Gå til innhold

da er ferien over og det er tid for å ta seg sammen :)


Gjest Chenok

Anbefalte innlegg

Så flinke dere har vært i dag da chenok, deilig å starte uken med ren og pen leilighet da ;) Fløtegratinerte poteter med lettmelk da eller :confused:

 

Katza; du var nok flinkere enn meg idag da, jeg har ikke vært på utsiden av døra i dette været, vurderer snart å begynne på helsestudio når høstværet og mørket setter inn. :( Men klarte 40 min på stepmaskin og 15 min styrke foran tv ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 452
  • Created
  • Siste svar

det er ca 50-50 om jeg kjøper snacks på kino eller ikke ;) jeg kjøpte litt smågodt i dag, men bare litt og jeg delte med samboeren min. jeg hadde bare 800 kcal fra før så det gikk nok fint likevel.

 

katza: jeg synes du var flink som gikk 3 timer i regnet jeg. da er det jo også xtra deilig å komme inn igjen i varmen etterpå!

 

luciano: 55 min med trim hjemme er heller ikke gale. jeg er enig i at det er ok med medlemsskap på treningssenter nå som det blir mørkt og guffent ute!

fløtegratinerte poteter med lettmelk ja. kjempegode, og samboeren min foretrekker dem framfor de vanlige med fløte! jeg trikset sammen en oppskrift fra eget hode her tidligere i uken så dette var andre gangen vi forsøkte det.

 

i morgen planlegger jeg blomkålgrateng. det blir spennende!! :(

 

god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag er veiedag og hei og HÅ, 1,5 kilo ned! ;) Nå veier jeg 59 kilo, midjen måler 61,5 cm, så det er en halv cm ned.

Fettprosenten stoppet på en hyggelig 24 og vannprosenten har da steget til 55,8. Hvilket er bra=)

 

Det hjelper å drikke mer vann og spise grønnsaker. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supert!!!!!!

 

jeg var 60,2 på en snikveiing i helgen og jeg håper det holder seg fra til veiedag på torsdag :(

 

har nettopp vært i møte og ser at det blir MYE overtid framover. jeg lurer på hvordan jeg skal få tatt meg av dyret og ikke minst hvordan i huleste jeg skal få trent?!

kjenner det irriterer meg at alt hele tiden skal "tas på sparket". jeg har ikke en hverdag der det passer. jeg er helt nødt til å planlegge for å få dagene til å fungere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal du høre luciano:

 

setter ovnen på 200 grader,

skreller poteter og skjærer i skiver,

har dem i en panne,

heller oppi lettmelk (evt ekstra lett?)

rister ca 1 dl melk, litt buljongpulver og litt maizenamel i et glass og heller det oppi sammen med poteter/melk,

hakker litt hvitløk + krydrer med salt og pepper,

koker det litt mens jeg venter på at ovnen blir varm.

heller over i ildfastform,

strør litt lettere norveiga på toppen,

steker til osten blir gylden (15-20 min).

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chenok, du burde skaffe deg rokkering/hoppetau eller noen sånne ting som du kan gjøre 10 minutter her og der når du har dårlig tid. Det hjelper på poengene.

 

Blir lite poeng på meg i dag, men fyy så sliten av jobb.. Har båret bjelker og planker og stoler i 6 timer i dag.. Også kommer jeg hjem og det er rotete, så jeg må rydde også setter katten min i halsen!! Huff, jeg ble helt satt ut, det kom ikke opp når jeg klemte på magen hennes så jeg tok hardt tak under buken og snurret henne rundt og rundt og rundt kjempefort, stakkars >< Men det løsnet heldigvis.. Men ÆH, stressadag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luciano:

 

antall kcal: jeg har pleid å lage med 400-450 gram potet, ca 4-,5 dl melk, 60 gram ost - også har jeg spist 1/3... da har det gitt 240 kcal. ;)

 

katza:

 

tenkte å kjøpe meg en slik gym-matte slik at jeg kan trene litt sit-ups osv hjemme. ellers så har jeg ikke så ofte 10 min her og der. de minuttene som er tilgjengelig vasker jeg klær, bretter klær, rydder, setter i oppvaskemaskinen osv :( jeg er også masse i fysisk aktivitet selvom det ikke alltid viser på TP:

 

helt vanlig dag:

jobb 8-16

hjemme ca 1630 og lager middag + spiser

sykler til stallen og er der ca 1730

ferdig i stallen ca 2030 (ofte senere)

sykler til sats/ drar på svømming/ sykler eller går en tur

når jeg kommer hjem i 22tiden så er det som regel bare å rydde litt og gjøre klart til neste dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å dra på trening ;)

 

i dag har jeg spist fiskepinner og salat. jeg lagde laksefilet i folie med pesto og grønnsaker til samboeren min.

 

når jeg bare har hvilt meg bittelitt så skal jeg på SATS en tur. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne trengt litt motivasjon til ekstra trening selv.. Vært på jobb i hele dag, men desverre ble det stillesittende arbeid, absolutt ikke noe mosjon ut av det..

Ble altså bare 20 min gange når jeg gikk til og fra jobb og nå har jeg trent styrketrening i en tiiiimee og er SÅ daff.. Men jeg har bare 2,2 poeng!! >< Får varme meg opp en skål med grønnsaker og dolmiosaus, få litt energi, ach..

