Gå til innhold

Stabile soleia


Gjest soleia
 Share

Anbefalte innlegg

...lyser fortsatt mot meg, etter fire dager hjemme. Får ha tålmodighet med kroppen. Så lenge jeg kjører kalorikontroll og bra med trening, så kommer 73 igjen til meg.

Midjemålet er forøvrig stabilt; 73 cm i dag, så det er nok ikke fett, denne ekstra kiloen som viser seg på vekta etter Kypros.

 

Har meldt meg på innens geniale mosjonsutfordring for oktober, og skal trene 16 økter på SATS den neste måneden. Starter i morgen med en time PowerStep. Gleder meg!

 

Om fire uker er det 40-årslag for en god venn. Da skal jeg ha på meg sort kjole og høye hæler. Vekta skal da være på plass innen vektbeltet, og jeg skal føle meg fin!

 

Kjenner jeg er i godt humør i dag, og pågangsmotet er på topp. Det kan variere fra dag til dag, og nærmest time for time, men akkurat nå er det tommel opp til meg selv ;)

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

....vektbeltet mitt, bare 200 gram unna med dagens 74,1.

Håper å falle på plass i løpet av helga :(

 

Var på foreldremøte i går, og hoppet galant over det bugnende kjeks- og bakst-fatet som gikk rundt, mange ganger. Det føltes helt naturlig, og helt greit. Dette er min nye livsstil. Jeg tar litt ekstra noen ganger, men ikke alltid. Og i går var en dag jeg ikke skulle ta noe ekstra :D

 

I kveld er det ukas høydepunkt, PowerStep, og den første økta i oktober-utfordringen. Gleder meg masse ;)

Til kveldskos i kveld skal jeg ha grønnsaker med dipp, nammis.

Skal forøvrig jobbe i helga, så det blir ingen trening før man eller tirs igjen.

 

Ønsker dere alle en strålende oktoberhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei soleia!!

Tusen takk for flotte kommentarer fra deg!!!!! :( Det varmer veldig.....

 

Jeg følger med deg, og er det noen som klarer å holde seg innenfor vektbeltet, ja så er det deg, soleia!!!! Du jobber så målrettet og har flott fokus.

Når jeg leser om hvordan du lever for å holde vektbeltet, så gir du meg troen på at jeg også klarer dette når jeg er i mål. For det er helt klart en stor jobb å gjøre når en har nådd trivselsvekten. De som tror dette går av seg selv, lykkes ikke med å holde vekten. Det krever stooor innsats å forbli slank, men det ER mulig!!!!! ;)

 

God jobbehelg, soleia :D

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Dette går seg til ser jeg :-) tror du elsker dette her - synes jeg kan lese det mellom linjene - så jeg tror ikke du vil falle ut på - som jeg har sett at du har vært redd for. Dette har blitt en livsstil for deg som det virkelig ser ut til at du trives med.

Hvordan går det med planene om å bli kursleder? Tror det kan være noe for deg, og for GR vil det være flott å få deg med på laget. Hvis du har tid da, for du har jo både jobb og trollunger å holde på med fra før.

 

Takk for hyggelig melding, har strevd litt denne uken. Blir så fryktelig sliten innimellom, og da tar det tid å få overskuddet tilbake. Men tror jeg er på god vei denne helgen her.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Fleksnes: tusen takk for hyggelig hilsen, det setter jeg veldig pris på.

Og takk for at du har troen på meg. Kjenner jeg vakler litt selv innimellom, men innerst inn er jeg såpass redd for å gå opp igjen, at jeg tror jeg skal klare det denne gangen. Alle nødbremser og varsellamper er på hele tiden. Litt slitsom men også nødvendig nå i starten. Du kan glede deg til å komme hit. Det er som du sier en jobb, men den tar vi så gjerne. Og det ER mulig å holde seg slank. Noe annet må vi aldri tro. Aldri. Varm klem til deg.

