Gå til innhold

da er ferien over og det er tid for å ta seg sammen :)


Gjest Chenok

Anbefalte innlegg

var helt matt da jeg kom etter 12,5 time på jobb i går - med dataopplæring det meste av dageb:o vi spiste lunsj som vanlig kl 1130, men resten av dagen ble det verken tilbudt eller satt av tid til mat. jeg knasket to epler som jeg hadde med meg, men jeg synes det er rart at de ikke la opp til noen pauser? jeg tror ikke jeg lærte veldig mye den siste timen ihvertfall for da tenkte jeg mest på at magen min BRØLTE etter middag :)

 

planen var å trene på SATS på vei hjem. klokken var blitt 2045 da jeg kjørte forbi der og jeg var helt tom for energi etter så mange timer uten mat... så da ble det ingen trening på meg. dro hjem, lagde og spiste middag og så litt på tv mens jeg brettet klær. så var det faktisk blitt leggetid!

 

kjipa dag!

 

luciano: ja ikke langt unna 60 kg nå. jeg får satse på at jeg er der neste uke :) blir mye overtidsjobbing på meg i oktober så da blir det kanskje litt mindre tid til trening. jeg vurderer å spørre om tillatelse til å begynne kl 830 tre dager i uken slik at jeg kan trene fra 7-8, dusje og gå på jobb...

 

katza: joda, jeg husker foten din som ikke virket til løping katza. kjempegøy at den fungerer nå! pass bare på så du ikke blir overivrig - det ville jo være utrolig leit å få problemer med den igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 452
  • Created
  • Siste svar

nå har jeg regnet ut mitt daglige kcal-forbruk på nytt og har kommet fram til:

 

hvilestoffskifte: 1307 kcal

energiforbruk før trim: 1699 kcal

mitt daglige energiforbruk: 2149 kcal

 

feks onsdag denne uken hadde jeg:

spist 1328 kcal

2,8 TP = 568 kcal

 

da hadde jeg 1389 i minus? eller tenker jeg helt feil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.okt - 1303 kcal

2.okt - 1191 kcal

3.okt - 1473 kcal

4. okt - 1628 kcal

5. okt - 1269 kcal

6. okt - 1389 kcal

7.okt - 1076 kcal

 

... minus 9329 kcal = 1,33 kg, men jeg gikk bare ned 400 gram likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke stort av den pluss og minus regningen deres, men lar programmet på gr regne det ut for meg hvor mye jeg skal spise. Regner nok på jobb, he,he....

 

Håper det lar seg ordne med trim for deg chenok, lurt å ta det fra morgenen av da...

 

Lykke til med beinet Katza, selv strever jeg med meniskene i begge knærne etter fotball som yngre. Jeg kan løpe på treninger i hall og aerobic, sykle, ri osv men IKKE løpe gatelangs, da merker jeg det etter en halvtime og risikerer å ikke kunne trene de andre tingene heller :) Prøvde meg nå for en stund siden, og der var knea igjen, heldigvis bra etter en dag eller to denne gangen...

 

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det du har regnet?

Det er inntak minus energiforbruk før trim, minus energi brukt på trening.

1328 - 1699 - 568 = -939 (med mindre kalkulatoren min lurer meg=p)

 

Luciano, det er jo ikke noe poeng i å utsette seg for risikoer heller, det er myye man kan gjøre uten om å løpe.. gatelangs:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg tenkt helt feil! gudene må vite hvor hodet mitt var da jeg regnet ut den andre.

 

dette skal være riktig:

1.okt - 853

2.okt - 1110

3.okt - 1023

4.okt - 1178

5.okt - 819

6.okt - 939

7.okt - 626

= 6548 på en uke = litt under en kilo, teoretisk...

i virkeligheten ble det 400 gram fra 60,8 til 60,4 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vel, teorien stemmer ikke alltid, desverre er ikke vektnedgang en veldigs "svart-hvitt-prosess", det er mye som spiller inn. Det kommer f.eks veeeeeeldig ann på hva du spiser, kalorier fra kylling vil f.eks ha en annen effekt på kroppen enn kalorier fra loff.

