Gå til innhold

Stabile soleia


Gjest soleia
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Så herlig med kalenderøyne ;) Jeg er ikke religiøs på noe vis, men tradisjonsmenneske. Skal vurdere å kjøpe den boka, for jeg også mener det er viktig å vite bakgrunnen for tradisjonene som blir en del av livet vårt. Her i huset har vi sett første episode av skomakergata, tent kalenderlys og nappet ut en nellik av appelsinen. OG øynene til storesønn da han så kalenderen med pakker var bare fantastisk. Han har vist meg hvilken han skal åpne i morgen og er overbevist om at det er en ball, for pakken er jo rund. "Og sje mamma, æ får gåtteri på kalendern min å!! Men itj hver dag, for det e jo itj lørdag hver dag" :D

 

Kos deg med desemberfølelsen og 73-tallet. Vi har samme mål: Å komme seg gjennom jula på¨73-tallet. REgner med vekta mi vil gå sakte men sikkert oppover nå. Og komme rjeg meg i trening igjen så skal det bli enklere å bremse oppgangen...

 

Klem fra opplagt frue :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest FruFleksnes

Kjære soleia!!!

Ønsker deg en riktig fin og hyggelig adventstid, med masse kos og lite stress.

Hører at du er i full gang med kosen!! :D

 

Synes den "desember-kose-listen" din er flott....... Håper det er ok at jeg hermer og lager meg en sånn liste, på min tråd!?

Det er veeeeldig mye kos og hyggelig som er kalorifritt.

I går satt jeg foran peisen med en kopp te, nye glansede blader, katten sov på pallen ved føttene mine, clementiner i en skål og 2 oppdelte pepperkaker, som jeg kun lukter på!!!

Da kom jeg til å tenke på deg.....at det er litt sånn som soleia kunne kost seg.

Mye på den listen din, er slik jeg tenker også ;) DU HAR SÅÅ FLOTT INNSTILLING, SOLEIA :(:)

 

Klem til deg og god bedring i heimen!

 

PS: Tenk vekta viste 80,0 og ikke 79,9 som jeg hadde lyst å se!!!!!!!

MEN, neste uke er jeg garantert på 70-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia,

 

Ja, julen er jo heldigvis full av kalorifri nytelse også. Veldig lurt å skrive det opp i en "huskeliste", så kan man ta fram den når man synes at man fortjener en ekstra julekake/godteribit/porsjon mat e.l. for å huske alternative "kosemetoder". :( Likevel skal jeg ærlig innrømme at vekten min har en tendens til å kunne gå opp litt i julen. Målet mitt i år er å gå litt ned fram til jul (nå i avdentsperioden, jeg har siste veiedag før jul 22. desember, så gjerne litt ned fram til da). Og så skal jeg forsøke å holde vekten over jul, og heller gå nedover igjen i januar! Da bør det ikke bli helt uoverkommelig, særlig siden kroppen min er veldig "hamstrete" for tiden, og litt vanskelig å få nedover. Hvis jeg setter meg for store mål er jeg redd for at hjernen min vil 'gi opp' og 'tillate' at jeg lar meg selv gå på en kjempesprekk. Veldig teit forklaring, men jeg må jobbe aktivt med hodet og motivasjonen min fra dag til dag altså!

 

Det hørtes ut som en fin bok, og hyggelig med julekalender også. Det er ganske herlig å være liten i denne perioden som vi er i nå. Skulle gjerne gått tilbake og vært liten en jul til. ;)

 

Det er kaldt og friskt ute, og siden jeg ikke er 100 % frisk prøver jeg å holde meg inne. Likevel er jeg endelig så smått i gang igjen med å forsøke å skaffe trimpoeng som best jeg kan med en halvsyk kropp. :D Jeg er totalt avhengig av trimpoengene får å få nedgang altså.

 

Oj, nå ble det et kjempelangt innlegg dette her! Jeg skal liste meg rolig ut igjen nå. Jeg heier på deg Soleia, og tråden din får meg alltid i godt humør og gir meg en boost på motivasjonen. Jeg skal klare å komme meg over på HV.

 

Ha en fin dag! Og så håper jeg disse sykdomsbasiluskene forsvinner fra huset ditt snart også.