 

Julianna: solstråle du også :( Takk for god hilsen. Håper du kommer deg ovenpå. Jeg vet hvor slitsomt det er å holde 100 % fokus i tunge perioder. Men dette klarer du, det er jeg overbevist om. Du har ikke kommet så langt for å så gi deg. Det er da ikke deg.

Kursleder, ja....man skal visstnok holde vekten stabil ett år før man begynner. Har fortsatt lyst, men vil ikke gi opp jordmorjobben min, så da må det evnt bli en dag eller to i uka. Jeg tenker under HV-kurset, så får vi se hvor haren hopper ;)

Du har nok rett, jeg synes dette HV- opplegget er ganske gøy. Spør meg igjen om noen mnd, men jeg håper jeg svarer det samme da! God helg, håper du får slappet av litt Julianna! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt deg inn på 10-20, og nå sniklest tråden din på HV:-) Du er blant de som har inspirert meg til å gi jernet de siste ukene for å bli ferdigslanket!!

 

Har nå 1,9 kg igjen, og jeg merker stor forbedring siden forrige høst! Det er så deilig å gå i butikker og få på meg normale klær:-). Jeg kan si at denne vil jeg ikke ha fordi jeg ikke likte den, for dyr eller kledde meg ikke. Og liker jeg den, så kjøper jeg!! Istedenfor at jeg må kjøpe klær som jeg klarer å få på meg, og som skjuler store lår, rompe og mage. Gud veit hvor mange dressbukser jeg har prøvd som jeg ikke fikk over lårene..

 

Samtidig merker jeg at det er litt skremmende også. Jeg satt jo med 25 kg på kroppen, leste ukeblader og drømte om å få perfekt slanket kropp, da skulle livet begynne.. Det er jo ikke sånn det fungerer. Jeg tror at jeg innerst inne har vært redd for å bli slank, for da kan jeg ikke drømme lenger.. Men nå har jeg jobbet mye med den bite, og ser det mer fra et sunnhetsperspektiv for meg selv og familien. De fortjener en mor og kone som har gjort det beste ut av det hun har fått fra naturens side. Kroppen min langt fra perfekt, selv om den ser vesentlig bedre ut nå enn for 25 kg siden. Men etter at jeg ble mor, så har jeg også vært stoltere av kroppen min for det den har vært igjennom og klart:-)

 

Hold av en leilighet til meg, jeg kommer innen 12.november:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda. Jobbehelga ble til spisehelg. Dytta ukritisk innpå med både marsipankake og annet, og var sikker på at vekta hadde økt med et par kilo.

Gleden var derfor stor i dag, da jeg veide 74,3. Jeg vet at det er 400 gram over vektbeltet. Men etter denne hodeløse fråtsinga er jeg bare glad det ikke er mer.

Og jeg skal jo ned igjen, jeg lover :( Er allerede tilbake i det gode spor, deilig sunn mat, porsjonskontroll og trening. Og det føles vidunderlig. Kan ikke skjønne at jeg gidder å fråtse sånn, når det er DETTE livet som føles godt. Ikke fråtsinga.

 

Vel. Jeg skal på jentetur til Barcelona den 15. okt. Innen den tid er jeg tilbake i vektbeltet, dvs under 73,9.

Innen 40-årslaget den 30 okt er målet å se 72-tallet igjen :D

 

Mai: kjempegrattis med den flotte jobbe. du har gjort. Jeg kjenner meg virkelig igjen i alle tankene dine omkring det å være ferdigslanket.....Jeg holder av kåk til deg, og så har vi stor champagnefest den 12 nov. ;) Velkommen skal du være !!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du raskt kommer ned i ditt eget vektbelte igjen, er det nok ingen her inne som tviler på.

 

Her står det stiolle om dagen. Helt greit, for jeg er ikke spesielt flink. Har derfor valgt å melde meg på internettkurs fra førstkommenbde mandag. Orker ikke å ha flere faste avtaler på kvelden så da prøver jeg internettkurs. Er skikkelig spent. Trenger jo egentlig den personlige oppfølgingen. Har ofte sagt at jeg betaler 2000kroner for å veie meg i offentlighet på tidligere kurs.

