Gå til innhold

da er ferien over og det er tid for å ta seg sammen :)


Gjest Chenok

Anbefalte innlegg

Det snør det snør tiddelibom.... Trodde jeg ikke kom på aerobic idag pga sommerdekk, men så dukket mannen min opp litt tidligere og skiftet dekk. Da drar jeg snart, har jo ikke trent på 1,5 uke bortsett fra all gåingen i Athen da. Får håpe instruktøren kommer seg fram også i dette været :confused: Imorgen har jeg FRI, den skal brukes på klesvask og husvask ;) I tillegg skal jeg på sykehuset til en "dame" sjekk....

Hvordan gikk det med veiinga da chenok, eller rakk du det ikke, he,he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 452
  • Created
  • Siste svar

joda, jeg hadde veiet meg før jobb!

 

måtte skrive innlegget flere ganger tidligere i dag og da har jeg rett og slett glemt vekt-oppdatering den siste gangen jeg skrev det. siden her klikket og innlegget forsvant flere ganger etter hverandre! veldig irriterende!

 

jeg var ikke gått mye ned: 59,2 så kun 200 gram ned... bedre enn ingenting, men likevel ikke særlig motiverende!

 

kan det være det går sent fordi det er lenge siden jeg har vært under 60 kg? eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går jobbet jeg fra kl 8 til kl 2230. lang dag med andre ord, og det er vel unødvendig å si at jeg ikke rakk noen form for fysisk aktivitet...!

jeg var litt "redd" for overtidsmaten, men det ble en (veldig liten) porsjon med lasange med salat til så kalorimessig ble det nok ikke så gale. :D

 

nå har jeg nettopp hatt ukens 3. økt på sats. 30 min ellipse + styrketrening og etter jobb skal jeg ri min egen hest før jeg skal undervise i sprangridning.

 

i helgen er det stevne igjen og jeg satser på å få på vinterdekk på bilen min i dag! ;)

 

har dere planer for helgen?

 

lykke til med tannlegen og tannen Katza - jeg merker jeg begynner å få tendenser til tannlegeskrekk (forrige gang holdt jeg på å svime av i stolen), men heldigvis har jeg verdens snilleste tannlege!

 

ia23: helt enig i at det er tiltak å gå ut når det er slik slapse-vær som det er nå! da er det en klar fordel å ha et dyr som gjør at man MÅ ut og i aktivitet. jeg vil jo helst bare være inne med nybakte boller og varm kakao ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ned til 58,4 igjen idag da, vekten var nemlig oppi over 59 igår, må ha spist litt sent kvelden før el. Vel i helgen skal jeg male bokhyller, fortsatt snø her så det blir jo verken sykling eller langturer men noen turer i rask gange med hunden satser jeg på. Var på en hard aerobictime igår. Idag er det husarbeid og klesvask som gjelder før legesjekken. Må vel handle inn litt av hvert til kjøleskapet også etter hjemkomsten. Enig med deg ia23 at slapsevær er ikke noe særlig motivasjon men her er det N

nydelig sol idag, regne vintermorgenen her med snø som henger på trærne, og brøytekanter og rundt 0 gr. Sprøtt ;)

 

Så flink du er til å trene om morgenen da Chenok ;) Det må være deilig etterpå :cool:

Jeg liker igrunn å gå til tannlegen jeg :confused: men lykke til med tannen Katza!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vanlig" tannlege med puss og stell er kjekt ja. Også blir jo tennene så fine etterpå! ;)

 

Jeg har aldri hatt hull så jeg har sånn sett ikke hatt andre dårlige opplevelser enn reguleringen som jeg hadde for mange år siden, men de siste 3 gangene hos tannlegen har jeg trukket visdomsjeksler. Det har ikke vært vondt, men jeg er så redd for at det skal bli vondt at jeg nesten svimer av!!

 

Det er helt forferdelig å trene om morgenen, men det er skikkelig deilig å tørke seg i en varm og god badstu kl 08 10 - etter trening og dusj! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg hadde ingen hull^^ Men tannlegen fortalte meg at jeg er NØDT til å borre litt der plomben min datt ut før han fyller den igjen:( Det var visst en dårlig jobb av han tannlegen som fiksa tanna sist, så det er i alle fall ikke min skyld:p Jeg har hatt masse hull.. Var IKKE flink med tannstell før og jeg hadde barnetannlegen fra helvete (tro meg, hun var virkelig grusom og omtrent alle på min alder har alvorlige problemer med både tenner og tannlege fordi vi hadde samme barneskoletannlege). Også gikk jeg aldri til tannlegen da og det ble verre og verre til jeg ble sendt i narkose og fikk trukket to tenner og borret opp 10 hull ><

