Gå til innhold

da er ferien over og det er tid for å ta seg sammen :)


Gjest Chenok

Anbefalte innlegg

kjekt om du vil være her! :)

 

nå har jeg parkert i sofaen for å se resten av "nydalen" samtidig som jeg spiser en kiwi, bretter tøy og skriver litt på dataen. multitasking sa du? :D

 

gikk overraskende bra med all treningen i dag. jeg har mine dager med hodepine jeg også. har en slags whiplash-skade i nakken som noen ganger medfører en heidundrane hodepine - tro meg, da er det fint lite futt i meg!

 

i helgen skal samboeren min besøke familien sin. de bor ca 2,5 time her i fra. så da er jeg home alone, men jeg kommer til å være på stevne det meste av dagene så da jeg kommer vel knapt til å merke at jeg er alene :)

 

skyr var kjempelurt! det tenkte jeg ikke på!!!

 

når det gjelder tid så har du tid til alt som du har lyst til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 452
  • Created
  • Siste svar

hm, det var ikke mye nedgang nei som jeg trudde.. gikk 0,1 kg ned, men gikk ned 2 cm så må tenke på det positive og i tillegg så er det jo nedgang, jeg har ikke enda stått stilt eller gått opp (bank i bordet)! men neste uke skal jeg tilbake til å planlegge hva jeg skal spise hver dag og trene!;)

 

åh, det er herlig å være litt alene hjemme òg av og til;) lykke til på stevne!

 

ha en fantastisk fredag og helg!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i kveld har jeg hatt besøk av en god venninne. vi lagde biff med bernaise, pommes noisettes, løk og salat. jeg drakk litt cola og spise både druer og stratos ;) var kjempegodt å skeie litt ut, men jeg kjenner jeg er mett! er ikke vant til å spise så mye og så "tungt"!

 

MEN i morgen er det tilbake til mine gode vaner :D

 

jeg tror det kan være "sunt" å kose seg en gang i blant så lenge det ikke blir for ofte og man glemmer å ta seg inn igjen...? noen andre som har tanker rundt dette? vanligvis bruker jeg ikke kosemerkene mine.

 

nå er det natt. skal tidlig opp på konkurranse i morgen. det blir en lang dag!

 

god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lørdag glemte jeg helt å spise!! fikk i meg altfor lite både mat og vann i løpet av dagen og da jeg kom hjem fra stevnet var jeg helt tom for "bensin".

 

lagde tacosalat på kvelden sammen med en venninne og spiste druer fra frysen. mmmm! :)

 

søndag ble det ikke stevne likevel for hesten hadde klart å tråkke av seg en sko i løpet av natten ;) jeg dro til sats i stede og fikk trent på ellipsemaskin, styrke og svømte. totalt 6 TP.

 

nå er jeg hos foreldrene mine i håp om at det skal dukke opp noe middag på bordet her :D

 

alt bra med deg ia23? har du hatt en kjekk helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii, tilbake!! Og for en uke.. jeg bare krysser fingrene for at jeg ikke har gått over 60 kg, for denne uka har jeg spist MYYYE ;) Heldigvis har jeg gått og gått og gått i danmark, flere timer hver dag, så jeg håper det hjalp litt xP Men gleder meg IKKE til veiedag i morgen..

 

Nå er jeg så lat at jeg har ikke lest igjennom tråden her, så hvordan har det gått mens jeg har vært borte? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det ikke gjør noe å kose seg inni blant, i alle fall ikke når du er så flink til å trene og har gått ned mye allerede Chenok!;) det hørtes ut som en koselig kveld! det endte med litt kos for min del òg i helgen..

 

off, du må ikke ha det så travelt at du glømmer å spise!:D off, så dumt at det ikke ble noe stevne på deg:( så flink du var med trening!:)

 

det går bra med meg=) har hatt en kjekk helg, og jeg fikk 4 tp i dag og gikk på en kjekk dansetime i går=) har plan om å trene hver dag denne uken! og nå skal jeg lage plan over hva jeg skal spise hver dag. håper på bedre nedgang neste uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen tilbake fra danmark katza!!

du har litt lesing å ta igjen her inne ja, hehe! håper du har hatt en kjekk tur :) så lenge du kommer deg tilbake i gode vaner nå som du er hjemme igjen så skal det ikke ha så mye å si om du har kost deg litt ekstra i danmark.

