Gå til innhold

En reise på 1000 mil, må starte med ett enkelt skritt.


Gjest Lykke82

Anbefalte innlegg

Det må være kjempedeilig at klærne begynner å slenge! Jeg ser frem til det - skjønner at jeg må planlegge godt for å komme dit. Idag har jeg vært inne og lagt inn det jeg har tenkt til å spise og drikke i matlisten på forhånd, da vet jeg hva jeg kan spise. Som regel gjør jeg dette litt på forhånd, og noe på etterhånd. Idag blir det blant annet litt rødvin, gleder meg til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 698
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk for kjempehyggelige tilbakemeldinger!

 

Har nå bakt sjokoladekake. Den beste sjokoladekaken i hele verden. Den er "våt" og saftig og fantastisk!!! Snakk om prøvelse. Jeg kom ganske nært å bare begynne å stappe ukontrollert inn i munnen det skal jeg fortelle dere. Dette var grusomt. Har beholdt de største bitene til mannen i huset, han elsker den kaken.

 

Poenget er at dette er en note to self; klarer du å stå imot den kaken, alene på kjøkkenet etter denne perioden kan man klare seg gjennom alt.

 

 

Er det ikke grusomt å kjenne at kroppen fysisk skriker etter å spise noe? Liker ikke det i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Herlig å høre at du har det så mye bedre nå. Det fortjener du :):)

 

Så flink du er som holdt deg unna sjokokaken, virkelig. Alt er en større risiko når en er alene. Jeg kunne aldri sprukket nå, om noen så på. Men alene, er jeg jammen ikke trygg!!!!!!!!! Det skjer jo så innmari fort også!!!

Og den kaken høres veeeldig god ut........

 

Tidligere i år skjedde det at jeg spiste opp pølsene, mens jeg holdt på å lage middag. Straffen ble en "vegetar" rett, sinnsykt kjipt.

 

Det virker som om alle slanke har en sånn innebygd "2 regel" Jeg har studert slanke folk de siste månedene.....og de tar som oftest 2 av det de spiser!!!

(Jeg spiste gjerne 6 kjøttkaker tidligere, det normale er 2)

 

Jeg skammer meg når jeg hører om sjokoladekaker. Oppskriften vi bruker er himmelsk god. Når jeg bakte den tidligere, var jeg så kjip at jeg ville ha hele alene....håpet det ikke kom folk innom, så det ble mer til meg!!!!

Skjønner nå hvor sykt det er. Vil ikke være en grisk og grådig dame lenger.

 

Ha en flott helg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Glemte en ting: Nå må du IKKE smake på den kaken!!!!!

Gjør du det, våkner du sur og føler deg helt mislykket i morgen :)

Når du ikke "prøvesmaker" våkner du med en herlig følelse. Følelse av selvkontroll og respekt.

Vi vokser litt for hver gang vi klarer å mestre sånne situasjoner!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello! Ingen prøvesmaking har foregått. Sønnen og mannen har derimot prøvesmakt. Begge sto og gynget fra side til side og sa nammmmnammåååhnammmaah. Jaja får stole på at den er spisende :)

 

Vært på full fart i hele dag og blitt generelt veldig dårlig med spising. Prøve å spise litt nå, blir fårikål senere ikveld. Gleder meg noe enormt. Beste jeg vet!

 

Ellers var jeg å kjøpte 1 kilo prinsepler og 1 kilo plommer på Fisketorget og herremin så godt det var. spise et par til i kveld. Anyways, solen stråler fra blå himmel og det er herrrrligt :) Ønsker alle en strålende dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften :)

 

Da var bursdagsselsakpet ferdig for denne gang! Var veldig koselig. Turboprinsen koste seg med sjokoladekake. Han får veldig sjelden sukker eller godteri så han benyttet seg stort! Hyggelig det. Når blir det ikke noe snop på han før til jul. Når de er så små vet de ikke om noe annet, og målet er å holde ham uvitende så lenge som mulig :) Ingenting som heter lørsdagsgodt her nei, og ikke skal det bli det på lenge heller!

 

Spiste mine 2 små kakestykker som jeg hadde gledet meg til. Var godt til å begynne med, men ble bare kvalm, og både jeg og mannen (som heller ikke har spist noe sukker disse 5 ukene) ble bare kjempedårlige i magen, og sprang på toalettet om hverandre. Var ingen andre som reagerte. Så dette frister ikke til gjentakelse for noen av oss. Blæh. Kjennes ut som jeg har en klump i magen enda. Skal spise fiskesuppe med ekstra tilsatte reker i til sen middag/kvelds nå. Det skal bli godt!

 

Konklusjon; sprakk ikke, holdt meg til den planlagte mengden kake, og er på god vei i sukkeravvenningen. Visst jeg er ekstra fysen smaker det myyye bedre med en alpenbar med nøtter, frukt og sjokolade med 120 kcal enn "verdens beste sjokoladekake". Hvem hadde trodd det?

