Gå til innhold

En reise på 1000 mil, må starte med ett enkelt skritt.


Gjest Lykke82

Anbefalte innlegg

Er veldig enig i det med norsk reality - er liksom et eller annet med at det å se amerikanere/engelskmenn e.l. drite seg ut er helt greit, mens nordmenn er bare pinlig. Så det blir ikke mye Bartenderskolen, norske Ungkaren osv på denne frøknen!

 

Jeg har også prøvd meg på 30 day shred, men det passet ikke for meg. Mine betente armer likte ikke det i det hele tatt, så må finne på noe annet. Foreløpig blir det turgåing. Men er enig i at på Play.com har de masse greier og det til en billig penge. Genial butikk, har kjøpt mye der.

 

Lykke til med eksamen! Er det lov å spørre hva du har eksamen i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 698
  • Created
  • Siste svar

Krusemynte; Hm sliter selv med betennelse i skuldre så kanskje shredden ikke blir helt optimalt for meg heller da. Får prøve å se hva som skjer :)

 

Hjemmeeksamen i Kontraktsrett II. Studerer jus! Og ja, jeg vet vi har et grusomt rykte på oss i Bergen, men jeg er ikke en typisk jusstudent altså, lover :D er ikke så begeistret for mange av de menneskene som går der, men det finnes heldigvis noen hyggelige mennsker også :)

 

Akkurat nå er det lite eksamensskriving og litt glamourtitting, det er så gale!

 

Kan jeg spørre hvor i Bergen du bor henne? Jeg bor på landås selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh, det hørtes tungt ut... Ikke rart du foretrekker Glamour og reality!!! *ler*

 

Er ikke umulig at 30 day shred funker for deg selv om det ikke funket for meg. Hadde en periode skikkelig senebetennelse i begge albuer/underarmer og en plagsom høyre skulder i tillegg, og da var det ikke mer enn en kald bris som skulle til før jeg hadde veldig au. Til og med jumping jacks var ubehagelig, så da gav jeg opp. Håper armene mine skal bli frisk igjen en eller annen gang, men så lenge jeg går til behandling er jeg forsiktig. Sydenvarmen hadde de imidlertid godt av - kanskje jeg må emigrere?

 

Jeg bor og jobber i Fyllingsdalen, men vokste opp på Nattland så er faktisk bedre kjent rundtom der og i Landåsområdet enn jeg er her ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål; spiser dere sen kveldsmat? Jeg har spist rimelig sen kveldsmat hver dag, men prøver å holde meg til trege karbohydrater og at måltidet skal bestå av en stor del proteiner. Ser jo at det anbefales å ikke spise så sent, men blir så sulten visst jeg ikke spiser en times tid før jeg legger meg. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Siste innspurt hjemmeeksamen, har til klokken 0900 i morgen tidlig så spørs om det ikke blir en laaang natt. Det pleier å bli det :D Den hersens forskjølelsen blir bare værre og værre. Hater å være tett i hodet når jeg må skrive oppgaver og slikt, klarer liksom ikke tenke skikkelig.

 

((førvekt - nåvekt) x 100 ) / førvekt = prosent nedgang

 

Måtte bare legge inn formelen her slik at jeg finner den igjen. Litt artig å følge med prosentvis nedgang også synes jeg :)

 

Ellers har jeg veid meg de tre siste morningene (fyyy) men er så fasinert over at jeg veier så mye mer på tirsdager enn mandager og onsdager (alle andre dager i uken egentlig) Er ikke det rart?

 

Har gått til innkjøp av 2 kilo scampi på tilbud som ligger i fryseboksen (med skall) noen som har gode oppskrifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, takk for formel! Har ikke tenkt på å regne på hvor mange prosent jeg har gått ned, men en rask utregning forteller meg at det er 11,54..... Kan være greit å følge med på det og, og ikke bare kiloene! :-)

 

Lykke til med siste innspurt. Håper helsen kommer seg snart også. Selv er jeg godt inni 3. uke med forkjølelse som begynte med en airconditionforkjølelse i syden og egentlig ikke var så ille. Men jaggu var den seig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
God morgen! Siste innspurt hjemmeeksamen' date=' har til klokken 0900 i morgen tidlig så spørs om det ikke blir en laaang natt. Det pleier å bli det :) Den hersens forskjølelsen blir bare værre og værre. Hater å være tett i hodet når jeg må skrive oppgaver og slikt, klarer liksom ikke tenke skikkelig.

