Gå til innhold

bikinislankingen før sommeren mislyktes....


Anbefalte innlegg

jeg tror jeg og ville vært litt misunnelig på dem som fikk spise lørdagsgodt ja!

 

jeg spiser aldri så mye som 1400 kcal, men jeg er (heldigvis) ikke sulten heller ;)

 

ha en fortsatt fin søndag og lykke til med veiingen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 263
  • Created
  • Siste svar

så flink du er! tenk at du klare å gå ned så mye tross bursdag og lite trening!;) i dag blei det laks og poteter på meg=) liker laks så godt=) dessverre ble det ikke like mye trening på meg i helgen som jeg hadde håpet på, men tenkte det kanskje ikke var så lurt å begynne med heftig trening rett etter noen slappe dager på grunn av litt sykdom. ble i alle fall trening i går, og en tur på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var heldig og ble overrasket med kake på jobb idag for å feire bursdagen min. Greit at jeg slanker meg, men uhøflig er jeg ikke. Selvfølgelig måtte jeg ta et liite stykke, og det var kjempegodt. Kuttet litt ned her og der ellers, og endte opp på 1500 kcal som jeg jo skal ;) Restene tok jeg med hjem, og måtte tvinge meg selv til å legge den i fryseren for å ha på lur til noen kommer på besøk :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg håpte på å komme ned 8 kg, men skal ikke grine(trur jeg) hvis jeg bare klarer 6 kg.. ja, jeg har veiedag fredager.

 

off, ja jeg klarer heller ikke la vær å spise litt når jeg er på besøk for syns det er uhøflig. men det er litt dumt, for jeg gruer meg nesten litt til å gå på besøk til folk då.. ble invitert i kveld til ei venninne, og da sa hun at det kanskje ble vaffler:/ men skal i alle fall trene før det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det er "sunne" vafler ala grete roede da? Hvis ikke får du ta et lite hjerte og spise sent, he,he...

 

Mye trim idag, og fisk til middag, herlig. Blir liksom ikke så stappmett i magen. Veide meg idag morges, men oops, da hadde vekta gått litt opp fra dagen før. Får vente noen dager tror jeg med å veie meg igjen ;) Imorgen har jeg fri, men masse å lese gjennom i tillegg til en oppgave som skal skrives. Regn er det også meldt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempebra med 3,4 tp luciano!

 

hvordan gikk det med vaflene ia23?

 

jeg fikk servert vafler på mandag hos en venninne. spiste bare ett hjerte, men det var ikke lett å skulle takke nei :)

 

jeg spiser for lite nå. tror kanskje det er fordi jeg blir lei når jeg går så lite ned... men det er jo ikke bra å spise for lite heller!! ligger på 800-900 kcal pr dag. nå er det skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er (utrolig nok) ikke sulten nei. jeg er sulten når jeg skal spise, men ikke ellers. :)

 

jeg spiser 4- 5 ganger for dagen: kl 8, kl 11.30/12, kl 14, kl 17 og kanskje frukt eller knekkebrød i 21tiden...

 

sprekker ikke heller, men går heller ikke ned. kroppen min tror vel hungersnøden er kommet til vestlandet. dumme kropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er iallefall heldig som ikke er sulten eller har sug etter no. Jeg spiser frokost 7.15, yoghurt 9.30, frukt 11.00, lunch 11.30, yoghurt + frukt 13.30, knekkebrød, 15.00, middag 17.00, frukt 19.00 + kveldsmat etter trening når det måtte være på kvelden(110 kcal) Dette blir mellom 1400-1600 kcal avhengig av om jeg trener mye eller lite. Enda har jeg sult/sug etter mer noen dager..... Idag så jeg 7 tallet(57,8) men tør ikke håpe på noe enda, igår hadde jeg jo gått opp, he,he.... Er vel avhengig av om jeg har spist sen middag en kveld og ikke fått gått på do o.l.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg var 60,2 for et par dager siden, men i dag var jeg tilbake på 60,8... i morgen er det veiedag så da blir det jo interessant å se hva vekten viser :) men jeg nærmer meg stadig 60 slik at jeg kan gå med den nye genseren!

 

jeg klarer ikke å bestemme meg for middag i dag. mulig det blir wok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemt helt å legge ut den knekkebrødoppskriften, her kommer den:

3 dl sammalt rug grov

3,5 dl havregryn,lettkokte

1 dl kruskakli

1 dl sesamfrø

1 dl linfrø

2 dl solsikkefrø

1 ts salt

7 dl vann

Bland alt sammen til en røre. Dekk to stekeplater med bakepapir. Smør blandingen utover hele plata. Lag ruter med slikkepotten. stek 40 min 185 gr varmluft. Slipp ut damp innimellom. Del opp knekkebrødene og legg på rist i ovnen på 100gr i 45-60 min til de er sprø. Avkjøl og legg i tett boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag lager jeg focacciabrød etter gr oppskrift, gleder meg til det er ferdig, men hva skal jeg servere det til?Tenkte på middag til suppe,men guttungen liker ikke så godt suppe, kanskje jeg må bruke det som brød bare til kvelds? Kunne jo puttet inni litt salat og kyllingkjøtt og kalt det middag kanskje, hmm... Noen som har ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