Etter det har det vært tannpuss og listerine på morgenen, tannpuss, fluorskyll og tanntråd på kvelden, ingen brus, ingen juice, osv.. Her kjøres det nazi tannpleie =p

 

Jeg synes også du er flink som trener på morgenen. Jeg tenker også alltid at jeg skal gjøre det, men blir sjeldent noe av.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulera med overstått tannlegetime Katza;) jeg syns det er best å trene om morgenen=) er så herlig å være overstått med det, då kan det slappes av med god samvittighet på kvelden;)

 

off, det var en liten nedtur å gå på vekten i dag.. jeg som hadde trent 5 dager sist uke. det ble vel opp i 10-15 tp, og jeg syntes klærne satt litt løsere. hadde håpt på mer enn 300 gram!!:/

 

ellers så skal jeg ut med jentene i morgen og da blir d alkohol og usunt lørdag og usunn mat søndag ettersom jeg frykter jeg ikke er helt i form da:P hva spiser dere den dagen før dere skal ut? altså om dere prøver å ligge på mindre kalori før den store kaloribomben om kvelden? det eneste som er litt dumt med det er jo at alkoholen går rett i hodet på en hvis en ikke har spist godt før..;)

 

ønsker dere alle en god fredag!!!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg planlegger en kaloribombe på kvelden, spiser jeg like mange ganger men kutter ned på kcalinntaket i hvert måltid. kutter gjerne også ut en del frukt og melk...

 

Vondt i hodet imorges for 3 eller 4 dagen på rad. Går over utover dagen men...

Tusler bare litt rundt foreløpig for å prøve å få ånden over meg til malinga ;)

 

Hvordan står det til damer? Ha en fin lørdag alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luciano: hodepine er ikke kjekt! jeg er mye plaget med hodepine i perioder. aner du hva den kan skyldes? det er ikke malingslukt du reagerer på?

 

ia23: hvis det er noen trøst så spiste jeg sunt, trente flere økter pr dag (over 26 TP) og gikk likevel ikke ned mer enn noen 100 gram forrige veiing. så jeg forstår godt at du hadde håpet på litt mer ja...! du får bite tennene sammen og fortsette så håper vi på at det "løsner" litt til neste uke :D

 

katza: supert at du ikke hadde nye hull. borringen går unna før du får sukk for deg når han bare skal fikse litt. det går nok bra skal du se. jeg krysser fingene for deg! har du fått ny time?

 

nå har jeg invitert meg selv på middag hos mor og far :D her er det pizza på menyen!

 

lang og kald dag på stevne i dag. fikk ett stopp i hver klasse, men jeg får vel helst ta feilene på min egen kappe. hesten er utrolig drama queen så han gjør stort nummer av det hvis jeg gjør noe feil - akkurat DET er jo litt irriterende ;)

 

snikveide meg i dag kl 19 - 58,9 kg!! krysser fingre og tær for at vekten er på vei nedover til neste torsdag ;)

 

ha en fin lørdag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra nedgang da Chenok ;) Hvilke klasser stiller du i? Hodepinen har gått over, så jeg har fått malt litt, men våknet opp med hodepine idag morges før malingslukta og har gjort det flere dager på rad. Litt lite søvn er nok en av grunnene ;) Krysser fingre for at det ikke er noe jeg brygger på. Migrene er det ikke denne gangen for det gir seg med vanlig ibux/paracet :D

 

9 uker igjen til jul. 300 g hver uke blir jo nesten 3 kg det ia23 :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanligvis 120 og 130. har ridd opp til 140 sammen, begynte på 80 da jeg kjøpte han som 5års. nå rir jeg 110 og 120 fordi han gikk litt i stå etter en periode med en sal som viste seg å ha en produksjonsfeil - bommen var ikke skrudd sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg vært på stevne igjen og var på farten fra kl 0900 til kl 18.30 ;)

 

samboeren min lagde deilig stekt ris med svinekjøtt, egg og gode grønnsaker til middag og jeg har jobbet noen timer hjemme fra. blir laaaaange dager på jobb neste uke også, men jeg skal klare å skvise inn litt trening her og der likevel!

 

nå sitter jeg her og kjenner på at jeg burde vaske i leiligheten... det er vel bare til å sette i gang hvis jeg skal bli ferdig før leggetid!

 

noen som har gjort noe kjekt i helgen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått malt ferdig bokhyllene og hengt opp litt bilder mm. Fortsatt ikke helt i form.... Har bakt tacosnurrer idag, nydelige ;) Lite trim om dagen pga litt dårlig form, husarbeid og oppgaveskriving.. Får ta det igjen. Imorgen er det veiedag ;)

Du må ha en veldig energi som orker å gjøre rent når du har vært på farten helt til kvelden, tar du møllers tran? He,he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ;) ingen møllers tran her i gården nei selvom jeg sikkert burde tatt det... jeg går på knekkebrød med kremost ;) rene flybensinen det!

