hjemme hos meg selv, nesten så jeg fikk litt abstinenser når jeg så at internetten var ute av drift.. man blir jo litt avhengig av denne surfingen ;)

 

Nordlenning: Akkurat den følelsen du beskriver om at du bare fikk lyst til å komme deg ut å jogge er en helt herlig følelse, ikke sant? Jeg blir så stolt av meg selv når jeg får den samme fanden i meg.. he he. Og man føler seg både mer opplagt og en smule lettere etterpå ;) Det virker som du har spist kake med måte ettersom du ikke har overspist og det synes jeg du skal være stolt av deg selv for. Vet hvordan det er med kake tilgjengelig hele døgnet, noe som jeg blir skikkelig utfordret i hver eneste jul. Da kan det fort bli en kakebit til frokost... jada.. dere leste rett.. huffa meg.. er virkelig ekstremt glad i søtt ja. he he.

 

Kris83: Han reiser neste helg og blir borte minst 6 mnd, muligens mer.. blir nok en skikkelig, gedigen nedtur ja.. åååå... gruer meg. Håper bare at jeg likevel klarer å holde fokuset på trim og sunn mat ved like. Vet at jeg sikkert kommer til å trøste meg litt den dagen han drar herfra, men utover det bør jeg bare fortsette som før. I går tenkte jeg liksom "skal trene, skal ikke".. for jeg skulle på jobb fra kl. 15 og hadde både husarbeid og tur på planen min, men jammen meg rakk jeg ikke å trene 1 time også, yeyyy!!! Kjempe fornøyd! Det dumme var at på siste aerobic økt (med den "gamle" dvden) kjente jeg strekken i leggen igjen.. så kjipt! Hadde planlagt å kjøre en av dvdene med Jillian idag.. :D

 

Silversook: Sjokoladesug er noe jeg sliter helt ekstremt med for tiden.. skjønner ikke hva det er.. kjente det IGJEN på jobb i går og da var det virkelig bra at jeg nesten var på vei ut døra, for der var det bare å forsyne seg med sjokolade ja! Huff, jeg blir så lei.. nesten så jeg føler at jeg har behov for sjokolade.. satt faktisk å planla i går at fredagskveld skal jeg få lov til å kose meg med det jeg pleide før: sjokolade, tortilla chips, dip og tab extra.. hm.. vet ikke hva jeg tenker om det på fredag da..

Du er i allefall kreativ som bruker sjokoladesaus på havregrynsgrøten, he he.. Var det godt?

 

Ha en fin dag jenter! Skal snart ut i det fine været her, kuldegrader og sol... mmm.. heeeeerlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

v05, jaa, det var kjempegodt med sjokoladesaus på!! hehe, det smakte litt sånn "negerboller" (som det het før i tiden som man ikke får lov til å kalle det for lenger) som jeg pleide å lage da jeg var liten.. sånn tykk sjokoladekake-røre med havregryn og så rullet man det til små boller og dyppet i havregryn.. dritgodt! ;) man må jo være kreativ hehe.. jeg HATER det sjokoladesuget!! og hvis jeg har spist sjokolade så sitter det ekstreme suget i meg i mange dager etterpå.. nå er det lenge siden jeg har spist det og da merker jeg at det ikke er like ille som før.. men tar jeg EN bit så er jeg tilbake.. mulig det bare er psykisk, men det er nå sånn det er.. æsj, skulle ønske at a)sjokolade var dritsunt eller b)at sjokolade ikke eksisterte. så mye lettere verden hadde vært!

Så flink du var med treningen igår, ikke verst!! Jeg har ikke trent idag..;) har hatt så sykt migrene (HATER den jævla migrenen...) og når jeg får de verste anfallene så klarer jeg ikke gjøre noenting, må bare ligge i et mørkt og kaldt rom og sove.. så nå har jeg litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har trent, men det får så være.. imorgen er det meldt snø (!!) ja, og jeg vil ikke ha noe av det!! syns høsten godt kunne vart litt lenger... drar på hytta til helgen og der har vel snøen sikkert lagt seg allerede tenker jeg..

jeg trenger sårt en vekt!!! når jeg ikke får bekreftet hvor mye jeg veier så føler jeg at vekten bare går oppover og oppover og så mister jeg nesten motivasjon! argh, elixia får se å anskaffe seg en vekt som funker før jeg går på veggen.. (for jeg kan jo ikke gå i butikken å kjøpe en selv:p)

sov godt alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, vet ikke hvor jeg skal begynne.. er visst inne i en sprekk fase nå.. hvorfor vet jeg ikke, men at det skjer, ja det vet jeg.

