Gå til innhold

Stabile soleia


Gjest soleia
 Share

Anbefalte innlegg

Da greide du målet med 72 før avreise da, og jeg vedder på at det står og venter på deg i ankomsthallen når du kommer tilbake til gamlelandet! :D Tviler ikke et sekund på at du greier opplegget ditt, sol, sommer og Soleia er jo den beste kombinasjonen som finnes.

 

God tur! :cool:

 

Klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

.....innen-snuppa :D

Satser på at det holder seg, det pleier jo som du sier å gå rimelig greit med meg når jeg er på sydligere breddegrader. Med fullt fokus skal dette gå bra.

 

Skal i gang med å pakke, ikke mye vi trenger, et par sommerkjoler, noen singleter og bikini. Og treningstøy :) Gutta bor vel i vannet og trenger en badebukse og noen fotballdrakter.....Yr melder nærmere 30 grader og sol :)

 

I kveld blir det StepStyrke, ukas høydepunkt!

 

Ha en fortreffelig høst-fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....tusen takk!

Sliter med å "pakke lett" akkurat nå, er ikke akkurat min sterke side :D

 

Ser forøvrig at du er i full gang med trening, og det er jeg så glad for å se. Oppskriften på suksess, min venn!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kofferten pakka, og tåneglene lakka :D

 

Skal bli skjønt å komme ned i varmen......er veldig innstilt på et bra kosthold og fettmarsjer/svømming, så jeg håper at dette skal gå greit.

 

Vekta har vist opp en halv kilo de to siste dagene, men det er jo en naturlig variasjon. Veide i dag 73,5 og det er innenfor vektbeltet mitt. Håper å ligge litt lavere når jeg kommer hjem, men alt innenfor vektbeltet er akseptabelt.

 

Yammas!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kofferten pakka' date=' og tåneglene lakka :)

 

Skal bli skjønt å komme ned i varmen......er veldig innstilt på et bra kosthold og fettmarsjer/svømming, så jeg håper at dette skal gå greit.

 

Vekta har vist opp en halv kilo de to siste dagene, men det er jo en naturlig variasjon. Veide i dag 73,5 og det er innenfor vektbeltet mitt. Håper å ligge litt lavere når jeg kommer hjem, men alt innenfor vektbeltet er akseptabelt.

 

Yammas!

 

:):)[/quote']

 

Her skrev du svar til deg selv som er veldig fornuftig - naturlig variasjon. Jeg synes du har vært ekstremt stabil jeg, hvis jeg veier meg hver dag så er vekta ofte på tur (opp - ned - opp - ned). Det har heller ikke nødvendigvis sammenheng med noe jeg kan sette fingeren på, så da står vi jo igjen med hormoner, vann, melkesyre, stress, anspenthet osv. Det er kjipt nok når man forsøker å gå ned i vekt, men det er godt du er oppmerksom på det i stabiliseringsfasen - vektbeltet er tingen! Alt dette vet du, men siden det kan være godt at noen andre nikker samtykkende så er det det jeg gjør nå! HELT enig med Soleias konklusjon om naturlig variasjon. Ingen sure miner før turen der altså - dette er bare en solskinnshistorie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først en hilsen til alltid nydelige innen: tusen takk for fornuftige ord. Godt å høre det av andre også, det har du helt rett i !

 

Her på Kypros er det deilig. Rundt 30 grader og sol, sol, sol. Vi koser oss i basseng og Middelhavet.

Lørdag og søndag ble katastrofal. Altfor mange kalorier....sliter generelt når jeg er på reise, merker jeg, og så dro jeg uvanene over i til søndagen. I går tok jeg meg kraftig sammen, og i dag har jeg startet dagen med fettmarsj langs stranda, og fått meg en sunn frokost. Så jeg har hektet meg inn igjen, men føler at jeg har gått noe opp. Ingen badevekt her, og det gjør meg også litt urolig i kroppen.

Men jeg er back on track, og skal fettmarsje resten av dagene her. Og jeg har også gjort en del gode valg her nede, som jeg ikke må glemme. En iskule isteden for to, stå over sjokoladefondanten til dessert, velge kylling i stedet for spaghetti carbonara, og ris i stedet for chips...Så joda, mange gode valg også. Men jeg må luke bort det andre tullet.

