Gå til innhold

En reise på 1000 mil, må starte med ett enkelt skritt.


Gjest Lykke82

Anbefalte innlegg

Vil bare si gratulere til alle som har har fått flotte resultater i dag! Dere er kjempeflinke alle sammen!!

 

Har veiedag i morgen, har snikveid litt og blir nok bare rundt et halvt kilo ned på meg denne uken, får se hva vekten sier endelig imorgen tidlig! Men forventer mensen sånn ca imorgen så da får man si seg fornøyd :)

 

ha en strålende sunn uke søte, snille dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 698
  • Created
  • Siste svar

Har fått oss slik fancy canal digital dekoder som kan ta opp program. Har programert til den store gullmedaljen og tar opp hele serier i stor stil. En av disse er siste sesongen av slankekrigen som går i reprise på tvnorge, sett 3 episoder hittill. Fasinerende at det overhodet er mulig å gå ned 13 kilo på en uke. Det er nok ikke helt helsebringende det opplegget der. Men en av episodene (dere har sikkert sett det) viser legen hva overvekten gjør med kroppen deres. En av damene som veide ca det samme som meg fikk se et bilde av hjertet sitt, og det var innekapslet av fett!!! Og utenpå lungene var det også tjukt med fett. Mesteparten av fettet sitter rett og slett inni kroppen og innekapsler organene. Fy søren så ekkelt. Tenk hvordan jeg ser ut inni.

 

Har jo sett det på Oprah og diverse dokumentarer også, men tror jeg bare har valgt å "overhøre" det litt.

 

Nok en dag uten mat som ødelegger helsa, hurra :( Selv om man ikke går så mye ned hver uke får man bare tenke på at eventuelle blodprøver nok hadde vist forandring - til det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I like måte Tonesen :( Ble gravid sist gang og kom aldri i gang igjen etter fødsel/amming. Men nå hadde jeg endelig sluppet opp for unnskyldninger for å utsette det enda lenger :) Vi får heie på hverandre utover høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!! Ikke deppet overhode over at det ikke ble fullt et kilo. Jeg kan tross alt ikke trene og det blir mye stillesitting pga benet mitt, så med det tatt i betraktning synes jeg det er supert :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme. Operasjonen gikk som en drøm. Blir immobil de neste 14 dagene men så blir det bra!

 

Matmessig har det gått bortimot perfekt. Av alle ting har det blitt 3 måltider med fisk. Eneste skåret i gleden var at jeg måtte spise et pizzastykke sent i går kveld pga at jeg skulle faste i dag og måtte ha noe annet en fruktsalat, og da var det enten pølse eller pizza med grov bunn, og da ble det sistnevnte. tror ikke det blir noe problem, ikke var det godt heller. Spist masse fruktsalat og drukket masse vann, så det gikk som en drøm.

 

Hjemme i trygge omgivelser og vekten min så kan veie maten igjen, hurra. Men tror ikke den sykehusmaten svømte over med kalorier akkurat :(

 

Håper dere har hatt 2 sunne dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for snille hilsner på tråden min ;)

 

Er sliten og har vondt i dag. klarer bare å varme opp litt og litt av middagen fra igår kveld, spaghetti og Karbonadedeig. Orker ikke måle, men spiser små porsjoner. Ville bare innom en tur og ønske alle en sunn og aktiv helg. Da bærer det tilbake til senga og smertestillende og mer døsing, sukk gleder meg til jeg er bra igjen :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, jeg har fått stjerner på tråden min!! Så glad jeg ble nå ;)

 

Formen er fremdeles rimelig på bunn, men kommer seg litt dag for dag.

Orker ikke veie maten, men skal prøve å gjøre det fra imorgen av igjen.

 

Spiser små måltider, men altfor altfor sjelden så spørs om ikke forbrenningen har bremset en del opp. Men men ingen utskeielser unntagen i går, og det var planlagt. Mine foreldre var her på besøk i helgen for å hjelpe til med turboprinsen :)

 

Da spiste jeg et lite kakestykke, en rute med melkesjokolade og 12 biter smash. Synes det var greit i og med at jeg hadde bestemt meg på forhånd.

 

Fremskrittet kan deles inn i 2

1) Jeg stoppet før jeg hadde spist hele posen med smash, hele kaken og hele melkesjokoladen (det hadde gått ned på høykant før)

2) Til tross for at jeg spiste snop tenker jeg ikke at alt er bortkastet og nå kan jeg like godt bare spise.....etc etc.

 

Hurra!! Regner ikke med at vekten viser særlig nedgang men har klart meg i den virkelige verden uten særlig muligheter for planlegging og klart meg veldig bra. Dermed får den psykologiske fremgangen stå frem som den viktigste denne uken. Så får jeg ta fatt på en enda bedre matuke neste uke :) Like motivert. Ser så godt på ansiktet at jeg har gått ned, tror alle 2,8 kiloene er tatt rett fra hals og ansikt :D

 

Nå bærer det i seng. Ha en god natt alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld! Ny uke, nye muligheter!

 

Har begynt på igjen å veie maten i dag og det funker fint. Veldig spent på veiingen i morgen tidlig!

 

Gleder meg til å begynne å trene, men er langt opp og frem enda. Går fremover for hver dag, men orker nesten ingenting. Men så lenge jeg har kontroll på kaloriinntaket skal det gå greit!

 

gratulerer med strålende vektnedgang til dere alle ;) Tenk visst vi bare fortsetter slik når vi målet vårt!

 

PS oppdaget i dag 72% Cloetta chocolate. Mindre sukker, færre karbohydrater, like mange kalorier (2 kcal i forskjell) og flere proteiner enn i Options. Litt dyrere, men sunnere. Vet ikke om dere allerede visste om dette, var nytt for meg, men dette var hvertfall dagens tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1 kilo!! Hurra!! Til tross for litt (planlagt) snop, flere dager uten veiing og null aktivitet. Kroppen forbrenner nok en del kalorier når den prøver å reparere seg selv. Knallfornøyd ;) Om 1,3 kilo ser jeg 119-tallet og da blir det å ta fatt på det første 10er-målet. Målet er å klare det og litt til før nyttår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...