 

Kryper til korset og tilstår at jeg spiste den siste kvikk lunsjen som har fristet meg på jobben. Gikk flere runder med meg selv, veide for og i mot, men tilslutt klarte jeg ikke å motstå. Har ikke spesielt dårlig samvittighet overfor meg selv, men det passer liksom ikke inn i hverdagsplanene mine, jeg har jo brutt "godteri fri uke" og eventuelt kose meg i helga regelen. I morgen blir det kosedag, punktum. Tror jeg trenger å mette meg selv på dette for å forhåpentligvis holde det mer på avstand... blir så leeeeei... ;)

 

Så Silversook... ja, jeg hater det sjjokoladesuget jeg også, og migrenen også selvsagt. Bedre nå? Godklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

... men en kvikk lunch er ikke noe krise!! Den inneholder halvparten av kaloriene til en "vanlig" 100grams-sjokolade.. hvis du spiser en kvikk lunch så prøv heller og legg den inn i det daglige inntaket, altså kutt litt ned på et par andre ting og så går det opp i opp:) og foresten,det var det jeg også skulle si.. selvom det blir kjempetungt når typen din drar, så ikke tenkt et sekund at det skal gå utover rutinen din med trening og bra kosthold!! hvis du skal trøste deg med noe, så gå heller og unn deg et klesplagg eller gjør noe med en god venninne, IKKE SØK TRØST I MATEN!!! dårlig, dååårlig ide.. jeg har gjort det så mange ganger selv, og det gjør at man bare blir ENDA mer nedtrykt, for følelsen man har etter å*ha dytta i seg det ene og det andre er ikke særlig god.. og så skal du på toppen av det ha kjærlighetslengselen?? neineinei!! så bare prøv å innstill deg på at JA,det er utrolig trist at han skal reise men det skal ikke gå utover "mathverdagen"!! det er såå viktig.. jeg har gjort samme greia når jeg har gjort en skikkelig ræva audition..da syns jeg såå synd på meg selv og syns det er på sin plass at jeg skal få både sjokolade og muffins og kakao på en gang.. for det FORTJENER jeg.. og så*legger jeg meg med en enda jævligere følelse i kroppen.. så det å finne andre metoder å trøste seg selv på er helt sinnsykt viktig! mat skal ikke være noe man tyr til for trøst, det er en viktig regel har jeg funnet ut.. ihvertfall, hvis du skal unne deg litt ekstra så hold deg i det minste til kun en dag, men tenk over hva det egentlig gir deg? det får han jo ikke tilbake, og det får ikke deg til å føle deg noe bedre heller.. hvorfor skal man gjøre det da?

 

Få ut det du føler gjennom treningen;) bare klikk ekstra på de jæ** crunchene fordi du er så forbanna for at han skal reise vekk, hehe.. det hjelper å ha temperament når man trener!!

 

Imorgen stikker jeg på fjellet jenter, ønsker dere en SUPER helg, og lykke til med eventuelle utfordringer! STÅ PÅ!! klem, silver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det min tur til å skryte av deg og dine visdomsord ;) Vet du, jeg hadde "bestilt" meg tortilla chips, tab extra, dip og sjokolade, I TILLEGG til en blanding av chilinøtter og nøtter med yoghurt trekk som jeg kjøpte i byen idag. Altså, ALT dette skulle jeg liksom koooose meg med idag.

 

Punkt 1: Etter en god middag bestående av ris, litt kylling og grønnsaker (frosen middag) med en frisk salat (ruccola og tomat med litt fetaost og fetaost olje på, sånn i glass vet dere) følte jeg meg mer enn nok fornøyd. Var god og mett.

 

Punkt 2: Drakk ett glass tab extra og spiste litt av nøtteblandingen min.. bare litt for kroppen hadde faktisk ikke lyst på ekstreme mengder mer.

 

Punkt 3: TAKKET være deg Silversook så samlet jeg tankene mine og handlet i stedet diverse sunn mat, pålegg, knekkebrød, rugsprø, en god appelsinjuice, havregrynsgrøt OG jeg husket det denne gangen: Cottage Cheese ;)

 

Du skriver i tillegg så mye fornuftig om tankegangen i det å savne noen, være lei seg osv. Det får meg til å tenke hvorfor i all verden jeg skal pakke i meg all slags dritt fordi jeg er i dårlig humør, hva er det som ellers får meg i godt humør og til å tenke positivt? Jo, sunn mat og TRIIIIIM!!! :D

 

Måtte bare takke deg så utrolig mye for dette innlegget som faktisk snudde opp ned på hele dagen min og det beste (eller verste?) av alt er at jeg føler meg småkvalm og oppblåst av den lille mengden med nøtteblanding... sier jo sitt det da når man tenker på alt jeg hadde tenkt å utsette den stakkars magen min for i kveld.. he he.