 

((førvekt - nåvekt) x 100 ) / førvekt = prosent nedgang

 

Måtte bare legge inn formelen her slik at jeg finner den igjen. Litt artig å følge med prosentvis nedgang også synes jeg :)

 

Ellers har jeg veid meg de tre siste morningene (fyyy) men er så fasinert over at jeg veier så mye mer på tirsdager enn mandager og onsdager (alle andre dager i uken egentlig) Er ikke det rart?

 

Har gått til innkjøp av 2 kilo scampi på tilbud som ligger i fryseboksen (med skall) noen som har gode oppskrifter?[/quote']

Ønsker deg lykke til med siste innspurt på eksamen!! :)

 

Takk for at du deler den prosent formelen med oss. Nå skal jeg regne ut min %

 

Jeg elsker Scampi og bruker dem en del i wok. Namnam!!!!

Før jeg startet med ny livsstil, laget jeg mye Scampi-spyd. Hakket oppp chili, hvitløk og urter, blandet inn olje og sitron/lime saft. La Scampi til marinering i blandingen og stekte dem på spyd. Tror ikke vi kan gjøre det nå, blir vel litt mye olje?

 

(Ellers er min samboer meget motstander av Scampi, pga oppdrettsmetodene i Asia. Så jeg spiser det når han er bortreist, gidder ikke de diskusjonene.)

 

Lykke til, håper du har full kontroll!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Caroline, tenk deg "40%", det er f... meg mye det.

Tenk når du runder 50 %, da kaller vi deg kanskje "Caro Halvparten". Tenk deg ditt vekttap i vannbøtter, som du nå skulle bære med deg rund. Glem det, det blir for gali!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke så avansert i matte som deg, lykke82.

Jeg tok bare (100/førvekt) x antall kilo gått ned = prosent nedgang :D

Men resultatet blir det samme :)

 

Blir spennende å se nedgangen i prosent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ER mye!!!!:D Har prøvd å løfte 6 sekker ved' date=' helt umulig det. Løftet en venninne, jammen var det tungt...... Ikke rart jeg føler meg "lett på tå"[/quote']Er noe helt annet å løfte tilsvarende kilo enn å ha dem fordelt over hele kroppen. En "fatsuit" med så mange kilo man har tatt av ville nok vært en greiere måte å gjøre det på. Men at det er mye vekt er det overhodet ikke tvil om!!!

 

Kjempebra Caroline' date=' tenk deg "40%", det er f... meg mye det.

Tenk når du runder 50 %, da kaller vi deg kanskje "Caro Halvparten".[/quote']Synes Caroliten har en fin klang, jeg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært gjennom sykdom, operasjon og hjemmeeksamen. Jeg er helt målløs! Alle de utfordringene der er typiske perioder hvor jeg ikke orker å tenke på mat. Jeg blir imponert og inspirert når jeg ser at du klarer det!

 

Scampi er en favoritt hjemme hos oss. Lag en god wok eller mariner dem med hvitløk og chili og koriander og bland med couscous og masse grønnsaker. De er gode på grillen og i fiskesuppe. Lag pastasaus med melk eller tomater og ha i scampi. nam nam nam.

Men vær veldig forsiktig så du ikke overkoker/steker dem. Da blir de seige, det er ikke noe godt!

 

Lykke til med innspurt på hjemmeeksamen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige ord Tonesen :)

 

Hjemmeeksamen ble levert i 3 tiden i natt. Deilig å være ferdig, men er i rimelig dårlig form i dag. Hodepine, forkjølet og fryktelig sliten. Det høljer i Bergen by og jeg må ned i sentrum til min kjære fastlege <3 for å ta stingene. Og har forelesning klokken 12.

 

Og har så lyst på sjokolade at jeg holder på å gå på veggen! Men det er lov å ha lyst på sjokolade, men man må ikke spise for det om man har lyst på. Sier jeg til meg selv, og det hjelper egentlig.

 

Uansett, været matcher formen og humøret i dag dessverre :)

 

Har snikveid meg denne uken og ser ut til at antakelsen om at det var dehydrering o.l. som gjorde det store vekttapet på mandag var riktig. er 200 gram over vekten på mandag nå. Men men det vil bare si at det blir 1 kilo i snitt på de 2 ukene og at jeg er oofisielt inne i min neste 10-kilo.

 

I januar veide jeg faktisk 129,7 kilo, og dette er min høyeste måling. Dvs at jeg har gått ned litt over 10 kilo siden da :) Veldig glad for det. Men 125 er jo min offisielle starvekt her inne for det var ikke før for 4 uker siden jeg startet livstilsomleggingen.

 

Håper jeg kan begynne å bevege meg så smått neste uke, hurra!!