 

Hilsen fra sol-Soleia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre dag i dag!

Er på 1200 kcal hittil, og skal kose meg med knekkiser med deilig ost og en stor nektarin etterpå. Har i tillegg fettmarsjet to ganger i dag, først kl 0730 og så nå kl 1900. Sistnevnte mest behagelig, her er det varmt allerede kl 07....men kveldsmarsjen bød på dyprød solnedgang over et varmt Middelhav...kan man ha det bedre :D

 

Føler meg dog veldig feit. Tror det er tre ting som gjør det:

1. Varmen

2. Dritt-spisinga på lør og søn

3. Aner ikke hva jeg veier

 

Jeg skjønner jo at jeg ikke er feit, men jeg føler meg altså ikke fresh. Vel, vel.....små bekymringer, tross alt.

Fettmarsjer igjen i morgen, og satser på et like bra kosthold som i dag.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fettmarsj i morges, og kostholdet under kontroll, på rundt 1800 kcal.

Føler meg ikke fullt så feit som i går, men heller ikke smashing.

 

Fælt å si det, men jeg gleder meg til å komme hjem til badevekta og min egen måltidsrytme og noen knallharde økter på SATS igjen.

 

Ellers har jeg det bra :D Sol og bading og masse god tid med gutta boys er herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har det bra der nede. Ikke bli for opphengt i at du ikke har vekt. Det virker jo som du tar utrolig mange gode valg.

 

Du blir IKKE feit på grunn av to dagers feilspising. Det vet du.

Putt et bilde i hodet ditt av hvordan du var i bikini i fjor og se deg etterpå i speilet. Da vil du se en smashing, sexy Soleia som er superflink og fettmarsjer i ferien, velger ris og kylling, og som jeg er sikker på at mann og barn er veldig stolte av.

 

Kos deg. Du har fortjent det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å lese tråden din, får innsikt i "livet etter slanking". :)

 

Håper å komme inn på dette forumet innen utgangen av november (gulp!). Da har jeg firhåpentligvis gått ned mellom 23 og 24 kg siden 30. mai, og føler at vekten har rast litt av. Og frykter derfor det verste når jeg er ferdig.

 

Men når jeg ser på tråden din, ser jeg at det er viktig å følge en plan i lang tid fremover også, og få inn enda bedre treningsrutinger.

 

Gleder meg til å titte innom her for inspirasjon til veien videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ninass og frua :)

Tusen takk for fine ord.....

 

Jeg vet at jeg er på ferie og at jeg skal slippe opp litt og "kose meg" mer enn til hverdags. Men jeg er såpass nyslanket og kroppen er ekstremt sårbar. Og jeg har en historie som jojo-slanker. Og jeg har slitt som tusan denne gangen, for å komme i mål.

Derfor er jeg livredd for å miste kontrollen. Derfor føler jeg meg feit uten badevekt, og etter to dager med overspising. Derfor gleder jeg meg til å komme hjem til hverdagen.

Sykt? Håper ikke det. Normalt for en nyslanket med broket historie? Håper det.....

 

Dagene humper og går her nede. Fettmarsjer 30 min hver morgen, men føler liksom ikke det helt store treningsutbyttet, jeg er jo vant til å kjenne blodsmaken i munnen når jeg trener :) Men det er vel bedre enn ikke noe. Maten går sånn halvveis. Jeg prøver å telle kalorier, men det blir mye omtrentlig.....og mye utfordringer! Igår på restaurant mistet jeg litt kontrollen etter at min kyllingfilet var spist opp. Da fant jeg meg selv sittende å spise opp ungenes rester; spaghetti bolognaise og pizza.....så jeg er ikke helt under kontroll.

 

Vel, to dager igjen her nede i paradis, hjemme venter badevekta, og den gir meg nok en smell. Men da er det bare å knipe igjen sekken, og det vet jeg at jeg fikser når jeg er hjemme.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten er nesten som et anker, eller kompass, som holder en på plass. (litt maritim idag gitt..)

Men tro meg, et par dager i syden med et par utskeielser, betyr ikke vektøkning.