 

Ønsker dere en fin helg! Og kos deg masse på fjellet Silver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laaaat dag... men det trengs innimellom det også! Jeg merker at den røykekutten ikke er så lett, på fredag veide jeg 78,0 kg, og det er mer enn noen gang, selv om det kun dreier seg om 200 gram.. likevel blir jeg skikkelig stressa, for det er jo ikke opp det skal gå!! F**N!!! Hva gjør jeg? Den gamle meg hadde tatt et skippertak, men den nye jeg har jo bestemt seg for å gjøre det på den sunne måten.. hva når det ikke er nok?? Frustrert! Jaja.. får bare prøve å trene noen ekstra økter og se om det hjelper.. jeg har virkelig ikke lyst til å kutte ned på maten, for er så redd for å gå i den gamle fella og spise for lite.. uff..

 

Hadde dere veiedag på fredag? Hvordan gikk det? Jeg har et mål om at det skal begynne å gå nedover, og helst ned 3 kg før jul. Det er da et mål som er mulig å oppnå i hvert fall! det skjer bare så mye i helgene og det blir mye drikke og mat.. vanskelig å skulle være den som er kjip og ikke drikker vin på festen feks.. Nei, da får det heller ta lenger tid, man skal leve også!

 

Ha en god mandag i morgen, chicas! (merker jeg faktisk er i bedre humør bare av å få skrevet ned ting, jeg! Good thing! ;))

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det overraskende stille om dagen.. Håper det ikke er et tegn på at ting ikke går bra! For min egen del kan jeg melde om en grei uke så langt, og at jeg prøver å holde motet oppe.. men jeg trenger dere!! Hvordan går det om dagen, chicas? Oppdater meg! ;)

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med min egen pc, så jeg har liten mulighet til å stikke innom her så ofte som jeg ønsker :D

 

Går veldig bra med meg, har begynt å trene styrke og kondisjon på ett trimrom her, kjempe bra opplegg :) I tillegg spiser jeg sunt og godt,.. med andre ord, akkurat nå er det meste rosenrødt med tanke på trim og kosthold ;) Prøvde en dvd av Jillian i går og fy steike så bra den var. Kjente på hele kroppen idag at jeg hadde trent. Skal virkelig fortsette med hennes dvder fordi de var lett å komme inni og grei å følge. Knallhard trening er det også :(

 

Ha en fin uke jenter, håper å komme sterkere tilbake på tastefronten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Da var man tilbake.. Vært noen dager på fjellet pluss en busy start på uken, ikke blitt så mye tid til overs for internett! Det var en helt nydelig helg på hytta med perfekt vær og masse lange fjellturer, jeg har vært skikkelig kari nordmann!! var der med samboeren min og vi unnet oss litt god mat (ting jeg ikke har spist på lenge som grove nystekte rundstykker, SAUS til middagen(!) og sjokolade til dessert), jeg som vanlig ble rammet av den sedvanlige dårlige samvittigheten men jeg tvang meg selv ut av det tankemønsteret, jeg hadde jo faktisk gatt heavy fjellturer og den ene dagen forbrant jeg 1400kcal på en tur (som varte i fem timer nonstop OPPOVERBAKKE og jeg var helt kjørt etterpå,hehe) så da bare bestemte jeg meg for at det var greit med det "lille ekstra" med maten.. så har jeg kompensert mandag og tirsdag med masse trening, 6 trimpoeng igår og 4,5 på mandag:) så det var min lille update! jeg har fortsatt ikke veid meg jeg.. det har gått så lenge nå at jeg er helt sinnsykt nervøs.. vurderer å kjøpe en sånn vekt som både veier deg i kilo + viser fettprosent (og BMI, selvom jeg syns det er noe tull).. den jeg så på så ganske smal og tynn ut så jeg får kanskje plass til den på bunn av kjøkkenskaper.. er ikke mye plass for sånt i denne leiligheten altså..