 

Håper dere har en fin dag og at været er bedre i resten av landet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har vært veldig flink, 10 kg totalt er jo masse!

 

Gleder meg til jeg kommer så langt..

 

Flott at du har levert oppgaven og at du har klart å holde deg i skinnet denne tiden! Belønningen er jo de -10 som du har oppnådd. :-)

 

Alt sitter i hodet - heter det, noen ganger har jeg lyst på f. eks. kakerest eller en ekstra brødskive eller en ekstra porsjon mat, og når jeg tenker på dette, er det akkurat som jeg allerede har spist det og jeg får dårlig samvittighet. Men, jeg kan jo snu tankegangen og ikke spise dette - stoppe i tanken jeg har i hodet, og vips så har jeg ikke spist det likevel.

 

Prøver å ha noe sunt for hånden, som gulrøtter eller kålrabi eller et gr-knekkebrød m/lettost. Tar dette i steden og da er mye gjort.

 

Tror virkelig mye av "problemet" sitter i hodet hos meg!

 

Ha en fortsatt god dag og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med levert eksamen! Jeg kjenner følelsen. Det føles så godt, samtidig blir det litt antiklimks for man har jobbet så intensivt den siste tiden.

 

Men sørg for å være litt god mot deg selv nå da. Eksamen er levert og stingene skal fjernes.

Du har jo fått helt fantastiske resultater hittil, det er lov å belønne seg selv for det!

 

Skal ta med meg videre den du skrev om at det faktisk er lov til å ha lyst på noe, bare man ikke spiser det. I grunnen veldig sant! :)

 

Ha en fin dag, Lykke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tonesen, takk for hyggelige ord. Ja den der med at det er lov å ha lyst på sjokolade synes jeg hjelper veldig! Blir på en måte helt rolig igjen når jeg tenker på det.

 

 

Har en bekjent som er veldig kroppsfokusert, hun er slank og sprek, men har ikke spist sjokolade på 4 år selv om hun drømmer om det hver eneste dag. Dette blir kanskje litt ekstremt andre veien, men de som er slanke og spreke har som regel viljestyrken til å la være å spise sjokolade o.l. til enhver tid. Faktum er jo at visst man spiser sunt over lang tid blir kroppen kjempesunn, helt uavhengig av cm og kilo som forsvinner. Men det innvendige blir sunt, sånn er det bare!

 

Har dere sett de som er veganere? Det er absolutt ikke noe for meg og jeg kunne aldri levd på grønnsaker, men de har en sånn glød i huden som er helt fantastisk. Det lyser sunnhet av hele de.

 

Min hud er grå og gusten og grusom, finnes ikke glød overhodet, men håper huden blir bedre etterhvert som det innvendige blir sunnere og bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag nye muligheter osv. :) Solen skinner! Livet blir med ett så mye enklere! Fikk tatt stingene i går og bevegeligheten er så mye bedre :) Gikk en del i går kveld også, riktignok på kjøpesenter (mått kjøpe klær til turboprinsen skal fotograferes på lørdag) men siste ukene har jeg nesten ikke beveget meg. Var deilig!!

 

På VG vektklubben er det en ernæringsfysiolog som sier at man kan ikke trå feil dersom man holder seg til regelen om 2. Visst man ikke vet helt næringsinnhold i mat (når man spiser hos andre o.l.) skal man holde seg til regelen om maks 2. 2 kjøttkaker, 2 pizzastykker, 2 små kakestykker, 2 brødskiver osv. Tror dette er veldig fornuftig. Det er jo ikke så veldig ofte (ikke for meg hvertfall) at jeg spiser borte og ikke har kontrollen, og da kan regelen om 2 være fornuftig tror jeg. Cluet er at skal man spise usunt skal man spse den mengden din tynne kjære veninne ville spist. dette vil ikke påvirke vekten noe særlig.

 

Merker mer og mer at smaksløkene våkner. Har en stor pose steinbitkaker i fryseren. Hver kake er 123 kcal og synes dette er godt å spise som mellommåltid eller som kvelds. Merker nå godt hvor salt de smaker, det syntes jeg ikke før!

 

Samme med rett i koppen suppene, de blir saltere og saltere gitt.

 

Ellers begynner det å vise at vekten er på vei ned. Hadde på meg dongeribuksen min i går, ikke hatt på meg på en stund, og den var en del større rundt livet nå ja. "Problemet" er at den er jo helt ny og i lårene og i rumpen har den nå begynt å "henge" det ser rimelig ulækkert ut, men det er jo dette som er belønningen!!