Alt som påvirker insulin, stress, div hormoner og hele pakka spiller jo en stor rolle, men det gir oss jo en ide om hvordan vi ligger ann i alle fall=)

 

Jeg lå vel rundt 5000 i minus forrige uke og gikk ned 1,5 kilo, da spise jeg nesten bare frukt og grønt og drakk mye vann, sov mye osv. Andre ganger har jeg nesten levd på dessert, ligget 8000 i minus, men gått opp 200 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir ikke stevne i dag likevel. skulle deltatt i kretsmesterskap for lag, men den ene hesten skadet seg så da ble det ikke stevne på noen av oss denne helgen.

 

nå har jeg spist knekkebrød til frokost og planen er å være på SATS om 15 minutter så jeg får bare kjappe meg her :)

 

skal kjøpe lampe til badet, handle mat og kanskje nye joggesko(??), ri, rydde og vaske i leiligheten og vi får middagsbesøk både i kveld og i morgen :)

 

ha en feiende flott lørdag folkens!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda.. jeg tok en øl i går jeg, fysjom. Hadde med meg sukekrfri red bull på fest, men folk skal alltid være så iiinmari snille.

Er på 33 frimerker denne uka,lol.. Men ellers har jeg spist og trent godt, ligger på omtrent det samme som forrige uke, så jeg håper det går bra alikevel.

 

Jeg skulle gjerne ha veid minst mulig i morgen, jeg har bursdag og vil gjerne kunne spise et stykke kake uten å tenke på at jeg veier for mye=P Og dessuten skal jeg til danmark på tirsdag og da hadde jeg jo tenkt til å spise litt ute og sånn da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går fikk jeg gjennomført alle planene mine:

 

jeg trente på SATS 1 time, gjorde unna stallarbeid og satt hesten ut i solen før jeg kjørte til andre siden av byen for å kjøpe lampe til badet. handlet både mat og joggesko på vei hjem igjen, dro hjem med varene, skiftet klær og kjørte til stallen for å ri. rakk akkurat å vaske leiligheten og å dusje før jeg fikk besøk. PUH!

 

og i dag ble det like travelt:

stod opp kl 0830, ryddet, var i stallen kl 10 for å ri og stelle to hester. jeg rakk også å barbere ferdig hesten min (hadde utsatt å gjøre ferdig ørene og hodet) før jeg dro på SATS for å trene en time. klokken 16 var jeg hjemme. da var det bare å dusje og å lage mat før mamma og pappa kom på middag kl 17!

 

nå kjenner jeg at jeg er skikkelig sliten. skal rydde opp etter middagsbesøket og finne roen i sofaen.

 

jeg vurderer å "bare" ri dressurtime og skippe SATS imorgen. tror kroppen min har godt av litt fred for jeg har presset meg skikkelig når jeg har trent både lørdag og søndag... :)

 

katza: du har lov til å spise kake på bursdagen din. forsøk å ikke tenke vekt akkurat den dagen :) i danmark er det helt sikkert mange alternativer til sunnere resturantmat så det går nok bra det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er jo ikke alltid de er like interessert i å få ny sveis! for å si det mildt! min hest er stortsett misfornøyd med det meste, men klippingen setter han av en eller annen merkelig grunn pris på. :) like greit, for når vinterpelsen kommer snikende ser han mer ut som en islandshest enn en holsteiner! :)

 

vanligvis påtar jeg meg klippe oppdrag både her og der, men ryggen min og jeg har kommet til enighet om at jeg skal forsøke å si nei i år...

 

forsovet meg i dag. bare 15 min, men likevel nok til å komme noen min for sent på jobb :) flaut.