 

jeg har fint lite futt igjen nå, men det er ruskete her og jeg rekker ingen vasking før neste helg igjen... så da er det vel bare til å hive seg rundt og komme i gang! er deilig etterpå :D.

 

du må gjerne komme her og henge opp bilder også. jeg kvier meg til å gjøre det. vi har gipsplater på veggene så jeg ser for meg at det er litt omfattende å henge opp bilder her. derfor er det utsatt på ubestemt tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luciano: skal si de kiloene både kom og gikk raskt ja!! gjør ikke så mye når de forsvinner igjen så raskt ;)

 

her er det også sol og fint nå, men i morges var det kaldt og sludd om en annen. jeg skrapte bilen i en evighet før jeg dro på trening og da jeg var ferdig trent hadde var rutene fulle av frossen slaps igjen! ;)

 

i dag blir det nok middag på jobben. jeg må jobbe lenge og skal direkte på trening med hesten etterpå. jeg har funnet ut at fjordland har en lett risgrøt for mikroovn som jeg har lyst til å prøve. noen som har smakt den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåh tusen takk for oppmuntring Luciano!;) det er jo så sant at det blir jo litt.. off, det ser ut så denne uken blir litt travel så er spørs hvor mye mat jeg får i meg og hvor mye trening jeg får til.. jeg trente i alle fall 2 timer lørdag=)

 

så bra kiloene dine forsvant fort Luciano;) og som sagt allerede Chenok, så er du veldig god som får til så mye på en dag!!;) blir bare sliten av å lese om alt..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, øh.. sen rapport: jeg gikk opp 200 gram denne uken, men jeg har vært superslapp, og det er ikke den beste uka i måneden å veie seg på heller.. Så det er ikke verdens undergang. Sorry at jeg er så inaktiv, det bare skjer så mye annet bak laptopen om dagen=p

I kveld så vet jeg ikke en gang om jeg gidder å registrere mat og trim, vil egentlig bare dytte det litt vekk og tenke på noe litt annet for en gangs skyld, blir jo sliten i huet. Så får jeg se om jeg ikke kan ta meg sammen i morgen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta deg en "fridag" katza. gjør ingenting det så lenge du finner tilbake til de gode vanene igjen etterpå ;) - og som luciano sier så går det litt opp og ned med motivasjonen!

 

nå har jeg vært 3 timer hos ulike leger og fysioterapeuter med ryggen og nakken min. jeg håper de klarer å koke i hop noe lurt, men ut i fra svarene som jeg fikk i dag så gjør jeg visst alt riktig...

 

jeg har fryktelig vondt i hodet i dag. hodepinen kom snikende i går ettermiddag og den vil tydeligvis ikke gi seg med det første heller. håper jeg slipper å jobbe overtid i dag!

 

ia23: hvis du har en xtra travel uke synes jeg det er lettere dersom jeg planlegger mat/ trening på forhånd ;)

 

i dag er jeg helt tom for middagsideer. noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min kjære samboer hadde bestemt seg for å lage pølse og potetstapp da jeg endelig kom meg hjem fra jobb i går kveld. det er ikke slankemat i det hele tatt, men jeg hadde rett og slett ikke hjerte til å si det til han.... ;)

 

i går ble det for mange kcal: 1542. jeg får være flink i dag, veiing i morgen!

 

tacosnurrene ser gode ut ja!!! vet du om de kan fryses? i såfall hadde det vært ypperlig å lage en stor porsjon og fryse ned til dager der man har litt dårlig tid! :D

 

nå har jeg vært på spinning + trent styrke. koser meg med "victors frugtsymfoni" og vanilje kesam før jeg går i gang med dagens oppgaver :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan fryses ja :( 1500 kcal ligger jeg vanligvis på, litt under hvis jeg ikke trimmer. Idag var vekten nede på fantastiske 57,2 :cool: Men jeg skal spise klubbmat og kake ikveld :eek: Blir noen frimerker idag da. Ordentlig drittvær her idag, og jeg skal ut og handle inn mat for en stund. Ha en fin dag alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig greit å handle for flere dager i slengen ja! da slipper man mange fristelser i butikken hver dag også ;) jeg forsøker å handle en gang i uken, men det er ikke alltid det blir slik...

 

på søndag er jeg invitert i familiebesøk. min lillebror blir 23 år. da blir det sikkert kaker og godis så jeg får bare holde meg unna søtt resten av denne uken!!

 

neste uke er jeg home-alone for samboeren min skal på HV-øvelse. da håper jeg at jeg får både trent mye og spist mye fisk! deilig å bare ha seg selv å ta hensyn til noen ganger! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...