 

I tillegg sitter jakken plutselig løst over brystene. For noen uker siden ble de skviset når jeg hadde igjen knappen. Hurra :) Og jeg klarer igjen å ta rundt håndleddene mine.

 

Gla nyheter herifra med andre ord. det var på tide etter all sytingen jeg har bedrevet! Men jeg kom meg gjennom uten å spise noe usunt eller uplanlagt. Stolt av meg selv.

 

Føler jeg har litt å gå på angående fettinnholdet som Fru Fleksnes jo har vært så utrolig flink til. Noe som kan endre på det er lettrømmen. Men jeg tror jeg har funnet ut at det er noe jeg ikke vil være foruten. For meg er det helt fantstisk å få en teskje til middagen. Jeg har klart å gå ned snart 6 kilo med å spise små mengder rømme og samtidig holde meg innenfor det anbefalte inntaket av fett pr dag. Jeg tror rett og slett jeg ikke skal kutte ut rømme. Kanskje etterhvert, men er ikke klar for det enda. Poenget er vel at man må finne et opplegg man kan leve med over lang lang tid. Og for meg, akkurat nå, inneholder det lettrømme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med slaskete jeans og kåper som ikke strammer! At man føler seg totalt ulekker når man ufrivillig sægger får heller bare være - plutselig kan man kjøpe ny garderobe i størrelse normal og det er en god trøst!!!

 

Rømme, ja. Jeg og er veldig glad i det. Heldigvis liker jeg ikke seterrømme, så det har vært lettrømme det har gått i. Og jeg har prøvd å bytte ut med Kesam, og det funker kun dersom jeg skal ha det som dip med krydderier i. Synes det blir for surt og smaker altfor yoghurt aktig..... Not good. Rømmekolle, derimot, har funket finfint for meg.

Men.... Det er noe med det du sier. Det er kanskje ikke meningen at man skal kutte ut alt. Du nevnte jo under denne venninnen som er sprek og slank og tenker på sjokolade hver dag. Er det egentlig sånn vi vil ha det? Hele tiden kjenne på følelsen av at man forsaker ting? Det vil ihvertfall ikke jeg. Da er jeg mer inni dette som FruFleksnes har tatt opp i forbindelse med eplene sine - nemlig moderasjon. Lære seg moderasjon i alt man spiser og tenke inntak vs. uttak av kalorier. Å være overvektig er nok som å være alkoholiker - man må tenke på det resten av livet og være påpasselig med hva man gjør for å unngå og falle av lasset igjen. For det har vi jo ikke lyst til. Jeg tror viljestyrke spiller inn der....

Jeg har ihvertfall tenkt litt som deg - har ikke kuttet helt ut sjokolade og lettrømme og sånt. Greit, det går kanskje litt senere nedover grunnet dette, men samtidig så tenker jeg allerede nå at dette skal jeg leve med resten av livet. Jo lengre tid det tar å komme seg dit, jo lengre tid har jeg på å innarbeide de gode vanene som det tar så inderlig kort tid å komme ut av igjen hvis man ikke er streng nok med seg selv. Jeg vet også at dersom jeg hadde kuttet ut alt hadde følelsen av forsakelse vært større, jeg hadde synes mer synd på meg selv, og sprekkene hadde nok kommet oftere og vært enda større enn de har vært hittil. Å sprekke med to kakestykker fremfor å spise det ene er liksom ikke å sprekke i forhold til hvordan en sprekk var før, for da spiste jeg jo hele kaken.... Så noe har jeg da oppnådd!!! :-)

 

Det var bare noen tanker fra meg en fredags ettermiddag hvor jeg gleder meg til å gå hjem fra jobben og ta helg. Første uken etter ferie er grusomt, altså... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg oppriktig glad for å høre at du har en god dag! Det er deg så vel fortjent!! Og en for stor bukse er jo bare ypperlig! Deilig at du allerede kan både se og merke en forskjell. Det føles så utrolig godt!

 

Ser du allerede har fått tipset om ekstra lett rømme / rømmekolle / melkeringe (kjært barn har mange navn..) Det har vært en finfin erstatning for meg. Jeg er en rømmeelsker og skeier ut med lettrømme av og til, men i hverdagen er ekstra lett helt fint :) Bruker den til alt mulig, i mat, til mat, til dressing osv.

 

Regelen om 2 skal jeg ta med meg når jeg skal til ei venninne på middag i dag :) Godt tips :) På et GR-kurs jeg gikk på tidligere hadde vi litt morsomt med mottoet "spis som en slank" og det går vel litt ut på det samme.

 

Håper dagen din fortsetter like bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...