 

Klem fra Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en fin helg Soleia! ;)

Andre søndag i advent i dag. Jeg krysser fingrene for at dine førjulsplaner fortsatt fungerer flott. Håper du snart gir en liten lyd fra deg også.

 

Klem fra Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....har jeg ikke vært her inne siden 1.des?

Vel, ingen fare på ferde, jeg er bare supertravel og ikke helt i "skrivemodus" om dagen.

Vekta ligger 4-500 g over beltet, så det er noe å jobbe med fremover. Mange fristelser i det daglige, men på julaften skal jeg være innenfor beltet. I promise ;)

 

Klem til dere alle i førjulstida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var jeg innenfor- 73,9. Digg å se 73-tallet! Nå gjelder det å hoooolde seg innenfor i hele desember :D Tar noen dager nå med litt redusert inntak for å se om jeg kan klatre meg litt nærmere 72-tallet.

 

Ellers har jeg det fint om dagen. Gleder meg til jul! Skal kjøpe meg en ny kjole etterpå- mannen vil se meg i rødt, så vi får se ;)

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

k015.gif Hurra for deg Soleia:)

Da er vi på 73-tallet begge to.... Her blir det feiende flotte fruer til jul ja...

 

Ha en strålende førjulstid.....jeg skal nå bake pepperkakehjerter til å henge opp med røde sløyfer på kjøkkenet! Gleder meg til lukta av jul....

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, krepsedama, da er vi på 73 på begge to :)

Forskjellen på deg og meg er at jeg stopper her, og du skal ned til 70. Ikke lenge til du kommer inn hit nå :)

 

Ja, dette er virkelig kosedager de luxe. Handle og pakke inn gaver, bake, vaske, pynte....mmm....

I kveld er det pepperkakebaking med småtrolla, og i år blir det ikke menn, damer, hjerte og griser, men fotballspillere, ishockeyspillere og innebandyspillere. Det har min sportslige eldstemann bestemt :)

 

Har nettopp vært på Power Step, det var godt. I morgen er det spinning på programmet. Har funnet meg et nytt motivasjonsmoment, det er viktig i hverdagen, når man er sånn passelig fornøyd. Her kommer det; på julaften skal jeg overraske mannen med å ha på meg min bringebærrøde, nydelige kjole som jeg hadde på da vi giftet oss! Ca 1 kg ned og ca 8 økter på SATS før julaften så sitter den som et skudd :)

 

Ha en koselig desemberdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhh... Det blir en veldig fornøyd mann på juleaften!!!

 

Hørtes gøy ut med pepperkakene også. Synes nesten du bør legge til et bilde her i tråden din! :)

 

Ha en fin desemberkveld!

 

-Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Sp herlige kjoleplaner! jeg misunner deg at du kommer deg på trening. Nå har jeg fått farang og er slått ut, det klaffer liksom aldri med trening mer...

 

Har samme mål som deg: å komme meg gjennom jula på under 73 kg. Fortsetter jeg med oppkast og diare, så skal vel ikke det være noe problem (dårlig forsøk på galgenhumor, for nå er jeg lei!!)

 

Håper pepperkakeateltene ble en suksess!

 

klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG!!!!!! En kilo over triveselsbeltet i dag. Og jeg vet hvorfor. Denne tiden på året er UTROLIG vanskelig, det er "nesten" så jeg gleder meg til 1. januar. Små, små fristelser forsvinner stadig inn i gapet, og legger seg på sidebeina. Og så er det sosiale happenings med masse mat- hele tiden :) BAH!

Men dere- jeg venter ikke med å stramme inn til 1. jan, altså. Nei, jeg begynner i dag. Og det føles digg.

 

Nå skal jeg ned å kjøpe meg en alldeles nydelig Odd Molly- kjole som jeg skal ha på meg ved flere anledninger i des og jan. Fordi jeg fortjener det!

 

Mål: 73-tallet på julaften.

 

Håper dere andre klarer dere sånn nogenlunde !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Dette blir ikke noe problem for deg Soleia !

Du er så motivert og flink i hverdagen, att dette fikser du på en uke med god fokus !

Det er så fasinerende å komme inn på HV formuet å lese litt, lengter etter å komme inn hit en dag jeg og !!

Men jeg hadde ikke trudd att man må ha fullt fokus HELE tiden etterpå...

Men det ser jeg jo att man må...