 

Har dere andre hatt en fin helg?

v05, jeg er veldig stolt av at du klarte deg med SÅ STOR GLANS! tenk at du bare spiste så lite når du faktisk hadde planlagt alt du skulle ha.. det er ofte når man først har bestemt seg for at "da og da skal jeg få det og det" at man ikke klarer å bryte ut av det, men det gjorde du jo! dødsbra! og jeg er glad jeg kunne hjelpe å bidra med litt inspirasjon, det gleder meg!! jeg er glad du skjønte poenget mitt, med at hvorfor skal man gjøre det ENDA verre for seg selv ved å dytte i seg drittmat, for så å føle seg helt råtten etterpå, på toppen av det hele med savn etter kjæresten og alt..man blir jo bare dobbelt ulykkelig! totalt unødvendig! litt ekstra jillian-trening vil nok gjøre susen!! ;) da føler du hvertfall at noe fortsatt er på rett spor og det er noe som gir deg energi osv..

 

Kristine, 3kg før jul - jeg henger meg på den, det skal vi klare!! Hør her, DRIT i de 200grammene, det er TOHUNDRE GRAM!! its nothing!! jeg skjønner at det var vanvittig frustrerende, men det kunne like gjerne vært bittelitt ekstra vann i kroppen den dagen e.l., de er raskt nede igjen! bare ikke mist motet når du ser at ting blir vanskeligere eller du stagnerer.. du har tross alt sluttet og røyke noe som er en bragd i seg selv, i tillegg har du klart å holde vekten, og det verste er snart over! forbrenningen blir jo satt litt ned når man slutter, men den får du garantert jobbet tilbake sakte men sikkert.. Er du sikker på at du ikke spiser for lite allerede nå? Nå vet jeg ikke hvordan det har gått med treningen i det siste, men hvis du trener bra og jevnlig så skal du faktisk ligge på 1900kcal dagen ifølge GR's "utregning".. jeg syns det høres sykt mye ut, men det var jo når jeg begynte å spise MER at jeg begynte å gå ned i vekt.. og nå tror jeg at forbrenningen har jobbet seg litt oppover etter alle år med slanking og underspising.. nå ligger jeg hvertfall på rundt 1800kcal om dagen når jeg trener (så og si hver dag) og har jeg en treningsfri dag så ligger jeg rundt 1500-1600kcal.. spiser du veldig mye mindre enn dette? for da kan det jo såfall være derfor!

Men ellers så nevner du dette med helg og sånn, og vin osv.. det er jo dessverre sånn at noen ganger må man prioritere.. ikke at man ikke skal "leve livet" og alt det der, men har man et brennende ønske om å gå ned i vekt, så er det visse ting som må begrenses eller prioriteres vekk, hvertfall for en stund! ikke for alltid men spesielt nå i startfasen, som vi jo fortsatt er i... og jeg skjønner (og vet alt om!) at det ikke er kult å være den som ikke drikker når alle andre gjør det, men kanskje man bare må nøye seg med en god del mindre enn hva man vanligvis ville gjort, og prøve å ha målet ditt for øye hele veien.. du gjør det jo for din egen skyld, det er du som vil ned de siste kiloene!! tenk så lykkelig du blir når du ser at målet nærmer seg! og når den tid kommer, da kan vi forhåpentligvis unne oss litt mer og mer.. når vi er på "hold vekten- regimet".. noen ganger er det vanvittig vanskelig.. jeg sitter på jentekveldene våre og ser på at bestevenninnene mine stapper i seg sjokolade,potetgull og det ene og det andre, og det er en kamp å ikke falle for fristelsen.. men da må vi bare hente frem viljestyrken for alt den er verdt - og tenke på hvorfor vi faktisk gjør dette.. Som Kate Moss selv sier "INGENTING SMAKER SÅ GODT SOM Å VÆRE TYNN".... hvilket fantastisk forbilde hun er for unge jenter :D men jeg må innrømme at dama har et lite poeng, i form av at jeg vil heller føle meg vel med meg selv - og fornøyd - enn å spise god mat som varer i noen minutter, for så å føle meg som dritt etterpå... she has a point!!

 

nå må jeg komme meg på jobb, vi snakkes snere jenter!

Hvor ble det av Nordlenningen foresten? busy in the OR? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hvertfall en liten stund. Har bestilt nytt adapter til min egen pc, så når den er på plass regner jeg med at det blir like mye surfing som før.

 

Idag har jeg hviledag fra trening, har mosjonert ved å gå tur, til og fra jobb mm, men ingen annen form for mosjon, kjenner rett og slett at alle musklene i kroppen har jobbet og trenger HVILE!! Vurderte en stund om jeg skulle dra på treningsrommet og bare trene på tredemølle, men fornuften tok meg og jeg innser at jeg rett og slett trenger en dag med pause. Ny økt i morgen, på treningsrommet.