 

Slapp av og kos deg litt, du åker ikke ut på nå vettu. Og ikke seinere heller.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok normalt at du tenker som du har gjort når man er på ferie! For de fleste er ferie forbundet med sol, latmannsliv, "god" mat (god=fetende gjerne) og bare slaraffen. Det er på slike ferier at mange går ned i kjelleren igjen og tenker jaja, da var det ødelagt, og gafler på mer igjen, kommer hjem og er misfornøyd og så er det vanskelig å komme inn i vektrytmen.

 

Her er forskjellen på det, og det å tenke som du gjør. OK, det høres stressende ut å tenke vekt hele tiden til og med når man er på ferie, men det høres da helt logisk og naturlig ut, at du som har jobbet så hardt, endelig har nått trivselsvekt er redd for å skeie ut! Selvfølgelig er du redd for å gå opp igjen, og det er jo dette vi har sagt til oss selv her inne: Aldri mer opp igjen der vi var. Det er jo rene skremselspropagandaen. Lar man kontrollen slippe, så kan det være for mange være fort gjort.

 

Håper du har klart å nyte ferien din selv om disse tankene spinner, er mange her inne som misunner det å være på stranda og føle seg vel i bikini! =) Og skulle du ha gått opp så fikser du det lett som en plett du som er så rutinert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleia! Du tenker da ikke sykt? Dette er HELT normale tanker. Vi er så raske med å kritisere oss selv. Du skal gi deg selv ROS ROS ROS for ALLE de fornuftige valgene du gjør hver eneste dag, for jeg er sikker på at du gjør noen (mange) HVER DAG! :) Alle de små fornuftige valgene vi lærer oss er de vi trenger å ta med oss videre, og at det er humpete på veien - pytt sann! Det fikser du Soleia! :) Husk også at etter en Syden-tur med uvanlig kosthold/trening/varme osv. så kan du ha gått litt opp i vekt bare fordi kroppen er i "ubalanse" i forhold til normalen. Gi det litt tid så slipper det nok fort opp igjen uansett.

 

Jeg heier på deg Soleia, og jeg er ikke noe redd for at denne Syden-turen kommer til å ha noe å si for Stabile Soleia! :) Den bare gir deg opplading av batteriene og brunfarge så du kan fortsette å være fresh og flott! I tillegg til at du fikk kost deg med guttene.

 

Ha en fin helg!

 

Klem fra innen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kloke ord, damer! Dere er gull :)

 

Da har jeg kommet hjem fra Kypros- og huttetu så kaldt det er her!

Vekta har jeg ikke våget meg på enda, tar det i morgen. Jeg kjenner på fingrene at jeg har vann i kroppen etter varmen og flytur og salt mat.....

 

Men i morgen skal realiteten faces.

 

Godt å komme hjem til normal-kosthold og jammen skal jeg ikke på PowerStep kl 15 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ja, det er litt kaldt, men så lenge det er SOL så er jeg veldig fornøyd. Er så utrolig gått og trist med en gang det regner, også høljer det jo alltid ned så mye på en gang. Kosen er jo at vi nå kan krølle oss opp i sofaen med en stor kopp te fra tid til annen. :) Det er jo litt godt med årstider og, så har vi alltid noe nytt å se frem til. Rødfargene i trærne, frisk luft og røde kinn er litt godt om høsten, og særlig belønningen av å komme inn i varmen etter å ha vært ute!

 

Ha en fin høst-mandag i gamlelandet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det veiing etter Kyprosturen, og det var et nedslående resultat...

Hele 74,9 viste vekta i dag, altså opp 1,4 kilo....

Noe av dette er muligens vann, men noe er også fett. Hvordan dette har skjedd skjønner jeg ikke helt, inntaket har da vitterlig ikke vært 7000 kcal i overskudd, som altså gir en kilo vektøkning. Men, kroppen er vel ekstremt sårbar....Så her er det altså bare å brette opp ermene, senke inntaket til 1600 og så skal dette går bra.

Jeg er altså i dag en kilo over vektbeltet mitt, og det er ikke akseptabelt.

Må prøve å ikke gripes av panikk, men jobbe bra fremover.

Lørdag 9 okt er det jentefest, og innen det skal jeg være på plass i vektbeltet igjen.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia.

 

Nå har jeg lest hele tråden din.

Jeg kjenner meg SÅ igjen.

