Gå til innhold

bikinislankingen før sommeren mislyktes....


Anbefalte innlegg

veiedag og ned 800 g, Yes :D Så lett har jeg vel ikke vært på 20 år. Men sommeren nærmer seg og jeg har 2,2 kg igjen, så det er ikke rom for feiring med noe annet enn god selvfølelse :o Er ikke i form idag, magegreier, men det pleier jo å gå fort over. Vel det blir ikke trim idag, men sliting av sofaen og tv titting med litt pepsi max. Ha en fin dag :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 263
  • Created
  • Siste svar

dere er så flinke!!gratulerer!!:o

 

jeg forstår ingenting.. jeg gikk opp 0,4 kg:( det ble litt utskeielser i helgen, men ikke like mye som forrige helg og da gikk jeg jo ned 0,5... i tillegg så trente jeg ikke den uken, men det gjorde jeg denne uken.. det er rett før jeg bare gir opp alt nå.. holder jo bare på å gå opp og ned det samme så er jo på stedet hvil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt skjer, det er mange grunner til at man plutselig går opp, spesielt jenter. Du vet.. hormoner og vannansamlinger og sånn=p

 

Men det at du plutselig har trent igjen kan ha vært med på å tulle litt med vekten din. Jeg har fått besrevet dette her i detalj, men klarer ikke helt å gjengi det.. Det har noe med.. glykogenlagre eller.. eller.. noe, whatever, peonget er at selvom man ikke bygger muskler på en uke, så kan trening før til en moderat og midlertidig vektøkning om man ikke har trent noe særlig før man startet.

 

Bruker du ikke målebånd? Det er ganske viktig, det skjer at jeg går opp en kilo, men alikevel mister en cm rundt midjen.

 

Tenk, du må spise 9000 kcal over det kroppen din forbrenner for å legge på deg en kilo fett. Det er mye, så hvis du føler at du egentlig har vært ganske flink, så er det neppe fett du har dratt på deg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten gikk du mer ned enn opp, så du går fortsatt ikke i feil retning;)

 

Å gi opp er jo bare tullete. Det er jo aldri så galt at det ikke er godt for noe. Okei, så kanskje man holder på i to måneder og bare går ned 200 gram. Men tenk om man da hadde gitt fullstendig F, da hadde man jo gått skikkelig opp istedet.

 

Det er en tanke som har holdt meg gående. Okei, så klarte jeg å dra på meg 3-4 kilo fordi jeg surra. Det var teit. Men tenk om jeg ikke hadde fortsatt å veie meg hver uke f.eks? Da hadde jeg ikke merket oppgangen før jeg SÅ det på meg selv. Ta hadde det vært mye å ta tak i da.

 

Også alle de gangene jeg går litt opp eller ikke gå ned noe som helst.. Jeg føler at jeg har jobbet for det, og det føles egentlig som alt arbeidet var til ingen nytte.

MEN, hvis så og så mye arbeid fører til at jeg legger på meg 200 gram.. Hvor mye hadde jeg ikke lagt på meg om jeg bare hadde sitti på røven hele uka og trøkket chips?

 

Poenget er at det er ALDRI forgjeves, så det er ikke noe vits i å gi opp=) Dessuten, selvom man ikke skulle gå ned en skjit, så er et sunt, variert kosthold og mosjon bra for mer enn bare vekta. Myyyyyyye mer.

Studier viser dessuten at det er bra å konstant leve i et moderat underskudd, det skal visst forlenge levealderen betydelig.

Så det er aldri, aldri forgjeves:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Katza. Jeg også har så lett for å miste motet når dette skjer. Erfaringsmessig, går jeg mer ned de ukene jeg trener lite. MEN jeg tror treningen uken før hvis det var mye egentlig har noe å si når jeg da plutselig tar det mer med ro og vekta går ned. Så jeg har byttet litt på med å trene mye, og trent lite når jeg har annet å gjøre som haster. Musklene øker og vekta går ned med den metoden. Nå har jeg faktisk sluttet å ta av cm rundt armene, men økt pga muskler. Og endelig kan jeg se at jeg har muskler på magen. Her sitter det fremdeles fett runt lårene og rumpa, men har faktisk mistet et "smilehull" på låret, og det andre er på vei bort. Rumpa er en annen sak. Hvordan i all verden få starmmet inn der :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høhø, ja, det er gøy å se muskler. Har skjedd mye morsomt dette året, jeg kan ikke ligge rett ut på gulvet lenger, fordi jeg har bein som stikker ut over alt, "bue" i yoga gjør skjitvondt, fordi jeg har all kroppsvekta på hoftebeina, fordi de stikker ut.. Dette har vært min kaldeste vinter ever, jeg har fryst i hjel omtrent, bare fordi jeg har mistet så mye isolasjon xD

 

Har tatt sin tid da, men det er gøy å ha kommet til dette punktet. Er eeeegentlig fornøyd, bare litt bikinipriking som skal til. 57 kilo er viktigst fordi det var målet jeg satte meg.