 

kjempebra at du har satt deg mål for den neste uken, ia23. jeg synes selv det er lettere når jeg har planlagt (og handlet) på forhånd. dansetime ja... det hadde jeg aldri turd :D jeg er ikke akkurat noen prima-ballerina for å si det slik...

 

samboeren min er bare hjemme 3 dager denne uken så vi har avtalt menyen for de neste tre dagene, men etter det må jeg passe på meg selv :) - ikke at han vanligvis er den som passer på at vi spiser sunt her i huset men.... det er likevel kjekkere å være to når vi sitter der og knasker gulerøtter ;)

 

nå må jeg stupe i seng. trening før jobb mandag, onsdag og fredag denne uken!

 

god natt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært på trening ;) forferdelig å stå tidlig opp, men så absolutt verdt det når jeg sitter i badstuen og slapper av noen minutter når jeg er ferdig!

 

i dag blir det kyllingfilet med ris og salat til middag. kikket litt på ulike kyllingsauser - finnes det noen som ikke er fryktelig usunne?? tips mottas med takk!

 

ha en fin mandag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ekstra er vel å underdrive..;) Jeg har på en måte vært flink fordi jeg har skrevet ned ALT jeg har puttet inn i trynet mitt, mest for å se hvor langt jeg kan dra det på ferie. Jeg lå på en uke totalt ca 5000 kcal i pluss xD Vekta i dag viste 60,2 kg (arg), men jeg vet at det er ikke fysisk mulig for meg å legge på meg over 2 kg fett på det overskuddet på så kort tid. Så det er easy come, easy go:)

 

Jeg pleier bare å spise den sausen jeg synes er god, også heller bare spise litt mindre av den hvis det er en skikkelig kaloribombe. Men de fleste sauser er kanskje det? =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, 5000 i pluss er under ett kilo det :D det får bli gulrot og vann på deg en stund framover nå da! bare tøyser med deg. dette blir du kvitt før du aner!

 

i går jobbet jeg overtid noen timer før jeg dro hjem og lagde meg middag. det ble kyllingfilet, ris, salat og lett bearnaise i full fart før jeg dro i stallen.

 

hesten fikk seg nye sko i går så da kan jeg ri igjen. merker det godt på TP'ene når han er satt ut av spill! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har gått bra å følge mat- og treningsplanen så langt=) har trent hver dag siden lørdag. men jeg kjenner jeg er litt mer sulten i dag enn ellers.. tenkte jeg skulle ligge på ca 1500 kcal når jeg trente ca 2,5 tp. jeg får se etter jeg har hatt middag om jeg trenger å spise litt mer i kveld. kroppen er jo ikke vandt med skikkelig trening hver dag:P

 

i dag skal vi prøve oss på oppskriften gryte med sopp og squash=)

 

så kjekt at hesten fikk på seg sko igjen chenok;) og velkommen tilbake til norge katza;) det går nok fort vekk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supert at du klarer å holde deg til planen! ;) blir spennende å se om det vises på neste veiing!

 

i dag har jeg hatt en ganske stillesittende dag: jobbet overtid, spiste fiskegrateng, har vært 3 ganger i stallen for å se til foten til hesten (var redd han hadde fått lymfangitt i en fot) og har ryddet litt i heimen!

 

i morgen kl 7 er det trening på SATS. blir noen timer med overtid på jobben i morgen også - og rett på trening med hesten kl 19!