 

Var på ferie i sommer og la på meg nesten 3 kg.

Humøret var ikke godt etterpå. Men la meg i selen og kiloene var bort etter 2 uker.- Husk at dette er noe som skjer med normalvektige hele tiden.

Opp og ned opp og ned.

Du har snudd en dårlig trend til å bli en god måte å leve på!

Det at du merker ferien på kroppen er ikke det sammen som å si at "nå har jeg ødelagt alt". Husk du har nå kunnskaper til å rette alt opp igjen.

Det er din minste kunst! Ikke sant? Du kan dette!

 

Jeg får vel presentere meg. Jeg er noenog femti og har en vekthistorie som en Everesttur. For 8 år siden tok jeg av meg 45 kg. Denne gangen (ettermye sykdom og røykeslutt) har jeg gått med 20 kg. Jeg har ennå 3 kg. igjen til målet mitt.

Men jeg skal lage meg min egen tråd etterhvert og ikke kuppe din.

 

Ønsker deg alt godt og lykke til med HV. Dette kan du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fin hilsen fra deg- nå ble jeg glad :)

Det er jo så sant, så sant det du sier.....

Det å pendle litt opp og ned i vekt er noe alle normalvektige gjør, så det må også bli en del av min hverdag, det å bli fortrolig med det. Og klare å tenke at dette ikke er katastrofe. Samtidig som at jeg strammer inn, for jeg skal jo ned den 1,4 kiloen igjen :)

 

Gratulerer så mye med formidabel vektnedgang, og masse lykke til med resten!

Forresten er det kjempekoselig at det kommer andre innom tråden, det må du ikke se på som "kupping", du er velkommen når det måtte være.

 

Klem til deg som gjorde dagen min litt lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på deg Soleia! Du kommer deg inn i vektbeltet igjen før 9. oktober, det vet jeg. :) Det er nok en del vann skal du se. Og fettet - det brenner du bort på SATS! Hehe.. Problemet er jo ikke 1,4 kg, problemet er hvis du ikke henter deg inn igjen med en gang du oppdager dem! Det vet vi jo alle at du gjør, det er jo derfor vi er så imponert. Du er kommet til det punktet i livsstilsomleggingen din at dagen du er hjemme fra syden så er kostholdet normalt, og økten på SATS neste punkt på agendaen. Ingen dårlige unnskyldninger, og venting på et bedre øyeblikk (tar det til mandagen, må pakke ut først).

 

Vi er veldig mange som er imponert over de gode rutinene du har jobbet deg inn Soleia, og det har tatt tid - men se hvor flink du er blitt! Stor klapp på skulderen!

 

Stor klem fra innen

 

PS. jeg har nå svart grundig på spørsmålet ditt i tråden min... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg det rett Soleia (og ja det føles i grunnen som om jeg kjenner deg) så er du snart tilbake i vektbeltet ditt :(

Du fikser dette vett du ;)

 

Kan jeg spørre om hvor mange cm du har gått ned i midjen? Jeg har nemlig tenkt å lage meg mitt eget "vektbelte", et fysisk belte som jeg kan bruke, jeg kjøpte et på ferie i vinter som da passet i ytterste hull, nå har jeg kommet inn i hull tre og det er faktisk ikke så mange hull igjen på dette beltet mitt. Men det jeg har tenkt å gjøre er å lagt hull innover til dit jeg har lyst å være. Men jeg vet jo ikke helt hva det vil si i cm...da kom jeg på at siden vårt utgangspunkt var ganske likt og flinke deg har kommet i mål, så er vel ikke din midje så helt ulik det min en gang skal bli....kan du hjelpe meg? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, og takk for god støtte ;)

 

Du spurte om midjemålet mitt pav, og jeg mener at jeg har gått inn omkring 50 cm i midjen. Dagens midjemål ligger på 74 cm,og jeg startet vel opp med rundt 120....

Lurt med det beltet, da!

 

Ellers er jeg tilbake i stimen, i dag veide jeg 74,2, så jeg nææærmer meg vektbeltet.Har dog gått av nattevakt, så det gjenstår å se om tallet er reelt. Gleder meg som en unge til å se 73 igjen, forhåpentligvis ila helga.

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

:(:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...