 

Kris83: Nei, glemte helt å veie meg på fredag. Neste mulighet blir kanskje i morgen tidlig, men har nattevakt og kjenner ikke helt til den vekta som er der, aldri brukt den før og de sier at man veier mer der enn man egentlig gjør.. mulig jeg veier meg lørdagsmorgen eller søndag. Spennende når det er hele 2 uker eller litt mer siden siste veiing. Hvor mange kalorier spiser du daglig? Tenker litt på det som Silversook også poengterte, at kanskje du spiser for lite ettersom du ikke går ned i vekt? Jeg tror nok at jeg spiser litt lite noen dager, spesielt med tanke på de dagene jeg trener og går turer i tillegg, da bør man nok spise 1800 kalorier som Silversook gjør. Vil jo gjerne ha en veltrent, spenstig kropp og ikke sykelig tynn kropp.. der har jeg litt og lære. Er ganske så slank nå og vurderer å sette meg litt inni hvordan jeg kan forme kroppen slik at jeg ikke blir bare tynn liksom, vil gjerne se veltrent ut ;) Noen tips?

 

Silversook: Tusen takk for ordene dine og takk nok en gang for at du fikk meg til å tenke klart den helgen :( Føltes mye bedre etterpå!

Fjelltur høres jo helt herlig ut, lenge siden jeg var på fjellet. Og med typen i tillegg, ja da kan det vel ikke blir særlig mye bedre? :D

Du bør absolutt ikke ha dårlig samvittighet for at dere koset dere med litt ekstra, spesielt ikke siden dere trimmet som bare det tidligere på dagen. Det med den samvittigheten er jo nesten litt synd... at den er så utrolig plagsom, kjenner meg igjen der nemlig. Sist jeg skeiet litt ut var ikke følelsen så ille, men man føler på en måte at utskeielsen ødelegger hele opplegget, som jeg og den kvikk lunchen. Jeg er også veldig opptatt av huden og tror nok den har like godt av all den sunne maten og trimmen som kroppen har. Jeg har blitt veldig flink til å spise skikkelig salat ved siden av middagen og drikker fortsatt mye vann. Må innrømme at jeg er ganske så inspirert av typen, han er så spennende og han er veldig opptatt av kosthold. Han spiser kanskje sjokolade 5 ganger i året, fordi han har ikke lyst på det. Spiser fiske og kyllingmiddager med masse grønt, drikker mye vann og er rett og slett veldig sunn. Man blir jo litt påvirket når noen som står deg så nær holder på sånn :) Sunn motivasjon og inspirasjon!

 

Hvor er du Nordlenning? Ha en fin uke jenter! Stikker innom når jeg har muligheten igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Haha, har det virkelig gått SÅ mange dager siden sist jeg var innom her?! Aner ikke hva jeg har gjort, men jeg har tydeligvis vært travel den siste tiden siden jeg vanligvis elsker å stikke innom tråden vår! Lange dager på sykehuset, og så var jeg bortreist i helgen.. så tiden flyr!

 

Men gjett om jeg har en glad-nyhet til dere!! -Neida, jeg har ikke gått ned i vekt, MEN jeg har ordnet meg medlemsskap på treningssenter! Så nå har jeg akkurat kommet hjem fra 30 min Puls og 30 min mage/rygg. Jeg elsker å kunne gå på sånne timer igjen! Egentrening er virkelig ikke min greie altså! Så nå skal jeg bruke senteret flittig resten av mitt opphold her i gokk.. betaler ganske dyrt for 2 måneder, så jeg må jo trene mye så det lønner seg ;) I morgen blir det Bodypump!

 

Men vekta står stille... jeg må innrømme at jeg ikke har vært noe flink de siste par ukene. Jeg har jo ikke trent, og jeg har ikke vært så streng med maten heller. Men nå er jeg i gang med ordentlig trening, så da bruker resten å gå bedre også, fordi jeg liksom ikke vil "kaste bort" effekten av treningen.

 

Men dere... jeg tror kanskje vekta kommer til å stå stille en stund fremover også. Det gikk plutselig opp for meg at etter måneder uten trening har jeg ikke én muskel igjen på kroppen! Så jer er nødt til å trene endel styrke fremover, og muskler veier jo endel som alle vet. Men det er da målebåndet kommer inn! Jeg skal prøve å se litt bort fra vekta en stund, og heller prøve å gjøre kroppen sterk og fin! Kan jo ikke bli en pingle heller! :(

 

Trener dere mye styrke?

