Gå til innhold

Stabile soleia


Gjest soleia
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest FruFleksnes

Har sett den nye HV- boken, opplegget ser supert ut!! Ga meg troen på at dette skal jeg jammen klare å få til!!!! Høres ut som du også tenker slik, soleia :)

 

Ser du har et flott høst-program, myye å glede seg til fremover!!!! Herlig :(

 

Lykke til fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg velger å dele HV-fasen inn i perioder som det gjøres i boka. Her drodler jeg og tenker litt på denne første perioden.

 

Skal skrive dagbok hver dag hele denne første hold-vekten-måneden. Det er etter "ordre" fra kursleder. Koser meg med maten, 1900 kcal føles mye. Men jeg vet også at man fort venner seg til litt ekstra mat, så det gjelder å ha på bremsene litt også. Skal unne meg et nybakt rundstykke til lunsj hver dag, begynner å bli litt lei knekkebrød.

 

Ellers er det lurt å se litt på kommende måned, hvordan ser den ut, skjer det noe spesielt?

Å ja da! :(

Om en og en halv uke drar jeg og småtrolla en uke til Kypros. Jeg skal være der sammen med svigermor, og det pleier å gå greit. Hun er en sunnhetsfrik, og spiser ofte og små, lette måltider. Jeg tar med en pakke knekkebrød i kofferten, ellers spiser vi middag ute. Mye kylling og salater skal jeg kose meg med. Og en is :)

Trening den uka blir en utfordring, det er fortsatt godt over 30 grader der. Skal ta med joggesko og se om jeg får fettmarsjet litt et par morgener. Eller satser jeg på noen deilige svømmeturer i Middelhavet!

 

Så er det jentefest den 9 okt. Da vet jeg at det blir mye alkohol, men jeg legger inn en treningsøkt på formiddagen og kjører litt forsiktig i matveien den dagen, så skal det nok gå fint.

 

Målet mitt er å ligge på 72-tallet både ved avreise til Kypros, og etter hjemkomst. Jeg har også det samme målet til jentefesten.

 

Leste nesten hele HV-boka i går, og jeg er super-motivert!!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

 

Har forresten nettopp kommet fra zumba' date=' og var ikke det gøy så vet ikke jeg...så utrolig morsom måte å brenne kalorier på! Mye sexy moves, fengende rytmer og god stemning i salen gjorde at dette ble en gedigen opptur! Skal på zumba neste uke også, that`s for sure.

 

.[/quote']

 

I KNOW!!!!! Det ER så kult! JEg skal på Afro i kveld og Zumba i morgen. Ventelister lange som vintre.... Du er superflink Soleia, og fortsatt helten min :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Ble helt rørt av innlegget ditt!!!! Den leiligheten du har reservert til meg, frister VELDIG :(

Gleder meg allerede..... Håper på innflyttnigsfest en gang mellom påske og St.Hans 2011.....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......for alle flotte jentene her inne, som flytter hit en etter en. Det kommer til å bli et meget bra nabolag! :)

 

72,9 i dag- meget fornøyd. Føler at jeg spiser og spiser med den nye menyen, men det er nok riktig å ligge på 1900. Skal jo øke ytterligere, men kuler`n litt med det kjenner jeg :(

I dag tar jeg en treningsfri dag. Skal ta meg en time på øyet nå mens gutta er på skolen, trenger virkelig litt søvn. I morgen blir det derimot en tøff StepStyrke time før nattevaktshelg.

Etter skolen skal jeg ta med gutta på biblioteket for å finne noen fine lettleste bøker som de kan lese selv...de har jo blitt så flinke begge to, at mammaen blir helt rørt :) Håper jeg finner noen fine bøker til meg selv også, som jeg kan slappe av med under parasollen på Kypros!

Etter biblioteket tenkte jeg å overraske dem med en tur på Egon restaurant. Mye godt å velge i for dem der, og så blir det nok en kylling- og pastasalat på mammaen.

 

Ha en strålende høstdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som gutta dine kan være godt fornøyd med mammaen sin i dag! :) Høres veldig spennende ut med ny kursbok og periode-inndelingen din. Høres lurt ut også, så får man fokusert på litt ulike ting av gangen. Jeg føler at det å skulle holde vekten kommer til å kreve en del fokus. :(

 

Nå skal jeg lage meg en deilig kopp te, før jeg hiver meg i seng.

 

God natt Soleia! Nattaklem fra innen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ligget på 72-tallet de siste dagene, kanskje vil kroppen være der...?