 

Er i grunnen ganske flink på både mat og treningsplan om dagen, men ikke det lille ekstra. Ser jo at jeg i alle fall skal klare å være fornuftig når jeg er i mål, selv om det virker som det er litt lenger til enn jeg trodde tidligere i høst. Men........ spiller ingen rolle. Jeg har tid bare jeg ikke lar meg gå feil vei.

Store smil herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Kjære Soleia

 

Hva er vel 400 gram over vektbeltet ditt? Tenk at pytt sann, det er ingenting og betyr ingenting, og at du skal leve sunt og normalt slik bare du kan :) Det sitter mellom ørene det der. Senk skuldrene så skal du se.

 

Selv strever jeg litt nå. jeg klarer ikke motivere meg til å være sunn og fornufting og er litt ute å kjøre med hormonene. Blir fort lei meg, trøtt og tiltaksløs. Derfor jeg er mindre her inne også. Det er et lite tiltak akkurat nå. det har nok litt med svangerskapet å gjøre, men også med hvordan reaksjonene er rundt meg. Veldig blandet... Målet for i dag er å komme seg på Afro i kveld, noe jeg vanligvis ville hatt nedtelling til fra jeg stod opp om morgenen. Jeg kjenner kroppen stønner bare jeg tenker på Afro akkurat nå, men så er det sikkert fantastisk når jeg først kommer i gang. Jeg er ikke vant med at humør og form svinger så utrolig fra dag til dag. I går satt jeg og gråt da jeg så Hotel Cæsar og senere Partydronninger... Altså ikke helt patent...

 

Vet ikke hvorfor det er akkurat deg jeg kommer til med dette. Eller jo, jeg vet hvorfor. Du har bena godt planta på jorda, og jeg kan takle å høre hva du har å komme med!

 

Og du, de feriekiloene skal du ikke stresse med. Lev slik du vet du skal, så faller det på plass igjen! Tenk langsiktig!

 

klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....frøken frue!

 

Tusen takk for gode ord. Det varmer, og hjelper meg med å senke skuldrene. Du har selvfølgelig helt rett- jeg skal tenke langsiktig :)

 

Har forresten skrevet et svar til deg i din egen tråd akkurat samtidig som du skrev dette til meg :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
.....frøken frue!

 

Tusen takk for gode ord. Det varmer' date=' og hjelper meg med å senke skuldrene. Du har selvfølgelig helt rett- jeg skal tenke langsiktig :)

 

Har forresten skrevet et svar til deg i din egen tråd akkurat samtidig som du skrev dette til meg :)

 

Klem[/quote']

 

Takk du! Hehe vi har omgått hverandre her inne i dag. Takk for hjelpa. Jeg skal stable meg litt på bena nå og finne fokus igjen :)

 

Gof klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vektbeltet, kun 200 gram unna i dag. Og det er vel praktisk talt bare et toalettbesøk :)

 

Nå gjelder det å holde linja fremover, og ikke skeie så til de grader ut som jeg gjorde i helga. Nei, vet dere hva? Det frister ikke engang.

 

Her er det tung tåke og regn og tussmørkt både inne og ute. Etterpå skal jeg ut å kjøpe inn et par nye løpere og noen lys, så kan høststemningen komme :)

 

Ha en fin en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var jammen digg- 73,8 i dag. Da er jeg 300 gram unna der jeg var da jeg dro til Kypros. Phu, en sånn tur "tar på" kroppen, gitt. Nå gjelder fullt fokus i morgen og i helga, så kan jeg med lette skritt ta turen på min andre Hold-vekten-kurskveld på mandag.