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå var vi nesten redd vi hadde mistet deg her, he he ;) Artig at du også fortsatt henger med her på tråden, synes vi er en fin gjeng!

 

Herlig at du er med på treningsenter, man får ekstra motivasjon ved å delta på fellesøkter, da får man opplegget servert på ett fat og jeg er ganske så enig med deg i at det for meg også fungerer nesten litt bedre enn egentrening. Har selv begynt å trene på ett treningsrom der jeg styrer alt selv, en liten utfordring, men har hatt en god start og skal avgårde igjen idag. Trener oppvarming 20 min og tar 3x15 repetisjoner med de forskjellige apparatene. Fokuserte på overkroppen sist og det var svært effektivt, var stiv og støl i hele går. Skal prøve å holde på en bra stund der idag og trene både øvre og nedre del av kroppen. Styrke er veldig viktig og veldig bra trening så du har gjort ett bra valg der. Trener alltid styrke med dvden, men der har det vært fokus på mage, rumpe, lår. Nå når jeg også trener dvd av Jillian får også overkroppen styrket seg :( Synes kropper som viser at de er trent er mye finere enn å bare være tynn liksom, er selv ute etter den slanke, spenstige kroppen og skal sette meg inn i hvordan jeg bør fokusere på kostholdet for å passe på at kroppen former seg på rett måte og at jeg ikke ender opp tynnere og tynnere... jaja, vanskelig å forklare, men dere skjønner forhåpentligvis hva jeg mener? :D

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..ja.. litt synd å innrømme det, men har bestemt meg for å ha en litt sånn utskeielsesdag i morgen, dvs smågodt, potetgull og dip. Det positive med dette er uansett at jeg skal på treningsrommet i helgen også eller kjøre på med dvd. Få av meg både kalorier og det som er. Har trent 3 timer foreløpig denne uken og i tillegg gått turer, så er fornøyd, men skal likevel få trent i helgen også. Gir meg så mye tilbake og i tillegg får jeg litt bedre samvittighet når jeg skal skeie ut hvis jeg trener i tillegg. Da er det liksom litt mer godkjent.. men ja, jeg hadde litt dårlig samvittighet når jeg hev ting i kurven min, spesielt siden jeg egentlig ikke kjenner noe behov for det.. hvorfor kjøper jeg det da???

 

Hvordan har uken deres vært da jenter? :( Håper på litt mer aktivitet her igjen fremover så man har noe lesestoff ;)

 

Ha en god helg, så tastes vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde som skrevet i forrige innlegg planlagt en skikkelig utskeielse idag.. litt deppe dag med andre ord.. vel, vel.. hadde kjøpt inn smågodt, tortilla chips og dip.. spiste 2 håndfuller med chips, noe smågodt før jeg kastet det jeg hadde igjen rett i søpla ;) Hadde jo egentlig ikke lyst på det, så hvorfor i all verden skulle jeg pakke kroppen full av dette da? Rart hvor fort kroppen venner seg til sunn mat i normale mengder.. har likevel spist altfor lite idag, ett fat med havregrynsgrøt og 2 brødskiver i tillegg til potetgullet og godteriet da.. men er ikke så sulten idag, så da får det bare være..

 

I morgen blir det trening igjen og sunn mat, herlig!

 

Håper dere andre koser dere i helga! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den har gått unna som bare det! Jeg er bare innom for å fortelle at det fremdeles er liv i meg, og at jeg må komme sterkere tilbake i morgen. Samboeren min kom på overraskelsesbesøk på torsdag, så derfro har det blitt lite tid på nett de siste dagene... Så det er en god grunn til fraværet. Kommer innom i morgen igjen, og da skal jeg ta meg tid til å skrive litt mer, det lover jeg!

 

Ha en finfin søndag kveld ;)

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har god grunn til å være fraværende når typen kom på overraskelsesbesøk ;) Så koselig da! Blir han lenge?

 

Hatt en knalldag trenings og matmessig.. ja, de går faktisk temmelig bra her fortiden. Har trent hele 2 t 40 min idag!! Først 1 time med dvd her hjemme og deretter 1t 40 min på treningsrom. 40 min kondisjon og resten styrke og uttøying. Herlig følelse. Har behov for å gjøre noe nå når typen har reist og jeg følte meg virkelig mye bedre når jeg kom hjem i kveld :) Silver sine kloke ord friskt i minne :( Bedre å få ut frustrasjon der enn her hjemme i godstolen.