Spiser mye god mat, jeg riktig kooser med kaloriøkningen. Lå jo relativt lavt i sommer, så dette er behagelig. Får bare håpe at vekta ikke spretter i været, det er jo nesten for godt til å være sant :(

 

Etterpå venter en slitsom-deilig-økt på SATS, gleder meg!

 

Skal innom kursleder en tur på tirsdag for å veie meg, det er per i dag for sjeldent for meg å komme til henne en gang per måned. Målet er å ligge på 72 da :)

 

Ha en strålende helg alle sammen!!

 

ps- en spesiell hilsen til deg innen. Stå på, jeg vil ha deg inn hit snart!!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia !

 

Må bare fortelle deg nå , at så lenge jeg har vært medlem i GR klubben har lest din tråd . Det er liksom det første jeg har gått inn å kikka på det . Du er bare så KJEMPEFLINK !

Må si jeg tenker på deg, og hva du har fått til når det butter imot her . Det har hjelpet meg masse til å stå på videre .

Ønsker deg masse ,masse lykke til , er det noen som klarer dette, må det være deg ;)

Følger med deg jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miralda: tusen takk for hyggelig hilsen, du må gjerne komme innom igjen :)

 

pav: kjempeflott resultat, jeg har holdt av flott kåk til deg her inne også. Gleder meg på dine vegne snuppa :)

 

Veiing i dag viste 73,2. Jeg kan leve med den, jeg holder meg fint innenfor vektbeltet, og er generelt fornøyd. Men de siste dagene har det blitt for mye søplemat, en kjeks her og der, en sjokoladebit her og der......må stoppe med det. Ikke fordi jeg går over "tilmålt" kalorimengde, men mer fordi dette er ting som ikke hører til i min nye livsstil, annet enn på lørdager. Så det så!

 

Nå venter 17 dager fri, og om seks dager drar vi til Kypros. Skal sette meg ned i kveld og booke meg på timer på SATS frem til lørdag. Bikinien skal jo frem igjen ;)

 

Ha en flott høstkveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing i dag viste 73' date='2. Jeg kan leve med den, jeg holder meg fint innenfor vektbeltet, og er generelt fornøyd. Men de siste dagene har det blitt for mye søplemat, en kjeks her og der, en sjokoladebit her og der......må stoppe med det. Ikke fordi jeg går over "tilmålt" kalorimengde, men mer fordi dette er ting som ikke hører til i min nye livsstil, annet enn på lørdager. Så det så!

 

Nå venter 17 dager fri, og om seks dager drar vi til Kypros. Skal sette meg ned i kveld og booke meg på timer på SATS frem til lørdag. Bikinien skal jo frem igjen :)

 

Ha en flott høstkveld![/quote']

 

73,2 er jo godt innenfor målområdet. Du er jo faktisk stabil! :cool: Fantastisk. Du fortjener sånn den Kypros ferien nå, og bikinien er jo faktisk bare en bonus, eller hva??? Etter så mange timer på SATS, og alt arbeidet med maten. Det burde jo egentlig vært sånn Hold Vekten-premie alle skulle hatt - sydentur når man når målvekten. ;)

 

Kosen hører til på lørdagene ja, det skal jeg prøve å huske jeg og. :)

 

Håper du har hatt en fin helg!

 

Klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er alltid så snill mot meg ;)

 

Spretter innom kursleder i morgen for en veiing, og tar samtidig en prat med henne om Kyprosturen. Tror jeg har det meste på stell inni hodet, men greit å få høre hennes mening også.

 

Stabil....ja. Ihvertfall siden juli. Men jeg vet jo at dette stein-fokuset jeg har nå, kan jeg ikke slippe på lenge, lenge. Sånn må det bare være.

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Reiser ikke før lørdag, men godt å ha noen fridager i forkant for å ordne ting & tang.

 

Her bøtter regnet ned i dag. Skal ut å kjøpe meg noen nye bukser etter at jeg har vært på vekta hos kursleder. Jeg har seriøst INGEN bukser som passer, de sklir ned hele tiden ;)

 

Tjolahopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Reiser ikke før lørdag' date=' men godt å ha noen fridager i forkant for å ordne ting & tang.

 

Her bøtter regnet ned i dag. Skal ut å kjøpe meg noen nye bukser etter at jeg har vært på vekta hos kursleder. Jeg har seriøst INGEN bukser som passer, de sklir ned hele tiden ;)

 

Tjolahopp![/quote']

 

 

Uff da. Så synd med bukser som sklir ned. :-)

 

Håper du får en strålende ferie, Soleia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere følger med meg, Julianna og ninass!