 

Rumpe.. vel, det er vel som alt annet, muslker ser strammere ut enn fett, så det er vanlig fettreduksjon og seteøelser som gjelder. Søk på google for øvelser som trener rumpemusklene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåh tusen takk for god oppmuntring!! det var noen gode råd katza! det er så godt å ha noen som forstår en så godt! godt tips det må å trene litt mer en uke og noe mindre neste Luciano!:o

 

jeg bruker målebånd, men det hadde ikke skjedd noen endringer der denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selskap på gang til helga, så tiden min går til planlegging rengjøring og baking. Ikke mye trening her om dagen, må lese litt når jeg får sjangs innimellom :o Har snikveid meg litt og ser at jeg ligger på det samme som mandag. Til helga blir det kakespising, så jeg er litt i tvil om jeg går noe ned denne uka. Vel, vel, skal prøve å hindre oppgang ihvertfall. Ha en strålende dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ach, GAD, jeg er meget fristet til å ikke rapportere.. Men, ejg skal ikek gjenta mine feil og sluntre unna, jeg kommr lenger med ærlighet her..

*Sukk* Here goes.. Opp 1,3 kilo ><

 

Har sluntret unna, spist masse kvikk-lunsj og is, fikk ikke mer enn 17 trimpoeng og det ble litt øl. Også har jeg måttet begrave lille rotta mi som døde, da ble det ikke så mye tanker til kosthold og mosjon:(

 

Akk og ve, menmen.. Jeg spiste jo tross alt middag klokken 3 i natt og veide meg klokken 8 (pleier å spise 12 og veie meg klokka 10-11). Så det blir i alle fall litt bonus neste uke, siden en del av dette er vekta fra maten.

Men skjerpings, nå er det ingen bursdager, det er laaange dager på jobb og de skal fylles med salat. På tide å smake steken, Katza.

For å ikke ligge etter skjema må jeg gå ned 2,1 kilo.. yikes, men jeg skal gjøre mitt beste.

Er redd det ligger en kveld med alkohol forran meg denne uken.. Får spørre bartenderen om jeg kan få en daiquiri uten sprit, heh:p

 

Så, håper alle andre gjorde det bedre enn meg denne uken? =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweettooth86

Luciano, Kan jeg stille deg noen spørsmål?

 

Ser at vi er ca. like høye og omtrent samme start vekt. Jeg begynte å trene for 4 uker siden og prøver hardt å tenke på hva jeg spiser, men har ikke matvekt så det blir litt på øyemål :-P

 

Hvor mange trimpoeng ca. har du i uka, og hva slags aktiviteter syns du funker bra?

Og hvor mange kalorier spiser du hver dag, og har du noen tips for å holde søtsuget borte?

 

Vis det er flere her inne som også har tips til en nybegynner så blir jeg kjempe glad for råd ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble ned de 0,4 kg som jeg gikk opp sist uke!! det er jeg fornøyd med siden jeg ikke har fått konsentrert meg så mye om kosthold, og det ble ingen trening utenom en økt i går. det ble til og med en tur ut torsdag og snop lørdag. men synes jo dette går veldig sent siden det blir bare opp og ned på samme grammene, aldri mer ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, åh, herregud, fortsatt syk, gitt.. Legevakta og greier i natt.. stusselig med 1 poeng..

 

Men altså, helt seriøst.. Hva i all verden gjør jeg, hvis jeg spiser og registrerer 300 gram pasta når jeg er syk og bare kaster det opp en halvtime etterpå? Lar det stå, fjerner det, hva?

Er det egentlig noe fasitsvar på det? =p

 

Men æsj, jeg vil bli frisk, trodde jeg var frisk, men å nei da.. Nå blir det å tvinge i seg mat, være kvalm og slapp og sliten, sove i tre timer også dra på jobb i 10 timer, jippiiihehhnei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, god bedring Katza :D Jeg gikk også opp 1 kg i helga. Myyyye kaker...vel nå er det på'n igjen med trening. Fotball igår og aerobic/styrke idag. Deilig å komme i gjenge med veiing igjen. Bra med nedgang ia23 :)

 

Jeg spiser 1500 kcal (1400-1600) når jeg trener 4-5 dager i uka.