 

Fortsetter på sunn livsstil måltidet etter utskeielse, det har aldri aldri skjedd før! Før har tanken vært at nå kan jeg likegodt spise usunt resten av kvelden/helgen/uken/måneden osv.

Men nå funker det mye bedre.

 

Ekstremt spent på veiingen i morgen etter kakespisingen i dag! Vet at jeg ikke har gått ned allverden, men skal være superfornøyd med 0,5 kg. Time will tell!

 

Håper dere har hatt en sunn og aktiv dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og måtte bare legge den inn her slik at jeg finner den igjen!

 

Kesamlapper

 

3 dl (1 beger) Kesam

2 egg

5 ss hvetemel (kan erstatte noe av dette med grovt mel)

3 ss sukker

2 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker (kan byttes ut med en dråpe vaniljeessens)

1 dl rosiner (kan sløyfes)

 

Ha Kesam i en bolle. Rør inn eggene, deretter melet sammen med sukker, bakepulver og vaniljesukker. Tilsett sitronskall og rosiner. Bruk teflonpanne så slipper du å smøre med fett. Legg 1 ss røre i pannen og stek en lapp av gangen på begge sider. Ha passe varm panne slik at lappene blir gjennomstekte før de skal snus. Lapper smaker godt med bær eller syltetøy til, friske eller frosne.

 

Kalorier med Kesam 8% = 60 kcal pr lapp (Kaloriene gjelder uten de foreslåtte endringene)

Kalorier med Kesam 1% = 37 kcal pr lapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke de helt store tallene, - 0,4 kg. Men det betyr likevel at jeg kan slippe jubelen løs for jeg gikk ikke opp noen av de 2 kiloene jeg gikk ned forrige uke!!!!! Jeg er under 120, ser faktisk 118,8 på vekten. Hurra! Håper jeg klarer å få en kilo neste uke siden tallet ikke var så høyt denne gangen. 9 kilo til andre delmål, og de skal av før nyttår!

 

Håper alle dere søte snille får kjempetall på vekten denne uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med nedgang, det er en seier.

 

Det sier jeg også til meg selv, er ikke fornøyd med "bare" -0,5 i uka i snitt, men kanskje det er farten som passer kroppen min. Jeg forsaker jo ingenting, er bevisst på matinntak og trener jevnt, håper det er løsningen for meg. Men, blir jo veldig misunnelig på dere som raser ned mange kilo hver uke.

 

Uansett synes jeg vi skal se all nedgang som en bragd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige kommentarer :)

 

Jeg er fornøyd med all nedgang, og hvertfall når jeg ikke trener! Dette beviser bare det min kjære fastlege sier om at maten må komme først, treningen i andre rekke. Man kan gå ned i vekt bare ved å kontrollere maten. Ergo er det veldig viktig å ikke miste motet når man er skadet o.l. og ikke har mulighet til å trene! Men det skal være sagt at jeg følger det kakediagrammet med fordeling av fett/karb/protein hver eneste dag, og prøver alltid å få litt mer proteiner enn anbefalt og litt mindre fett en anbefalt. KLarer ikke dette hver eneste dag, men de dagene jeg ikke klarer det ligger jeg helt perfekt på diagrammet etter hva som er anbefalt fordeling fra kostholdsekspertene. Bortsett fra 2 planlagte dager hvor jeg har spist litt kake har jeg ikke spist noe sjokolade eller junk i det hele tatt.

 

Det jeg har vært litt dårlig på er at jeg har hatt et par dager jeg har lagt for lavt kalorimessig denne uken. Det må jeg bli flinkere på!

 

Når det er sagt gleder jeg meg veldig til å få trent, trenger det overskuddet det gir, merker jeg er helt på bunn nå energimessig. Og energien kommer som kjent ikke å banker på døren din en dag. Energi må skapes!

 

 

Håper dere får en fin dag alle mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energi må skapes! Den skal jeg ta med meg videre! Jeg føler meg ofte så sliten. Jeg har et litt hektisk liv med skole, jobb og trening og føler av og til at jeg blir helt tappet. Men energien må skapes og den må skapes av meg! :)

 

Høres ut som en fantastisk barnehage! Sånn barnehage vil jeg ha til mine barn når de en gang får komme til verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som sitter å ser på det nye programmet til Jillian fra slankekrigen på FEM? Dama er jo helt sprø! Tror ikke det er mange sersjanter i militæret som hadde gjort en bedre jobb nei. Tenk om vi alle hadde en Jillian som kom hjem til oss hver morgen og pisket oss opp et fjell eller 3 før jobb og skole. Det hadde vært noe det!