focacciaen ble kjempegod. Skjærte meg to store firkanter, delte dem på langs og fyllte med masse isbergsalat, kokt skinke og mager gulost. I underkant av 400 kcal. Tenkte jeg skulle stekt kyllingfileter og hatt inni, men så ble det så med hjemkomsten av de andre her, så vi måtte spise litt hver for oss i dag.... God og mett er jeg iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei dessverre så var det ikke grete roede vafler, det var toro.. du er god som klarer bare å ta et hjerte Chenok;) jeg får bli litt bedre på å bare ta litt. jeg tok en plate..:) men jeg skal trene litt mer i morgen for å brenne de kaloriene opp igjen:P

 

så flink du er Luciano! takk for oppskriften på knekkebrød;) mm focaccien hørtes god ut, kanskje jeg skal prøve det en dag..:)

 

det er nok lurest å spise litt mer Chenok selv om jeg kjenner igjen følelsen. etter jeg ble flink å registrere maten sist uke, så ser jeg jo at jeg har ligget litt under 1300 før. og jeg gikk jo ned 1,4 kg. trur kroppen holdt seg på sparebluss.. nå prøver jeg meg på luciano sitt tips å spise 1300 når jeg ikke trener, 1400 når trener ala gåtur og 1500 når jeg har en dag der jeg trener på treningssenteret. ønske deg i alle fall mye lykke til i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar meg nesten aldri tid til det, men det er jo ekstra deilig å være inne og bake nå i høstmørket!

 

focaccia er godt! men jeg har aldri forsøkt GR sin oppskrift :)

 

jeg liker den godt som den er eller med ruccola og litt ost inni. min kjære har i tillegg spekeskinke om jeg ikke husker helt feil? han erforresten heller ikke noen stor fan av suppe... han hevder hardnakket at "suppe er ikke middag" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å bake, spesielt gjærdeig. Det er bare det at jeg elsker å spise det jeg baker også, og har aldri klart å nøyd meg med litt. Dessuten baker jeg alltid for mye, og da spiser jeg i flere dager. Nydelig med sjokoladekake rett etter jobb, rett etter trening, når suget er som verst på kvelden, ja egentlig hele tiden. Må jo egentlig ha hatt en stor forbrenning når jeg tenker på alt jeg vanligvis puttet i munnen, men da spiste jeg ikke alt det fornuftige ved siden av da. Det virker som om vekten min stabiliserer seg på et punkt liksom, og i de siste åra har det vært på 62. Tidligere var det 57-58. Før barn var det 53. Skal derfor prøve å komme ned på 53, og få vekten til å stabilisere seg opp mot 55, ikke mer iallefall. Men regner med at siden jeg er over 40 så er stoffskiftet og forbrenningen endret, er vel også derfor jeg har gått opp mot 63-64 tross trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble focaccia på meg idag også, de andre spiste på jobb og hos venner, så da koste jeg meg med litt rester. Ikveld er det aerobic igjen, skal bare ordne litt i hagen først i det flotte høstværet her. Stormen har stilnet og solen skinner, og jeg har tatt høstferie nesten 14 dager, Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det ble i alle fall nedover denne uken også selv om skulle ønsket det ble mer enn 0,3 kg. Men jeg trente jo ikke like mye pga sjukdom og jeg skeiet litt ut mer denne uken. Skal vekk i familieselskap i helgen så då blir det også en utfordring for neste ukes veiedag.. ha en god helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er farlig godt med ting som er nybakt enten det er brød, boller eller kaker! og jeg er nok akkurat som deg, luciano, har problemer med å nøye meg med bare litt :) og spiser litt her og litt der helt til det er tomt... :)

 

jeg kan tenke meg det blir deilig med ferie nå ja. :) jeg har nesten to uker igjen av ferien min i år, men det passer visst aldri særlig bra at jeg tar fri! jeg hadde satt meg opp på 3 uker sammenhengende i sommer, men den ene uken fikk jeg ikke ta fordi det skulle skje så mye viktig på jobb den uken - det skjedde ikke en TING! utrolig frustrerende.

 

0,3 er bedre enn ingenting ia23. hvis du har perioder hvor du ikke rekker/ orker å trene så får du bare forsøke å knipe inn på utskeielsene. og når du vet det kommer til å bli mange utskeielser så får du bevege deg desto mer. jeg har gått ned en del mindre de siste ukene selv: 400 gr pr uke ca - til tross for rundt 25 TP og uten utskeielser...

vi får bite tennene sammen - lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe hagearbeid allikevel på meg igår, jeg satte igang med å male den ene stua. Skal prøve å rekke den ferdig nå i helga før vi drar til Hellas.

 

Trøst deg med at du iallefall strammer opp kroppen med all den trimmen Chenok, regner med at du raser ned etter hvert så flink som du er :)

 

Ha en fin helg ia23, enig med chenok, enten mer trim eller mindre utskeielser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...