Gå til innhold

da er ferien over og det er tid for å ta seg sammen :)


Gjest Chenok

Anbefalte innlegg

blæh! jeg har kun drukket 1 liter vann (+ to kopper te) i dag. jeg har planer om å drikke litt mer nå før jeg legger meg, men jeg klarer neppe en hel liter ;)

 

i dag har jeg vært på sprangtrening med hesten. utrolig kjekt å få salen tilbake fra salmakeren slik at jeg får trimmet litt når jeg er i stallen! etter stallen syklet jeg meg en tur i butikken for å kjøpe middag og til "brun og blid" :D

 

til middag har jeg hatt spaghetti med karbonadedeig - og salat.

 

jeg får visst gå til innkjøp av noen vitaminer ja. flyttet inn i ny leilighet i vår og da kastet jeg mye vitaminer av gooood årgang :( hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 452
  • Created
  • Siste svar

En liter er jo bare to små flasker, er egentlig ikke så mye. Drikker du av glass eller flaske? Jeg aner ikke hvorfor, men jeg drikker nesten dobbelt så mye vann når jeg drikker av flasker enn når jeg bruker glass, kanskje det er verdt et forsøk?

 

Jeg skal ha spagetti og karbonadedeig i dag=D Har mye plass, ligger på 600 kcal til nå;)

Sikkert like greit å spise "litt for mye for lite" i dag, ting gikk etter planen i går, booooortsett fra to brødskiver med nugatti *kremt*. Får vel være ærlig her=p

 

Så hvis jeg går ut ifra lav hverdagsaktivitet lå jeg bare 170 kcal i minus.. Men jeg jobber deltid som hushjelp, så jeg støvsugde, flyttet, bar, stod og gikk i 7 timer i går, jeg regner ikke med at det kan regnes som en stillesittende hverdag. Vil påstå at det er mer aktivt enn jobb i barnehage også, så forhåpentligvis kan jeg trekke fra en del kcal fra jobben i går=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag er jeg virkelig sur på kroppen min!!

 

jeg synes det er dårlig gjort at den ikke kan bruke litt av fettreservene mine nå som jeg spiser sunt og trener nærmest fra jeg er ferdig på jobb til jeg legger meg!

 

som dere sikkert skjønner var det ny veiedag i dag. forrige uke gikk jeg ikke ned noen ting, og denne uken stusselige 0,4 kg.

 

greit nok at det var bursdagsfeiring forrige torsdag, men jeg spiste kun litt kake og drakk light brus. kakerestene gav jeg vekk dagen etter for å ikke falle for fristelsen og risikere å spise kake i flere dager ;)

 

jeg spiser ikke no' snop, brus eller annet godis og jeg går aldri over 1300 kcal pr dag. jeg pleier heller ikke å bruke kosemerkene mine.

 

GRRRRRRRRRR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er heldig som kan bevege deg og tjene penger samtidig. jeg sitter her på kontoret til rompen blir stor og bred ;)

 

jeg får visst begynne å regne på dette minus-greiene som du foreslo, jeg har rett og slett bare ikke kommet så langt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh? Klager du på 400 gram? Det er jo bra da:p

Men du kan jo prøve å variere kaloriinntaket ditt litt. Jeg har erfart at kiloene sitter løsere om jeg ligger 500 i minus, 1000, 700, 1100, 500 osv istedet for å gjøre det samme hver dag.

 

Spiser du nok frukt, grønt og får i deg proteiner og nok fettsyrer osv? Fordi dette påvirker. Og spiser du ofte nok? Og misnt like viktig: Sover du nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier å spise:

150 kcal til frokost kl 8 (litt mindre enn anbefalt, men matlysten er ikke så stor på morgenen),

200 kcal til lunsj kl 12,

frukt + yoghurt kl 14,

middag kl 17 (400-450 kcal)

og frukt/ knekkebrød/ yoghurt til kvelds i 21-tiden.

 

totalt varierer jeg mellom 900-1300 kcal pr dag. jeg er sulten til måltidene, men ellers er jeg mett og god.

 

har ca 20 TP pr uke, stillesittende jobb, men aktiv fritid både i hverdager og i helger.

 

kostholdet/ sammensetningen pleier å være innenfor den anbefalte sammensetningen til høyre der hvor man registrerer maten her på vektklubben...

 

vann og vitaminer er forbedringsområdene ;)

 

noen forslag til forbedringer ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser stort sett det samme som deg, men 1500 kcal. Yoghurten pleier jeg å fordele mellom frokost og lunch, og mellom lunch og middag, pluss at jeg har et mellommåltid før middag(knekkebrød eller en bar/kjeks /gulrot ca 100 kcal). Mange små måltider får jo opp forbrenningen? Det har virket for meg som før spiste 3 ganger om dagen, og da gjerne litt for mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset hvis man sitter fast pleier å vere variasjon. Varier det du spiser, varier måten du trener på osv, "overrask" kroppen litt liksom.