 

Ønsker meg en personlig trener i julegave. Bare så syns at det koster 8000 for 20 timer eller noe slikt. Er jo verdt det for helsa si skyld, men hvem har så mange penger til overs da? Får nøye meg med en pulsklokke jeg har ønsket meg med kjærstn <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så lei av å føle meg som om en dampveivals har kjørt - OG rygget over meg 5 ganger. Skal prøve å gå til skolen i dag. litt over 6 kilometer. Får se om jeg føler meg bedre imorgen da. Må gjøre noe, føler meg helt drept etter disse ukene med operasjon of influensa. Har ikke tålmodighet til å ligge her og slenge. Har kilo som skal bort og kondis som skal opparbeides.

 

Ellers har jeg spist en stor frokost. Prøve å følge opp med en stor lunsj og suppe til middag og se hvordan det går. Har vært for flink til å spise litt små måltider på dagtid og en "stor middag" og en "stor kvelds". Omvendt av hva som er anbefalt.

 

Ellers har jeg et musiiktips til dere som liker litt rolig musikk al a singer/songwriter-stilen. Hello Saferide! Et svensk band jeg nettopp har oppdaget, de har så fine sanger, elsker!! Liker spesielt sangen Loneliness is not better when you are alone. Nydelig. Elsker slik musikk.

 

Nei da får jeg krøke meg ut å kle på meg og tvinge meg ut på vandring mot Bergen sentrum og Dragefjellet.

 

ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at gåturen din gikk bra!

Synes du er veldig flink som prøver å være så aktiv som du kan med de forutsetningene du har hatt. Kan tenke meg det blir godt å komme i gang med litt aktivitet etterhvert. Det gir energi og man føler seg litt lettere til sinns og i kroppen etter en god økt ;)

 

Og skal sjekke ut Hello Saferide :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helå! droppet å gå til skolen i dag. Gikk heller hjem fra skolen! Forskjellen er at til skolen er det kun nedoverbakke og ja, da er det nødvendigvis kun oppoverbakke hjem igjen! litt over 6 kilometer med motbakke er resultatet 670 kcal og 3,7 trimpoeng. Presset meg skikkelig så svetten rant og hjertet pumpet. når jeg kom på toppen av siste bakken ovenfor huset gispet jeg etter pusten.

 

Så blir det spennende å se om dette hjelper på formen imorgen eller om jeg blir liggende flat. Time will show. Nå må jeg dusje og lage suppe til gutta.

 

endelig en svett hilsen fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke piken som virkelig tar seg ut! Er litt greiere å gå hjem, ja, og kunne dusje når man er tilbake. Og det føles bedre å ha forsert oppoverbakkene også. Og blir du støl? Ja, da vet du ihvertfall at du har jobbet for det og kjenner at du lever!!!! ;)

 

Ellers har jeg et musiiktips til dere som liker litt rolig musikk al a singer/songwriter-stilen. Hello Saferide! Et svensk band jeg nettopp har oppdaget' date=' de har så fine sanger, elsker!! Liker spesielt sangen Loneliness is not better when you are alone. Nydelig. Elsker slik musikk.[/quote'] Huff. Veldig bra sang, men merker at med min sinnstilstand om dagene har jeg ikke godt av å høre på sånt... *sufser litt*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man når man har 1000 kalorier igjen å spise etter man har spist middag da??

 

Suppe er egentlig ikke noe lurt i det hele tatt. Er jo null kalorier i det man! Hadde oppi et kokt egg minus gulen i egget og en hjemmelaget grete roede brytebrødskive. Ble ca ingen kalorier. Spiste en stor frokost, men lunsjen ble ikke så stor som jeg håpet på. Spiste fiskegryte til lunsj, men den var jo på under 150 kcal, spist 2 alpenbars i løpet av dagen, men de er jo bare på knappe 100 kcal, og har fremdeles fremdeles 1000 kcal igjen, og jeg vil ikke stappe i meg masse fett for å fylle opp heller. Tatt opp reker til kvelds men de er ikke akkurat veldig kaloririke de heller, planlegger å spise 5 gram majones på rekene.

 

Egentlig en sprø problemstilling. kan jo spise en pizza men der er det fett, fett fett og er så nøye på å holde fettnivået nede og kun spise plantefett og fett fra fisk og nøtter.

 

Hjertesukk fra meg. Noen som har noen gode ideer de neste timene? skal spise litt nøtter sammen med ananas og vaniljekesam, men utover det er jeg blank på hva som er sunt, ikke for mye fett, mye proteiner og mye kalorier. Finnes dette egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Mitt tips er å spise noen grove kjeks med ost eller mager Prim på. Smaker nydelig til en kopp te.

 

470 kcal/ 2,7 g fett = Sætre DIGESTIVE kjeks

420 kcal/ 1,3 g fett = Sætre KORNMO fullkornkjeks

 

Finnes mange andre grove kjeks med lavere kcal innhold!!

 

Det der er jo et luksusproblem!! Hehe ;)

Lykke til......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...