 

Spontanbestemte meg i går kveld for å trene, og det var en utrolig deilig følelse å kunne jogge så lenge som jeg klarte.....en utrolig forbedring i formen siden jeg startet dette livsstilsprosjektet.

 

760 kcal til nå i dag. Skal ha kylling tandoori til middag, og så skal jeg på nattevakt. Jobber sammen med ei god venninne i natt, så jeg håper på en flott fødsel eller to, samt tid til litt venninneprat over en tekopp på vaktrommet :)

 

Høstsola skinner og livet er godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå bærer det avgårde på 60 min PowerStep før helga setter inn for fullt :)

 

Har vært en ekstremt travel uke, så nå skal det bli så GODT å bare gire ned....se på opptak av "Dag" med Atle Antonsen, og kose meg med god mat etter treninga.

 

Ingen store planer denne helga. Sove litt lenger og legge inn en treningsøkt eller to.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fru Fleksnes :)

Her skal helga riktig nytes. Tror jeg tar treningsfri i dag, for å gi kroppen hvile. Sov til 10 i dag, og det trengte jeg.

 

Vekta snirkler seg nedover og i dag var den 73,6 og jeg er i praksis tilbake der jeg var før Kypros. Det tok to uker, og det noterer jeg meg bak øret til neste gang. No panic, altså.

Nå skal jeg se om jeg klarer å holde meg stabilt her, evnt komme litt nærmere 72 il løpet av kommende uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...frøken frue :)

Tusen takk!!

 

Så fint å høre at livet er godt! Det hørtes veldig bra ut å ha en kosekveld med eldstemann. Fireåringer er nå herlige :)

 

Ønsker deg en fortsatt deilig helg.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET er det jeg må lære meg!

 

Har nettopp kommet hjem fra kino, og det ble det en halv melkerull.....og det var ikke planlagt i det hele tatt. Jeg var sinnssyk i gjerningsøyeblikket, kan man vel si.

Så - hvordan gjør slanke mennesker da?

Jo- de tar for eksempel litt mindre middag, og nøyer seg med noen gulrøtter med dip til kvelds, for å kompensere. Dette har jeg tenkt til å gjøre i dag også. Dette føles helt naturlig for den slanke ( de tenker knapt over at det er noe pes ),og føles ikke FULLT så naturlig for en ny-slank. Men dette er jo det jeg skal øve på!!

 

Slanke mennesker gjør dette ( altså kompenserer for økt kaloriinntak ved å kutte ned på de to-tre neste måltidene) nesten hver eneste dag. Og de gjør det uten å fokusere noe særlig på det. Det er bare sånn det er, på en måte. Ren matematikk.

 

Vi ny-slanke må lære oss dette, som vi lærer å snakke og gå og kle på oss. For vi er jo vant til å tenke at " jeg kan like gjerne dytte innpå resten av dagen/helga/uka/måneden", når jeg har spist den halve melkerullen. Dette ligger rett og slett ikke "innlært" i pannebrasken vår. Men øvelse gjør mester.

 

Tilbakemelding på hvordan resten av denne dagen gikk kommer i morgen!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Det der er så sant! Og ikke bare når det gjelder mat, men klærne også. Jeg går fortsatt først bort til klesstativet med str 46 når jeg går inn i en butikk. Jeg styrer fortsatt unna høye støvletter for jeg har jo alltid hatt tykke legger. Og jeg må lære meg hvilken klesform som kler meg nå, for de tingene som passet før er ikke nødvendigvis flatterende nå, selv i mindre str. De som virkelig nyter de klærne sine, de KAN det. De som virkelig nyter maten de spiser, uten å overspise, de KAN det. Vi har fått til masse nå, og nå skal vi lære enda mer :)

 

Og er det noen som får det til, så er det deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den meldingen din om tynne mennesker var faktisk en AHA opplevelse. Jeg har vel innerst inne alltid tenk at tynne mennesker bare kan spise den sjokoladen, for de blir jo ikke tykke av den.