 

Har spist kyllingsalat til middag og kvelds.. la på litt nudler til kveldsen ettersom jeg har trent såpass mye idag og sikkert har fått i meg for lite kalorier. Vil jo ikke bli så mye tynnere nå, bare strammere. Vekta viste 61,0 idag morges, så nå begynner jeg å nå målet mitt som mest sannsynlig er 60. Herlig!

 

Ønsker dere en fin, sunn og sprek uke allesammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Så artig v05, at vi har litt samme mål nå. Jeg begynner egentlig å innse at jeg er fornøyd med vekta mi, og derfor vil jeg nå fokusere på å få en veltrent kropp. Hvis jeg skulle miste et kilo eller to i prosessen gjør ikke det noe, men jeg har bestemt meg for å ikke stresse med det. På et tidspunkt må man faktisk innse at man ser bra ut uten å bli spinkel! Jeg har merket at når man klarer å gå ned i vekt, vil man gjerne bare fortsette i det uendelige, og det er ikke bra å gå i den fella. Målet skal ikke være å bli undervektig! Jeg er enig med deg v05, en veltrent kropp er mye finere enn å være pingle ;) Og jeg er lei av at broren min erter meg for at jeg har fått "Bjørg-armer". Haha.. det sier han fordi vi har en veldig tynn tante, med veldig spinkle armer. -Tante Bjørg. Og det skal jeg ikke ha noe av! -Så nå skal jeg pumpe!! Hehe..

 

I dag har jeg vært på Corepulse. Dessverre var det et skuffende program, og en skuffende instruktør. Men siden jeg har vært i ganske dårlig form i dag (kvalm og vondt i magen), er det jo en bonus i seg selv å bare ha vært i bevegelse :(

 

I morgen skal jeg trene styrke i sal med ei venninne som er utrolig flink med styrketrening, -og vanvittig sterk! Så det gleder jeg meg til allerede!

 

Ha en fortsatt fin uke jenter. Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han kom på overraskelsesbesøk, og det var såå koselig! Nå bare gruer jeg meg til han reiser igjen i morgen.. men lykkelig for at jeg har fått hatt han her en stund da ;) Vekten på fredag viste heldigvis 200 gram ned igjen, så jeg har ikke lagt på meg ytterligere.. men jeg har vært i dårlig form disse to siste dagene, så har ikke fått trent noe. Har vært hjemme fra jobb også, og sitter med dårlig samvittighet i tillegg til at jeg føler meg utslitt. Revmatisme fører med seg utmattethet, men det er det jo ingen andre som ser...

 

Så flinke dere er, jenter! Du er jo virkelig straks i mål, v05 :( Det må føles fantastisk! jeg har ikke kommet noen vei de siste månedene jeg.. men skylder litt på røykeslutt da. Når jeg kommer igang ordentlig, skal jeg nok nå målet mitt jeg også :D

 

Ha en fin tirsdag!

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det er mer liv her nå igjen, alltid trivelig å lese innleggene deres :( Syns vi er flinke!

 

Kris83: Når du har slutta å røyke er det naturlig at det blir noen kg ekstra av det.. gikk selv opp en god del etter at jeg slutta å røyke for 5 1/2 år siden, man bytter jo gjerne sigarettene ut med noe annet og jeg valgte snacks.. Det løsner nok etterhvert skal du se, all ære til deg for at du står på og ikke gir opp, for DET hjelper jo absolutt ikke :D

 

Nordlenning: Ja vi har nok samme plan ser jeg ;) Artig det! Hvor mange kalorier spiser du når du planlegger å "bygge" muskler? Høres så ekstremt ut når jeg skriver bygge muskler, men mener selvsagt ikke giga muskler.. he he. Hvilke øvelser gjør du? Synes det er så inspirerende å høre hva andre trener. Leser masse på nettet fortiden, mange bra sider om kosthold og trening som man kommer over. Har i tillegg begynt å abonnere på "I form", gleder meg til det første kommer!

 

Idag har jeg vært på jobb først, gikk til og fra jobb i tillegg dvs 40 min, så en times tur med de firbente og deretter 1 1/2 time på treningsrommet! Juhuuuu!! Begynte med 10 min sykkel, så intervalltrening på tredemølle i 30 min før jeg gikk løs på apparatene, fokuserte mest på overkroppen idag, men fikk også noen øvelser for baken og bakside lår. Veldig fornøyd med dagen idag og føler i tillegg at jeg er i kjempe god form fortiden, må det fortsette!!!