Trener du styrke? Muskler krever sinnsykt mye energi, så større muskler = høyere forbrenning. (Ikke "fler" muskler som det stod i atrikkelen jeg refererte til xP)

 

Men husk på at du har ikke stoppet opp før vekten har stått stille/ gått opp i 4 uker i strekk. Det er veldig vanlig at man står stille/går litt opp innimellom, det er spesielt vanlig blandt jenter. Det er en veldig,veldig,veeeeeeldig vanlig feil som jeg elv har gjort gang på gang: Man prøver å gå ned, det funker en uke og neste uke så funker det ikke like bra og man går med en gang utifra at man gjør noe galt og prøver noe annet. Det er viktig å bare fortsette selvom man ikke får de resultatene man vil ha hver uke.

 

Jeg synes ikke det virker som du gjør noe galt, 400 gram er ganske bra det faktisk=)

Spesielt siden du ikke har så mye å gå ned, kroppen har mindre å ta av, de ter bare naturlig at den holder litt ekstra godt fast i fettreservene sine. Jeg har gått ned relativt jevnt, men det er fordi jeg har trent mer og mer styrke samtidig som jeg har gått ned, og jeg tror det er derfor jeg ikke merker så stor forskjell nå mot slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og hvis jeg ikke går ned noe særlig til neste uke får jeg heller endre et eller annet :(

 

trener ridning 6 dager i uken, styrke + ellipse på treningssenter 2-3 dager, sykler litt hist og pist og svømmer en dag i uken.

i tillegg til treningen som jeg registrerer er det mye arbeid med hesten, bæring av hinder, osv.

 

har ikke veldig mye igjen å ta av nå nei. ca 4 kg tror jeg? jeg er normalvektig, har en god del muskler, og BMI'en min er 22,34 for øyeblikket. irriterende at det skal gå så mye saktere når man nærmer seg målet! ;)

 

400 gram er ikke gale i seg selv, men jeg ble ekstra skuffet ettersom jeg stod helt stille uken før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg gikk opp forrige uke jeg.. OG uken før det:P Jeg er egentlig fornøyd om jeg står stille også, jeg bare hater å gå opp ><

Jeg er egentlig ganske fornøyd nå, men jeg satte meg 57 som mål så jeg må ned til det hvis ikke har jeg jo feilet=p

 

Planen min er å fortsette med det jeg har gjort hele veien helt til jeg veier 57 også legge til 100 kcal hver uke. Forhåpentligvis vil jeg få tatt det så gradvis at jeg ikke plutselig legger på meg selvom jeg ligger i minus. Det pleier å skje, når jeg ligger 7000 i minus til vanlig også er det plutselig 5000 en uke så pleier jeg å gå opp 2-300 gram.. Stødig:p

 

Men jeg synes du skal sette pris på at du er 400 gram lettere og bare fortsette med det du har gjort hele veien, det funker jo åpenbart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mYhh. jeg sloss litt med meg selv. Jeg har en veldig snill samboer her som har kjøpt øl til meg, vi skal lage meksikansk mat, og jeg har lyst på, og det er eeeegentlig øl-uke (jeg tillater meg selv litt øl annen hver uke), men jeg brukte opp halvparten av frimerkene mine i går!! Det er en hansa ultra, en corona og en liten kronenbourg.. Skal, skal ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstår godt at du har et dilemma - han har jo kjøpt dem for å være snill også :( kanskje du kan drikke bare en av dem eller noe?

 

i dag har jeg laget stekt ris med svinekjøtt og masse grønnsaker. veldig godt :D

 

syklet til og fra stallen i dag, red en liten time og svømte 50 minutter. deilig badstu etterpå.

 

nå har vi skrevet handleliste og avtalt menyen for helgen. det ser ut som det blir tacosalat i morgen (samboeren min er helt vill etter taco), hjemmelaget pizza på lørdag og indrefilet fra jobben på søndag... jeg får være flink til å spise masse salat til pizzaen så går det nok greit ;)

 

god natt folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, men det gikk så fint så, vi lager pastagrateng istedet også planlegger vi en ordentlig meksikansk kveld neste uke=) Da kan jeg samle opp frimerkene mine og trene mer på forhånd, få det planlagt litt bedre!

 

Jeg har ikke evnen til å drikke EN øl xD No way, jeg drikker til det er tomt.. Det er derfor jeg aldri drar på byen, hah:p

Neida, meneh.. Høres ut som det har vært en bra dag for deg i alle fall=) Jeg skulle gå lang tur og ha med niste og greier, men vi kastet bort hele dagen på å fikse en bildør her.. fikk 4,5 poeng alikevel, klarte å klemme inn litt trening her og der!