Man blir ikke ferdig med dette, vi skal fortsette med dette :)

I alle fall : Du er til motivasjon ! Fint att du fortsetter her inne !

Ha en flott førjulstid !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Elisabeth- nå ble jeg i litt bedre humør! :)

Koselig at du er innom og leser og forbereder deg mentalt til stabilseringen. Husker jeg gjorde det samme selv. Stabiliseringen er en jobb for livet, for kroppen vil gjerne opp i vekt igjen. Men den skal ikke vinne, det er helt sikkert- aldri mer feit :)

 

Kjøpte meg nydelig lys Odd Molly kjole i str M i stad. Bankkortet protesterte vilt, men jeg valgte å være litt gæren. Skal på jentemiddag 21.12, og da skal den på, sammen med et stilig stort smykke og lys ull-strømpebukse og støvletter. Og vekta skal lyse 73 mot meg. Tenkte også å bruke den på nyttårsaften.

 

Er i (litt) bedre humør, og tenker at dette fikser jeg. Lett.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du flinke, motiverende, positive soleia:)

Jeg ble inspirert til å skrive her av svaret ditt til Elisabeth under, dessuten husker jeg at du for en tid tilbake etterlyste litt mer aktivitet fra alle de "tause" leserne av tråden din. Jeg er en av dem! Jeg er som Elisabeth, jeg forbereder meg til den tiden da slankingen er over og jeg skal holde vekten ved å lese mye av det som skrives her inne på HV-forumet.

Jeg meldte meg inn her i vår, og kom da over slanketråden din. Jeg leste mye der, mest fordi jeg kjente meg sånn igjen med det å dra på jentetur og aldri kunne shoppe noe annet kult enn sko og stæsj. Jeg har såå lenge hatt lyst på skikkelig kule olabukser!!

Jeg hadde uansett ikke nok overskudd og motivasjon til å ta tak i vår, men i høst startet jeg for fullt. Jeg har gått ned mye i vekt to ganger tidligere (har en toppnotering på nesten 110 en gang for lenge siden), og er dermed nå i gang med tredje runde på sju år.. Når jeg ser tilbake, ser jeg at mitt voksne liv har vært tilbrakt med enten å gå OPP eller NED i vekt. Jeg har aldri hatt fokus på å stabilisere, jeg har vel alltid trodd at alt løser seg bare man kommer seg ned. Vel, så feil kunne jeg ta..

Uansett, det var veldig inspirerende å se at du i høst hadde kommet deg inn hit! Jeg vil også inn til alle dere her:) Denne gangen vet jeg at vektnedgangen bare er en bitteliten etappe på veien mot et langt liv som normalvektig, og at fokuset må være beinhardt også i den første hold vekten-perioden.

Det er utrolig inspirerende å lese om alle dere som klarer det, hvordan dere gjør det, og hva utfordringene er. Stå på videre soleia, du er superflink og jeg (og alle andre som leser innleggene dine fast) vet at du vil klare å komme deg innenfor vektbeltet ditt igjen, og det med glans:D Ønsker deg en strålende, glitrende jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser 73 tallet ditt. Det kommer kjørende i full fart mot deg. Noe annet er helt utelukket for det finnes ikke noen avkjøringsveier.

Ser for meg en 73 kilos Soleia i bringebærrød kjole.

 

Neste år vil jeg også ha rød kjole på julaften. Det skal bli et av målene for 2011, som forøvrig er det siste året mitt med slanking. Etter det er det bare stabilisering. Nemlig!

 

Store juleklemmer herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Soleia, den kiloen er faktisk bare en kilo. Den truer ikke din eksistens, men det er helt topp at du tar tak med en gang i stedet for gode gamle venter til over jul...

 

Tipper den kjolen sitter som støpt!!! Selv var jeg på handel for juleklær i går. Endte opp med en sort sexy singlet med stramt paljettbryst, en militærinspirert svart bolerokort jakke, store sølvsmykker og armbånd :) Høye støvletter og tights. I morgen skal jeg skinne!!

 

Og i morgen skal jeg på ultralyd!!

 

Klem til deg fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninjastar, ninass og frua- dere er en bukett med roser! Hva skulle jeg gjort uten deres herlige oppmuntringer og støtte? Takk!!!