 

Har spist en god middag og skal slappe av i sofaen foran tven resten av kvelden, herlig :)

 

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Hei jenter! Føler det er en evigheter siden jeg har vært her inne,selvom det kanskje ikke er såå mange dager siden.. det har gått i ett i mange dager, og igår var jeg på filminnspilling i 19 timer i strekk(!),gøy men slitsomt,var ikke ferdig før kl4 i natt, og jeg skulle opp kl07:-/ nå føler jeg meg helt zombie,så det blir en tidlig kveld på meg..!!

 

Jeg fikk endelig veid meg igjen igår..(5 uker siden sist assa dere!!!) jeg var forberedt på det verste fordi på lørdag hadde jeg en ganske heftig utskeielse:( hadde stor fest med jobben og det ble 5-retters og en goood del alkohol.. OG fyllemat...(too drunk to care.. æsj!!) og av det jeg har sett tidligere, så har sånne utskeielser en tendens til å vises ganske heftig på vekten i et par dager etterpå.. men den viste 64,2kg.. så når denne uken er omme så er jeg nok hvertfall på 63-tallet igjen! Var jo nede i 62,8kg, men det er vel rundt 2 måneder siden nå.. så jeg må bare fortsette å kjempe på, selvom det er utrolig kjipt når man har gått opp litt.. men som sagt, jeg hadde nesten forventet verre!! jeg skal ned til under 60kg og de "siste kiloene" er så j** harde syns jeg!! men jeg skal klare det,det skal vi alle :(

 

Dere er så flinke jenter!! gratulerer til både v05 og Nordlenning som har nådd vektmål! hvertfall sånn så og si da.. det er jo fantastisk! Jeg er helt enig i at en slank og muskuløs kropp er mye finere enn en syltynn en!

Jeg trener veldig mye styrketrening, jeg elsker det!! liker det sykt mye bedre enn kardio, selvom det er noe man bare må pushe seg gjennom fordi det forbrenner jo tross alt mest..

Jeg deler opp dagene på overkropp og "underkropp"(hvis man kan si det?).. Det skal helst gå ca 48timer før man trener de samme muskelgruppene igjen, det er vel og merke hvis man trener de veldig hardt da.. er det sånn "løs" styrketrening så har det jo ikke så*mye å si.. men mageøvelser gjør jeg hver dag, for det er faktisk musker som tåler en ganske god trøkk selv uten restitusjon!

jeg liker å trene 3-4 sett med ca 8 repistisjoner på hver.. da tar jeg det aller tyngste jeg kan klare, og på siste settet presser jeg til jeg ikke har nubbesjans til å klare en rep til.. jeg liker bedre å gjøre det sånn, enn å kjøre flere repitisjoner med lettere vekter. Men det er jo egentlig smaksak, men hvis man vil bygge muskler så er det bedre med færre reps og tyngre vekter.. det er hvertfall ingen fare for jenter å få for store muskler (mange er så redde for det hvis de trener heavy styrketrening).. vi har jo ikke akkurat guttenes fysikk, så det skal ganske så*mye til før man blir noe hulk ;) så det er bare å kjøre på!! jo mere muskler desto høyere hvileforbrenning, og det liker vi jo;)

 

v05,nå som du er et det vanvittige treningsiget ditt så er det bra du kjører på med litt pasta også, hjernen trenger karbo og kroppen trenger nok kalorier for ikke å gå i den vel omtalte "spareblussen"... så eeet på!! du er flink!

 

Nordlenning, så utrolig fantastisk at du har fått meldt deg inn i studio! da fikk du det jo som du ville, og da kom vel den skikkelige motivasjonen også. kjempebra!!

 

Kristine, der kan du se, de 200grammene var borte igjen, jeg visste det! vær SÅ stolt av at du ikke har gått OPP etter røykeslutten.. heretter går det fremover vet du, vi som er litt tregere enn de to andre her, vi får kjempe oss videre sammen,hehe..

revmatismen tar på nå ja, jeg merker selv at leddene er så sykt mye verre på denne tiden av året.. og moren min (som også har heftig revmatisme) klarer ikke løfte en kaffekopp for tiden, så*jeg kan tenke meg hvor ille det er for deg, du har min sympati!!!

 

OK jenter, ha en fortsatt super uke, sammen er vi sterke!! ((måtte avslutte med en klisje,hehe) Klem fra sook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...