At de har en automatisk nedgang i kalorier litt fremover har faktisk ikke slått meg. Er jeg faktisk så blond?............. eller har jeg bevisst lurt meg selv for å tro at de tynne bare er tynne, uansett hva de gjør. At de faktisk gjør ting riktig for å holde seg sånn, har jeg ikke tenkt på.

 

Føler meg litt teit akkurat nå. Trodde jeg at når jeg blir tynn igjen, så kan jeg bare spise det jeg vil, for jeg er jo tynn? Dust :-) Snakker om å lure seg selv.

 

Takk for en skikkelig oppvekker Soleia. Alltid noe å lære på tråden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at tankeprosesser blir satt igang!

 

Jeg har mange slanke venninner og vi har vært mye sammen over lengre perioder, eksempelvis hytteturer, storbyferier og sydenturer. Jeg har i mitt stille observert hvordan de slanke " gjør det". Javvist spiser de et stykke eplekake med krem. Javisst koser de seg med vin til maten. Og javvist tar de litt chips. Men det jeg ser er at de da spiser litt mindre til det neste måltidet, og kanskje tar bare en frukt til kvelden. Eller de tar seg en ekstra lengde i bassenget.

Slanke mennesker kan legge på seg de også! Jeg har da sett det mange ganger.

At vi som har vært eller er feite har en genfeil eller har tung beinbygning- bullshit. Såpass ærlig må man kunne være. Overvekt er i 99 % av tilfellene et resultat av at vi spiser mer enn vi forbruker. Og de alle fleste slanke mennesker er nøye med hva de spiser, og de rører på seg. Men de fronter det kanskje ikke. Eller de tenker rett og slett ikke så mye over det, for de har alltid levd sånn.

 

Leste en kjempebra artikkel av Kari Jaquesson i dag, anbefales virkelig til alle:

 

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10025416

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hvordan gikk så gårsdagen, da jeg liksom bare skulle ta gulrøtter til kvelds...?

Rett vest. Det ble tre brødskiver i stedet....

Og vekta i dag var ugrei; 74,1. Det er 200 gram over vektbeltet mitt, og jeg skal sporenstreks ned dit igjen. Noen dager med skjerpings så er jeg vel der igjen :)

 

Jeg vet at kroppens vekt varierer veldig, så ingen panikk. Men det skal bli godt å komme på Hold-vekten- kurs i kveld, og få snakket litt med kursleder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....gikk veldig fint! Hadde akkurat samme vekt som på forrige Hold-vekten-kurs og det må man da kunne kalle stabilt :)

Supert kurs, med supre folk. Neste møte er 15.11.

 

Da er periode 1 over, og jeg har oppsummert vekta i det første innlegget.

Periode 1 har vært humpete. Før Kypros var vekta helt stabil, men etter Kypros lå jeg 1,4 kg over....nå er jeg imidlertid nede igjen, 2 uker etter hjemkomst. Uten at jeg har gjort all verden for det, kun trent som vanlig og vært forsiktig i matfatet. Føles godt å være tilbake i vektbeltet, dagens er 73,6 igjen.

 

Periode 2 inneholder også morsomheter. Jentetur til Barcelona, 40-årslag og jentefest er noe av det som skjer i denne perioden. Så gjelder det å holde vekta gjennom dette. Først ut er Barcelona til fredag, og her skal jeg legge en slagplan.

Ellers anbefalte kursleder å føre dagbok i hele denne perioden også Og det skal jeg :)

 

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

heia snuppa. Du er så flink! Gratuler

er med stabiltet! Jeg er bare så redd for kontrollelementet i hold vektendelen. Det er selvsagt kontroll som må til men er du på dem kalorimengde du skal leve på nå eller ligger du under? Har du et såkalt normalt kaloriinntak nå eller ligger du under i frykt for å komme ut av vektbeltet ditt? 0↲

er umåtelig imponert og litt spent på hva jeg har i vente når jeg en gang skal finne min vekt og bli der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...