 

Høres ut som du har en travel dag ja.. Trikset mitt på travle dager har alltid vært å sjekke hvor mye tid jeg bruker på å se på tv f.eks, eller spille x-box eller whatever og bytte ut det med trening når det går ann. Men det er jo klart hvis man har dager hvor det faktisk ikke er tid til å sette seg ned forran speilet å sminke seg en gang så blir det jo vanskelig. Men jeg håper ikke alle dagene dine er SÅ travle:p

 

Evnt, hvis du orker så kan du jo stå opp en halvtime tidligere. De fleste har jo råd til å miste en halvtime søvn, så lenge man ikke har for vane å sove 5 timer om natten da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-menneske, nei.. Høhø, jeg har ikke begynt å lage middag enda, når jeg står opp klokken 9 så står jeg opp griiiiiiiisetidlig xP

Jeg fikk dasket meg selv i ansiktet og kommet meg opp av sofaen da! Gått meg en tur på 10 km, så da ble det 6,1 poeng i dag^^

 

Den siste kilometeren var jeg så kald og våt og lei at jeg ikke gadd mer, så jeg løp den siste kilometeren hjem. Heh, er artig å kunne gjøre det:p

 

Jeg liker best å trene på kvelden og ettermiddagen jeg også, men.. Det er UTROOOLIG digg å ha unnagjort ALLE trimpoengene og ha hele dagen til å slappe av og slippe å tenke på det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen folkens!

 

joda, alle dagene pleier å ha samme "program" :)

 

det er ikke mange minuttene jeg ser med tv på en dag - hvis jeg er alene så ser jeg noen ganger litt tv når jeg spiser middag og ellers bretter jeg som regel tøy eller noe samtidig :) så tv er forbehold fredager etter kl 21.30 og evt lørdag kveld.

 

oooooog jeg er B-menneske til fingertuppene! hvis jeg er alene hjemme går jeg "aldri" for å legge meg. styrer og steller med alt mulig når det nærmer seg leggetid!

 

og joda, sovnet litt på sofaen i går. sliter med hodet/ nakken igjen. skal til ekspert i slutten av mnd så det ser jeg fram til!

 

jeg har vært inne på tanken om å stå opp tidligere for å trene, men nå som det er mørkt og vått ute skulle jeg ønske SATS åpnet litt tidligere! noen dager åpner de kl 7 her, men jeg rekker likevel ikke en skikkelig økt + dusj før jobb kl 8... GRR!

 

før sov jeg 5 timer pr natt (da jeg studerte og hadde et par jobber + hesten vedsiden av). det var ingen stor suksess :) da sovnet jeg over alt bare jeg satt stille et øyeblikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, jeg er flink til å sove mer nå. samboeren min ser når jeg begynner å bli trøtt og da får jeg beskjed om at jeg sikkert bør legge meg :) bra noen passer på meg så jeg ikke rydder og herjer hele natten!

 

nå sover jeg 7 timer og slipper å holde på å sovne når jeg sitter i møter :)

 

men det er sant det at søvnen er viktig for vektnedgang og for at kroppen skal fungere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jepp jeg forstod :)

 

jeg sendte mail til sats for noen uker siden og foreslo tidligere åpningstider. tviler på at de er så intr i det, men det er jo lov å forsøke.

 

flere av de andre SATS senterene i bergen åpner nemlig MYE tidligere enn "mitt" senter gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg nettopp kommet hjem fra trening.

 

jeg skulle egentlig svømme med venninnene, men da vi kom til svømmehallen så viste det seg at det ikke var "voksensvømming" i dag likevel. da dro jeg hjem og byttet ut badedrakten med treningstøy og tok en times økt på SATS selvom det var veeeeeeldig fristende å bare bli hjemme :)

 

det viser seg at det i hovedsak er bare alle muskelmennene og jeg som er på trening fra kl 21 til kl 22. det varer nok ikke lenge før jeg er en av dem :)

 

hadde deilig wok til middag i dag med svinekjøtt og ris.

 

i morgen må jeg jobbe overtid, men jeg håper jeg kan rekke en tur innom SATS på veien hjem fra jobb om kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så er det veiedag igjen.

 

ble travelt i morges, faktisk så travelt at jeg ikke rakk å gå på do :) men jeg rakk å sprette opp på badevekten samtidig som jeg pusset tenner: 60,4 (ned 400 gram fra forrige uke).

 

i dag skal jeg som sagt jobbe lenge. jeg håper ikke det blir usunn overtidsmat for det passer ikke inn i planen min :) har tatt med med noen epler og skal forsøke å kjøpe en skyr senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå har jeg bedre tid:p Og som Luciano sa, da har du sikkert egentlig gått ned enda mer. Det blir kult neste uke vettu, da får du ekstra nedgang. Det er alltid kult å se, selvom du vet at det er vekt fra forrige uke:)

 

Btw, jeg jogget/løp i en halvtime i dag=D 4 km^^ Jeg vet ikke om du husker at jeg hadde et føkka bein, Chenok? Sikkert ikke, men jeg har ikke kunnet løpe siden 5 klasse, jeg begynte så smått med løpetrening for omtrent en måned siden og har gått fra 7 minutter til 30^^ Har tøyd og strukket og gått og jobbet og jeg har ikke en døyt problemer med beinet lenger:)

Så det var dagens skryt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...