Ser at dere begge er i dytten igjen, og gleder meg til gjenforening her inne :)

 

Så var det gårsdagens buksekjøp. Det gikk strålende. Kjøpte meg tre olabukser, to i str 40 og en i str 38, og en sort bukse, str M. ;):)

Jammen er det gøy, og en kjempboost for fortsettelsen.

 

Veide 73 blank i dag, og sånn for motivasjonen håper jeg å få se 72 innen lørdag, avreisdagen. Har nettopp trent StepStyrke, og så blir det en økt til på fredag.

 

Ha en flott høstdag- her skinner sola !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med nye bukser! De gangene jeg finner en olabukse som sitter fint er jeg i himmelen. OFte blir det så mye stoff framme, eller så ser det ut som bestemor-bukser synes jeg!

Gleder meg til å handle slike fine bukser jeg også =) Det gjør faktisk mye for selvtilliten å føle seg vel i.

 

Sånn apropos, jeg husker når jeg var mindre og jeg synes mamma var så rar som dro buksa over magen hun hadde, slik at buksa dekte over liksom. Nå gjør jeg jo det samme selv!

 

 

Kos deg så mye på Kypros ! =) tzatsiki, nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god latter- vi gjør nok mye av det samme som mammaene våre etterhvert, både bevisst og ubevisst ;)

Jeg kjenner igjen min egen klesstil fra mamma......før syntes jeg den var så "voksen", men i dag ser jeg jo at den er enkel og klassisk og stilig!

 

Takk, jeg skal kose meg masse på Kypros. Jeg skal ikke være redd for å spise, det er fellen mange "nyslankede" går i, og så ender de opp med å gå i sparebluss. For så å legge VELDIG lett på seg når man øker litt i inntak. Så jeg skal holde meg til mine 1900 ( øker ikke til 2000 enda ), og kose meg på restaurant med gresk mat <3

Tzatsiki, stifado, moussaka og souvlaki....mmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye bukser! Høres så gøy ut med hold-vekten shopping, selv om bankkortet kanskje lukter svidd etter hvert? ;)

 

Ordentlig trist med alle de buksene som bare sklir ned...

 

Hva synes kursleder om Kypros planene? Hun må være rimelig stolt av deg. :) Det er vi alle sammen.

 

Stoor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....

 

Hei innen!

 

Ja, det er altså så innmari trist når buksene bare sklir av...hehe. Iflg kursleder ( og min personlige guru ) vil centimeterene fortsette å gå inn et helt år etter at man begynte stabilisering. Jeg har dog gått inn 125 cm all over, så jeg har ikke så store forhåpninger om så mye mer ;)

Bankkortet lukter svidd, og kontoen stønner høylytt hver gang den tappes. Men nå er det en stund til neste gang det blir nye klær- trur eg!

 

Kursleder var enig i Kypros-planene mine. 1900 kcal og en eller annen form for bevegelse hver dag, som feks en fettmarsj eller svømmetur. Drikke mye vann og ikke velge pizza/pasta hver dag. Og det skal gå fint.

 

Jeg ser du samler opp gulldager, så dette skal nok gå fint min venn. Jeg er veldig stolt av deg også :)

 

Klem

 

ps- tilbake på 72-tallet i dag. Feels good!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Vil ønske deg riktig god tur til Kypros. Herlig å dra på tur, med nye klær i kofferten og tanken på at du har nådd målet ditt. Du kan være sååå stolt av deg selv, soleia :)

Jeg har virkelig tro på at du klarer å holde deg der du ønsker å være :D:)

 

PS: Mitt store mål er å kunne gå i bikini på en strand, OG FØLE MEG VEL!!!

Håper du er der nå....

 

GOD TUR!!!!!!

Klem fra FruFleksnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......Fru Fleksnes :D

 

Ja, jeg har vel kommet til det punktet at jeg føler meg vel i bikini. Selvfølgelig er det ting som jeg også ikke er fornøyd med etter to svangerskap, men alt i alt: godkjent!

Jeg føler ikke lenger at jeg må trekke inn magen og pakke meg inn i badehåndkleet, og det er deilig. Det er også fantastisk å kle på seg en nett sommerkjole på kvelden og føle seg fresh....før kledde jeg bare på meg store sekke-kjoler, og følte ikke for å pynte meg i det hele tatt. Så jeg kan vel egentlig si at jeg har fått et nytt liv. Og det er jammen du i ferd med å skape deg også, Fru Fleksnes.

 

Jeg følger med i tråden din, og unner deg all suksess. Du er en kjempemotivator for alle her inne.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...