 

lurer på om jeg skal spise en halv dr oetker pizza med salat til i dag. da rekker jeg å luke i blomsterkassene mens den steker. ugresset er blitt høyere enn buskene og jeg vil jo ikke at naboene skal tenke at jeg er en slabbedask... :) (jeg har bare lite tid, mangel på grønnefingre og lite hageinteresse!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slabbedask ja.. lurer på hva naboene synes om meg, jeg sluttet å passe på plantene utafor her for en måned siden, jeg tenkte at de kunne like så godt få dø når det var så kaldt=p

 

Men har du aldri god tid du eller, chenok? Blir stressa av å lese om dagen din:p

 

Btw, rapport:

 

vekt: 57,9

fett: 23, 5

vann: 56,3

 

Gikk ikke ned noe rundt midjen, men er blitt mindre lenger ned på magen. Det er vel ikke så mye å ta av rundt midjen lenger, ligger på 61,6 cm så..

Men da skal jeg mumse frokostkake med god samvittighet:D For jeg har gått ned 1,1 kg :) Liker å ha bursdag, verdens beste unnskyldning *humre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magemålet mitt er på 74,5 og da har jeg tatt av 8,5 cm, og jeg er igrunn slank rundt magen nå men litt spor etter to fødsler er jo å forvente...Du må da være syltynn Katza, he,he... Går nok ikke mer ned rundt magen nå da.

Gikk ned 400 g bare denne uken jeg, men så har jeg nesten ikke trent siden torsdag da pga oppussing hjemme. Nå drar jeg en uke til Athen, så vi får nå se hvordan det går :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes dere høres ut som dere har smale midjer begge to jeg!! kanskje jeg skal måle meg en dag også. vil jo tippe jeg er blitt litt smalere, men jeg tror ikke jeg er 61,6 akkurat :)

 

jeg har vel aldri spesielt god tid nei. savner litt å våkne en dag uten å ha noe spesielt på programmet, men jeg vet jo at om det hadde skjedd så hadde jeg ganske kjapt fylt opp dagen med alt som jeg går rundt og har litt dårlig samvittighet for: venner jeg ser for sjelden, shopping, rydding av bod, trening, osv :) er jo greit å ha noe å gjøre på - jeg kjeder meg aldri for å si det slik!

 

kose deg masse med deilig kake katza!! med en fettprosent på 23 så kan du spise den med GOOOOOD samvittighet!! :)

 

og god tur til deg luciano :) heldiggris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naw, takker^^

Jeg forresten ikke egentlig syltynn, jeg er bare velsignet med en ekstrem timeglass-form:p Jeg er jo på ingen måte verken overvektig eller lubben lenger, men målene på lår, overarm osv er mer "normale", tror jeg=P

 

Det er jo bra at du er mye i bevegelse da, Chenok, det krever jo energi og det er bra=)

400 gram er jo bra, Luciano, jeg er alltid fornøyd så lenge det er ned i det hele tatt, så når vekta plutselig viser over en kilo i minus så er jo jeg helt i ekstase. (Bursdagsgave fra oven kanskje? =p)

Det går sikkert fint i Athen, man må jo gå mye. Jeg drar til danmark i morgen og har pakket ned minigulerøtter, wasa ferdigsmurte knekkebrød og masse småmåltider så jeg i hvertfall kan få spist hver tredje time.

(Ikke at det er vanskelig å spise hver tredje time, men det er vanskelig å sette seg på cafe og kjøpe et eple og ikke en deilig kremdessert xP)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal si dere farter rundt! :)

 

selv skal jeg jobbe hele høstferien og til helgen er det stevne igjen.