 

Her humper det og går om dagen. Dagene er supertravle, vi maser fra den ene juleavslutningen til den andre. Og så er det julegaver, baking, vasking, planlegging, grøtbesøk osv, osv. Koselig, men også litt lite tid til å tenke på soleia midt oppe i det hele.

 

Treninga er jeg middels fornøyd med, klarer bare 2 økter per uke. Zumba i dag, det er jo bare rått!! :) Vet at jeg får spinningsko til jul, så når det hele roer seg etter julaften, er jeg klar for fire-fem økter i uka igjen. Gleder meg!

Maten går greit nok, men det sniker seg stadig inn småtull. Denne siste uka før julaften er målet mitt bare å holde hodet over vannet. Etter julaften gjenstår ikke mye før hverdagen begynner, og godt er det.

Jeg pendler opp og ned på 74-tallet. Jeg har fortsatt som mål å se 73 på julaften. En uke igjen :)

 

Ha en deilig førjulstid alle sammen! Jeg reiser til Bergen i helga, kommer innom tirsdag!

 

Klem fra travel-soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia,

 

Dette er ingen krise! Det er først en krise når du begynner å tenke "pytt, 1 kg her og 1 kg der - jeg venter noen uker med å tenke på det!" For da kan det fort bli mange. :)

 

Jeg regner med at du greier julemålet ditt fint. Og uansett så er det snart januar, og masse hverdager igjen - hvor vi kan skjerpe inn og komme 100 % tilbake til fokus. Dette kommer til å gå bra! Og du har jo flotte kjoler nå, så du kommer til å være festens høydepunkt både til jul og nyttår! :)

 

Kos deg i Bergen! Straks 4 tente adventslys, nå er det ikke lenge igjen.

 

-Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen innen :D Håper det går bra med deg!

 

Bergen var koselig som alltid, og jeg klarte å moderere meg i matfatet.

Vekta er snill, kun 200 g over vektbeltet i dag, og det må jeg si meg fornøyd med i disse mat- og- kose-tider.....73 innen julaften KAN gå. SKAL gå.

 

Ellers er det travelt, men sånn kose-travelt, og det er OK. I dag blir det vasking og pynting til jul med småtrolla. I kveld skal jeg ut å spise en bedre 3-retters med gode venninner. Med ny Odd Molly- kjole---johoooo!!

 

Førjulsklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag på fiiin restaurant i går; kamskjell til forrett, torsk til hovedrett og sjokolade til dessert....mmmmm...

Såpass små porsjoner at jeg tror ikke det ble så ille kalorimessig :D

Koste meg stort med gode venner, godt med et pusterom i travel hverdag.

 

Nå har småtrolla pynta treet, så her funkler det i lys og rødt og gull. Jeg har kjøpt hvite asaleaer, tent lys og fylt et fruktfat med klementiner...jammen er det kos :)

 

Vekta er tilfredsstillende, 74,1. Håper fortsattt på 73 -tallet om 2 dager. Uansett- kjolen sitter som et skudd!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Kjære soleia!

Så flott å høre at du koser deg; tur, restaurant med venninner og flott Odd Molly-kjole :):)

Og julehuset ditt står klart!!! Da kan julen bare komme.......

 

Riktig god jul, soleia!!! :D:)

 

Julehilsen fra FruFleksnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....til innen og Fru Fleksnes :)

 

Her er alt klappet og klart, og vi skal snart avgårde på "mandel- i-grøten" hos svigerinne med familie. Kos! Har på forhånd bestemt meg for at klementiner er min kos i kveld. I morgen derimot - da er det julaften :D

 

Ha en alldeles strålende jul alle sammen!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....etter et par dager frislipp føler jeg meg som en elefant.

Vekta er heldigvis ikke enig i det, den ligger fortsatt på 74-tallet heldigvis.

Vet at det kan komme en overraskelse på vekta om et par dager, men det får jeg ta. Jeg har virkelig dytta innpå. Huff. Altfor mye sukker med påfølgende hodepine.

Nå husker jeg hvorfor jeg hadde så ofte hodepine før....

Vel, jeg er tilbake på sporet fra i dag. Null sukker og trening skal raskt få meg tilbake til vektbeltet.....700 gram unna i dag.

 

Håper dere alle har hatt en fin jul .

 

ps- kjolen gjorde stor suksess på julaften :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...