 

2 tynne skiver brød=60 g til frokost og lunch med helst magert pålegg, iallefall på en av skivene. Masse tomater/paprika agurk o.l. ellers får jeg ikke til nok grønt i løpet av dagen. Sunt pålegg er skinke, mager leverpostei, magerost o.l. tynt lag=20 gr på hver skive. Mer kcal rikt pålegg som makrell i tomat, ost o.l. tar jeg enda mindre av på hver skive(15gr) vann til alle måltider.

 

mellom måltidene:

200 kcal frukt = 2-3 frukt

200 kcal melk = 2 dobbel 0 % yoghurt og 1 glass skummet melk

 

Middag 4-500 kcal = 100 gr kjøtt 150gr potet/100gr pasta + masse grønt ikke saus som regel.

 

kvelds: gulrøtter + en skive magert pålegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweettooth86

Tusen takk for tips!

 

Må nok gå til innkjøp av en matvekt så jeg får korrekte tall :-P Og bli litt flinkere til å spise oftere. Sliter bare med at dagene mine forløper seg så forskjellig, så vanskelig å spise til samme tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer katza!! utrulig imponerende! då veier det opp for forrige uke;) hos meg ble det opp 1 kilo, håper det er grunnet den tiden av måneden, føler meg så oppblåst. men det ble ikke akkurat så veldig mye trening sist uke, og mye usunt, så det kan være flere grunner.. føler det er ingenting som fungerer lenger.. går jo bare opp og ned på det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk=)

 

Tiden av måneden har myyye å si, når jeg ikke ligger i kcalunderskudd kan jeg legge på meg opp til 3 kg den uka, som forsvinner til uka etterpå. Du skal ikke stresse med det, synes jeg=)

 

Men det som er kult med det er at du kan være ekstra superduper-flink denne uka, så får du en skikkelig bonus på vekta neste uke.

 

Tenk om du egentlig har gått ned 500 gram denne uka, også går du ned en kilo neste uke, så vil du faktsik miste 2 kilo på en uke, det er morro:p

Spis mye grønnsaker og frukt, spis hver tredje time, få i deg tran og vitaminer, drikk massevis med vann og spis kylling, fet fisk og nøtter og ikke rør alkohol i en uke. Og sørg for å veie og registrere alt nøyaktig, så skal jeg love deg at du ser resultater:)

Regn ut hvor mye du ligger i minus hver dag, og ligg på 500-1000 i minus hver dag, så løsner det nok=)

 

Jeg oppdaget en gang for lenge siden at jeg faktisk lå i pluss nesten hver eneste dag fordi jeg trodde jeg fulgte GR riktig.. Tok feil gitt, så jeg regner ut hver dag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening på morgenen idag, så jeg kan slappe av i hele ettermiddag og kveld. Så nyyyydelig. Skulle ønske jeg hadde sjangs til å trene om morgenen hver dag. Ikke mange folk i hus idag. Lurer på hva jeg skal ha til middag som er lettvint og sunt? forslag mottas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 gram er ned da=) Gralla^^

 

Lettvint, sunn middag.. Bakte poteter, wok, fiskegrateng.. grønnsaksuppe? Ganske godt, kjempesunt, veldig enkelt. Tar tid da, men du trenger ikke passe på:)

 

Du burde kjøpe noen frosne røsti-poteter i sverige, de er knall-gode og passer til ALT. Frosne grønnsaker, stekt med en form for kjøtt og sopp, røstipoteter, salat og lett bernaise-saus til.. Konge, kan spise en stappfull middagstallerken for 450 kcal. =)

 

 

Ah, i dag har jeg tatt frem sykkelen min! =D Syklet 3 timer og 30 minutter, 32 km..

Phew, sliten nå gitt, men har 4,4 poeng. Spiller litt Assassins creed mens jeg tar en ekstra runde med rokkeringen, så får jeg tatt igjen for de usle 0,4 i går..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for oppmuntring og gode råd Katza;)

 

gratulerer luciano! du nærmer deg jo slutten så 200 gram ned er jo kjempe bra!

 

i dag fikk jeg også endelig kommet meg på trening på morgenen, jeg liker det veldig godt! syns også det er så herlig å kunne slappe av med god samvittighet om kvelden! så da ble det 4,2 trimpoeng i dag og i morgen skal jeg på spinning intervall time:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...