 

jeg holdt på å gå på trening idag også da jeg var ferdig i stallen, men jeg tok meg i det og dro på butikken og kjøpte en banan istede. jeg skal trene på SATS både tirsdag, onsdag og torsdag, ri hver dag og svømme imorgen så jeg skal nok få trim likevel :)

 

det ble en halv dr oetker (trio di carne) med masse salat til middag og jeg fikk luket mens pizzaen stod i ovnen så nå er det ordentlig i blomsterkassene våre! :)

 

nå skal jeg "kose meg" med en regningsbunke og ett knekkebrød. god kveld folkens!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag viste vekten 60,0 kg!! :)

 

nå har jeg på meg den nye genseren som har ligget i skapet og ventet på denne dagen. 60 kg betyr også at delmålet mitt er nådd - jeg har gått ned 5 kg!

 

nå håper jeg at vekten holder seg (eller synker ytterligere) før den offisielle veiedagen som er torsdag.

 

ha en flott dag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge!! Gratulerer, Chenok:D

Du tar meg igjen xP Jeg får være ekstra flink i danmark så jeg ikke går opp til 60 kilo igjen=p

Jeg har ikke egentlig ferie jeg heller, hverken høstferie, sommerferie eller juleferie egentlig, jeg har bare litt sånn random fri et par dager innimellom:p Og nå hadde mr.samboer her fri også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, ja du skal bare se jeg er blitt så tynn at jeg er blitt helt usynlig innen du er tilbake fra danmark :)

 

det rare er egentlig at jeg har tatt av 5 kg nå, og for ca 22 mnd siden var jeg hele 8-9 kg tyngre enn jeg er nå (det meste jeg noen gang har veiet er 68-69) - men jeg FØLER meg ikke noe slankere...

 

kanskje det kommer etterhvert :) slankheten altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg i gang med å trene FØR jobben. jeg har fått lov til å forskyve arbeidsdagen min med 30 min tre dager i uken så nå er planen å trene før jobb mandag, onsdag og fredag. :D

 

i dag var jeg på spinning på SATS kl 07. det var forferdelig, men veldig deilig etterpå!

 

samboeren min ville gjerne ha risgrøt til middag i dag. når jeg legger inn det som jeg har planlagt å spise i dag får jeg 816 kcal og 75% karbohydrater.... ;)

 

hva annet kan jeg "fylle opp" med som ikke gir så mye karbs? forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er litt stille her uten dere luciano og katza, men jeg skriver nå likevel jeg!

 

i dag er det torsdag og torsdag = veiedag for min del:

 

vekten viste 59,4 kg ;) (jeg er under 60!! oh my god!!!!! weeee!!!)

 

i dag er det fare for at jeg har lovet litt for mye:

skal jobbe som vanlig fra 8-16 (+30 min pga jeg skal trene imorgen tidlig),

fra 1630 til 1730 skal jeg handle, lage og spise middag,

fra 1730 til 1830 skal jeg trene på SATS med en venninne,

fra 1830 til 20 skal jeg få ridd hesten min,

fra 2015 til 2115 skal jeg svømme med en annen venninne :D

 

totalt gir det 6,5 TP! jeg kommer nok til å sove godt til natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg får bli med på denne tråden da siden luciano sin tråd føles litt alene nå;):)

 

så utrulig bra Chenok!!! du er så flink!!! må si jeg er helt imponert over viljestyrken din! alt du får tid til!! har du noen tips?:D

 

off, jeg får nesten dårlig samvittighet over å lese ditt innlegg over alt du skal gjøre.. jeg hadde planlagt 1-1,5 times trening i dag, men jeg har så vondt i hodet etter jobb så jeg orker ikke og trur ikke det kanskje er helt lurt i tilfelle kroppen er litt redusert.

 

jeg skal gå på vekten i morgen og er litt spent.. var jo hjemme i selskap i helgen, og det har ikke blitt mye trimpoeng og venter på mensen så har ikke store forhåpninger, men synes jeg ser at magen er litt mindre så har et lite håp...

 

btw ting du kan fylle opp med er for eksempel egg eller pålegg som kalkunpålegg o.l. det er mye protein i det, ellers har en jo også skyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...