 

nå må jeg vel stupe i seng om jeg skal klare å stå tidlig opp... god natt folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athen i 1uke ble mer enn nok. Deilig å komme hjem til norsk mat. Frokostene bestod av loff, ost og syltetøy. Klarte å holde meg vekk fra egg og bacon. Lunchene gikk ganske greit, sandwicher eller gresk salat, men oj for en overdrivelse av olivenolje og fetaost, nam... Middagene ble stort sett kjøtt: Kylling, lam, gris og kebab i alle varianter. Med chips eller stekte poteter. Risen var pyton.Er så lei av souvlaki(grillet kjøtt på spidd) Idag blir det fiskekaker eller no. Desserter i 2 dager, litt snacks og øl/vin til maten. Veiedag idag istedet for mandag siden jeg var på reisefor, og opp 600 gram ca. Ikke verst egentlig. Satser på å få det av innen mandag igjen. Gikk ganske mye rundt hele dagen, så jeg forbrukte nok en del kcal på det heldigvis :cool: dessuten var det varmt, så vi svettet en del.... mye å pakke ut idag, så det spørs om jeg rekker no trim før imorgen. Hodeverk pga lite søvn, så vi får se. Skal jo lese litt her hva dere har drevet med den siste tiden også da, he,he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får hvile deg litt, pakke ut, vaske klær (?) og spise fiskekaker så ser du om det er mer igjen av dagen. 600 gram får du raskt av igjen ja!

 

var på SATS før jobb i dag. det ble 350 kcal på ellipsemaskinen og litt styrke etterpå. har funnet meg noen nye kjekke apparater - kjekt med litt avveksling! og jeg kjenner det godt i noen ryggmuskler som jeg tydeligvis ikke bruker så ofte ;)

 

nå er det jobbing og datakurs til kl 18. deretter sprangtrening med gampen - satser på at skoene holder seg på og at foten er finfin! ;)

 

ha en flott onsdag folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, ia23=) Ja, det forsvinner sikkert fort, hvis jeg bare skjerper meg. Var flink på mandag, men jeg dreit meg ut i går.. Hadde en kamerat og en veninne som reiser hjem i dag, så vi tok noen øl. Jeg var på jobb i hele går og rakk ikk eå få mer enn 1,8 trimpoeng heller.. Jeg er allerede rett over dobbelt opp med frimerker og lå vel litt i pluss i går ><

Jeg tror jeg bare har blitt litt for komfortabel med vekta mi, jeg vil liksom mest ned til 57 fordi det var målet jeg satte meg i utgangspunktet. Egentlig er jeg ganke så fornøyd og da er det lettere å dra på fest og ta et par øl:p

 

Velkommen tilbake, luciano! Du er flink, bare 600 gram? Åh.. jeg var ikke like lenge borte som deg, men jeg gikk opp 2 kilo:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du også er her ia23. Jeg skriver mange ganger dobbelt opp både her og på min, lurer på om jeg bare skal skrive på denne tråden her likegodt siden det er dere: Chenok, Katza og ia23 jeg "snakker" med? Hva synes dere??

 

Så bra at du er under 60 nå Chenok ;) Kos deg med genseren din, he,he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes herlig ut!;) det er nok bare godt å slappe litt av i dag og begynne skikkelig i morgen. 600 g var jo ikke mye! du har vært flink! det er akkurat det samme for meg hvilken tråd vi skriver i;) jeg kunne jo ikke la chenok være helt alene når dere reiser;) også ville ikke jeg heller være alene:P

 

god innsats Chenok! jeg var oppe selv å sprang 10 km på ellipsemaskinen i dag morgen og det var herlig selv om bena mine syns de ikke har fått slapt av mellom øktene:P

 

det skader jo ikke å kose seg en gang i blant katza. en skal jo kunne leve fortsatt;) hvis du er fornøyd nå(og det har du all grunn til!) så er det jo ikke nødvendig å måtte pine deg ned til et tall. kroppen vil som regel stabilisere seg der det går å ligge uten å måtte passe på hver minste ting du putter i munnen.. jeg tenker selv jeg også vil ned til 57-58 men dersom jeg ikke kommer lengre enn til 60 skal jeg være fornøyd(håper jeg). jeg kjenner jo igjen den følelsen at en vil ned til et visst tall og da blir en aldri fornøyd før en er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste nesten ikke noe igår ettermiddag for jeg visste jo at jeg hadde lagt på meg siden jeg hadde skeiet ut i ferien, så jeg fikk nok "tømt" litt av hvert før vekta idag morges. Du tar nok fort av de 2 kiloene Katza.