 

Humre, hørtest nesten litt ut som du svømte i stallen? =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja hvis du drikker til det er tomt så bør du holde deg unna ølkranene :D

 

jeg har nettopp vært og kjøpt meg nye bildeler - du må gjerne slå deg løs og skru litt på min bil også!! :(

 

neida, svømte ikke i vannbøtten til hesten - heldigvis! en venninne hentet meg og vi kjørte de 5-10 minuttene til svømmehallen i hennes bil. så måtte hun kjøre meg til stallen igjen etterpå slik at jeg kunne sykle hjem igjen :D hva gjør vi ikke for å sikre oss litt ekstra trim? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad i øl jeg også, ikke mengder da, men når jeg er ute og til mat. Hvitvin er også godt. Har ikke tatt noe etter at jeg begynte på slankern, og tenkte å klare meg uten igrunn til jeg var i mål. Vi får se. har jo bursdag i kveld, og skal snart til Hellas på ferie ;) Håper du snart får tatt i bruk den genseren Chenok :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg satt meg i sofaen og er klar for helg!

 

fredagene er om regel ukens "slappeste" dag for min del. jeg jobber fra 8-16 og fra 18-2030 så da rekker jeg bare en kort rideøkt i mellom. i dag ble det bare usle 1,4 TP.

 

har hatt taco til middag/ kvelds (450 kcal) og 1128 kcal totalt.

 

det blir en heltisk helg, men med mye fysisk aktivitet så jeg satser på at det blir bra ;)

 

god helg alle sammen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som har bursdag, luciano?

 

Du er heldig som har helg.. jeg jobber hver lørdag, samboeren min jobber fredag, lørdag OG søndag, så det blir aldri skikkelig helg her i hus:p Ikke har jeg høstferie helelr som alle andre har nå, myh..

Nåvel:p

 

Jeg fikk mindre poeng enn jeg pleier jeg også 3,3 poeng.. Så egentlig har jeg vel ikke plass til middag nå, huff xP

 

God helg til dere som ikke skal opp klokken 8 i morgen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har heller ikke høstferie katza. jeg jobber mandag til fredag 8-16 + fredagskvelder og noen helger. det er fordi jeg har to jobber ;)

 

i går var det travelt! jeg stod tidlig opp, handlet et par ting (bla lykt til sykkelen min slik at jeg ikke sykler rundt usett om kveldene), red 3 hester, barberte min hest så den ikke skal bli så svett når vi trener, dro hjem for å dusje av meg all pelsen, kjørte til sykehuset og var på besøk der i 2,5 time, så hjem for å montere en taklampe og lage pizza. vi satt på en film da vi spiste og VIPS var det blitt veldig sent og leggetid :(

 

hadde håpet å rekke en økt på SATS også i går, men den får jeg heller ta i dag! :D

 

nå skal jeg straks ri to hester og i kveld har jeg lovet samboeren min å bli med på kino. håper jeg klarer å holde meg unne godteriet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer på etterskudd, Luciano=)

 

Høres ut som det gikk greit for deg i går da, chenok:) Jeg gikk litt over frimerkene mine igjen *kremt*. Menmen, det er bare nå nylig jeg har begynt å bruke dem og jeg har pleid å drite langt i frimerker så det har gjerne blitt en del sukker.

Jeg har spist litt mye denne uka.. Spist mye frukt og grønt og drukket mye vann, har ikke ligget i pluss noen dager, men ender på ca 4-5000 i minus, så får se hvordan det går.

 

Hadde tenkt til å gå lang tur i dag også pøsregner det >< Jaja, jeg skal ikke la litt vann stoppe meg, men venter bittelitt og håper det gir seg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det bli bedre?

 

i dag har vi ryddet og vasket hele leiligheten. etterpå laget vi indrefilet med "fløtegratinerte" poteter, salat og lett bernaise.

 

det ble 5 TP i dag, men jeg kjente jeg fikk trimmet meg litt da jeg vasket også :( nå ligger jeg på sofaen og slapper av litt før vi skal se NOKAS på kino.

 

her i byen kan vi ikke vente til regnet gir seg før vi går ut - da ville man aldri komme seg ut av huset ;)

 

kos dere på gåtur og med styrketrening :D ha en fortsatt fin søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg forventet vel egentelig ikke at det skulle gi seg, men jeg håpet på at det ville ta av litt mens telefonen min lå til lading. Men jeg må inrømme at regnet vant, jeg hadde tenkt til å gå laaaaaang tur i dag, jeg rakk tre timer, men så orket jeg ikke mer. Nå har jeg tilbrakt to timer forran vifteovnen med tegneserier og endelig fått litt varme igjen i kroppen. Det var en veldig kald og våt tur..

Vanligvis liker jeg å gå i regnet, men 4 grader, vind, pøsregn og tynne, veldig lite vantette klær og sko.. ehh.. not so much ><

 

Koselig med kino da=) Cred til deg om du klarer å holde deg unan snacks:p Må inrømme at jeg tror jeg aldri har vært på kino uten godteri eller popcorn.. Popcorn hører med synes jeg, jeg har faktisk latt vær å dra på kino fordi jeg vet at jeg ikke har nok oppsparte kcal til at litt popcorn går greit xP

 

Får ta på meg myntbeltet mitt senere i kveld og danse litt, slikt blir det poeng av. Jeg må bare gidde først. *humre* søndager ass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...