Deilig med litt grovt brød igjen, frukt og KALD yoghurt. Fant faktisk 0 % fett yoghurt der nede som jeg likte, men innen jeg skulle spise de var de jo varme ;) Da skriver jeg her bare, og lar tråden min hvile litt hvis det er ok for deg Chenok :confused: Blir jo egentlig bare å repetere seg selv med å skrive i min egen og her ;)

Ennå ikke ferdig å pakke ut, har vært rundt med litt presanger, henta bikkja og nå middag. Minsten protesterte på fiskekaker, så det blir ris og kyllingfilet med salat og bernaise for de andre.... Deilig med jasminris igjen. Den i Hellas var bare helt grusom, smakte hurtigris kokt på 2 min eller no :D Fortsatt God kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skoene hang på og treningen gikk supert. gampen hoppet 140 uten problemer og både han og jeg var slitne, men fornøyde :D var litt strek i regningen at det begynte å snø i går. vi måtte ta det veldig rolig da vi skulle ut med tilhenger, men det gikk heldigvis fint og vi var hjemme kl 23!

 

fordi det ble så sent i går ble middagen min en pannekake på butikken. ikke akkurat noe sunt valg, men det var ikke mye igjen i varmdisken da kl var nesten 22 og butikken skulle stenge... ;)

 

det er selvsagt helt greit for meg om vi alle skriver på denne tråden. jeg har også skrevet litt dobbelt noen ganger ;)

 

ia23: 10 km høres ikke verst ut! jeg har ikke peiling på hvor langt jeg pleier å løpe fordi jeg pleier å velge den funksjonen som viser antall "bevegelser" pr min. da synes jeg det er lettere å følge med på at jeg ikke dabber av etterhvert som jeg øker motstanden!

 

det er bra du er fornøyd katza - og det at du er komfortabel med vekten er jo egentlig bare veldig positivt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hesten min forsøkte ringsko med såler for første gang i sommer. vi hadde et stevne der han reagerte veldig på bunnen og ikke ville gå da han kom inn på banen. dette ble bedre med ringsko/ såler, men jeg lurer på å forsøke å bytte tilbake til vanlige sko nå for å se om det fungerer.

 

jeg ble nødt til å skifte smed for 1,5 år siden da smeden jeg har brukt i "alle år" sluttet pga dårlig rygg. den nye smeden gikk opp 1 str i skoene hans. dette, kombinert med ringsko som uansett stikker ut alle veier, gjør at skoene lettere blir tråkket av. i tillegg sprekker hovene etter den nye smeden begynte. det blir bare verre og verre. jeg har spurt om jeg skal gjøre noe for å unngå dette, men han svarer bare at det ikke gjør noe. dette er en anerkjent smed i norge og har rykte på seg for å være flink...

 

så - nå forsøker jeg en annen smed. allerede etter en skoing ser hovene bedre ut. han har gått ned igjen en str uten at jeg sa noe om det og alle sprekkene er borte. det blir spennende å se hvordan det utvikler seg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh du er god Chenok! ikke være hjemme før 23 og ikke få et varmt måltid hadde jeg ikke klart:P jeg er avhengig av 8 timer søvn og et varmt måltid til dagen for å fungere:P

 

off, det er litt kjedelig at det begynner å snø allerede nå.. føler med en gang det er et tiltak å gå ut å bli bløt og kald.. frykter det blir mer sitting inne i sofaen da..;) får håpe det går fort vekk igjen, og det gjør det jo som regel her på vestlandet:P la helle snøen vente til juletider!=) gleder meg allerede(utenom all den gode maten som jeg ikke har godt av:P)

 

har ikke du veiedag i dag Chenok? hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum.. hestesko, her har jeg ikke så mye å komme med, har virkelig ikke peiling på hest:p

Men jeg har en inrømmelse å komme med: Jeg er ikke flink om dagen! Lå i pluss både i går og i forrigårs, huffamei.. Og nå må jeg til tannlegen >< Jeg har så ekstrem odontofobi at det er ikke jeg som har bestilt time en gang.. Knakk tanna mi i danmark.. eller det var en plombe som falt ut eller whatever, så de skal foreløpig bare ta bilder. Puttes det noe av metall i munnen min så løper jeg.

*iip*

 

Men ja, har du ikke veiedag i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...